ads

Isnin, 27 Januari 2014

05 di rembau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


.yana lyana.: Apiz & Ikin : Majlis <b>di Rembau</b>

Posted: 21 Jan 2014 06:26 AM PST

Jom kita sambung kisah Apiz dan Ikin ni. Selepas balik dari majlis malam berinai tu, kitorang pun pulang dengan keletihan. Esoknya nak bangun pagi nak pergi untuk majlis utama pulak. Keluarga makteh dan acu tidur rumah Seremban Jaya. Meriah terus. Ada ke Qaleef yang tiba-tiba manja tu nak tidur dengan aku? Nak tidur dengan Kakak Nana, nak tidur dengan Kakak Nana. Tak dapek dik, suami kakak tu nak letak mana dik? Eh

Tema pakaian keluarga ialah biru. 
Sepupu sepupu. Ni semua pun adik-adik Apiz. Ruhil, Wanie dan Haziq.
Macam biasa, lepak rumah Maklong dulu. Apiz bersiap kat sini.
Uols tengok Qaleef tu...manjang lah nak berkepit dengan i tau. Sejak aku kahwin kemain manja dia. 
Dia mula berminat dengan Kakak Nana dia ni lepas tengok i bersanding haritu. Tebal sangat kot makeup i masa tu terus lah Qaleef ni terpikat kot? kekeke...
Macam ni terpikat tak? Eh
Tu dia pengantin kita. Color peach. Sukaaa sangat color ni. Memang plan asalnya kenduri belah aku nak pakai peach tapi sebab Butik Qisya sengal tu tak banyak pilihan baju peach, so takpelah kitorang pakai grey. Keluarga je yang pakai peach :) Cerita kahwin i bila entah nak update kan? ok lariiiiii
Pengantin sampai je terus kena dukung. Adat Negeri Sembilan ke apa ni ha? Aku tak pasti lah.
Masa tengok diorang ni kena dukung, terus Afzan bisik..
Nasib baik kita haritu takde dukung-dukung macam ni, kalau tak pengsan lah orang tukang dukung tu, kita dah lah gemokkk.
Ooohhhhh nak mengata siapa gemok sebenarnya niii? Majukk!!
Eh over. Muntah tak korang? kekeke
Handsomenya si dia yang kejauhan itu. Eh? Okbye.
Jumpa di entri majlis di Kajang pula! :)

10 Kepala Babi Ditemui Dalam Sungai <b>Di Rembau</b>.. | Kisah Benar

Posted: 21 Jan 2014 08:51 PM PST

REMBAU – Bukan satu tapi 10 kepala babi dijumpai dibuang di dalam sungai di Kampung Legong Jaya, dekat sini, semalam.

Kepala babi tersebut ditemui semasa dua agensi kerajaan iaitu Jabatan Perkhidmatan Vaterinar dan Jabatan Pengaliran dan Saliran melakukan tinjauan di kampung tersebut.

Tinjauan Sinar Harian ke lokasi sungai yang terletak di kawasan tanah kebun persendirian itu mendapati kepala babi berkenaan ada yang masih di dalam guni dan ada yang sudah terkeluar serta dihurungi lalat.

Difahamkan, ini bukan kali pertama selonggok kepala babi ditemui di sungai itu. Ia mula dikesan berlaku pada penghujung tahun 2012.

Malangnya sehingga kini individu tidak bertanggungjawab berkenaan masih lagi gagal dicekup pihak bertanggungjawab. – KISAH BENAR

Sumber : Sinar Harian Online

Anda mungkin juga meminati:

Kemalangan Ngeri Putus Kepala <b>Di Rembau</b> | Terengganu Today

Posted: 13 Dec 2013 04:49 AM PST

Seorang lelaki putus kepala apabila keretanya terbabit dalam kemalangan dengan sebuah treler di Km39.1, Jalan Seremban-Tampin, Rembau hari ini.

Kejadian berlaku kira-kira 11 pagi ketika R.Sivakumar, 39, dalam perjalanan dari arah Tampin menuju Seremban.

Jurucakap polis berkata mangsa dipercayai memasuki laluan bertentangan dan cuba memotong beberapa kenderaan lain dihadapannya sebelum bertembung dengan treler berkenaan.

"Tubuh mangsa tersepit di tempat duduk sementara kepalanya putus dan tercampak keluar dari kereta," katanya.

Pemandu treler berkenaan yang berusia 23 tahun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Ketua Polis Daerah Rembau, DSP Mizan Md Dom memgesahkan kejadian itu.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved