ads

Khamis, 10 Januari 2013

05 di sikamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di sikamat - Google Blog Search


TERKINI! Sokongan terhadap Anwar hambar <b>di Sikamat</b> <b>...</b>

Posted: 07 Sep 2012 04:28 AM PDT


Seremban 7 September 2012 Kedatangan Anwar bersama jelajahnya ke 2 DUN Pakatan Rakyat iaitu Sikamat dan Ampangan petang tadi hambar dengan jumlah kehadiran dianggarkan 400 orang di Sikamat dan 200 orang di Ampangan. Malah di Ampangan Jawatankuasa Pengurusan Majlis PKR Negeri Sembilan terpaksa mengambil peluang dengan keadaan orang ramai di PASAR MALAM Plaza Uda untuk nampak meramaikan mereka yang hadir untuk melihat DS Anwar. 
Kelibat penyokong-penyokong PAS juga dilihat berkurangan. Perkara ini dilihat menarik kerana lebih setahun Anwar tidak mampu menarik ribuan 'crowd' seperti tahun-tahun sebelumnya. 
Anwar seperti biasa menawarkan janji-janji ini kepada penduduk Ampangan dan Sikamat sekiranya PKR menang:
1.Akan menurunkan harga minyak pada keesokan harinya... 
2. Akan menghapuskan PTPTN pada tahun yang sama mereka menang 
3. Akan menyamaratakan hak rakyat tanpa mengira kaum. 

Sementara itu N9 kini melaporkan terdapat beberapa NGO mula mengadakan bantahan akan kehadiran Anwar di Rantau malam ini.  Anwar bersama rombongan dijadualkan sampai di Rantau pada pukul 8.45 malam ini.  
RANTAU, 06 Sept. – Balai Polis Rantau dan Balai Polis Kuala Sawah menerima laporan bantahan  warga DUN Rantau melarang sekeras-kerasnya kehadiran Ketua Umum Pakatan Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim di Rantau di Program Jelajah Sambutan Kemerdekaan yang di jadualkan di Loji Air Sains (Kuarter JBA) Kg. Ribu, Rantau 9.00 malam esok.
Bantahan dan larangan ini disuarakan oleh gabungan 39 buah pertubuhan, persatuan dan NGO yang berkumpul sejak pukul 4:00 petang di Balai Polis Rantau dan kira-kira 5:30 petang di Balai Polis Kuala Sawah.
Mohamad Yazid Jabbar dari Pusat Khidmat DUN Rantau, di dalam laporannya bermohon pihak berkuasa bertindak tegas dan mengambil tindakan sewajarnya di atas perkara yang dilaporkan tersebut.
Ab Mutalib Sulaiman, Pengerusi JKKK merangkap Ketua UMNO Kampung Stesen, mewakili JKKK Rantau membantah sekeras-kerasnya kehadiran Anwar Ibrahim yang dianggap pakar perpecahan rakyat.
Menurutnya, "Jika polis berdiam diri dan tidak mengambil tindakan tegas melalui laporan yang dibuat oleh 39 gabungan pada hari ini, sekiranya sesuatu berlaku esok, itu adalah kerana kami berjuang demi bangsa, agama dan tanahair. Anwar Ibrahim tidak layak digelar pemimpin."
Major (B) Razali Zakaria, Presiden Gerakan Memartabatkan Perjuangan Negara (GMPN), menegaskan bahawa beliau dan pertubuhan menyokong laporan bantahan kehadiran Anwar Ibrahim di sini, kerana jika Anwar berceramah, ceramahnya tidak menjurus kepada perpaduan.
Bekas Timbalan Perdana Menteri itu disifatkan mempunyai akhlak yang sangat rendah dan lebih suka melihat bangsa Melayu berpecah belah.
Dia turut menyatakan kerisauan dan kebimbangan bahawa tahap kebencian rakyat berbilang kaum kepada Anwar Ibrahim semakin meningkat. Sekiranya polis tidak bertindak, penduduk kawasan ini yang akan bertindak.
"Tujuannya adalah tidak lain, penduduk kawasan ini tidak mahu Anwar Ibrahim menjejak kaki di sini. Perasaan tersebut sudah cukup mengambarkan sesuatu." Ujarnya lagi.
Firdaus Aziz, Presiden MAYC Negeri Sembilan  mewakili suara belia menyatakan orang yang mengkhianati bangsanya sendiri dan tidak menghormati Raja Berpelembagaan dan Demokrasi Berparlimen perlu ditentang.
Gaya dan lagaknya baru-baru ini turut mencerminkan bahawa dia sememangnya tidak pernah menghormati bangsanya sendiri.
En Siva Pragasam, Pengerusi MIC Kg Ribu pula menganggap, Anwar Ibrahim bukan seorang ketua yang betul. Dia juga dikenali kerana memecahbelahkan kaum India di beberapa tempat di negara ini. Perlu diingatkan masih ramai kaum India cintakan perpaduan dan keamanan dan jangan perkecilkan semangat cintakan tanah air dari kaum India.
Seorang wakil kaum Cina yang tidak mahu dikenali pula mengingatkan, jangan main-main untuk menukar kerajaan kerana kerajaan hari ini telah berjaya mentadbir negara ke arah yang lebih baik. Kaum Cina yang tinggal di sini juga sudah cukup senang.
Wartawan n9kini.com turut diberitahu, antara sebab lain penduduk kampung melarang kehadiran ketua pembangkang itu kerana perhimpunan yang dibuat tanpa kelulusan permit dari pihak berkuasa tempatan.

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


KOTAKHITAM: Syarak Mengata , Adat Menurut: 6 sekeluarga <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2013 08:14 AM PST

05 di teluk kemang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di teluk kemang - Google Blog Search


tanah untuk dijual <b>di teluk kemang</b> port dicskon - Laman Utama

Posted: 22 Dec 2012 08:27 PM PST

[unable to retrieve full-text content]TANAH UNTUK DIJUAL DI TELUK KEMANG PORT DICSKON, Sesiapa yang berminat untuk membeli tanah di Teluk Kemang Port Dickson Total acre = 2.9356 Total square feet = 127875, sila hubungi zairi @ 012-3487384 ...

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Polis Gagalkan Pesta Liar <b>Di Port Dickson</b> | MyNewsHub

Posted: 23 Dec 2012 03:46 AM PST


PORT DICKSON – Polis berjaya menggagalkan penganjuran satu pesta yang disertai lebih 100 remaja dipercayai dari ibu negara di sini, malam tadi.

Pesta yang dikenali sebagai Moon Soon Beach Party itu diadakan di tepi pantai, lengkap dengan pentas serta sistem pembesar suara, dengan hidangan minuman keras dan dihadiri puluhan pasangan kekasih.

Bagi menarik orang ramai, penganjur dikatakan menggunakan nama sebuah hotel terkemuka di bandar berkenaan dan Tourism Malaysia yang dicetak pada tiket yang dijual dengan harga RM165 seorang.

Penganjur juga meletakkan syarat, peserta yang hadir hanya dibenarkan memakai bikini bagi wanita dan berseluar pendek bagi lelaki.

Ketua Polis Daerah, Superitendan Abd Wahab Harun berkata, polis melakukan gerakan menyiasat motif penganjuran pesta berkenaan hasil maklumat orang awam selepas mendapati aktiviti mencurigakan di kawasan pesta tersebut. – SINAR HARIAN

BACA; SAAT CEMAS WANITA BERSALIN DALAM BAS

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


Buletin n9kini diedarkan <b>di Jelebu</b> - Portal berita Negeri Sembilan

Posted: 02 Jan 2013 06:43 AM PST

JELEBU, 02 Jan : Krew n9kini memilih Jelebu sebagai lokasi pertama untuk pengedaran buletin yang menjadi aktiviti Jelajah n9kini bermula hari ini.

Tujuan pengedaran ini dijalankan adalah bagi memberi maklumat yang terkini dan tepat kepada orang awam mengenai perkembangan di Negeri Sembilan.

Pengedaran telah dijalankan di beberapa lokasi iaitu di pejabat-pejabat kerajaan, masjid-masjid, dan pasar malam Kuala Klawang.

Jelajah yang bermula jam 3.30 petang dan berakhir jam 8.00 malam itu disambut baik oleh orang ramai khususnya penduduk di kawasan Jelebu.

Ikuti Jelajah n9kini seterusnya di beberapa lokasi yang telah dikenalpasti untuk pengedaran buletin di Negeri Sembilan.

di negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sembilan - Google Blog Search


Banjir <b>di Negeri Sembilan</b> | "phat corner"

Posted: 02 Dec 2012 04:42 PM PST

Assalamualaikum WBT

Yey dapat pegang keyboard semula yey *happy sangat rasa setelah seminggu meninggalkan keyboard ni  .. ok abaikan ayat selingan tu ;-).. hari ini aku kembali ke pejabat setelah lebih seminggu berkelana di luar. Kena outstation jadi aku update blog pun guna telefon je..tu pasal 3 entry sebelum ni comel comel lote je huhu..

nuffnang_bid = "916a2e237c14137532c88b76c8203b65";


So hari ini dapat jugak rasa update guna PC ..eh eh mukadimah tak sebut pulak pasal banjir kan kan...sabor sabor jap lagi masuk la babak banjir tu ..standard cerita melayu la kan hehehe...



Aku habis kerja luar hari jumaat jadi aku kena la amik anak dan isteri aku di kuantan di rumah mertua..sebab sebelum aku outstation aku hantar dia orang ke sana..plan asal balik dari rumah mertua di kuantan terus ke rumah mak aku di Kuala Pilah pada petang jumaat..tapi disebabkan last minit bos call suruh aku gantikan dia pada satu event di Genting aku terpaksa ubah plan..

Jadi hari Ahad pagi baru la aku boleh balik ke Kuala Pilah..aku kena juga balik bukan sebab apa sebab ada majlis kahwin kat rumah pak cik aku..selesai majlis aku balik ke rumah mak aku dan malam dalam pukul 8 baru aku, isteri dan anak aku gerak balik ke Temerloh ..

Dalam pukul 5 sampai pukul 8 ni hujan tak berhenti-henti kat rumah mak aku..tapi kat rumah mak aku ni tak banjir pun..cuma aku memikirkan jalan aku nak balik ke Temerloh jap lagi..sebab kawasan Ayer Hitam ( dekat ngan Pasoh tu memang kawasan banjir)

Sangkaan aku memang tepat sebab jalan Ayer Hitam tak boleh dilalui oleh kenderaan ringan.. jadi aku terpaksa la u turn dan ikut jalan Serting..syukur semua selamat..jalan area serting tiada tanda tanda banjir walaupun hujan masih tidak lagi berhenti..

Masa aku lalu kawasan Ayer Hitam tu ..pondok polis ayer hitam yang menghadap simpang pasoh tu memang dah naik air..kesian geng-geng Polis balai mereka naik air..

p/s : tahniah Malaysia layak ke SF AFF SUZUKI CUP


05 di lukut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lukut - Google Blog Search


umpan terbaik <b>di</b> kelong pozi kuala <b>lukut</b> - aku suka memancing

Posted: 09 Jan 2013 09:45 AM PST

Apa yang aku nak ceritakan di sini tentang umpan terbaik di kelong Pozi. Aku menulis artikel ini sebagai panduan kepada semua pemancing di kelong Pozi dan ingin berkongsi kegembiraan memancing di kelong Pozi. Apa yang saya ceritakan ini berdasarkan pengalaman sendiri dan juga rakan2 pemancing seperti Man Mamak, Rizal, Wak Din, Sathia dan Mr, Lee. 
Umpan cumit hidup yang dapat ditangguk di kelong merupakan umpan terbaik. Cumit yang ditangkap boleh dicakuk hidup pada mata kail ataupun di potong kepada beberapa bahagian kecil. Jika anda dapat menangkap cumit, jangan terus cakuk pada mata kail sebaliknya simpan dahulu cumit tersebut biar hidup. Umpan yang terbaik perlu digunakan pada masa terbaik. Masa terbaik ialah semasa air sudah pasang penuh dan beransur surut. Ikan yang pernah dinaikan dengan cumit segar ialah jenahak, alu2, kaci, kerapu,senangin ,gubal, daun baru dan pari. 
Selain itu umpan sotong kurita yang di beli ataupun yang berjaya di pancing di kelong juga merupakan umpan terbaik. Kebiasaannya sotong kurita yang dipancing di kawasan kelong Pozi jenis kurita karang. Kurita karang agak liat berbanding kurita yang dibeli. kebiasaannya saya memotong kurita kepada bahagian kecil dan berkesan di kelong Pozi. Bagi sesetengah tempat penggunaan kurita yang di potong tidak berkesan tetapi tidak di kelong Pozi.  Oleh kerana kurita agak liat dan umpan tahan lama, anda boleh menggunakan pada bila2 masa tetapi penggunaan pada masa terbaik adalah yang paling baik. Antara ikan yang pernah dinaikan dengan umpan kurita ialah kerapu, jenahak dan pari. Yu kemejan juga pernah membedal umpan kurita tetapi tidak berjaya dinaikan.
Umpan terbaik yang senang diperoleh di kelong Pozi ialah tamban dan selar hidup. Tamban dan selar boleh di apolo di Kelong Pozi dengan menggunakan apolo putih saiz 4,5 atau 6. Ikan2 yang di apolo ini perlu disimpan dalam kolam supaya hidup cergas dan stok boleh disimpan untuk digunakan pada waktu malam.. Anda juga perlu membawa umpan yang hidup dalam bekas seperti baldi semasa hendak dicakuk pada mata kail supaya umpan hidup dan cergas. Umpan ikan yang hidup cergas memberi lebih peluang hook berbanding umpan yang mati. Ramai pemancing tidak ambil kisah dengan kecergasan umpan seperti lambat membaling umpan menyebabkan tamban atau selar hidup mati. Adakalanya penggunaan umpan tamban dan selar yang di potong berdarah juga memberikan hasil yang terbaik. Antara ikan yang pernah dinaikan dengan umpan tamban dan selar hidup ialah jenahak, kerapu, siakap, senangin, gubal, talang, kaci, pari, GT, alu2 dan mentimun.


Penggunaan umpan udang hidup juga berkesan di kelong Pozi tak kisah umpan yang dibeli atau dijala. Umpan udang yang dijala lebih baik berbanding udang yang dibeli. penggunaan umpan udang hidup bergantung kepada jenis ikan yang masuk kelong. Biasanya ikan yang memakan umpan udang hidup seperti ebek, daun baru, susu, ketuka, pari, siakap, semilang, tetanda,kerapu, jenahak, mentimun, bawal pinang atau bawal emas, talang, senangin dan gerung belang. Penggunaan umpan udang hidup memang efisien tetapi ikan2 target akan bersaing dengan anak2 ikan yang suka mengutis udang.  Saya suka menggunakan umpan udang hidup yang di potong kerana udang yang dipotong berbau dan mudah dihidu oleh ikan. Antara ikan yang selalu dinaikan dengan menggunakan umpan udang hidup seperti ebek,susu, daun baru dan ketuka. Penggunaan umpan udang hidup memerlukan kos yang tinggi. Tepuk dada tanya poket anda la...
Ada juga pemancing yang menggunakan umpan pumpun dan udang kopek. Saya jarang menggunakan umpan ini memandangkan banyak anak ikan yang suka mengutis umpan. Jika anda seorang pemancing yang suka melayan anak2 ikan dan juga rajin menyalin umpan, umpan ini memang berkesan. Antara ikan yang pernah dinaikan dengan umpan ini ialah jenahak, pari, daun baru, mentimun, anak kerapu, ketang, dan ketuka.
Ikan belanak juga boleh digunakan di kelong Pozi. Kalau dahulu saya selalu menggunakn umpan belanak kerana saya memburu gubal atau senangin yang besar. Oleh kerana senangin atau gubal jarang dinaikan saya tidak selalu menggunakan umpan ini lagi. Penggunaan umpan belanak yang besar lebik baik dari belanak yang kecil. Selain senangin, alu2 memang suka membedal belanak terutama belanak yang besar.
Kekadang kita tidak mendapat tamban atau selar walaupun dah jenuh mengapolo. Penggunaan umpan bilis dan terbeliak mata yang boleh diapolo pada waktu malam di bawah cahaya lampu juga baik untuk umpan. Antara ikan yang pernah dinaikan dengan umpan terbeliak mata seperti jenahak, senangin dan alu2.
Bagi pemancing yang hendak memburu alu2 yang besar penggunaan ikan tetanda besar atau cermin yang besar paling berkesan. Umpan yang besar ini sesuai digunakan jika anda membawa koyan. Biasanya alu besar selalu berlegar di bawah kelong dan penggunaan koyan paling sesuai.
Ada pelbagai lagi umpan yang boleh digunakan seperti hirisan ikan, bebolos, dan jejulung juga mudah diperolehi di kelong Pozi. 
Walaupun anda telah menggunakan umpan yang terbaik di kelong pozi tidak menjamin anda akan memperolehi ikan yang diidam kerana ada banyak lagi faktor lain yang mempengaruhi hasil tangkapan seperti persembahan perambut, arah balingan joran, pasang surut, masa mengikut jenis ikan makan, musim ikan masuk, teknik dan juga nasib anda. saya mengucapkan selamat mencuba dan selamat memancing. Rajin2lah bertanya kerana ilmu setiap pemancing berbeza.

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


teen life is awesome: UKKM <b>di</b> MRSM <b>serting</b>

Posted: 01 Dec 2012 10:28 AM PST


Assalamualaikum... how's life?

    kali ni aku nak share pasal UKKM... hari tu(28/11.2012) aku ade jawab UKKM kat MRSM Serting ......

"UKKM tu menatang ape?"

 "UKKM tu ujian kecenderungan kemasukan ke MRSM..."

"ouh.. baru tau..."

                     

soalan dia mcm soalan PMR gak la.. tapi...., seriously aku cakap, soalan math dia... pergh susah membunuh..  tapi science senang... yang lagi satu paper korang kena jawab ujian keperibadian.. masa jawab tu korang kena perasan baik lah... haha... tapi aku x jawab guna paper.., aku jawab guna komputer... da canggih da.. MRSM lain pon same kot...

     masa aku masuk makmal komputer uh, aku pelik gak.., asal meja dye rapat.. kalo cam tu senang lah nak meniru.. hmmm... rupa2nya guna komputer.. punya cuak la aku bila dengar kena jawab guna komputer.. bukan sebab aku x tau guan.. tipu la kalo aku kata aku x reti nak guna kan..

    haha.. actually, aku x biase guna jawab exam guna komputer.. actually x pernah langsung.. tu lah 1st time aku jawab exam guna komputer.. tapi bagus gak, x payah susa2 lenguhkan tangan hitamkan kertas OMR.. hihi...

ni maklumat penting.... LOKASI MRSM SERTING...

     kepada sesiapa yang nak masuk pergi MRSM Serting uh.. awal2 aku cakap..., namanya MRSM Serting tapi kat Jempol.. kalo camtu baik tukar nama jer.. MRSM Jempol.. xde la aku susa nak cari... sesat punya pasal.., 15 minit b4 start exam baru aku sampai... giler kan..? tukar baju pon berlari-lari.. ntah aku sempat tutup zip kain ke x... haha.... rasenye sempat.... hehe...

    dah la aku nak cepat.., tetiba lori kat depan tu bawak tehegeh-hegeh pulak... memang menguji kesabaran aku betol... ish..! sabar je la... tapi ade sorang budak laki ni.. pukol 2:50 p.m baru sampai.. maybe same kes dengan aku... sesat.. gara2 alamat x betol...nasib baik budak tu still dapat peluang jawab exam..  dalam GPS pon xde MRSM Serting... balai polis serting ade la..

    sejak ari tu..., baru aku tau.. serting ade banyak name... bandar baru serting and banyak lagi.. sorry.., aku bukan orang serting..., so x dapat nak senaraikan nama2 dia..

budak2 yang pergi jawab kat MRSM serting tu....mcm2 ragam aku tgk.. ade yang skema...(budak tu mesti pandai giler), ade yang terlebih peramah.., bajet hot pon ade.. tapi cool la.. aku xde masalah pon dgn diorang.. lagipun aku bukanya bercakap sangat dgn diorang.. just bercakap dengan budak sebelah aku jer.. tu un sbb aku x nak rehat sorang2.. hihi

tapi cafe kat situ x bukak pon.. lagipon aku x lapar pon.. sebenarnya aku x suka duduk sorang2 and termenung... hah kan da kena tegur.. ish... haha..


  ni lagi best..., aku ingat aku sorang jer jawab exam kat mrsm serting..., rupa2nya kawan aku pon ade jawab kat situ gak.. tapi dia ari isnin.. aku ari rabu.. huhu

    By the way...., aku x harap pon  dapat MRSM.. kalo dapat.., alhamdulillah... bersyukur sangat2..sbp pon aku mintak gak... teknik pon aku mintak...kalo dapat alhamdulillah... x pon skolah kat sekolah harian biase jer..

     ok la.. sampai sini jer aku nak share... rasanya aku da cakap sume benda pasal serting ni..

see you next time...

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


Empat SMA Jakarta kampanyekan <b>Gemas</b> - Antaranews.com

Posted: 09 Jan 2013 05:11 AM PST

Majalah dinding karya siswa-siswa SMA Regina Pacis Jakarta yang mempromosikan gerakan mengelola sampah (Gemas) (Imam Santoso)

Berita Terkait

Jakarta (ANTARA News) - Empat Sekolah Menengah Atas di Jakarta mengkampanyekan gerakan mengelola sampah (Gemas) dan semangat pelestarian lingkungan melalui majalah dinding (mading).

"Konsep majalah dinding kami adalah gerakan recycle atau pendaur-ulangan sampah agar sampah tidak terbuang sia-sia," kata Chika Ervika siswi kelas X SMA Santo Bellarminus Jakarta, Rabu.

Chika dan tiga rekannya menampilkan artikel-artikel tentang bank sampah yang dikutip dari media massa di majalah dinding dengan bahan kertas daur ulang dan karton bekas.

"Proses pembuatannya lebih dari seminggu," kata Chika yang juga berencana mempromosikan gerakan mengelola sampah melalui blog.

Kampanye mading serupa juga dilakukan Ameliorasi Sulendra Putri dari SMA Negeri 12 Jakarta.

Amel menggunakan barang daur ulang seperti kertas, sedotan plastik, pelepah daun pisang, dan koran bekas di mading mereka yang berukuran 2 meter x 1,8 meter itu.

"Tulisan tentang pengumpulan botol plastik bekas sudah kami lakukan sejak Oktober lalu. Botol plastik itu kami jual untuk mendapat dana kegiatan pentas seni," kata Amelia.

Di SMA Regina Pacis Jakarta, Clairine Irawan dan rekannya menyusun majalah dinding Gemas bertema "Miredo" yang berarti sampah bukan barang akhir tapi barang awal bagi kehidupan.

"Kami juga melakukan kegiatan prolingkungan seperti membersihkan sekolah, menanam pohon pucuk merah, membuat biopori, dan membawa bibit tanaman ke sekolah," kata Clairine tentang hasil liputan Mading mereka.

Selama lebih dari sepekan, Clairine dan rekannya memanfaatkan botol plastik, karton, kardus bekas, dan ranting-ranting pohon untuk menyusun majalah dinding berukuran 2,5 x 1,7 meter.

Perwakilan OSIS SMA Budhaya II Santo Agustinus Jakarta turut mengkampanyekan Gemas melalui majalah dinding berukuran 2 x 1 meter di koridor sekolah mereka.

Di mading berbahan gelas plastik bekas, ranting pohon, dan bahkan sisa rautan pensil, perwakilan OSIS SMA Budhaya II mempromosikan gerakan pendaurulangan sampah dengan meminimalisir penggunaan bahan styrofoam.

(I026)

Editor: Suryanto

COPYRIGHT © 2013

Ikuti berita terkini di handphone anda di m.antaranews.com

<b>Gemas</b> Lahirkan Generasi Berbudaya | METRO SIANTAR Online

Posted: 06 Jan 2013 11:08 PM PST

[Foto: Pra evasi Haloho]
BERFOTO – Para pengurus Gemas foto bersama di halaman kediaman Ketua Umum Gemas Denny Siahaan usai temu ramah dan syukuran Tahun Baru 2013, Minggu (6/1)

SIANTAR – Generasi Muda/I Siahaan (Gemas), Boru, Bere Kota Pematangsiantar bertekad melahirkan generasi muda yang mau mengembangkan budaya agar budaya itu tidak mengalami degradasi (hilang) akibat  kemajuan zaman.

Hal ini disampaikan oleh Ketua Harian Gemas Henri Siahaan ketika mereka melakukan temu ramah dan syukuran tahun baru ke rumah Ketua Umum Gemas Denny Siahaan SH di Jalan Farel Pasaribu, Minggu (6/1). "Pemuda yang melestarikan budaya, berarti memperkokoh rasa persatuan," katanya.

Oleh karena itu, katanya, Gemas berusaha melaksanakan program dengan sebaik-baiknya. Gemas baru saja terbentuk kepengurusannya dan  dalam dekat  akan dilantik. "Jumlah yang bergabung di Gemas ini sudah ratusan orang dan dengan harapan kita juga bagi muda/i Siahaan baik boru maupun bere agar bergabung. Dan  pelantikannya akan diadakan Pebruari mendatang," katanya.

Sementara itu, Ketua Umum Gemas Denny Siahaan  mengharapkan agar para generasi muda/I selalu belajar dan memahami tentang budaya serta adat istiadat. Karena budaya tersebut  merupakan warisan dari nenek moyang kita yang harus tetap dipelihara dan dijaga.

"Pada Gemas ini,  usia maksimalnya adalah 40 tahun, dan renacanya kepengurusan akan dibentuk hingga ketingkat sektor. Itu sebabnya agar pengurus harian yang telah dibentuk agar benar-benar menjalankan program yang telah dirapatkan sebelumnya," harap Denny Sihaan.

Pengurus Gemas lainya seperti Robert Siahaan STh, Jhon Siahaan, Michael Siahaan menambahkan  bahwa pesan yang diambil dalam temu ramah dan syukuran tahun baru  adalah membangun kesatuan dan solidaritas para generasi Siahaan baik boru maupun bere tetap terjalin dengan baik. (pra)

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved