ads

Isnin, 25 Jun 2012

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


<b>Juasseh</b> Cafe: HANTU 3G MENGAMUK <b>DI</b> KUALA PILAH

Posted: 02 May 2012 01:56 AM PDT


23hb.April.2012. Aku baru je dapat 'Samsung Galaxy Note' yang aku teringin sangat tu, macam macam aplikasi ada kat dalam, tapi aku tak tau pakai lagi, nak bukak pun tak reti, line tak ada lagi, satu aplikasi yang aku tau memang ada ialah 3G, boleh ambik video, boleh sembang dengan orang lain dalam bentuk audio video, memang best la, tapi aku mungkin tak kan guna agaknya, kenapa?.
   Aku sebenarnya tengah seram sejuk, semenjak aku balik kampung baru baru ni, kat pekan Kuala Pilah tengah heboh pasal hantu 3G tengah mengacau pengguna pengguna handphone yang ada aplikasi sebegitu, sampai tak da sapa pun berani guna, ada yang nak simpan handphone yang ada aplikasi tu tak berani, takut kena kacau.
   Kisah bermula disebuah taman perumahan dikawasan yang bernama 'Dioh', berdekatan dengan pekan Kuala Pilah, apabila disatu senja seorang remaja yang sedang kesaorangan sedang ber 3G dengan kawan didalam talian, sedang dia ber 3G itu kawan dia ditalian itu bertanya, "Sapo dongan kau kek belakang tu", remaja itu jawab "Mano ado sapo, den sorang yo kek sini", "tu kek bolakang kau tu sapo" kawan tu beritahu, remaja tu terus toleh kebelakang, memang konfom tak ada sapa sapa dibelakang dia, "mano ado, tak do pun", "tuu yang tongah tengok handphone sokali ngan kau tu apo" kata kawan tu, remaja tu pun mula rasa seram sejuk, perlahan lahan dia menoleh ke belakang, memang tak da sapa tapi badan dia rasa lain macam, bulu roma dia mula naik, seraaaaaaaammmm, dengan tak teringat apa terus lari sambil terkencing kencing. Semenjak dari saat itu maka hebohlah seluruh pekan Kuala Pilah bercerita pasal hantu 3G yang sentiasa akan menganggu pengguna pengguna handphone yang ada aplikasi 3G.
   Menurut cerita dari sumber yang berdekatan, dikawasan perumahan itu sebelum ni ada sebuah rumah kosong disebelah bawah tebing yang penuh dengan semak samun dan berdekatan rumah itu ada sebuah bengkel dimana dibelakangnya dihimpunkan kenderaan kenderaan yang rosak akibat kemalangan, macam macam kemalangan maut berlaku, salah satu kemalangan tu adalah akibat penggunaan handphone yang ada 3G. Sekarang ini kawasan itu telah diratakan, segala kenderaan buruk yang ada sebelum ini telah dialihkan termasuk juga rumah kosong telah dirobohkan, segalanya telah berubah demi pembangunan projek perumahan yang baru.
   Menurut yang empunya cerita, penghuni kawasan itu sebelum ini termasuk segala jin jin, hantu hantu kat situ dah tak da tempat tinggal, jadi terpaksa lah mereka naik keatas tebing dan merayau rayau tak tentu arah kerana tiada tempat tinggal tetap lagi. Mereka terpaksa menerima hakikat bahawa pembangunan telah merobek kehidupan yang aman damai yang mereka nikmati sebelum ini, kini mereka terpaksa meneruskan kehidupan didalam arus kemajuan didalam dunia yang penuh dengan kecanggihan teknologi yang terkini.
   Menurut sumber yang tak dikenali, arwah si mati yang kemalangan akibat guna handphone 3G tak tenteram menyebabkan si arwah ni atau mungkin jin yang merupai paras si mati itu meracau racau dan merayau rayau mencari sesiapa saja yang mengunakan 3G, kononnya nak membalas dendam diatas kemalangan yang menimpa nya.
   Ada sumber lain mengatakan mereka mengacau kerana tempat tinggal mereka telah dimusnahkan angkara pihak pemaju dan kontraktor yang sering datang kesitu dan berbual bual dengan orang lain melalui handphone jenis 3G, membuatkan hantu hantu atau jin jin itu menyangka bahawa sesiapa yang mengunakan 3G adalah pihak yang telah memusnahkan tampat tinggal mereka.
   Dan ada juga sumber mengatakan bahawa mereka hanya sekadar suka suka mengacau kerana mereka tiada tempat tinggal tetap dan tak da kerja atau mereka sangat obsess dengan teknologi 3G yang terkini membuatkan mereka tidak melepaskan peluang jika ada sapa sapa yang mengunakan 3G, mereka pun nak tumpang sekaki.
   Bagaimanapun pihak dari syarikat telekomunikasi telah berbincang sesama mereka, jika cerita hantu 3G ini berterusan, berkemungkinan penggunaan perkhidmatan 3G akan jatuh merosot akibat ketakutan atau trauma yang berterusan oleh pihak pengguna, ini akan mengakibatkan perniagaan dalam bidang telekomunikasi jatuh merudum, handphone jenis yang terbaru yang memang dilengkapi 3G akan sukar mendapat pasaran, ini setiuasi yang sangat merbahaya, sesuatu perlu dilakukan. Ada khabar angin mengatakan pihak telekomunikasi telah bersiap siaga untuk memberikan khidamt talian dengan handphone 3G percuma kepada hantu hantu atau jin jin mahupun orang bunian agar mereka boleh berkemunikasi sesama mereka tanpa menganggu pengguna pengguna biasa dari kalangan manusia.
   Cerita diatas adalah berdasarkan kisah benar, tapi telah ditokok tambah dengan sedikit fiksyen untuk disesuaikan kepada tontonan umum, pihak penerbit juga telah melakukan penapisan sendiri bersesuaian dengan saranan pihak LPF, babak ngeri yang keterlaluan telah dipotong terus, dialog dialog atau plot plot yang boleh mengugat akidah umat Islam telah diubah suai, aksi aksi lucah atau seksi yang terlampau telah disimpan untuk koleksi peribadi pihak pengarah, watak watak yang ditonjolkan tiada kaitan samaada yang masih hidup atau telah meninggal dunia.

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


Tiga rumah kedai sederet terbakar <b>di Mambau</b> | Inimajalah dot com

Posted: 13 Sep 2011 10:48 PM PDT

Who's Online

4 visitors online now

Kategori

Arkib

© 2009 - 2012 inimajalah.com.my

Penyiaran semula kandungan web ini adalah dibenarkan dengan hakcipta tertakluk di bawah Creative Commons berdasarkan syarat seperti di sini.

Mayat warga asing ditemui dengan kesan tikaman <b>di Mambau</b> <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2012 01:21 AM PST

Kategori

Arkib

© 2009 - 2012 inimajalah.com.my

Penyiaran semula kandungan web ini adalah dibenarkan dengan hakcipta tertakluk di bawah Creative Commons berdasarkan syarat seperti di sini.

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


Aishah Nafi Bakal Bertanding <b>di Jempol</b> N.9 atas tiket PAS <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2012 01:44 AM PDT

Personaliti Hijrah yang memang diminati ramai ini umum sedia maklum akan pendirianya di dalam hala tuju politik. Banyak kali juga kami di BM menerima desas desus yang mengatakan Aishah yang suatu ketika dahulu popular menerusi lagu Pulanglah bakal menjadi salah seorang calon untuk pilihanraya akan datang. Tidak pasti pula bertanding untuk merebut kerusi Parlimen mahupun DUN. Tetapi kawasan yang digemburkan sebagai tempat untuk dia bertanding adalah di Jempol Negeri Sembilan.

Memetik katanya menerusi laman onliine rasmi parti yang di naunginya Aishah memaklumkan. "Setakat ini belum ada tawaran rasmi dari PAS Pusat untuk saya bertanding dalam PRU. Saya pun tidak tahu dari mana datangnya cerita saya hendak bertanding di Jempol. Ianya tidak betul kerana saya tidak dapat apa-apa tawaran rasmi dari PAS. "

Jika sekali benarpun Aishah bakal bertanding untuk pilihanraya akan datang apakah yang akan menyebabkan mengundi tertarik untuk mengundinya. Adakah kerana siapa Dirinya sebelum ini atau tiket parti yang di naunginya?

Random Posts

05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


Hatrik Owona tumbangkan Seladang <b>di Paroi</b>

Posted: 15 May 2012 07:29 PM PDT

 

Astro Liga Super 300x300Penyerang Cameroon, Effa Owona berjaya menidakkan rakan senegaranya, Albert Bodjongo dalam pertemuan Liga Super antara Perak dengan Negeri Sembilan di Paroi malam semalam.

Jaringan hattrik yang dilakukan oleh Owona membolehkan Negeri Sembilan menumpaskan Perak 3-1 dalam pertarungan tersebut.

Kejayaan Owona melakukan hattrik mengekalkannya sebagai penjaring terbanyak Negeri Sembilan dengan jumlah sebelas gol.

Bodjongo gagal menyumbangkan sebarang gol kepada Perak sebaliknya gol tunggal itu dijaringkan melalui sepakan penalti yang disempurnakan oleh Michal Kubala.

Sebelum ini, para penyokong Kejor Yeop Kejor dan Hoben Jang Hoben menunggu samada Bodjongo atau Owona yang akan merobek kubu lawan masing-masing.

Kegagalan Perak mengutip sebarang mata malam tadi membuatkannya turun ke tangga ke tujuh liga dengan mengumpul 27 mata setelah bermain 18 perlawanan.

Sebaliknya, Negeri Sembilan naik ke tangga ketiga liga dengan mengutip 29 mata daripada 18 perlawanan.

Dalam perlawanan itu, ketua pasukan, Shahrulnizam Mustapa dan pemain Negeri Sembilan, Idris Karim dilayangkan kad merah.

Kemenangan Negeri Sembilan itu secara tidak langsung menunjukkan percaturan strategi 4-4-2 oleh jurulatih, Mohd Azraai Khor Abdullah membuahkan hasil.

Sebaliknya, strategi 4-5-1 oleh Norizan Bakar gagal mengekang kemaraan Negeri Sembilan dan terpaksa pulang dengan tangan kosong.

Artikel asal di PerakNews.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


REMBAU HARI INI: Jamuan Rakyat 23 Jun 2012 <b>di Rembau</b>

Posted: 18 Jun 2012 08:39 PM PDT

JAMUAN RAKYAT DAN CERAMAH PERDANA
Tarikh : 23 Jun 2012, Sabtu
Tempat : Pusat Khidmat PR DUN Chembong, Kg Mulia, Rembau (depan Majlis Daerah Rembau)
~ Dato' Paduka Husam Musa
~ YB Dato Kamarul Baharin
8.45 pm - Jamuan Makan / Tayangan video isu semasa.
Jamuan makan adalah percuma
Maklumat lanjut sila hubungi Azmy 012-6833740 , Ustaz Nazri 019-6823159
MTD PAS Chembong dengan kerjasama MTD PAS Kota dan PKR Cabang Rembau
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved