ads

Ahad, 24 Februari 2013

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


UMNO Online - UMNO <b>Rasah</b> Laung Keyakinan Tsunami Politik <b>...</b>

Posted: 19 Jan 2011 03:00 AM PST

Kategori Dari Bahagian

UMNO Rasah Laung Keyakinan Tsunami Politik Sudah Berakhir

Oleh : Azlina Rosdy.

RASAH, 19 JAN – UMNO Bahagian Rasah telah bersiap sedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang dengan mensasarkan merampaskan semula kerusi parlimen dan empat kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) daripada parti pembangkang.

Ketua UMNO Bahagian Rasah, Datuk Hasim Rusdi berkata gerak kerja telah diatur dan jentera parti telah pun menjayakan pelbagai program di peringkat akar umbi.

"UMNO harus bekerja keras untuk memastikan matlamat tercapai. Masa semakin menghimpit. Rakyat perlu disedarkan bahawa hanya BN yang mampu membela nasib mereka," katanya kepada UMNO-Online.

Beliau turut menjelaskan, mengikut rekod 2009, keahlian berdaftar selepas pemutihan berjumlah lebih kurang 9500 orang.

"Jumlah ini semakin bertambah tahun lalu dan ini menambah keyakinan bahawa masyarakat sudah kembali menyokong UMNO dan BN.

"Saya yakin, gelombang tsunami 2008 telah berakhir. Usaha Keras UMNO telah mendatangkan hasil," jelasnya lagi.

Beliau menerangkan,di Parlimen Rasah, seramai 1292 orang telah dikenalpasti masih belum mendaftar dan gerak kerja telah disusun bagi menawan mereka ini untuk menjadi ahli UMNO.

"Malangnya, kebanyakan yang belum berdaftar ini adalah dari kalangan golongan pemuda. Oleh itu, kita telah berusaha keras untuk mendekati mereka. Kita telah pun mula menjelajah ke 59 cawangan dan membuka kaunter pendaftaran di kawasan strategik," terang beliau.

Ketika di minta megulas janji 100 hari pembangkang, beliau berharap rakyat tidak mudah terpengaruh kerana ianya semata-mata untuk meraih sokongan.

"Mereka sanggup membuat tawaran kerana pakatan pembangkang tidak mempunyai pengalaman mentabir kerajaan di peringkat pusat. Mereka hanya akan membuat negara muflis," katanya.

Baginya, pembangkang hanya pandai menabur janji sedangkan banyak lagi janji pilihanraya umum lalu tidak ditunaikan.

"Usah cerita janji 100 hari.  Pembangkang harus sedar sudah terlalu banyak janji yang mereka tabur. Tunaikan dahulu janji lama," ujarnya. – MediaUMNO

Berita Bertarikh Pada 19 January 2011 7:00 PM

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


<b>Juasseh</b> Cafe: NITROUS OXIDE DAN ALAM SEKITAR

Posted: 31 Jan 2013 01:31 AM PST


Alam sekitar adalah satu isu yang sentiasa menjadi topik perbicanngan dan perdebatan diseluruh dunia khususnya negara negara yang maju yang pesat dengan pembangunan. Industri pembuatan dan pertanian menjadi fokus utama dalam penyebab masaalah alam sekitar dan pemanasan global.
   Masyarakat dari negara negara maju begitu mengambil berat tentang permasaalahan ini, berbagai  peraturan dan undang undang telah di wujudkan yang berkaitan dengan alam sekitar. Antara negara itu adalah New Zealand, kerajaan Wallington itu yang menguatkuasa kan peraturan berkaitan alam sekitar untuk memenuhi komitmen dibawah Protokol Kyoto demi mengawal pemanasan global.
   Peraturan itu adalah untuk meminimumkan keluaran gas metana yang dibebaskan dari hasil perusahaan arang batu, gas asli, minyak dan pertanian. Antara peraturan itu nampak pelik dan tidak masuk akal seperti mengenakan denda berbentuk cukai keatas 'kentut' dan 'sendawa' haiwan ternakan seperti lembu, kambing, rusa dan sebagainya. Menurut kajian, lembu, kambing dan rusa membebaskan sejumlah besar gas metana melalui aktivit 'kentut' dan 'sendawa' haiwan itu. Di New Zealand, 90% gas metana yang dibebaskan terhasil dari haiwan ternakan, misalnya seekor lembu membebaskan purata 350 liter gas metana dan 1500 liter karbon dioksida sehari melalui 'kentut' dan 'sendawa'.
   Selain dari gas karbon dioksida (carbon dioxide)  dan metana(methene) pemanasan global juga di sumbangkan oleh gas Flourin begitu juga nitrus oksida(nitrous oxide) . Keempat bahan ini dipanggil 'Gas rumah hijau'(GHGs), kesemua gas gas ini dilepaskan melalui proses semula jadi dan oleh aktiviti aktiviti yang di lakukan oleh manusia.
   Karbon dioksida dilepaskan ke atmosfera melalui pembakaran bahan api fosil, sisa pepejal, pokok pokok dan tindakbalas kimia seperti pembuatan simen namun begitu karbon dioksida akan dikeluarkan dari atmosfera apabila diserap oleh tumbuh tumbuhan.
   Metana dilepaskan semasa pengeluaran dan pengangkutan arang, gas asli dan minyak. Metana juga dilepaskan oleh aktiviti penternakan dan pertanian serta sisa organik di tapak pelupusan pepejal.
   Gas Flourin samada Hidrofluorokarbon, perfluorokarbon dan Sulfur Heksafluorida merupakan GHGs sintetik yang kuat dan di bebaskan oleh proses industri. Gas flourin kadang kadang digunakan sebagai penganti bahan penipisan ozon seperti Chlofluorocarbon(CFCSs), Hydroclorofluorocarbon(HCFCs) dan Halon. Gas gas ini biasanya dibebaskan dalam kuantiti yang kecil tetapi disebab kan kekuatannya, mereka dikenali sebagai gas berpotensi tinggi untuk menyebabkan pemanasan global.
   Nitrus oksida atau Nitrous oxide (N2O) dibebasakan semasa aktiviti pertanian dan perindustrian serta semasa pembakaran bahan api dan sisa pepejal. N2O terhasil secara semula jadi dari aktiviti bacteria didalam tanah dan lautan, ia sebahagian dari atmosfera bumi selama ini.
   Pertanian adalah adalah penyumbang utama oleh manusia menghasilkan N2O. Aktiviti yang berkaitan dengan tanah seperti penggunaan baja nitrogen dan pengguaan bahan buangan haiwan akan menghasilkan bacteria semulajadi dan seterusnya mengeluarakn lebih lagi N2O. Ternakan seperti lembu, ayam dan babi mengeluarkan 65% dari perkara yang berkaitan manusia yang menghasilkan N2O. Manakala sumber industri hanya antara 20% dari semua sumber berkaitan manusia atau di sebut 'anthropogenic source', termasuk penghasilan nylon dan pembakaran bahan bakar 'fossil' untuk enjin.
   Secara pecahan aktiviti manusia dikira 30% penyumbang manakala tanah dalam iklim tropikal dan lautan melepaskan 70% N2O yang bertindak balas dengan 'ozone' diruang lapisan 'stratosphere' didalam atmosfera bumi.
   N2O memberi peningkatan kepada 'nitric oxide' atau NO untuk bertindak balas dengan zarah 'atom' oxygen dan NO dalam 'turn reacts' atau bermaksud 'reaksi timbal balik' dengan 'ozone', hasil dari itu ia menjadi 'pengatur kejadian secara semulajadi' kepada lapisan 'stratospheric' ozone. N2O menjadi penyumbang utama 'gas rumah hijau' dan pencemaran udara kepada bumi, jika dalam jarak 100 tahun, N2O adalah 298 kali lebih memberi kesan dalam anggaran 'berat per unit' potensi pemanasan dunia berbanding 'karbon dioksida'.
   Disebabkan kepekatannya yang rendah N2O adalah antara empat terbesar penyumbang 'gas rumah hijau' dibelakang wap air, karbon dioksida dan 'methane'. Mengawal N2O adalah sebahagian dari usaha mencegah pengeluaran 'gas rumah hijau'.
   Dari semua fakta tentang pemanasan global, dapatlah di ringkaskan tentang punca segala pemasalahan ini. Dari apa yang difahami faktor manusia adalah penyumbang utama semua ini berlaku. Kepadatan manusia yang meningkat setia hari malah setiap saat akan menyumbang kepada penambahan dalam sektor pertanian dan ini akan menambahkan kewujudan gas gas rumah hijau, kemudian akan berlaku pemusnahan hutan untuk kawasan pertanian yang akan mengurangkan serapan keatas gas gas rumah hijau tersebut. Keinginan dan keperluan manusia akan menambahkan lagi industri industri pembuatan yang pasti nya akan menyumbangkan kapada kemusnahan alam semula jadi.
   Tiada apa yang boleh kita laku kan untuk menghenti kan semua ini, ia akan terus berlaku dan berlaku tanpa henti sehingga kemusnahan total keatas bumi ini berlaku. Mulai dari ini mari lah kita memikirkan sejenak apakah yang boleh kita laku kan untuk melambatkan proses pemusnahan alam sekitar kita ini dan mengurangkan pemanasan global yang melampau hari demi hari. Semoga anak cucu kita masih mampu untuk menikmati sisa sisa keindahan alam semula jadi yang semakin pupus ini.
Sekian, Ikhlas dari 'Juasseh Cafe'.

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Hotel <b>Di Bahau</b>, Negeri Sembilan | Tales of life

Posted: 26 Jun 2012 09:04 PM PDT

Nak share.. Bebaru ni, takdelah baru sangat. Adik no.3 da selamat di ijabkabulkan Bulan March hari tu di Bahau, Negeri Sembilan. Rumah Perempuan di Felda Serting Hilir, N9. March? Did I say March? Ya hampunn, bulan mac punya cerita baru nak masukkan kat entry?
Maafkan mak, nakk.. Mak busyy. Kalah boss busynyer. Boss pun tak sebizi daku. Wahah. Yelaa, da boss kejenyer menyuruh je,kan. Kulilaa buat semua. Now da free. Bolehlaa bertenet. Tak free pun, ada je keje. Ada 4 folder masih pending. Tak tau biler nak buat. Nak tulis blog ada masa plak.
Eh.. where was I? Back to cerita hotel di Bahau.
Susahnya nak cari hotel nak memuatkan 20 keluarga manusia. Yang setiap keluarga mempunya anak-anak dan cucu-cucu. Untuk pergi menikahkan adikku yang ke-3 ni. Nak cari hotel selesa pun susah.
And.. Bulan December lepas. Makku booking hampir 20 biliks. Pergh. Letak plural S supaya nampak banyak kat biliksss tu. Ahaks.
Tak amek plak gamba bilik, sebab teruja. Wah, lawa and selesanya Hotel ni. What do you expect? Kat kawasan yang agak kecil macam ni, masih boleh untuk selesa macam ni. Best.
Kalau nak booking, ini nombornya. Mana taukan ada urusan kat sana. Atau nak cuti-cuti Malaysia melawat pokok kelapa sawit ke. Nak tunjuk kat anak.. Nihlaa pokok kelapa sawit. Hehehe. Rates pun berpatutan. 


Kiara Inn, Bahau, Negeri Sembilan
Add: Lot 121-B, Pusat Perniagaan Kiara, Bahau, Negeri Sembilan, Malaysia
Tel: 06-4548333

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


Identiti penyamar PAS <b>di Seremban</b> terbongkar! : Media Perak

Posted: 16 Feb 2013 05:37 AM PST

sumber: King of Goblok

Bro, aku ada story pasal 1 mamat yang ngaku ahli PAS kaw seremban yang kuar buletin utama malam semalam dan kebanyakan paper hari ni…nama budak ni macam yang stated dalam attachment tu.

Nama gelaran die kat area Rasah,Seremban Abi Tiger(kah kah kah).

Background budak ni family die semua umno tegar…

Ayah dia En Sohaimi adalah kepimpinan tertinggi umno Seremban dan PA kepada senator Najib(BN caw Rasah).

Abang die adalah ahli umno dan pekida Seremban dengan gelaran "ayah ais"..hehehe.. paham paham la..

Ok citer budak ni memang tak ada keje merayap hari2 dengan motor memekak die.
Moto modenas GT135 kaler oren..mamat ni juga pernah masuk mentor yang lepas tapi tak layak.namun die dapat slot jemputan khas duet ngan Afdlin Sauki.

lu boleh cari kat you tube..mamat ni punya bodoh kat kawasan ni Taman Rasah Jaya .Ramai kenal die sebagai ahli umno yang aktif dan sekarang ramai dok gelak kat die..

harap lu boleh up cerita ni.kalo detail tak cukup bagitau wa.

p/s : Gua salah sorang yang pegang banner yang tutup muka tu.. dapat upah jer..psstt jangan siar nama gua taw!!

Opppsss…adeh tersalin plak lak lu punya pesan sama gua beb.. sory ek.. kah kah kah!!

Bukti mamat ni pencacai UMNO
Lihat kat Facebook akaun dia di sini : Klik dan 1 lagi acc dia di sini 

Ni gambar semasa join mentor tapi gagal.. kah kah kah!

Kantoi mantoi.. puas hati kah kah kah!!

Related posts:

Filed Under: Dari blogger

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


mee bodo-bodo bandar sri <b>jempol</b> - yang halal itu fardhu, yang lazat <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2013 08:41 PM PST


JIKA anda berkunjung ke daerah ini, jangan lupa singgah ke sebuah premis di Arked Mara, Bandar Seri Jempol, Negeri Sembilan.
Pastinya, anda akan rambang mata memilih menu yang disajikan di premis empat pintu milik Fadzil Md. Najimi, 39, atau lebih dikenali dengan gelaran Baba.
Premis yang dimiliki anak peneroka dari Felda Tembangau Satu, Pahang ini terkenal dengan pelbagai menu berasaskan mi, nasi ayam serta sup.
Baba yang ditemui S2 menjelaskan, dia memulakan perniagaan pada 1995 di Felda Tembangau Satu.
''Dulu, saya pernah berniaga di pasar malam selama sembilan tahun. Pada mulanya, saya hanya menjual burger goreng samurai, nasi ayam serta sup gear box.
''Melihatkan sambutan yang sangat menggalakkan, saya membuat keputusan untuk mencari premis tetap.
''Pada Oktober 2010, saya mula membuka premis di Arked Mara, Bandar Seri Jempol. Pada awalnya, saya hanya menyewa sebuah kedai sahaja. Syukur sambutan yang diterima amat luar biasa dan akhirnya hari ini, saya menyewa empat buah kedai,''jelasnya.
Bapa kepada tiga orang anak ini berkata, dia sanggup pergi ke beberapa kedai di negeri lain bagi mencuba pelbagai masakan baru, sekadar untuk belajar dan mencari ilmu tentang masakan.
''Saya memang suka memasak dan cuba perkara baru. Setiap kali ke dapur, saya akan cipta resipi baru. Memang pada awalnya, kadang-kadang tidak menjadi, tetapi saya tidak berputus asa dan mencuba semula sehingga berjaya.
''Impian saya adalah untuk mencipta jenama sendiri, masakan baru dan pastinya mahu pelanggan saya makan makanan yang tiada di tempat lain," tambahnya.
Pada hari ini, beliau telah berjaya mencipta beberapa menu istimewa yang kini menjadi permintaan pelanggan setiap kali singgah makan di kedainya.
Antara menu yang mendapat sambutan adalah nasi ayam, sup gear box, mi bandung utara, mi bandung ketam, mi kari mail lambung, mi bodo-bodo, carca marba, ayam goreng madu serta sup urat keting.
Baba bukan sahaja dikenali dengan makanan, malah minuman laici kang baba trafic light turut menjadi pilihan pelanggannya.
''Minuman ini sangat berkhasiat kerana ia mengandungi pelbagai jenis ramuan termasuk laici, buah kiwi, kacang, agar-agar serta cincau. Ia dijual pada harga yang sangat berpatutan iaitu RM3.50 segelas sahaja," katanya sambil memberitahu beliau dibantu oleh isteri, Sanisah Ahmad Nazri, 33, yang bertindak sebagai tukang masak kedua bersama 20 orang kakitangan.
Selain masakan mee, beliau turut menyajikan lebih kurang 50 jenis lauk dan biasanya masakan berlauk akan mula dihidangkan pada pukul 10.30 pagi sehingga 1.30 petang.
''Saya juga menerima pelbagai tempahan luar termasuk majlis perkahwinan di sekitar Negeri Sembilan dan Pahang. Buat masa ini, kami buka pada setiap hari kecuali hari Sabtu. Waktu perniagaan pula bermula dari pukul 10.30 pagi sehingga 10.30 malam,''jelasnya lagi.
Orang ramai yang berminat untuk membuat tempahan boleh menghubungi Baba di talian             019-6946951       atau             019-6606951      .

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


Kempen DAP DAP memulakan kempen pilihan raya <b>di</b> Pekan <b>Mantin</b>.

Posted: 23 Feb 2013 03:57 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Politik Melayu Mantin. Saturday, 23 February 2013. Kempen DAP DAP memulakan kempen pilihan raya di Pekan Mantin. Published with Blogger-droid v2.0.1. Posted by Politik Mantin at 03:57 · Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to ...

05 di linggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di linggi - Google Blog Search


Program Pelepasan Umum Benih Anak Udang Galah <b>Di</b> Sungai <b>...</b>

Posted: 22 Oct 2012 11:51 PM PDT

Selaras dengan usaha berterusan Jabatan Perikanan melestarikan sumber perikanan, Jabatan Perikanan telah mengadakan satu Program Pelepasan Benih Udang Galah di Sungai Linggi pada hari ini. Sebanyak 110,000 ekor benih udang galah akan dilepaskan oleh YB. Datuk Ar Hj. Ismail Bin Hj. Othman, ADUN Kuala Linggi.

Pelepasan benih udang ini, bertujuan untuk meningkatkan stok udang galah yang semakin berkurangan ekoran aktiviti penangkapan yang tidak terkawal dan terdapat penyalahgunaan peralatan penangkapan. Dengan adanya program seperti ini, ia juga secara tidak lansung akan meningkatkan sosioekonomi penduduk tempatan terutamanya nelayan-nelayan sungai.

Program pelepasan umum ini dibuat adalah selari dengan penubuhan RTC Kuala Linggi yang akan dirasmikan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia pada 10 November 2012. Inisiatif penubuhan RTC ini memenuhi konsep strategi lautan biru 4 (National Blue Ocean Strategy) dimana penduduk berhampiran akan menerima manfaat hasil penyediaan perkhidmatan secara berpusat dan berintegrasi bagi memudahkan urusan masyarakat luar bandar dalam menjalankan aktiviti ekonomi mereka yang mampu memberi impak dan pendapatan berganda.

Justeru itu, program seperti ini akan menjadi pemangkin kepada pembangunan sosio ekonomi dan sosial penduduk bagi meralisasikan program tranformasi ekonomi (ETP) dan program tranformasi kerajaan (GTP) untuk memacu Malaysia ke arah negara maju dan berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020.

di negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sembilan - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Banjir: 2 maut <b>di Negeri Sembilan</b>, Terengganu

Posted: 27 Dec 2012 03:52 PM PST

KUALA LUMPUR - Dua kamatian akibat banjir dicatatkan setakat pukul 10.30 malam tadi dengan masing-masing satu di Terengganu dan Negeri Sembilan menjadikan mangsa korban meningkat kepada lapan orang.

Menurut portal banjir Majlis Keselamatan Negara (MKN), seorang maut akibat lemas di Jelebu, Negeri Sembilan dan seorang lagi di Setiu, Terengganu.

Di Terengganu, setakat petang tadi telah meragut enam nyawa iaitu tiga di Kemaman, dua di Setiu dan seorang di Kuala Terengganu.

Keadaan banjir di Kelantan dan Terengganu bertambah buruk malam tadi apabila jumlah mangsa banjir yang ditempatkan di pusat-pusat pemindahan di dua negeri

Pantai Timur itu meningkat kepada 22,609 orang berbanding 21,800 petang tadi.

Menurut portal itu, mangsa banjir di Pahang malam ini meningkat kepada 448 orang berbanding 435 petang tadi.

Mangsa banjir di Johor kini kekal seramai 13 orang.

Sementara itu di KELANTAN, keadaan banjir pada malam tadi tidak banyak berubah apabila jumlah mangsa banjir berkurangan sedikit kepada 6,809 orang.

Menurut portal rasmi kerajaan negeri, jumlah itu merangkumi 2,145 buah keluarga yang telah ditempatkan di 28 buah pusat pemindahan.

Jumlah yang dipindahkan di Pasir Mas adalah seramai 4,265 orang, Tumpat (2,329), Kota Baharu (197) dan Pasir Puteh (18).
Sungai Golok di Rantau Panjang masih melepasi paras bahaya namun ia semakin menyusut termasuk sungai-sungai utama yang lain.

Keadaan cuaca pada malam tadi adalah baik.

Dalam pada itu, di TERENGGANU, mangsa banjir meningkat kepada 15,800 orang berbanding 14,894 petang tadi. - Bernama

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


Annawawiy&#39;s Site - 6 sekeluarga <b>di Ampangan</b> Seremban tagih <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2008 11:41 AM PDT

"Rozmal bin Malakan" rozmal@yahoo.com

Minggu lepas saya menerima satu panggilan talipon
mengatakan satu keluarga di Ampangan , Seremban amat
memerlukan bantuan dimana ketua keluarga tersebut
telah lebih 10 tahun tidak dapat bekerja kerana
masalah tulang belakang selepas kemalangan jalanraya
pada 1997.

Hanya petang tadi barulah saya berkesempatan berjumpa
dengan keluarga tersebut. Sebelum Asar hujan turun
dengan begitu lebat sekali di Seremban. Alhamdulillah
selepas Asar dalam perjalanan ke Ampangan hujan telah
mula reda.

Saya pun mencarilah rumah keluarga tersebut di No 99,
Kg Sekolah , Ampangan. Kawasan perumahan seperti
kawasan rumah setinggan atau rumah kongsi agak daif.
Kedudukannya betul-betul belakang stesen minyak
Petronas di Ampangan berhampiran Sekolah Kebangsaan
Ampangan.

Encik Sahreny Abdul Aziz 41 tahun tinggal bersama
isterinya Puan Norma binti Mat Lazin 38 tahun dan
empat orang anaknya Norhidayah 10 tahun, Noriman Idayu
6 tahun, Saniza Adila 4 tahun dan Mohd Shanor 1 tahun
dirumah yang agak daif, sempit dan serba kekurangan.

Encik Sahreny mengalami Bengkok Tulang Belakang
(Scoliosis) pada tahun 1997 akibat kemalangan jalan
raya. Sejak dari itu beliau tidak dapat bekerja dimana
sebelum itu beliau hanya bekerja sebagai pengawal
keselamatan. Beliau tidak dapat berdiri, berjalan lama
dan buat kerja-kerja berat, ada kalanya beliau akan
hilang kawalan untuk berjalan.

Pada tahun 2005 beliau pernah memohon untuk
mendapatkan bantuan dari Tabung Perubatan Nasional
untuk Kos Implan dan Rawatan Susulan yang memerlukan
belanja sekitar RM 20,000 dimana hingga ke saat ini
belum ada jawapan walaupun pada tahun 2007 beliau ada
memohon sekali lagi dengan sokongan dari Hospital
Seremban dan wakil rakyat setempat.

Puan Norma sebelum ini menampung perbelanjaan dapur
dengan menjual keropok, namun sekarang tidak lagi
kerana menjaga suami dan anak-anak disamping
persaingan dalam perniagaan kecil pada ketika ini.

Mereka setakat ini telah mendapat bantuan Jabatan
Kebajikan Masyarakat untuk 4 orang anak mereka. Mujur
anak-anak mereka Norhidayah Tahun 4 dan Noriman Pra
Sekolah di Sekolah Kebangsaan Ampangan mendapat buku
teks percuma dan tidak perlu membayar yuran sekolah
untuk tahun ini.

Sekali-sekala ada juga mendapat sedikit bantuan dari
Baitul Mal tetapi tidak pada kadar yang tetap.

Rumah yang agak daif tadi mereka sewa pada kadar RM
150 sebulan. Dengan keadaan suami yang sentiasa
memerlukan rawatan dan tiada pendapatan lain hanya
semata-mata mengharapkan bantuan Jabatan Kebajikan
Masyarakat sekitar RM 300 sebulan memanglah amat
memeritkan.

Kepada mereka yang ingin menghulurkan bantuan bolehlah
berjumpa terus Encik Sahreny Abdul Aziz dan Puan Norma
binti Mat Lazin di No 99, Kg Sekolah, Ampangan, 70400
Seremban atau tel 017-3974701

Gambar keluarga Encik Sahreny di link berikut
http://waghih. blogspot. com/2008/ 04/6-sekeluarga- di-ampangan- seremban- tagih.html

Rozmal http://waghih. blogspot. com
Yayasan Amal Malaysia http://www.amalmala ysia.net
Kelab AMAL NS http://amal- ns.blogspot. com
Institut Kajian Angkasa http://ikam- space.blogspot. com
Pusat Pendidikan As Saidiyyah http://puspa- ns.blogspot. com

*****.*****

Daripada Abu Umarah iaitu al-Bara' bin 'Azib radhiallahu anhuma, katanya: "Kita semua diperintah oleh Rasulullah s.a.w. untuk melakukan tujuh perkara, iaitu meninjau orang sakit, mengikuti janazah, menentasymitkan orang yang bersin, menolong orang yang lemah, membantu orang yang teraniaya, meratakan salam dan melaksanakan sumpah."

(Muttafaq 'alaih)

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


PENDEKARMELAYU: Ketua Ranting PKR <b>Gemas</b> maut kereta <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2013 12:06 PM PST

ADMIN MENGUCAPKAN SALAM TAKZIAH PADA KELUARGA ARWAH DAN MARILAH SAMA2 KITA BACAKAN AL-FATIHAH SEMOGA ROHNYA DITEMPATKAN KEDALAM GOLONGAN ORANG2 YANG BERIMAN....AMIN..

Ketua Ranting PKR Gemas maut kereta terjunam ke dalam gaung
2013/02/17 - 11:12:25 AM.

GEMAS: Ketua Ranting Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kampung Pasir Besar, Gemas, Mohamad Kudus Buyung, 49, maut selepas kereta yang dipandunya hilang kawalan sebelum terjunam ke dalam gaung pada ketinggian lima meter, malam tadi.

Kemalangan itu berlaku di Kilometer 18 Jalan Gemas-Rompin, pada jam 10.30 malam.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved