ads

Selasa, 18 Mac 2014

05 di sikamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di sikamat - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jan 2014 12:16 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Dec 2013 11:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tanah Lot Bungalow, <b>Sikamat</b>, Negeri Sembilan. | Rumah untuk <b>...</b>

Posted: 17 Dec 2013 11:50 PM PST

Description

Type: Land
Situated: Corner Lot
Daerah: Seremban
Mukim: Sikamat
Land Area: 9400sq.ft
Title type: Freehold
Other info: Bumi Lot.

Keterangan :
– Lokasi: Taman Tunku Kursiah, Sikamat.
– Kawasan tanah yang sangat luas dan rata.
– Tanah dikeliling lot-lot rumah bungalow.
– Berhampiran klinik kesihatan Sikamat.
– Berhampiran kedai, surau, taska, sekolah.
– 7 minit ke Pusat Bandar Seremban.
– 10 minit ke highway LEKAS.
– 15 minit ke Highway PLUS.
– 35 minit perjalanan ke Port Dickson.
– 40 minit perjalanan ke KLIA / LITAR F1.
– 45 minit perjalanan ke KUALA LUMPUR melalui PLUS.
– Suasana yg damai dan jauh dari kebisingan.
– Kejiranan yang selesa.
– Pembeli diperlukan SEGERA !!

Earnest Deposit 3% & Balance 7% masa sain S&P.
Lawyer & Loan akan diuruskan.

Adakan Anda Nak Jual Rumah?
Call sekarang untuk nasihat jual/beli PERCUMA*.

SERIOUS BUYER ONLY!!!!

Untuk sebarang pertanyaan hubungi:
Mr. Syahz 010-2212334

About The Poster

TransAsia Property Consultancy Sdn. Bhd. - VE(1)0187 Lot 2-10, Aras 2, Plaza Seremban, Jalan Dato' Muda Linggi, Negeri Sembilan. Tel/Fax: 06-7620673

Double Storey, Taman Pulai Impian, <b>Sikamat</b>. - Rumah dijual <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2014 10:30 PM PST

Description

Storey: Double Storey
Situated: Intermediate
Type: Terrace
Beds: 4
Baths: 3
Land Area: 1540sq.ft
Title type: Freehold
Other info: Non Bumi Lot.

Keterangan :
– Lokasi: Taman Pulai Impian, Sikamat.
– 5 minit ke highway LEKAS.
– 7 minit ke Pusat Bandar Seremban.
– 15 minit ke Highway PLUS.
– 35 minit perjalanan ke PORT DICKSON.
– 40 minit perjalanan ke KLIA / LITAR F1.
– 45 minit perjalanan ke KUALA LUMPUR melalui PLUS.
– Berhampiran surau, taska, sekolah rendah & menengah.
– Suasana yg damai dan jauh dari kebisingan.
– Kejiranan yang selesa.
– Pembeli diperlukan SEGERA !!

Earnest Deposit 3% & Balance 7% masa sain S&P.
Lawyer & Loan akan diuruskan.

Adakan Anda Nak Jual Rumah?
Call sekarang untuk nasihat jual/beli PERCUMA*.

SERIOUS BUYER ONLY!!!!

Untuk sebarang pertanyaan hubungi:
Mr. Syahz 010-2212334

05 di senawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di senawang - Google Blog Search


Double Storey, Taman Pulai Impian, <b>Sikamat</b>. - Rumah dijual <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2014 10:30 PM PST

Description

Storey: Double Storey
Situated: Intermediate
Type: Terrace
Beds: 4
Baths: 3
Land Area: 1540sq.ft
Title type: Freehold
Other info: Non Bumi Lot.

Keterangan :
– Lokasi: Taman Pulai Impian, Sikamat.
– 5 minit ke highway LEKAS.
– 7 minit ke Pusat Bandar Seremban.
– 15 minit ke Highway PLUS.
– 35 minit perjalanan ke PORT DICKSON.
– 40 minit perjalanan ke KLIA / LITAR F1.
– 45 minit perjalanan ke KUALA LUMPUR melalui PLUS.
– Berhampiran surau, taska, sekolah rendah & menengah.
– Suasana yg damai dan jauh dari kebisingan.
– Kejiranan yang selesa.
– Pembeli diperlukan SEGERA !!

Earnest Deposit 3% & Balance 7% masa sain S&P.
Lawyer & Loan akan diuruskan.

Adakan Anda Nak Jual Rumah?
Call sekarang untuk nasihat jual/beli PERCUMA*.

SERIOUS BUYER ONLY!!!!

Untuk sebarang pertanyaan hubungi:
Mr. Syahz 010-2212334

Respeks Group: RG2011... Rumah Untuk Di Sewa <b>Di Sikamat</b> Mulai <b>...</b>

Posted: 18 Oct 2013 12:21 AM PDT

Di Talian (010-2351109/ 010-2351129) ………Cepat Sebelum Terlambat !!!!!!!!

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


05 <b>di nilai negeri sembilan</b> - Google Blog Search - BlOG NEGERI <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2014 09:46 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Persembahan Silat <b>di</b> Dewan Majlis Perbadanan <b>Nilai</b>, <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 20 Dec 2013 11:16 PM PST

"...Rasanya hampir sebulan ABG JAM tak 'keudara' dilaman ABG JAM sendiri nih... Alhamdulillah, kali ini diizinkan-Nya. ABG JAM nak kongsikan peristiwa semasa membuat persembahan di Nilai baru-baru ini... Perghhh, punyer la teruk tersangkut dalam 'jammed' kat 'highway' nak ke seremban sana... Sepatutnyer 15 minit jer sampai ke Nilai dari Bangi, tapi disebabkan 'jammed' tu jadi satu jam lebih baru sampai ke Nilai... Alhamdulillah, nasib baik sampai sebelum masa majlis, kalo dak, haru biru ABG JAM..."
Tarikh : 21 DISEMBER 2013
Tempat : DEWAN MAJLIS PERBANDARAN NILAI

05 <b>di nilai negeri sembilan</b> - Google Blog Search - BlOG NEGERI <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2014 09:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

perlawanan persahabatan tenpin boling antara usptn selangor <b>...</b>

Posted: 30 Dec 2013 07:59 AM PST

TARIKH  : 30HB DISEMBER 2013 ( ISNIN )
TEMPAT : DREAM BOWL, KOMPLEKS SUKAN AIPORT NILAI NEGERI SEMBILAN
PENYERTAAN : 25 ATLET, 2 JURULATIH DAN PPN

Perlawanan Persahabatan ini telah di adakan di Dream Bowl, Kompleks Sukan Airport Nilai Negeri Sembilan. Seramai 25 orang atlet telah terlibat dalam aktiviti yang di anjurkan bersama oleh USPTN Selangor dan USPTN Negeri Sembilan ini. Atlet bermain 6 permainan .

Berikut adalah pencapaian 5 terbaik :

1) Afiq Asymaan ( SEL ) : 1157 pin
2) Muhamad Hazim Ali Hanafiah ( SEL ) : 1151 pin
3) Rhafiq ( NSE ) : 1149 pin
4) Aliff Khairudin ( SEL ) : 1126 pin
5) Adik ( NSE ) : 1105 pin

Terima kasih di ucapkan buat atlet, jurulatih dan USPTN Negeri Sembilan yang sudi menerima kunjungan kami di Nilai, In Shaa Allah tahun hadapan, boleh jumpa lagi dan kali ini, kami di Selangor menjemput kehadiran pasukan Negeri Sembilan pula.

Jumpa tahun 2014 :)

Sekian, untuk laporan

SUHANA SUHAILI
PPN USPTN SELANGOR
Sukan Tenpin Boling, Gimnastik Artistik & Gimrama dan Taekwondo

TAMAN DESARIA 71800 <b>NILAI NEGERI SEMBILAN</b> - SEMAKIN <b>...</b>

Posted: 07 Nov 2013 09:04 AM PST

Imigresen NS tahan 24 pengawal warga Nepal
 
Nov 7 2013 - Seramai 24 pengawal keselamatan warga Nepal ditahan Jabatan Imigresen Negeri Sembilan atas pelbagai kesalahan dalam operasi di sekitar Seremban dan Nilai, lewat semalam. Baca Sini

Ini baru pengawal keselamatan belum lagi yang lain-lain. Pergi saja ke Nilai 3 pasti anda dapat menegok dan 'meNILAI' pekerjaan warga asing ini. Samada ada mereka mempunyai dokumen dan permit kerja kita serahkanlah kepada kebijaksanaan pihak berkenaan. 
 

05 di lukut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lukut - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di lukut</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2014 03:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

fy: Santai Pemuda Gombak <b>di</b> Kelong Fauzi, <b>Lukut</b>...

Posted: 20 Nov 2013 12:30 AM PST

Terlupa pulak aku nak cerita pasal pengembaraan grup pemuda ni di Kelong Fauzi, Lukut. Dok tengok gambar-gambar lama yang ada dalam simpanan aku, terselak pulak album ni...
Apa pun, aku tetap suka memancing di kelong ni. Walaupun hasil tangkapan tidak berapa, kelong ni tetap menjadi pilihan aku kalau aku nak pi memancing lagi.
Pada brader Fauzi, terima kasih kerana menyediakan tempat untuk aku melampiaskan otak. InsyaAllah aku dan rakan-rakan akan datang lagi.

05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Swans Lyloo: Kursus Solekan Versatile <b>di</b> Mini RTC <b>Kuala Pilah</b> <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2014 10:06 PM PST

Hi u all.. arini mass nak share aktiviti last weekend haritu..kali ni mass dipanggil sekali lagi untuk berkongsi ilmu dalam bidang solekan kepada para peserta kursus solekan versatile di Mini RTC Kuala Pilah pada 01 March 2014..
Untuk kali ini, mass diminta untuk berkongsi ilmu bagaimana untuk mengaplikasikan makeup untuk pergi ke tempat kerja dan mengaplikasikan makeup untuk pengantin..
Untuk pengetahuan semua, kursus ini diadakan selama satu hari dari pukul 09:00pagi sehingga pukul 5:00petang..so Mass bahagikan masa kepada 2 iaitu sesi pagi untuk
 sesi teori dan sebelah petang sesi praktikal..



05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2014 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2014 11:44 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2014 11:42 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2014 11:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Dec 2013 11:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

UMNO <b>Rasah</b> pergiat kempen penerangan GST kepada masyarakat

Posted: 29 Dec 2013 10:42 AM PST

FAUZIAH Abu Zarim (berdiri, kanan) memberi penerangan dalam Majlis Taklimat GST dan Program Kembali ke Sekolah anjuran UMNO Bahagian Rasah di Labu dekat Rasah, Negeri Sembilan, kelmarin.

RASAH 29 Dis. - UMNO Bahagian Rasah akan mempergiatkan kempen penerangan mengenai cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang akan dilaksanakan oleh kerajaan kepada semua lapisan masyarakat.

Ketuanya, Datuk Hasim Rusdi berkata, kempen penerangan itu bertujuan memberi pemahaman kepada rakyat mengenai tindakan kerajaan memperkenalkan cukai berkenaan yang dijadualkan bermula 1 April 2015.

Beliau yang juga Ahli Exco Kerajaan Negeri berkata, pemahaman itu sangat penting kerana dasar mengenai GST masih baharu di negara ini walaupun telah dilaksanakan di lebih 160 negara di dunia.

"Pada masa ini terdapat pihak yang cuba memesongkan fikiran masyarakat dengan membuat pelbagai dakwaan dan tohmahan mengenai GST dengan tujuan mendapatkan sokongan peribadi.

"Kita tidak boleh membiarkan perbuatan ini terus berlarutan begitu sahaja dan kerana itu UMNO Bahagian Rasah akan turun padang bagi memberi penjelasan mengenai GST," katanya kepada Utusan Malaysia selepas Majlis Taklimat GST dan Program Kembali ke Sekolah anjuran UMNO Bahagian Rasah di Labu semalam.

Taklimat GST itu disampaikan oleh Penolong Pengarah Kanan Kastam II (Unit Tugas-Tugas Khas GST), Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Fauziah Abu Zarim.

Yang turut hadir Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rasah, Senator Datuk Mohammed Najeeb Abdullah; Ketua Pemuda UMNO Bahagian, Hassan Datuk Ayop dan Ketua Wanita UMNO Bahagian, Hapsah Hamid.

Hasim yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Labu memberitahu, UMNO Bahagian itu bercadang mengadakan taklimat kepada kumpulan masyarakat yang lebih kecil seperti peringkat Dewan Undangan Negeri dan cawangan parti.

"Kita akan mendapatkan kerjasama Jabatan Kastam bagi membolehkan para pegawai mereka yang pakar dalam hal-ehwal GST untuk memberikan penerangan tersebut.

"Selain memberi penerangan, orang ramai juga boleh bertanya atau mendapatkan penjelasan lanjut mengenai pelaksanaan GST," katanya.

Dalam majlis itu, sebanyak 200 keluarga menerima bantuan beg sekolah daripada UMNO Bahagian tersebut sempena musim persekolahan baharu yang akan bermula minggu depan.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2014 11:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2014 11:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rumah Anak Yatim <b>Di Rasah</b> Terjebak Dengan Al-Arqam | n9kini.net

Posted: 04 Dec 2013 11:25 AM PST

SEREMBAN, 5 Dis – Berselindung atas nama rumah anak yatim, sebuah rumah kebajikan di Rasah Kemayan, dekat sini dipercayai ada kaitan dengan kumpulan al-Arqam.

Rumah yang menempatkan kanak-kanak berusia 6 hingga 12 tahun dikatakan mempunyai ibu-bapa sendiri yang bekerja sebagai ahli perniagaan.

Difahamkan, mereka menggunakan nama rumah anak yatim bagi tujuan mendapatkan bantuan dan mengutip sumbangan pelbagai pihak.

Berdasarkan risikan dan maklumat orang ramai, semalam Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) membuat pemeriksaan di rumah berkenaan.

Soalan 'siapa kenal Abuya?' turut  ditanya seorang Pegawai JHEAINS kepada kanak-kanak lelaki di rumah berkenaan menyebabkan mereka terdiam seketika.

Masing-masing saling memandang sesama sendiri walaupun sebelum itu mereka dengan lancar menjawab pelbagai persoalan diajukan pegawai JHEAINS yang melakukan pemeriksaan.

Malah, ketika ditanya tentang latar belakang keluarga mereka, sebahagian besar kanak-kanak memberitahu mereka mempunyai dua atau tiga ibu serta paling ramai mempunyai 20 orang adik-beradik.

Difahamkan, kanak-kanak yang masih mempunyai ibu-bapa itu tinggal sepenuh masa di rumah kebajikan berkenaan serta jarang pulang ke rumah, sebaliknya mengikuti pelbagai aktiviti dianjurkan di situ.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Dakwah, Amran Awaludin berkata, hasil risikan mendapati rumah kebajikan terbabit yang mempunyai kaitan dengan kumpulan al-Arqam yang sebenarnya berselindung di sebalik nama rumah anak yatim dan miskin sejak lima tahun lalu.

"Jadi, kita dapati ada unsur penipuan atas nama rumah kebajikan yang digunakan bagi tujuan memperolehi bantuan dan sumbangan daripada banyak pihak," katanya.

Malah, katanya, pihaknya tidak menolak kemungkinan ia merupakan anak-anak ahli kumpulan al-Arqam yang ditinggalkan di situ.

Menurutnya, keadaan itu seolah-olah memberi gambaran bahawa anak-anak itu terbiar daripada mendapat kasih sayang sepenuhnya daripada ibu bapa mereka.

"Tidak mustahil kanak-kanak ini turut digunakan untuk aktiviti mengumpul dana atau derma kumpu-lan terbabit kerana ketika ditanya mereka memberitahu jarang pulang ke rumah kerana perlu mengikuti program diadakan.

"Namun, kita masih menyiasat keseluruhannya dan mengamalkan langkah berhati-hati," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Sementara itu, pemeriksaan turut dilakukan di sebuah lagi rumah kebajikan di Rasah Kemayan juga di bawah penyelia sama yang menempatkan 11 kanak-kanak perempuan berusia antara enam sehingga 12 tahun, termasuk sebuah pusat pengajian agama di Seremban 2 dan di Nusari Bayu.

Amaran berkata, hasil pemeriksaan mendapati kesemuanya tidak mengikut garis panduan yang ditetapkan jabatan serta tidak berdaftar dan akan dikenakan tindakan.

Dalam pada itu, Ketua Bahagian Perundangan dan Advokasi Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) negeri, Zaleha Wan Mohamed yang turut hadir mengesahkan dua pusat jagaan terbabit tidak berdaftar dengan jabatan.

Malah, katanya, ada yang memberi alasan masih dalam proses permohonan mendaftar dengan JKM.

Menjawab Provokasi ROBOH surau Kg. Pondok <b>Rasah</b> Bah.2

Posted: 07 Jan 2014 08:58 PM PST

Adapun jawapan ini kami sediakan buat mereka yang lapang dadanya mencari kebenaran dan bukan pada mereka yang busuk hatinya berterusan menghentam tanpa usul-periksa dan taasub pada Syeikh yang bukan-bukan seperti Mohd Tariq, Amin Tahir, Mohd Khalis, Siti Hajar Ahmad dan Ikhwan Tarekat Ahmadiah al-Linggi dibawah pimpinan Syeikh Mohd Paiz.
1. Surau dirobohkan atas asas untuk pembinaan baru yang lebih luas dan selesa serta 2 tingkat secara keseluruhannya. Sumbangan yang besar dari Kerajaan Pusat menjadi titik tolak hasrat ini direalisasikan.
2. Permulaan awal untuk membaikpulih bangunan asal surau tidak dapat dilakukan kerana kos yang hampir sama bagi mendirikan bangunan yang baru. Ini setelah mendapat nasihat dan perbincangan yang panjang dengan kontraktor/konsultan yang dilantik.
3. Secara luaran memang tidak jelas keuzuran pada fizikal surau, penilitian telah dibuat secara teliti dan terperinci untuk menjustifikasikan projek bagi pembinaan semula bangunan surau.
4. Juga diambil kira bagi bangunan yang baru ini untuk kemudahan dan keselesaan jemaah untuk tahun-tahun yang akan datang serta pertambahan masyarakat /penduduk Islam di kariah Rasah dan tidak mustahil keperluan masyarakat bagi masjid yang baru untuk menampung kepadatan jemaah yang kini dihadapi oleh masjid-masjid sekitarnya.
5.Jika dikatakan bahawa tapak surau itu adalah tanah milik, bagaimana mungkin Kerajaan Negeri membantu membaiki tandas dan tempat wudhu'  pada tahun 2008  dan mengapa pada masa itu tidak di tentang dari (kononnya) waris.
6. Mana lojiknya tanah surau adalah harta faraid sedangkan telah ramai ikhwan dan pihak luar menyumbang sebelum ini, adakah sumbangan-sumbangan sebelum ini adalah untuk pembangunan di atas tanah persendirian?. Dan kesannya jika tanah surau adalah harta keluarga, tidak mustahil satu masa kelak jemaah luar tidak dibenarkan untuk beribadat di situ kerana tanah persendirian adalah hak mutlak persendirian contoh surau Kg Ujong Pasir telah dikunci oleh waris pemilik asal kerana dia beranggapan yang mewakafkan surau itu adalah ayahnya tanpa hitam putih maka disebabkan tanah surau itu merupakan tanah persendirian sebagai waris kepada ayahnya dan dia tidak membenarkan penggunaan surau tersebut.
7. Jangan memesongkan fikiran orang jika tak tahu fakta, masjid Kg Paroi telah dirobohkan dan sekarang telah terbina Masjid At-Taqwa begitu juga Masjid Ulu Sepri di Rembau sebagai contoh.
8. Tanah tapak Surau te lah diserahkan kepada Kerajaan pada tahun 1990 oleh wakil berdaftar iaitu Mohd Abid dan Muhammad Paiz dan kemudiannya telah dirizabkn sebagai tapak surau di bawah kawalan Pengarah Jab. Agama NS dengan pewartaan dalam Gazet Kerajaan Negeri pada tahun 1993*, kenapa selama lebih 20 tahun ini tiada penentangan daripada waris-waris? jika alasan disebabkan "tidak tahu" maka ketidaktahuan bukanlah alasan atau pertahanan di aspek undang-undang.
*rujuk http://pondok-rasah.blogspot.com/2013/11/menjawab-provokasi-roboh-surau-kg.html
9. Adakah jika tidak suka kepada undang-undang kita boleh menolaknya? umpama kita memandu kereta mewah dan berkuasa tinggi di lebuhraya dengan kelajuan melebihi 110 km/jam sebab kita tidak suka had laju tersebut? banyak perkara yg kita tidak suka tapi terpaksa akur demi kebaikan semua.
10. Jika sumbangan Kerajaan Persekutuan adalah daripada sumber tidak bersih, apakah sumber-sumber yg bersih seratus peratus dalam sistem ekonomi kapitalis?
*Mohon Ustazah Siti Hajar Ahmad dan Ustaz Amin Tahir menjawab.
11. Allah perintahkan kita mencari akhirat tanpa mengabaikan dunia maka usaha-usaha baik yang dilakukan di dunia adalah untuk akhirat jua, mana mungkin mendapat akhirat tanpa amal di dunia?
12. kami telah mendiamkan diri sejak kebelakangan ini apabila berlaku pelbagai bentuk provokasi, intimidasi dan kekerasan ke atas kami seperti contoh beberapa jawatankuasa diserang dan dipukul di tempat awam sehingga patah bahu, diserang secara fizikal di dalam surau sewaktu melaksanakn gotong royong, banner2 dan kain2 rentang kami di dalam surau dibawa keluar, dikoyakkan dan dibuang, kunci-kunci surau ditukar, diletak 'jaga' di surau bertujuan mengusir dan memberi amaran kepada pihak-pihak lain daripada memggunakan atau mendekati surau.
13. Kenapa menolak kemudahan yang lebih cantik dan selesa? 
14. Tak perlu bangkitkan isu nostalgia dan warisan di aspek fizikal kerana semua buatan manusia hanyalah bersifat sementara@ tidak kekal.
14. Apakah imej yang nak ditonjolkan kepada dif-dif terhormat dari dalam dan luar negara yang sering berkunjung ke surau sejak kebelakangan ini dengan prasarana yg kurang selesa? 
15. Apa erti sms yg berbunyi demikian ( we declare war ) sejak 2 tahun yg lepas lebih-lebih lagi dari penjawat awam yang bernaung kerja di bawah Jabatan Peguam Negara?.  
16. Pembangunan surau yang berkonsepkn roboh dan bina sudah mendapat perakuan Jab. Mufti dan kebenaran Majlis Agama Islam, jadi apa masalahnya?
17. Sebelum ini mereka cuba mendapatkan  kunci Pusat Pengamalan, kenapa jilat benda yang dah diludah? sebab sebelum ni kata tu rumah burung trbengkalai… Kenapa nak direbutkan rumah burung' tu?  
18. Satu lagi tu Surau Almarhum Tuan Sheikh Hj Muhammad Said di Ampangan diruntuhkan buat projek perumahan? 
19. Menjawab persoalan dari pihak yang mengatakan bahawa cara roboh ke atas bangunan surau persis Yahudi yang merobohkan rumah-rumah penduduk Palestin. 
Perancangan awal adalah mengambil tindakan satu persatu bagi membuka bangunan surau bermula dari mengosongkan premis, menanggakan peralatan elektrik dan wayar, mengeluarkan kesemua almari untuk disumbangkan pada pihak yang dijanjikan, menanggalkan papan dan kayu-kayan serta besi grill tingkap untuk dijual dan duit tersebut digunakan untuk menampung pembinaan surau dan pembelian peralatan surau yang akan datang. Namun hasrat ini terhenti setelah surau dikunci dan notis yang ditampal oleh pihak yang tidak bertanggungjawab yang mana pada pemerhatian kami akan merumitkan keadaan sementelah pula ada tangan-tangan gatal yang mengecat surau serta melakukan gotong-royong dan menyambung kembali elektrik premis. Juga mengambil kira nasihat pihak berwajib bagi mengelakkan insiden pergaduhan yang lebih teruk maka keputusan seperti ini yang kami ambil. Untuk makluman semua, pada hari kejadian merobohkan premis, satu tong diesel untuk jentera telah diambil tanpa izin sewaktu pekerja semua berehat makan tengah hari. Insiden ini telah disaksikan oleh kami yang berada di tempat kejadian.
Insya Allah, waqaf bagi pihak Tuan Syeikh Haji Ahmad dan Tan Sri Jamal serta ikhwan yang telah menyumbang akan diteruskan dan inilah harapan kami yang tinggi bagi hasrat murni beliau.
Kontraktor yang mewakili kami juga dihalang bagi kerja-kerja mengukur tapak surau dan menanggalkan notis dari pihak kontraktor bagi tujuan penaiktaraf ini.
Kami mengosongkan premis di awal Disember 2013 untuk tujuan yang dimaksudkan di atas.
20. Isu waqaf yang menjadi hak untuk kegunaan semua Jemaah Muslim itu adalah benar, namun sudah semestinya mengikut lunas peraturan yang sedia ada. Tiada masalah untuk berzikir dan bersolat di bangunan Surau Kg. Pondok Rasah ini tapi bagi menjalankan majlis sendiri sudah semestinya perlu meminta izin serta tidak melanggar enakmen kawalan tarekat bagi peruntukan yang telah ditetapkan.
Kesimpulannya siapa kita untuk bercerita perihal ghaib, keberkatan dan nilai pada waqaf serta bala keatas kami bagi insiden di atas. Sesuatu yang berlaku pasti ada jawapan serta hikmahnya yang kadangkala tersembunyi dari ilmu yang kita miliki. Rujuklah pada yang ahli bagi mencari sesuatu jawapan andainya kita ini mengaku ikhlas dalam da'wah dan mencari ilmu. Sesungguhnya  setiap antara kita memiliki kelemahan yang tersendiri namun sifat muafakat dan musyawarah pasti akan meminimumkan kelemahan tersebut andainya kita ikhlas dan mengenepikan sentimen perasaan dan gelojoh dalam bertindak.
Gigih kau Khalis, kerrlllassss kau maria..

*Akan ditambah dari masa ke semasa.

Goods & Services Tax (GST) Malaysia: UMNO <b>Rasah</b> pergiat <b>...</b>

Posted: 01 Jan 2014 06:06 PM PST


RASAH 29 Dis. - UMNO Bahagian Rasah akan mempergiatkan kempen penerangan mengenai cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang akan dilaksanakan oleh kerajaan kepada semua lapisan masyarakat.
Ketuanya, Datuk Hasim Rusdi berkata, kempen penerangan itu bertujuan memberi pemahaman kepada rakyat mengenai tindakan kerajaan memperkenalkan cukai berkenaan yang dijadualkan bermula 1 April 2015.
Beliau yang juga Ahli Exco Kerajaan Negeri berkata, pemahaman itu sangat penting kerana dasar mengenai GST masih baharu di negara ini walaupun telah dilaksanakan di lebih 160 negara di dunia.
"Pada masa ini terdapat pihak yang cuba memesongkan fikiran masyarakat dengan membuat pelbagai dakwaan dan tohmahan mengenai GST dengan tujuan mendapatkan sokongan peribadi.
"Kita tidak boleh membiarkan perbuatan ini terus berlarutan begitu sahaja dan kerana itu UMNO Bahagian Rasah akan turun padang bagi memberi penjelasan mengenai GST," katanya kepada Utusan Malaysia selepas Majlis Taklimat GST dan Program Kembali ke Sekolah anjuran UMNO Bahagian Rasah di Labu semalam.
Taklimat GST itu disampaikan oleh Penolong Pengarah Kanan Kastam II (Unit Tugas-Tugas Khas GST), Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Fauziah Abu Zarim.
Yang turut hadir Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rasah, Senator Datuk Mohammed Najeeb Abdullah; Ketua Pemuda UMNO Bahagian, Hassan Datuk Ayop dan Ketua Wanita UMNO Bahagian, Hapsah Hamid.
Hasim yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Labu memberitahu, UMNO Bahagian itu bercadang mengadakan taklimat kepada kumpulan masyarakat yang lebih kecil seperti peringkat Dewan Undangan Negeri dan cawangan parti.
"Kita akan mendapatkan kerjasama Jabatan Kastam bagi membolehkan para pegawai mereka yang pakar dalam hal-ehwal GST untuk memberikan penerangan tersebut.
"Selain memberi penerangan, orang ramai juga boleh bertanya atau mendapatkan penjelasan lanjut mengenai pelaksanaan GST," katanya.
Dalam majlis itu, sebanyak 200 keluarga menerima bantuan beg sekolah daripada UMNO Bahagian tersebut sempena musim persekolahan baharu yang akan bermula minggu depan.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Oct 2013 11:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2013 11:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2013 11:33 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kem Tentera Baharu <b>Di</b> Port Dickson Ganti Kem <b>Rasah</b>

Posted: 18 Jul 2013 06:47 PM PDT



SEREMBAN 17 Julai - Kem tentera yang baharu akan dibina di Port Dickson bagi menggantikan Kem Rasah di sini, kata Panglima 3 Divisyen, Mejar Jeneral Datuk Razali Ahmad.

Katanya, peruntukan RM118 juta di bawah 'Army Care' telah diluluskan untuk projek itu di kawasan seluas 68 hektar di Bukit Hitam, Sunggala yang dijangka bermula tahun depan dan mengambil masa di antara 24 bulan hingga 36 bulan untuk disiapkan.

"Sekarang ini kita telah berbincang dengan Unit Kerjasama Awam Swasta (Ukas) Jabatan Perdana Menteri mengenai perumahan di kem tersebut. Lakaran infrastruktur kem pun telah kita bincang," katanya kepada pemberita selepas majlis serah terima tugas Panglima 1 Briged di padang kawad 15 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) Kem Senawang dekat sini, hari ini.

Pada majlis itu, Panglima 1 Briged, Brigadier Jeneral Datuk Sheikh Mokhsin Sheikh Hassan secara rasmi menyerahkan tugas kepada penggantinya, Brigadier Jenereal Datuk Adnan Abu Bakar.

Sheikh Mokhsin akan menjawat jawatan Pengarah Infantri Markas Tentera Darat di Kementerian Pertahanan, Kuala Lumpur.

Razali berkata, apabila siap, kem baharu itu akan dijadikan 1 Briged Armor.
Markas 1 Briged di Kem Rasah bertanggungjawab mengawasi keselamatan dua negeri iaitu Negeri Sembilan dan Melaka.

Terdahulu, Sheikh Mokhsin menerima tabik hormat daripada 14 pegawai dan 211 anggota lain-lain pangkat diketuai pegawai memerintah 15 RAMD Lt. Kol. Mat Noh Ngadiman pada upacara perbarisan perpisahan.

Adnan sebelum ini mengikuti pengajian di peringkat sarjana di Kolej Pertahanan di Amerika Syarikat selama setahun. Beliau sebelum itu adalah Ketua Pengarah Kor Armor Diraja dan Ketua Team Hala Tuju Tentera Darat selain pernah menjadi juruiring Yang di-Pertuan Agong.

Dalam pada itu, Razali turut melahirkan penghargaan kepada Sheikh Mokhsin sebagai Panglima 1 Briged yang telah melaksanakan tanggungjawab dengan cemerlang.

"1 Briged bertanggungjawab mengawasi keselamatan dua negeri iaitu Negeri Sembilan dan Melaka. Selama satu tahun tujuh bulan Sheikh Mokhsin sebagai Panglima 1 Briged, saya amat berpuas hati dengan tugas yang dilaksanakan beliau.
"Saya harap Adnan dapat meneruskan tugas cemerlang ini," katanya.
Adnan pula berterima kasih kerana diberi tanggungjawab sebagai Panglima 1 Briged dan berjanji untuk melaksanakan tugas sebaik mungkin. - BERNAMA

MP : Menghitung hari.......

yang bernama <b>Rasah</b> | JENDELA KAMILA

Posted: 08 Jun 2013 04:57 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]saya jarang benar mahu berkisah. salah satu lokasi yang bernama Rasah. yang menyimpan banyak memori dan sejarah. walaupun dilahirkan di ranah Kemaman, saya sebenarnya didewasakan di bumi Rasah. mengapa ...

Kem tentera baharu <b>di</b> PD ganti Kem <b>Rasah</b> | Berita Tempatan

Posted: 17 Jul 2013 01:33 AM PDT

SEREMBAN 17 Julai – Kem tentera yang baharu akan dibina di Port Dickson bagi menggantikan Kem Rasah di sini, kata Panglima 3 Divisyen, Mejar Jeneral Datuk Razali Ahmad. Katanya, peruntukan RM118 juta di… …read more

Berita Penuh: Tempatan Utusan Malaysia

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved