ads

Rabu, 22 Februari 2012

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


Taiping Mali: Sam Kemetot <b>Di Ampangan</b>

Posted: 09 Nov 2011 10:24 PM PST

Sham ketot menghasut rakyat agar membuat demonstrasi ganas
di jalanan bagi merampas kerajaan. Mereka tahu mereka gagal
merampas melalui demokrasi kerana rakyat tidak menyokong mereka.
Ini buktinya.

05 di sikamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di sikamat - Google Blog Search


2 BILIK UNTUK DISEWA <b>DI SIKAMAT</b>, SEREMBAN | Apartment <b>...</b>

Posted: 19 Feb 2012 10:48 AM PST

Dua kekosongan bilik untuk di sewa di Taman Indah, Sikamat, Seremban untuk perempuan Muslim.

Rumah teres 1 tingkat.

Bilik tengah – Sewa RM 250 seorang(2 orang RM300)
Bilik kecil – Sewa RM 150 (seorang)

Sewa termasuk sedikit perabut, katil, api dan air. Deposit sebulan boleh di ansur.
Bayar sewa sebulan untuk dapatkan kunci.

Kekosongan segera.

Hubungi kak Aini 013 343 7636

Publish date: February 19, 2012 6:48 pm
Contact Name: Aini
Rental: 150
Region: N.Sembilan
Location: Sikamat
Phone: 0133437636

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


Al-Ahmadiyyah-<b>rasah</b>: Surat Pekeliling Bil 1 Tahun 2012

Posted: 22 Feb 2012 12:44 PM PST

Kepada,

Semua ahli keluarga, ahli dan ikhwan Tarekat Al-Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah.

Per: Surat Pekeliling Bil.1 / 2012

Makluman Tentang Kebenaran dan Kelulusan menjalankan atau mengadakan kuliah atau majlis atau sebarang aktiviti di Madrasah As-Saidiyah, Kampung Pondok Rasah, Seremban, N.Sembilan

Surat Pekeliling ini dikeluarkan dengan tujuan untuk memaklumkan tentang peraturan mendapatkan kebenaran dan kelulusan menjalankan atau mengadakan kuliah atau majlis atau sebarang aktiviti di Madrasah As-Saidiyah, Kampung Pondok Rasah, Seremban, N.Sembilan

2. Tujuan Makluman:

Makluman ini bertujuan menjelaskan perkara berkaitan kebenaran dan kelulusan berkenaan kerana pihak pengurusan dan pentadbiran Tarekat Al-Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah bertanggungjawab memastikan keselamatan aset, premis dan peralatan serta ahli keluarga Sheikh Haji Ahmad yang tinggal di Madrasah As-Saidiyah, Kampung Pondok Rasah, Seremban, N.Sembilan.

3. Matlamat akhir makluman ini adalah bagi memudahkan ahli keluarga, para ikhwan dan ahli-ahli tarekat dan agar semua pihak mematuhi peraturan berhubung penggunaan premis-premis di Madrasah As-Saidiyah. Makluman ini adalah berpandu kepada perkara-perkara berikut;

1. Merujuk kepada Enakmen Tarekat Tasawuf ( 2005 ), Madrasah As-Saidiyah telah didaftarkan sebagai pusat pengamalan bagi Tarekat Al-Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah pada 25 Julai 2007 [ No. Pendaftaran: KNNS.BTT.070-2/1 (5) ]

Oleh itu premis-premis yang terdapat di Kampung Pondok Rasah hanya boleh digunakan untuk menjalankan aktiviti-aktiviti tarekat tasawuf yang berkaitan dengan Tarekat Al-Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah sahaja.

2. Merujuk kepada Warta Kerajaan Negeri Sembilan bertarikh 02 Jun 1993, Lot 7635 dan 7636 yang diwakafkan sebagai surau adalah di bawah jagaan Pengarah Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan . Oleh sebab Sheikh Hj Ahmad adalah Sheikh Tarekat Al--Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah maka surau ini akan hanya digunakan untuk aktiviti-aktiviti Tarekat Al--Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah sahaja.

3. Barang siapa atau mana-mana ahli keluarga , ahli atau ikhwan tarekat Al-Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah yang ingin menggunakan surau atau premis-premis lain untuk sesuatu majlis atau kuliah atau aktiviti , hendaklah memohon secara bertulis daripada Sheikh Tarekat Al--Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah sekarang iaitu Dato' Sheikh Haji Mohd Murtadza bin Sheikh Haji Ahmad.

4. Borang permohonan boleh didapati dari Ibu Pejabat, Pusat Pengamalan Tarekat Al--Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah di alamat berikut, iaitu;

Ibu Pejabat

Pusat Pengamalan Tarekat Al--Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah ,

Lot 7630, Madrasah As-Saidiyah,

Kampung Pondok Rasah, 70300,

Seremban, N.Sembilan.

5. Makluman ini boleh diakses dari www.Alahmadiyah-rasah.Blogspot.com . Sila maklumkan kandungan pekeliling ini kepada semua ahli keluarga, ahli dan ikhwan Tarekat Al-Ahmadiyah Alidrisiyah Arrasyidiyah AdDandrawiyah. Atas kerjasama tuan puan didahului dengan ucapan terima kasih.

.

Yang benar,

Dato' Sheikh Haji Mohd Murtadza bin Sheikh Haji Ahmad,

Sheikh Tarekat Al--Ahmadiyah Al-Idrisiyah Ar-Rasyidiyah Ad-Dandrawiyah

s.k.

1. Pendaftar Tarekat Tasawuf Negeri Sembilan.

2. Setiausaha Majlis Agama Islam Negeri Sembilan.

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


{ Gambar} Tempat Makan Best dan Sedap <b>di Seremban</b> : Popia <b>...</b>

Posted: 19 Feb 2012 05:24 PM PST

Assalamualaikum wbt sahabat blogger semua. Semoga kalian senantiasa mendapat rahmat Allah SWT. Selawat dan salam kepada Nabi Muhammad SAW. Semoga syafaat baginda kita perolehi kelak.

Sahabat blogger semua, hari ini saya ingin memperkenalkan sebuah lagi tempat makan yang sedap di sekitar Seremban. Jika sebelum ini saya banyak memperkenalkan tempat makan untuk kita menikmati makan malam, entri ini saya memperkenalkan sebuah tempat makan yang sedap untuk kita nikmati minum petang pula ( mana tau sahabat semua singgah di Seremban belah petang kan hihihhih) .

Cuma yang peliknya, walaupun lokasinya di Seremban tetapi ia bukanlah makanan dari Seremban. Ia diimport dari Kuala Kangsar, Perak. Tempat makan yang saya maksudkan adalah Gerai Popia Kuala Kangsar. Menu utamanya adalah popia itu sendiri yang agak besar dan ia mungkin berasal dari Kuala Kangsar ( atau mungkin pengusahanya berasal dari Kuala Kangsar ?)

Persoalannya, dimana letaknya Gerai Popia Kuala Kangsar ini dan bagaimana mahu ke sana? Ia terletak di Medan Selera Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, Seremban ( gelanggang utama untuk Skuad bolasepak Negeri Sembilan ya). Tidak susah mahu kesini. Kalian hanya perlu memasuki bandar Seremban, dari teruskan memandu ke arah Kuala Pilah. Ia terletak di Jalan Seremban - Kuala Pilah dan lokasinya di sebelah kiri jika kita datang dari arah Seremban. Jika dari Lebuhraya Utara Selatan, hanya perlu ambil susur keluar Senawang, dan teruskan ambil Jalan Senawang menuju ke Kuala Pilah.

Jadi, jom kita lihat apa yang ada di Gerai Popia Kuala Kangsar ini.


Inilah papan tanda gerai ini. No 1 di Seremban ini saya tak pasti siapa yang beri. Mungkin maksudnya satu-satunya popia Kuala Kangsar yang terdapat di Seremban.


Antara menu yang terdapat di gerai makanan ini. Cuma pada pandangan saya, pengusaha patut meletakkan sekali harga makanan agar ia tidak mengelirukan pengguna.


Sedikit suasana di gerai ini. Pada masa ini, jam menunjukkan sekitar jam 3.30 petang. Kebiasannya, pelanggan akan ramai tiba pada jam 4.00 petang dan ke atas. Datang awal, orang tak berapa ramai kan.


Inilah menu utamanya. Terdapat dua jenis popia iaitu popia basah dan popia goreng. Cucur udang campur juga terdapat disini.


Gerai air. Hidangan utama pastilah ABC dan cendol.


Ini cucur udang campur. Harganya RM 2.50. Yang terdapat didalamnya adalah cucur udang, tauhu goreng, timun, taugeh dan begedal. Saya harus puji sambalnya. Ia sangat sedap. Cucur udang yang digoreng rangup juga begitu menyelerakan.


Ini popia goreng. Harganya RM 1.00 sekeping. Dalam gambar ini, ia dibelah 3 kerana ia agak besar. Sekali lagi kredit harus diberikan pada sambalnya. Terasa kesedapan sambal itu.


Ini ABC biasa. Harganya RM 2.50. Sesuai dinikmati ketika panas sang mentari di sebelah petang.


Cendol juga terdapat disini. Walau bagaimanapun, ia agak kurang menarik kerana tidak banyak lauk pauknya. Hanya cendol semata-mata. Kalau letak kacang merah atau jagung, mungkin lebih meriah.

Jadi, kepada sahabat yang berkira-kira untuk berkunjung ke Seremban, bolehlah singgah sebentar menikmati minum petang di Gerai Popia Kuala Kangsar ini. Pasti sahabat tidak dapat melupakan tahap kesedapannya kelak. InsyaAllah....

05 di teluk kemang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di teluk kemang - Google Blog Search


Percutian Singkat Ke <b>Teluk Kemang</b> « Percutian « Aku Zaid

Posted: 27 Jan 2012 04:51 AM PST

Semalam adalah percutian singkat aku bersama keluarga di Teluk Kemang, Port Dickson, Negeri Sembilan. Kalau nak diikutkan ini adalah percutian ke 1000 kali kot ke PD ntah la rasanya dah tak terkira pergi PD ni sebab sejak dari kecik lagi kalau tak ke PD memang tak sah tiap-tiap tahun. Biasalah kalau duduk kat KL dan nak merasa mandi pantai rasanya kat PD nilah tempat paling dekat untuk beriadah bersama keluarga tercintakan?..

Keputusan nak mandi manda kat PD ni dibuat sebulat suara dengan ahli keluarga Othman yang lain. Disebabkan ada beberapa ahli keluarga aku yang dah dapat duit Bantuan Rakyat 1 Malaysia ( BR1M ) dari kerajaan tempoh hari jadi diorang pun dengan bangganya nak habiskan duit tu bersama keluarga. Baguslah habiskan dengan keluarga dari habis buat benda tak elok kan hehe.. Aku pulak tak layak untuk terima duit BR1M ni jadi aku nak keluar duit pun aku sendiri tak berduit. Nasib baiklah aku ada voucher minyak RM300 yang belum digunakan lagi jadi aku sumbangkan duit minyak je lah tu pun dah kira ok juga kan..

Bergerak dari rumah seawal jam 5 pagi dengan melalui jalan lama dari Kajang-Semenyih-Nilai-Seremban-Port Dickson-Teluk Kemang. So kat situ dah jimat duit tol cuma bila sampai kat tol Mambau kena bayar RM3.20 untuk sampai terus ke PD. Saja je pergi awal sebab cadang nak mandi manda kat PD pastu dalam tengah hari nak pergi jenjalan Melaka pulak. Sampai kat PD dalam pukul 7 pagi masa tu orang tak ramai lagi biasalah hari bekerja mana ada orang mandi laut. Tapi tak juga sekarang ni kan musim cuti sekolah tepat je jam 8 pagi punyalah berduyun masyarakat datang sini. Nasib baiklah kita orang terawal datang so boleh duduk kat pondok wakaf yang disediakan. Kalau nak duduk kat khemah kena bayar mahal pulak. Bukan nak santai lama pun kat sini..

Pandangan pertama tahun 2012 bila aku sampai ke Portdickson ni amatlah mengecewakan. Sampah sarap seperti bekas minuman, sisa makanan tidak dibersihkan. Siapa nak dipersalahkan kat sini?.. ok pertama sekali aku nak salahkan para pelancong tak kiralah dalam dan luar negara yang berkunjung disini. Bukankah kita seharusnya menjaga alam sekitar kita dengan membuang sampah dalam tong sampah? kenapa sampai nak biarkan sisa makanan dan sampah sarap dibuang merata tempat?.. kedua aku nak salahkan pihak pengurusan pantai Teluk Kemang ni. Mana perginya pekerja sapu sampah? kenapa mereka pun bercuti ke sempena Tahun Baru Cina? kalau ia pun bercuti kenapa tak ada orang nak overtime tolong kemaskan sampah?.. selain tu dari pandangan aku kawasan pantai di Teluk Kemang ni kekurangan tong sampah. Mungkin sebab tu para pelancong buntu nak buang sampah jadi mereka tinggalkan sahaja sampah yang telah dibuat bersepah merata tempat.

Tandas! – Ermmm susah nak cakap aku rasakan inilah pertama kali aku masuk tandas terkotor di dunia. Aku pernah pergi Hong Kong, China, Macau, New Zealand, Phuket dan Thailand tak pernah aku tengok tandas terkotor macam di Teluk Kemang PD. Sorry to say lah bayaran RM1.00 untuk mandi memang tak berbaloi kalau service dan kebersihan tandas tidak dititikberatkan. Dahlah nak mandi tak ada bilik, nak tukar baju kena tukar dalam jamban. WTF! funny kan? mandi beramai-ramai dalam satu tempat. Habis aku terpandang aurat-aurat orang lain haha..

Harap lepas ni pihak bertanggungjawab boleh mengambil tindakkan sewajarnya untuk menjaga persisiran pantai Teluk Kemang. Apalah yang akan disampaikan pelancong luar ke negara mereka nanti bila tengok Malaysia antara kawasan pelancongan yang terkotor di dunia. Orang ramai pun perlu mengambil berat terhadap alam sekitar kita jadi janganlah buang sampah merata tempat ye.

Ok sambung balik cerita percutian singkat ni, tepat jam 9 pagi aku dan ahli keluarga aku berkubang dalam pantai. Memang bestlah sebab dah lama tak mandi laut. Tapi aku mandi sekejap je sebab pagi-pagi air laut tak berapa sejuk tapi bila dah naik atas darat mulalah badan menggelatuk sejuk tak hengat. Aku pun tiba-tiba rasa tak berapa sihat lepas je mandi badan aku mula sakit-sakit. Tak taulah apa pasal. Jadi dalam kul 11 pagi cam tu ingat nak singgah Melaka. Terus cancel nak pergi Melaka sebab badan aku tiba-tiba sakit dan pening kepala.

Bila dah sakit-sakit cam ni terus tak ada mood nak pergi berjalankan. Sampai je rumah dalam kul 1 petang aku terus rehat dan baring kat rumah. Tapi kepala aku tetap sakit tak hengat. Rasa macam kritikal la pulak jadi ambil keputusan untuk pergi klinik berdekatan rumah. Bila pergi klinik doktor check tengok darah tinggi aku naik mendadak BP 160/100. Adoiiaaaii tinggi gile tuh sampai doktor sound dan marah sebab aku liat nak pergi klinik kerajaan untuk buat full checkup. Yelah doktor saya akan pergi nanti cuma masa je tak ada sekarang ni. Insyaallah lah minggu depan aku cuti panjang aku nak pergi klinik kerajaan untuk buat checkup.

So itulah ceritanya percutian singkat kau kat PD semalam. Tak apalah voucher minyak ada banyak lagi nanti kita pergi jenjalan lagi ye wahai keluarga Othman. :-)

Dalam duk bersantai di pondok wakaf tu tiba-tiba jatuh 2 ekor anak burung yang baru keluar dari sarangnya. Mungkin anak burung ni baru nak belajar terbang kot so terbabas dan jatuh atas barang kami. Aku nak bawa balik 2 ekor anak burung ni tapi mak aku tak bagi sebab melihat burung ni masih kecil dan pastinya ibu burung ni tercari-cari anaknya untuk disuapkan makanan. Comelnya kan.. tapi tuan yang baju hitam tu lagi comel.. :)

 

Saja try test tengok video yang aku buat guna iMovie dari iMac ..

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Curi Air: Premis Pembekal Ayam <b>Di Nilai</b> Diserbu | Anak-Anak <b>...</b>

Posted: 20 Feb 2012 10:35 PM PST

NILAI – Sebuah premis pembekal ayam di kawasan perindustrian Nilai 3, dekat sini, diserbu Syarikat Air Negeri Sembilan (SAINS), semalam, selepas didapati menjalankan kegiatan mencuri air melalui penyambungan haram menggunakan paip jenis Unplasticized Polyvinyl Chloride (UPVC).

Serbuan terhadap premis itu dijalankan sepasukan pegawai dan anggota SAINS bersama Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) kira-kira jam 10 pagi.

Pengurus Khidmat Pelanggan dan Hal Ehwal Awam SAINS, Azlan Abdul Aziz, berkata operasi tersebut diadakan hasil maklumat orang awam dan risikan pihaknya.


"Ketika serbuan, kami mendapati premis tersebut melakukan kesalahan melalui penyambungan tidak sah menggunakan paip jenis UPVC bersaiz 15mm. Kita turut menjalankan ujian klorin di lokasi tersebut dan terbukti bekalan air yang digunakan adalah air terawat milik SAINS," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Katanya, air yang diperoleh melalui penyambungan paip air secara tidak sah tersebut digunakan bagi memproses ayam segar.

Sumber: Bernama

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


Ceramah Motivasi Pelajar <b>di</b> SMK Seri <b>Ampangan</b> - Pertubuhan <b>...</b>

Posted: 09 Jan 2012 12:19 AM PST

9 Januari 2012, Seremban : Satu ceramah Motivasi Pelajar telah diadakan khusus buat para pelajar Tingkatan 4 Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Ampangan. Ceramah telah berlangsung di Dewan Al-Fathanah, SMK Seri Ampangan. Ceramah disampaikan di hadapan kira-kira 350 orang Pelajar Tingkatan 4 yang baru sahaja mendaftarkan diri dan bakal memilih subjek-subjek elektif pada hari yang sama.

Ceramah telah disampaikan oleh Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail, Presiden Pertubuhan Alumni Debat Malaysia (ADAM) dengan tajuk "Membentuk Kecemerlangan Pelajar : Formula Pelajar Berjaya". Beliau telah menyampaikan ceramah mulai jam 9.00 pagi hingga ke jam 10.30 pagi. Ceramah yang mendapat sambutan hangat ini telah turut dihadiri oleh En Faizal, Kaunselor di SMK Seri Ampangan.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved