ads

Rabu, 31 Oktober 2012

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


5 jam menuju ke <b>Bahau</b> - Ini Kisahku ~SuKa & Duka

Posted: 28 Oct 2012 09:17 PM PDT


Assalamualaikum wbt

Selamat Hari Raya Aidiladha  :)

So mcm mana dgn percutian korang?  Aku x blk kg sbb huby berkerja pd hari sabtu & ahad.  Disebabkan itu disaat saat akhir aku merancang untuk menyambut hari raya bersama kakak & adik di Bahau. ( adik pun cuti sehari jer )

Ohh siapa yg ada di Bahau tu?

Kakak aku dok kat Bahau.  Sangat jauh untuk dia beraya pulang ( uwang nya pun ngak mencukupi ).  Sebelum raya aku, kkk & adik saling telepon & sms.  Sampaila kredit habis.  Kesian kakak aku x dapat blk kg maka aku ngan adik pun decide jomla beraya diumah dia sambil dah bg pesanan siap2 ( sila sponsor minyak keter huhuhuuu ).

Maka Slps magrib aku sefamili menuju ke Bangi mengambil adik.  Hujan sangat lebat sepanjang perjalanan. Selalu 20 minit bleh sampai, ni 40mnt baru leh sampai.  memang lebat sangat.  Air pun dah penuh atas jalan raya.  Dalam hati berdoa jgnla banjir.

Lepas amik adik terus amik hiway LEKAS, wahhh kitrg sangat x sabar utk ketemu kakak tersayang ( heeee nak elak jem di Nilai & Seremban sbnrnya ).  Pesan kat huby isi minyak siap2, jgn nak cari pasal pulak.

Dr Bangi pun udah ada jln yg banjir.  X tahulah mcm mn kereta2 yg tersangkut x boleh lalu tu.  Ohhhh permudahkanlah perjalanan kami ini Ya Allah.

Sepanjang perjalanan mellaui LEKAS amatla lancar.

TAPIiiiiiiiiiiiiiiiiiIIiiiii kan kan

Lepas jer melalui petronas utk ke Jln baru (pengganti Bukit Putus tu ).. betul betulla buat buntut kitorg semua x senang nak duduk..

3 JAM.... 3 jammmm sahaja berada diatas jalan tu..  x bergerak... kalo bergerak pun adala 10meter lps tu berenti 30 mnt...

Org yg jln kaki pun lagi laju drp kereta2 yg ada..  Betullaaaa aku x tipu.  Depan aku tu ada sebijik bas.. sepanjang jalan tu 2 org lelaki  turun drp bus & jalan kaki...

Nasib baik minyak keter full,  kalo kunin lip lap lip lap, memang makin stressla..

Nasib baik anak2 pun xder nak wat hal sangat.  wat  hal pun kejap jer ms sbb diorg x selesa nak tido.

Salah timing tulla.

Ada eksiden ker?

Ni mesti jem sampai kat Ulu bendul.  Ujar huby ngan adik ni.  Tengah2 perjalanan adik bertukar drive ngan huby.  Sebelum mulut huby mula menyanyi riang baik aku srh adik aku yg drive.  Kalo edak aissss  ( adik aku pompuan )

Yg adik aku pulak bwk keter mcm dah 10 thn dpt lesen.  Stop betul2 kat belakang keter org.  Lagi 5 inci memang nak kena buntut org.  X senang nak duduk aku dibuatnya.  2-3 kalo gakla aku ckp jgn dekat2 sangat.  Huhuuu

Lps tukan, berani gak adik aku ni nak potong line,  yerla x sanggup dah nak dok diam diam. Ada chance dia potong sampaila kunun2 x nak potong lagi.  Nak msk lane keter belakang x bagi( hahha padan muker korg, potong2 lagik ).  Oooo diorg x bg msk adik aku potong lagi.  Jauh gakla dia potong. nsb baik jln sebelah agk clear.

Sampaila......  Ohhhhh nila penyebab ke 'jem' an tu...

Giler korang...  Korang nyer psl org2 kat belakang tu yg terpaksa menanggung beban.

Kalo korang tau jalan Bukit Putus, jalan tu kan ada 2 lane.  1 arah ke K.Pilah & 1 lagi arah ke Seremban.

Dua2 jalan tu dah jadi 1 jalan.   Mcm 1 way ajo.   2 jalan dah jadi mcm 4 jalan.  So bila sampai simpang nak keluar ke jln baru tu, udah diorg blok jalan.   Kereta2 yg ikut jln baru x leh nak lalu sbb kereta2 dr BP tu dah conquer simpang tu.  Sampai kereta2 yg nak ke arah Seremban pun x leh nak lalu. Hiruk pikuk tolla.

Betul2 mcm kambing keluar kandang bak kata bapak Aiman.

Lega betul bila dah lalu Ulu Bendul.  Clear.  Kalo sesak sampai K. Pilah memangla..

Itu pun sebab adik aku berlagak otai..  Kalo skima nak jadi pengguna yg sopan santun memang x sampai2 lagila.  Tapi mlm tu adik aku drive xla membahayakan kereta2 lain cuma sedikit kejam ngan cross line jer.

Ni la padahnyer kalo mengater org jer.  Mlm tu kitrg ckp ' siannye org2 yg balik Kelantan kan, drive sampai 12 jam baru sampai'.. Hahhha padan muka kitrg. Xyah nak ngater org lain, muka sendirik dah terkena.

Sampai akak kol 'korang kat ner, korang kat ner'.  Tuan umah dah bangun 2-3 kali, korang x sampai2 lagi.

Abg ipo aku lagi kejam,  'korang jalan kaki ker'..  haaa yola, kitrg ngah berjoging nih. sambil hirup udara segar.

Kul 1am baru kitrg sampai Bahau. Adooii krem tol bontot aku dok pangku Delisha.  Sampai2 edak tido terus.  Kitorg melantak nasik impit ngan rendang dulu. Lapo sihhh, nasib baik adik aku bwk bekalan biskut kering. Leh mengunyah dlm keter.  Edakler sakit hati sangat

Nasib baikla mlm tu kitrg xder yg sakit perut.  Rs nak terkencing ker. Haa kalo ada memang bertambah stress.  Adik aku ckp ' aiikk dah 2-3 kali  terjg pun lum sampai2 lagi yer'.  hahaha berani gak ko nak terlena.  Aku memang x berani.  'Jem' adalah ms yg paling x sesuai utk aku tdo..  Ko nak menambahkan stress kat laki ko ker.  Urllpp

Len kali nak balik tu memang betul2 kena rancang perjalanan. Jgn ingat esok nak raya xder org nak blk mlm ni.

Kitrg balik kl hr Jumaat mlm.  Alhamdulillah, lancar jer.  2 jam lebih dah sampai.  Kalo blk semlm aku kompem jem lagi ( sbb byk kali terkena).

Begitula cerita raya aku.  Jumaat siang tu aktiviti makan2 jer.  Lps mkn sembang2, dah ngantok tido.  Bangun tdo mkn balik.  Aiisshh naik sekilo aku sehari.

* Ada hati nak buat qurban thn dpn. share2 ngan adik beradik. Insyaallah *

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


Kenapa Anak <b>Lenggeng</b> :: Anaklenggeng.Blogspot.com

Posted: 27 Oct 2012 11:29 AM PDT

Kenapa blog ini dinamakan Anaklenggeng

Sebenarnya aku namakan blog ini anaklenggeng sebab aku dilahirkan di Lenggeng,Negeri Sembilan,itu saja.Sebenarnya aku dibesarkan di Kuala Lumpur dan sekarang menetap di Selangor.Aku cuma menetap di Lenggeng sehingga umurku tujuh tahun,selepas itu kakak aku membawa aku berhijrah ke KL selepas kematian orang tua ku.Semasa nak beri nama blog ini aku terfikir akan nama yang unik ,lepas itu terciptalah nama blog ini.
                                          
Mukim Lenggeng terletak dalam daerah Seremban, di negeri Sembilan. Bandar ini terletak kira-kira 16 km di utara Seremban. Lenggeng merupakan bahagian Negeri Sembilan yang bersempadan dengan Beranang negeri Sembilan. Jadi sebahagian kampung di Selangor terletak juga di negeri Sembilan. Ini berikutan sempadan negeri yang tidak begitu jelas, tidak ada sungai sempadan yang jelas untuk memisahkan Selangor dengan negeri Sembilan.
Antara kampung yang terbahagi 2 di atas sempadan kedua-kedua negeri ialah:
Untuk ke sana, dari Seremban selepas Pekan Mantin dan Balai Polis Mantin ada papan tanda ke Lenggeng ikut kanan dan jalan terus hingga sampai di persimpangan hadapan Sek. Keb. Sg. Machang jika ambil kanan lalu Kg Rawa dan Pekan Lenggeng.Jika ambil kiri lalu Kg Sg Machang Hilir, simpang ikut kanan lalu Kg Jelebu, Kg Tengah terus ke Pekan Lenggeng.
Dari Semenyih, anda belok kiri ke Broga dan terus ke Pekan Lenggeng.
Jika ikut jalan dari Kuala Lumpur, Kajang, Semenyih ke Seremban, sampai Pekan Beranang, Selangor ada simpang, ikut kiri kemudian ikut kanan lalu Kg. Sg Jai, simpang ikut kiri melalui Kg. Jelebu dan Kg Tengah simpang ambil kanan terus ke Pekan Lenggeng.
Dari pekan Pantai kira-kira 3Km terdapat simpang ke kiri untuk ke Lenggeng
Jika dari plaza tol nilai, lampu isyarat pertama ikut kiri, lampu isyarat kedua dan ketiga ikut kanan ikut susur ke kiri selepas Stesen Komuter terus kanan lalu Kg Gebok lampu isyarat ambil kanan sebelum Pekan Mantin, ikut kiri sehingga hadapan Sek. Keb. Sg. Machang ikut kanan, Kg Rawa terus ke Pekan Lenggeng.
Penduduk Lenggeng terdiri daripada orang Melayu sebagai kaum majoriti dari generasi kedua dan ketiga dari penghijrahan orang-orang Minang Sumatra khususnya dari Luak Agam (satu kawasan bermula di Bukittinggi hingga ke Lubuk Sikaping). Orang-orang Minangkabau dari Luak Agam ini menempati daerah-daerah baru di Negeri Sembilan dan Selangor seperti Jelebu, Lenggeng, dan Port Dickson di Negeri Sembilan, dan Semenyih, Ulu Langat, Tanjung Karang, Ulu Selangor sehingga ke Tanjung Malim. Banyak orang ternama seperti Pak Sako, Dato' Aishah Ghani, Datuk Rais Yatim adalah keturunan Luak Agam. Kaum Cina merupakan minoriti yang agak besar di Lenggeng, yang berasal dari daerah perlombongan di Broga dan Semenyih. Orang India sebagai minortiti ramai terdapat di estet-estet bekas kepunyaan penjajah British.
Kampung dalam mukim Lenggeng
Kampung Sungai Machang Ulu
Kampung Sungai Machang Ulu
Kampung Sungai Machang Hilir
Setiap kampung mempunyai ketua adat masing-masing yang di panggil 'Tua Waris' atau 'Datuk Empat'. Terdapat juga suku orang Minangkabau yang bertumpu ke luak-luak di Negeri Sembilan sebelum mereka menetap di Kampung Lenggeng ini. Bagi menjamin kebajikan mereka di luak Sungai Ujong maka tiap-tiap suku diberi 'Tua Waris' bagi menjadi wakil mereka dalam urusan adat dan pentadbiran di Balai Undang Luak.
Sebuah kapal terbang British atau Jepun pernah terhempas di hutan Lenggeng berhampiran dengan kilang kayu balak Lenggeng. Sehingga kini, dikatakan kapal terbang tersebut masih berada di sana, jauh di dalam hutan di atas bukit.
Pada zaman Jepun, tentera Jepun telah membunuh lebih 100 penduduk Lenggeng keturunan Cina berhampiran dengan kilang kayu balak di Lenggeng. Mereka bekerja sebagai pekerja kilang kayu balak, penebang kayu balak dan anak beranak yang tinggal di situ. Dalam satu parit dalam dekat jalan, mereka dibariskan oleh tentera Jepun dan ditembak mati.[perlu rujukan]
Salah seorang peniaga pasar malam yang masih hidup bernama Yaw Kong Sang (85 tahun) yang tinggal di Kampung Baru Semenyih menceritakan peristiwa tersebut dan masih menyimpan 8 keping surat kematian saudara maranya. Beliau pernah menuntut pampasan dari kerajaan Jeun di atas kekejaman tentera Jepun pada tahun 1941.
Sehingga kini tuntutan tersebut belum berjaya dengan alasan kerajaan Jepun memberi 'pampasan' dalam bentuk kapal kepada kerajaan Malaysia. [perlu rujukan] Yaw Kong Sang bersedia menunjukkan lokasi kapal terbang itu terhempas.
Sumber-Wikipidia                                                  

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


CERAMAH PERDANA 31 Okt 2012 <b>di Seremban</b> - pakatan rakyat <b>...</b>

Posted: 28 Oct 2012 04:54 PM PDT


CERAMAH PERDANA
Tarikh : 31 Okt 2012 , Rabu
Tempat : Pasti Hasanah, Bandar Seremban Selatan (Fasa 1)
Penceramah : Chegubard, YB Hj Taufek, Dr Ahmad Suhaimi, Fareedah Samad, Ustaz Nor Azman Mohamad
Polis jadikan ahli DAP 'tebusan' untuk dapatkan kamera- Chegu Bard
Johor 28 Okt 2012 :  Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Badrul Hisham Shaharin menyifatkan polis berlagak seperti pengganas 'Abu Sayyaf' apabila menahan 4 anggota DAP ketika ceramah di Bandar Seri Alam, Masai semalam.
Katanya, kejadian bermula selepas 10 ahli Umno membuat provokasi dengan memasang pembesar suara dengan kuat dari balai raya berhampiran, kira-kira 50 meter dari tempat ceramah.
"Penganjur dan saya cuba telefon polis tapi (mereka) tidak beri jaminan untuk datang selesaikan…(Sedangkan) pengajur telah dapatkan permit dua minggu sebelumnya.
"Keadaan makin tegang ketika saya berceramah dan saya sempat minta polis untuk tampil selesaikan kekecohan…polis memang ada di sana sebab kamera mereka dipasang di hadapan rostrum," katanya lagi.
Katanya,  beliau meminta petugas SAMM mengawal keadaan dan tidak melayan provokasi Umno serta menyelamatkan kamera berkenaan daripada dirosakkan sebelum beredar ke lokasi ceramah kedua.
"Namun dalam perjalanan pulang dari program kedua, saya terima panggilan telefon dari polis termasuk dari Ketua Unit Tindakan Khas Johor, Datuk Ramli minta saya pulangkan kamera," katanya.
Lebih mengejutkan, katanya, beliau dimaklumkan 4 ahli DAP ditahan polis bernama Inspektor Chim Mui Fatt di IPD Seri Alam dan diugut tidak akan dilepaskan selagi kamera tersebut tidak dipulangkan.
"Inspektor Chim beritahu mereka kalau nak balik, kena minta saya serahkan kamera pada masa itu juga," katanya lagi.
Beliau kemudian menyerahkan kamera ketika membuat laporan berhubung provokasi Umno di Balai Polis Seremban pada jam 11.30 pagi tadi.
"4 ahli DAP itu dibebaskan pada jam 4.15 pagi selepas ditahan selama tiga jam. Saya akan buat aduan di Bahagian Tatatertib Polis Diraja Malaysia (PDRM) Bukit Aman berhubung tindakan polis yang tidak ikut prosedur itu," katanya lagi.

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


Tanah Untuk <b>di</b> Jual - <b>Mantin</b>, Land - Sheryna.com.my - 440746

Posted: 22 Jun 2012 04:39 PM PDT

Malaysia » Negeri Sembilan » Mantin » Property » Land > Agricultural Land » Tanah Untuk di Jual

PRIVATE AD

Property type: Land For Sale

Price: RM 270,000

Land type: Agricultural Land

Size: 3 acres

Local area: Mantin,Negeri Sembilan

Tanah Kosong sesuai untuk Pertanian. Loasi terletak pertengahan antara Lenggeng ke Mantin, 50M Ke Jalan Besar, 1KM ke Pasaraya ZEMART, Berdekatan Kilang & Ladang Rumput.

Sebarang Pertanyaan sila hubungi :
012-3533 241 / 012-662 8091

 
Napi
Negeri Sembilan
Sunday, 12 August 2012
440746
012-3533241

Reply to this Ad


REMEMBER:
- Deal locally and meet in-person with buyer/seller (in a public place and take a friend with you).
- Never pay with Western Union or Moneygram.
- Don't accept cashier checks or money orders.
- Sheryna.com.my is NOT involved in any transaction (payment services, shipping, guarantee transactions, etc), does NOT offer "buyer protection" and does NOT offer "seller certification".

Sheryna.com.my does not accept any responsibility for the above classified. The advertiser bear all the responsibility. For any problems, please use Report abuse button!

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Sekitar Road Show <b>di Rembau</b>, Negeri Sembilan - MUHABSI <b>...</b>

Posted: 28 Oct 2012 10:32 AM PDT


Selasa, 30 Oktober 2012

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


al-Husseyn: Gelombang Merah Umno Terhempas <b>Di</b> Tol <b>Rasah</b>

Posted: 11 May 2012 03:30 PM PDT


Menurut Cikgu Bard melalui tweeternya nya, sebuah bas yang membawa penyokong Umno Terengganu (Kuala Terengganu) telah merempuh sebuah treler yang dipercayai berjalan perlahan dari arah belakang.

Ini diikuti pula oleh sebuah lagi bas yang membawa penyokon Umno Kuala Berang merempuh dari belakang bas tersebut.

Cikgu Bard beserta beberapa aktivis SAMM Negeri Sembilan yang dalam perjalanan pulang dari Johor terserempak dengan kejadian tersebut serta merta turut membantu mangsa nahas yang terlibat.

Setakat ini tiada kematian dilaporkan, cuma beberapa mangsa dipercayai mengalami kecederaan yang agak serius. Beliau juga mendoakan agar mereka semua selamat!

Syabas kita ucapkan kepada Cikgu Bard yang walaupun diherdik dan dimaki hamun oleh sekumpulan Samseng Umno seperti disini , sikap dan rasa per kemanusian beliau perlu dicontohi oleh kita semua.Syabas Cikgu Bard dan aktivis SAMM Negeri Sembilan!

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


SK KAMPONG DACHING <b>LENGGENG</b>: Daching 9 FC Naib Juara <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 21 Oct 2012 12:36 AM PDT

Seremban, 20 Oktober 2012 : Pasukan boleh sepak bawah 12 tahun Daching 9 FC akhrnya melakar sejarah baru apabila menjadi naib johan di Pertandingan Persahabtan bawah 12 Tahun Anjuran Prokids yang berlangsung di Padang SMK KGV. Daching 9 Fc yang dibarisi hampir sebahagiannya pemain Bawah 11 Tahun yang beraksi di Liga Super Seremban 1. Pasukan kali ini turut diperkuat beberapa pemain bawah 12 SKKD dan turut disertai 2 orang pemain import. Daching 9 FC membuka tirai pertandingan dengan menentang kleab dari Cheras, Mahkota FA. Pasukan dikejutkan dengan jaringan awal pasukan ini namun akhirnya Daching 9 menang 2-1. Kekalahan kepada kelab dari Kedah (Akademi Anak Angkat) pada perlawanan ke 4 menyebabkan harapan Daching 9 FC untuk bergelar juara musnah. Jurulatih Daching 9 FC , En Arifin Hj Ismail yang ditemui selepas pertandingan mengakui terdapat sedikit peningkatan telah ditunjukkan oleh pemain terutama yang berumur di bawah 11 tahun. Beliau berharap agar pasukan ini dapat dikekalkan kerana semakin mendapat perhatian kelab-kelab di sekitar Lembah Klang. Keputusan penuh : 1. Daching 9 FC 2 - 1 Mahkota FA 2. Daching 9 FC 1 - 0 Prokids KLIA 3. Daching 9 FC 1 - 1 Akademi Gemilang Putrajaya 4. Daching 9 FC 0 - 1 Akademi Anak Angkat Kedah 5. Daching 9 FC 5 - 0 KJF Ghome FC

05 di tampin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di tampin - Google Blog Search


Tu Dia !!! Taman Rekreasi Jadi Port Bercumbu <b>Di Tampin</b>.

Posted: 09 Oct 2012 10:03 AM PDT


Pasangan yang duduk berdua-duaan di Taman Rekreasi Tampin.
TAMPIN – Memalukan. Itulah luahan orang awam berikutan lokasi riadah pada waktu petang dicemari dengan segelintir pasangan muda memadu kasih di situ.Tindakan pasangan berkenaan bukan saja melangkaui batasan agama, malah menunjukkan contoh kurang sopan kepada golongan kanak-kanak, lebih-lebih lagi kawasan itu menjadi tumpuan keluarga. 
Itulah situasi yang berlaku di Taman Rekreasi Tampin, di sini, seolah-olah tiada pemantauan pihak berkenaan. 
Penduduk tempatan, Azahar Kasim, 40-an berkata, dia sering menghabiskan waktu petangnya di taman berkenaan untuk berjoging. 
Azahar mengakui sering ternampak pasangan kekasih muda atau mungkin masih di bangku sekolah berkelakuan tidak sopan di sebalik pokok besar di taman berkenaan. 
"Mula-mula memang saya terperanjat dan malu kerana budaya ini tidak sepatutnya berlaku di negara ini. 
"Namun, apabila ia semakin berleluasa, rasa malu saya bertukar menjadi marah dan berharap agar pihak berkenaan segera buat pemantauan," katanya kepada Sinar Harian. 
Tinjauan Sinar Harian juga mendapati, lokasi terbabit dicemari 'drama' segelintir pasangan seawal 2 petang di lokasi terlindung daripada orang ramai. 
Seorang penduduk yang hanya ingin dikenali sebagai Rahmat, 50-an berkata, dia kesal kerana taman rekreasi itu disalahgunakan golongan muda. 
"Jika pasangan terbabit beri alasan mahu berehat di sini, kelakuan mereka tetap salah kerana duduk dengan pasangan bukan muhrim dalam keadaan mencurigakan," katanya. 
Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Daerah Tampin (MDT), Razali Bakar berkata, taman rekreasi itu adalah kemudahan yang terdapat berhampiran pusat bandar bagi membolehkan masyarakat beriadah dalam usaha membudayakan cara hidup sihat. 
"Bagaimanapun, sekiranya perkara ini berlaku iaitu kelakuan tidak senonoh pasangan di lokasi tersembunyi di taman ini, diharap pihak berkenaan dapat memantau aktiviti tidak bermoral ini," katanya. - SH

Di dalam pergelutan politik sesama Islam di Malaysia yang mahukan kuasa politik, entah ke mana perginya maruah segelintir golongan muda masa kini apabila sudah tidak memperduli batas-batas pergaulan di dalam bersosial.
Bagi golongan Islam yang bergelut merebut kuasa politik, pastinya permasalahan ini akan di tunding jari antara satu sama lain tanpa adanya jalan penyelesaian bersama untuk membendung gejala sosial yang kian menghantui remaja Islam.
Pastinya ada yang akan menyalahkan kelemahan kerajaan yang mentadbir, namun tak semua mengetahui bertapa sukarnya sekiranya penekanan undang-undang di lakukan walau pun pihak tertentu yang ada kepentingan politik mendesak perlaksanaan hukum Islam di laksanakan untuk mengatasi masalah sosial remaja Islam, tapi sejauh mana keberkesanannya sekiranya ada pihak lain yang mempunyai agenda tertentu yang di sokong pihak yang berkepentingan politik itu memainkan peranan sebagai pihak yang memperjuangkan hak asasi dan kebebasan yang bermotifkan politik.
Di Malaysia pendidkikan Islam sudah di terapkan sejak mula alam persekolahan, mustahil bagi golongan remaja tidak mengetahui akan batas-batas yang perlu di jaga mengikut landasan Islam bagi mengelakan berlakunya perbuatan maksiat.
Ramai ibubapa menyalahkan pihak berkuasa kerana gagal melaksanakan tanggungjawap membanteras gejala sosial di kalangan remaja sedangkan hakikatnya, ibubapalah yang bertanggungjawap membentuk keperibadian anak-anak mereka sejak dari kecil lagi seperti mana yang telah di amanahkan oleh Allah S.W.T.
Bak kata pepatah "Melentur Buluh Biarlah Dari Rebungnya". 

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Berada <b>di Port Dickson</b> Golf & Country Club - Sop Nama Saya | SOP <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2012 03:25 AM PDT

Selamat sejahtera kepada semua rakan.

Sop dari semalam berada di Port Dickson Golf & Country Club atas urusan kerja. Sop sampai di Port Dickson Golf & Country Club jam 1.30 petang.

Dari Kuala Lumpur ke Port Dickson tidak jauh pun, kan? Nasib baik masa bertolak tidak hujan seperti sebelah petang sehingga banjir teruk! Sebelah malam baru Sop tahu yang Serdang dan Kuala Lumpur banjir.

Sop pertama kali berada di Port Dickson Golf & Country Club, Negeri Sembilan ini. Semasa lihat peta dari Google Maps sudah boleh agak ia berada di area mana. Tidak sudah untuk mencarinya. Review mengenai hotel ini akan dibuat dalam entry lain.

Kepada rakan yang tinggal di Port Dickson, bolehlah keluar minum teh tarik malam ini selepas Sop selesai tugasan. Esok sudah hendak balik ke Kuala Lumpur. 3 hari sahaja Sop berada di sini.

Semalam tidak sempat hendak membuat review blog kerana jadual aktiviti agak penuh. Tidak kesempatan pula hendak mengolah ayat kerana kepenatan :) Biasa Sop buat review ditengah malam kerana ketika itu, idea lebih banyak. Hehehe

Sekarang menulis pun menggunakan handphone sebab malas hendak mengadap laptop.


Description: Berada di Port Dickson Golf & Country Club, Rating: 5, Reviewer: Sop Nama Saya, ItemReviewed: Berada di Port Dickson Golf & Country Club

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Polis Tumpaskan Sindiket Curi Telefon Pintar RM3.23j | MyNewsHub

Posted: 29 Oct 2012 04:36 AM PDT

KUALA LUMPUR – Polis berjaya menumpaskan sindiket mencuri 1,407 telefon pintar terbaharu jenis Samsung Galaxy Note II bernilai RM3.23 juta setelah tertangkapnya 13 orang, termasuk dalang sindiket itu dalam tempoh sembilan hari.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata kesemua mereka adalah empat wanita dan sembilan lelaki yang berumur antara 22 dan 43 tahun.

Beliau berkata daripada 13 ditahan itu, seorang daripada mereka berusia 42 tahun menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Sepang pada Isnin.

"Polis melancarkan operasi pada 23 Okt setelah mendapat maklumat dan mereka ditahan di 11 lokasi di sekitar kawasan MAS Kargo di Sepang, kawasan perumahan di Nilai, Puchong, Sepang dan pasar raya menjual peralatan elektronik di Bukit Bintang," katanya dalam sidang media di sini, Isnin.

Pada 20 Okt lepas, sekumpulan penjenayah menyamar sebagai wakil syarikat perkhidmatan pengangkutan untuk melarikan telefon pintar itu dari pusat simpanan kargo di Lapangan Terbang Kuala Lumpur.

Syed Ismail berkata hasil daripada tangkapan tersebut, polis menemui 71 buah telefon pintar itu manakala selebihnya masih dikesan.

Beliau berkata dalang sindiket itu adalah petugas sebuah syarikat perkhidmatan pengangkutan yang dipercayai mempunyai maklumat dalaman mengenai telefon pintar itu.

Katanya polis turut menemui sebuah lori, yang digunakan untuk melarikan telefon pintar terbabit di Sepang dan lori berkenaan dilaporkan dicuri di Brickfields pada 18 Okt lepas.

Katanya antara mereka yang ditahan itu terdapat seorang wanita yang membeli 80 telefon pintar itu dengan harga RM104,000 dan menjualnya kepada orang ramai dengan harga RM1,850 seunit.

Sehubungan itu, polis masih mencari empat lagi suspek kes berkenaan iaitu U.Chalan, 23, beralamat No 17, Jalan Cheko, Jalan Klang Lama, di sini, dan N. Selvakumar, 32, beralamat PT10642, Taman Desa Cempaka, Nilai, Negeri Sembilan.

Dua lagi adalah adik beradik lelaki iaitu J. Aravindan, 29, dan J. Pratib beralamat No 7745, Taman Desa Jasmin 2, Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan.

Justeru beliau menasihatkan orang ramai agar berhati-hati jika membeli telefon pintar berkenaan dengan harga murah kerana harga pasaran adalah RM2,299 dan polis tidak akan teragak-agak mengambil tindakan tegas kepada mereka membeli telefon curi.

Mengenai siasatan dua pelajar Malaysia, yang belajar di Singapura dan mengeluarkan gambar dan video lucah mengenai diri mereka, Syed Ismail berkata polis kini menjalankan siasatan mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan kerana mengedar bahan lucah dan siasatan dibuat berdasarkan laporan media.

"Sehingga kini tiada pihak yang tampil membuat laporan terhadap pasangan kekasih itu," katanya.- BERNAMA

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


YB Mahfuz Omar 4 Nov 2012 <b>di Rembau</b> - pakatan rakyat negeri <b>...</b>

Posted: 30 Oct 2012 02:09 AM PDT

BOIKOT UTUSAN, BERITA, METRO, KOSMO

JOM BOIKOT SEMUA AKHBAR BERBAHASA MELAYU SELAGI IKLAN JUDI DAN KEPUTUSAN JUDI DISIARKAN.

MAKLUMAT LANJUT DI PMBAJ

05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Ibadah Korban Anjuran Pemuda UMNO Bahagian <b>Kuala Pilah</b>

Posted: 28 Oct 2012 11:48 PM PDT

DSC_3184

KUALA PILAH –  Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kuala Pilah juga turut menganjurkan ibadah korban pada tahun ini. Seramai 35 orang telah mengambil bahagian dan tujuh ekor lembu telah disembelih pada 27 Oktober yang lepas.

Sembelihan telah disempurnakan oleh Imam Masjid Kg Parit, Kuala Pilah dan Pengerusi Biro Agama UMNO Bahagian Kuala Pilah, Tn Hj Maradzi.

Ajk-ajk PPU BKP dan para belia telah sama-sama bergotong royong untuk melapah dan membahagi-bahagikan bahagian lembu korban untuk diagih-agihkan kepada penduduk sekitar dan juga golongan susah yang telah dikenalpasti.

Menurut Tn Hj Adnan Abu Hassan, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kuala Pilah merangkap Adun Pilah berkata, program ini adalah hasil daripada perbincangan jawatankuasa dalam mesyuarat dua bulan lepas, dan jawatankuasa telah melaksanakan tugasan yang dibahagikan sejak dari itu untuk menjadikan program pada hari ini satu realiti.

Masjid Kg Parit telah dipilih sebagai lokasi untuk upacara korban pada tahun ini adalah memandangkan kepada lokasi masjid yang terletak di tepi jalan dan kawasan untuk melaksanakan upacara penyembelihan 7 ekor lembu yang luas dan sesuai.

Daging korban yang telah siap dibahagikan telah diagihkan kepada penduduk Kuala Pilah dan juga dimasak untuk jamuan tengahari secara bergotong royong.

Majlis tahlil dan doa selamat juga turut diadakan pada jam 12 tengahari dan selepas selesai majlis tahlil, semua jemputan dan hadirin telah menikmati hidangan jamuan tengahari bersama-sama.

Menurut salah seorang yang mengambil bahagian dalam ibadah korban Pemuda UMNO Kuala Pilah, Pn Zurina Zainudin berkata, beliau memilih untuk melaksanakan ibadah korban pada tahun ini di Kuala Pilah adalah untuk mensyukuri segala nikmat  yang dirasai.

Beliau yang bekerja di Kuala Lumpur juga berkata, suasana bergotong royong di kampung beliau sendiri juga adalah salah satu faktor untuk beliau memilih melaksanakan ibadah korban di kampung.

Beliau juga berharap agar umat Islam di Malaysia sama-sama mensyukuri nikmat sebagai umat Islam di negara Malaysia kerana ramai umat Islam yang menderita di luar negara. Beliau berharap agar kerajaan Barisan Nasional yang mendaulatkan agama Islam akan terus menerajui negara ini.

YB Hj Adnan Abu Hasan,  Adun Pilah turut melapah daging korban

YB Hj Adnan Abu Hasan menyampaikan daging korban kepada yang layak



di negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sembilan - Google Blog Search


Jawatan kosong 2012 <b>di</b> Syarikat Air <b>Negeri Sembilan</b> (SAINS)

Posted: 24 Oct 2012 07:22 PM PDT

jawatan kosong 2012 Syarikat Air Negeri Sembilan (SAINS)

Jawatan kosong 2012: Syarikat Air Negeri Sembilan (SAINS) ialah sebuah syarikat korporat yang ditubuhkan pada 15 Mac 2007 dan telah dipertanggungjawabkan untuk mengambil alih peranan dan fungsi pengurusan sistem bekalan air di Negeri Sembilan daripada Jabatan Bekalan Air Negeri Sembilan (JBANS) mulai 1 Januari 2009. SAINS adalah sebuah syarikat milik Kerajaan Negeri menerusi Menteri Besar Negeri Sembilan (Perbadanan) atau Menteri Besar Negeri Sembilan Incorporation.

Jawatan Kosong di Syarikat Air Negeri Sembilan (SAINS) adalah seperti berikut:

1.RECOVERY MANAGER -Tarikh akhir permohonan:31 Oktober 2012
2. JURUTEKNIK -Tarikh akhir permohonan:9 November 2012

Sila klik sini untuk maklumat penuh dan sumber iklan jawatan kosong 2012 ini.

———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

Jawatan Kosong 2012

You can leave a response, or trackback from your own site.

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


Menikmati Nasi Ayam <b>Gemas</b> Mustafah - Azman Hj. Ayup

Posted: 27 Oct 2012 04:58 PM PDT

Tengah hari tadi, aku dan Mahadir ke Restoran Nasi Ayam Gemas Mustafah di Kg. Air Merbau, Jasin untuk menikmati nasi ayam. Minggu lepas, ada rakan sekerja menyampaikan kepada kami akan keenakan nasi ayam tersebut. Sebelum ini, nasi ayam yang paling sedap mengikut citarasa aku ialah Nasi Ayam Singapore yang terletak di Jalan Krubong di Kawasan Perindustrian Krubong, Melaka.
Perjalanan dari Ayer Keroh ke Taman Asia Selatan, Air Merbau, lokasi restoran mengambil masa lebih kurang 20 minit. Dari pekan Bemban ke Bandar Jasin, restoran ini terletak di sebelah kanan jalan berhampiran jejantas PLUS.
Sewaktu kami sampai, tidak ramai pelanggan di restoran tersebut. Restoran ini agak bersih dan pelanggan boleh nampak kawasan dapur restoran tersebut daripada bahagian hadapan tempat duduk.
Seperti diduga, menu utama di restoran ini ialah nasi ayam. Setiap hidangan ada ayam, sos cili, sup, kicap dan timun.
Menariknya ayam kicapnya digoreng sebegitu rupa sehingga kulit luarnya rangup tanpa menjejaskan isinya di bahagian dalam. Kemudian ayam ditabur bawang goreng di atasnya sehingga menampakkan hidangan begitu menyelerakan. Pelanggan boleh memilih ayam separuh atau ayam suku mengikut selera sendiri. Tekstur nasinya biasa-biasa sahaja.
Kami memesan dua pinggan nasi ayam dan air mata kucing sejuk. Harga makanan di sini sedikit mahal tetapi berbaloi. Dua pinggan nasi ayam, ayam suku dengan dua gelas air mata kucing harganya RM18.30.



Selain di Jasin, ada cawangan-cawangan Nasi Ayam Gemas Mustafa di Segamat, Tampin, Cheng, Bukit Beruang, Wangsa Maju dan terbaru di Putrajaya.

Kepada sesiapa yang ingin menikmati Nasi Ayam Gemas Mustafah, restorannya terletak di Taman Asia Selatan (Air Merbau), Jasin, 77000 Melaka atau telefon sahaja 019-2872463 atau 017-6749094 untuk tempahan.

Selamat mencuba....

Isnin, 29 Oktober 2012

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


Tinta Jambu [Arkib TJ]: Digelar &#39;Nyonya kutip kotak&#39;

Posted: 28 Oct 2012 09:26 PM PDT



SEREMBAN – "Saya tiada wang. Saya lebih sanggup bergelap dan berpanas di rumah kerana mahu berjimat," kata Lee Nyiek Kiaw, 76, yang hidup serba kekurangan selepas mengambil keputu-san tinggal sendirian kerana tidak mahu menyusahkan anaknya.

Malah, ketika kunjungan Sinar Harian ke rumahnya di Mambau, dekat sini bersama Persatuan Kebajikan dan Keharmonian Masyarakat Negeri Sembilan (PKKMNS), Nyiek Kiaw memberitahu, itu kali pertama kipas di rumahnya dibuka sejak empat tahun menetap di situ.

Menurutnya, bagi menampung kehidupannya dia akan mencari dan mengutip barang terpakai yang boleh dijual untuk mendapatkan wang.

"Saya akan keluar rumah seawal jam 4 pagi bagi mencari barang terpakai seperti kotak, tin dan botol di sekitar kawasan perumahan saya.

"Biasanya jam 7 pagi saya akan pulang ke rumah untuk bersarapan dan dua jam kemudian saya akan keluar semula bagi meneruskan kerja mencari barang terpakai," katanya.

Nyiek Kiaw yang dikenali sebagai 'nyonya kutip kotak' berkata, dia tidak ada pilihan lain kerana dalam usianya semakin tua tiada sesiapa yang sanggup menerimanya bekerja.

"Penduduk di kawasan ini pun tahu kerja saya dan mereka sangat baik apabila memberi barang terpakai kepada saya untuk dijual.

"Biasanya saya akan menjual sekaligus kepada peraih dengan bayaran sebanyak RM40 hingga RM50 sebulan," katanya.

Bagaimanapun, katanya, jika terdesak dia terpaksa menjual barang yang dikumpul kepada peraih lain yang bayarannya jauh lebih rendah.

Lebih malang lagi, katanya, pernah hasil kutipan barang terpakai yang dikumpulnya di belakang rumah dicuri oleh individu tidak bertanggungjawab.

"Dulu saya pernah bekerja sebagai pembantu kedai makan, tapi sejak menghidap sakit jantung dan perlu menjalani pembedahan di Institut Jantung Negara (IJN) saya tidak kuat lagi," katanya.

Tinta Jambu rasa terpanggil dengan berita ini, kerana berpendapat dan bersetuju dengan pandangan Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan bahawa tidak benar bangsa Cina semuanya kaya.. tidak benar bangsa Cina akan menjaga ibunya yang sudah tua dan uzur.. tidak benar rakyat di negara ini tidak berperikemanusiaan dan hidup berbangsa-bangsa.
Memang Tinta Jambu merasakan kes ini merupakan kes terpinggir.. Mungkin di pihak auntie nih.. dia tidak mahu menyusahkan masyarakat.. apa pun apabila kita dah melihat dia dalam kesusahan.. tidak pula kita perlu membiarkan dia berada dalam kesusahan.
Dasar Jaringan Keselamatan Sosial (DJKS) dah banyak membantu rakyat negeri ini, Insya Allah, auntie ini turut akan dibantu juga. 
Tinta Jambu yakin dengan keupayaan DJKS Negeri Sembilan. :) 
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved