ads

Rabu, 23 Oktober 2013

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di bahau</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Oct 2013 01:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ceramah Fadhilatul Habib Sheikh Yusuf <b>di Ampangan</b> - pondok ar <b>...</b>

Posted: 30 Sep 2013 04:02 PM PDT

Pada hari Sabtu (28.9.13) baru2 ini, Fadhilatul Habib Sheikh Yusuf telah diundang untuk menyampaikan ceramah di Ampangan, Seremban. Lokasi ceramah ialah di Surau Besar Gedong Lalang. Alhamdulillah, penuh surau tersebut pada malam tu. Sheikh telah menyampaikan ceramah berkisar tentang buku terbaru beliau berkenaan Syiah.
Ceramah dipengerusikan oleh Us. Syuhadak dan diterjemahkan oleh Mudir Pondok Ar-Raudhah, Tn. Hj. Md Nasir. Ceramah bermula pada jam 7.40 dan berakhir sekitar jam 9.30 malam. Meskipun hanya beberapa point penting sahaja disentuh oleh Sheikh membuatkan hadirin yang hadir tertunggu2 buku terbaru Sheikh yang bakal dicetak kelak. Buku tersebut akan turut diterjenahkan ke dalam Bahasa Malaysia oleh beberapa orang anak murid Sheikh di Malaysia, termasuk Mudir.
Ceramah turut diserikan dengan alunan Qasidah daripada kumpulan Ulwan. Selesai membicarakan berkenaan buku beliau, sesi soal jawab dimulakan. Beberapa orang hadirin bertanya dalan Bahasa Inggeris, Sheikh tiada masalah menjawabnya memandangkan Sheikh sebelum ini agak lama bermastautin di Kanada. 
Usai solat Isyak, Sheikh diminta mentahnik 2 orang bayi. Seperti biasa, Sheikh tidak menolak. Dengan sedikit urutan, Sheikh kemudiannya menyuapkan mulut bayi tersebut dengan tamar seterusnya mendoakan mereka. Di perkarangan surau, beberapa gerai jualan menanti antaranya gerai jualan Pondok Ar-Raudhah. Sheikh sendiri meminta gambar beliau diambil di gerai tersebut. 
Minggu depan, 2 lagi program menanti. Nantikan maklumat berkenaan dengan program tersebut di FB Pondok Ar-Raudhah. Ayuh ambil kesempatan untuk menimba ilmu daripada Sheikh sementara beliau masih di tanah air.
Ruang dalam surau dipenuhi jemaah 

Di hadapan Sheikh bersama Mudir dan Us Syuhadak
Sesekali Sheikh berdiri bagi menerangkan sesuatu

Bersama Sheikh di gerai Pondok Ar-Raudhah

05 di kuala klawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala klawang - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Aug 2013 11:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 11:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2013 11:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2013 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 May 2013 11:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 11:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2013 11:42 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 12:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2013 11:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

mayat tergantung menghantui pembangkang <b>di</b> <b>...</b> - Semut Hitam

Posted: 12 Mar 2013 08:45 AM PDT

Huh! Bahaya jugak ni. Nampak gayanya di Kuantan dah kena serangan Mayat Hidup. Semuanya akibat keceluparan Si Mayat Hidup tu jugak.

Siapa lagi kalau bukan Si Tian Chuak. Akibat kelantangan mulut dia yang tak berinsuran tu telah membangkitkan kemarahan rakyat.

Bagi menunjukkan kemarahan tersebut, patung berwajahkan Si Tian Chuak tu telah pun digantung baru - baru ni. Gempar jugak dibuatnya. Ingatkan mayat betul tadi.

Inilah akibatnya kalau ada mana - mana pihak yang tak reti bahasa dan tak tau nak menghormati orang ni. Ditegur cara baik, diorang tak nak dengar. Cara ini je yang menjadi.

Puak - puak Pakatan tu katanya tak puas hati dengan tindakan tersebut. Huh! Diorang tak puas hati apa pasal pulak. Bukan ke diorang jugak yang buat benda tu dulu?

Sebelum ni, diorang buat patung DS Najib dan TS Isa Samad dan disalib kat depan Pejabat Felda tu. Yang itu bukan tanda diorang tak hormat pada orang lain? Tolong la!!! Jangan setakat cakap je pandai. Kaji diri sendiri tu dulu baru nak salahkan orang lain!!!

Kemarahan orang ramai terhadap Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua berhubung kenyataannya yang mendakwa insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu, Sabah, hanya sandiwara UMNO belum reda dengan pelbagai pihak terus berhimpun dan membuat laporan polis. 

Di JELEBU, lebih 100 orang mengadakan demonstrasi bagi membantah kenyataan biadab Tian Chua sebelum membuat laporan terhadap pemimpin PKR itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jelebu. 

Yang turut sama dalam demonstrasi di tapak Pasar Tani Kuala Klawang ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Klawang, Datuk Yunus Rahmat serta beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO). 

Di TANAH MERAH, lebih 300 ahli beberapa NGO Kelantan dan Felda Kemahang di sini, berhimpun bagi mendesak kerajaan mengambil tindakan tegas termasuk melucutkan kewarganegaraan Tian Chua. Mereka seterusnya membuat laporan polis. 

Kolonel Kehormat Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) Tanah Merah, Datuk Ir. Shahri Hassan berkata, kenyataan Tian Chua mempersendakan insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu memalukan dan mengguris hati rakyat negara ini. 

Di PASIR MAS, seramai 200 orang penduduk kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Gaal yang mewakili 15 NGO, berhimpun secara aman sambil membawa sepanduk dan membakar replika Tian Chua di luar pekarangan Balai Polis Bukit Yong dekat sini hari ini. 

Wakil NGO terbabit, Mohd. Ashari Daud berkata, penduduk membantah keras tindakan biadab Tian Chua itu kerana disifatkan sebagai berniat jahat. 

Di KAPIT, sekumpulan bekas anggota Iban Trackers dan ahli Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Cawangan Kapit mengadakan demonstrasi aman dan membuat laporan polis bagi menuntut Tian Chua memohon maaf di atas kenyataan biadab terhadap anggota keselamatan negara. 

Pengerusi PBTM Cawangan Kapit, Wilfred Billy Panyau berkata, tindakan Tian Chua yang mendakwa pencerobohan berdarah di Lahad Datu, Sabah sebagai sandiwara UMNO adalah keterlaluan. 

Di JOHOR BAHRU, seramai 50 orang penduduk Projek Perumahan Rakyat (PPR) Taman Desa Mutiara dan Pertubuhan Penyatuan Pembelaan Melayu Malaysia (PPPMM) membuat bantahan secara aman terhadap kenyataan biadab Ahli Parlimen Batu itu, semalam. 

Mereka yang mula berkumpul pada pukul 5 petang itu, membuat laporan polis sambil membawa sepanduk dan membakar patung yang dianggap sebagai Tian Chua.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2012 11:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Terowong Emas <b>di</b> Jelebu Bukan Dongeng | Hargaemas

Posted: 29 Oct 2012 08:21 PM PDT

lombong emas di pekan titi kuala klawang jelebu

JELEBU: Kerja menarah bukit di belakang pasar awam pekan Titi di Kuala Klawang, di sini, sejak awal tahun ini membawa penemuan empat terowong di situ yang menurut penduduk, dianggap sebagai kisah dongeng sebelum ini kerana lokasi sebenarnya tidak pernah diketahui dengan terperinci.

Sejak puluhan tahun lalu, kisah terowong berkenaan hanya diceritakan generasi tua di pekan didiami kira-kira 20,000 penduduk itu, namun tiada pihak tampil untuk melakukan kajian.

Tinjauan mendapati empat terowong itu terletak berasingan dengan setiap satu dibina kemas dengan dinding dibuat daripada batu dan boleh dimasuki secara berdiri oleh orang dewasa.

Beberapa penduduk yang ditemui mendakwa terowong itu mungkin dibuat pencari emas berdasarkan kewujudan beberapa lombong sekitar kawasan itu dan menolak ia mempunyai kaitan dengan kegiatan pengganas komunis Penoreh getah, Siow Yoke Kim, 54, berkata generasi tua di pekan itu pernah bercerita mengenai terowong untuk mencari emas, namun tidak menyatakan lokasinya sehingga awal tahun ini, ada pihak menarah bukit di belakang pasar.

"Kami terkejut kerana terowong yang diceritakan itu terletak di belakang pasar yang penduduk kunjungi setiap hari.

"Saya percaya terowong itu dibuat pencari emas, malah jalan utama pekan ini dinamakan 'Kim Loong' atau naga emas dalam dialek Hakka," katanya ketika ditemui, semalam.

Peniaga, Lee Ah Chai, 51, pula mengaku pernah memasuki terowong itu, tetapi mendapati lubang itu terlalu panjang.

"Saya tidak masuk terlalu dalam kerana bimbang terowong runtuh. Pihak berkaitan terutama pengkaji sejarah wajar melakukan kajian terperinci bagi memastikan sejarah sebenar terowong itu sama ada digali oleh pelombong emas atau mempunyai kaitan dengan aktiviti komunis," katanya yang menolak kemungkinan terowong itu digali pengganas komunis.

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


ibadah korban <b>di</b> masjid pulau mampat, <b>rembau</b>, negeri sembilan...

Posted: 17 Oct 2013 08:34 PM PDT

Aku dan keluarga pulang untuk menyambut Aidil Adha 1434H di Rembau. Semenjak emak dan ayah tiada, aku jarang pulang berhari raya di kampungku di Taiping, Perak kerana rumah yang ditinggalkan telah disewakan kepada orang lain. Nak Berhari Raya dengan adik beradikpun rasanya tak sesuai, kerana mereka semuanya sibuk nak beraya bersama anak menantu dan cucu yang ramai. Nak tunggu mereka ada masa lapangpun kenalah tunggu bila semua anak menantu dah balik. Tapi pada masa tu, aku pun dah pulang ke Kuala Lumpur untuk memulakan tugas.
Tak apalah, mungkin bila ada masa kelapangan nanti aku akan mengunjungi mereka, tapi entah bila, aku pun tak tahu. Tak semestinya hari raya sahaja aku dapat berjumpa mereka. Dulu, semasa emak dan ayah masih ada, di hari pertama, kami semua akan berkumpul sambil menikmati juadah yang dimasak secara bergotong royong dan bermaaf-maafan. Sekarang semuanya tinggal kenangan.
Di Rembau, aku masih ada ibu mertua dan adik beradik sebelah isteriku seramai 6 orang. Jadi kemeriahan sangat-sangat di rasakan, apatah lagi, ramai saudara mara tinggal berdekatan. Jadi selepas sembahyang hari raya, kami akan mula ziarah menziarahi dan bertanya khabar.
Sembahyang hari raya Aidil Adha baru-baru ni, aku terlewat ke masjid dan semasa sampai di masjid Pulau Besar, sembahyang dah nak dimulakan. Pada hal, pagi tu selepas sembahyang subuh aku dah bersiap. 
Aku tengok, kat masjid tak ada seekor lembupun hendak disembelih, begitu juga jiran-jiran sebelah, tak ada yang membuat korban. Tahun lepas, meriah, sebab ibu mertuaku sendiri bersama 6 orang jiran membuat korban seekor lembu. Tempat penyembelihan pula di sebelah rumah, jadi meriahlah...di malam hari, kami buat BBQ dan menjemput semua jiran-jiran datang menikmati jamuan.
Pulang dari masjid dan selepas menikmati lemang bersama rendang daging arnab dan ayam kampung, aku bercadang nak ke Masjid Rembau untuk melihat orang membuat korban. Anakku dan sepupunya sibuk nak tengok orang sembelih lembu, kesian juga kalau aku tak penuhi hajat mereka. Bob (birasku) beritahu yang Masjid Pulau Mampat yang letaknya 500 meter dari Kg. Pulau Besar ada membuat korban sebanyak 6 ekor lembu. Katanya, program akan bermula 10 pagi nanti. Bila anak-anak aku tahu yang aku nak pergi sana, mereka semuanya gembira kerana hajat nak tengok orang sembelih lembu untuk dikorbankan tercapai juga..
Ketika sampai di masjid, seekor lembu telahpun disembelih walaupun aku lihat orang kampung ramai yang belum datang lagi. Rupa-rupanya baru aku tahu yang setiap seekor lembu telahpun ada petugas masing-masing dan orang yang tidak berkenaan hanya boleh tengok sajalah. Kalau dulu, pihak masjid mewar-warkan kepada semua penduduk kampung supaya datang beramai-ramai dengan masing-masing diminta membawa pisau untuk melakukan tugas-tugas melapah dan sebagainya. Itu yang membuatkan orang ramai datang membantu dan kemeriahan sangat dirasakan. Tetapi sekarang, yang hadir hanya 2 orang tukang sembelih, 7 orang atau wakilnya yang membuat korban, petugas-petugas yang telah ditetapkan dan beberapa orang yang datang sebab nak tengok. Yang datang tengok pula selepas majlis selesai, mereka pun balik. 
Cuma satu yang bagusnya, kerja cepat selesai, keadaan terkawal, tak ada orang yang ambil kesempatan atas daging korban dan tak ada yang kita tengok datang ramai, tapi duduk bersembang tak buat kerja.    
Aku yang datang bersama anak-anak dan sepupu mereka, telah mengambil masa hampir 2 jam untuk merakam gambar-gambar program korban untuk dikongsi bersama para pembaca blog yang setia terutama yang bukan beragama Islam supaya mereka mendapat info yang tepat bagaimana penyembelihan korban dilakukan oleh umat Islam. Di samping itu banyak maklumat lain tentang Islam yang boleh dibaca di blog-blog. Sebab itu penulis blog hendaklah bertanggungjawab tentang artikel yang dikeluarkan terutamanya tentang Agama Islam supaya pembaca dan penganut agama lain tidak keliru dengannya.     
 
Video rakaman penyembelihan korban yang telah aku pos ke youtube...

Masjid Pulau Mampat tempat program korban dilakukan...

6 ekor lembu yang akan dikorbankan...



Lembu ini sangat ganas dan petugas-petugas 
mengambil masa yang lama untuk menumbangkannya...



Lembu yang telah disembelih dan sedang dilapah oleh para petugas...


Ramai anak-anak yang hadir untuk menyaksikan
 upacara penyembelihan korban...


Nama-nama yang melakukan korban sedang diumumkan...




Orang tak berapa ramai yang hadir sepertimana 
yang ceritakan di perenggan 7 di artikel...

















Kaum wanita pun turut hadir dan ada diantaranya 
yang ditugaskan memasak untuk para petugas...





Salah seorang tukang sembelih (songkok coklat)...








































Setiap daging perlu ditimbang untuk memudahkan
 agihan samarata kepada penduduk kampung...




























05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Hari-Hari Mau: Sepetang <b>di Port Dickson</b>

Posted: 03 Jun 2013 06:57 AM PDT

Semalam punya hal la ni.

Tak plan pun sebenarnya. Plannya nak bermalas-malas kat rumah je weekend. Kata penat sampai seret kaki kan. Tapi pastu bosan pulak. Dasar sangat perangai ko kan kakjeng. Time penat kemain, dah bosan pun kemain jugak perangai.

"papa, jom pegi pidi, kat pesbuk cakap pidi dah tak jem dah sekarang, boleh tengok matahari terbenam"

Ok ok, korang pasti dah tahu jawapan stended badang. Beliau memang ok sesajork.

Maka kitorang pun selepas itu berada dalam kereta hihihihi

 Cincin jelly-jelly itu saya beli dekat H n M singapore. Padahal Malaysia ada je. Takpelah. Kenangan.

Oleh kerana tak plan. Maka baju pun takyah la nak vogidevas sangat. Sauk baju nak pakai tido terus aje lah. Pakai t-shirt bunge jumping kat bali ritu. Pakai cardigan cotton on kalau x silap. Shawl beli kat tesco RM10, Erm skirt beli kat errrrr errrrrrrr lupa haaa kat times square. Seliper beli masa kat hong kong disneyland. Itu longchamp beli masa kat changi singapore. Spek mata adelah Fendi beli kat publika kot. Ha apa lagi. Yang dalam-dalam kalau nampak pun saya rasa nak bgtau kahkahkah #lempangkakjeng


Kitorang memang pegi semata-mata nak tengok senja je. Tapi sesampainya di sana... Nisa dan Anoi telah berlari masuk ke dalam air HAHAHA. Redha je la mak bapak ko ni kan.

Ini adelah Pantai Cahaya Negeri, Port Dickson. Sini pemandangan dia cantiklah. Biasanya kitorang pergi Teluk Kemang je. Ada la datang sini. Tapi jarang la. Ntah la macam saya tak pernah pergi sini time senja. Tak sangka cantik sangat.

Kebetulan ombak kuat. Angin kuat. Air pasang. So bertambah la cantiknya. Sukeeeeeeeeeeee. Bunyi ombak dia hmmmmmmmmmmmmmmm. Damai je rasa.

Kalau la air dia pun bersih jernih membiru. Kalau la persekitaran dia bersih. Pasti lagi cantikkannnn.

Gambar-gambar ni semua dari iphone saya je. Kameremeng ni banyak jugak snap gambo. Tapi tak transfer lagi kat PC. Nanti saya share kat fesbuk ek. Cantik la kat sini, sesuai la nak buat fotoshoot gambar kawen kan.

Kat jambatan. Ntah la apa nama jambatan ni.

Budak-budak dah basah :p

Rasa macam best pulak duk seremban.
Rasa nak tengok laut pegi je PD. Anitaim also can. Teragak tetengah malam pun bolehh.
Rasa nak shopping gi KL.

Tak jadi la nak pindah Shah Alam. Eceh.



Kitorang berjalan sampai ke hujung. So budak-budak beralih mandi belah sini pulak. Sini lebih bersih dan lebih cantik :)

Kitorang. Makjeng dan PakBadang. Eh mcm kat sinar fm plak kan, abang jem dengan mak banang. HAHAHAHAHA

Nah keek

Ok tu je
Sepentang senja di PD

:)


Follow Kak Jemah viruspadu.blogspot.com

Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

TAK TAHU NAK KOMEN APA? TAKPE... LIKE AJE PUN BOLEH 

Follow Me @ www.twitter.com/viruspadu
www.facebook.com/viruspadu

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


Ceramah Fadhilatul Habib Sheikh Yusuf <b>di Ampangan</b> - pondok ar <b>...</b>

Posted: 30 Sep 2013 04:02 PM PDT

Pada hari Sabtu (28.9.13) baru2 ini, Fadhilatul Habib Sheikh Yusuf telah diundang untuk menyampaikan ceramah di Ampangan, Seremban. Lokasi ceramah ialah di Surau Besar Gedong Lalang. Alhamdulillah, penuh surau tersebut pada malam tu. Sheikh telah menyampaikan ceramah berkisar tentang buku terbaru beliau berkenaan Syiah.
Ceramah dipengerusikan oleh Us. Syuhadak dan diterjemahkan oleh Mudir Pondok Ar-Raudhah, Tn. Hj. Md Nasir. Ceramah bermula pada jam 7.40 dan berakhir sekitar jam 9.30 malam. Meskipun hanya beberapa point penting sahaja disentuh oleh Sheikh membuatkan hadirin yang hadir tertunggu2 buku terbaru Sheikh yang bakal dicetak kelak. Buku tersebut akan turut diterjenahkan ke dalam Bahasa Malaysia oleh beberapa orang anak murid Sheikh di Malaysia, termasuk Mudir.
Ceramah turut diserikan dengan alunan Qasidah daripada kumpulan Ulwan. Selesai membicarakan berkenaan buku beliau, sesi soal jawab dimulakan. Beberapa orang hadirin bertanya dalan Bahasa Inggeris, Sheikh tiada masalah menjawabnya memandangkan Sheikh sebelum ini agak lama bermastautin di Kanada. 
Usai solat Isyak, Sheikh diminta mentahnik 2 orang bayi. Seperti biasa, Sheikh tidak menolak. Dengan sedikit urutan, Sheikh kemudiannya menyuapkan mulut bayi tersebut dengan tamar seterusnya mendoakan mereka. Di perkarangan surau, beberapa gerai jualan menanti antaranya gerai jualan Pondok Ar-Raudhah. Sheikh sendiri meminta gambar beliau diambil di gerai tersebut. 
Minggu depan, 2 lagi program menanti. Nantikan maklumat berkenaan dengan program tersebut di FB Pondok Ar-Raudhah. Ayuh ambil kesempatan untuk menimba ilmu daripada Sheikh sementara beliau masih di tanah air.
Ruang dalam surau dipenuhi jemaah 

Di hadapan Sheikh bersama Mudir dan Us Syuhadak
Sesekali Sheikh berdiri bagi menerangkan sesuatu

Bersama Sheikh di gerai Pondok Ar-Raudhah

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di gemas</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Oct 2013 10:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lori sampah &#39;datang makan&#39; <b>di</b> Warung Sri Santai, Pekan <b>Bahau</b>

Posted: 14 Aug 2013 04:26 PM PDT

Bahau: Keasyikan 10 pelanggan bersarapan di sebuah gerai makan di belakang Balai Bomba dan Penyelamat Bahau, di pekan ini, terbantut apabila lori sampah yang di pakir berhampiran menggelongsor ke belakang dan merempuh gerai itu hingga roboh, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 pagi itu, pemandu lori milik SWM Environment Sdn Bhd itu dipercayai gagal menarik brek tangan sebelum ke gerai berkenaan untuk bersarapan.

Saksi yang juga pembantu kedai fotostat, Rosidah Abd Rahim, 33, berkata, ketika kejadian dia sedang membuka pintu kedainya dan sebaik menoleh ke belakang, ternampak lori diparkir kira-kira 10 meter dari gerai makan itu tiba-tiba mengundur.

Katanya, dia menjerit ke arah pelanggan di gerai makan sebelum melihat lori sampah itu merempuh motosikal Yamaha LC135 yang diletakkan berhampiran, diikuti bumbung gerai sebelum tersekat di penghadang jalan di situ.

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


Ceramah Fadhilatul Habib Sheikh Yusuf <b>di Ampangan</b> - pondok ar <b>...</b>

Posted: 30 Sep 2013 04:02 PM PDT

Pada hari Sabtu (28.9.13) baru2 ini, Fadhilatul Habib Sheikh Yusuf telah diundang untuk menyampaikan ceramah di Ampangan, Seremban. Lokasi ceramah ialah di Surau Besar Gedong Lalang. Alhamdulillah, penuh surau tersebut pada malam tu. Sheikh telah menyampaikan ceramah berkisar tentang buku terbaru beliau berkenaan Syiah.
Ceramah dipengerusikan oleh Us. Syuhadak dan diterjemahkan oleh Mudir Pondok Ar-Raudhah, Tn. Hj. Md Nasir. Ceramah bermula pada jam 7.40 dan berakhir sekitar jam 9.30 malam. Meskipun hanya beberapa point penting sahaja disentuh oleh Sheikh membuatkan hadirin yang hadir tertunggu2 buku terbaru Sheikh yang bakal dicetak kelak. Buku tersebut akan turut diterjenahkan ke dalam Bahasa Malaysia oleh beberapa orang anak murid Sheikh di Malaysia, termasuk Mudir.
Ceramah turut diserikan dengan alunan Qasidah daripada kumpulan Ulwan. Selesai membicarakan berkenaan buku beliau, sesi soal jawab dimulakan. Beberapa orang hadirin bertanya dalan Bahasa Inggeris, Sheikh tiada masalah menjawabnya memandangkan Sheikh sebelum ini agak lama bermastautin di Kanada. 
Usai solat Isyak, Sheikh diminta mentahnik 2 orang bayi. Seperti biasa, Sheikh tidak menolak. Dengan sedikit urutan, Sheikh kemudiannya menyuapkan mulut bayi tersebut dengan tamar seterusnya mendoakan mereka. Di perkarangan surau, beberapa gerai jualan menanti antaranya gerai jualan Pondok Ar-Raudhah. Sheikh sendiri meminta gambar beliau diambil di gerai tersebut. 
Minggu depan, 2 lagi program menanti. Nantikan maklumat berkenaan dengan program tersebut di FB Pondok Ar-Raudhah. Ayuh ambil kesempatan untuk menimba ilmu daripada Sheikh sementara beliau masih di tanah air.
Ruang dalam surau dipenuhi jemaah 

Di hadapan Sheikh bersama Mudir dan Us Syuhadak
Sesekali Sheikh berdiri bagi menerangkan sesuatu

Bersama Sheikh di gerai Pondok Ar-Raudhah

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved