ads

Rabu, 23 Mei 2012

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


Rumah Nabil <b>Di Mambau</b> Dipecah Masuk | MyNewsHub

Posted: 29 Feb 2012 01:10 AM PST

SEREMBAN – Kediaman pelawak terkenal  tanah air, Ahmad Nabil Ahmad atau lebih dikenali  sebagai Nabil dipecah masuk sekumpulan  penjenayah di Kampung Masjid, Mambau di sini  hari ini.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira pukul 9.55  pagi apabila penjenayah itu memecah masuk  rumah keluarga juara Raja Lawak musim kedua itu  yang kini dihuni oleh bapa saudaranya melalui  bahagian belakang rumah itu.

Menurut bapa saudaranya, Rahmat Abd. Latiff,  55, kejadian itu disedari sebaik sahaja dia tiba di  rumah selepas pulang menghantar anak  perempuannya ke tempat kerja di sebuah pusat  beli-belah berhampiran.

"Saya nampak pintu belakang rumah sudah  terbuka dan kesan umpil pada jeriji tingkap di salah  sebuah bilik tingkat bawah.

"Tanpa berlengah, saya bergegas masuk ke dalam  rumah dan mendapati bilik tidur diselongkar, habis  semua pakaian sudah bersepah di atas lantai,"  katanya di sini hari ini.

Menurut Rahmat, setelah diperiksa, sebuah  komputer riba jenis Lenovo milik anaknya yang  berharga RM3,000 lesap.

"Ini kali pertama rumah ini dipecah masuk. Saya  kemudian membuat laporan di Balai Polis  Mambau sejurus selepas kejadian," kata Rahmat  yang menetap di rumah itu sejak dua bulan lalu.

Difahamkan, Nabil bersama ahli keluarganya kini  menetap di Kuala Lumpur dan jarang pulang ke  rumah itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten  Komisioner Saiful Azly Kamaruddin ketika  dihubungi mengesahkan kejadian tersebut dan  berkata, kes ini disiasat mengikut Seksyen 457  Kanun Keseksaan iaitu pecah rumah. – mynewshub.my

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Mayat warga asing ditemui dengan kesan tikaman <b>di Mambau</b>

Posted: 02 Mar 2012 01:21 AM PST

[unable to retrieve full-text content]SEREMBAN: Mayat seorang lelaki warga asing ditemui dengan kesan tikaman di Taman Angsamas, Mambau dekat sini, hari ini.

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


2 Lelaki Maut Ditembak <b>Di Seremban</b> | MyNewsHub

Posted: 11 May 2012 12:18 AM PDT

SEREMBAN – Dua lelaki maut manakala dua lagi rakan mereka cedera selepas ditembak dari jarak dekat berhampiran lampu isyarat Jalan Datuk Bandar Tunggal di sini, malam tadi.

Mereka yang maut ialah Chalidass a/l Perumalsamy, 29, dari Jalan Rasah, Seremban dan Surentharan a/l Gopal, 31, dari Pasir Panjang, Port Dickson manakala dua rakan mereka yang cedera berusia 29 dan 40 tahun.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin, berkata keempat-empat mereka itu ditembak ketika kenderaan pelbagai guna yang mereka naiki menghampiri lampu isyarat itu. "Dua lelaki yang menaiki sebuah motosikal menghampiri kenderaan itu dan melepaskan tembakan dari jarak dekat ke arah kenderaan itu.

"Siasatan awal mendapati kedua-dua lelaki yang mati itu baru keluar dari pusat pemulihan akhlak di Machang, Kelantan," katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Saiful Azli berkata, pemandu kenderaan pacuan empat roda yang cedera akibat tembakan bagaimanapun terus memandu kenderaan itu sehingga ke Hospital Tuanku Jaafar, di sini.

"Dua lelaki itu disahkan mati antara jam 11 dan 11.30 malam, seorang mangsa kini dirawat di unit rawatan rapi selepas menjalani pembedahan dan seorang lagi dalam keadaan stabil," katanya. Beliau berkata, polis menemui dua kelongsong peluru sembilan milimeter dan satu anak peluru di tempat itu, selain satu lagi anak peluru dalam kenderaan pelbagai guna berkenaan.

Polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kes itu supaya menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Seremban melalui talian 06-6033222 atau balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


Malam Derita Bangsa 13 Apr 2012 <b>di Jempol</b> - PAKATAN RAKYAT <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2012 11:23 PM PDT


MALAM DERITA BANGSA

Tarikh : 13 April 2012 , Jumaat

Masa : 9 mlm

Tempat : No 388, Felda Raja Alias 4, Bandar Baru Jempol, N.Sembilan

Bersama :

Dinsman – Pyan Habib – Amni Jagat – Alternative Band Club (ABC)

Semua dijemput hadir

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Homemade sweet treats....: Hantaran utk majlis <b>di Rembau</b>

Posted: 26 Mar 2012 03:38 AM PDT




Pink and gold, odd combination but very sweet. Thank you Izs.

05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Juasseh Cafe: HANTU 3G MENGAMUK <b>DI KUALA PILAH</b>

Posted: 02 May 2012 01:56 AM PDT


23hb.April.2012. Aku baru je dapat 'Samsung Galaxy Note' yang aku teringin sangat tu, macam macam aplikasi ada kat dalam, tapi aku tak tau pakai lagi, nak bukak pun tak reti, line tak ada lagi, satu aplikasi yang aku tau memang ada ialah 3G, boleh ambik video, boleh sembang dengan orang lain dalam bentuk audio video, memang best la, tapi aku mungkin tak kan guna agaknya, kenapa?.
   Aku sebenarnya tengah seram sejuk, semenjak aku balik kampung baru baru ni, kat pekan Kuala Pilah tengah heboh pasal hantu 3G tengah mengacau pengguna pengguna handphone yang ada aplikasi sebegitu, sampai tak da sapa pun berani guna, ada yang nak simpan handphone yang ada aplikasi tu tak berani, takut kena kacau.
   Kisah bermula disebuah taman perumahan dikawasan yang bernama 'Dioh', berdekatan dengan pekan Kuala Pilah, apabila disatu senja seorang remaja yang sedang kesaorangan sedang ber 3G dengan kawan didalam talian, sedang dia ber 3G itu kawan dia ditalian itu bertanya, "Sapo dongan kau kek belakang tu", remaja itu jawab "Mano ado sapo, den sorang yo kek sini", "tu kek bolakang kau tu sapo" kawan tu beritahu, remaja tu terus toleh kebelakang, memang konfom tak ada sapa sapa dibelakang dia, "mano ado, tak do pun", "tuu yang tongah tengok handphone sokali ngan kau tu apo" kata kawan tu, remaja tu pun mula rasa seram sejuk, perlahan lahan dia menoleh ke belakang, memang tak da sapa tapi badan dia rasa lain macam, bulu roma dia mula naik, seraaaaaaaammmm, dengan tak teringat apa terus lari sambil terkencing kencing. Semenjak dari saat itu maka hebohlah seluruh pekan Kuala Pilah bercerita pasal hantu 3G yang sentiasa akan menganggu pengguna pengguna handphone yang ada aplikasi 3G.
   Menurut cerita dari sumber yang berdekatan, dikawasan perumahan itu sebelum ni ada sebuah rumah kosong disebelah bawah tebing yang penuh dengan semak samun dan berdekatan rumah itu ada sebuah bengkel dimana dibelakangnya dihimpunkan kenderaan kenderaan yang rosak akibat kemalangan, macam macam kemalangan maut berlaku, salah satu kemalangan tu adalah akibat penggunaan handphone yang ada 3G. Sekarang ini kawasan itu telah diratakan, segala kenderaan buruk yang ada sebelum ini telah dialihkan termasuk juga rumah kosong telah dirobohkan, segalanya telah berubah demi pembangunan projek perumahan yang baru.
   Menurut yang empunya cerita, penghuni kawasan itu sebelum ini termasuk segala jin jin, hantu hantu kat situ dah tak da tempat tinggal, jadi terpaksa lah mereka naik keatas tebing dan merayau rayau tak tentu arah kerana tiada tempat tinggal tetap lagi. Mereka terpaksa menerima hakikat bahawa pembangunan telah merobek kehidupan yang aman damai yang mereka nikmati sebelum ini, kini mereka terpaksa meneruskan kehidupan didalam arus kemajuan didalam dunia yang penuh dengan kecanggihan teknologi yang terkini.
   Menurut sumber yang tak dikenali, arwah si mati yang kemalangan akibat guna handphone 3G tak tenteram menyebabkan si arwah ni atau mungkin jin yang merupai paras si mati itu meracau racau dan merayau rayau mencari sesiapa saja yang mengunakan 3G, kononnya nak membalas dendam diatas kemalangan yang menimpa nya.
   Ada sumber lain mengatakan mereka mengacau kerana tempat tinggal mereka telah dimusnahkan angkara pihak pemaju dan kontraktor yang sering datang kesitu dan berbual bual dengan orang lain melalui handphone jenis 3G, membuatkan hantu hantu atau jin jin itu menyangka bahawa sesiapa yang mengunakan 3G adalah pihak yang telah memusnahkan tampat tinggal mereka.
   Dan ada juga sumber mengatakan bahawa mereka hanya sekadar suka suka mengacau kerana mereka tiada tempat tinggal tetap dan tak da kerja atau mereka sangat obsess dengan teknologi 3G yang terkini membuatkan mereka tidak melepaskan peluang jika ada sapa sapa yang mengunakan 3G, mereka pun nak tumpang sekaki.
   Bagaimanapun pihak dari syarikat telekomunikasi telah berbincang sesama mereka, jika cerita hantu 3G ini berterusan, berkemungkinan penggunaan perkhidmatan 3G akan jatuh merosot akibat ketakutan atau trauma yang berterusan oleh pihak pengguna, ini akan mengakibatkan perniagaan dalam bidang telekomunikasi jatuh merudum, handphone jenis yang terbaru yang memang dilengkapi 3G akan sukar mendapat pasaran, ini setiuasi yang sangat merbahaya, sesuatu perlu dilakukan. Ada khabar angin mengatakan pihak telekomunikasi telah bersiap siaga untuk memberikan khidamt talian dengan handphone 3G percuma kepada hantu hantu atau jin jin mahupun orang bunian agar mereka boleh berkemunikasi sesama mereka tanpa menganggu pengguna pengguna biasa dari kalangan manusia.
   Cerita diatas adalah berdasarkan kisah benar, tapi telah ditokok tambah dengan sedikit fiksyen untuk disesuaikan kepada tontonan umum, pihak penerbit juga telah melakukan penapisan sendiri bersesuaian dengan saranan pihak LPF, babak ngeri yang keterlaluan telah dipotong terus, dialog dialog atau plot plot yang boleh mengugat akidah umat Islam telah diubah suai, aksi aksi lucah atau seksi yang terlampau telah disimpan untuk koleksi peribadi pihak pengarah, watak watak yang ditonjolkan tiada kaitan samaada yang masih hidup atau telah meninggal dunia.

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


TepakBersulam 2: Al fatihah ADUN <b>Ampangan</b> ??

Posted: 06 May 2012 02:31 AM PDT


Tak faham apabila kami bertanyakan kepada seseorang di  Ampangan tentang ADUN mereka dari PKR Che Gu Rashid kerana kami tidak nampak beliau di mana mana program lagi. Program besar mereka yang dianjurkan di Jiboi baru baru ini, kalibat Chegu Rashid pun tidak ada. Jawab si Polan : Al fatihah dah meninggal dunia dan dimakan oleh cacing kot . Jawab Pak Cik yang  hanya mahu dikenali sebagai Pak Leman ketika kami temui di program PR di Kg Jiboi.baca selanjutnya di sini
Tak faham apabila kami bertanyakan kepada seseorang di  Ampangan tentang ADUN mereka dari PKR Che Gu Rashid kerana kami tidak nampak beliau di mana mana program lagi. Program besar mereka yang dianjurkan di Jiboi baru baru ini, kalibat Chegu Rashid pun tidak ada. Jawab si Polan : Al fatihah dah meninggal dunia dan dimakan oleh cacing kot . Jawab Pak Cik yang  hanya mahu dikenali sebagai Pak Leman ketika kami temui di program PR di Kg Jiboi.baca selanjutnya di sini
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved