ads

Jumaat, 7 Jun 2013

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 May 2013 11:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suasana ceramah <b>di Rasah</b> Jaya : PakatanRakyatNS

Posted: 28 Apr 2013 10:59 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Jom makan malam bersama Husam Musa,program anjuran Ustaz Khairil Anuar calon DUN N20 Labu dan Saudara Teo Kok Seong calon Parlimen Rasah malam ini jam 9 malam di bilik Gerakan Pas Kg Jijan · Siapa bilang ...

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 11:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Potensi BN menang <b>di</b> Senawang dan <b>Rasah</b> amat besar

Posted: 22 Apr 2013 11:48 AM PDT

RASAH 22 April - Rakyat tidak perlu ragu untuk memilih Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini kerana BN terbukti memberi khidmat terbaik kepada rakyat.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rasah, Senator Datuk Mohammed Najeeb Abdullah berkata, janji sudah ditepati dan semakin ramai rak-yat menolak pembangkang.

''Pengundi sudah bosan dengan corak kempen mereka yang asyik bercakap soal janji, sedangkan hakikatnya, tidak ada janji yang ditepati pembangkang.

''Hari ini yang membela nasib rakyat ialah BN dan itu pembangkang tidak boleh nafikan kerana ia telah dibuktikan," katanya ketika mengiringi calon BN bagi kawasan Parlimen Rasah, Teo Eng Kian dan calon BN Dewan Undangan Negeri (DUN) Senawang, David Choong Vee Hing di sini hari ini.

Katanya, dalam kempen pemimpin mesti bersikap jujur kepada pengundi dan menyatakan apa yang dibuat bukan sekadar retorik untuk memancing undi.

''Pembangkang kata mereka bukan kerajaan yang memerintah dan sebab itulah tidak berupaya bantu rakyat. Bagi kita, itu bukan alasan kerana membantu rakyat tidak perlu menunggu ada kerajaan.

''Jika mereka tidak tahu menjaga rakyat, serahkan sahaja tugas itu kepada BN. Kami tahu apa hendak dilakukan," katanya.

Sementara itu, Vee Hing berkata, kawasan DUN Senawang mempunyai potensi besar untuk dimenangi kerana rakyat tahu calon DAP, P. Gunasekaren tidak banyak menyumbang untuk membangunkan kawasan, apatah lagi mensejahterakan rakyat.

''Mana bukti pembangunan yang dilakukan oleh DAP di Senawang, kalau bukan semuanya adalah usaha dan komitmen kerajaan BN," tegasnya.

Bagi Eng Kian, walaupun cabarannya besar dalam kerusi Parlimen Rasah ini, ia bukan halangan kerana BN telah lama berkhidmat di sini berbanding penyandangnya yang dahulu, Pengerusi DAP negeri, Loke Siew Fook.

Katanya, sebab itulah Siew Fook melarikan diri ke Parlimen Seremban dan memberikan kerusi 'malang' DAP itu kepada bekas ADUN Bahau, Teo Kok Seong.

''Kita yakin dengan kerja keras yang dilakukan BN dan jentera parti, Parlimen Rasah akan dirampas semula dari DAP. Rakyat dan akar umbi sudah pun menolak DAP sejak beberapa tahun lalu dan kini mereka mahukan BN di kawasan Parlimen ini," katanya.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KELAS HANAN BAKERY <b>DI RASAH</b>, SEREMBAN - "Moh maSak <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2012 11:33 PM PST

Assalamualaikum Bersyukur pada mu ya allah atas kekuatan dan semangat yg telah engkau berikan pada ku' dalam sarat2 mengandung 7bulan ni, semangat buat kelas dan order semakin membara2....seronok lepas pindah bakery baru di rasah ni, setiap mgg sibuk dengan aktiviti, jika tiada kelas, ada order, dan jika banyak order tak buat kelas..baby dlam kandungan semakin aktif dan perut semakin memboyot kehadapan...Insyallah March 2013 ..lahir la seorg putera Abdullah sani.... yg tak sabar-sabar menghitung hari adalah kakak-kakaknye.... husna, huda dan hanan' tiap2 hari melayan tendangan di perut ibu'..kekadang ada je soalan yg kelakar di tanyekan'...Ibu' baby bangun ke tdo?....hari ni dia dah tendang ke belum.... Jarak umur baby dengan hanan ...7tahun'....mungkin bila dah lama tak ada adik yg kecil...masing2 rasa seronok dan semuanya baik hati membantu ibu di dapur' alhamdulilah' Lambat saya update blog bulan dec ni, sbb sibuk dengan kelas dan order' tp hari ni ada kelapangan di bakery' sy nk upload beberapa gambar kelas dan tempahan beberapa gambar tak dapat di upload....sbb blurrrr..nnti sy cuba lagi

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 11:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

cerita maya persada: Pemilihan Perajurit Akhir <b>Di</b> Kem <b>Rasah</b>

Posted: 22 Nov 2012 12:50 AM PST

Letihnya tak hilang lagi sehingga hari nie....
Pagi-pagi dah bangun lepas subuh nak bertolak dari Melaka ke Kem Rasah di Seremban...(tak tahu lokasi kat ner)
Kali ini training di Kem Rasah untuk pemilihan terakhir 2012. Anak aku yang bujang nie memang dah minat dia ke arah tu...(semoga perginya tak kembali lagi macam dulu..)
Tepat jam 7.30 p.m aku telah sampai di hadapan Kem Rasah (Markas 1 Briged) rupa-rupanya kem nie dekat sangat dengan Hospital Tuanku Jaafar Seremban, ramai gak yang dah tiba di sana, cari parking and then masuk ke dalam kem (parent dibenarkan masuk, kalau di PUSASDA parent tak dibenarkan masuk) Ramai gak bebudak lelaki yang terpilih ke pemilihan kali ini...
Jam 8.00 a.m ada lak kapten askar nie cakap pada parent @ waris supaya tak perlu tunggu, kalau nak tunggu gak duduk ler di surau di dalam kem dan rehat di sana. Tetapi aku tak, lepas tu aku terus g ke bandar Seremban (siap tanya MP kat mana nak pergi ke sana, maklum ler aku dah lama tak gi..)
(Apa aku buat di Seremban nanti aku citer kemudian..ok...)
Training satu hari di sini termasuklah cek satu badan di RSAT (jangan tanya aku apa tu RSAT aku pun tak tahu), latihan matematik, latihan fizikal berlari 2 round dengan masa yang ditetapkan. Ada gak yang gagal bila diperiksa kesihatan gigi berlubang banyak kalau tak silap tak boleh lebih dari 2 lubang, gagal tapak kaki flat (macam itik lol), ada buasir (nie yang seram bila kapten perempuan periksa satu badan tanpa pakaian tau...he he he), latihan fizikal larian tak capai target dan banyak ler .....akan di reject kalau tak capai peraturannya...
Tu dia anak aku yang pakai beg sandang hijau askar...
Anak aku habis training sampai petang, 6.30 pm baru tamat. Makan dan minum disediakan dan berjemaah bersama abang-abang askar lagi. Bila lulus, surat pemilihan dan penyerapan kemasukan tentera darat akan dapat pada pertengahan Disember nanti dan terus berdaftar dengan tentera darat pada awal januari 2013 di PUSASDA.
Panjang citer lak kali nie...banyak lagi nak citer tapi dah penat jejari nie nak menaip lagi dan lagi......

Bilik Untuk Disewa – Dekat Hospital Tunku Jaafar ,Jalan <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 05:22 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rooms for rent near hospital tunku jaafar and imu, by walking distance can reach,very near to hospital.
-new fully room funish
-one person rm200 per month(included bills)
-two person rm350 per month(included bills)
-washing machine and refrigerator
-March onwards,to move in = 1month rental+1month deposit
-prefer who are working in hospital.

By rumahsewa.com

Bilik Untuk Disewa – Dekat Hospital Tunku Jaafar ,Jalan <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 05:22 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rooms for rent near hospital tunku jaafar and imu, by walking distance can reach,very near to hospital.
-new fully room funish
-one person rm200 per month(included bills)
-two person rm350 per month(included bills)
-washing machine and refrigerator
-March onwards,to move in = 1month rental+1month deposit
-prefer who are working in hospital.

By rumahsewa.com

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di bahau</b> - Google Blog Search

Posted: 25 May 2013 01:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tauke Ikan: PERPADUAN ANTARA PAS DAN UMNO TERCIPTA <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 30 Apr 2013 11:22 PM PDT

Sejarah tercipta di Ampangan malam tadi di mana sekumpulan penyokong PAS menyambut kehadiran Haji Abu Ubaidah selaku calon N 14 Ampangan dalam satu majlis. Turut serta adalah salah seorang orang lama PAS iaitu Haji Kassim, pengasas Rembawi Khat yang anaknya adalah wakil calon kepada calon PKR Kamarul Baharin. Di sini Haji Kassim menegaskan akan menyokong Haji Abu pada PRU 13 ini bersama beberapa penyokong PAS tanda perpaduan sesama muslimin di Ampangan.


05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 03:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hanya 20 orang hadir ceramah Pakatan Rakyat <b>di Mambau</b>. | N9 <b>...</b>

Posted: 26 Apr 2013 08:03 PM PDT

Mambau : 26 April : Pakatan Rakyat telah mengadakan  siri ceramah mereka dengan membariskan Calon  PR Rantau dan  calon PR Rembau hanya disambut oleh 20 orang penyokong. Bagaimanapun ceramah diteruskan dengan membentangkan isu menefesto PKR di Negeri Sembilan. Penceramah begitu yakin dan menyatakan bahawa Putrajaya akan jatuh ke tangan Pakatan Rakyat pada PRU13 ini.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 03:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2013 03:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jengka 19: Kosmo Online

Posted: 09 Feb 2013 07:43 AM PST


Aliran trafik masih bergerak perlahan malam ini

Posted:

Aliran trafik masih bergerak perlahan malam ini

Aliran trafik masih bergerak perlahan malam ini

09/02/2013 10:10pm

KUALA LUMPUR — Aliran trafik di beberapa lebuh raya dilapor masih lagi bergerak perlahan malam ini apabila warga kota mula pulang kampung sempena sambutan Tahun Baharu Cina esok.

Menurut laman Twitter Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM), trafik masih perlahan dari Behrang ke Ladang Bikam.

Trafik juga sesak sebelum dan selepas Terowong Menora ke arah Kuala Kangsar serta terdapat kemalangan di Kilometer 147.7 arah utara di Bukit Tambun dan Juru.

Menurut laman itu, trafik masih perlahan dari Ayer Hitam ke Yong Peng kerana keadaan cuaca dan hujan.

Laman Twitter PLUS pula melaporkan, trafik perlahan di Kilometer 87.6 arah selatan Gurun ke Sungai Petani, yang melibatkan lorong kecemasan kerana berlaku kemalangan.

PLUS dan LLM menasihati pengguna lebuh raya supaya memandu dengan berhati-hati dalam cuaca hujan selain mengawasi jarak keselamatan kenderaan mereka. — BERNAMA

Dua suspek kes rompak maut motosikal terbabas

Posted:

Dua suspek kes rompak maut motosikal terbabas

Dua suspek kes rompak maut motosikal terbabas

09/02/2013 10:09pm

SEREMBAN — Dua lelaki suspek kes rompak terbunuh selepas motosikal yang ditunggangi mereka terbabas ketika cuba melarikan diri dari buruan polis di susur masuk ke Mambau, Lebuhraya Seremban-Port Dickson berhampiran Plaza Tol Mambau, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superitendan Abd. Wahab Harun berkata, dalam kejadian pada 12.45 tengah hari itu, kedua-dua suspek yang menunggang dua motosikal berasingan itu dipercayai melarikan diri selepas melakukan satu rompakan di sebuah kedai kek di Batu 6, Telok Kemang, Port Dickson dekat sini.

"Pihak polis menerima laporan berhubung kejadian rompakan membabitkan dua suspek berusia 21 dan 27 tahun itu kira-kira 12.30 tengah hari dan sebaik menerima laporan, anggota peronda polis telah dapat mengesan motosikal yang ditunggangi suspek berada di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Mambau, lebuhraya itu.

"Apabila anggota polis berkenaan menghampiri kedua-dua lelaki ini mereka terus melarikan diri dan pasukan polis itu telah mengejar mereka," katanya ketika dihubungi di sini.

Katanya, sebaik tiba di selekoh berhampiran susur masuk ke Mambau, kedua-dua suspek gagal mengawal motosikal masing-masing sebelum terbabas dan melanggar pembahagi jalan.

Katanya, seorang daripada suspek itu maut di tempat kejadian akibat cedera parah di badan dan kepala, manakala seorang lagi meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja"afar, di sini.

Menurut Abd. Wahab, hasil pemeriksaan ke atas mangsa, polis menemui dua telefon bimbit jenis iPhone 4 dan Samsung S2 serta dua bilah parang yang dipercayai digunakan ketika melakukan rompakan itu.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana mendatangan kecederaan ketika merompak dan Seksyen 395 kanun Keseksaan kerana rompakan berkumpulan. — BERNAMA

Curi kabel: 7 ditahan, lebih 100 kg kabel ditemui semula

Posted:

Curi kabel: 7 ditahan, lebih 100 kg kabel ditemui semula

Curi kabel: 7 ditahan, lebih 100 kg kabel ditemui semula

09/02/2013 10:07pm

KULIM — Polis berjaya melumpuhkan satu sindiket membeli dan menjual kabel tembaga ekoran penahanan tujuh orang termasuk seorang wanita di sebuah premis membeli barang-barang lusuh, di Jalan Sungai Ular, di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Polis Kedah, ACP Mohd. Nashir Ya berkata, semua suspek berusia 22 hingga 71 tahun itu ditahan dalam serbuan oleh sekumpulan anggota polis ke atas premis berkenaan kira-kira pukul 11.30 pagi.

Beliau berkata, sindiket berkenaan dipercayai mencuri kabel tembaga milik Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Telekom Malaysia Bhd (TM).

"Dalam serbuan itu juga hampir 100 kilogram kabel tembaga yang belum dan sudah diproses ditemui tersimpan dalam beberapa karung di premis tersebut dan semua suspek dipercayai bekerja di premis itu," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata, serbuan berkenaan dibuat ekoran penahanan sepasang suami isteri dalam satu sekatan jalan raya di Sungai Kecil Ilir, Bandar Baharu dekat sini pada 31 Januari lalu. "Suspek lelaki berusia 25 tahun dan wanita berusia 24 tahun itu didapati mempunyai rekod jenayah termasuk curi kabel dan suspek telah membawa pihak polis ke premis ini," katanya.

Menurut Mohd. Nashir, semua suspek direman mengikut Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah. — BERNAMA

Sunday, 10 February 2013 - Shafie Nor

Posted: 09 Feb 2013 08:08 AM PST

2 suspek kes rompak maut, motosikal terbabas ketika dikejar polis

SEREMBAN, SABTU, 09 Februari, 2013: Dua lelaki suspek kes rompak terbunuh selepas motosikal yang ditunggangi mereka terbabas ketika cuba melarikan diri dari buruan polis di susur masuk ke Mambau, Lebuh Raya Seremban-Port Dickson berhampiran Plaza Tol Mambau, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superitendan Abd. Wahab Harun berkata, dalam kejadian pada 12.45 tengah hari itu, kedua-dua suspek yang menunggang dua motosikal berasingan itu dipercayai melarikan diri selepas melakukan satu rompakan di sebuah kedai kek di Batu 6, Telok Kemang, Port Dickson dekat sini.

"Pihak polis menerima laporan berhubung kejadian rompakan membabitkan dua suspek berusia 21 dan 27 tahun itu kira-kira 12.30 tengah hari dan sebaik menerima laporan, anggota peronda polis telah dapat mengesan motosikal yang ditunggangi suspek berada di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Mambau, lebuh raya itu.

"Apabila anggota polis berkenaan menghampiri kedua-dua lelaki ini mereka terus melarikan diri dan pasukan polis itu telah mengejar mereka," katanya ketika dihubungi di sini.

Katanya, sebaik tiba di selekoh berhampiran susur masuk ke Mambau, kedua-dua suspek gagal mengawal motosikal masing-masing sebelum terbabas dan melanggar pembahagi jalan.

Katanya, seorang daripada suspek itu maut di tempat kejadian akibat cedera parah di badan dan kepala, manakala seorang lagi meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja'afar di sini.

Menurut Abd. Wahab hasil pemeriksaan ke atas mangsa, polis menemui dua telefon bimbit jenis iPhone 4 dan Samsung S2 serta dua bilah parang yang dipercayai digunakan ketika melakukan rompakan itu.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana mendatangan kecederaan ketika merompak dan Seksyen 395 kanun Keseksaan kerana rompakan berkumpulan. - BERNAMA 

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


PAS Negeri Sembilan: Lagi kejadian lemas <b>di Port Dickson</b>

Posted: 04 Jun 2013 07:38 AM PDT

Takziah diucapkan kepada keluarga mangsa lemas di Port Dickson.
Dua kanak-kanak lemas di PD
PORT DICKSON - Dua kanak-kanak lemas ketika mandi di Pantai 3 Telok Kemang, dekat sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira 4.55 petang itu, Khairul Afrizal, 14, dan Sofrina Husna Herry Judra Jhcendra, 11, lemas akibat dilambung ombak ketika sedang mandi di pantai berkenaan.
Mayat Khairul Afrizal ditemui kira-kira 5.20 petang oleh orang awam, manakala Sofrina Husna masih belum ditemui. Operasi mencari dan menyelamat dihentikan jam 9 malam tadi.
Pembantu bot pisang mati lemas
PORT DICKSON – Seorang pembantu bot pisang atau banana boat maut dipercayai lemas selepas bot dinaiki terbalik di Pantai Cahaya Batu 4 Port Dickson, di sini petang kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira 5 petang itu, mangsa, Mohd Syahir Hashim, 34, membawa enam penumpang dari Pantai Saujana ke Pantai Cahaya yang dipandu Muhamad Fadil Muhamad Zain, 21.
Muhamad Fadil berkata, kejadian berlaku apabila tali penghubung antara bot pisang dan bot pemandu terputus sebelum terbalik.
"Ketika itu saya memandu bot, Mohd Syahir duduk di belakang. Sebaik tiba di Pantai Cahaya, saya membuat pusingan untuk pulang ke Pantai Saujana tetapi tiba-tiba tali pengikat antara bot pisang dan bot pemandu terputus sebelum terbalik.
"Semua penumpang terjatuh ke dalam laut termasuk Mohd Syahir," katanya.
Menurutnya, ketika itu, air pasang dan semua penumpang memakai jaket keselamatan termasuk dia dan Mohd Syahir.
"Sebaik melihat penumpang terjatuh ke laut, saya segera terjun untuk menyelamatkan mereka.
"Selepas kesemua enam penumpang naik ke atas bot, saya menyedari Mohd Syahir tidak ada bersama kami dan mendapati hanya jaket keselamatannya sahaja terapung tidak jauh dari lokasi kejadian," katanya yang memberitahu Mohd Syahir baru sebulan bekerja sebagai pembantunya.
Menurutnya, selepas gagal mencari Mohd Syahir, dia pulang ke Pantai Saujana dan memaklumkan kepada rakan-rakan serta pihak berkuasa sebelum operasi menyelamat dilakukan pelbagai agensi termasuk Polis Diraja Malaysia, Agensi Penguatkuasa Maritim, Jabatan Pertahanan Awam dan Rela serta pengusaha sewa bot, bermula petang kelmarin.
Sementara itu, Penolong Pengarah Operasi Bomba negeri, Ahmad Nizam Sapaiee berkata, mangsa ditemui rakan-rakannya yang menyertai operasi menyelamat di perairan PD Marina, kira-kira empat kilometer dari lokasi dia dilaporkan hilang.
"Mangsa ditemui sekitar 2.15 petang, semalam dalam keadaan masih lengkap berpakaian," katanya.
Mayat mangsa kemudian dibawa ke Hospital Port Dickson untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Air Meleleh, malam tadi.
Dalam pada itu, abang sulung mangsa, Rohaizat, 46, berkata, adiknya bekerja sebagai Pembantu Am Rendah di Institut Pengurusan Tentera Darat (IPDA) dan gemar melakukan kerja sampingan.
"Saya pernah menasihatkan dia agar tidak bekerja berkaitan dengan laut dan saya sendiri tidak tahu kenapa saya nasihatkannya begitu," katanya.
Mohd Syahir yang merupakan anak keempat daripada lima beradik meninggalkan seorang balu, Zaini Zakaria, 26, dan seorang anak perempuan berusia lima tahun.
Pelajar Lemas Ketika Aktiviti Riadah Di Pantai Cahaya Negeri, Port Dickson
PORT DICKSON: Mayat seorang pelajar kolej swasta, Nazaruddin Bisul Rahman, 20, yang dipercayai lemas ketika mengadakan aktiviti riadah di Pantai Cahaya Negeri (Batu 4) di sini, ditemui kira-kira tiga jam selepas kejadian dilaporkan, Sabtu.
10 minit tenggelam di laut
PORT DICKSON: "Saya sempat menasihatkannya segera naik ke darat sebelum terlambat kerana menyedari air laut mula pasang tetapi tiba-tiba mendapatinya sudah hilang dari pandangan dan menyangka dia bergurau." Begitu kata Fazli Yahya, 22, apabila rakannya, Mohd Farid Abdullah, 23, yang mandi-manda bersamanya di Pantai Cermin, dekat sini, kelmarin hampir lemas apabila tenggelam selama 10 minit dipercayai dihanyutkan arus deras ketika air laut pasang secara tiba-tiba.
Dalam kejadian kira-kira jam 5.45 petang itu, kedua-dua sahabat berkenaan mengalami detik mencemaskan ketika mandi dalam jarak 50 meter dari pantai apabila seorang daripada mereka 'hilang' ketika berenang ke darat.
Pemancing lemas air laut bergelora
PORT DICKSON: Memilukan apabila seorang lelaki yang memancing dan menjala ikan di pantai Telok Pelandok, Batu 10, di sini, ditemui lemas kerana dipercayai tidak sempat menyelamatkan diri apabila air laut bergelora, kelmarin.
Berita Harian 23 Feb 2010
PORT DICKSON: Pembangunan pesat dan sejarah aktiviti menyedut pasir suatu ketika dulu di sebahagian kawasan pantai di daerah ini menyebabkan wujudnya tebing tinggi yang didakwa menjadi punca kebanyakan kejadian lemas.
PORT DICKSON – Belum pun reda kesedihan tiga keluarga apabila salah seorang daripadanya mati lemas ketika berkelah di pantai Port Dickson seperti yang dilaporkan Sinar Harian semalam, sekali lagi pantai Port Dickson dikejutkan dengan penemuan mayat remaja lemas.
Utusan Malaysia 15 Feb.2010
PORT DICKSON - Seorang remaja lelaki yang dilaporkan hilang ketika sedang mandi bersama lima saudaranya di Pantai Batu 1 di sini, semalam, ditemui lemas awal pagi tadi.
PORT DICKSON: Seorang pemuda ditemui mati lemas di Pantai Batu 8, dekat sini, pagi ini. Ketua Polis Daerah Port Dickson, Supritendan Mazlan Othman berkata, mayat Siow Hon Peng, 33, dari Taman Rasah Jaya, Seremban ditemui orang ramai terdampar di tepi pantai itu pada kira-kira pukul 7.40 pagi.
PORT DICKSON, 22 Julai (Bernama) — Kejohanan Triathlon Antarabangsa 2007 Port Dickson (PDIT) yang berlangsung di sini hari ini mencatat sejarah hitam dalam sukan tanah air apabila seorang atlet dari Malaysia mati lemas pada cabaran pertama acara itu, pada pukul 10 pagi ini.
Utusan Malaysia 13 Jun 2005
PORT DICKSON 12 Jun - Kegembiraan sebuah keluarga dari Batu Pahat, Johor yang menghabiskan cuti sekolah berakhir dengan tragedi apabila seorang ahli keluarga mereka mati lemas di kolam renang sebuah hotel di sini, semalam.
PORT DICKSON, Tues. - A family outing ended in tragedy when a 24- year-old man drowned while swimming with a new friend at Km7.2 Jalan Pantai yesterday.
While Muhammad Kadis Untung Kadir's body was recovered four hours after the incident at 9pm, a search involving seven frogmen from the Fire and Rescue Department is still under way for his missing friend whose identity is not known.

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


05 <b>di nilai negeri sembilan</b> - Google Blog Search - BlOG NEGERI <b>...</b>

Posted: 23 May 2013 09:31 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Posted: 02 Apr 2013 03:40 AM PDT. Rumah Untuk Dijual di Taman Ros Merah Fasa 2, Nilai, Negeri Sembilan. Taman Ros Merah Nilai. Compiled by Ross Aziz RESCOM at hartanahguru.com. Ross Aziz RESCOM is a real ...

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


Detikdaily - Terasa kebangkitan rakyat <b>di Jelebu</b> –Athirah

Posted: 02 Jun 2013 08:11 PM PDT


You have attempted to access this site with an invalid User Agent.

If you think this is a mistake you can contact the site webmaster at tokayah(at)hotmail(dot)com.

Be SURE to include the following information in any email!
User Agent: none
Remote Address: 107.23.207.126
Client IP: none
Forwarded For: none

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jan 2013 03:35 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PRU13N9: Lagi masalah rakyat selesai <b>di Serting</b>..

Posted: 14 Oct 2012 03:53 AM PDT

Mohamad Sulaiman (tiga dari kanan) berbual-bual dengan Mohamed Yahya (tiga dari kiri) dan jiran-jiran Mohamed ketika melawat keadaan jalan yang telah dibaiki di hadapan rumah warga emas itu di Felda Serting Hilir Kompleks, baru-baru ini.
Seorang penduduk Felda Serting Hilir Kompleks dekat sini gembira apabila masalah jalan masuk ke rumahnya yang dihadapi sejak lapan tahun lalu selesai baru-baru ini.
Laluan sejauh 150 meter dari jalan utama yang dahulunya adalah tanah merah telah diganti dengan jalan batu jenis kasaran.
Mohamed Yahya, 68, berkata, sebelum ini dia terpaksa mengharungi lumpur ketika hujan dan debu ketika panas untuk masuk ke kawasan rumahnya.
Katanya, masalah sejak sekian lama itu selesai dalam masa dua minggu apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Serting, Datuk Samsulkahar Mohd. Deli menziarahinya baru-baru ini.
"Datuk Samsulkahar amat terkejut apabila melihat keadaan di sini. Jadi beliau segera membawa masalah itu kepada Pejabat Daerah Jempol yang mengambil tindakan dalam tempoh dua minggu.
"Saya amat bersyukur dan lega kerana dapat menjalani kehidupan dengan lebih selesa," katanya ketika ditemui di rumahnya baru-baru ini.
Sementara itu, Timbalan Ketua Zon Dua Felda Serting Hilir 1, Mohamad Sulaiman yang mewakili Samsulkahar memberitahu, laluan tanah merah itu telah diletakkan batu kasaran.
"Laluan yang dibaiki adalah sepanjang 150 meter iaitu dari laluan utama ke rumah Mohamed. Ia melibatkan kos sebanyak RM4,500.
"Selepas ini kita akan cari tempat-tempat lain yang menghadapi masalah jalan seperti ini. Kita mahu mereka menjalani kehidupan dengan selesa," jelasnya.
Sumber : Utusan Malaysia (Wilayah Selatan)
Apa lagi pakatan pembangkang nak cakap kerajaan negeri tidak membela rakyat?? Berpuluh kali wakil rakyat mengatakan agar memberitahu apa sahaja masalah yang melanda. Bantuan kilat akan segera tiba.
Tidak timbul soal wakil rakyat Barisan Nasional meminggirkan rakyat. Gejala yang di bawa oleh pakatan pembangkang melaga-lagakan dan mengelirukan pandangan rakyat kepada kerajaan negeri ternyata satu sifat yang menganiaya rakyat.
Terima kasih ADUN Serting yang menyegerakan tindakan membantu rakyat. Semoga dengan khidmat dan bantuan tersebut memberi pulangan berganda pada pilihanraya umum ke-13 yang hampir pasti tiba.

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


LaLeena Choice&#39;s: Tukang Jahit Diperlukan <b>Di GEMAS</b>, N9.

Posted: 07 Apr 2013 05:14 AM PDT

HANI'S CHOICE ENTERPRISE

NO 7 TINGKAT BAWAH JALAN PASAR,
734000 GEMAS, NEGERI SEMBILAN.

Kami mempelawa kepada sesiapa yang berminat untuk mengisi kekosongan sebagai tukang jahit di syarikat kami. Antara keistimewaan yang kami tawarkan ialah
  1. Pekerja akan mempelajari pelbagai jenis jahitan pakaian lelaki dan wanita
  2. Penginapan dan pengangkutan disediakan
  3. Peningkatan pendapatan mengikut kebolehan dan kemahiran
  4. Potongan KWSP / SOCSO
  5. Elaun lebih masa

013-6684456 (EN.HAIRUL ANUAR)





 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved