ads

Isnin, 21 Mei 2012

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


Gambar Bas Umno Terbabit Kemalangan Maut <b>Di</b> Plaza Tol <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 13 May 2012 01:39 AM PDT

Dua bas yang membawa ahli Umno terbabit kemalangan dengan sebuah treler di Kilometer 258.8 Lebuh Raya Utara-Selatan, berhampiran susur keluar ke Port Dickson, semalam. Dalam nahas kira-kira jam 2.58 pagi itu, seorang wanita warga emas maut manakala 77 lagi cedera dalam kemalangan bas UMNO itu.

Mangsa, Roa Dol, 79, Ahli Jawatankuasa Umno cawangan Parit Lubok Tengah, Batu Pahat, meninggal dunia semasa menerima rawatan di Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ), di sini, akibat kecederaan teruk di kepala dan badan.

Semua 84 peserta rombongan dari Terengganu dan Johor dalam perjalanan ke Melaka dan Batu Pahat selepas selesai menghadiri Perhimpunan Ulang Tahun Umno ke-66 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi. Ketika kejadian, sebuah bas dikatakan hilang kawalan, lalu melanggar belakang sebuah treler di hadapannya, sebelum dirempuh sebuah lagi bas rombongan.

Antara mangsa yang terlibat dengan kemalangan membabitkan ahli Umno selepas menghadiri Sambutan Ulang Tahun parti itu di Stadium Bukit Jalil.

Jurucakap polis berkata, siasatan awal dalam kes kemalangan bas UMNO ini mendapati, bas membawa 40 anggota Puteri Umno dari kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Berang, Terengganu yang dalam perjalanan ke Melaka itu melanggar belakang sebuah treler terlebih dahulu.

"Akibat perlanggaran itu, sebuah lagi bas yang membawa 44 lagi ahli Umno gagal mengelak bas yang berada di hadapan, lalu melanggar bahagian belakang bas berkenaan. Kejadian itu menyebabkan mangsa tercampak keluar, manakala 77 lagi penumpang rata-ratanya wanita termasuk pemandu bas cedera," katanya.

Sementara itu, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah mengesahkan kejadian kemalangan bas UMNO ini. Menurutnya, kesemua mangsa dikejarkan ke HTJ, di sini untuk menerima rawatan.

Pengarah HTJ, Dr Jaafar Che Mat berkata, mangsa disahkan meninggal dunia kira-kira 5.40 pagi. "Kesemua yang cedera dirawat sebagai pesakit luar," katanya.

Incoming search terms:

9 out of 10 based on 10 ratings. 9 user reviews.

Sign up free email newsletter

Stay Updates with this Blog. Get Free email newsletter updates, Enter your Email here:

Don't forget to confirm your email subcription

Leave a Reply to this Post

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Kerani <b>di Bahau</b> | JAWATAN KOSONG 2012

Posted: 25 Jun 2011 03:50 PM PDT

Kami merupakan syarikat yang terletak di Bahau, Negeri Sembilan memerlukan kerani am ( lekaki / perempuam )yang boleh mula bertugas dengan hujung Jun ini.

Kelayakan yang diperlukan:
- SPM/Sijil sahaja
- Mahir menggunakan komputer
- Rajin dan boleh berkomunikasi dengan baik

Waktu kerja
-8.00am-5.00pm

Tempat Kerja
-1st Floor, No.24, Jalan Meranti 36, Taman Meranti, 72100, Bahau, Negeri Sembilan.

JIKA BERMINAT SILA MENGHUBUNGI ATAU SMS Mr. Lai (016-9333637 / 012-3232368)
Email : lyunfat@yahoo.com.hk 

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


Rumah Nabil Raja Lawak <b>di Mambau</b> kena pecah masuk | Chegu <b>...</b>

Posted: 29 Feb 2012 04:00 AM PST


Kediaman pelawak terkenal  tanah air, Ahmad Nabil Ahmad atau lebih dikenali  sebagai Nabil
dipecah masuk sekumpulan  penjenayah di Kampung Masjid, Mambau di sini  hari ini.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira pukul 9.55  pagi apabila penjenayah itu memecah masuk  rumah keluarga juara Raja Lawak musim kedua itu  yang kini dihuni oleh bapa saudaranya melalui  bahagian belakang rumah itu.
Menurut bapa saudaranya, Rahmat Abd. Latiff,  55, kejadian itu disedari sebaik sahaja dia tiba di  rumah selepas pulang menghantar anak  perempuannya ke tempat kerja di sebuah pusat  beli-belah berhampiran.
"Saya nampak pintu belakang rumah sudah  terbuka dan kesan umpil pada jeriji tingkap di salah  sebuah bilik tingkat bawah.
"Tanpa berlengah, saya bergegas masuk ke dalam  rumah dan mendapati bilik tidur diselongkar, habis  semua pakaian sudah bersepah di atas lantai,"  katanya di sini hari ini.
Menurut Rahmat, setelah diperiksa, sebuah  komputer riba jenis Lenovo milik anaknya yang  berharga RM3,000 lesap.
"Ini kali pertama rumah ini dipecah masuk. Saya  kemudian membuat laporan di Balai Polis  Mambau sejurus selepas kejadian," kata Rahmat  yang menetap di rumah itu sejak dua bulan lalu.
Difahamkan, Nabil bersama ahli keluarganya kini  menetap di Kuala Lumpur dan jarang pulang ke  rumah itu.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten  Komisioner Saiful Azly Kamaruddin ketika  dihubungi mengesahkan kejadian tersebut dan  berkata, kes ini disiasat mengikut Seksyen 457  Kanun Keseksaan iaitu pecah rumah. 

Rumah Nabil <b>Di Mambau</b> Dipecah Masuk | Berita Harian Dot My

Posted: 29 Feb 2012 06:27 PM PST

[unable to retrieve full-text content]SEREMBAN – Kediaman pelawak terkenal tanah air, Ahmad Nabil Ahmad atau lebih dikenali sebagai Nabil dipecah masuk sekumpulan penjenayah di Kampung Masjid, Mambau di sini hari ini. Kejadian dipercayai berlaku ...

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


LUV OF MY LIFE: Aktiviti Malam <b>Di Port Dickson</b>

Posted: 21 May 2012 03:28 AM PDT





Meh sambung citer pasal riding to Port Dickson....
kalau mai PD mmg tak bohsanlaaa macam2
Antara aktiviti malam yg wajib dilawati
tapi ni malam minggu jer ada rasanya
mmg bess kalau rasa tak nak dinner kat sini mcm2 jenis makanan ada
yelah takkan nak balik tido dgn perut yg kenyang kot
harusla pi tempat lainkan
tunggu next entry aku pi lepak mana lak yer...tunggu makanan nak hadam...
Psst: Dok posing2 atas moto ni risau gak...kang kalu tergolek tak pasal2...udahler moto ni besau!!
tunggu next entry aku pi lepak mana lak yer...tunggu makanan nak hadam...
Psst: Dok posing2 atas moto ni risau gak...kang kalu tergolek tak pasal2...udahler moto ni besau!!

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Nasi Kandar Org Kelantan Yang Superb <b>di</b> Taman Cempaka,<b>Nilai</b> <b>...</b>

Posted: 20 May 2012 09:01 AM PDT

Salam,

Restoran ni telah di recomend kan oleh rakan kepada ma'am aku,katanya restoran ni nama je restoran nasi kandar,tapi tauke kedai, tukang masak dan pekerja2 nya adalah terdiri dari org2 yg sekapal dengan aku,iatu dari org melayu Kelantan

Restoran ni apa yg aku nampak hanya menghidangkan nasi kandar yang lauknya hanyalah ayam goreng,kobis goreng,kari udang,dan kari ikan sahaja

Kuah dihidangkan berasingan-kari ni mmg agak berlainan dan mmg superb

Alamat kedai aku tak pasti tapi kalau korang nak cari kedai ni, senang jer…ianya sederet dengan Sek Men Keb Taman Cempaka,Nilai,Negeri Sembilan

Selamat Mencuba!

p/s Tahniah buat pasukan Kelantan yg telah berjaya menjulang Piala FA buat pertama kali nya setelah 22 tahun mencuba..TAHNIAH ..GOMO KELATE GOMO

BEGHEH!!!!!

Share

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


PRU13N9: ADUN <b>AMPANGAN</b> BETAPA <b>DI</b> BUKIT PUTUS?

Posted: 20 May 2012 10:13 PM PDT

Mana pergi Chegu Rashid  ADUN Cacing DUN Ampangan. Ada kata dia  sekarang sedang betapa di Bukit Putus  jalan lama sambil "ngangkong" minta  nombor ekor ada pula kata yang dia tidak berminat lagi dalam politik. 
Apakah benar Rashid  sekrang tidak langsung berminat  untuk menjadi  wakil rakyat lagi kerana sebagai wakil rakyat Pembangkang , Pakatan Rakyat tidak menyalurkan apa apa bantuan kepada beliau untuk rakyat. Kerajaan Negeri pula menyalurkan bantuan melalui wakil BN yang menjadi bapa angkat kepada kawasan berkenaan.
Menurut sumber yang rapat, Rashid sebenarnya tidak berminat dengan politik.Rashid  lebih minat untuk jadi kaya. Itulah sebab macam macam perniagaan pernah dilakukan termasuklah menjual kereta terpakai dan juga berkecimpung dalam sukan sports "Toto". Adalah menjadi satu kesilapan penduduk di Ampangan memilih Rashid sebelum ini kerana Rashid dan PKR tidak boleh membantu rakyat.
Sebilangan penduduk di Amoangan yang diketemui oleh penulis mendesak supaya  Rashid meletakkan jawatan. Kata mereka."Adalah lebih baik , tidak ada wakil Rakyat daripada mempunyai wakil rakyat yang gila ekor dan tidak pedulikan kami langsung."
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved