ads

Ahad, 7 Ogos 2011

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


Tranungkite Online v11 - 17 tahun tunggu elektrik <b>di Jelebu</b> <b>...</b>

Posted: 28 Jul 2011 07:49 AM PDT

Oleh: amkns

"Akhirnya selepas menunggu selama 17 tahun, sambil berusaha memohon bekalan elektrik ke rumah beliau di Kg Ulu Jelebu dari TNB dan kerajaan UMNO/BN, pada 27 Julai 2011, rumah En Radzuan Bin Halim, 50 tahun dan Puan Norhayati telah pun terang benderang dengan cahaya lampu berkat usaha dari sebuah NGO dengan kerjasama PAS Kawasan Jelebu dan PAS MTD Klawang.

 

Pihak NGO tersebut telah menyumbangkan sebuah generator dan 5 buah tilam kepada keluarga En Radzuan.  Pihak PAS MTD Klawang telah memberikan kerjasama dengan menyumbangkan wayar dan paip untuk membuat pendawaian di dalam dan di luar rumah En Radzuan.  

Pasukan Unit Amal Jelebu telah menghantar 2 orang petugas mereka menjalankan kerja-kerja pendawaian tersebut. 

En Radzuan menyatakan rasa gembira dan terharu dengan sumbangan dari pihak NOG tersebut dan usaha yang dijalankan oleh PAS untuk membantu beliau dan keluarga.  

Beliau mempunyai 10 orang anak, iaitu 6 perempuan dan 4 lelaki. Dengan adanya lampu yang terang ini dapatlah anak-anak beliau mengaji dan meneruskan pelajaran pada waktu malam katanya.  

En Radzuan menambah lagi walaupun dia tahu PAS bukanlah parti pemerintah tetapi usaha PAS yang ikhlas membantu orang-orang yang miskin seperti beliau, membuatkan beliau rasa terharu dan beliau mendoakan kemenangan PAS pada pilihanraya yang akan datang supaya lebih ramai lagi orang dapat dibantu. 

Menurut Saudara Nor Anif (Timbalan YDP) adalah menjadi tanggungjawab PAS membantu semua orang sesuai dengan tema Muktamar tahunan PAS baru-baru ini iaitu 'Negara Berkebajikan'. 

Saudara Anif juga menegaskan bahawa walaupun sekarang ini rumah En Radzuan telah pun terang tetapi masih menjadi tanggungjawab kerajaan UMNO/BN menyalurkan bekalan elektrik ke rumah En Radzuan kerana bekalan elektrik adalah kemudahan asas yang menjadi hak semua rakyat Malaysia untuk mendapat nya terutamanya kawasan Parlimen Jelebu ini diwakili oleh Rais Yatim yang juga seorang Menteri Kanan. 

http://pasjelebu.blogspot.com  

Laporan penuh bergambar di http://orangklawang.blogspot.com/2011/07/selepas-17-tahun-baru-nampak-cahaya.html

"Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tranungkite Online v11 - Dato Mahfuz Omar <b>di Rembau</b> 6 Ogos 2011

Posted: 02 Aug 2011 09:18 AM PDT

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · coppermine
    · Downloads
    · FAQ
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · Journal
    · NukeSentinel
    · PHP-Nuke Tools
    · Private Messages
    · Recommend Us
    · Search
    · Shout Box
    · Statistics
    · Stories Archive
    · Surveys
    · Top 10
    · Topics
    · Video Stream
    · Your_Account

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Advertising/Iklan

Lambang Lelaki Sebenar

VOUX™ Eau De Parfum

Penyelesaian kepada diabetes

- DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI

Akhbar Hari Ini..

Berita-berita daripada akhbar tempatan hari ini untuk paparan anda melalui TKO Online. [Baca boleh, percaya kena fikir dulu!]

ohdarling: abang nyu..tengah sedih tu..jngn kacau die..
07-08-2011 6:21:am
katilempuk: mere sapno ki rani kab aayegi tu. aayee rut masataanee, kab aayegee tuu. beetee jaaye jindagaanee, kab aayegee too. beetee jaaye jindagaanee, kab aayegee too lagu hindustan. utk penyu giler. filem Aradhana. kah.kah.kah
07-08-2011 5:58:am
ohdarling: sape dok kole ganu tuh..PM ambe..kite taaruf malam ni..roger
07-08-2011 5:13:am
ohdarling: kekeke....eh didi..awak kali ke wanita..awak nak datingn ngan kite ke malam ni
07-08-2011 4:23:am
sp4n4r: Dokong parti, tapi jawapan hampeh...
07-08-2011 4:20:am
ampuntuan: sedih bila tengok bazaar ramadhan taukeh org indon tapi kulinya org melayu...!!!
07-08-2011 4:03:am
triple_j: lagi sejam lebih nak berbuka ni...
07-08-2011 3:20:am
didiOMartin: penyu & ohdarling mari aa gi minum malam ni.. ambe nok balik ni payoh doh...
07-08-2011 3:19:am
didiOMartin: od .. malam ni jadi x?
07-08-2011 3:15:am
ohdarling: makanan tranung ade yg mahal ade yang murah..jadi kalau mahal tapi sedap lagi bagus dari murah tapi tak sedap..last last buang..kakaka..jadi.. .hidup terengganu
07-08-2011 3:12:am
didiOMartin: bleh ke org melayu, ayat quran gi tepek dinding..
07-08-2011 2:11:am
didiOMartin: padahal ayat quran pertama yg turun tu " iqra' " tu mende??
07-08-2011 2:06:am
didiOMartin: tu aku kate puok2 tarekat ni ngarut..
07-08-2011 2:04:am
just_mie_ta: ~Salawat dan salam dilimpahkan Tuhan, Atas Nabi Muhammad pesuruh Allah, Salawat dan salam dilimpahkan Tuhan, Atas Nabi Muhammad kekasih Allah~
07-08-2011 1:12:am
Shout Box ©

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


FILAMAN MALAYSIA: #MY-POSTMARK: <b>NILAI</b>, <b>NEGERI SEMBILAN</b>

Posted: 17 Jul 2011 10:37 AM PDT

 MALAYSIA, Tahun Antarabangsa Kanak-kanak, 15c, 1979
Nilai is a rapidly growing town located in Negeri Sembilan, Malaysia. Nilai, Negeri Sembilan
 Location of Nilai Post Office, near Nilai KTM Komuter Station
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


Mohamad Taufek Abd Ghani: Pencerobohan Pengambilan Pasir <b>di Gemas</b> <b>...</b>

Posted: 03 Aug 2011 08:55 PM PDT

Harap ada pihak yang menyiasat aduan yang tersiar di bawah ini.

PENCEROBOHAN PENGAMBILAN PASIR
Aduan Rakyat Online - 3 Ogos 2011

Saya sebagai anak jati Kg Kurnia Di Raja Pasir Besar di Gemas N Sembilan sangat tidak berpuas hati dengn pengurusan kampung.

2 orang ketua kampung dan seorang Iman yang berkompromi dengan tauke pasir di kg ini menjual pasir iaitu harta kerajaan pada waktu yang tidak di tetapkan pada pukul 4.00pg – 5.00 pagi iaitu di luar waktu operasi 8.00pg – 5 .00ptg.

Kerja-kerja pencerobohan pengambilan pasir ini telah terlalu berleluasa sehingga mengakibatkan jalan laluan penduduk kg rosak dan menyebabkan hakisan tanah yang teruk.

2 orang ketua kampung ini begitu tidak bertanggungjawab dengan membiarkan tauke pengorek pasir ini bermaharajalela tanpa sebarang pantauan.

Saya amat berharap pihak berwajib dapat turun padang melihat sendiri keadaan kg kami dan mengambil tindakan yang sewajarnya kepada pencuri-pencuri harta kerajaan ini.

By: Anak Jati

http://www.aduanrakyat.com.my/pencorobohan-pengambilan-pasir

Antara beberapa kelemahan yang didedahkan dalam Laporan Ketua Audit Negara untuk Negeri Sembilan bagi tahun 2009 ialah pengurusan pengambilan pasir yang kurang memuaskan kerana berlaku pencemaran. Syarat pentadbiran dan teknikal berkenaan pengambilan pasir yang tidak dipatuhi dan penguatkuasaan Akta Air tidak dilaksanakan. Laporan audit tersebut dan beberapa gambar masalah penagmbilan pasir di pautan berikut http://mohdtaufek.blogspot.com/2010/10/laporan-audit-2009-nsembilan-dedah.html

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved