ads

Rabu, 20 Julai 2011

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Keadilan Cabang <b>Rasah</b> | BLOG - BLOG PARTI PKR

Posted: 18 Jul 2011 09:34 AM PDT

Program Cabang Turun ke Ranting Mambau

Posted: 02 Sep 2009 09:14 PM PDT


30 Ogos, 2009 - Usaha untuk mengukuhkan Cabang Rasah telah diteruskan dengan program bersama pimpinan dan anggota PKR Ranting Mambau. Majlis yang bermula pukul 9.45 mlm bertempat di rumah Ketua Ranting Mambau, Saudara Rahim Omar turut dihadiri oleh kira-kira 20 orang anggota Ranting. Turut hadir adalah AJK Cabang serta pimpinan dari Ranting LBJ dan Seremban Jaya. Program ini bertujuan untuk merapatkan hubungan silaturahim antara pimpinan Cabang dan anggota di peringkat Ranting. Disamping itu ianya telah berjaya mengenal pasti permasalahan yang berlaku di peringkat ranting. Melalui usaha ini juga diharapkan maklumat berkaitan dengan parti dan isu-isu semasa dapat diperjelaskan kepada akar umbi. Program ini telah diakhiri dengan jamuan makan sempena menyambut Kemerdekaan ke-52 yang disediakan oleh Ustazah Siti Maimun, yang juga merupakan Ketua Wanita Cabang Rasah. Sekalung tahniah dan syabas kepada pimpinan Ranting Mambau dan seluruh anggota atas kejayaan menganjurkan program ini.

Bantuan Sempena Ramadhan Al-Mubarak

Posted: 02 Sep 2009 08:50 PM PDT

30 Ogos, 2009 - Sempena bulan Ramadhan al-mubarak, PKR Cabang Rasah telah mengambil inisiatif untuk menghulurkan bantuan kepada golongan yang kurang bernasib baik. Rombongan seramai hampir lima belas anggota PKR Cabang Rasah diketuai oleh Ketua Cabang, Tuan Haji Muhamad Kamel Yassin telah menziarahi rumah penduduk di Kampung Gadong, Taman Gadong, Kampung Jijan dan LBJ. Sumbangan berupa barangan keperluan asas untuk menyambut Hari Raya Aidil Fitri disampaikan kepada golongan fakir miskin, orang-orang tua, ibu tunggal, anak yatim dan orang kurang upaya. Penduduk yang ditemui mengucapkan rasa kesyukuran dan mengucapkan terima kasih atas sikap perihatin PKR Cabang Rasah khususnya dalam membantu mereka. Menurut Ketua Cabang Rasah, program yang serupa akan diadakan lebih kerap dan berharap seluruh anggota PKR akan dapat turut sama turun padang bagi membantu rakyat.

Program Negeri turun ke Cabang Rasah / LBJ - Jun09

Posted: 02 Aug 2009 06:06 PM PDT

Rasah bersama Beng Hock - Seremban Julai 09

Posted: 28 Jul 2009 08:32 AM PDT


05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


Bola Station: 2 Gol Kelantan Dinafikan <b>di Paroi</b>

Posted: 10 May 2011 11:17 AM PDT

N. Sembilan 0-0 Kelantan

full time

Separuh masa pertama Kelantan banyak menyerang ke kubu Negeri Sembilan namun penyudah yang tumpul di barisan hadapan serta kedudukan offside Chanturu menafikan gol pendahuluan Kelantan. Pada babak kedua di masa kecederaan, penjaga garisan sekali lagi menafikan gol Kelantan dimana Pengadil menyatakan kedudukan Khalid Jamlus offside. Perlawanan berkesudahan dengan seri tanpa jaringan.

gol offside chanturu

gol offside khalid jamlus


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sales Manager - <b>NILAI</b> SPRINGS RESORT HOTEL

Posted: 19 Jul 2011 06:08 PM PDT

NILAI SPRINGS RESORT HOTEL

Nilai Springs Resort Hotel,a new 4 star international resort hotel located within Nilai Springs Golf & Country Club, a leading 27 holes golf destination in Malaysia. The hotel has 183 rooms and suites, compliment with excellent food and beverage outlets, MICE facilities as well as an extensive sports and recreation facilities. Located in Putra Nilai, Negeri Sembilan is just 15 minutes from KLIA/LCCT offers career opportunities for young, dynamic and self motivated talents to be part of our team

Sales Manager
(Negeri Sembilan - Nilai)

Responsibilities:

  • To carry out duties as directed by the Director of Sales & Marketing and assist in the selling & promotion of the Hotel and its services through:
    1. Effectively tapping and covering the corporate market according to territory allots.
    2. Building strong rapport with key accounts and providing efficient service to maintain business support.
    3. Identifying leads from various sources and keeping updated market intelligence monthly.
    4. Ensuring quotations for customers are sent promptly and to follow-up to close the sales.
    5. Working as a team with the Sales staff and Operational Management staff.
    6. Contributing towards the Annual Sales and Business Plans.
    7. Maintaining highest standards of professionalism and maintaining professional business confidentiality at all times.
    8. Achieving sales targets allocated by the management.

Requirements:

  • Candidate must possess at least a Diploma, Advanced/Higher/Graduate Diploma, or equivalent.
  • Required language(s): Bahasa Malaysia, English
  • At least 2 year(s) of working experience in the related field is required for this position.
  • Able to interact effectively with all level of people.
  • Good Exposure to corporate accounts and government agencies.
  • Possess positive working attitude, result-driven, independent & self-motivated.
  • Ambitious and hardworking candidates.
  • Aggressive, dynamic, independent and a good team player.

 



05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


PAS Negeri Sembilan: Jenayah semakin menjadi <b>di Port Dickson</b>

Posted: 28 Jun 2011 10:23 PM PDT

Enjin bot nelayan dicuri
Sinar Harian 29 Jun 2011

PASIR PANJANG – Dua nelayan di Pengkalan Nelayan Balak, Pasir Panjang, dekat sini hilang punca pendapatan apabila enjin bot masing-masing yang disimpan di pondok nelayan pengkalan tersebut dicuri awal pagi Ahad lalu.

Kejadian itu menyusul tidak sampai sebulan selepas beberapa nelayan di pengkalan nelayan berhampiran kerugian puluhan ribu ringgit disebabkan kegiatan mencuri perkakasan nelayan menjadi-jadi sejak kebelakangan ini.

Nelayan, Mohd Zainal Mad Sah, 62, yang lima tahun lalu pernah mengalami kerugian mencecah RM4000 kerana kehilangan bot fibernya sekali lagi terpaksa berhadapan situasi yang sama selepas enjin botnya pula dicuri.

Menurutnya, dia menyedari kehilangan enjin botnya itu ketika mahu turun ke laut seperti kebiasaannya pada jam 5 pagi semasa kejadian.

"Akibat daripada itu, saya hilang punca pendapatan dan mengalami kerugian mencecah RM5800," katanya ketika ditemui di Pengkalan Nelayan Balak, semalam.

Mohd Zainal berkata, kebiasaannya dia akan tidur di pondok nelayan tersebut yang terletak hanya 20 meter dari rumahnya, namun pada malam kejadian dia tidak berbuat demikian.

"Walau bagaimanapun, saya tidur di beranda rumah dan tidak menyedari botnya dicuri dan berasa sangat terkilan," katanya.

Menurutnya, dalam kejadian sama, lima bot fiber yang diletakkan di pengkalan itu turut dipotong tali penambatnya.

"Mujur semasa kejadian air surut dan bot tidak boleh digerakkan, jika tidak pasti ramai nelayan yang akan menanggung kerugian memandangkan bot berkenaan setiap satu mencecah RM7000.

"Walau bagaimanapun, dalam kejadian sama di sebuah lagi pengkalan berhampiran, sebuah bot berjaya dilarikan dipercayai dilakukan penjenayah sama sementara satu lagi bot milik seorang nelayan wanita tidak sempat dilarikan setelah kegiatan mereka disedari penduduk," katanya.

Malah katanya, kegiatan curi seumpama ini memang sudah sering berlaku di pengkalan nelayan perairan Port Dickson dan semakin menjadi-jadi sejak tiga tahun kebelakangan ini.

"DAHULU, SEKITAR PERAIRAN PASIR PANJANG MENDAPAT KAWALAN DARIPADA TENTERA, NAMUN SELEPAS KAWALAN TERSEBUT DIHENTIKAN, PENCURI SEMAKIN BERANI NAIK KE DARAT.

"Sekurang-kurangnya dua hingga tiga bulan, pasti akan ada nelayan yang menjadi mangsa curi. Bukannya mereka tidak mengadakan kawalan, tetapi penjenayah dilihat seperti mampu menghidu pergerakan kawalan yang dilakukan sehingga membolehkan mereka melakukan kegiatan jenayah ini dengan berleluasa," katanya.

Dalam kejadian sama, seorang lagi nelayan, Mahat Musa, 37, turut mengalami kerugian apabila enjin botnya yang disimpan bersebelahan enjin bot Mohd Zainal turut dikebas.

"Nelayan adalah punca pendapatan utama untuk menanggung tiga anak yang bersekolah termasuk seorang yang baru berusia setahun," katanya yang turut menanggung rugi mencecah RM5800 atas kehilangan bot Yamaha 15 kuasa kuda.

Mahat berkata, enjin botnya diletakkan bersebelahan dengan enjin milik Mohd Zainal dan sebuah lagi enjin milik rakan saya.

"Tetapi pencuri tidak sempat melarikan enjin ketiga, namun mangga dan rantai berjaya dibuka pencuri itu," katanya lagi yang telah membuat laporan dibuat di Balai Polis Pasir Panjang pada hari kejadian tersebut.

http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story9240235.asp

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di linggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di linggi - Google Blog Search


EYKA: Gotong Royong <b>di Linggi</b>

Posted: 02 Apr 2011 08:03 AM PDT

Assalamualaikumm...

sabtu malam ahad tu boleh pulak mata tak mengantok...keluar lepaklepak jap,pastu balik rumah,lepak lagi depan umah...da masuk umah saya dengan fara still tak boleh tidur,so kemaskemas umah dulu baru baringbaring...dah baring pun mata tak boleh tutup gak...fara boleh online lagi sampai pukul 4,saya boleh gayut sampai pukul 4..dah pukul 4 lebih sikit baru masingmasing boleh tidur...henpon dah set dah pukul 6.30..tapi bila tiba mase alarm dah berbunyi apa lagi,masingmasing meraba cari henpon terus stop alarm and continue tidur ! what ? continue tidur??? YES ! kami continue tidur..dah pukul 7.10 leyha bangun kejutkan kiteorang,apa lagi berterabur masing2 pergi bilik air..mane yang tak masuk bilik air kena cuci muka and gosok gigi kat sinki..kawan kat bilik air dah keluar baru boleh mandi..sumpah kelang kabut masingmasing..haha...

http://www.emocutez.com

dah 7.30 pagi baru gerak pergi poli..kelangkabut masingmasing jalan..nasib baik ada kawan nak tunggu..and boyfrend dia cakap kat kitaorang suruh tunggu kat guard jek...nanti bus da kuar tahan bus poli and naek la...kitaorang dah lambat,berpecah dengan classmate yang lain..so gotong royong pun lainlain tempat la..kiteorang gotong royong dengan akak-akak kelas tamadun...tak apa lah bukan selalu jadi macam ni 

sampai jek linggi kitaorang dipecahkan dua group...group laki kena pergi tempat lain.kitaorang yang perempuan kena kemaskemas kat kampung barisan...ok la aktiviti ni..fun jugak la..pacik pacik kat kampung tu pun ramah,ustaz yang kitaorang sangka garang,ruparupa nya sporting la jugak..boleh gelakgelak dengan kitaorang...saya,fara,leyha,jet and fiza kena kemas kat lorong satu..dapat la kitaorang kemas and bersihbersih kan sikit kawasan lorong tu...siap kemas kat kampung tu,kitaorang semua satu bus kena pergi ke balai raya dekat linggi untuk majlis penutup..lepas majlis penutup ada makanmakan,tapi kitaorang tak makan,terus naik bus..penat..saya naik bus terus melelapkan mata...best la jugak...sampai poli lebih kurang kol 2 lebih...


time ni pun sempat berposing before kena kemaskemas... 

haaa..nampak tak saya rajin..saya memang rajin..weeee ~ ! 

ni leyha yang suka sangat berposing...use camera dia la..





yang pakai topi tu la ustaz din..ingat dia garang tau,sebenarnya ta garang pun..kelakar la gak..tapi ade mase dia serius lorx..

pas dah kemas,kiteorang kena pergi balai raya untuk majlis penutup :)

~END~

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di lukut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lukut - Google Blog Search


9W2DNI - MALAYSIAN AMATUER RADIO STATION: KOTA <b>LUKUT</b> & PORT DICKSON

Posted: 08 Jul 2011 06:27 AM PDT

HH Raja Bot bin Jumaat, regent of Selangor and Raja Lukut(1910).courtesy of Arkib Negara. (This is my great great grandfather yeah!!!)










Hari ni siap sedia untuk pergi bercuti bersama keluarga. Destinasi tak jauh pun, Port Dickson je. Walaupun perjalanan tu tak la jauh mana akan tetapi preperation punyalah banyak. Tak pasti mengapa..Ok trip kali akan menggunakan laluan Elite ke KLIA pastu ikut jalan kampung terus ke Lukut. Setibanya di Lukut singgah jap di Kota & Muzium Lukut. Memang dari dulu ada keinginan nak pergi ke Muzium ni..nak buat kaji selidik tentang asal-usul empunya diri ini. Nak cerita panjang-panjang pun nanti orang malas nak baca hehehe..jadi tengok je gambar-gambar yang diambil semasa di kawasan muzium Lukut tu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved