ads

Rabu, 6 Julai 2011

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


Mohamad Taufek Abd Ghani: Masalah jalanraya <b>di</b> daerah <b>Jempol</b>

Posted: 13 Jun 2011 07:31 PM PDT

Aduan Rakyat Online, June 13th, 2011

Assalamualaikum,salam satu malaysia..

Saya mewakili seluruh pengguna jalanraya di Daerah Jempol hendak menyatakan rasa tidak puas hati dengan keadaan jalanraya di daerah kami.Terutamanya jalan dari kawasan MAHSAN ke Bandar Seri Jempol yang tidak rata membahayakan keselamatan pengguna-pengguna jalanraya yang menggunakan jalan ini untuk pergi ke Temerloh,Muadzam dan ke Bahau.

Tambahan lagi pihak yang memperbaiki jalan ini hanya menampal sahaja lubang-lubang di jalan itu dengan bahan yang tidak berkualiti dan mudah pecah serta ini boleh menyumbang kemalangan jiwa pada ketika hujan lebat. Untuk pengetahuan Aduan Rakyat saya terpaksa menukar suspensi kereta saya sebanyak 4 kali sepanjang 2 tahun dibeli.

Ini disebabkan keadaan jalan yang tak ubah macam litar perlumbaan rally membuat saya tidak selesa untuk pergi bekerja dari Bandar Seri jempol ke Bahau setiap hari. Adakah jalan ini hanya diperbaiki tiap kali pilihanraya berlangsung? Mana perhatian ADUN tentang keselamatan rakyat yang menggunakan jalan ini/ Saya harap pihak Aduan Rakyat dapat mengambil perhatian berkenaan masalah ini agar tidak lagi berlaku kemalangan jiwa yang meragut nyawa orang-orang tersayang.

sekian terima kasih,

Yang Prihatin

By: SHAFRIZAL
http://www.aduanrakyat.com.my/masalah-jalanraya-di-daerah-jempol

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


Mohamad Taufek Abd Ghani: 20 tahun rakyat <b>di Mantin</b>, N.Sembilan <b>...</b>

Posted: 08 Jun 2011 12:18 AM PDT

Dah 20 tahun dan mungkin dah 4 Pilihanraya Umum diadakan masalah tapak pelupusan berhampiran kawasan penduduk kampung di Kampung Gebok, Mantin, Negeri Sembilan tak selesai-selesai. Apakah para pengundi di Mantin perlu tunggu lagi 20 tahun lagi dan lagi 4 Pilihanraya Umum?

BAU BUSUK MENGANGGU KEHIDUPAN PENDUDUK KAMPUNG GEBOK

Penduduk Kampung Gebok, Mantin, Negeri Sembilan ingin membuat aduan kepada pihak tuan tentang masalah bau busuk yang telah lama menganggu penduduk kampung di kawasan saya.

Masalah ini timbul dari tempat pembuangan sampah yang terletak bersebelahan dengan kampung saya.Pelbagai aduan telah dihantar tetapi tiada sebarang tindakan yang dilakukan untuk mengatasi masalah ini.

Artikel penuh di http://pasns.blogspot.com/2011/04/bau-busuk-ganggu-penduduk-mantin.html

BILA HENDAK TUTUP TAPAK LUPUS SAMPAH?

Bukan cerita rekaan apabila sudah 20 tahun penduduk di kawasan Kampung Gebok Mantin terpaksa tinggal dalam keadaan persekitaran bau busuk membuatkan masing-masing mula tertekan.

Mereka mendakwa bau busuk yang datang tanpa kira waktu pagi atau malam berpunca kehadiran tapak pelupusan sampah di kawasan berhampiran.

Impian untuk tinggal dalam keadaan persekitaran bersih tanpa adanya sebarang gangguan tidak akan menjadi kenyataan apabila saban tahun pihak berwajib menabur janji menutup tapak pelupusan sampah terbabit, sedangkan ia tidak pernah berlaku.

Artikel penuh di http://pasns.blogspot.com/2010/01/dah-20-tahun-orang-mantin-berjiran-dgn.html

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


PAS Negeri Sembilan: Pantai maksiat <b>di Port Dickson</b>

Posted: 20 Jun 2011 11:39 PM PDT

Harian Metro 20 Jun 2011, PORT DICKSON: Biarpun berada di tempat tumpuan awam, segelintir pasangan remaja dikesan tidak segan silu melakukan adegan tidak senonoh di pantai berhampiran Batu 3, Bagan Pinang, di sini, sekali gus menimbulkan rasa tidak selesa pengunjung.

Malah, aktiviti berkelah di tepi pantai sepatutnya dijadikan medan mengeratkan hubungan kekeluargaan, namun pengunjung disajikan dengan adegan bercumbu pasangan kekasih. Bukan saja duduk berdua-duaan di kawasan terpencil dan gelap, namun pasangan terbabit berpelukan dan bercumbu.

Tinjauan Metroplus mendapati kebanyakan mereka bukan saja berkunjung dan melakukan aktiviti tidak bermoral terbabit pada waktu siang, sekali gus membawa pada waktu tengah malam sehingga awal pagi di persisiran pantai mahupun di dalam kereta.

Penduduk tempatan mendakwa, kebanyakan pasangan berusia 20-an termasuk pelajar kolej swasta dari daerah ini mahupun negeri lain selalu berkunjung ke situ antara jam 5 petang hingga ke awal pagi.

Pengunjung, Nourzita Hamidon, 34, berkata dia tidak selesa berkelah dengan keluarga apabila melihatkan aksi melampau segelintir pasangan yang dipertontonkan kepada kanak-kanak.

"Mereka bukan saja beraksi dengan liuk badan yang memalukan, malah turut berpakaian tidak sopan hingga memperlihatkan alur dada dan punggung ketika duduk bersama pasangan.

"Malah, anak-anak pernah bertanya mengenai cara pemakaian mereka yang terdedah dan kelakuan sumbang pasangan terbabit," katanya.

Katanya, sejak kawasan jalan pantai itu dinaik taraf dengan kemudahan letak kereta, ia sering dipenuhi kenderaan yang berhenti khususnya malam minggu, sekali gus pengunjung lain merakamkan adegan manja pasangan kekasih di dalam kenderaan.

Seorang lagi pengunjung dikenali sebagai Harun, 42, berkata kawasan berkenaan kadangkala tidak sesuai dijadikan lokasi kunjungan mereka yang sudah berkeluarga kerana khuatir adegan tidak senonoh itu dilihat kanak-kanak.

Katanya, pihak bertanggungjawab perlu melakukan pemantauan dan rondaan berterusan bagi membendung gejala itu yang semakin berleluasa dan mengundang rasa tidak senang di kalangan pengunjung.

http://www.hmetro.com.my/articles/Pantaimaksiat/Article/

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Konsert Wali Band Live In Malaysia (<b>Nilai</b>, <b>Negeri Sembilan</b>) 2011 <b>...</b>

Posted: 08 Jun 2011 09:58 PM PDT

» Konsert Wali Band Live In Malaysia (Nilai, Negeri Sembilan) 2011 | Tempahan , Harga Tiket Konsert

buat peminat wali band di malaysia...

tahu tak yang band yang popular dengan lagu baik baik sayang akan mengadakan konsert di malaysia tidak lama lagi..?? bila..??? julai 2011.. ya.. bulan depan..

konsert yang diadakan di malaysia ini akan dilangsungkan di Bandar Nilai, Negeri sembilan.. so yang berdekatan dengan nilai tu, boleh la datang..

tiket..?? boleh didapati di tingkat 7, Bangunan Yayasan Seremban (017-2580656), Fashar Event & Entertainment (06-6017383 atau 06-6015891).

macam mana dengan harga tiket pulak..??

harga tiket tak mahal.. RM50, RM100 dan RM300 manakala untuk kanak-kanak di bawah 12 tahun akan mendapat diskaun 50 peratus daripada harga asal.

so tunggu apa lagi... nanti jangan cakap.. "alamak... kenapa aku boleh tak tahu nie.. "

jumpa disana k... ^ ^

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di lukut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lukut - Google Blog Search


Masjid Qariah <b>Lukut</b>: ISRAK & MIKRAJ

Posted: 05 Jul 2011 07:11 AM PDT

Pengalaman Al-Imam Abu Bakar Ibnul 'Arabi

"Batu itu berdiri sendiri di tengah-tengah Masjidil Aqsa, tergantung-gantung dan terpisah daripada semua bahagiannya dengan bumi. Tidak ada yang memegangnya, melainkan Yang Memegang langit, daripada jatuh menimpa bumi."

"Di puncaknya dari arah selatan, itulah tempat kaki Nabi Sallallahu 'Alaihi Wasallam berpijak untuk menaiki Buraq, di sebelah itu agak condong. Dikatakan kerana kegerunannya atas kehebatan baginda Sallallahu 'Alaihi Wasallam maka batu itu tergantung, saya sendiri takut untuk berada di bawahnya, kerana takut batu itu menghempap saya kerana dosa-dosa saya."

Dalam kitab al-Israk wal-Mikraj oleh Khalid Saiyyid Ali di halaman 82, atas tajuk yang bermaksud 'Tempat Nabi bermikraj', disebut di bawahnya suatu penulisan (yang bermaksud): "Berkatalah al-Imam Abu Bakar Ibnul 'Arabi, ketika membuat penjelasan (syarah) Kitab al-Muwattak oleh Imam Malik disebutkan, batu besar di Baitulmaqdis adalah suatu keajaiban Allah SWT.

"Setelah beberapa ketika kemudian, saya pun memberanikan diri dan masuk berteduh di bawahnya, maka saya dapat melihat pelbagai keajaiban. Saya dapat menyaksikan ia dari semua arah. Saya benar-benar melihatnya terpisah dari bumi. Ada arah yang lebih jauh terpisah dari bumi daripada arah yang lain." Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pelajar dirogol rakan sendiri | .:: A A N S ::.

Posted: 05 Jul 2011 09:37 PM PDT

PORT DICKSON – Seorang pelajar perempuan di sebuah sekolah menengah Lukut di sini, membuat laporan polis selepas dirogol rakan sekolahnya di sebuah rumah kosong di taman perumahan di Lukut sekitar jam 12.30 tengah hari, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Baljeet Singh berkata, mangsa yang berumur 15 tahun mendakwa dia dipaksa rakannya itu untuk melakukan hubungan seks.

"Suspek yang juga berumur 15 tahun ditahan reman sehingga Jumaat depan untuk membantu siasatan," katanya ketika ditemui pemberita di pejabatnya, semalam.

Dalam satu kejadian berasingan, Baljeet berkata, seorang wanita berumur 20 tahun, kelmarin, membuat laporan polis mendakwa dirinya dirogol kekasihnya yang berumur 43 tahun.

Beliau berkata, siasatan mendapati mangsa dipaksa minum minuman dipercayai dicampurkan dengan sejenis pil khayal ketika makan di sebuah kedai sebelum dirogol di bilik salah sebuah hotel di Telok Kemang di sini.

"Kejadian berlaku pada April lalu dan mangsa membuat laporan polis selepas mendapati dirinya sudah mengandung.

"Suspek berjaya ditahan reman sehingga Isnin depan untuk membantu siasatan dan kedua-dua mereka bukan penduduk Port Dickson dan hanya datang ke sini untuk bercuti," katanya.

Difahamkan, statistik laporan berkenaan kes rogol dari Januari sehingga 3 Julai tahun ini menunjukkan peningkatan berbanding tempoh sama pada tahun lalu.

Sebanyak 16 laporan ke rogol dicatatkan pada tahun ini berbanding sebanyak 12 kes pada tahun lalu dan kebanyakan mangsa adalah di bawah umur serta suspek juga dikenali mangsa.

Sementara itu, Baljeet berkata, satu pendekatan holistik perlu diambil oleh semua pihak dalam menangani masalah ini secara tuntas sebelum keadaan menjadi semakin teruk.

"Ibu bapa terutamanya perlu memainkan peranan mereka untuk memantau pergerakan anak serta aktiviti mereka dalam semua perkara dan tidak melepaskan tanggungjawab itu semata-mata kepada pihak ketiga seperti sekolah," katanya.

Sumber: Sinar Harian

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Itik salai famous <b>di Kuala Pilah</b> ! — fiD!

Posted: 05 Jul 2011 10:40 PM PDT

Number of View: 30

Multimedia Message

Live blogging via samsung omnia.

Pergh! Dah lama aku tak update pakai handphone…Ntah nape makin semangat untuk berblogging kali ini, maybe teruja innity approve aku join dorang kot.hahaha…

Post ini saje aku try, nak tengok menjadi ke tak… Berbalik pada tajuk lah kan, al kisah family aku tiba2 ngidam itik salai lepas ternampak bersepah jual kat Kuala Pilah nun. So kitorang nak belilah, budget leh makan terus macam KR itu.

Bengang plus maluuu seh rupanya itik salai ni tak masak sangat,coz rupanya kebiasaan orang beli then bawa balik rumah utk masal lomak cili api.. Adehhh.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved