ads

Jumaat, 18 April 2014

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


Sekitar Forum Maulidur Rasul <b>di Juasseh</b> - parti keadilan rakyat <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2014 01:36 AM PST

Panelis: Ustaz Badrol Amin, Ustaz Norazman Mohamad
Moderator: Nazree Yunus 

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di lenggeng</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2014 09:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di lenggeng</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2014 09:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di lenggeng</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Mar 2014 09:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di lenggeng</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Oct 2013 09:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di lenggeng</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2013 09:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di lenggeng</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 09:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Catatan Lama - BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di lenggeng</b> - Google <b>...</b>

Posted: 21 Aug 2013 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Lenggeng</b>, Negeri Sembilan Darul Khusus ~ Jelajah Mahaguru58

Posted: 23 Jun 2013 04:57 AM PDT

Salah satu kegemaran saya adalah untuk menjelajah bumi Semenanjung Tanah Melayu ini dengan memandu melalui jalan jalan persekutuan, berhenti di pekan pekan kecil dan merakamkan suasana sekitar didalam bentuk fotografi dan video.

Hari ini saya berkesempatan singgah di Lenggeng, sebuah pekan kecil lama di dalam Negeri Sembilan Darul Khusus. 

Ikuti lah rakaman spontan saya didalam bentuk video dibawah:

Saya tertarik dengan keadaan beberapa kedai papan lama di pekan Lenggeng ini. Walaupun keadaan kedai2 lama ini sesetengahnya sudah uzur namun ada termeterai keindahan senibina dan peradaban lama padanya.


Corak corak pada tingkap kedai kedai diatas bertarikh dari zaman era British dahulu. Cuma sejak kebelakangan ini dipasang kompresor pendingin hawa menurut keperluan zaman ini.Dulu dulu hanya dibuka sahaja tingkap itu dan angin sepoi sepoi bahasa meniup keseluruh ruang atas kedai tersebut.

Sekarang terpaksa lah ditutup sebab nak dinginkan ruang dan untuk mengelakkan debu dan habuk dari jalan didepan terbang masuk! Mujur lantai ruang atas tu terletak tinggi. Jika tidak adalah nanti 'spiderman' merayap masuk menceroboh! :P


Semasa saya singgah di pekan Lenggeng, keadaan jalan nya berdebu disebabkan laluan lori lori pembinaan yang membawa muatan tanah dan pasir. Itulah puncanya kenapa pekan Lenggeng begitu tercemar dengan debu debu di jalan utamanya.

Di tambah pula dengan keadaan berjerebu yang di sebabkan oleh pembakar2 hutan Sumatera, Indonesia yang tidak peduli akan kesan pencemaran udara serantau.


Phua Kong Hing, mekanik motor di pekan Lenggeng begitu mesra memberikan lambaian 'peace' kepada anda para pembaca blog Mahaguru58 yang budiman. Jika lalu disana, singgah lah sekejap bertanya khabar pada nya.

Alang alang saya dah ada kat Lenggeng, daerah pendalaman Nogori Sembilan, makanya saya pun pergilah singgah makan disalah sebuah warung Masakan Minang di Kampong Katop dihujung pekan Lenggeng.

Inilah makanan tengahari saya di sana. Daging masak lomak cili padi dan sepotong ayam goreng berempah. Sodap!!! Tapi kebanyakan isi ayam tu saya sedekahkan pada dua ekor kucing yang datang merayu mengiau ngiau pada saya. Dah rezeki kucing kucing tersebut. :-)


Insya Allah jika ada masa, mahu saya menjelajah lagi.

05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


Alycia Hot Mama : Menonton Game Bola <b>Di</b> Stadium <b>Paroi</b>...

Posted: 15 Apr 2014 01:55 AM PDT

ni aktiviti malam Jumaat lepas...
en Ajip setiap kali ada game bola pasukan Negeri Sembilan mesti akan turun ke Stadium Paroi, atau mana-mana stadium yang melibatkan pasukan Negeri Sembilan...
penyokong fanatik la katakan...
so, fikir-fikir malam tu macam takde aktiviti nak buat, request dengan en Ajip nak ikut ke stadium...
nasib en Ajip bagi green light...
sebab kadang-kadang ada game yang melibatkan game antara pasukan panas ni tak bagi ikut...
sebagai langkah keselamatan...
yelah, sekarang ni kan ada isu bakar bendera la, baling botol lah, bakar mercun lah...
malam Jumaat haritu antara game pasukan Negeri Sembilan dan juga Perlis...
pasukan bersih en Ajip cakap hehe...
-- sebelum masuk stadium wajib bagi Adam makan kenyang-kenyang... nanti dia sibuk lapar lah, haus lah --

-- kalau time hari bekerja stadium biasa tak penuh... so, boleh pilih mana tempat nak duduk --
Alhamdulilah, pasukan tuan rumah Negeri Sembilan menang 2 - 0 mengalahkan pasukan Perlis...
berbaloi jugak pergi stadium malam tu hehe...
-- dua-dua penyokong muka happy sebab N9 menang --
 "korang minat turun stadium tak tengok bola..."

05 di kuala klawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala klawang - Google Blog Search


RM500,000 naik taraf pasar awam <b>Kuala Klawang</b> | N9 Kini - Portal <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2014 03:54 PM PDT

JELEBU 14 April – Kerajaan nege­ri memperuntukkan RM500,000 bagi menaik taraf Pasar Awam Kuala Klawang yang dijangkakan siap dalam tempoh empat bulan.

Yunus Rahmat (empat dari kanan), Mohamed Roduan Ujang (lima dari kanan) berbincang dengan sebahagian peniaga pada taklimat kerja naik taraf Pasar Awam Kuala Klawang di Jelebu, kelmarin.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Klawang, Datuk Yunus Rahmat berkata, untuk itu, seramai 21 peniaga di bahagian pasar basah pasar berkenaan akan dipindahkan sementara kerja-kerja naik taraf pasar tersebut selesai.

"Kesemua peniaga pasar basah akan ditempatkan ke kawasan sementara sekitar iaitu di parkir kawasan Pasar Awam ini.

"Ini bagi memastikan kedua-dua pihak iaitu peniaga dan pembeli selesa menjalankan aktiviti jual beli semasa kerja naik taraf dijalankan.

"Kita harap dengan terdirinya Pasar Awam baru ini, para peniaga lebih selesa untuk berniaga walaupun kini terlalu banyak persaingan," katanya ketika menghadiri taklimat kerja naik taraf Pasar Awam Kuala Klawang, di sini semalam.

Yang turut hadir Pegawai Daerah Jelebu, Mohamed Roduan Ujang.

Jelasnya, para peniaga merupakan golongan penting dalam menjana pendapatan ekonomi daerah ini dan penyambung rezeki bagi orang lain.

"Sudah lebih kurang empat tahun pasar ini mengalami banyak kerosakan dan sudah tiba masanya ia harus diperbaiki.

"Kerja-kerja naik taraf itu dilaksanakan di bawah Rancangan Malaysia ke-10 (RMK) menerusi pihak berkuasa tempatan," ujarnya.

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Warga emas <b>di Rembau</b> tagih janji sebelum PRU13 lalu - AANS BLOG

Posted: 14 Apr 2014 02:45 AM PDT

14 April 2014 ,REMBAU - Seorang warga emas memohon pihak berkaitan untuk mempercepatkan proses membaik pulih kediaman pusaka yang didudukinya sejak lahir lagi di Kampung Legung Ulu, dekat sini, semalam.

Warga emas berkenaan, Saimah Namid, 78, berkata, dia berasa sangat bimbang apabila terdapat atap zink yang melopong di bahagian atas rumah berhampiran suis utama elektrik.

"Bagaimanapun, sebelum PRU13 yang lalu, kami dikunjungi oleh pemimpin setempat yang melihat keadaan rumah kami yang uzur dan menyatakan kediaman ini boleh diusulkan untuk proses baik pulih rumah.

"Jika sebelum ini kami memang berharap kediaman dapat dibaik pulih, namun tidak mempunyai modal yang besar untuk tujuan berkenaan. Oleh itu, bila ada pihak yang memberikan harapan kami menanti hinggalah hampir setahun ini," katanya ketika ditemui di kediaman berkenaan, dekat sini, semalam.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


JoranPancing: Riang ria Cabaran Pancing <b>di Port Dickson</b> 4 Mei

Posted: 14 Apr 2014 11:11 PM PDT

Sila klik flyer diatas untuk melihat paparan info pertandingan berskala besar.

05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Majlis perkahwinan kaami <b>di Kuala Pilah</b> pulee.. 2 <b>...</b> - فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ

Posted: 12 Apr 2014 02:01 AM PDT

Haaa.... ni sambungan untuk post yg lepas. selesai majlis kami di Wangsa Maju, KL pada 1 Februari, esoknya majlis belah lelaki pula berlangsung iaitu di Kuala Pilah, Nogori Sombilan... ni kampung suami saye yg tercinta...hihihi. Majlis sangat meriah, MasyaAllah.. dengan keluarga belah suami saya yang sgt bersemangat apetah lagi dah lama tiada majlis perkahwinan di adakan di rumah pusaka tersebut.. pagi jam 8 kami beramai2 bergerak ke rumah mertua saya di Paroi untuk bersiap-siap.. kemudian teus ke Kuala Pilah. mesti semua tertunggu2 kehadiran pengantin kan!! hehehe
 tibalah kami di Kuala Pilah..suasana kampung yg cukup mendamaikan... =D

 tanpa pengapit dan kompang jugaaaaaaaaaaa... =D sederhana sahaja....
disambut dgn meriahnyaaaa..!
tiada kompang... tapi ada kumpulan qasidah sekolah kami yg datang semata2 ingin meraikan ustaz dan ustazah mereka. jazakallahu khairan kathiraa anak2 murid tercinta =D semoga Allah membalas kalian dengan sebanyak2 kebaikan!
 nape muka masam jerrrr? sebab saya sebenarnya tgh sakit mata akibat contact lens yg telah melukakan mata saya ituuu!!! eh.. sabar2..hihi
bersama ibu dan abah saya yg tersayang.....thanks mak & abah...
ni mak saya yg baik. saya nak jadi baik mcm mak.... terima kasih mak atas segalanya. kejayaan saya harini adalah kerana pengorbanan dan doa mak =D
sy percaya 100% pada doa seorang ibu. Ya Allah berilah syurgaMu yg tertinggi buat ibuku..... Amiin. 
 cantikkan khemah!! I like. yg pink itu nenda saya yg vogue. dia sgt syg sy. Ya Allah semoga aku dpt menyayangi dan menjaganya dgn baik sebagaimana dia menyayangiku dan menjagaku sejak aku kecil... thanks a lot tok for everything. dan disebelah itu adik2 saya yg gojes!
 yg bertudung hitam ni mummy saya yg telah banyak membantu dlm persiapan perkahwinan saya. Thanks mummy. Allah saja yg dapat membalas segala kebaikan mummy! tudung hijau itu adik saya yg gedikssss! nama dia asma.
 makanan semua sedap2 tapi xlalu makan........ ruginyaaaa
kek yg bakal dipotong bersama sebentar lagi.....
 sepupu dan adik2 saya tgh makan dengan bestfriend @ adik kesayangan husbandku, Ustaz Zubair al-Hafiz dan isteri, Khansa. 
 para ustaz Darul Quran wal Hadith yg turut datang memeriahkan majlis kami... terima kasih!
 nak makan niiiiiii... tapi xsempat..hihihi. takpolah!
para sepupuku terchentaaaa!
 mak metua saya ni awet muda!! thanks mak kerana kesportingan mak....  

 it's time to say goodbye! saya nak masuk rumah dah untuk merehatkan mata yg sakit
sebelum naik atas.....kite bergambo duluuuu.. hihi.. 
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved