ads

Jumaat, 12 Julai 2013

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Catatan Pak Mail: Semalam <b>di Bahau</b>

Posted: 09 Jul 2013 09:30 AM PDT


Kami tiba di rumah Mak Ngah lebih kurang jam 11.00 malam 30hb Jun, 2013. Kami sekadar ingin menumpang tidur sahaja kerana esok  pagi-pagi kami akan ke Bandar Muadzam untuk urusan pendaftaran Nur Nadhirah (anak bongsuku) di Universiti Tenaga Nasional (UNITEN).
'Assalamualaikom' isteriku memberi salam.
'Wa alaikomsalam' kedengaran suara dari dalam menyahut. Sebaik daun pintu dibuka Mak Ngah yang bertubuh kecil menegur.
'Ekau Zah, ingekkan sapo tadi'.
'Kami datang nak tumpang tidur' jawab isteriku. 'Esok pagi kami nak ke Pahang, Muadzam'. sambung isteriku.

Melihat kedatangan kami yang tidak dimaklumkan membuatkan Kak Ruby yang berada di atas rumah terkejut lantas tergesa-gesa mengemas keadaan ibu rumah yang kelihatan agak berselerak.

Ibu rumah inilah tempat yang selesa buat kami untuk tidur walaupun rumah Mak Ngah ada bilik tetamu.
'Nak minum air tak', Mak Ngah bertanya kepada kami.
'Tak payahlah Mak Ngah, kami baru saja makan di Bahau tadi', isteriku membalas.
Mak Ngah tahu kami memang gemar minum air teh yang Mak Ngah buat. Campuran teh dan susunya secukup rasa. Dalam hatiku, 'hei, melepas tak dapat secawan teh Mak Ngah'.

Dalam pada itu perkara utama yang aku lakukan ialah mengeluarkan laptop dari beg aku dan cuba akses internet melalui broadband yang aku bawa. Agak mengecewakan, akses internet sangat perlahan. Satu 'bar' sahaja. Itupun sekejap ada sekejap tak ada. Bosan kerana begitu perlahan dan kekerapan terputus, aku pun tutup laptop dan terus pergi mandi. Isteriku masih berbual dengan Mak Ngah dan Kak Ruby.

Bila aku selesai, aku dapati Mak Ngah dan Kak Ruby pun telah masuk ke bilik masing-masing. Barangkali mereka faham bahawa kami perlukan istirehat kerana esok kami perlu meneruskan perjalanan lagi.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Setelah selesai solat subuh, aku sambong mengorok sedikit lagi. Cuaca agak dingin kerana sebelum subuh hujan turun pagi itu. Lagi pun aku tidak dapat tidur lena malam itu kerana diganggu beberapa ekor nyamuk.

Di dapur Mak Ngah sibuk menyiapkan sarapan terutama teh istimewanya. Setelah selesai mandi aku sempat meninjau belakang rumah Mak Ngah. Di belakang rumah Mak Ngah terdapat sebuah perigi.

Aku masih ingat di awal perkahwinan dan sesudah mempunyai dua anak kecil, di perigi inilah aku dan anak-anakku bermandi. Airnya jernih dan sejuk sekali di pagi hari. Menggeletar tubuh badan apabila mandi. Sungguh nostalgik.

Namun, perigi itu kini kering. Tidak langsung mengeluarkan air. Ianya menjadi tanda tanya bagiku kerana di rumah ayahku di Paya Jaras dahulu juga terdapat sebuah perigi yang mengeluarkan mata airnya dengan banyak sekali. Tetapi kini kering kontang. Langsung tidak lagi mengeluarkan airnya dari perut bumi.

Selain perigi, terdapat juga beberapa ekar sawah padi. Tanah ini dipajakkan kepada orang lain untuk diusahakan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Rancangannya seawal jam 7.30 pagi atau selewat-lewanya jam 8.00 pagi nak berangkat bertolak ke Bandar Muadzam. Hampir jam 9.00 pagi setelah 'pekena' secawan teh Mak Ngah baru kami bertolak.

Seperti biasa sebelum pulang atau berlepas dari rumah Mak Ngah kami tidak lupa menghulurkan sedikit  wang kepada Mak Ngah dan Kak Ruby. Tentunya mereka berbesar hati menerima sumbangan kecil dari kami, walaupun tidak seberapa.

Sebelum kereta kami bergerak sempat Mak Ngah bertanya kepadaku.
'Rayo ni balik tak Mail'.
'Tak tahu lagilah Mak Ngah, tengoklah nanti'.

Usia Mak Ngah mungkin hampir lapan puluh tahun. Tetapi kudratnya masih kuat walaupun susuk tubuhnya agak kecil. Begitu juga ingatannya masih sangat baik. Tidak seperti sesetengah orang yang seusia dengannya yang telah uzur dan tidak begitu baik ingatan mereka.

Perjalanan ke Bandar Muadzam, Pahang agak 'thrill' bagi saya. Ini kerana ianya pertama kali saya ke sana. In syaa Allah akan saya kisahkan pada entri akan datang.

05 di tampin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di tampin - Google Blog Search


thepartykru: engangement buffet <b>di tampin</b>, negeri sembilan

Posted: 14 Jun 2013 12:18 AM PDT

engangement buffet 1/6/13
tema : pink + purple (garden)
candy buffet & chocolate fountain
selamat bertunang bella & tq..
p/s: caption gambar saya akan letak bile free ya.. tq






























05 di kuala klawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala klawang - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2013 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 May 2013 11:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 11:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2013 11:42 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 12:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2013 11:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

mayat tergantung menghantui pembangkang <b>di</b> <b>...</b> - Semut Hitam

Posted: 12 Mar 2013 08:45 AM PDT

Huh! Bahaya jugak ni. Nampak gayanya di Kuantan dah kena serangan Mayat Hidup. Semuanya akibat keceluparan Si Mayat Hidup tu jugak.

Siapa lagi kalau bukan Si Tian Chuak. Akibat kelantangan mulut dia yang tak berinsuran tu telah membangkitkan kemarahan rakyat.

Bagi menunjukkan kemarahan tersebut, patung berwajahkan Si Tian Chuak tu telah pun digantung baru - baru ni. Gempar jugak dibuatnya. Ingatkan mayat betul tadi.

Inilah akibatnya kalau ada mana - mana pihak yang tak reti bahasa dan tak tau nak menghormati orang ni. Ditegur cara baik, diorang tak nak dengar. Cara ini je yang menjadi.

Puak - puak Pakatan tu katanya tak puas hati dengan tindakan tersebut. Huh! Diorang tak puas hati apa pasal pulak. Bukan ke diorang jugak yang buat benda tu dulu?

Sebelum ni, diorang buat patung DS Najib dan TS Isa Samad dan disalib kat depan Pejabat Felda tu. Yang itu bukan tanda diorang tak hormat pada orang lain? Tolong la!!! Jangan setakat cakap je pandai. Kaji diri sendiri tu dulu baru nak salahkan orang lain!!!

Kemarahan orang ramai terhadap Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua berhubung kenyataannya yang mendakwa insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu, Sabah, hanya sandiwara UMNO belum reda dengan pelbagai pihak terus berhimpun dan membuat laporan polis. 

Di JELEBU, lebih 100 orang mengadakan demonstrasi bagi membantah kenyataan biadab Tian Chua sebelum membuat laporan terhadap pemimpin PKR itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jelebu. 

Yang turut sama dalam demonstrasi di tapak Pasar Tani Kuala Klawang ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Klawang, Datuk Yunus Rahmat serta beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO). 

Di TANAH MERAH, lebih 300 ahli beberapa NGO Kelantan dan Felda Kemahang di sini, berhimpun bagi mendesak kerajaan mengambil tindakan tegas termasuk melucutkan kewarganegaraan Tian Chua. Mereka seterusnya membuat laporan polis. 

Kolonel Kehormat Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) Tanah Merah, Datuk Ir. Shahri Hassan berkata, kenyataan Tian Chua mempersendakan insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu memalukan dan mengguris hati rakyat negara ini. 

Di PASIR MAS, seramai 200 orang penduduk kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Gaal yang mewakili 15 NGO, berhimpun secara aman sambil membawa sepanduk dan membakar replika Tian Chua di luar pekarangan Balai Polis Bukit Yong dekat sini hari ini. 

Wakil NGO terbabit, Mohd. Ashari Daud berkata, penduduk membantah keras tindakan biadab Tian Chua itu kerana disifatkan sebagai berniat jahat. 

Di KAPIT, sekumpulan bekas anggota Iban Trackers dan ahli Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Cawangan Kapit mengadakan demonstrasi aman dan membuat laporan polis bagi menuntut Tian Chua memohon maaf di atas kenyataan biadab terhadap anggota keselamatan negara. 

Pengerusi PBTM Cawangan Kapit, Wilfred Billy Panyau berkata, tindakan Tian Chua yang mendakwa pencerobohan berdarah di Lahad Datu, Sabah sebagai sandiwara UMNO adalah keterlaluan. 

Di JOHOR BAHRU, seramai 50 orang penduduk Projek Perumahan Rakyat (PPR) Taman Desa Mutiara dan Pertubuhan Penyatuan Pembelaan Melayu Malaysia (PPPMM) membuat bantahan secara aman terhadap kenyataan biadab Ahli Parlimen Batu itu, semalam. 

Mereka yang mula berkumpul pada pukul 5 petang itu, membuat laporan polis sambil membawa sepanduk dan membakar patung yang dianggap sebagai Tian Chua.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2012 11:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Terowong Emas <b>di</b> Jelebu Bukan Dongeng | Hargaemas

Posted: 29 Oct 2012 08:21 PM PDT

lombong emas di pekan titi kuala klawang jelebu

JELEBU: Kerja menarah bukit di belakang pasar awam pekan Titi di Kuala Klawang, di sini, sejak awal tahun ini membawa penemuan empat terowong di situ yang menurut penduduk, dianggap sebagai kisah dongeng sebelum ini kerana lokasi sebenarnya tidak pernah diketahui dengan terperinci.

Sejak puluhan tahun lalu, kisah terowong berkenaan hanya diceritakan generasi tua di pekan didiami kira-kira 20,000 penduduk itu, namun tiada pihak tampil untuk melakukan kajian.

Tinjauan mendapati empat terowong itu terletak berasingan dengan setiap satu dibina kemas dengan dinding dibuat daripada batu dan boleh dimasuki secara berdiri oleh orang dewasa.

Beberapa penduduk yang ditemui mendakwa terowong itu mungkin dibuat pencari emas berdasarkan kewujudan beberapa lombong sekitar kawasan itu dan menolak ia mempunyai kaitan dengan kegiatan pengganas komunis Penoreh getah, Siow Yoke Kim, 54, berkata generasi tua di pekan itu pernah bercerita mengenai terowong untuk mencari emas, namun tidak menyatakan lokasinya sehingga awal tahun ini, ada pihak menarah bukit di belakang pasar.

"Kami terkejut kerana terowong yang diceritakan itu terletak di belakang pasar yang penduduk kunjungi setiap hari.

"Saya percaya terowong itu dibuat pencari emas, malah jalan utama pekan ini dinamakan 'Kim Loong' atau naga emas dalam dialek Hakka," katanya ketika ditemui, semalam.

Peniaga, Lee Ah Chai, 51, pula mengaku pernah memasuki terowong itu, tetapi mendapati lubang itu terlalu panjang.

"Saya tidak masuk terlalu dalam kerana bimbang terowong runtuh. Pihak berkaitan terutama pengkaji sejarah wajar melakukan kajian terperinci bagi memastikan sejarah sebenar terowong itu sama ada digali oleh pelombong emas atau mempunyai kaitan dengan aktiviti komunis," katanya yang menolak kemungkinan terowong itu digali pengganas komunis.

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2013 11:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 11:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2013 11:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2013 11:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nota pendek: Kebun orang cina <b>di Mantin</b>

Posted: 04 Jan 2013 12:20 AM PST


Baru-baru ini, iaitu sekitar bulan November 2012, ketika memandu di sebuah kampong di pedalaman Mantin, Negeri Sembilan, saya melihat beberapa kebun dan dusun buah-buahan yang cantik dan subur. Cantik kerana rumput dan daun-daun kering dibersihkan. Subur kerana daun-daunnya tidak kuning bahkan hijau dan berbuah.
Hati saya syak ini semua bukan milik orang Melayu kerana kebun dan dusun mereka biasanya semak. Jadi semak kerana mereka tidak tahu bahawa kebun boleh menjana duit. Mereka juga tiada kudrat mengerjakannya kerana orang-orang muda mereka lebih minat kerja sebagai guru di sekolah dan production operator di kilang. Tidak salah kerja makan gaji, tetapi kebun hendaklah diurus sehingga ia mampu menjana hasil yang lumayan.
Rasa hati saya itu tepat apabila disahkan oleh penduduk kampong berkenaan dan kampong bersebelahan. Kebun-kebun tersebut asalnya milik orang Melayu, tetapi telah berpindah tangan akibat pinjaman duit yang tidak terbayar. Sebahagiannya, pada mulanya dipajak berpuluh-puluh tahun, tetapi terpajak terus menerus!
Orang-orang cina menanam durian, nangka dan buah naga. Maka kelihatan mereka menjual hasil tanaman itu di tepi jalan di Mantin. Bahkan Mantin menjadi pengeluar nangka madu terbesar di negara ini.

SK KAMPONG DACHING LENGGENG: Amukan <b>di</b> Padang SK <b>Mantin</b>

Posted: 03 Feb 2013 02:03 PM PST

Mantin, 2 Feb : Pasukan bola sepak SK Kg Daching mencatat keputusan di luar dugaan pada pagi sabtu dengan kemenangan bergaya. Perlawanan yang sepatutnya berlangsung lebih awal telah tertangguh telah bermula tepat jam 8.30 pagi. Pasukan SKKD dilihat mendominasi permainan dengan beberapa percubaan yang tersasar dan berjaya dibaca penjaga gol SK Mantin. Namun kelekaan pertahanan SKKD akhirnya dihukum melalui satu serangan balas SK Mantin untuk lawan menjaringkan gol pertama melalui serangan pertama mereka. Ketua pasukan SKKD Azim, menyemarakan semula saingan dengan menjaringkan gol penyamaan 5 minit selepas gol awal lawan itu. Separuh masa tamat SKKD 1 - 1 SK Mantin. Aksi di separuh masa ke 2 diteruskan lagi dengan SKKD yang mendapat suntikan semangat dari jurulatih En Arifin b. Hj Ismail mula mengorak langkah melancarkan serangan ke dalam kotak penalti SK Mantin. Haziq Aiman membuktikan beliau masih penyerang utama SKDD melalui jaringan cantik hasil kelam kabut di hadapan gol lawan. Giliran Aiman Ghazali menambah derita SK Mantin pada minit ker 40 untuk gol ketiga. Haziq Aiman menambah hatrik pada minit ke 45 dan 48 untuk SKKD di depan dengan 5 - 1. SKKD terus bernafsu memburu jaringan melalui pemain tengah Fairuz menambah gol ke enam dan pemian gantian yang merupakan pemain bawah 10 tahun Daching 9 FC, Ariff menamatkan pesta gol SKKD dengan jaringan ke 7. Keputusan penuh SK Kg Daching 7 - 1 SK Mantin. Ketika diminta mengulas tentang perlawanan persahabatan pada hari ini, Cikgu Firdaus menyatakan beliau berpuas hati dengan peningkatan permainan beberapa pemain dan beliau juga mengingatkan bahawa ini baru permulaan dan sasaran sebenar adalah kejohanan MSSD Seremban 1 yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Melaporkan @Cikgu Duan Nadi Sukan Daching 901

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2013 11:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2013 11:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

gambar kereta ferrari terbakar <b>di mantin</b>, negeri sembilan

Posted: 17 Mar 2012 04:47 AM PDT

Perghh…..apa la perasaan tuan empunya Ferrari nie yea. Sebak, hiba, sayu, patah hati? Kalau hondacup cabuk sendiri terbakar pun dah nak nangis nie kan pula kereta yang bernilai jutaan ringgit. Begini lah nasib sebuah kereta Ferrari terbakar dalam satu kejadian di KM28.2 Lebuhraya Kajang-Seremban (Lekas) berdekatan Mantin dekat Seremban, petang tadi.

Bagaimanapun, pemandunya, seorang lelaki berumur dalam lingkungan 50-an terselamat selepas dia sempat keluar sebelum api menjilat keseluruhan kereta berkenaan.

Difahamkan lelaki itu, yang dipercayai berkonvoi bersama beberapa kenderaan mewah lain, sedang dalam perjalanan menghala ke Seremban bertindak memberhentikan kenderaan di lorong kecemasan apabila mendapati keretanya terbakar.

Apa yang abgteror leh nasihatkan agar tuan kereta banyak-banyak bersabar yea. Kalau kebakaran berpunca dari kesilapan elektronik comfirm dapat claim balik sebijik Ferrari tu.

Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
GAMBAR KERETA FERRARI TERBAKAR DI MANTIN, NEGERI SEMBILAN, 10.0 out of 10 based on 1 rating

3 Maut Kemalangan <b>di Mantin</b> – Branang

Posted: 24 Jan 2012 06:15 PM PST

Miliki MyQalam hari ini juga

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.. Satu kemalangan maut melibatkan dua buah kereta berlaku di lebuhraya Mantin – Branang. Kemalangan ini mengakibatkan 3 maut kerana mengalami kecedaraan parah di badan dan kepala. 

Pasti mereka pulang menyambut tahun baru cina bersama keluarga. Paling sedih, 2 daripada  mangsa yang maut adalah warga emas, Lim Fong Len, 74, dan isterinya, Chong Yoon Ying, 57. Kereta Toyota Vios yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta proton saga dari arah bertentangan. Pemandu Saga, Tee Chan Hen, 23 yang berasal dari Seri Kembangan, Selangor turut maut selepas tersepit di celah-celah kenderaan.

Bagaimanapun pemandu Toyata Vios,anak kepada Lim dan Chong 30 dan isteri 40 serta seorang anak saudara perempuan berusia 3 tahun dilaporkan parah dan dirawat di Hospital Tuanku Ja'affar (HTJ).

Ketua Polis Daerah Nilai, Superitendan Mohd Yusoff Awang, berkata Chong meninggal dunia ketika menerima rawatan di Klinik Kesihatan Mantin manakala Lim maut semasa dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ), Seremban.

Seorang saksi, Zakaria Mohd Kadir, 23, yang berada berhampiran tempat kejadian sewaktu kemalangan itu, berkata dia bersama tiga lagi rakannya sedang membaiki paip bocor di tepi jalan itu sebelum terdengar dentuman kuat.

Katanya, mereka terkejut apabila mendapati dua kereta remuk teruk selepas bertembung kira-kira 20 meter dari tempat mereka berada.

"Saya bersama rakan yang lain terus berkejar ke arah kereta terbabit dan cuba membantu mengeluarkan penumpang dari Toyota Vios yang mengerang kesakitan.

Yusoff berkata, kemalangan berlaku apabila Proton Saga yang dipandu oleh Tee Chan Hen hilang kawalan dan mula memasuki jalan bertentangan dan bertembung dengan Toyota Vios berkenaan.

Sehingga hari ini siasatan terus dijalankan bagi mengetahui punca kemalangan ini.

** 3 Maut Kemalangan di Mantin – Branang semalam.

Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


<b>REMBAU</b> HARI INI: Bergelut dengan penyamun <b>di</b> Kg Senama <b>...</b>

Posted: 17 Jun 2013 09:39 PM PDT



REMBAU – "Ketika kejadian, kami enam sekeluarga sedang nyenyak tidur sebelum salah seorang daripada tiga penyamun yang memasuki rumah kami tercuit suami (Ibrahim Zakarian, 50) saya dan berlaku pergelutan," luah Zaidah Othman, 49, ketika ditemui di Pekan Rembau, dekat sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi kelmarin, Ibrahim yang juga Imam Surau Kampung Senama Tengah bengkak di bahagian kepala susulan bergelut dengan tiga penyamun selepas kediaman mereka di Kampung Senama Tengah dimasuki penyamun berkenaan.
Zaidah berkata, suaminya yang terkejut memukul penyamun berkenaan menggunakan kayu yang diletakkan di sebelah tempat tidur mereka, namun dengan pantas dua penyamun lagi membalas pukulan dan berlaku pergelutan sehingga kepala suaminya diketuk dengan kayu.
"Bila lihat penyamun bersenjata dan bertopengkan apron di dalam bilik saya, saya cepat-cepat berlindung di dalam selimut susulan ingin melindungi aurat saya serta bimbang dengan tindakan penyamun berkenaan.
"Bagaimanapun, saya merayu kepada penyamun berkenaan untuk melepaskan kami sekeluarga memandangkan kami tidak memiliki barangan berharga dan wang tunai yang banyak," katanya.
Menurutnya, selepas itu, penyamun berkenaan mengambil empat telefon bimbit, wang tunai sebanyak RM400, seutas rantai leher dan dua jam tangan di mana keseluruhannya berjumlah RM4,000.
Katanya, penyamun bersenjatakan parang dan cota masuk ke dalam rumah mereka melalui tingkap di bahagian dapur rumah dan menjadikan apron sebagai topeng sebelum memasuki biliknya.
"Kami diikat dan dicampakkan di dalam sebuah bilik. Namun sebaik menyedari penyamun berkenaan sudah meninggalkan rumah, saya bergegas menghubungi pihak polis.

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Foto Kontroversi Fasha Dan Anzalna <b>di Port Dickson</b> | Terengganu <b>...</b>

Posted: 10 Jul 2013 03:21 AM PDT

Gambar yang dimuat naik oleh Fasha Sandha ke dalam akaun Instagram miliknya telah menjadi bualan ramai. Gambar yang memaparkan Fasha bersama Anzalna Nasir ini telah mengundang kata-kata kurang sopan daripada peminat yang meninggalkan komen pada gambar tersebut, terutamanya peminat lelaki.

BACA: FOTO KONTROVERSI FASHA DAN ANZALNA

GUA menghubungi Anzalna untuk mendapatkan penjelasan lanjut berhubung isu ini.

"Sebenarnya, ketika gambar itu diambil, kami sedang menjalankan penggambaran drama bersiri 'Tentang Hati' di Port Dickson. Sewaktu gambar ini diambil, angin bertiup kencang. Saya ingin menjelaskan yang saya langsung tidak berniat mahu mengundang kontroversi melalui gambar tersebut," ujar pelakon berusia 25 tahun ini.

anzalna-fasha-hangatmy"Saya langsung tidak menjangkakan gambar yang dimuat naik oleh Fasha itu bakal mengundang komen-komen kurang sopan daripada segelintir peminat, terutamanya peminat lelaki. Saya rasa gambar itu tiada apa-apa isu pun, gambar itu cuma gambar biasa saya dan Fasha," cerita heroin drama bersiri 'Bangkitnya Seorang Perempuan' ini.

"Sejujurnya, saya merasakan isu sebegini tidak perlu timbul. Nampaknya, semua perkara menjadi pertikaian sesetengah peminat. Selepas ini, saya perlu mengambil langkah berhati-hati. Saya akan periksa dahulu gambar saya atau atau individu lain yang bergambar dengan saya agar perkara ini tidak berulang lagi," jelas Anzalna.

Dalam perkembangan lain, kini Anzalna sedang menghabiskan penggambaran drama bersiri 'Tentang Hati' yang masih berbaki beberapa babak. Selepas ini, Anzalna bakal berehat sempena bulan Ramadan dan hanya akan muncul dalam acara-acara amal sempena majlis berbuka puasa. (Gua.com.my)

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2013 03:43 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 03:44 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2013 03:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2013 03:37 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ISU SEMASA, SOSIAL DAN POLITIK: Londar siam, jalan sungai <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2013 10:51 PM PST


Sebelum adanya jalanraya yang merupakan jalan pengangkutan yang utama di zaman moden sekarang ini, manusia menggunakan sungai dan laut sebagai jalan perhubungan dan pengangkutan mereka.

Pedagang menggunakan perahu atau kapal bagi mengangkut barang dagangan mereka menyelusuri laut dan sungai untuk sampai ke destinasi.

Sebuah jalan sungai yang sangat popular di zaman dulu yang menghubungkan pantai barat dan pantai timur  Semenanjung Tanah Melayu telah digunakan oleh manusia seawal sekitar kurun ke 13 atau 14 lagi. Jalan sungai ini merupakan jalan alternatif kepada jalan persisiran laut yang melalui Singapura. Jalan sungai ini melibatkan dua sungai utama iaitu Sungai Muar dan Sungai Pahang.

Pada masa itu kawasan hutan masih tebal dan luas, sudah tentu kedua-dua sungai itu mempunyai kandungan air yang lebih banyak atau besar berbanding sekarang. Permukaannya yang luas dan airnya yang dalam memungkinkan perahu-perahu bersaiz besar atau kapal dapat belayar melaluinya.

Dari pantai barat Semenanjung, perahu atau kapal akan mudek dari muara Sungai Muar, kemudian mudek ke Sungai Jempol yang merupakan salah satu cabang dari Sungai Muar. Sehinggalah sampai ke suatu tempat di Kampung Laka, Serting di mana perahu atau kapal ini akan ditarik ke darat melalui jalan penarikan yang dinamakan Londar Siam. Kapal atau perahu ini ditarik di atas daratan sejauh 600 meter untuk dipindahkan ke Sungai Serting. Dari Sungai Serting, perahu atau kapal ini akan menghilir masuk ke Sungai Bera yang seterusnya akan bertemu dengan Sungai Pahang. Akhirnya melalui Sungai Pahang ini, akan sampai ke lautan lepas yang terletak di pantai timur Semenanjung.

Londar Siam adalah merupakan jalan penarikan atau tanah daratan yang paling pendek menghubungkan Sungai Jempol dan Sungai Serting. Kawasan Londar Siam ini terletak dalam Daerah Jempol di Negeri Sembilan.

Kenapa ia dinamakan Londar Siam? Mungkin laluan ini pernah digunakan oleh tentera Siam sebagai jalan yang strategik untuk menyerang Melaka. Dikatakan tentera Siam juga pernah cuba menggali terusan pada jalan penarikan itu supaya perahu atau kapal tidak perlu lagi di tarik ke darat untuk memindahkannya dari Sungai Jempol ke Sungai Serting itu.

Tetapi dikatakan projek terusan itu gagal disiapkan atas sebab-sebab tertentu. Ada kemungkinan juga projek itu tidak gagal tetapi sengaja terusan itu tidak dibuat sepenuhnya. Terusan itu mungkin sengaja dibuat separuh sahaja bagi tujuan untuk memendekkan lagi jalan penarikan itu. Maknanya dengan adanya terusan itu, kapal ditarik di atas daratan akan melalui laluan yang lebih pendek berbanding tanpa terusan.

Mungkin ada sebab utama kenapa terusan itu tidak dibuat penuh (menghubungkan air Sungai Jempol dan Sungai Serting). Salah satu sebabnya mungkin kedudukan aras ketinggian Sungai Jempol tidak sama dengan aras Sungai Serting, ini akan menyebabkan salah satu sungai akan menjadi kering di mana air Sungai Jempol akan mengalir ke Sungai Serting ataupun sebaliknya.

Atau mungkin juga projek terusan ini gagal disiapkan kerana ada unsur sabotaj dari penduduk tempatan kerana bimbang kehilangan mata pencarian mereka hasil dari kerja menarik kapal-kapal yang melalui jalan penarikan itu. Dikatakan juga tentera Siam yang membina terusan itu ramai yang mati kerana ditimpa penyakit misteri.

Kenapa Jalan Sungai Muar-Sungai Pahang ini menjadi jalan perhubungan utama yang menghubungkan pantai barat dan pantai timur Semenanjung ketika itu?

Kalau difikirkan, tentulah sukar untuk memudekkan kapal dan perahu dari muara ke hulu sungai berbanding kalau melalui laut. Lebih banyak tenaga digunakan untuk melawan aliran arus sungai berbanding kalau belayar di laut. Sebaliknya kalau kapal belayar menghilir mengikut arus sungai, hanya sedikit tenaga diperlukan.

Jarak perjalanan dari Muar di pantai barat ke Pekan di pantai timur adalah lebih dekat kalau melalui jalan sungai berbanding jalan laut melalui Singapura. Tetapi dari segi masa, jalan sungai mengambil masa enam hari paling cepat untuk sampai.

Jalan sungai ini juga popular di waktu itu kerana pedagang-pedagang tidak mahu menghadapi risiko ribut monsun timur-laut yang sangat bahaya kepada kapal-kapal kecil jika menggunakan laluan laut. Di samping itu kapal-kapal dagang juga terdedah kepada rompakan lanun yang selalunya bergiat aktif di laluan laut.

Satu lagi faktor yang menjadikan jalan sungai ini popular ialah kebimbangan diserang oleh tentera-tentera yang bermusuhan. Ada setengah bahagian atau daerah diperintah atau dijajah oleh pihak yang bermusuh dan tidak membenarkan kapal-kapal lawan mereka melalui kawasan perairan mereka. Untuk menghindarkan berlakunya konflik , mereka memilih jalan sungai ini sebagai alternatif.

Sekarang ini laluan Sungai Muar-Sungai Pahang yang popular satu masa dulu itu tidak lagi digunakan. Kini ia hanya tinggal sejarah sahaja. Malah ramai generasi muda yang tidak menyedari kepentingannya dan kewujudannya pada satu masa dulu.

                                                 (lokasi bekas Londar Siam)

Walaupun jalan sungai utama ini tidak digunakan lagi, tetapi sebagai memperingatinya kerajaan perlu membuat sesuatu bagi memelihara bahan sejarah yang penting ini. Tentunya perkara yang menjadi tarikan kepada generasi akan datang ialah lokasi jalan penarikan atau Londar Siam itu sendiri. Mungkin kerajaan boleh membina monumen yang berbentuk sebuah perahu besar yang boleh ditarik pada sebahagian dari jalan penarikan itu. Ia bukan sahaja dapat menanamkan ingatan kembali sejarah kita kepada generasi akan datang, tetapi juga dapat menambah satu lagi produk pelancungan kepada negara ini.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jan 2013 03:07 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

teen life is awesome: UKKM <b>di</b> MRSM <b>serting</b>

Posted: 01 Dec 2012 10:28 AM PST


Assalamualaikum... how's life?

    kali ni aku nak share pasal UKKM... hari tu(28/11.2012) aku ade jawab UKKM kat MRSM Serting ......

"UKKM tu menatang ape?"

 "UKKM tu ujian kecenderungan kemasukan ke MRSM..."

"ouh.. baru tau..."

                     

soalan dia mcm soalan PMR gak la.. tapi...., seriously aku cakap, soalan math dia... pergh susah membunuh..  tapi science senang... yang lagi satu paper korang kena jawab ujian keperibadian.. masa jawab tu korang kena perasan baik lah... haha... tapi aku x jawab guna paper.., aku jawab guna komputer... da canggih da.. MRSM lain pon same kot...

     masa aku masuk makmal komputer uh, aku pelik gak.., asal meja dye rapat.. kalo cam tu senang lah nak meniru.. hmmm... rupa2nya guna komputer.. punya cuak la aku bila dengar kena jawab guna komputer.. bukan sebab aku x tau guan.. tipu la kalo aku kata aku x reti nak guna kan..

    haha.. actually, aku x biase guna jawab exam guna komputer.. actually x pernah langsung.. tu lah 1st time aku jawab exam guna komputer.. tapi bagus gak, x payah susa2 lenguhkan tangan hitamkan kertas OMR.. hihi...

ni maklumat penting.... LOKASI MRSM SERTING...

     kepada sesiapa yang nak masuk pergi MRSM Serting uh.. awal2 aku cakap..., namanya MRSM Serting tapi kat Jempol.. kalo camtu baik tukar nama jer.. MRSM Jempol.. xde la aku susa nak cari... sesat punya pasal.., 15 minit b4 start exam baru aku sampai... giler kan..? tukar baju pon berlari-lari.. ntah aku sempat tutup zip kain ke x... haha.... rasenye sempat.... hehe...

    dah la aku nak cepat.., tetiba lori kat depan tu bawak tehegeh-hegeh pulak... memang menguji kesabaran aku betol... ish..! sabar je la... tapi ade sorang budak laki ni.. pukol 2:50 p.m baru sampai.. maybe same kes dengan aku... sesat.. gara2 alamat x betol...nasib baik budak tu still dapat peluang jawab exam..  dalam GPS pon xde MRSM Serting... balai polis serting ade la..

    sejak ari tu..., baru aku tau.. serting ade banyak name... bandar baru serting and banyak lagi.. sorry.., aku bukan orang serting..., so x dapat nak senaraikan nama2 dia..

budak2 yang pergi jawab kat MRSM serting tu....mcm2 ragam aku tgk.. ade yang skema...(budak tu mesti pandai giler), ade yang terlebih peramah.., bajet hot pon ade.. tapi cool la.. aku xde masalah pon dgn diorang.. lagipun aku bukanya bercakap sangat dgn diorang.. just bercakap dengan budak sebelah aku jer.. tu un sbb aku x nak rehat sorang2.. hihi

tapi cafe kat situ x bukak pon.. lagipon aku x lapar pon.. sebenarnya aku x suka duduk sorang2 and termenung... hah kan da kena tegur.. ish... haha..


  ni lagi best..., aku ingat aku sorang jer jawab exam kat mrsm serting..., rupa2nya kawan aku pon ade jawab kat situ gak.. tapi dia ari isnin.. aku ari rabu.. huhu

    By the way...., aku x harap pon  dapat MRSM.. kalo dapat.., alhamdulillah... bersyukur sangat2..sbp pon aku mintak gak... teknik pon aku mintak...kalo dapat alhamdulillah... x pon skolah kat sekolah harian biase jer..

     ok la.. sampai sini jer aku nak share... rasanya aku da cakap sume benda pasal serting ni..

see you next time...

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 03:59 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Mar 2013 03:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

teen life is awesome: UKKM <b>di</b> MRSM <b>serting</b>

Posted: 01 Dec 2012 10:28 AM PST


Assalamualaikum... how's life?

    kali ni aku nak share pasal UKKM... hari tu(28/11.2012) aku ade jawab UKKM kat MRSM Serting ......

"UKKM tu menatang ape?"

 "UKKM tu ujian kecenderungan kemasukan ke MRSM..."

"ouh.. baru tau..."

                     

soalan dia mcm soalan PMR gak la.. tapi...., seriously aku cakap, soalan math dia... pergh susah membunuh..  tapi science senang... yang lagi satu paper korang kena jawab ujian keperibadian.. masa jawab tu korang kena perasan baik lah... haha... tapi aku x jawab guna paper.., aku jawab guna komputer... da canggih da.. MRSM lain pon same kot...

     masa aku masuk makmal komputer uh, aku pelik gak.., asal meja dye rapat.. kalo cam tu senang lah nak meniru.. hmmm... rupa2nya guna komputer.. punya cuak la aku bila dengar kena jawab guna komputer.. bukan sebab aku x tau guan.. tipu la kalo aku kata aku x reti nak guna kan..

    haha.. actually, aku x biase guna jawab exam guna komputer.. actually x pernah langsung.. tu lah 1st time aku jawab exam guna komputer.. tapi bagus gak, x payah susa2 lenguhkan tangan hitamkan kertas OMR.. hihi...

ni maklumat penting.... LOKASI MRSM SERTING...

     kepada sesiapa yang nak masuk pergi MRSM Serting uh.. awal2 aku cakap..., namanya MRSM Serting tapi kat Jempol.. kalo camtu baik tukar nama jer.. MRSM Jempol.. xde la aku susa nak cari... sesat punya pasal.., 15 minit b4 start exam baru aku sampai... giler kan..? tukar baju pon berlari-lari.. ntah aku sempat tutup zip kain ke x... haha.... rasenye sempat.... hehe...

    dah la aku nak cepat.., tetiba lori kat depan tu bawak tehegeh-hegeh pulak... memang menguji kesabaran aku betol... ish..! sabar je la... tapi ade sorang budak laki ni.. pukol 2:50 p.m baru sampai.. maybe same kes dengan aku... sesat.. gara2 alamat x betol...nasib baik budak tu still dapat peluang jawab exam..  dalam GPS pon xde MRSM Serting... balai polis serting ade la..

    sejak ari tu..., baru aku tau.. serting ade banyak name... bandar baru serting and banyak lagi.. sorry.., aku bukan orang serting..., so x dapat nak senaraikan nama2 dia..

budak2 yang pergi jawab kat MRSM serting tu....mcm2 ragam aku tgk.. ade yang skema...(budak tu mesti pandai giler), ade yang terlebih peramah.., bajet hot pon ade.. tapi cool la.. aku xde masalah pon dgn diorang.. lagipun aku bukanya bercakap sangat dgn diorang.. just bercakap dengan budak sebelah aku jer.. tu un sbb aku x nak rehat sorang2.. hihi

tapi cafe kat situ x bukak pon.. lagipon aku x lapar pon.. sebenarnya aku x suka duduk sorang2 and termenung... hah kan da kena tegur.. ish... haha..


  ni lagi best..., aku ingat aku sorang jer jawab exam kat mrsm serting..., rupa2nya kawan aku pon ade jawab kat situ gak.. tapi dia ari isnin.. aku ari rabu.. huhu

    By the way...., aku x harap pon  dapat MRSM.. kalo dapat.., alhamdulillah... bersyukur sangat2..sbp pon aku mintak gak... teknik pon aku mintak...kalo dapat alhamdulillah... x pon skolah kat sekolah harian biase jer..

     ok la.. sampai sini jer aku nak share... rasanya aku da cakap sume benda pasal serting ni..

see you next time...

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jan 2013 03:35 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PRU13N9: Lagi masalah rakyat selesai <b>di Serting</b>..

Posted: 14 Oct 2012 03:53 AM PDT

Mohamad Sulaiman (tiga dari kanan) berbual-bual dengan Mohamed Yahya (tiga dari kiri) dan jiran-jiran Mohamed ketika melawat keadaan jalan yang telah dibaiki di hadapan rumah warga emas itu di Felda Serting Hilir Kompleks, baru-baru ini.
Seorang penduduk Felda Serting Hilir Kompleks dekat sini gembira apabila masalah jalan masuk ke rumahnya yang dihadapi sejak lapan tahun lalu selesai baru-baru ini.
Laluan sejauh 150 meter dari jalan utama yang dahulunya adalah tanah merah telah diganti dengan jalan batu jenis kasaran.
Mohamed Yahya, 68, berkata, sebelum ini dia terpaksa mengharungi lumpur ketika hujan dan debu ketika panas untuk masuk ke kawasan rumahnya.
Katanya, masalah sejak sekian lama itu selesai dalam masa dua minggu apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Serting, Datuk Samsulkahar Mohd. Deli menziarahinya baru-baru ini.
"Datuk Samsulkahar amat terkejut apabila melihat keadaan di sini. Jadi beliau segera membawa masalah itu kepada Pejabat Daerah Jempol yang mengambil tindakan dalam tempoh dua minggu.
"Saya amat bersyukur dan lega kerana dapat menjalani kehidupan dengan lebih selesa," katanya ketika ditemui di rumahnya baru-baru ini.
Sementara itu, Timbalan Ketua Zon Dua Felda Serting Hilir 1, Mohamad Sulaiman yang mewakili Samsulkahar memberitahu, laluan tanah merah itu telah diletakkan batu kasaran.
"Laluan yang dibaiki adalah sepanjang 150 meter iaitu dari laluan utama ke rumah Mohamed. Ia melibatkan kos sebanyak RM4,500.
"Selepas ini kita akan cari tempat-tempat lain yang menghadapi masalah jalan seperti ini. Kita mahu mereka menjalani kehidupan dengan selesa," jelasnya.
Sumber : Utusan Malaysia (Wilayah Selatan)
Apa lagi pakatan pembangkang nak cakap kerajaan negeri tidak membela rakyat?? Berpuluh kali wakil rakyat mengatakan agar memberitahu apa sahaja masalah yang melanda. Bantuan kilat akan segera tiba.
Tidak timbul soal wakil rakyat Barisan Nasional meminggirkan rakyat. Gejala yang di bawa oleh pakatan pembangkang melaga-lagakan dan mengelirukan pandangan rakyat kepada kerajaan negeri ternyata satu sifat yang menganiaya rakyat.
Terima kasih ADUN Serting yang menyegerakan tindakan membantu rakyat. Semoga dengan khidmat dan bantuan tersebut memberi pulangan berganda pada pilihanraya umum ke-13 yang hampir pasti tiba.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 03:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 03:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

smk bandar baru <b>serting</b>: Selamat Bertugas <b>Di</b> Tempat Baru...

Posted: 29 Jan 2013 04:15 AM PST

Watak penting di smkbbs iaitu Cikgu Hamdan Husin telah naik pangkat dan bertugas di tempat baru. Sesungguhnya rakan-rakan di smkbbs sangat terharu di atas perpindahan ini.  Terharu kerana  kehilangan seorang guru dan rakan yang baik, pemurah, penyayang, suka belanja rakan-rakan dan sangat mengambil berat. Selain itu, rakan-rakan yang tinggal rasa terharu kerana  'terpaksa' bersama-sama menggalas tugas-tugas yag ditinggalkan. Antara tugas besar yang beliau tinggalkan  ialah Setiausaha PIBG, Bos  Besar Majalah, MC Majlis-majlis Perdana,  Pakar Rujuk PBS, dan kadang-kadang menjadi pakar rujuk apabila rakan-rakan mengalami masalah rumah tangga! 
Sekarang fahamlah kami betapa beratnya tanggungjawab yang dipikul oleh Cikgu Hamdan selama ini..
Cikgu.... Selamat bertugas di tempat baru. Pandai-pandailah membawa diri.. Didoakan berjaya dan cemerlang di sekolah yang baru.

pistol nakal: GEMPAR! Kenapa Dengan BN Dun <b>Serting</b>? Ramai <b>...</b>

Posted: 13 Feb 2013 12:00 AM PST

Menurut sumber yang boleh dipercayai, akan berlaku sesuatu di Dun Serting dan hal ini berkaitan dengan kerajaan Barisan Nasional. Apa tidaknya, satu bantuan kewangan yang dijanjikan atas usaha kerajaan Barisan Nasional ini akan disampaikan kepada masyarakat DUN SERTING.
Maka beramai-ramailah masyarakat di Dun Serting akan keluar untuk menerima bantuan kewangan bernama Bantuan Rakyat 1Malaysia ini. INGAT! Ini BR1M, adalah untuk 1 Malaysia. Sesiapa yang layak memohon dan permohonan diluluskan, akan menerima bantuan ini. Tidak mengira pahaman dan ideologi politik.
MAJLIS PENYAMPAIAN BR1M 2.0
TARIKH : 13 FEBRUARI 2013 (RABU)
TEMPAT : DEWAN KOMPLEKS RAKAN MUDA BANDAR SERI JEMPOL
*SILA BAWA SURAT DAN KAD PENGENALAN

smk bandar baru <b>serting</b>: Pesta Pantun 2013 Daerah Jempol

Posted: 13 Mar 2013 05:42 AM PDT

Tahniah kepada pasukan pemantun smk Bandar Baru Serting kerana telah berjaya menjadi Juara Pesta Pantun Sekolah-Sekolah Menengah Peringkat Daerah Jempol 2013. Pemantun-pemantun sekolah ini telah berjaya mengalahkan pasukan pemantun dari Sekolah Integrasi Jempol (Intej) dalam perlawanan akhir yang diadakan di Dewan Bestari smk Bandar Baru Serting.
Tahniah juga kepada Pasukan Bicara Berirama smkbbs yang juga telah berjaya menjuarai pertandingan tersebut pada minggu lepas. Tahniah.. Didoakan kedua-dua pasukan akan berjaya dalam pertandingan seterusnya. Insya Allah.
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved