ads

Sabtu, 25 Februari 2012

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


flat unit no. 705-D fkat desa <b>rasah</b> taman desa <b>rasah</b> 70300 <b>...</b>

Posted: 29 May 2005 05:00 PM PDT

Price: 7300.00
Listing Type: auction
Property Type: flat
Closing Date: 3/3/2012
Deposit Bank Draft: 10

*10% DEPOSIT sahaja. Bank deraf/Cash order.
*Rumah dibawah harga pasaran dan lokasi yang baik untuk pelaburan masa hadapan.
*Urusan guaman dan pinjaman diuruskan sekali oleh pihak kami.
*Sila buat pendaftaran sebelum  2/3/2012, tarikh lelongan pada 3/3/2012.Pendaftaran Adalah Percuma.
*Sila hubungi En. Ishak 016-205 8205 atau email di: IshakHat@gmail.com Untuk maklumat lanjut.
"Kenapa Menyewa Jika Anda Mampu Memiliki Rumah Impian Anda Dengan Harga Yang Terbaik"..
*Hubungi pihak kami dengan Segera.
*Terima Kasih.

Unit No. F-3A-20, Jalan BM 4/5, Off Persiaran Mahkota 2, Bandar Bukit Mahkota, kajang, selangor darul ehsan

flat Unit No. F-3A-20, Jalan BM 4/5, Off Persiaran Mahkota 2, Bandar Bukit Mahkota Postcode: 43000 City: Kajang Rm 50000.00

Unit No. 3-9, 3rd Floor, Cemerlang Apartment, Taman Cemerlang, taman cermelang, kuala lumpur

apartment 	Unit No. 3-9, 3rd Floor, Cemerlang Apartment, Taman Cemerlang Postcode: 53100 City: Kuala Lumpur Rm 140000.00

Unit No. A-13-13, Mutiara Fadason, Jalan 2/17, Off Jalan Kepong , kepong, kuala lumpur

flat Unit No. A-13-13, Mutiara Fadason, Jalan 2/17, Off Jalan Kepong Postcode: 52000 City: Kuala Lumpur Rm 60000.00

Unit No. C1-03-02 (03-02), Pangsapuri Bahagia, Jalan Semenyih Indah 7, Taman Semenyih Indah, semenyih, selangor darul ehsan

apartment Unit No. C1-03-02 (03-02), Pangsapuri Bahagia, Jalan Semenyih Indah 7, Taman Semenyih Indah 43500  Semenyih.Rm 35000.00

Unit No. E-2-14, Block E, Lestari Apartment, Jalan PJU 10/1B, Damansara Damai, petaling jaya, selangor darul ehsan

apartment Unit No. E-2-14, Block E, Lestari Apartment, Jalan PJU 10/1B, Damansara Damai 47830 petaling jaya selangor darul ehsan.RM 56700.00

Unit No. 4-2D, 2nd Floor, Jalan 6/9, Kampung Tasek Tambahan, ampang, selangor darul ehsan

apartment Unit No. 4-2D, 2nd Floor, Jalan 6/9, Kampung Tasek Tambahan 68000 ampang selangor darul ehsan.RM 50400.00

Unit No. 5-10, 5th Floor, Block E, Rumah Pangsa Damai, Jalan Tropicana Selatan, PJU 3, petaling jaya, selangor darul ehsan

apartment Unit No. 5-10, 5th Floor, Block E, Rumah Pangsa Damai, Jalan Tropicana Selatan, PJU 3 47301 petaling jaya selangor darul ehsan.RM 72000.00

No. 34, Jalan Kesuma 1/8, Bandar Tasik Kesuma , beranang, selangor darul ehsan

terrace No. 34, Jalan Kesuma 1/8, Bandar Tasik Kesuma 43700 beranang selangor darul ehsan.RM 135000.00

Unit No. D-12-3A, Block D, Vista Millennium Condominium, Jalan DM 1, Taman Desa Millennia, puchong, selangor darul ehsan

condominium Unit No. D-12-3A, Block D, Vista Millennium Condominium, Jalan DM 1, Taman Desa Millennia 47150 puchong selangor darul ehsan.RM 121500.00

Unit No. A-4-13, 4th Floor, Pangsapuri Sri Kayangan, Jalan Ukay Perdana 2, Taman Ukay Perdana , ampang, selangor darul ehsan

apartment Unit No. A-4-13, 4th Floor, Pangsapuri Sri Kayangan, Jalan Ukay Perdana 2, Taman Ukay Perdana 68000 ampang selangor darul ehsan.Rm 105300.00

05 di senawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di senawang - Google Blog Search


2 BILIK UNTUK DISEWA <b>DI SIKAMAT</b>, SEREMBAN | Apartment <b>...</b>

Posted: 19 Feb 2012 10:48 AM PST

Dua kekosongan bilik untuk di sewa di Taman Indah, Sikamat, Seremban untuk perempuan Muslim.

Rumah teres 1 tingkat.

Bilik tengah – Sewa RM 250 seorang(2 orang RM300)
Bilik kecil – Sewa RM 150 (seorang)

Sewa termasuk sedikit perabut, katil, api dan air. Deposit sebulan boleh di ansur.
Bayar sewa sebulan untuk dapatkan kunci.

Kekosongan segera.

Hubungi kak Aini 013 343 7636

Incoming search terms:

  • rumah untuk disewa seremban 2012

Publish date: February 19, 2012 6:48 pm
Contact Name: Aini
Rental: 150
Region: N.Sembilan
Location: Sikamat
Phone: 0133437636

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


Kisah Pelarian Islam 20 Feb 2012 <b>di Seremban</b> - Tranung Kite

Posted: 17 Feb 2012 12:58 PM PST

Oleh: amkns

"

KISAH PELARIAN ROHINGYA

"Umat Islam Tanpa Negara"

Bersama Ustaz Mahmud Ayaz (Wakil Arakan Rohingya Network/ Setiausaha Agung Persatuan Kebajikan Muslim Rohingya)

Tarikh : 20 Februari 2012, ISNIN

Masa : 7:30 mlm

Tempat : Surau Al-Mustofa (Surau Hitam), Ampangan, Seremban

 

Maklumat Lanjut hubungi Sdr Suhaire Sulaiman (010-5492867) , Sekretariat CIMMA

Kutipan derma akan dilancarkan untuk membantu Ustaz Mahmud Ayaz yang sekarang ini mengurus sebuah Madrasah  Anak Yatim Rohingya (Umat Islam Tanpa Negara) 

************

Bayangkan kalau kita beada di tempat mereka...Tidak dibenarkan bekerja,belajar di sekolah harian kerana status mereka sebagai pelarian...Jadi, apa pilihan yang mereka ada? 

Rumah Anak Yatim Rohinya di Selayang amat memerlukan bantuan anda. Tanpa bantuan kerajaan dan tidak mendaftar kerana mereka adalah pelarian. 

Kisah selanjutnya di http://waghih.blogspot.com/2009/11/pelarian-islam-tak-layak-dapat-zakat-di.html  

Terdapat lebih kurang 10 atau 12 ribu orang pelarian Muslim Rohingya yang berdaftar dengan Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNHCR) di Malaysia. 

Sehubungan dengan itu, ia menjadikan pelarian terperangkap dalam beberapa situasi seperti tidak mempunyai pekerjaan yang sah selain anak-anak mereka tidak diberikan akses kepada pendidikan. Begitu juga tiada kemudahan perubatan dan hospital sebagaimana yang dinikmati oleh warganegara. 

Natijahnya, terdapat di antara mereka yang terpaksa bekerja sebagai pengemis untuk mencari sesuap nasi di samping meningkatnya masalah sosial yang sudah tentu akan merugikan semua pihak. 

Penderitaan Muslim di Myanmar bermula pada 1982 lagi apabila secara tiba-tiba Muslim Rohingya diisytiharkan pendatang asing di negara sendiri. Muslim Rohingya ditindas melalui undang-undang "Burma Citizenship Law of 1982".

"

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


Ada Port Maksiat Di Tengah Hutan <b>Di Jelebu</b>

Posted: 24 Feb 2012 10:00 AM PST

Pakej maksiat rimba

JELEBU: Jabatan Perhutanan Negeri Sembilan membongkar kewujudan satu markas maksiat dan perjudian di sebuah tapak perkhemahan yang dilengkapi bekalan air, tandas, dapur serta pentas di Hutan Simpan Kenaboi, di sini, kelmarin.

Kawasan seluas hampir setengah padang bola, lengkap dengan susunan pondok yang teratur air dan tiga bangsal besar serta tandas berlantaikan simen.

Beberapa tin minuman dipenuhi peluru dipercayai bahan untuk membidik sasaran turut ditemui di kawasan berkenaan.

Penolong Pengarah Silvikultur, Jabatan Perhutanan negeri, Nor Zaidi Jusoh berkata, pihaknya percaya tapak yang dikunjungi kumpulan antara 30 hingga 40 orang pada hujung minggu itu dibina sudah sejak setahun lalu.

"Kami memperoleh maklumat hasil risikan polis berkaitan pencerobohan hutan simpan dan aktiviti tidak bermoral termasuk judi dan seks bebas di kawasan itu.

Pesta maksiat di tengah rimba

ANGGOTA Jabatan Perhutanan menemui tilam dan kondom-kondom dalam pondok-pondok yang dibina.


JELEBU - Kegiatan seks tidak mengira tempat. Itulah penemuan terbaharu pihak berkuasa yang tidak menyangka ada kumpulan gemar melakukan hubungan seks di tengah rimba.

Rahsia di kawasan hutan simpan itu terbongkar apabila pihak berkuasa pada pukul 11 pagi kelmarin menyerbu Hutan Simpan Kenaboi di sini dan menemui satu lokasi di tengah-tengah hutan yang menempatkan 16 buah pondok yang dibina dengan kayu dan beratap nipah.

Setiap pondok itu pula dilengkapi dengan tilam, bantal dan selimut untuk keselesaan mereka menginap di situ secara berpasangan.

Malah lebih istimewa terdapat sebuah pondok lain yang dilengkapi dengan kemudahan dapur seperti kuali, periuk dan tong gas.

Sebuah tandas yang selesa juga dibina di kawasan hutan itu bagi memudahkan pengunjung yang menghabiskan masa beberapa hari di dalam hutan terbabit.

Markas tersebut dipercayai dibina sekumpulan pemilik kenderaan pacuan empat roda yang mempunyai hobi beriadah dan berseronok secara liar pada hujung minggu.

Turut ditemui tin-tin minuman keras dan sejumlah kondom yang sudah dipakai.

Ulasan GB

Siapa orang Jelebu? Angkat tangan...

1 comments:

View Comments/Post a Comment

Hutan Lipur Lata Kijang <b>di Jelebu</b> Bahaya Untuk Orang Awam | Blog <b>...</b>

Posted: 22 Feb 2012 04:29 PM PST

SEREMBAN: Orang ramai masih tidak digalakkan ke Hutan Lipur Lata Kijang di Jelebu atas faktor keselamatan.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pelancongan, Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian, Warisan dan Adat Istiadat Melayu Negeri Sembilan Datuk Mohammad Razi Kail berkata kawasan itu didapati masih merbahaya dan tidak selamat.

"Kita tidak digalakkan orang ramai untuk berkelah, berkhemah atau bermalam di situ kerana keadaannya yang masih tidak selamat. Tempat itu memang cantik, tapi dari segi keselamatan kita tidak galakkan orang ramai datang," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Pada 1 September 2010, kawasan itu ditutup kepada orang ramai berikutan fenomena 'kepala air' yang berlaku akibat hujan lebat membawa banjir besar menyebabkan Hutan Lipur Lata Kijang yang terkenal dengan air terjun setinggi 80 meter itu mengalami kerosakan teruk.

Akibat kejadian itu, pokok di tepi jeram hanyut dibawa air dan terdapat tinggalan lumpur setinggi empat meter daripada permukaan jeram hingga ke tebing.

Lebih memburukkan keadaan, laluan jeram berubah kerana kini dipenuhi pokok dan batu yang hanyut dibawa air.

Limpahan air besar itu turut memusnahkan wakaf dan dewan terbuka yang dibina di atas tebing jeram, manakala tangga laluan alternatif ke Gunung Besar Hantu di sebelah hutan lipur rosak dan tidak selamat digunakan.

Mohammad Razi berkata sejak kejadian itu, pihaknya telah melakukan pembaikan dan pembersihan terhadap mana-mana infrastruktur yang rosak di kawasan itu dan akan turut memasang alat amaran air naik.

Ditanya bila kawasan itu akan dibuka semula kepada orang ramai, beliau berkata: "Kita perlu tengok dulu dari segi keselamatan. Selagi ia tidak selamat, kita tidak akan buka. Tapi kita benarkan orang untuk datang, tengok, ambil gambar dan balik".

Beliau berkata penggemar sukan lasak seperti ekspedisi kenderaan pacuan empat roda juga tidak dibenar melakukan aktiviti berkenaan di kawasan itu. – Bernama

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Rojak Pak Salleh Tiada Tandingannya <b>Di Port Dickson</b> | Erie Yohoho

Posted: 10 Feb 2012 10:45 PM PST

Makan lagi? Biasalah. Makan untuk hidup bro! So, setakat ni kerja aku mencari kedai-kedai makan yang sedap dan berbaloi untuk sesiapa yang nak makan di Port Dickson ni. Maklumlah, masih ada masa untuk buat macamni. Miahahahaha.

20120211-024222.jpg

So, pagi tadi aku pergi sarapan seorang diri di Restoran Pak Salleh. Lokasi dia berdekatan dengan simpang tiga lampu isyarat Batu 4. Selalu aku lepak sini, aku balun kuey tiaw goreng. Not bad lah. Cuma yang aku musykil, asal aku datang makan tengahari dalam pukul 1 atau 2. Rojak Pak Salleh ni mesti dah habis. Mak aii, Copek boto habeh. Den pun heran, so pagi tadi den poie copek-copek. Sampai yo kek situ den pun balun Rojak Pak Salleh dalam lagenda tersebut.

Memang terbaik!!!!

20120211-024241.jpgRojak Pak Salleh Dalam Lagenda.

This is best bro!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 di linggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di linggi - Google Blog Search


Teres <b>di</b> taman desa PD <b>linggi</b> : Semua Homestay

Posted: 08 Feb 2012 01:40 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Teres di taman desa PD linggi. Posted by admin on Feb - 8 - 2012 - 0 Comment. penduduk majoriti kakitangan kerajaan.kondisiterbaik. rumah berdekatan kem tentera darat,pusatperanginan teluk kemang.sesuai untuk homestay,taski, ...
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved