ads

Isnin, 12 Ogos 2013

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


Pantau jualan arak di kawasan majoriti Islam <b>di Ampangan</b>, Seremban

Posted: 10 Aug 2013 03:25 AM PDT

2 Syawal 1434 H / 7 Ogos 2013
Bandar Baru UDA, Ampangan adalah sebuah bandar kecil dipinggir kawasan Majlis Perbandaran Seremban dan penduduknya adalah rata-ratanya orang Melayu. Kawasan ini boleh dikatakan ialah kawasan rizab Melayu.
Yang hendak saya sampaikan ialah bagaimana sebuah pasaraya di kawasan Melayu ini ada menjual arak sedangkan kebanyakan orang yang datang membeli-belah adalah orang yang beragama Islam dan mereka yang bertugas di kaunter bayaran serta pekerjanya yang lain adalah orang Islam.
Diharap pihak yang berwajib berhubungkait dengan agama mengambil perhatian dan jika boleh memberikan syarat tertentu supaya penjualan arak dipremis jualan minuman keras di pasar raya berkenaan ditiadakan. Memandangkan ia tidak sesuai dijual ditempat dimana majoriti penduduknya terdiri orang Islam.
Tidak dinafikan pasaraya ini dibenarkan menjual arak kerana setiap pusat membeli-belah yang besar dibolehkan kerana mempunyai lesen perniagaan untuk menjual makanan ataupun minuman yang tidak halal tetapi apabila pasar raya tersebut terletak dikawasan penduduk majoritinya 95 peratus orang yang beragama Islam adalah rasa agak janggal dan sangat tidak sesuai.
Walaupun nampak saperti perkara remeh temeh dan kecil sahaja tetapi impaknya besar dari segi sudut agama kerana apabila disesuatu kawasannya itu ada perkara haram atau maksiat berlaku tetapi dipandang enteng oleh masyarakat Islam sekeliling, maka keberkatan kawasan itu akan hilang dengan sendirinya.
Syed Abdullah Syed Osman ,

05 di sikamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di sikamat - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2013 11:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Single Storey, Taman Desa Kiara, <b>Sikamat</b>. | Rumah untuk dijual <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2013 03:33 AM PDT

Description

Storey: Single Storey
Type: Terrace
Situated: Intermediate
Beds: 3
Baths: 2
Land Area: 1200 sq.ft.
Other info: Non Bumi Lot.
Title type: Freehold

Keterangan :
– Lokasi rumah di area Sikamat.
– Berhampiran Masjid Sikamat.
– Berhampiran Balai Polis Sikamat.
– Kurang 5 minit ke highway LEKAS.
– Kurang 7 minit ke Pusat Bandar Seremban.
– Kurang 15 minit ke Highway PLUS.
– 35 minit perjalanan ke PORT DICKSON.
– 40 minit perjalanan ke KLIA / LITAR F1.
– 45 minit perjalanan ke KUALA LUMPUR melalui PLUS.
– Berhampiran taska, sekolah rendah dan sekolah menengah.
– Suasana yg damai dan jauh dari kebisingan.
– Kejiranan yang selesa.
– Pembeli diperlukan SEGERA !!

Earnest Deposit 3% & Balance 7% masa sain S&P.
Lawyer & Loan akan diuruskan.

Adakan Anda Nak Jual Rumah?
Call sekarang untuk nasihat jual/beli PERCUMA*.

SERIOUS BUYER ONLY!!!!

Untuk sebarang pertanyaan hubungi:
Mr. Syahz 010-2212334

About The Poster

TransAsia Property Consultancy Sdn. Bhd. - VE(1)0187 Lot 2-10, Aras 2, Plaza Seremban, Jalan Dato' Muda Linggi, Negeri Sembilan. Tel/Fax: 06-7620673

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Atia Adina: Kisah Sambut Birthday Ikhwan <b>Di</b> Marrybrown <b>Bahau</b>

Posted: 06 Jun 2013 01:04 AM PDT

ahad malam sebelum kami balik ke klang, kami singgah dulu marrybrown bahau untuk sambut harijadi adik ikhwan yang ke 3 tahun ....
wah ... seronok sakan lah kami sepupu sepapat dapat main2 dalam ni ...

main sampaikan tak ingat nak makan ...

fuyooo .... aksi spiderman adik adam

turun lah cepat abang afiq ...


happy birthday to you adik ikhwan ...

keluarga adik ikhwan .... saya menyelit

ok atuk ne ngan atuk tan plak nak bergambar ngan cucu-cucu


masa kami ngah makan-makan ... tiba-tiba datang marrybrown mascot nih ... yeah saya suka ... apalagi ... nak salam nak salam

ambil peluang bergambar dengan mascot

adik adam muka cuak ... cam takut jer ....

owh ini aiman .... dia takut sanga-sangat ngan mascot tu ... nampak jer terus menangis
ayah dia datang selamat kan dia .... tu dia dah berhenti menangis

ini sorang lagi penakut ... abang afiq .... dia nampak jer maskot terus nyorok bawa kerusi ... gambar kurang jelas

satu lagi gambar abang afiq bawah kerusi ... masa ni dia dah start nangis bila semua orang dah tau tempat persembunyian dia

atuk tan selamatkan abang afiq .... abang afiq terus keluar dari marry brown ... pas tu tak masuk-masuk
adik ikhwan pun takut gak ... tapi dia nampak cool jer ...
ucu saya ... sibuk melayan awek ... sms tak sudah2 ...

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


Kedai emas dirompak <b>di Mantin</b> - Malaysia Edition | Malaysia Edition

Posted: 26 Jul 2013 01:38 AM PDT

SEREMBAN: Empat lelaki bersenjatakan sepucuk pistol merompak sebuah kedai emas di pekan Mantin, dekat sini, tengah hari tadi menyebabkan pemiliknya mengalami kerugian hampir RM500,000.

Dalam kejadian antara jam 12 tengah hari hingga 1 petang itu, suspek dikatakan turut melepaskan tembakan dalam cubaan melarikan diri.-hMetro

05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Hj.Shaari <b>di Kuala Pilah</b> pada 15 Jun 2013 | Makrifat Tok Kenali

Posted: 14 Jun 2013 04:20 AM PDT

Kepada tuan-tuan dan puan-puan Yang dirahmati Allah sekalian.  Bagi yang berhajat untuk sekali lagi bertemu saya, datanglah beramai-ramai

Tempat-keMadrasah  An- Nur, Kg. Angga Bisa Ulu, Gacong, Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

Masuk ikut jalan Istana Sri Menanti

Tarikah- 15 hb Jun 2013

Masa     – Selepas Maghrib

Semoga Allah merahmati kita dalam menuju jalan ingat kepadaNya. Amin

di negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sembilan - Google Blog Search


Bantu kerajaan jayakan usaha tingkat syiar Islam <b>di Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 11 Aug 2013 11:26 AM PDT

Oleh NAZARUDIN SHAHARI
nazarudin.shahari@utusangroup.com.my

Datuk Seri Mohamad Hasan

Kepemimpinan masjid perlu bersamaSEREMBAN 11 Ogos - Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan mengajak seluruh kepemimpinan masjid bersama-sama dengan kerajaan menjayakan usaha meningkatkan syiar Islam di negeri ini.

Beliau berkata, perkara itu perlu memandangkan masjid adalah institusi yang sangat dekat dengan masyarakat di semua peringkat.

Katanya, tanpa kerjasama daripada kepemimpinan masjid dasar-dasar yang dilaksana kerajaan bagi meningkatkan syiar Islam tidak akan mendapat kejayaan seperti dimahukan.

"Mungkin menganggap peranan kita kecil tetapi sebenarnya sangat besar kerana kita adalah pengurus masyarakat dalam kariah masing-masing," katanya.

Beliau berkata demikian dalam majlis penyampaian bantuan tahunan masjid serta sumbangan kepada Nazir, Setiausaha dan Bendahari 288 masjid seluruh negeri ini di sini baru-baru ini.

Dalam majlis itu, Mohamad selaku Pengerusi Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (MAINS) menyerahkan sumbangan berjumlah RM1.57 juta.

Sementara itu, katanya, audit terhadap masjid di negeri ini tidak menemui penyelewengan dalam pengurusan kewangannya.

Tambahnya, sepanjang tahun lalu, semua masjid di negeri ini mengumpul sebanyak RM14.8 juta sumbangan daripada pelbagai pihak dan daripada jumlah itu sebanyak RM13.9 juta dibelanjakan untuk tujuan mengimarahkan masjid.

Beliau turut berkongsi prestasi dan kecemerlangan MAINS dalam urus tadbir dan menduduki tempat pertama peringkat kebangsaan dengan skor 96.2 peratus dalam Laporan Audit Negara.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved