ads

Isnin, 1 Ogos 2011

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


Syarak Mengata , Adat Menurut: MASSA BAKERY <b>di Ampangan</b>, Seremban

Posted: 01 Jun 2011 02:48 AM PDT

MASSA BAKERY
Menjual bahan bakeri seperti bahan-bahan membuat kek, hiasan kek, coklat compound seperti berry'l dan colatta, mould chocolate dan icing image untuk chocolate oreo.

Alamat :
MASSA BAKERY
No 15 Bangunan PKNNS,
Jalan Kuala Pilah, Ampangan,
70400 Seremban, N.Sembilan

Hubungi Puan Aida
Tel : 06-7626770
Fax : 06-7641646

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

05 di tampin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di tampin - Google Blog Search


sELamaT PenGanTin BarU eTTy. BerTemU kiTa <b>Di TamPin</b> naNTi <b>...</b>

Posted: 03 Jun 2011 06:00 PM PDT

Alhamdulillah.

Salah seorang sahabat merangkap adik blogger saya selamat melangsungkan pernikahan semalam dan majlis persandingannya akan di adakan pada hari ini di Dewan Bandaran Tampin, Negeri Sembilan.

InsyaAllah, jika di permudahkan saya akan menghadiri majlis tersebut tengah hari ini. Sesiapa yang di jemput dan hadir, bertemu kita di sana. =))

Selamat Penganti Baru Etty dan Najib. =))





Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


Anak Muda Kampung Nak Senang: Imam Masjid Ampangan <b>Seremban di</b> PECAT?

Posted: 29 Jun 2011 05:48 PM PDT

Imam Masjid Jamek Ampangan, Seremban di PECAT? Itulah yang hangat diperkatakan kini, dan sekarang SMS sedang berlegar di sekitar Negeri Sembilan berbunyi : "Bantahan Pemecatan Imam 1 Masjid Jamek Ampangan. Solat Hajat 30/6 selepas Solat Isya di Masjid Ampangan, Himpunan Bantahan Jamaah Masjid Ampangan selepas Solat Jumaat 1/7 depan Masjid Ampangan. Mengumpul tandatangan bantahan. Mengumpul dana untuk Tindakan Injunksi Mahkamah Tinggi Seremban".

Adakah Imam tersebut pendakwah, ulamak dan pakar motivasi terkenal di Negeri Sembilan iaitu Ustaz Norazman Mohamad?

Jika benar, ia satu kesilapan yang amat besar oleh sesiapa yang terlibat dalam usaha memecat beliau secara langsung atau tidak langsung.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

05 di kuala klawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala klawang - Google Blog Search


RM560,000 pasang lampu jalan elak bahaya - Utusan Malaysia Online <b>...</b>

Posted: 27 Jul 2011 05:24 PM PDT

RM560,000 pasang lampu jalan elak bahaya

RM560,000 pasang lampu jalan elak bahaya

JELEBU 27 Julai - Kemudahan lampu jalan di sekitar kawasan Bukit Tangga merupakan satu kemudahan yang bermakna bukan sahaja bagi orang ramai yang menggunakan laluan berkenaan, malah kepada masyarakat di sekitar kawasan Kuala Klawang dan daerah ini secara amnya.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pertanian, Industri Asas Tani, Pembangunan Usahawan dan Koperasi negeri, Datuk Yunus Rahmat berkata, sebelum ini ramai di kalangan masyarakat khususnya di Kuala Klawang mahu supaya lokasi itu dipasang lampu berikutan suasana gelap ketika waktu malam.

Malah, kata beliau, situasi itu bukan sahaja bakal mengundang bahaya kepada pengguna malah ia boleh mengakibatkan tragedi buruk berlaku melibatkan kemalangan maut di kawasan berkenaan.

"Oleh yang demikian kita telahpun meminta kerajaan negeri dengan kerjasama Tenaga Nasional Berhad (TNB) untuk menyediakan lampu jalan seperti mana yang diharapkan oleh masyarakat setempat khususnya di daerah ini.

"Kita bersyukur kerana perkhidmatan lampu jalan ini dapat disediakan dan ia merupakan satu kemudahan yang amat dihargai bukan sahaja di kawasan sekitar malah penduduk di daerah ini," katanya.

Yunus berkata demikian ketika berucap pada majlis Perasmian Lampu Jalan Awam di Bukit Tangga Sempadan Jelebu-Seremban di Dataran Bukit Tangga dekat sini, hari ini.

Mengulas lanjut mengenai perkhidmatan itu, Yunus yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Klawang berkata, RM560,000 dibelanjakan oleh kerajaan negeri untuk menyiapkan projek pemasangan di laluan utama berkenaan.

Malah, katanya, 156 batang tiang lampu dipasang di lokasi berkenaan bagi membolehkan orang ramai khususnya di daerah ini dapat menggunakan laluan berkenaan terutamanya pada waktu malam.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Anak Sungai Derhaka: Najib <b>di Port Dickson</b>, Ribut Melanda <b>...</b>

Posted: 30 Jul 2011 11:02 PM PDT


Kebanyakan media cetak terutamanya yang ditunggangi UMNO hanya melaporkan berita ini ketika Najib berada di Teluk Kemang, Port Dickson, Negeri Sembilan..

Antara laporan media tentang Najib ketika berada di Port Dickson itu ialah..


TELUK KEMANG 30 Julai - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Perbarisan Tamat Latihan Perdana membabitkan dua pasukan keselamatan iaitu tentera dan polis buat julung- julung kalinya telah memahat satu sejarah penting dalam bidang keselamatan negara.

Turut hadir Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan; Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi; Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein; Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd. Sidek Hassan; Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar. – Lidah Rasmi UMNO

Dan juga ini..

TELUK KEMANG 30 Julai - Lebih 20,000 orang menyaksikan majlis bersejarah Perbarisan Tamat Latihan Perdana Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) Siri 1/2011 di Pusat Latihan Asas Tentera Darat (Pusasda) di sini hari ini.

Acara yang buat pertama kali diadakan itu membabitkan 984 pelatih konstabel polis dan 2,107 perajurit muda termasuk 194 anggota wanita di bawah Strategi Lautan Biru Kebangsaan (NBOS).

Seramai 17 pegawai dan 45 anggota ATM serta tujuh pegawai kanan dan 18 anggota PDRM turut menjayakan perbarisan tamat latihan itu yang diketuai secara bersama oleh Mejar Rosman Mohd. Noh dari ATM dan Deputi Supritendan Douglas Nyeging Taong dari PDRM.

Tetapi.. kenapa tiada (mungkin aku tak jumpa) yang melaporkan tentang kejadian ribut yang melanda ketika Najib dan Rosmah berada di sana, Ribut telah melanda setelah Najib habis memberikan ucapan.

Dalam kejadian dua telah dilaporkan terbunuh didalam keretan kera dihempap pokok besar yang tumbang.Seorang bayi juga telah diterbangkan angin tetapi terselamat..

Apakah kejadian yang berlaku ini Suratan, Kebetulan atau BALA yang diturunkan Allah sebagai peringatan buat kita semua agar jangan bersekongkol dengan pemerintah yang zalim???

"Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Lauhul Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah." (QS. al-Hadid : 22)






Lagi gambar dan lebih banyak maklumat sila lihat di (SINI)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Cik Azizah: Ribut <b>di Port Dickson</b> 30 Julai 2011 [Gambar]

Posted: 31 Jul 2011 05:53 AM PDT

setahu jijah tak pernah berlaku tragedi macamni sekitar Port Dickson selama jijah tinggal sini. Hujan lebat dan ribut kuat melanda semasa Majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana Perajurit Muda dan Konstabel Polis di Kem Pusasda.

selepas  sahaja PM Najib merasmikan Majlis Perbarisan. terus ribut,hujan melanda. nasib baik PM kita tak mengalami apa-apa. banyak juga  kemusnahan berlaku ketika itu. jalan jammed. hospital mengisytiharkan bencana sedang berlaku.

kereta yang di letak di tepi jalan musnah di hempap pokok yang tumbang. signboard juga hancur.

bayangkan lepas je korang selesai melihat perbarisan nampak kereta korang jadi begini. sadisnya..
kereta habis di tenggelami air. kesiannya kalau orang yang datang dari jauh. macamner la dorang balik kan bila jadi begini. tapi bencana alam dugaan Allah.
paling teruk sekali berlaku. tak sangka betol sebab tak pernah-pernah berlaku di PD. tapi masa tu orang cakap air laut memang dah bergelora. dah la kami tinggal betol2 berhampiran dengan pantai. kalau TSUNAMI memang habis satu daerah Port Dickson. Nauzubilah.
banjir. habis kereta tenggelam. Ya Allah!!
hingga sekarang sekitar daerah Port Dickson mengalami masalah air. sebab di katakan tebing Sungai Linggi Port Dickson pecah! seksanya tak de air ni kan. ape tak boleh. 
Ya Allah berikan kami kekuatan menjelang bulan Ramadhan ni.

jangan lupa tinggalkan komen. kalau suka boleh SHARE dan LIKE untuk perkongsian ilmu. Sama-sama kita beramal

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


DMPSA-2010: 17 tahun tunggu elektrik <b>di Jelebu</b>, akhirnya PAS bantu

Posted: 28 Jul 2011 05:59 PM PDT


"Akhirnya selepas menunggu selama 17 tahun, sambil berusaha memohon bekalan elektrik ke rumah beliau di Kg Ulu Jelebu dari TNB dan kerajaan UMNO/BN, pada 27 Julai 2011, rumah En Radzuan Bin Halim, 50 tahun dan Puan Norhayati telah pun terang benderang dengan cahaya lampu berkat usaha dari sebuah NGO dengan kerjasama PAS Kawasan Jelebu dan PAS MTD Klawang.


 
Pihak NGO tersebut telah menyumbangkan sebuah generator dan 5 buah tilam kepada keluarga En Radzuan.  Pihak PAS MTD Klawang telah memberikan kerjasama dengan menyumbangkan wayar dan paip untuk membuat pendawaian di dalam dan di luar rumah En Radzuan.  

Pasukan Unit Amal Jelebu telah menghantar 2 orang petugas mereka menjalankan kerja-kerja pendawaian tersebut. 

En Radzuan menyatakan rasa gembira dan terharu dengan sumbangan dari pihak NOG tersebut dan usaha yang dijalankan oleh PAS untuk membantu beliau dan keluarga.  

Beliau mempunyai 10 orang anak, iaitu 6 perempuan dan 4 lelaki. Dengan adanya lampu yang terang ini dapatlah anak-anak beliau mengaji dan meneruskan pelajaran pada waktu malam katanya.  

En Radzuan menambah lagi walaupun dia tahu PAS bukanlah parti pemerintah tetapi usaha PAS yang ikhlas membantu orang-orang yang miskin seperti beliau, membuatkan beliau rasa terharu dan beliau mendoakan kemenangan PAS pada pilihanraya yang akan datang supaya lebih ramai lagi orang dapat dibantu. 

Menurut Saudara Nor Anif (Timbalan YDP) adalah menjadi tanggungjawab PAS membantu semua orang sesuai dengan tema Muktamar tahunan PAS baru-baru ini iaitu 'Negara Berkebajikan'. 

Saudara Anif juga menegaskan bahawa walaupun sekarang ini rumah En Radzuan telah pun terang tetapi masih menjadi tanggungjawab kerajaan UMNO/BN menyalurkan bekalan elektrik ke rumah En Radzuan kerana bekalan elektrik adalah kemudahan asas yang menjadi hak semua rakyat Malaysia untuk mendapat nya terutamanya kawasan Parlimen Jelebu ini diwakili oleh Rais Yatim yang juga seorang Menteri Kanan. 
http://pasjelebu.blogspot.com  

Laporan penuh bergambar di http://orangklawang.blogspot.com/2011/07/selepas-17-tahun-baru-nampak-cahaya.html

Tranungkite 

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Public Complaints Bureau: Program KABB <b>di Jelebu</b> (12 April 2011)

Posted: 14 Jun 2011 08:20 PM PDT

Suasana dalam dewan yang dipenuhi orang awam dan kakitangan kerajaan.

Tim. Ketua Pengarah (Aduan), En. Md. Zin Musa menyampaikan kata-kata aluan.

ADUN Pertang, Dato' Razak Mansor bersama TKP(P), Pegawai Daerah Jelebu dan Pengarah BPA Negeri Melaka / N.Sembilan mengadakan lawatan ke kaunter-kaunter yang terlibat.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


shaidatuliyanabdultalib : kisah choir <b>di gemas</b>

Posted: 20 May 2011 07:15 AM PDT

seperti yg sudah dikatakan
ktorg telah pergi bertanding hari kames hari tuu
kol 4 sengah pagi
aku menerima gegaran otak
apabila mak aku kejut aku dari tidur
emm then,ktorg bertolak kol 6 sengah cmtu
aku dok nan lim sayang aku neyy
then da settle amek tempat duduk
aku nan lim berborak borak
**eyh aku nak study maths ney
tapi haihhh disebabkan mulut ingin berkata kata
emm then memule je bukak buku
**suka suki jee aku menggabungkan bm dan bi kan?
emm then,tibe plak turn aku nak dipakaikan lipstick
time tu jugak laa bus tuu nak bergoyang bagai nak gila
lipstick tuu kene kat gigi ku
nasib baik tak tertonyohkan lipstick tu dalam mulut aku
memang sarapan lipstick laa aku pagi tu kalau cmtu
ktorg pergi try test cuba
pasuh terus jee turn ktorg tok perform
memang untung kan jdk team first tok present
sbb nak tengok chan hwa present
n risau pasal exam maths kene amek pas tuu
lepas je tengok dorg perfom
haihh hancur harapanku tok pergi nationals tahun ney
alahai tapi dorg ade trainers
so kire oke laa tu kan kan?
**still takmo mengaku kalah
emm then amek exam kat library dorg
eyh tu library ke hape tu?
terkejut ouh sebab library dorg pakai kipas serte angin luar je
aku patut bersyukur dengan library sekolahku yang serba serbi lengkap
lepas tu turon pergi dewan
dan dah kene sediakan telinge
dan akhirnye ktorg tahu ney laa results nye
**kan bagus kalau aku boleh hapuskan NAIB yg ade kat depan JOHAN tuu??
huhuh sedihh tapi memang dah dapat jangke da
cube try test lagi next year
its okayy sbb ktog masih maintainkan tempat ktorg 
iaitu seken place dari azali lagi
ble laa nak hilang sumpahan tuu?
huhuuu emm semoge next year our dreams to beat chan hwa 
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


Syarak Mengata , Adat Menurut: MASSA BAKERY <b>di Ampangan</b>, Seremban

Posted: 01 Jun 2011 02:48 AM PDT

MASSA BAKERY
Menjual bahan bakeri seperti bahan-bahan membuat kek, hiasan kek, coklat compound seperti berry'l dan colatta, mould chocolate dan icing image untuk chocolate oreo.

Alamat :
MASSA BAKERY
No 15 Bangunan PKNNS,
Jalan Kuala Pilah, Ampangan,
70400 Seremban, N.Sembilan

Hubungi Puan Aida
Tel : 06-7626770
Fax : 06-7641646

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved