ads

Rabu, 24 April 2013

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


Potensi BN menang <b>di</b> Senawang dan <b>Rasah</b> amat besar

Posted: 22 Apr 2013 11:48 AM PDT

RASAH 22 April - Rakyat tidak perlu ragu untuk memilih Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini kerana BN terbukti memberi khidmat terbaik kepada rakyat.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rasah, Senator Datuk Mohammed Najeeb Abdullah berkata, janji sudah ditepati dan semakin ramai rak-yat menolak pembangkang.

''Pengundi sudah bosan dengan corak kempen mereka yang asyik bercakap soal janji, sedangkan hakikatnya, tidak ada janji yang ditepati pembangkang.

''Hari ini yang membela nasib rakyat ialah BN dan itu pembangkang tidak boleh nafikan kerana ia telah dibuktikan," katanya ketika mengiringi calon BN bagi kawasan Parlimen Rasah, Teo Eng Kian dan calon BN Dewan Undangan Negeri (DUN) Senawang, David Choong Vee Hing di sini hari ini.

Katanya, dalam kempen pemimpin mesti bersikap jujur kepada pengundi dan menyatakan apa yang dibuat bukan sekadar retorik untuk memancing undi.

''Pembangkang kata mereka bukan kerajaan yang memerintah dan sebab itulah tidak berupaya bantu rakyat. Bagi kita, itu bukan alasan kerana membantu rakyat tidak perlu menunggu ada kerajaan.

''Jika mereka tidak tahu menjaga rakyat, serahkan sahaja tugas itu kepada BN. Kami tahu apa hendak dilakukan," katanya.

Sementara itu, Vee Hing berkata, kawasan DUN Senawang mempunyai potensi besar untuk dimenangi kerana rakyat tahu calon DAP, P. Gunasekaren tidak banyak menyumbang untuk membangunkan kawasan, apatah lagi mensejahterakan rakyat.

''Mana bukti pembangunan yang dilakukan oleh DAP di Senawang, kalau bukan semuanya adalah usaha dan komitmen kerajaan BN," tegasnya.

Bagi Eng Kian, walaupun cabarannya besar dalam kerusi Parlimen Rasah ini, ia bukan halangan kerana BN telah lama berkhidmat di sini berbanding penyandangnya yang dahulu, Pengerusi DAP negeri, Loke Siew Fook.

Katanya, sebab itulah Siew Fook melarikan diri ke Parlimen Seremban dan memberikan kerusi 'malang' DAP itu kepada bekas ADUN Bahau, Teo Kok Seong.

''Kita yakin dengan kerja keras yang dilakukan BN dan jentera parti, Parlimen Rasah akan dirampas semula dari DAP. Rakyat dan akar umbi sudah pun menolak DAP sejak beberapa tahun lalu dan kini mereka mahukan BN di kawasan Parlimen ini," katanya.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KELAS HANAN BAKERY <b>DI RASAH</b>, SEREMBAN - "Moh maSak <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2012 11:33 PM PST

Assalamualaikum Bersyukur pada mu ya allah atas kekuatan dan semangat yg telah engkau berikan pada ku' dalam sarat2 mengandung 7bulan ni, semangat buat kelas dan order semakin membara2....seronok lepas pindah bakery baru di rasah ni, setiap mgg sibuk dengan aktiviti, jika tiada kelas, ada order, dan jika banyak order tak buat kelas..baby dlam kandungan semakin aktif dan perut semakin memboyot kehadapan...Insyallah March 2013 ..lahir la seorg putera Abdullah sani.... yg tak sabar-sabar menghitung hari adalah kakak-kakaknye.... husna, huda dan hanan' tiap2 hari melayan tendangan di perut ibu'..kekadang ada je soalan yg kelakar di tanyekan'...Ibu' baby bangun ke tdo?....hari ni dia dah tendang ke belum.... Jarak umur baby dengan hanan ...7tahun'....mungkin bila dah lama tak ada adik yg kecil...masing2 rasa seronok dan semuanya baik hati membantu ibu di dapur' alhamdulilah' Lambat saya update blog bulan dec ni, sbb sibuk dengan kelas dan order' tp hari ni ada kelapangan di bakery' sy nk upload beberapa gambar kelas dan tempahan beberapa gambar tak dapat di upload....sbb blurrrr..nnti sy cuba lagi

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 11:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

cerita maya persada: Pemilihan Perajurit Akhir <b>Di</b> Kem <b>Rasah</b>

Posted: 22 Nov 2012 12:50 AM PST

Letihnya tak hilang lagi sehingga hari nie....
Pagi-pagi dah bangun lepas subuh nak bertolak dari Melaka ke Kem Rasah di Seremban...(tak tahu lokasi kat ner)
Kali ini training di Kem Rasah untuk pemilihan terakhir 2012. Anak aku yang bujang nie memang dah minat dia ke arah tu...(semoga perginya tak kembali lagi macam dulu..)
Tepat jam 7.30 p.m aku telah sampai di hadapan Kem Rasah (Markas 1 Briged) rupa-rupanya kem nie dekat sangat dengan Hospital Tuanku Jaafar Seremban, ramai gak yang dah tiba di sana, cari parking and then masuk ke dalam kem (parent dibenarkan masuk, kalau di PUSASDA parent tak dibenarkan masuk) Ramai gak bebudak lelaki yang terpilih ke pemilihan kali ini...
Jam 8.00 a.m ada lak kapten askar nie cakap pada parent @ waris supaya tak perlu tunggu, kalau nak tunggu gak duduk ler di surau di dalam kem dan rehat di sana. Tetapi aku tak, lepas tu aku terus g ke bandar Seremban (siap tanya MP kat mana nak pergi ke sana, maklum ler aku dah lama tak gi..)
(Apa aku buat di Seremban nanti aku citer kemudian..ok...)
Training satu hari di sini termasuklah cek satu badan di RSAT (jangan tanya aku apa tu RSAT aku pun tak tahu), latihan matematik, latihan fizikal berlari 2 round dengan masa yang ditetapkan. Ada gak yang gagal bila diperiksa kesihatan gigi berlubang banyak kalau tak silap tak boleh lebih dari 2 lubang, gagal tapak kaki flat (macam itik lol), ada buasir (nie yang seram bila kapten perempuan periksa satu badan tanpa pakaian tau...he he he), latihan fizikal larian tak capai target dan banyak ler .....akan di reject kalau tak capai peraturannya...
Tu dia anak aku yang pakai beg sandang hijau askar...
Anak aku habis training sampai petang, 6.30 pm baru tamat. Makan dan minum disediakan dan berjemaah bersama abang-abang askar lagi. Bila lulus, surat pemilihan dan penyerapan kemasukan tentera darat akan dapat pada pertengahan Disember nanti dan terus berdaftar dengan tentera darat pada awal januari 2013 di PUSASDA.
Panjang citer lak kali nie...banyak lagi nak citer tapi dah penat jejari nie nak menaip lagi dan lagi......

Bilik Untuk Disewa – Dekat Hospital Tunku Jaafar ,Jalan <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 05:22 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rooms for rent near hospital tunku jaafar and imu, by walking distance can reach,very near to hospital.
-new fully room funish
-one person rm200 per month(included bills)
-two person rm350 per month(included bills)
-washing machine and refrigerator
-March onwards,to move in = 1month rental+1month deposit
-prefer who are working in hospital.

By rumahsewa.com

Bilik Untuk Disewa – Dekat Hospital Tunku Jaafar ,Jalan <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 05:22 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rooms for rent near hospital tunku jaafar and imu, by walking distance can reach,very near to hospital.
-new fully room funish
-one person rm200 per month(included bills)
-two person rm350 per month(included bills)
-washing machine and refrigerator
-March onwards,to move in = 1month rental+1month deposit
-prefer who are working in hospital.

By rumahsewa.com

05 di sikamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di sikamat - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2013 11:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2013 11:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2013 11:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 11:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

pengikut pakatan haram <b>sikamat</b> terdesak <b>...</b> - Cili Api Bloggers

Posted: 15 Mar 2013 01:51 AM PDT

Terdesak sungguh Pakatan Haram Sikamat apabila cuba sabotaj Program UMNO. Mungkin kerana telah merasakan mereka akan tewas di Sikamat , penyokong parti haram ini telah menghantar SMS dan juga memberitahu orang kampung  bahawa UMNO akan memberikan sumbangan barangan 1 Malaysia  , kesian  makcik makcik ini pagi pagi sudah  bawa kereta sorong dan bakul apabila diberitahu UMNO mahu memberikan barangan runcit 1 Malaysia kepada mereka yang datang ke program UMNO Konvoi Semarak Budi Sentuhan hati yang di adakan dekat Family Stor Sikamat.

Kesian Mak cik yang telah membawa troli dan bakul bakul menghrapkan ada barnagn 1 Malaysia untuk diberikan. Ini semua tektik mereka untuk memburukkan nama baik UMNO.

Setelah diterangkan bahawa mereka tertipu akhirnya mereka faham bahawa ini adalah satu sabotaj penyokong Pakatan Haram untuk mencalarkan nama baik UMNO yang mula mendapat tempat dihati rakyat di Sikamat. Semoga berhati hati lain kali dan pastikan  bahawa kita menerima  pesana yang benar kerana mereka in i boleh lakukan apa saja setelah terdesak

SK KAMPONG DACHING LENGGENG: Tewas <b>di</b> SK <b>Sikamat</b>

Posted: 23 Feb 2013 10:52 AM PST

Sikamat, 21 Feb : Pasukan 'Daching 9 Fc' yang di dalam persiapan untuk mewakili SK Kg Daching ke MSSD Seremban 1 telah mengadakan perlawana persahabatan menenang SK Sikamat yang juga juga bertahan 5 kali berturut2 MSSD Seremban 1 di Padang SK Sikamat. Perlawanan yang berlangsung di dalam hujan renyai itu mengikut format 15 minit setiap set dan sebanyak 3 set telah dijalankan. SKKD bermula dengan agar tersusun dengan melancarkan beberapa serangan awal, namun kekebalan pertahanan SKS jelas ketara. Melalui serangan pertama mereka ke kubu SKKD, SKS berjaya mendapat gol pertama di atas kecuaian Akmal selaku penjaga gawang SKKD. Tersentak dengan gol itu barisan serengan SKKD cuba bangkit namun sekali lagi benteng pertahanan hampa apabila SKS mendapat gol kedua yang jelas offside namun tidak disedari pengadil. Memulakan separuh masa kedua SKKD hampir berjaya menjaringkan gol pertama namun sekali lagi nasib tidak menyebelahi barisan serangan SKKD untuk merapatkan jurang. Tanpa ada jaringan pada separuh masa ke 2. Pada separuh masa ke tiga SKKD jelas mendominasi saingan, namun kekentalan pasukan SKS memusnahkan impian.SKKD 0 - 3 SKS. Jurulatih SKKD, En Firdaus, menyatakan beliau agak berpuas hati dengan prestasi pemain. Walau pun tewas pemain telah menunjukkan mereka mampu bersaing dengan mana-mana pasukan pilihan. Melaporkan : Mohd Riduan bin Md Yusof

br1m + winnable candidate umno <b>di</b> dun paroi, <b>sikamat</b>

Posted: 06 Feb 2013 08:47 PM PST

Salam Maulidur Rasul kepada semua kaum muslimin dan muslimat. Alhamdulillah JS telah berpeluang bersama-sama dengan masyarakat Islam di Negeri Sembilan berhimpun di Majlis Sambutan Maulidur Rasul baru-baru ini di Padang MPS Seremban. Amat bermakna sekali kepada JS hadir bersama tanpa diarah oleh mana-mana badan politik dan Ngo's menyertai perarakan pada hari tersebut. Ucapan daripada YAB Dato' Seri Utama Hj. Mohamad bin Hj. Hasan bertepatan dengan tema yang dijadikan sebagai pegangan umat Islam di Negara ini.
Bermula 1 Februari 2013 kerajaan Negeri Sembilan telah mula mengagihkan bantuan BR1M kepada semua penerima fasa pertama. Difahamkan lebih daripada 60 ribu penerima pertama  di Daerah Seremban  sahaja telah mula menerima bantuan tersebut.
Keceriaan di wajah penerima bantuan RM500 itu jelas sekali apabila JS hadir sendiri meninjau bersama rakan-rakan di majlis penyampaian yang dibuat di DUN Senawang, Ampangan dan Sikamat. Walaupun JS bukan diantara penerima bantuan tersebut namum kesyukuran turut JS lafazkan dihati kerana kesudian YAB Perdana Menteri menyediakan lebih daripada 3 billion ringgit untuk disampaikan kepada penerima yang layak samada mereka yang telah menerimanya pada tahun lalu atau  penerima yang baru.
Penerima-penerima bantuan BR1M 2.0 di kawasan yang tidak mempunyai ADUN daripada BN telah menerima baucer  daripada pengerusi-pengerusi BN parlimen tersebut.  Pada tahun lepas kerajaan telah menetapkan supaya YB Kawasan dan juga " ADUN bapa angkat" DUN terbabit mewakili pihak kerajaan tetapi atas dasar menjaga hati puak-puak tertentu maka kerajaan melonggarkannya kepada mereka yang berkenaan untuk menyampaikannya pada tahun ini. Kerajaan tidak mahu timbulnya masalah dalaman seperti pada tahun 2012 ada di kalangan mereka memaki hamun Pegawai Daerah kerana tidak dijemput ke majlis penyampaian serta tidak diberi peluang untuk menyampaikannya. Maklumlah di kalangan mereka ini ingin menonjolkan diri calon dalam PRU ke 13 nanti. Bagi kerajaan tiada masalah asalkan jangan dalam ucapan boleh merosakkan harapan penerima tersebut dengan unsur-unsur yang sentiment-sentiment yang menghancurkan perpaduan kaum di negeri ini.
Biarlah mereka yang menyampaikan itu menjadi hero film tamil asalkan mereka puas. Rakyat sendiri pun boleh menilai mereka ini kerana semasa mereka menjadi ADUN dulu tidak pernah turun padang berjumpa rakyat. Ada di kalangan mereka sibuk dengan main golf, mengumpul harta dan memperkukuhkan politik mereka. Baru sekarang terhegeh-hegeh turun untuk berjumpa rakyat. Jika tiada program BR1M belum tentu untuk mereka hadir dalam majlis rakyat.  
Maka ternampaklah oleh JS beberapa ramai yang mengidamkan menjadi calon PRU 13 di DUN Paroi, Sikamat , Ampangan dan Lenggeng bersungguh-sungguh bersalaman dengan masyarakat yang hadir. Tersenyum seolah-olah terpaksa (bukan ikhlas). Tertonggeng-tonggeng bersalam dengan orang kelainan upaya dan warga emas. JS pun senyum menonton telah bekas-bekas ADUN ini dan calon-calon tepi longkang yang beria-ia menonjolkan diri.
Menyentuh soal calon , ada rakan berbisik semasa di Senawang beberapa nama di kemukakan oleh pihak tertentu termasuk senarai daripada YAB Menteri Besar sebagai Ketua UMNO Bahagian Rembau untuk DUN Paroi. Memang mereka layak dari segi jawatan politik UMNO. Tetapi bolehkah mereka menang di Paroi. Seperti yang pernah JS sebutkan diartikel terdahulu, andainya sekadar SPM janganlah diketengahkan di DUN Paroi yang diketahui ramai lebih daripada 50 peratus adalah pengundi muda dan wanita. Maka siapa yang boleh menumbangkan PAS? JS mendapatkan reaksi daripada kalangan golongan muda , pemimpin KRT dan UMNO sendiri, sekiranya di letakkan Timbalan Mufti Negeri Sembilan iaitu Ustaz Norazamir, kemenangan kepada BN adalah dalam genggaman. Beliau terkenal di kalangan masyarakat Negeri Sembilan. Kerap turun menyampaikan ceramah di masjid dan surau serata Negeri Sembilan. YB Taufik akan tersungkur sebelum berjuang dan mungkin akan mencari kawasan lain untuk menang. Tetapi di Negeri Sembilan PAS akan terkubur.
Bagaimana pula di Ampangan??????? Terlalu ramai yang berminat. Semasa penyampaian BR1M di Dusun Nyior baru-baru ini, Dato Zakaria Nordin tersenyum-senyum sumbing kepada masyarakat penerima BR1M. Dulu dia digugurkan kerana menjadi gunting dalam lipatan kepimpinan Tok Mat. Apa saja yang dibincangkan dalam mesyuarat EXCO akan disampaikan kepada Ketua UMNO Bahagian Seremban supaya MB dibelasah dalam majlis-majlis politik Seremban. Sekarang menjadi kuda tunggangan UMNO Bahagian Seremban untuk mendapat tempat pula.
Calon lain yang dikategorikan winnable candidate di Ampangan yang diperbincangkan oleh golongan bwahan di sana ialah Tuan Hj Abu Ubaidah iaitu Nazir Masjid Dato Klana Sendeng. Ramai yang menyokong tetapi bagaimana dengan Wan Salwati Abdullah , Ketua Puteri UMNO Bahagian Seremban yang sendiri turun padang melakukan kerja-kerja politik dan amal????? Yang lain langsung tidak disebut-sebut oleh masyarakat setempat. Pemimpin UMNO di sana seperti Ishak Malek, Sarimah, Rafik dan lain-lain memang calon boleh kalah. Nak letakkan semula Dato Zakaria Nordin, ramai yang tidak berminat.
Di Sikamat , Dato' Ishak Ismail mengidamkan kawasan tersebut. Dengan keadaan dia sekarang dan kes hutang dengan Dato' Misran yang belum selesai dia bercita-cita lagi untuk menjadi YB dan jika dapat maka mudah untuk dia mengekalkan jawatan Ketua UMNO Bahagian Seremban dan membelasah MB. Pada hemat JS Dato Ishak tidak perlu lagi berada dalam persada politik Negeri Sembilan. Selaku bekas ADUN Lenggeng yang menang Ketua UMNO Bahagian dengan taktik kotor dia, sudah sampai masanya  untuk duduk di rumah melayan cucu. Cukuplah merosakkan politik Negeri Sembilan. Lebih baik beri ruang kepada MB melaksanakan tugas dia yang ternyata disenangi rakyat di Negeri Sembilan ini.
Selain daripada itu Shahrul Ehsan (Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seremban) Saudara Rosli (Setiausaha UMNO Bahagian), dan beberapa nama lain juga disebut-sebut. Pandangan JS semua di atas boleh dicalonkan untuk BN kalah di Sikamat jika tidak cari calon lain yang lebih berkarisma.
Bagaimana pula  di Lenggeng. Ini satu lagi kawasan idaman semua. PAS juga teruja nak menawan Lenggeng bersandarkan masalah ADUN Lenggeng iaitu Mustafa Salim yang ada kes di mahkamah. PAS meletakkan MK Ibrahim dan calon lama iaitu Zulkifly Omar juga sangat berminat untuk bertanding semula. Rakan-rakan mengatakan di Lenggeng banyak billboard dinaikkan berkaitan dengan janji-janji PAS. Tapi orang Lenggeng pun sudah meluat dengan pemimpin PAS. Ada calon baru dikemukan iaitu Cikgu Anuar Maarof. Ini calon sampah yang tiada kualiti. Umur pun sudah lanjut eloklah jaga bini dirumah.
Bagi UMNO mereka mengemukakan ramai calon di kalangan pemimpin UMNO setempat. Dulu dalam tahun 2004 pernah seorang calon muda dari UMNO di kemukakan untuk mengambil alih tempat Dato Ishak. Mereka memaklumkan nama calon tersebut iaitu Hj Zulkifli Abdullah. Tetapi Dato' Ishak telah mengadap Dato Seri Najib ketika itu Timbalan PM untuk menymbung nyawa dia di Lenggeng. Maka tersingkirlah Hj Zulkifly dari senarai calon. 2008 nama Mustafa Salim juga tidak disenaraikan oleh Ketua UMNO Bahagian Seremban sebagai calon. Tetapi orang Lenggeng mahukan anak jati Lenggeng sebagai calon dan beliau menang walaupun menghadapi sabotaj daripada UMO Bahagian Seremban.
Sekarang di Lenggeng menurut sumber yang dipercayai ramai yang berangan-angan untuk jawatan YB. Shukur Othman, Hismayati Hashim, Sidek Othman, Mazlan Maarof, Baharom Idris , Hjh Samsiah Samsudin dan termasuk juga Ghani Daud. Mereka ini adalah barisan kepimpinan UMNO Bahagian Seremban yang pada pandangan JS tiada value dalam kepimpinan. Bersandarkan kepada pandangan awam, ramai yang menyenangi YB Mustafa Salim sebagai ADUN Lenggeng. Mereka masih menerima kehadiran pemimpin yang menjadi mangsa politik ini dan tahu apa yang berlaku kepada beliau adalah angkara poltik UMNO Bahagian Seremban.
Walaubagaimana pun terdapat nama yang agak di luar kotak pemikiran ramai calon yang boleh menang di Lenggeng sekiranya bukan Mustafa Salim. Dari laoran JASA, MIO, SB dan agensi lain calon yang dikemukan bersesuaian di Lenggeng. Beliau ialah Saudara Shamsul Amri Ismail yang merupa bekas juara debat UMNO. Orang muda yang mempunyai lulusan undang-undang dan bertugas di MPN ini boleh dikategori calon menang di DUN Lenggeng. Maka pada pandangan JS MB elok memikirkan golongan muda seumpama ini juga. Jangan terikut-ikut dengan UMNO Bahagian Seremban. Sekian.

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


majlis perkahwinan anakanda Dato Undang Luak Sungei <b>...</b> - azfaliza

Posted: 22 Apr 2013 03:00 AM PDT

masih entry basi....sambungan entry sebelumnya...................
sampai rumah dari PD lebih kurang 6 petang...Encik Kito ajak keluar dalam kul 7 malam sbb nak singgah rumah Tuan Saiful (Ketua Polis Seremban) dulu...solat Maghrib kat situ pastu pegi majlis tu dengan Tuan Saiful je...
aku dah macam nak berkelahi je dengan Encik Kito pasal ni...takkan takleh solat kat umah je pastu terus pegi majlis tu sendiri...yang nak tumpang solat kat umah orang pastu tumpang keta orang buat apa...satu hal pulak nak bersiap kat umah orang...
aku ni jenis kerap kentut...kalau amek air smayang siap-siap dari umah, konpem otw tu berdas-das aku lepaskan angin...dah camno...
kami sampai umah Tuan Saiful dalam 7 lebih...terus solat Maghrib, pakai tudung libas lebih kurang dan tenyeh lipstik lebih kurang...dalam hati duk marah lagi kat Encik Kito sbb tak sempat nak bersiap elok-elok...dah la berpeluh lencuh...berlengas ketiak hokey!
pastu Tuan Saiful ajak gerak ke sana...rupa-rupanya ada polis eskot kat depan...Tuan Saiful duk depan dengan driver dia...wife Tuan Saiful (Kak Ada), aku dan Encik Kito duk belakang...molek sangat la aku duk kat tengah-tengah...bapak laju driver dia bawak...
bayangkan la, keta banyak tapi sbb ada polis wee woo wee woo kat depan, semua bagi laluan...terhuyung hayang badan aku siap pegang kerusi driver lagi...tu kalau brek mengejut ada harapan aku cium cermin depan...ooo gini rupanya kalau orang bagi laluan kat kita walaupun kita pecut macam pelesit...
hahahaha best siottt...1st time orang bagi laluan walaupun jalan sesak... :D
sampai-sampai je kat Balai Undang Luak Sungei Ujong, keta benti betul-betul depan bangunan...semua pakat duk tengok...sape laaaa yang bakal turun keta tu...kerabat mana la agaknya ye...
sekali tengok, laaa tokey kambing rupanya...hahahaha
kami sampai serentak dengan Menteri Besar Negeri Sembilan...jalan cepat-cepat menuju ke meja makan...rupa-rupanya Tuan Saiful dah cop tempat untuk kami di meja VVIP...aiyokkk aku ingat aku sorang je yang malu...rupanya Encik Kito pun dah naik segan sbb Tuan Saiful ajak duduk semeja dengan dia...
gasak la...bila lagi nak merasa kan? duk kat situ dah tentu ramai orang-orang kenamaan lalu lalang depan mata...tu pun Encik Kito yang kenalkan sorang-sorang...kalau aku, mmg tak cam la hehe...


TETAMU KEHORMAT ADALAH DYMM YANG DIPERTUAN BESAR NEGERI SEMBILAN 

DATO' SERI UTAMA DR. RAIS YATIM DAN ISTERI (DEPAN MEJA KAMI)


DYMM YANG DIPERTUAN BESAR NEGERI SEMBILAN SEDANG MENEPUNG TAWAR



masa makan aku kurang selesa sbb ada 2 budak yang bertugas menjaga meja VVIP berdiri betul-betul belakang aku...pastu kalau aku ngadap henpon pun rasa macam dorang duk telek henpon aku sama... hahaha prasangggg...
yang lawaknya, budak tu siap tanya Encik Kito, 'Dato', boleh saya tuangkan air?' dengan penuh perasaan budak tu cakap kat Encik Kito...aku dah bulatkan bijik mata sambil tahan gelak...Encik Kito dah tersengih-sengih...lepas budak tu tuangkan air, berderai le gelak kami...rasa macam nak semput je...
nasib baik dia tak panggil aku Datin...tak pasal aku kena ke hospital bahagian kecemasan sedut gas...semputtttt sbb gelak...


lepas makan, majlis pun bersurai...

TETAMU KEHORMAT BERANGKAT PULANG

KEK JE...GAMBAR PENGANTIN TAK SEMPAT AMEK (SEGAN NAK KE DEPAN BENORNYA)

BERSAMA TUAN SAIFUL DAN WIFE (GEGAR LE PULAK GAMBORNYE)


masa balik takde eskot-eskot ye...cukup le merasa buat pertama kali dan entah bila lagi hihihi....kami lepak rumah Tuan Saiful kejap pastu baru gerak balik...tima kasih Tuan Saiful dan Kak Ada sbb sudi tumpangkan kami... :)
p/s : badan aku makin raksasa kan?

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


Wedding <b>di Juasseh</b> - It&#39;s a Mad....Mad world

Posted: 24 Feb 2013 06:28 PM PST

Minggu ni aku memenuhi undangan keluarga Nubhan ke majlis perkahwinan abang Nubhan , Badri & kakak nya, Siti Rahmah or lebih best dipanggil kak Teh. Hehehehhee
Pagi-pagi bute lagi aku dah ke Seremban rumah Harney, lepas tu aku, Harney & Adila bertolak terus ke Masjid Juasseh untuk upacara pernikahan Kak Teh. Badri nya dah nikah last week. Majlis kat Juasseh ni hanya majlis menyambut menantu.
This is the pretty kak Teh masa akad nikah. Baju ni dia jahit sendiri. Memang bagus kak Teh ni. Pandai menjahit. Tak payah sewa baju kat kedai.hehehhe. Dia sempat jugak bertunang kejap dalam 15 minit cam tu. Then terus nikah.  Faiz, Nubhan, Harney, Adila & Anak Kak Lang si Ayub. Orang sibuk berakad nikah, kitaorang sibuk gak. Sibuk bergambar kat belakang. Dah nak tengok apa? Yang nikah tu nikah lah. Yang belum nikah enjoy dulu.. kannn..kannn..kannnnnnnnnn..... Badri dengan wifey Nana. Must say that this is a very beautiful couple. Abaikan muka Badri tu. Dia memang fail kalau sampai bab mengambil gambar ni. Ini dia nak lah pandang kamera. Dulu bila bergambar je, mesti muka dia terteleng ke lain. Unlike adik dia yang memang terer bila mengadap kamera. Tak kira kamera apa.. kamera henpon pun jadik. kui3  Kak Teh & Hubby abang Nan. Opsss!! Kelain plak muka pengantin lelaki. Hehehhehehe. Kak Teh adalah anak perempuan yang last berkahwin. So, lepas kak Teh, maka setel lah semua adik beradik perempuan semuanya sudah bersuami. Yang tinggal cuma dua lelaki yang masih belum beristeri. Aku dengan kak Teh. Hahhahaha.. Aku pernah bet ngan kak Teh, sapa kawen dulu. Nampaknya aku kalah bet loorrrr. Tak per, Kak Teh comeii je bila kawen. Baju ni pun kak Teh jahit sendiri. Terbaik lah pakai baju jahit sendiri di hari persandingan. Aku, Adila & Harney. Duduk dalam dewan, keluar dewan, masuk balik, keluar balik. Tak jugak balik umah.  Panas giler kat sini sebab orang sangattttt ramai. Yang lawaknya. kakak & abang nya tengah bersanding sakan, adiknya tak menang tangan bergambar dengan peminat. kesian dia kehulu kehilir bersalam & bergambar. Macam show dia pulak aku tengok. Nasib ko lah Nubhan.... Hahahhahaaa
Ok, that's all. Thanks Nubhan & family, tak tahu bila pulak akan ada majlis kawen kat Juasseh ni kannnnnn.....Tak pe, aim nak jadi artis kelas A dulu. Fokus... Fokus!!!
p/s : Kenapa aku sorang je kata lauk pedas ha???? hahahhahaha

05 di senawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di senawang - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2013 11:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2013 11:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2013 11:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di sikamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 11:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

pengikut pakatan haram <b>sikamat</b> terdesak <b>...</b> - Cili Api Bloggers

Posted: 15 Mar 2013 01:51 AM PDT

Terdesak sungguh Pakatan Haram Sikamat apabila cuba sabotaj Program UMNO. Mungkin kerana telah merasakan mereka akan tewas di Sikamat , penyokong parti haram ini telah menghantar SMS dan juga memberitahu orang kampung  bahawa UMNO akan memberikan sumbangan barangan 1 Malaysia  , kesian  makcik makcik ini pagi pagi sudah  bawa kereta sorong dan bakul apabila diberitahu UMNO mahu memberikan barangan runcit 1 Malaysia kepada mereka yang datang ke program UMNO Konvoi Semarak Budi Sentuhan hati yang di adakan dekat Family Stor Sikamat.

Kesian Mak cik yang telah membawa troli dan bakul bakul menghrapkan ada barnagn 1 Malaysia untuk diberikan. Ini semua tektik mereka untuk memburukkan nama baik UMNO.

Setelah diterangkan bahawa mereka tertipu akhirnya mereka faham bahawa ini adalah satu sabotaj penyokong Pakatan Haram untuk mencalarkan nama baik UMNO yang mula mendapat tempat dihati rakyat di Sikamat. Semoga berhati hati lain kali dan pastikan  bahawa kita menerima  pesana yang benar kerana mereka in i boleh lakukan apa saja setelah terdesak

SK KAMPONG DACHING LENGGENG: Tewas <b>di</b> SK <b>Sikamat</b>

Posted: 23 Feb 2013 10:52 AM PST

Sikamat, 21 Feb : Pasukan 'Daching 9 Fc' yang di dalam persiapan untuk mewakili SK Kg Daching ke MSSD Seremban 1 telah mengadakan perlawana persahabatan menenang SK Sikamat yang juga juga bertahan 5 kali berturut2 MSSD Seremban 1 di Padang SK Sikamat. Perlawanan yang berlangsung di dalam hujan renyai itu mengikut format 15 minit setiap set dan sebanyak 3 set telah dijalankan. SKKD bermula dengan agar tersusun dengan melancarkan beberapa serangan awal, namun kekebalan pertahanan SKS jelas ketara. Melalui serangan pertama mereka ke kubu SKKD, SKS berjaya mendapat gol pertama di atas kecuaian Akmal selaku penjaga gawang SKKD. Tersentak dengan gol itu barisan serengan SKKD cuba bangkit namun sekali lagi benteng pertahanan hampa apabila SKS mendapat gol kedua yang jelas offside namun tidak disedari pengadil. Memulakan separuh masa kedua SKKD hampir berjaya menjaringkan gol pertama namun sekali lagi nasib tidak menyebelahi barisan serangan SKKD untuk merapatkan jurang. Tanpa ada jaringan pada separuh masa ke 2. Pada separuh masa ke tiga SKKD jelas mendominasi saingan, namun kekentalan pasukan SKS memusnahkan impian.SKKD 0 - 3 SKS. Jurulatih SKKD, En Firdaus, menyatakan beliau agak berpuas hati dengan prestasi pemain. Walau pun tewas pemain telah menunjukkan mereka mampu bersaing dengan mana-mana pasukan pilihan. Melaporkan : Mohd Riduan bin Md Yusof

br1m + winnable candidate umno <b>di</b> dun paroi, <b>sikamat</b>

Posted: 06 Feb 2013 08:47 PM PST

Salam Maulidur Rasul kepada semua kaum muslimin dan muslimat. Alhamdulillah JS telah berpeluang bersama-sama dengan masyarakat Islam di Negeri Sembilan berhimpun di Majlis Sambutan Maulidur Rasul baru-baru ini di Padang MPS Seremban. Amat bermakna sekali kepada JS hadir bersama tanpa diarah oleh mana-mana badan politik dan Ngo's menyertai perarakan pada hari tersebut. Ucapan daripada YAB Dato' Seri Utama Hj. Mohamad bin Hj. Hasan bertepatan dengan tema yang dijadikan sebagai pegangan umat Islam di Negara ini.
Bermula 1 Februari 2013 kerajaan Negeri Sembilan telah mula mengagihkan bantuan BR1M kepada semua penerima fasa pertama. Difahamkan lebih daripada 60 ribu penerima pertama  di Daerah Seremban  sahaja telah mula menerima bantuan tersebut.
Keceriaan di wajah penerima bantuan RM500 itu jelas sekali apabila JS hadir sendiri meninjau bersama rakan-rakan di majlis penyampaian yang dibuat di DUN Senawang, Ampangan dan Sikamat. Walaupun JS bukan diantara penerima bantuan tersebut namum kesyukuran turut JS lafazkan dihati kerana kesudian YAB Perdana Menteri menyediakan lebih daripada 3 billion ringgit untuk disampaikan kepada penerima yang layak samada mereka yang telah menerimanya pada tahun lalu atau  penerima yang baru.
Penerima-penerima bantuan BR1M 2.0 di kawasan yang tidak mempunyai ADUN daripada BN telah menerima baucer  daripada pengerusi-pengerusi BN parlimen tersebut.  Pada tahun lepas kerajaan telah menetapkan supaya YB Kawasan dan juga " ADUN bapa angkat" DUN terbabit mewakili pihak kerajaan tetapi atas dasar menjaga hati puak-puak tertentu maka kerajaan melonggarkannya kepada mereka yang berkenaan untuk menyampaikannya pada tahun ini. Kerajaan tidak mahu timbulnya masalah dalaman seperti pada tahun 2012 ada di kalangan mereka memaki hamun Pegawai Daerah kerana tidak dijemput ke majlis penyampaian serta tidak diberi peluang untuk menyampaikannya. Maklumlah di kalangan mereka ini ingin menonjolkan diri calon dalam PRU ke 13 nanti. Bagi kerajaan tiada masalah asalkan jangan dalam ucapan boleh merosakkan harapan penerima tersebut dengan unsur-unsur yang sentiment-sentiment yang menghancurkan perpaduan kaum di negeri ini.
Biarlah mereka yang menyampaikan itu menjadi hero film tamil asalkan mereka puas. Rakyat sendiri pun boleh menilai mereka ini kerana semasa mereka menjadi ADUN dulu tidak pernah turun padang berjumpa rakyat. Ada di kalangan mereka sibuk dengan main golf, mengumpul harta dan memperkukuhkan politik mereka. Baru sekarang terhegeh-hegeh turun untuk berjumpa rakyat. Jika tiada program BR1M belum tentu untuk mereka hadir dalam majlis rakyat.  
Maka ternampaklah oleh JS beberapa ramai yang mengidamkan menjadi calon PRU 13 di DUN Paroi, Sikamat , Ampangan dan Lenggeng bersungguh-sungguh bersalaman dengan masyarakat yang hadir. Tersenyum seolah-olah terpaksa (bukan ikhlas). Tertonggeng-tonggeng bersalam dengan orang kelainan upaya dan warga emas. JS pun senyum menonton telah bekas-bekas ADUN ini dan calon-calon tepi longkang yang beria-ia menonjolkan diri.
Menyentuh soal calon , ada rakan berbisik semasa di Senawang beberapa nama di kemukakan oleh pihak tertentu termasuk senarai daripada YAB Menteri Besar sebagai Ketua UMNO Bahagian Rembau untuk DUN Paroi. Memang mereka layak dari segi jawatan politik UMNO. Tetapi bolehkah mereka menang di Paroi. Seperti yang pernah JS sebutkan diartikel terdahulu, andainya sekadar SPM janganlah diketengahkan di DUN Paroi yang diketahui ramai lebih daripada 50 peratus adalah pengundi muda dan wanita. Maka siapa yang boleh menumbangkan PAS? JS mendapatkan reaksi daripada kalangan golongan muda , pemimpin KRT dan UMNO sendiri, sekiranya di letakkan Timbalan Mufti Negeri Sembilan iaitu Ustaz Norazamir, kemenangan kepada BN adalah dalam genggaman. Beliau terkenal di kalangan masyarakat Negeri Sembilan. Kerap turun menyampaikan ceramah di masjid dan surau serata Negeri Sembilan. YB Taufik akan tersungkur sebelum berjuang dan mungkin akan mencari kawasan lain untuk menang. Tetapi di Negeri Sembilan PAS akan terkubur.
Bagaimana pula di Ampangan??????? Terlalu ramai yang berminat. Semasa penyampaian BR1M di Dusun Nyior baru-baru ini, Dato Zakaria Nordin tersenyum-senyum sumbing kepada masyarakat penerima BR1M. Dulu dia digugurkan kerana menjadi gunting dalam lipatan kepimpinan Tok Mat. Apa saja yang dibincangkan dalam mesyuarat EXCO akan disampaikan kepada Ketua UMNO Bahagian Seremban supaya MB dibelasah dalam majlis-majlis politik Seremban. Sekarang menjadi kuda tunggangan UMNO Bahagian Seremban untuk mendapat tempat pula.
Calon lain yang dikategorikan winnable candidate di Ampangan yang diperbincangkan oleh golongan bwahan di sana ialah Tuan Hj Abu Ubaidah iaitu Nazir Masjid Dato Klana Sendeng. Ramai yang menyokong tetapi bagaimana dengan Wan Salwati Abdullah , Ketua Puteri UMNO Bahagian Seremban yang sendiri turun padang melakukan kerja-kerja politik dan amal????? Yang lain langsung tidak disebut-sebut oleh masyarakat setempat. Pemimpin UMNO di sana seperti Ishak Malek, Sarimah, Rafik dan lain-lain memang calon boleh kalah. Nak letakkan semula Dato Zakaria Nordin, ramai yang tidak berminat.
Di Sikamat , Dato' Ishak Ismail mengidamkan kawasan tersebut. Dengan keadaan dia sekarang dan kes hutang dengan Dato' Misran yang belum selesai dia bercita-cita lagi untuk menjadi YB dan jika dapat maka mudah untuk dia mengekalkan jawatan Ketua UMNO Bahagian Seremban dan membelasah MB. Pada hemat JS Dato Ishak tidak perlu lagi berada dalam persada politik Negeri Sembilan. Selaku bekas ADUN Lenggeng yang menang Ketua UMNO Bahagian dengan taktik kotor dia, sudah sampai masanya  untuk duduk di rumah melayan cucu. Cukuplah merosakkan politik Negeri Sembilan. Lebih baik beri ruang kepada MB melaksanakan tugas dia yang ternyata disenangi rakyat di Negeri Sembilan ini.
Selain daripada itu Shahrul Ehsan (Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seremban) Saudara Rosli (Setiausaha UMNO Bahagian), dan beberapa nama lain juga disebut-sebut. Pandangan JS semua di atas boleh dicalonkan untuk BN kalah di Sikamat jika tidak cari calon lain yang lebih berkarisma.
Bagaimana pula  di Lenggeng. Ini satu lagi kawasan idaman semua. PAS juga teruja nak menawan Lenggeng bersandarkan masalah ADUN Lenggeng iaitu Mustafa Salim yang ada kes di mahkamah. PAS meletakkan MK Ibrahim dan calon lama iaitu Zulkifly Omar juga sangat berminat untuk bertanding semula. Rakan-rakan mengatakan di Lenggeng banyak billboard dinaikkan berkaitan dengan janji-janji PAS. Tapi orang Lenggeng pun sudah meluat dengan pemimpin PAS. Ada calon baru dikemukan iaitu Cikgu Anuar Maarof. Ini calon sampah yang tiada kualiti. Umur pun sudah lanjut eloklah jaga bini dirumah.
Bagi UMNO mereka mengemukakan ramai calon di kalangan pemimpin UMNO setempat. Dulu dalam tahun 2004 pernah seorang calon muda dari UMNO di kemukakan untuk mengambil alih tempat Dato Ishak. Mereka memaklumkan nama calon tersebut iaitu Hj Zulkifli Abdullah. Tetapi Dato' Ishak telah mengadap Dato Seri Najib ketika itu Timbalan PM untuk menymbung nyawa dia di Lenggeng. Maka tersingkirlah Hj Zulkifly dari senarai calon. 2008 nama Mustafa Salim juga tidak disenaraikan oleh Ketua UMNO Bahagian Seremban sebagai calon. Tetapi orang Lenggeng mahukan anak jati Lenggeng sebagai calon dan beliau menang walaupun menghadapi sabotaj daripada UMO Bahagian Seremban.
Sekarang di Lenggeng menurut sumber yang dipercayai ramai yang berangan-angan untuk jawatan YB. Shukur Othman, Hismayati Hashim, Sidek Othman, Mazlan Maarof, Baharom Idris , Hjh Samsiah Samsudin dan termasuk juga Ghani Daud. Mereka ini adalah barisan kepimpinan UMNO Bahagian Seremban yang pada pandangan JS tiada value dalam kepimpinan. Bersandarkan kepada pandangan awam, ramai yang menyenangi YB Mustafa Salim sebagai ADUN Lenggeng. Mereka masih menerima kehadiran pemimpin yang menjadi mangsa politik ini dan tahu apa yang berlaku kepada beliau adalah angkara poltik UMNO Bahagian Seremban.
Walaubagaimana pun terdapat nama yang agak di luar kotak pemikiran ramai calon yang boleh menang di Lenggeng sekiranya bukan Mustafa Salim. Dari laoran JASA, MIO, SB dan agensi lain calon yang dikemukan bersesuaian di Lenggeng. Beliau ialah Saudara Shamsul Amri Ismail yang merupa bekas juara debat UMNO. Orang muda yang mempunyai lulusan undang-undang dan bertugas di MPN ini boleh dikategori calon menang di DUN Lenggeng. Maka pada pandangan JS MB elok memikirkan golongan muda seumpama ini juga. Jangan terikut-ikut dengan UMNO Bahagian Seremban. Sekian.

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di bahau</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2013 01:49 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mohamad Rafie Ab Malek: TANAH RUNTUH <b>DI AMPANGAN</b>

Posted: 01 Apr 2013 03:10 AM PDT

Mengapa kerajaan NS pimpinan Mohamad Hasan masih gagal mengambil tindakan?

     Beberapa kawasan di Ampangan telah mengalami tanah runtuh yang agak kritikal iaitu di Taman Bukti, Taman Bukit Klana dan Taman Dato Shahbandar. Namun sehingga kini tiada tindakan segera diambil oleh pihak berkuasa untuk membaikpulih kawasan yang terbabit. Keadaan ini meresahkan penduduk setempat yang mempersoalkan mengapa kerajaan NS yang ditadbir oleh BN masih tidak bertindak walaupun mereka telah maklum mengenai permasalahan ini.
Tanah runtuh di Taman Bukti telah berlaku semenjak tahun 2011 dan pihak berkuasa tempatan hanya meletakkan kain kanvas

     Menteri Besar NS Mohamad Hasan pada awal Januari 2013 telah melawat kawasan tanah runtuh di Taman Bukti. Lebih memeranjatkan tanah runtuh ini telah mula berlaku semenjak tahun 2011 dan kini menjadi lebih kritikal ekoran hujan lebat pada bulan Disember 2012 baru-baru ini. Namun sehingga kini masih tiada tindakan untuk memperbaiki tanah runtuh yang berkedudukan amat berhampiran dengan jalan utama di taman berkenaan. Lawatan tanpa usaha segera untuk mengatasi masalah ini tidak membawa makna apa-apa, ujar Dr. Ahmad Azam Hamzah, Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat Seremban.
     "BN adalah pentadbir kerajaan negeri dan mereka bertanggungjawab jika berlaku sebarang malapetaka yang boleh mengorbankan nyawa manusia dan kerosakan harta-benda akibat kelambatan mereka mengambil tindakan membaikpulih tanah-tanah runtuh berkenaan." nyata Dr. Azam. Beliau menegaskan kerajaan baru PR akan memastikan segala permasalahan rakyat seperti permasalahan tanah runtuh ini akan diambil tindakan segera.
     Manakala di Taman Dato Shahbandar,  sekurang-kurangnya empat keluarga di sini hidup dalam keresahan apabila kejadian tanah runtuh merosakkan dua daripada empat rumah tersebut berlaku pada jam 7.15 malam, 2 November 2012 yang lepas. Rumah yang paling banyak mengalami kerosakan ialah rumah milik En. Nasir Abdul Jalil, 33, apabila bahagian dapur dihempap dengan bongkah batu dan diliputi dengan tanah akibat kejadian tanah runtuh tersebut.
YB John Fernandez, Ahli Parlimen Seremban menunjukkan kawasan ta
runtuh di Taman Dato Shahbandar
     Lebih malang lagi, Majlis Perbandaran Seremban hanya membekalkan kain-kain rentang "banner" yang dirampas mereka untuk digunakan menutup kawasan tanah runtuh berkenaan. Kain-kain rentang yang dibekalkan juga tidak mencukupi kerana sebahagian besar tanah runtuh tersebut masih terdedah begitu sahaja. Sebarang pergerakan tanah akibat aliran air akan boleh menyebabkan rumah-rumah bersebelahan rumah En. Nasir Abdul Jalil berada dalam keadaan yang cukup merbahaya.
     Kawasan permainan kanak-kanak di Taman Bukit Klana pula rosak teruk akibat tanah runtuh yang berlaku pada bulan Oktober 2012. Menurut En. Khirul, salah seorang penduduk di kawasan kejadian, "Sehingga kini, sudah 5 laporan dibuat kepada pihak berkuasa khususnya Majlis Perbandaran Seremban tetapi malangnya sehingga kini tiada sebarang tindakan diambil oleh pihak berkuasa."
Kawasan tanah runtuh di Taman Bukit Klana telah meranapkan sebahagian besar padang permainan kanak-kanak
     Setakat ini, pihak berkuasa tempatan hanya meletakkan talian rentang kuning dan ini amat membimbangkan penduduk setempat kerana bermacam-macam perkara tidak dingini yang boleh membahayakan keselamatan penduduk khususnya kanak-kanak di taman ini. Usaha-usaha yang di ambil di lihat hanya tindakan "ala kadar" tanpa sebarang usaha serius memperbaiki masalah tanah runtuh ini.
           "Jelas pentadbiran BN tidak cekap yang menyebabkan kos pembaikan akan menjadi lebih besar kerana mereka lambat bertindak. Kos pembaikan sudah pasti lebih kurang jika usaha pembaikan dilakukan lebih awal sebelum tanah runtuh tersebut merebak lebih luas sehingga jalanraya yang berhampiran," tegas Dr. Azam. Faktor kecekapan pengurusan yang mengambil tindakan segera boleh mengurangkan kos perbelanjaan dan ia juga mengurangkan risiko kemalangan yang boleh berlaku kerana tempoh masa permasalahan tanah runtuh lebih pendek. Mereka gagal memahami bahawa wang negara yang diamanahkan kepada mereka untuk diuruskan datangnya dari rakyat. Kelemahan pengurusan menyebabkan ketirisan belanjawan negara yang akhirnya merugikan rakyat dan negara, jelas Dr. Azam.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di ampangan</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2013 11:42 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

br1m + winnable candidate umno <b>di</b> dun paroi, sikamat

Posted: 06 Feb 2013 08:47 PM PST

Salam Maulidur Rasul kepada semua kaum muslimin dan muslimat. Alhamdulillah JS telah berpeluang bersama-sama dengan masyarakat Islam di Negeri Sembilan berhimpun di Majlis Sambutan Maulidur Rasul baru-baru ini di Padang MPS Seremban. Amat bermakna sekali kepada JS hadir bersama tanpa diarah oleh mana-mana badan politik dan Ngo's menyertai perarakan pada hari tersebut. Ucapan daripada YAB Dato' Seri Utama Hj. Mohamad bin Hj. Hasan bertepatan dengan tema yang dijadikan sebagai pegangan umat Islam di Negara ini.
Bermula 1 Februari 2013 kerajaan Negeri Sembilan telah mula mengagihkan bantuan BR1M kepada semua penerima fasa pertama. Difahamkan lebih daripada 60 ribu penerima pertama  di Daerah Seremban  sahaja telah mula menerima bantuan tersebut.
Keceriaan di wajah penerima bantuan RM500 itu jelas sekali apabila JS hadir sendiri meninjau bersama rakan-rakan di majlis penyampaian yang dibuat di DUN Senawang, Ampangan dan Sikamat. Walaupun JS bukan diantara penerima bantuan tersebut namum kesyukuran turut JS lafazkan dihati kerana kesudian YAB Perdana Menteri menyediakan lebih daripada 3 billion ringgit untuk disampaikan kepada penerima yang layak samada mereka yang telah menerimanya pada tahun lalu atau  penerima yang baru.
Penerima-penerima bantuan BR1M 2.0 di kawasan yang tidak mempunyai ADUN daripada BN telah menerima baucer  daripada pengerusi-pengerusi BN parlimen tersebut.  Pada tahun lepas kerajaan telah menetapkan supaya YB Kawasan dan juga " ADUN bapa angkat" DUN terbabit mewakili pihak kerajaan tetapi atas dasar menjaga hati puak-puak tertentu maka kerajaan melonggarkannya kepada mereka yang berkenaan untuk menyampaikannya pada tahun ini. Kerajaan tidak mahu timbulnya masalah dalaman seperti pada tahun 2012 ada di kalangan mereka memaki hamun Pegawai Daerah kerana tidak dijemput ke majlis penyampaian serta tidak diberi peluang untuk menyampaikannya. Maklumlah di kalangan mereka ini ingin menonjolkan diri calon dalam PRU ke 13 nanti. Bagi kerajaan tiada masalah asalkan jangan dalam ucapan boleh merosakkan harapan penerima tersebut dengan unsur-unsur yang sentiment-sentiment yang menghancurkan perpaduan kaum di negeri ini.
Biarlah mereka yang menyampaikan itu menjadi hero film tamil asalkan mereka puas. Rakyat sendiri pun boleh menilai mereka ini kerana semasa mereka menjadi ADUN dulu tidak pernah turun padang berjumpa rakyat. Ada di kalangan mereka sibuk dengan main golf, mengumpul harta dan memperkukuhkan politik mereka. Baru sekarang terhegeh-hegeh turun untuk berjumpa rakyat. Jika tiada program BR1M belum tentu untuk mereka hadir dalam majlis rakyat.  
Maka ternampaklah oleh JS beberapa ramai yang mengidamkan menjadi calon PRU 13 di DUN Paroi, Sikamat , Ampangan dan Lenggeng bersungguh-sungguh bersalaman dengan masyarakat yang hadir. Tersenyum seolah-olah terpaksa (bukan ikhlas). Tertonggeng-tonggeng bersalam dengan orang kelainan upaya dan warga emas. JS pun senyum menonton telah bekas-bekas ADUN ini dan calon-calon tepi longkang yang beria-ia menonjolkan diri.
Menyentuh soal calon , ada rakan berbisik semasa di Senawang beberapa nama di kemukakan oleh pihak tertentu termasuk senarai daripada YAB Menteri Besar sebagai Ketua UMNO Bahagian Rembau untuk DUN Paroi. Memang mereka layak dari segi jawatan politik UMNO. Tetapi bolehkah mereka menang di Paroi. Seperti yang pernah JS sebutkan diartikel terdahulu, andainya sekadar SPM janganlah diketengahkan di DUN Paroi yang diketahui ramai lebih daripada 50 peratus adalah pengundi muda dan wanita. Maka siapa yang boleh menumbangkan PAS? JS mendapatkan reaksi daripada kalangan golongan muda , pemimpin KRT dan UMNO sendiri, sekiranya di letakkan Timbalan Mufti Negeri Sembilan iaitu Ustaz Norazamir, kemenangan kepada BN adalah dalam genggaman. Beliau terkenal di kalangan masyarakat Negeri Sembilan. Kerap turun menyampaikan ceramah di masjid dan surau serata Negeri Sembilan. YB Taufik akan tersungkur sebelum berjuang dan mungkin akan mencari kawasan lain untuk menang. Tetapi di Negeri Sembilan PAS akan terkubur.
Bagaimana pula di Ampangan??????? Terlalu ramai yang berminat. Semasa penyampaian BR1M di Dusun Nyior baru-baru ini, Dato Zakaria Nordin tersenyum-senyum sumbing kepada masyarakat penerima BR1M. Dulu dia digugurkan kerana menjadi gunting dalam lipatan kepimpinan Tok Mat. Apa saja yang dibincangkan dalam mesyuarat EXCO akan disampaikan kepada Ketua UMNO Bahagian Seremban supaya MB dibelasah dalam majlis-majlis politik Seremban. Sekarang menjadi kuda tunggangan UMNO Bahagian Seremban untuk mendapat tempat pula.
Calon lain yang dikategorikan winnable candidate di Ampangan yang diperbincangkan oleh golongan bwahan di sana ialah Tuan Hj Abu Ubaidah iaitu Nazir Masjid Dato Klana Sendeng. Ramai yang menyokong tetapi bagaimana dengan Wan Salwati Abdullah , Ketua Puteri UMNO Bahagian Seremban yang sendiri turun padang melakukan kerja-kerja politik dan amal????? Yang lain langsung tidak disebut-sebut oleh masyarakat setempat. Pemimpin UMNO di sana seperti Ishak Malek, Sarimah, Rafik dan lain-lain memang calon boleh kalah. Nak letakkan semula Dato Zakaria Nordin, ramai yang tidak berminat.
Di Sikamat , Dato' Ishak Ismail mengidamkan kawasan tersebut. Dengan keadaan dia sekarang dan kes hutang dengan Dato' Misran yang belum selesai dia bercita-cita lagi untuk menjadi YB dan jika dapat maka mudah untuk dia mengekalkan jawatan Ketua UMNO Bahagian Seremban dan membelasah MB. Pada hemat JS Dato Ishak tidak perlu lagi berada dalam persada politik Negeri Sembilan. Selaku bekas ADUN Lenggeng yang menang Ketua UMNO Bahagian dengan taktik kotor dia, sudah sampai masanya  untuk duduk di rumah melayan cucu. Cukuplah merosakkan politik Negeri Sembilan. Lebih baik beri ruang kepada MB melaksanakan tugas dia yang ternyata disenangi rakyat di Negeri Sembilan ini.
Selain daripada itu Shahrul Ehsan (Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seremban) Saudara Rosli (Setiausaha UMNO Bahagian), dan beberapa nama lain juga disebut-sebut. Pandangan JS semua di atas boleh dicalonkan untuk BN kalah di Sikamat jika tidak cari calon lain yang lebih berkarisma.
Bagaimana pula  di Lenggeng. Ini satu lagi kawasan idaman semua. PAS juga teruja nak menawan Lenggeng bersandarkan masalah ADUN Lenggeng iaitu Mustafa Salim yang ada kes di mahkamah. PAS meletakkan MK Ibrahim dan calon lama iaitu Zulkifly Omar juga sangat berminat untuk bertanding semula. Rakan-rakan mengatakan di Lenggeng banyak billboard dinaikkan berkaitan dengan janji-janji PAS. Tapi orang Lenggeng pun sudah meluat dengan pemimpin PAS. Ada calon baru dikemukan iaitu Cikgu Anuar Maarof. Ini calon sampah yang tiada kualiti. Umur pun sudah lanjut eloklah jaga bini dirumah.
Bagi UMNO mereka mengemukakan ramai calon di kalangan pemimpin UMNO setempat. Dulu dalam tahun 2004 pernah seorang calon muda dari UMNO di kemukakan untuk mengambil alih tempat Dato Ishak. Mereka memaklumkan nama calon tersebut iaitu Hj Zulkifli Abdullah. Tetapi Dato' Ishak telah mengadap Dato Seri Najib ketika itu Timbalan PM untuk menymbung nyawa dia di Lenggeng. Maka tersingkirlah Hj Zulkifly dari senarai calon. 2008 nama Mustafa Salim juga tidak disenaraikan oleh Ketua UMNO Bahagian Seremban sebagai calon. Tetapi orang Lenggeng mahukan anak jati Lenggeng sebagai calon dan beliau menang walaupun menghadapi sabotaj daripada UMO Bahagian Seremban.
Sekarang di Lenggeng menurut sumber yang dipercayai ramai yang berangan-angan untuk jawatan YB. Shukur Othman, Hismayati Hashim, Sidek Othman, Mazlan Maarof, Baharom Idris , Hjh Samsiah Samsudin dan termasuk juga Ghani Daud. Mereka ini adalah barisan kepimpinan UMNO Bahagian Seremban yang pada pandangan JS tiada value dalam kepimpinan. Bersandarkan kepada pandangan awam, ramai yang menyenangi YB Mustafa Salim sebagai ADUN Lenggeng. Mereka masih menerima kehadiran pemimpin yang menjadi mangsa politik ini dan tahu apa yang berlaku kepada beliau adalah angkara poltik UMNO Bahagian Seremban.
Walaubagaimana pun terdapat nama yang agak di luar kotak pemikiran ramai calon yang boleh menang di Lenggeng sekiranya bukan Mustafa Salim. Dari laoran JASA, MIO, SB dan agensi lain calon yang dikemukan bersesuaian di Lenggeng. Beliau ialah Saudara Shamsul Amri Ismail yang merupa bekas juara debat UMNO. Orang muda yang mempunyai lulusan undang-undang dan bertugas di MPN ini boleh dikategori calon menang di DUN Lenggeng. Maka pada pandangan JS MB elok memikirkan golongan muda seumpama ini juga. Jangan terikut-ikut dengan UMNO Bahagian Seremban. Sekian.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved