ads

Selasa, 18 Disember 2012

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Hotel <b>Di Bahau</b>, Negeri Sembilan | Tales of life

Posted: 26 Jun 2012 09:04 PM PDT

Nak share.. Bebaru ni, takdelah baru sangat. Adik no.3 da selamat di ijabkabulkan Bulan March hari tu di Bahau, Negeri Sembilan. Rumah Perempuan di Felda Serting Hilir, N9. March? Did I say March? Ya hampunn, bulan mac punya cerita baru nak masukkan kat entry?
Maafkan mak, nakk.. Mak busyy. Kalah boss busynyer. Boss pun tak sebizi daku. Wahah. Yelaa, da boss kejenyer menyuruh je,kan. Kulilaa buat semua. Now da free. Bolehlaa bertenet. Tak free pun, ada je keje. Ada 4 folder masih pending. Tak tau biler nak buat. Nak tulis blog ada masa plak.
Eh.. where was I? Back to cerita hotel di Bahau.
Susahnya nak cari hotel nak memuatkan 20 keluarga manusia. Yang setiap keluarga mempunya anak-anak dan cucu-cucu. Untuk pergi menikahkan adikku yang ke-3 ni. Nak cari hotel selesa pun susah.
And.. Bulan December lepas. Makku booking hampir 20 biliks. Pergh. Letak plural S supaya nampak banyak kat biliksss tu. Ahaks.
Tak amek plak gamba bilik, sebab teruja. Wah, lawa and selesanya Hotel ni. What do you expect? Kat kawasan yang agak kecil macam ni, masih boleh untuk selesa macam ni. Best.
Kalau nak booking, ini nombornya. Mana taukan ada urusan kat sana. Atau nak cuti-cuti Malaysia melawat pokok kelapa sawit ke. Nak tunjuk kat anak.. Nihlaa pokok kelapa sawit. Hehehe. Rates pun berpatutan. 


Kiara Inn, Bahau, Negeri Sembilan
Add: Lot 121-B, Pusat Perniagaan Kiara, Bahau, Negeri Sembilan, Malaysia
Tel: 06-4548333

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


Jurnal @ Laporan Aktiviti: RS Survei Lokasi (Hutan Lipur <b>Lenggeng</b>)

Posted: 13 Nov 2012 04:18 PM PST

Info :
Hutan Lipur Lenggeng terletak di Hutan Simpan Setul yang merupakan jenis Dipterokarp Pamah. Keunikan hutan lipur ini adalah terdapatnya susunan batu-batan yang menarik di persekitarannya dan di sulami dengan tumbuh-tumbuhan asal dari pelbagai jenis.
Seremban, Negeri Sembilan Darul Khusus
Terletak 26 km dari Bandar Seremban melalui Jalanraya Seremban ke Kg. Pantai.
Pengunjung boleh menggunakan kenderaan sendiri atau teksi dari Pekan Lenggeng/ Mantin/ Seremban.
Berkelah, Mandi-manda, Wakaf rehat, Tandas, Dewan terbuka, Surau, Tempat permainan kanak-kanak,Tempat letak kenderaan, Berkhemah/ Tapak, Perkhemahan

Maklumat di atas merupakan hasil yg digoogle mengenai informasi dan kemudahan yg sedia ada terdapat di kawasan Hutan Lipur Lenggeng. Lokasinya tidaklah terlalu jauh dari pekan Lenggeng dan sesuai dijadikan tempat perkelahan keluarga.
Bertarikh 10-11-12 , Sabtu 
Aktiviti Seram Sejuk (RSS) diadakan bertujuan untuk mencari X-factor / tarikan yg terdapat di sana. Tinjauan yg dapat diamati di sana, sudah banyak kemudahan yg telah disediakan oleh Jabatan Perhutanan N9. Antaranya kolam mandi-manda, wakaf rehat, dewan terbuka, menara tinjau, tapak perkhemahan, taman permainan kanak², parking kereta, laluan sepanjang sungai tandas awam, surau dan sebagainya.




Seramai 12 peserta & 4 kanak² telah bermastautin di sana 1 malam. Ikuti catitan yg dapat saya perhatikan sepanjang berada di sana.
Bergerak dari Kuala Lumpur menuju ke Hutan Lipur Lenggeng ( sepul, syed, yen, jerol, kaede n Ina Omar ). Bergerak santai² sambil lunch di pertengahan perjalanan, samapai di destinasi pada pukul 2. Kelihatan garfu dan Joe Oren sabar menunggu ketibaan kami. Sambil bersembang² kosong, mata melilau mencari kawasan yg sesuai untuk dijadikan tapak perkhemahan yg sesuai nanti. Kemudian masing² bergerak mencari kemudahan yg terdapat di sana:
  • Tandas : dikunci disebabkan tiada bekalan air
  • Tangki air : tangki kosong, disebabkan tiada aliran air masuk
  • Kolam 3 tingkat : sudah jadi kolam pasir, hampes
  • Bekalan elektrik : terdapat sambungan wayar, tapi tidak disediakan
  • Surau : ada disediakan, tapi tidak terjaga
  • Taman permainan kanak² : masih utuh dan kukuh
  • Air terjun : tinggi anggaran 20 kaki, tetapi berpasir
Kemudian masing² mula menbahagikan tugas yg perlu dibuat.

  • garfu, joe, ina, kaede n sepul : setup kawasan perkhemahan
  • yen n syed : cari inlet air tangki dan baikpulih paip
  • jerol : survey kolam

Tak lama kemudian, Tok wan dan anaknya sampai membawa bekalan makanan. Disusuli kehadiran Uncle Z. Tok wan, uncle Z dan Ina menyediakan dapur dan makanan manakala yg lain meneruskan kerja baikpulih sistem perpaipan kawasan itu. Punca inlet terpaksa ditarik ke atas oleh makhluk keding ( Yen & Syed ). Barulah air masuk ke dalam tangki. Setelah mencuci saluran paip yg penuh dengan pasir barulah bekalan air berjaya dipulihkan. 


Di dapur, cucur udang panas² dan ubi kayu rebus terhidang tuk dimasukkan lam perut yg dah lapar. Dalam pukul 5 lebih, cekgu Zahar tiba bersama² askar serbu kawasan. bro Rusman sampai membawa gen set ( xde lah bergelap malam nnt. )



Apabila perut sudah kenyang, masing² sambung kembali tugas yg ada. Tukang cuci sibuk cuci kolam, tukang paip sibuk pasang paip, tukang khemah sibuk pasang khemah, tukang masak sibuk masak cucur, meehon dan bbq.

Malam menjelma, paip air terjun sudah siap. Masing² mula mandi membersihkan badan agar sentiasa wangi. Dapur bbQ sudah berasap, menunggu masa je tuk membakar kepak, peha, puyuh dan ribs.. Nuym²..
Makanan pada malam tu agak mewah, paling best bab dapat cilok banyak puyuh... Pergh... Lazat sekali. Makasih tuk cekgu Zahar bab bawa ribs lembu tuk diBBQkan. tak pernah rasa o0o0o... Moto baru " Kalau cekgu Zahar join Event, misti ada makan² MEWAH nie " miahahaha..



Bila semua dah kenyang, masing² sudah tersadai mengusap perut. Ada yang dah berguling² mengeliat kepenatan. Sudah lama tidak lepak beramai² berborak kosong. Masing² tidur awal pada malam tu. Dan semua tidur rapat² bertujuan tuk merapatkan lagi silaturahim .... Yeke .. huhuhu.. Dan tiada perkara mistik berlaku ( rasenye laaa ) .. Sekian 






05 di tampin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di tampin - Google Blog Search


| silang kata faiz |: TRAVELOG DARI <b>TAMPIN</b>

Posted: 13 Dec 2012 07:41 AM PST

Assalamualaikum WBT.

Wow... September lepas merupakan kali terakhir saya menyimbah idea di ruang ini. Selepas itu, saya sepi dan terus sepi. Maaf ya... bukan sebab malas, bukan sebab bosan. Tapi, otak menuntut saya untuk meluangkan segenap fokus kepada pelajaran memandangkan STPM semakin hampir ketika itu. Uuiiyaai.. lamanya saya tak menulis entri. Idea yang berlegar-legar selalu mendesak saya untuk segera menghidupkan komputer, tetapi jeritan buku mematikan semuanya. Sekarang, detik ini saya telah tamat berperang di medan itu dan ya, saya kembali lagi di ruang ini. 

Apabila saya melihat pada situasi bahawa saya telah tamat berperang sebagai seorang tentera STPM... saya mula sedar akan hakikat bahawa itu mungkin antara momen terakhir saya mencatat travelog di daerah Tampin. Lebih kurang tiga tahun saya menjadikan daerah ini sebagai 'tempat pelarian' saya, entah mengapa... momen yang ini merupakan momen yang paling melegakan. Situasinya seperti saya tidak perlu lagi menjadikan Tampin sebagai ruang untuk saya menilai sudut hitam mana yang perlu saya buang daripada diri ini. Cukuplah...cukup tiga tahun saya membina sesuatu di situ yakni kekuatan. Kini, sedikit sebanyak, bekalan itulah yang saya perlukan untuk dibawa ke masa hadapan. 

Travelog yang saya perolehi daripada Tampin, kalaulah dapat dibayangkan kepada sesuatu... Okey, macam nilah. Kalau saya seorang pelukis, travelog itu seperti jutaan kanvas yang dijual pada harga yang sangat tinggi. Begitu perumpamaannya. 

Tampin, jika tanah ini mempunyai telinga... akan saya beritahu kepadanya bahawa tanah inilah yang mengajar saya maksud-maksud kehidupan yang tak habis saya terokai. Dalam satu-satu keadaan, bila saya dibuang.. Tampin menjadi tong yang menyambutnya. Dalam situasi yang lain pula.. ketika saya rasakan garisan yang saya lukis hampir kepada penghujungnya, Tampin menjadi penyambungnya. Suka menjadi ubat. Sedih menjadi pengajaran. 

Ketika di titik permulaan dahulu, saya langsung tak menjangkakan bahawa saya akan lari sejauh ini. 32 kilometer jauh daripada tanah tempat saya bertatih. Saya langsung tidak tahu SMK Tunku Besar Tampin itu apa? Saya langsung tidak tahu berapa tambang bas untuk ke Tampin daripada Rembau, berapa jarak dari Linggi ke Tampin, di mana letaknya taman perumahan itu dan ini, siapa yang akan saya temui di sekolah baharu. Langsung tidak! Emosi saya kosong apabila mak menolak saya ke situ. Lalu, apabila takdir menunjukkan sesuatu, detik demi detik saya mula terbiasa dengan keadaan-keadaan tersebut. 

Travelog saya sepanjang berada di Tampin menjadikan saya sebagai seorang pemerhati yang sedang menerokai idea untuk dicatit di dalam lembaran-lembaran autobiografi. Terlalu banyak nota-nota yang telah saya kutip sepanjang tiga tahun itu sehinggakan saya kini berada di tahap yang langsung saya tidak jangka. 

Sejujurnya, saya langsung tidak sedih andai kata momen ini menjadi antara momen terakhir saya bersama Tampin. Tidak sedih langsung. Sebaliknya, ada satu perasaan yang terlalu mahal mengisi hampir setiap penjuru ruang. Semangat yang disimpan rapi semata-mata untuk digunakan sebagai peluru pada masa hadapan. Yeah.. itulah dia. 

Tampin... terima kasih untuk setiap satu saat yang berjalan sepanjang tiga tahun ini. Terima kasih untuk setiap helaian nota pengajaran yang saya perolehi di sini. Ya... terima kasih.


Apabila mana-mana manusia sekalipun berada di tempat saya ketika ini, mereka pasti akan berfikiran sama. Benarlah kata-kata yang pernah saya hadam satu masa dahulu. Kita boleh berubah jika kita benar-benar mahukannya. 

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


HOMESTAY <b>DI MANTIN</b> - Mantin, Holiday Rentals - Sheryna.com <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2011 03:56 AM PST

REMEMBER:
- Deal locally and meet in-person with buyer/seller (in a public place and take a friend with you).
- Never pay with Western Union or Moneygram.
- Don't accept cashier checks or money orders.
- Sheryna.com.my is NOT involved in any transaction (payment services, shipping, guarantee transactions, etc), does NOT offer "buyer protection" and does NOT offer "seller certification".

Sheryna.com.my does not accept any responsibility for the above classified. The advertiser bear all the responsibility. For any problems, please use Report abuse button!

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Rumah teres 2 tingkat <b>di</b> Desaria <b>Nilai</b>, <b>Nilai</b>, <b>Negeri Sembilan</b> <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 12:46 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Diambil oleh saya sendiri. Pada ketika ini saya belum menduduki rumah ini. Ia banyak digunakan oleh owner2 mahupun agen untuk menjual/ sewa rumah di iklan2 internet (hehehehhe..). Gambar terbaru tiada. Kalau ke Nilai ...

Homestay <b>Di Nilai Negeri Sembilan</b> – Accommodation for rent <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 01:00 AM PST

Type:Guest House and Homestay Price:RM250 Heading:Homestay Di Nilai Negeri Sembilan
Penginapan yang selesa (rumah semiD) untuk
percutian,hari konvokesyen, hari keluarga,kursus,
perkahwinan,reunion, F1 dan sebagainya.

Kemudahan:

1. Rumah Semi D Cluster 4 bilik( 1 bilik aircond)
(sangat selesa)
2. 3 bilik air
3. Oven, periuk nasi dll
4. Wifi laju & percuma streamyx.
5. Astro
6. Kawasan kawalan keselamatan berpagar 24jam.
7. Dapur lengkap dengan kitchen cabinet.
8. Tempat parkir kereta berbumbung untuk 2 buah
kereta.
9. Sofa ruang tamu 2 set dan meja makan.
10. Boleh memuatkan sehingga 30 orang.
12. Berdekatan dengan tol Nilai – Akses mudah ke
lebuhraya PLUS ko Johor/ KL.

Lokasi:
1. Berdekatan dengan tol PLUS Nilai 5-10 minit
2. Akses ke F1 SIC/KLIA/LCCT 20-30 minit
3. Putrajaya 20 minit.
4. KLCC 30 minit
5. Bagan Lalang/ Gold Cost Sepang 30 minit.
6. UKM Bangi 10 minit
7. UPM Serdang 15 minit.
8. Komuter Nilai 5 minit
9. USIM 5-10 minit
10.Tesco/ Giant/ Bank Maybank/cimb/ bank rakyat/
Klinik/ Hospital/ Kedai 24jam/ Stesen minyak
5minit
11. Nilai 3 7 minit.
12. Nilai Square 5 minit.
13. KFC/ PIZZA HUT/ McDonald/Bangi Kopitiam 5
minit.

Maklumat lanjut lihat di sebelah

Kadar penginapan = RM250 sehari

Lokasi homestay berdekatan dengan TOL NILAI dan
mudah dicari. Lokasi strategik di tengah Nilai.

Hubungi hotline :
017- 2645028 / 017 6852277

admin

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


TV3 Stesyen TV Portal Pertama - Gangguan Bekalan Air <b>Di Jelebu</b>

Posted: 14 Dec 2012 12:49 AM PST

14/12/2012 16:49:00

Beberapa kawasan di Jelebu akan mengalami gangguan bekalan air Isnin ini berikutan kerja pembaikan paip.

Gangguan bekalan air mulai jam 8 pagi hingga 8 malam itu melibatkan Simpang Pertang, Kampung Putra Air Baning, Kampung Sawah Air Baning, Pertang, Pasoh 1, Pasoh 3, Pasoh 4 dan Geylang.

Bekalan air akan disambung semula selepas waktu yang dinyatakan dan dijangka pulih secara berperingkat.

Pengguna yang memerlukan perkhidmatan pada hari berkenaan diminta menghubungi talian bebas tol 1-800-88-6982.

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


smk bandar baru <b>serting</b>: Perkhemahan Unit Beruniform <b>di</b> Gorek Bay

Posted: 18 Oct 2012 08:50 PM PDT


05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Selatan Online - Masalah Air <b>di</b> Kolej Matrikulasi <b>Kuala Pilah</b>

Posted: 17 Dec 2012 10:00 PM PST


You have attempted to access this site with an invalid User Agent.

If you think this is a mistake you can contact the site webmaster at abujihad98(at)gmail(dot)com.

Be SURE to include the following information in any email!
User Agent: none
Remote Address: 107.21.60.85
Client IP: none
Forwarded For: none

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved