ads

Sabtu, 27 April 2013

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


Wedding <b>di Juasseh</b> - It&#39;s a Mad....Mad world

Posted: 24 Feb 2013 06:28 PM PST

Minggu ni aku memenuhi undangan keluarga Nubhan ke majlis perkahwinan abang Nubhan , Badri & kakak nya, Siti Rahmah or lebih best dipanggil kak Teh. Hehehehhee
Pagi-pagi bute lagi aku dah ke Seremban rumah Harney, lepas tu aku, Harney & Adila bertolak terus ke Masjid Juasseh untuk upacara pernikahan Kak Teh. Badri nya dah nikah last week. Majlis kat Juasseh ni hanya majlis menyambut menantu.
This is the pretty kak Teh masa akad nikah. Baju ni dia jahit sendiri. Memang bagus kak Teh ni. Pandai menjahit. Tak payah sewa baju kat kedai.hehehhe. Dia sempat jugak bertunang kejap dalam 15 minit cam tu. Then terus nikah.  Faiz, Nubhan, Harney, Adila & Anak Kak Lang si Ayub. Orang sibuk berakad nikah, kitaorang sibuk gak. Sibuk bergambar kat belakang. Dah nak tengok apa? Yang nikah tu nikah lah. Yang belum nikah enjoy dulu.. kannn..kannn..kannnnnnnnnn..... Badri dengan wifey Nana. Must say that this is a very beautiful couple. Abaikan muka Badri tu. Dia memang fail kalau sampai bab mengambil gambar ni. Ini dia nak lah pandang kamera. Dulu bila bergambar je, mesti muka dia terteleng ke lain. Unlike adik dia yang memang terer bila mengadap kamera. Tak kira kamera apa.. kamera henpon pun jadik. kui3  Kak Teh & Hubby abang Nan. Opsss!! Kelain plak muka pengantin lelaki. Hehehhehehe. Kak Teh adalah anak perempuan yang last berkahwin. So, lepas kak Teh, maka setel lah semua adik beradik perempuan semuanya sudah bersuami. Yang tinggal cuma dua lelaki yang masih belum beristeri. Aku dengan kak Teh. Hahhahaha.. Aku pernah bet ngan kak Teh, sapa kawen dulu. Nampaknya aku kalah bet loorrrr. Tak per, Kak Teh comeii je bila kawen. Baju ni pun kak Teh jahit sendiri. Terbaik lah pakai baju jahit sendiri di hari persandingan. Aku, Adila & Harney. Duduk dalam dewan, keluar dewan, masuk balik, keluar balik. Tak jugak balik umah.  Panas giler kat sini sebab orang sangattttt ramai. Yang lawaknya. kakak & abang nya tengah bersanding sakan, adiknya tak menang tangan bergambar dengan peminat. kesian dia kehulu kehilir bersalam & bergambar. Macam show dia pulak aku tengok. Nasib ko lah Nubhan.... Hahahhahaaa
Ok, that's all. Thanks Nubhan & family, tak tahu bila pulak akan ada majlis kawen kat Juasseh ni kannnnnn.....Tak pe, aim nak jadi artis kelas A dulu. Fokus... Fokus!!!
p/s : Kenapa aku sorang je kata lauk pedas ha???? hahahhahaha

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


Truth Nothing But The Truth: APABILA DATO&#39; SAHAK MENJILAT <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2013 10:44 PM PDT

Tempoh kempen untuk PRU ke 13 cuma tinggal 9 hari lagi. Kerancakan kempen di kalangan calon di DUN Lenggeng ( N09 ) dalam Parlimen P128 Seremban tidaklah serancak di kawasan lain. Bendera-bendera parti yang bertanding tidak nampak meriah. JS telah menyusuri senja semalam di beberapa kawasan DUN dalam Parlimen Seremban. Bendera BN ada dinaikkan bersama parti PR seperti DAP dan PAS. Gambar-gambar calon masih belum banyak dipaparkan ditepi-tepi jalan. Ini berkemungkinan faktor kelewatan tempahan dibuat dan juga ada diantara calon belum lagi menerima bekalan gambar poster diri mereka untuk dihantar ke kawasan-kawasan mereka bertanding.
Di Parlimen Seremban , calon BN Dato' Yeow Chai Thiam, masih belum nampak lagi poster wajah dia di mana-mana 6 DUN yang berada di Parlimen Seremban. Poster YAB PM dan Menteri Besar telah banyak digantung oleh petugas-petugas BN. Di Mantin dan Nilai wajah calon BN, Gan Chee Biow  ada dibeberapa kawasan walaupun difahamkan dia diboikot oleh petugas MCA daripada kem Peter Lai Yeet Fee dan Yee yang berharap sebelum ini untuk menjadi calon MCA bagi Parlimen Seremban dan DUN Nilai.
Di Sikamat, Puan Salwati Abdullah pantas bergerak menyusun langakh mendekati pengundi walaupun pada peringkat awal tidak disenangi oleh ahli UMNO di kawasan tersebut. Puncanya mudah iaitu itu dia bukan orang Sikamat. Tetapi bukan itu faktor utamanya kerana selaku Ketua Puteri UMNO Bahagian , dia memang telah lama bekerja semua DUN terutama Ampangan, Lenggeng dan Sikamat. Yang menyebabkan bantahan bukan di kalangan orang UMNO yang berjuang kerana parti tetapi disebabkan segelintir orang Dato Ishak yang mengidamkan untuk bertanding di Sikamat tetapi dicampakkan bertanding di Lenggeng kawasan lama beliau.
Menemui beberapa orang pengundi Lenggeng di Panchor, Panchor Jaya, Pantai , Mendom dan Kampung Ulu Beranang semasa bersama keluarga JS sebelum balik ke Damansara semalam, rata-rata para pengundi tidak dapat menerima kehadiran Dato Ishak di Lenggeng. Mereka menyatakan Dato Ishak bukan calon yang mereka mahukan sebagai wakil mereka di Dewan Undangan Negeri, Negeri Sembilan selepas 5 Mei ini.
Selama 3 penggal Dato Ishak mewakili penduduk di sana tiada usaha beliau untuk memajukan Lenggeng. Terdapat kampung-kampung semasa dia menjadi YB tidak langsung ditinjau dan soal pembangunan langsung tidak di ambil perhatian. Sebagai contoh kata mereka Kampung Batu 9 Pantai hanya dengan kehadiran YAB Menteri Besar pada tahun 2010 barulah mereka mendapat bekalan air bersih. Bayangkan Dato Ishak juga berasal di kampung yang sama sebelum menetap di Melaka. Dato Ishak difahamkan membalas dendam kepada semua penduduk di sana kerana hal-hal dalaman termasuk sejarah keluarga dia sendiri di sana.
Di Ulu Beranang , Dato Ishak pernah mengatakan orang Minangkabau berhati "kohok" yang bermaksud sangat busuk dan difahamkan beliau mengulang-ulang penghinaaan ini disetiap kali berucap di kawasan Lenggeng. Tetapi dia lupa di Lenggeng ada 80 peratus pengundi keturunan Minangkabau. Kalau orang Minangkabau lupa penghinaan ini , memang benarlah orang Minangkabau yang menjadi dominan di Lenggeng telah dibodoh-bodohkan oleh Dato Ishak.
Ramai juga orang Lenggeng yang bersimpati dengan YB lama yang telah digugurkan . Mereka tahu dan banyak pihak tahu kes yang dihadapi oleh YB Mustafa dulu angkara perancangan Dato Ishak. Beliau berdendam bukan saja terhadap Mustafa Salim tetapi yang lebih penting dapat memalukan YAB Menteri Besar NS.
Umum mengetahui bahawa Dato Ishak memang mempunyai hubungan yang sangat buruk dengan Dato Hj Mohamad Hj Hasan. Beberapa surat layang dan tuduhan liar telah beliau lemparkan terhadap Tok Mat. Hinggakan tender projek untuk Pasar Awam di Ampangan pun dia tuduh diperolehi atau diagihkan kepada kroni Tok Mat. Dan yang lebih buruk lagi perangai Dato ishak mengadukaqn perkara ini kepada Dato JJ yang menjadi kawan baik dia semasa kehadiran PM ke NS pada bulan Mac yang lepas.
Dato Ishak juga mempunyai rekod buruk terhadap orang Lenggeng. Untuk masyarakat kampung menemui beliau dan mendapatkan bantuan akan dicaci maki dahulu. Ini diceritakan sendiri oleh mereka yang pernah menemui beliau semasa menjadi ADUN dulu hinggalh semasa membuka pusat khidmat dia sendiri di Pantai. Bagi orang yang menyokong Mustafa Salim sebagai ADUN Lenggeng akan dimaki hamun dahulu dan dihalau. Ini perangai baik Dato Ishak.
Untuk membuka pusat khidmat selepas ini jika di takdirkan dia menang, pengundi-pengundi Lenggeng mengatakan tidak mungkin. Dengan ketempangan beliau sekarang untuk menjadi YB adalah semata-mata mencari peluang mencari kedudukan dan mencari "RM" bagi mengisi kantung dia .
Hutang dengan Dato Misran masih ada lagi. Jumlah RM 2 juta sekarang difahamkan telah meningkat 4 juta. Ini tidak termasuk dengan oranbg lain yang dia pinjam untuk kegunaan berfoya-foya di Batam bersama dengan kuncu-kuncu dia seperti Ishak Malek, Mazlan Maarof, Baharom Idris, Sarimah, Hismayati, Samsul Bahari Bahar dan ramai lagi.
Dato Ishak bukan calon yang diharapkan oleh orang Lenggeng. Kedengaran juga di kalangan mereka akan mengundi calon Bebas Saudara Hj Zulkifli Abdullah. Lebih baik mereka mengundi calon Bebas daripada memperjudikan nasib mereka selama lima tahun kepada PAS atau Dato Ishak.
Anak-anak muda yang ditemui juga tidak langsung berminat dengan kehadiran Dato Ishak. Begitu juga calon PAS yang telah 5 kali kalah dalam pilihanraya. Biar mereka mengundi calon Bebas kerana harapan mereka jika calon bebas ini menang dia akan tetap menyokong kerajaan BN sepertimana berlaku di Negeri Perak dulu. Pembangunan tidak lagi menjadi agenda orang Lenggeng kerana mereka tahu kerajaan akan terus membantu mereka sepertima yang telah kerajaan buat di Negeri Pembangkang dan kawasan pembangkang selama ini. Ramai pengundi di Lenggeng telah tahu agenda perjuangan Dato Ishak. Mereka berkata jika Dato Ishak menang, MB akan musnah kerana inilah yang ditunggu oleh Dato Ishak dan balaci-balacinya. 
Kepada orang Lenggeng, JS mengingatkan bahawa sokongan bepada BN adalah sangat penting. Tetapi jika pihak atasan tidak mendengar dan merasai denyut nadi orang bawahan, eloklah fikirkan kemana undi saudara-saudara harus diberikan. Jangan gadaikan maruah semata-mata menjaga hati dua-tiga orang dan calon yang diletakkan tidan mengikut kehendak pengundi. Kalaupun dia mewakili BN tetapi jika BN meletakkan anjing kurap di kawasan kita , eloklah kita halau ke semak lain.
Oleh itu, pengundi di Lenggeng calon yang terbaik adalah anak jati Lenggeng. Pilihlah antara dua......
Hj Zulkifli Abdullah - Calon BEBAS Lenggeng.

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


Lepak <b>Di</b> Majlis Pertunangan Sue, <b>Mambau</b> - lepak lepak bersama <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2013 06:05 PM PST

Salam semua.. sekarang ni musim orang kawin n tunang kang? hihi tahniah la kepada semua bakal2 tu.. hihi  Kali ni nak share pasal Majlis Pertunangan my Assistant, my officemate, my roomate, my gadohmate, and etc. hahahahha. beliau ni adelah adik sepupu kepada Nabil Raja Lawak tu. Buat majlis tunang pun dekat kampung halaman Nabil tu dekat Mambau, Nismilan. So sweet dia masa majlis tu.. Macam Tiz Zaqyah pun ada.. heheheh..
Lepas habis majlis tu kamii semua pun sempat jugak la melencong ke Port Dickson, alang2 kan.. dah dekat.. bukan selalu dpt jenjalan dengan officemate yg lain. Kemain seronok semua orang ni, dengan baju kurungnye pegi ke pantai. hahaha.. Layan je pictures ni u all :)




05 di teluk kemang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di teluk kemang - Google Blog Search


Keputusan sukar <b>di Teluk Kemang</b> bagi kedua-dua pihak - Cina Islam

Posted: 26 Mar 2013 07:03 PM PDT

15 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -

Keputusan sukar: Siapa yang terbaik boleh membaiki gurun ini? — Gambar oleh Saw Siow Feng
Pilihan raya umum akan datang dijangka menjadi perlawanan sengit untuk membentuk kerajaan Malaysia baru. Beberapa kerusi di seluruh negara cenderung untuk menjadi pertempuran hangat oleh sebab dimenangi dengan majoriti tipis. The Malaysian Insider melihat beberapa kerusi panas ini dalam apa yang dikatakan pilihan raya sengit untuk memerintah Malaysia.

PORT DICKSON, 27 Mac — Dikala rakyat Malaysia tercungap-cungap menantikan perdana menteri mengumumkan senarai calon akhirnya dan mengadakan pilihan raya, penduduk Teluk Kemang lain pula ceritanya.
Tidak seperti kawasan lain dimana penduduk lebih kurang tahu siapa bakal calon mereka, tetapi di kawasan ini, ianya masih lagi menjadi tanda tanya.
Di pihak Barisan Nasional (BN) kelihatan terdapat tiga calon berpotensi.

Pertama, bekas ahli parlimen Teluk Kemang yang menetap di Port Dickson, Datuk S Sothinathan — tewas pada Pilihan Raya 2008 kepada Datuk Kamarul Baharin Abbas dari PKR. Walaupun tewas, Sothinathan terus berkhidmat di kawasan tersebut sepanjang lima tahun lalu.
Apabila bertemu semasa wawancara di Port Dickson, Sothinathan mengatakan: "Saya tidak pernah menutup pejabat walaupun selepas kalah kerana saya mempunyai tanggungjawab untuk berkhidmat.
"Menang atau kalah adalah sebahagian daripada permainan tetapi saya percaya dengan menetap di sini menyebabkan saya mendapatkan sokongan daripada rakyat, Anda perlu melakukan pengorbanan untuk mempunyai kelebihan berbanding orang lain."
Beliau yang juga seorang peguam mula dikenali apabila digantung daripada bercakap di Parlimen kerana menentang percubaan kerajaan untuk tidak mengiktiraf ijazah dari Ukraine Crimea State Medical University di mana ramai pelajar India sedang belajar.
Disebalik rekod perkhidmatan dan popular dikalangan masyarakat India, laporan media mencadangkan Presiden MIC Datuk Seri G Palanivel sebaliknya akan meletakkan sekutunya dan setiausaha agung parti Datuk S Murugesan untuk bertanding di kerusi tradisi parti itu.
Dalam wawancara melalui telefon, Murugesan yang kalah tpada 2008 apabila beliau bertanding di kerusi parlimen Subang enggan memberikan komen tentang kemungkinan beliau dicalonkan di Teluk Kemang. Walau bagaimanapun, beliau pernah dipetik berkata "belum turun ke padang" di kawasan itu kerana masih belum dijadikan calon.
Oleh kerana pergeseran dalam parti, Sothinathan mengatakan beliau mengharapkan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak untuk memilihnya sebagai calon walaupun MIC mungkin tidak bersetuju.
Isa Abdul Samad telah bertemu rakyat luas di luar kawasan Parlimennya.
Jadi, keputusan akhir tentang siapa BN bakal pilih di Teluk Kemang masih lagi misteri dengan sumber dalaman menjangkakan Najib akan memilih bekas menteri besar Negeri Sembilan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bagan Pinang Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad untuk merampas semula kerusi parlimen tersebut dari PKR.

Kemungkinan ini tidak boleh ditolak selepas tinjauan di Chuah, Lukut, Port Dickson dan Linggi, keempat-empat kerusi DUN bersama Bagan Pinang membentuk kerusi parlimen Teluk Kemang, menunjukkan pengerusi FELDA yang satu ketika pernah digantung oleh Umno kerana politik wang telah mula mengadakan majlis bertemu rakyat di luar kawasan Bagan Pinang.
Sothinathan telah bekerja keras walaupun kekalahan pada tahun 2008 oleh Kamarul Baharin dari PKR.
Isa adalah pilihan popular di Teluk Kemang terutamanya di kalangan masyarakat Melayu yang mengenang jasanya bekas menteri besar itu kerana membawa pembangunan di kawasan tersebut. Salah satu sebab mengapa Sothinathan mungkin kalah pada 2008 adalah undi protes dari Umno kerana tidak meletakkan Isa sebagai calon.

Seorang penduduk Port Dickson memberitahu kami Isa telah menganjurkan banyak acara sejak beberapa minggu kebelakangan ini dimana ramai hadir dan beratur panjang untuk pemberian tunai.
Mengenai siapa yang bakal diletakkan oleh pembangkang, jawapannya juga tidak mudah. Menurut penduduk yang ditemui, Datuk Kamarul Baharin jarang dilihat di kawasan ini. Ramai yang tidak mengetahui namanya apabila mengecam wajahnya.
Dalam wawancara bersama Kamarul, beliau mengatakan: "Sukar untuk melakukan banyak perkara kerana Negeri Sembilan bukanlah negeri Pakatan. Kerajaan negeri mengawal peruntukkan dan projek jika kita hantar kertas cadangan selalunya tidak diluluskan."
Jika sekutu rapat dan bekas rakan sekelas Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dipilih menjadi calon sekali lagi, jalan sukar bakal ditempuhi untuk menang seperti semasa Tsunami politik 2008.
Walau bagaimanapun, PKR mungkin meletakkan jeneral bersara untuk memenangi 8,000 undi tentera di Teluk Kemang, kumpulan yang tidak menyokong Pakatan Rakyat (PR) pada 2008. Dengan markas operasi utama yang terletak tidak jauh dari kem tentera, PKR kelihatan mempunyai strategi baik untuk memenangi hati tentera di Teluk Kemang.
Sejak beberapa tahun kebelakangan ini PKR secara aktif merekrut bekas pemimpin tertinggi tentera. Ianya termasuk Brigadier Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab dari Tentera Udara Di Raja Malaysia (TUDM) dan bekas Panglima Angkatan Tentera Tan Sri Md Hashim Hussein yang juga bekas rakan sekelas Anwar di MCKK.
Abdul Hadi secara khususnya telah berceramah di Teluk Kemang sebagai percubaan PKR untuk mendidik dan membangkitkan kesedaran di kalangan tentera. Beliau berkemungkinan besar menjadi calon.
Dengan pelbagai parti dan calon mahu menang di kerusi ini, persoalan yang timbul adalah — apa yang penduduk seramai 70,000 orang di Teluk Kemang mahukan?
Tempat letaknya Port Dickson pantai yang sibuk dalam tahun 80an dan 90an, sering dipaparkan dalam karangan kanak-kanak sekolah menerangkan bagaimana mereka menghabiskan cuti, hari ini, ianya tidak lagi seperti dulu.
Apabila ditanya mengapa kawasan tumpuan pelancong ini berubah secara drastiknya, ramai penduduk memberitahu kerana kawasan pantai tidak dijaga dengan baik.
Kata Kamarul: "Tidak ada perancangan teliti mengenai pembangunan dan cara untuk menjaganya… Bagaimana PD boleh kekal sebagai destinasi pelancong di mana terdapat loji penapisan minyak di mana-mana di sekeliling dan laut mengandungi pembetungan? Hari ini, bahagian pantai yang ditambak ke laut telah pun diperuntukkan kepada kroni. Malaysia adalah satu-satunya tempat di dunia yang saya tahu di mana laut boleh diswastakan!"
Perkhidmatan fret KTM Seremban-Port Dickson telah dihentikan pada tahun 2009.
Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) mempunyai perkhidmatan secara terus ke Port Dickson tetapi digantung pada 2009 dan stesen bas baru sukar untuk dilihat bas.

Walau bagaimanapun, penduduk secara umumnya tidak peduli dengan apa yang berlaku kepada kawasan tersebut. Ramai penduduk yang ditemuramah, kecuali ahli perniagaan dan peniaga, tidak mempunyai nostalgia untuk menggembalikan zaman kegemilangan Port Dickson.
Malahan, rungutan terbesar oleh penduduk adalah kesesakan lalu lintas setiap hujung minggu apabila rakyat dari kawasan berhampiran datang untuk bersiar-siar.
Sothinathan tidak berfikir rombakan menyeluruh perlu bagi penduduk. "Pelancongan sahaja tidak dapat mengekalkan ekonomi tempatan. Kami perlu pembangunan baru, industri baru untuk mewujudkan peluang pekerjaan di sini."
Dan ini mungkin dimahukan sebahagian penduduk Melayu lebih tua dan konservatif kerana mereka satu ketika dahulu menentang dan membantah pesta pantai yang berlebihan.
Jem trafik: Penduduk lama Port Dickson benar-benar tidak mahu kembali ke masa dahulu apabila bandar penuhi dengan pelancong.
Walau bagaimanapun, penurunan dalam jumlah pelancong telah menyebabkan kepada banyak projek terbengkalai dan pangsapuri tidak berpenghuni. Pada hari biasa umpamanya, kawasan membeli-belah termasuk PD Waterfront lengang.

Di kerusi separuh bandar ini, Melayu membentuk 41.2 peratus daripada pengundi manakala Cina dan India masing-masing 33.8 peratus dan 21.1 peratus. Ramai terdiri daripada kumpulan umur tua oleh kerana Port Dickson adalah penempatan bagi ramai persara.
Penduduk Cina Teluk Kemang, seperti masyarakat Cina tempat lain di negara ini, berkemungkinan besar terus menyokong pembangkang. Satu isu kontroversi di sini adalah masyarakat Cina kehilangan industri penternakan babi Bukit Pelanduk yang merupakan kawasan penternakan babi terbesar di Asia Tenggara Asia pada masa itu, kerana wabak virus Nipah 1999.
Kemarahan masih tinggi terhadap kerajaan BN kerana gagal untuk menyediakan pampasan yang mencukupi kepada petani. Selain itu, kawasan pertanian babi kolektif yang telah ditutup semasa wabak masih belum dibuka semula sedekad kemudian menyebabkan kerugian pendapatan berterusan.
Jadi bagaimana Perdana Menteri akan memilih calonnya?
Bagi masyarakat India Teluk Kemang, yang kebanyakannya tinggal di kawasan ladang besar Sime Darby, pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan lawatan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri  Muhyiddin Yassin baru-baru ini untuk melancarkan projek perumahan kos rendah besar-besaran untuk pekerja Ladang Tanah Merah boleh menggembalikan sebahagian besar undi.

Tidak kiralah tanah tersebut masih kosong dan tiada apa yang sebenarnya telah dibina. Tidak kiralah projek ini telah dijanjikan sejak dua dekad lalu. Jika BN meletakkan calon yang tepat, ia dapat bergantung sebahgian besar undi India.
Dengan pilihan raya yang akan berlangsung tidak lama lagi, Teluk Kemang adalah menarik untuk diperhatikan tentang bagaimana calon akan dipilih dan bagaimana pula rakyat akan bertindak balas.

05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


Umno N.Sembilan dan Malaysia tumpu kempen <b>di Paroi</b>

Posted: 23 Apr 2013 08:27 PM PDT



Pada Pilihanraya Umum ke 12 tahun 2008 , PAS di Negeri Sembilan hanya memenangi satu kerusi DUN sahaja iaitu di Paroi dalam Parlimen Rembau. Hj Mohamad Taufek Abd Ghani pada ketika itu menjawat jawatan Ketua Pemuda PAS N.Sembilan telah menewaskan calon Umno.
Kini dalam PRU-13 tahun 2013 , semua jentera Umno tertumpu di Paroi, untuk memastikan kemenangan Umno di Paroi.
Dato Seri Mohamad Hasan selaku Pengerui Barsian Nasional N.Sembilan dan juga calon Umno DUN Rantau yang begitu yakin Umno akan menang besar di DUN Rantau, DUN Chembong dan DUN Kota tertumpu kempennya di DUN Paroi.
Khairy Jamaluddin yang merupakan Ketua Pemuda Umno Malaysia, calon Umno Parlimen Rembau juga begitu yakin akan mendapat undi yang banyak di DUN Rantau, DUN Chembong dan DUN Kota, juga tertumpu kempennya di Paroi bersama bapa mertuanya Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi.
Ini terbukti dengan berita-berita kempen di laman web http://n9kini.com , hampir majoritinya ialah di DUN Paroi.
Apa khabar pengundi dan petugas Umno di DUN Chembong, DUN Rantau, DUN Kota, DUN Lenggeng, DUN Pilah, DUN Johol, DUN Senaling, DUN Klawang serta lain-lain DUN seluruh Negeri Sembilan selain DUN Paroi?

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


ayda akare: Cerita 3 hari <b>di Port Dickson</b>

Posted: 24 Apr 2013 07:22 PM PDT

Assalamualaikum wbt

Salam Khamis...dah tiga hari tak masuk opis arini rase tersangatlah malas nk bkerja..hukhuk

Last 3 days ai ade meeting ISO kt PD, maka mengangkutlah anak n suami (dasar tak leh berpisah..hehe)...tenkiu encik suami sebab sanggup bercuti rehat semata-mata isterimu yg demanding ni..hehe lap u
Memandangkan ai bermeeting siang malam, maka encik suami jadi fulltime nanny kpd cik airis..yeayy suke la dorg berdua cuti sakan..mg enjoy la..nanti ai akan update gmbo2 dorg sepanjang percutian hebat dorg..(dorg je bercuti,mama keje tau)

tgkla sengihnye...smpai xnmpk mata..hihi
suke la tu dpt main kolam..pagi n petang tau..
dah terbiasa baca doa dulu sebelum ape2..smpaikan mandi kolam pn nk dia dulu
pagi2 after bfast terus nk lepak tepi kolam ye...

lepak tepi pantai pulak...
ewahhh rehat ye,tgk papa swim pulak

haaa tudia berapa byk ball daa
p/s : ini semua gambar cilok dr FB papa...nanti ai upload yg dr camera eh..hehe

3>

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Addin: Rengekkan Khairy Berhasil? Bakal Tercalon Semula <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2013 08:45 AM PDT

Kira-kira jam 3.45 petang tadi, mendapat berita bahawa ketua pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dikatakan merajuk dan berhasrat untuk tidak mempertahankan kerusi parlimen Rembau dalam pilihanraya umum kali ini.

Rajukannya adalah disebabkan keengganan bekas perdana menteri, Najib  yang tidak menyenaraikannya sebagai salah seorang anggota kabinet walaupun menang jawatan ketua pemuda menewaskan dua pencabar lain, Razali Ibrahim dan Mukhriz Mahathir.

Razali merupakan BEKAS timbalan menteri belia dan sukan manakala Mukhriz merupakan BEKAS timbalan menteri perdagangan antarabangsa dan industri.

Berita 'pengunduran' Khairy pantas dinafikan BEKAS menteri besar Negeri Sembilan yang juga bapa saudaranya, Mohamad Hasan dalam satu kenyataan sebentar tadi.

Menurut Mohamad, Najib Altantuya sendiri yang mahukan Khairy terus mengekalkan penguasaan BN di Rembau kerana faktor populariti selain rajin melayan pengikutnya di laman sosial Twitter walaupun kerap dikecam kerana menyerang penyokong Pakatan Rakyat yang memberi komen pedas.

Petang tadi, kata Khairy, sebagai seorang yang agak 'old-fashioned', beliau akan akur apa sahaja keputusan Najib Altantuya yang juga BEKAS perdana menteri.
"Kalau diarah bertanding, saya akur. Kalau diminta undur, saya akur juga," kata BEKAS ahli Parlimen Rembau itu.

Menulis di laman Facebooknya hari ini, Khairy berkata, yang penting, komitmen untuk memastikan kemenangan BN harus tidak berbelah bagi tidak kira sama ada menjadi calon atau tidak.

Ini adalah petikan daripada tulisannya di akaun untuk peminatnya (fanpage) di Facebook:
Salam kepada semua rakan FB. Minta maaf tidak ada banyak update di FB. Seperti mana semua sedia maklum, PRU13 sudah tidak lama lagi. Ramai yang tanya saya melalui Twitter samada saya bertanding atau tidak.

Saya sudah maklum kepada Pengerusi BN, Dato' Sri Najib, preference saya yakni saya lebih cenderung untuk tidak bertanding pada PRU13. Perkara ini juga pernah saya sebut secara umum satu ketika dahulu.
Tetapi saya seorang yang agak old-fashioned. Saya akur dengan apa sahaja yang bakal diputuskan oleh Pengerusi BN. Kalau diarah bertanding, saya akur. Kalau diminta undur, saya akur juga.

 ~jalan pulang

05 di linggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di linggi - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di linggi</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2013 07:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di linggi</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2013 07:50 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cetusan Mukara: <b>Linggi</b> Bukan Kubu Kuat Umno-BN

Posted: 16 Oct 2012 03:11 AM PDT

Linggi amat sinonim dengan sejarah Negeri Sembilan. Ia merupakan antara kawasan terawal yang wujud di negeri ini sejak kurun ke-15 lagi iaitu ketika era Kesultanan Melaka (1400-1511). Linggi juga merupakan antara dun terawal yang wujud di Negeri Sembilan sejak PRU 1955 dan masih kekal hingga kini.
Tokoh politik ternama yang datang dari Linggi adalah Dr. Muhd Said Muhammad (gambar) yang menjadi Menteri Besar pertama Negeri Sembilan melalui pilihanraya selepas Malaya merdeka pada tahun 1957. Sebelum merdeka, Negeri Sembilan mempunyai lima orang Menteri Besar.
Tan Sri Isa Samad juga antara tokoh kontroversi yang pernah menjadi wakil rakyat Linggi antara yang paling lama. Beliau mewakili kawasan ini sejak tahun 1982 hingga 2004.
Walaupun pada PRU 1955, Umno menang tanpa bertanding di Linggi melalui calonnya, Dr Muhd Said Muhammad, kedudukan Umno di Linggi telah berjaya digugat oleh DAP pada PRU 1969. Ketika itu calon DAP, Dr A. Soorian telah menang di Linggi. Ia bukan sahaja berlaku di Linggi tetapi seluruh Parlimen Port Dickson (kini Telok Kemang) yang memperlihatkan calon Umno tewas di Si Rusa dan Pasir Panjang. DAP telah meletakkan calon Melayu di Pasir Panjang dan Si Rusa.
Suasana PRU 1969 itu seakan kembali berulang pada PRU 2008 apabila Pakatan Rakyat memenangi Parlimen Telok Kemang, termasuk Dun Chuah, Lukut dan PD Bandar. Umno-BN hanya memenangi Dun Bagan Pinang dan Linggi.
Faktor undi pos menjadi pemangkin utama kemenangan Umno di Bagan Pinang dan Linggi. Jika tanpa bantuan undi pos ditambah dengan kelemahan gerak kerja dan personaliti calon-calon PR, ada kemungkinan kedua-dua Dun tersebut turut disapu oleh PR.
Walaupun sokongan pemilih Melayu di peringkat nasional kepada PR sekitar 16 hingga 23 peratus, namun di Linggi sokongan pemilih Melayu adalah 27.99 peratus. Manakala sokongan pemilih Cina adalah 65 peratus dan India (56%)
Tanpa bantuan Undi Pos, Umno hanya memenangi Linggi dengan kelebihan 985 undi sahaja. Namun dengan penokokan bilangan undi pos, Umno telah menggandakan kelebihan kemenangan dengan memperolehi majoriti sebanyak 1,575 undi!
Jika Undi Benar (tolak undi rosak & undi pos), calon Umno-Ismail Taib memperolehi 4,697 undi (55.86%), manakala calon Keadilan-Ramlan Roes mendapat 3,712 undi (44.14%). Peringkat parlimen, calon Keadilan-Dato Kamarul Baharin Abbas menang di Linggi. Beliau menang di beberapa daerah mengundi majoriti Melayu seperti Kampong Sungai Raya, Linggi dan Kampong Pengkalan Durian dengan perolehan undi yang memberangsangkan.
Andainya 'mood' yang diterima oleh calon Keadilan peringkat Parlimen Telok Kemang berlaku di peringkat dun, ada kemungkinan ketika itu Keadilan menang di Linggi. 
Daerah Mengundi majoriti Cina dan campuran memberi kemenangan kepada Keadilan di Linggi waktu  iaitu Ayer Kuning, Ladang Sengkang dan Pengkalan Kempas. Namun agak mengejutkan calon Keadilan turut menang di daerah mengundi majoriti Melayu iaitu Kampong Pengkalan Durian yang diterjemahkan melalui peratus sokongan Melayunya kepada PR adalah 31 peratus! Ada sentimen khusus atau ombakan politik tertentu yang telah dicetuskan oleh PR di kawasan itu yang mempengaruhi pemilih Melayu.
Keadilan Negeri Sembilan dilihat mempergiatkan gerak kerja di Linggi sejak akhir 2011 lalu sebagai usaha memenangi Linggi dalam PRU-13 yang akan datang. 
Tumpuan khusus di Bandar Baru Sunggala dan lain-lain kawasan majoriti Melayu dipergiatkan. Kemenangan di peringkat Parlimen Telok Kemang telah banyak membantu gerakan menembusi kubu kuat Umno di seluruh Linggi. 
Keyakinan untuk menang di Linggi sangat tinggi dan kawasan ini menjadi dun tumpuan Keadilan Negeri Sembilan bagi menggandakan kemenangan di seluruh Telok Kemang. Pemansuhan Undi Pos dan digantikan dengan Undi Awal dijangka mampu menarik sokongan pemilih tentera sekurang-kurangnya 40 peratus dapat diraih oleh PR akan datang.
Andaian dengan kemenangan di beberapa daerah mengundi dikekalkan dan dipertahankan sambil menokok sokongan di Bandar Baru Sunggala dan Pasir Panjang, kemungkinan kemenangan mampu dijangkau oleh Keadilan. 
Ada perkhabaran menyebut bahawa wakil rakyat Linggi sekarang-Ismail Taib bakal ditukar dengan calon baru. Ada yang rambang menyebut Ketua Pemuda Umno Bahagian Telok Kemang-Mohd Faizal Ramli dan Datuk Mansor Ibrahim diletakkan sebagai calon baru untuk Linggi. Ada juga calon Wanita, Puan Arah Hj Abu Bakar turut dikatakan berhasrat untuk bertanding sebagai calon. Beliau diceritakan telah menanti sejak sekian lama untuk menjadi calon Linggi yang juga merupakan Ketua Wanita Umno Cawangan Bandar Baru Sunggala dan AJK Umno Bahagian Telok Kemang.
Keadilan pula dikatakan bakal meletakkan seorang profesional yang merupakan anak jati Linggi sebagai calon. Malah menurut sumber, sayap Keadilan-AMK turut menamakan beberapa nama untuk diletakkan sebagai calon di Linggi. Senarai calon cadangan yang ditampilkan oleh Keadilan Negeri Sembilan di Linggi kali ini adalah terdiri daripada anak jati dalam Dun Linggi.

Situasi pertarungan akan menjadi lebih menarik dan sengit kerana Umno mempertaruhakn calon berpengaruh dan orang lama bahagian, manakala Keadilan mempertaruhkan profesional atau anak muda dalam menampilkan wajah baru, segar dan perubahan.

Dalam merealisasikan matlamat menang 24 dun dan menawan Negeri Sembilan PRU-13 ini, Linggi menjadi antara dun yang diletakkan dalam Misi 24 itu. Semoga gerak kerja dan kesepakatan politik PR di Telok Kemang mampu menzahirkan kemenangan tersebut. Jika tidak, Umno akan terus bertahkta di Linggi. Penegasan yang harus diketahui bahawa Linggi bukan lagi kubu kuat Umno!

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


PANEH MIANG©: Gambar sekitar ribut <b>di Ampangan</b>

Posted: 23 Apr 2013 06:09 AM PDT










P/S: Calon UMNO dan Pkr apa lagi...inilah peluang UNDI di Ampangan!

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di gemas</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2013 09:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tiga flat <b>di Bahau</b> dicat semula

Posted: 05 Apr 2013 11:21 AM PDT

DUA pekerja mengecat semula Flat Taman Meranti di Bahau, Jempol, kelmarin.

JEMPOL 5 April - Penduduk di tiga buah flat di Bahau dekat sini, gembira apabila Kerajaan Persekutuan memperuntukkan sebanyak RM1 juta bagi mengecat semula kediaman mereka yang berusia lebih 21 tahun.

Flat yang berwajah baharu adalah Flat Taman Bahau Indah yang mempunyai lapan blok, Flat Taman Meranti (empat blok) serta Flat Taman Rasa Sayang (satu blok).

Penduduk, Rohani Yusof, 32, melahirkan rasa gembira apabila kediamannya kini berubah wajah dan kelihatan lebih ceria.

"Saya bersama keluarga mula tinggal di rumah pangsa ini kira-kira 10 tahun lalu. Dulu keadaan bangunan ini kusam dan kelihatan kotor kerana sudah lama tidak dicat.

"Projek mengecat rumah ini jelas membuktikan keprihatinan kerajaan bagi memastikan rakyat hidup dalam keadaan selesa," jelasnya.

Bagi P. Krishanavani, 63, penduduk seharusnya bersyukur dengan usaha kerajaan itu yang bertujuan membolehkan rakyat mendapat nikmat daripada kemajuan negara.

"Banyak kemudahan disediakan oleh kerajaan bagi membantu rakyat. Di kawasan ini, mereka bukan sahaja mengecat semula bangunan malah turut menyelenggara jalan di kawasan ini," katanya.

"Pastinya penduduk di sini gembira malah ada kenalan yang datang ke sini mula memuji keadaan bangunan ini. Ini juga membuktikan kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak pernah memungkiri janji yang dibuat untuk rakyat," katanya.

Sementara itu, Ah Lim, 45, berharap penduduk di kawasan tersebut bersama-sama menjaga kebersihan agar bukan sahaja hidup dalam keadaan ceria malah sentiasa sihat.

"Bangunan rumah sudah cantik jadi kawasan rumah perlu bersih. Saya harap penduduk dapat bersama-sama bersatu menjalankan aktiviti gotong-royong agar kawasan ini sentiasa bersih," ujarnya.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved