ads

Rabu, 12 September 2012

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


MAINS serah zakat asnaf fakir miskin <b>di Jempol</b> | N9 Kini - Portal <b>...</b>

Posted: 10 Aug 2012 11:48 PM PDT

BAHAU, 11 Ogos – MAINS menyerahkan wang zakat berjumlah RM100,200 kepada 334 orang asnaf fakir miskin di Daerah Jempol hari ini.

Selain itu, MAINS turut menyerahkan zakat kepada 42 masjid di daerah Jempol berjumlah RM22,000.

Penyerahan disempurnakan oleh Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan merangkap Pengerusi MAINS di Majlis Penyampaian Asnaf Fakir Miskin MAINS Daerah Jempol 2011 di Dewan Majlis Daerah Jempol, Bahau pagi tadi.

Rakyat negeri ini diingatkan agar menginsafi hidup di negara yang dipimpin oleh para pemimpin yang mengutamakan rakyat.

Menurut Menteri Besar di dalam ucapannya, "kesejahteraan rakyat negara ini hasil dari perpaduan dan kesepakatan pelbagai kaum yang saling hormat menghormati."

"Kerajaan hari ini telah menjalankan kewajipan sebaik mungkin dengan menghamparkan kemewahan buat rakyat negara ini. Pelbagai bentuk bantuan di hulurkan kepada anak-anak yang baru lahir sehingga warga emas melalui agensi dan jabatan-jabatan." Tambah beliau lagi.

Katanya lagi, "Jika dibandingkan dengan negara yang mundur dan sedang bergolak, mereka menghadapi kesusahan hidup yang jauh lebih teruk di sini. Jika tidak bergolak, negara mereka mundur."

Apabila mundur, rakyat akan hidup di dalam tekanan.

Tambah Menteri Besar, "rakyat Malaysia seharusnya bersyukur, kerana kanak-kanak tidak perlu bekerja demi keluarga mahupun terpaksa mengemis dari satu pelancong kepada pelancong yang lain. Tidak berlaku di sini, tetapi berlaku di Indonesia, Bangladesh, Brazil dan beberapa negara lagi."

Sambung beliau, "jika dahulu kerajaan memberi subsidi pada barangan keperluan, namun pada tahun ini, kerajaan memberi bantuan di dalam bentuk kewangan pula. Berfikirlah, dengan baik mana kerajaan di dalam dunia yang telah memberi subsidi kemudiannya memberi wang pula."

Turut hadir, Dato' Shamsulkahar Md Deli, ADUN Serting  merangkap bapa angkat DUN Bahau, Dato' VS Mogan, ADUN Jeram Padang, Dato' Zainal Abidin Hj Ahmad, ADUN Sungai Lui.

AISYAH BAKAL JADI CALON PRU13 PAS <b>DI JEMPOL</b>!!!

Posted: 12 Jun 2012 03:30 AM PDT

Baru sebulan dua penyanyi Aishah menyertai PAS, desas-desus kencang bertiup di dalam parti itu yang menyatakan dia akan terpilih sebagai calon mewakili parti tersebut pada Pilihanraya Umum ke-13 nanti.

Khabarnya, bisik-bisik di dalam PAS memberitahu bahawa Aishah akan dicalonkan di Jempol, Negeri Sembilan. Tak tahulah sama ada di Parlimen atau DUN. Tapi begitulah dikhabarkan…

Bagaimanapun, Aishah di dalam temubual bersamah Harakah baru-baru ini memberikan jawapan standard mengenai desas-desus tersebut dengan menafikan dirinya telah terpilih menjadi calon PRU mewakili PAS.

Namun, Aishah beberapa kali menjelaskan bahawa dia BELUM mendapat tawaran rasmi dari partinya untuk menjadi calon di Jempol nanti.

Dalam ertikata lain, Aishah sudah tentu ada menerima tawaran untuk menjadi calon untuk PAS, cuma dia belum mendapat tawaran rasmi dari parti tersebut.

Menariknya, perkhabaran tersebut dikatakan telah menyebabkan seorang lagi "artis PAS" sakit hati, meradang dan geram.

Menurut sumber, selebriti yang menyertai PAS lebih awal dari Aishah itu bengang pada Aishah yang mendapat tempat sebagai calon PRU mewakili parti berbanding dirinya yang lebih senior dan lebih "warak"… BACA SAMBUNGAN DI KEDAHAN69ERS.COM

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


Bilik Sewa Bujang (Lelaki) <b>di Seremban</b> 2 - 016-9088627

Posted: 17 Aug 2012 06:25 AM PDT

Kami menyediakan Bilik-bilik Sewa di Blok Dahlia Garden Avenue Seremban 2 :

a. Bilik Kecil - RM190 sebulan.

b. Bilik Sedang - RM 220 sebulan.

c. Bilik Besar (dekat bilik air) - RM 250 sebulan

(+RM30 untuk bil elektrik dan air)

Kemudahan:
- Taman Permainan & Taman tasik rekreasi
- Restoran Tomyam, kedai burger, kedai mamak
- Kedai runcit & pasaraya
- Parking luas
- Dekat Kolej Negeri,hospital,kilang Oakland,Bomba,Polis,Immigresen
- 20 minit ke KLIA/Nilai/Port Dickson/Seremban
- Jusco / Tesco / Pasar besar Seremban 2
- Pertonas / CIMB / Maybank

Sesuai untuk:
- Outstation/praktikal di Seremban.
- Melancong melebihi 3 bulan di Negeri Sembilan.
- Pelajar Kolej Negeri.
- Orang bujang ingin jimat sewa.

Sila hubungi: En. Ramlan - 0169088627

antara jam 3 ptg - 8 mlm (Isnin - Sabtu)

http://hotelseremban.com.nu

bilik sewa seremban bilik sewa bilik sewa garden avenue bilik untuk disewa rumah untuk disewa rumah sewa senawang sewa bilik seremban 2 apartment untuk disewa rumah sewa seremban cari bilik sewa portal sewa rumah sewa jusco seremban cari bilik rumah di seremban rumah sewa di seremban rumah teres untuk dijual rumah untuk disewa seremban bilik rumah utk disewa perempuan untuk disewa mencari bilik sewa flat untuk disewa rumah untuk disewa seremban rumah sewa negeri sembilan rumah sewa ampangan bilik sewa di ijm rumah sewa di panchor rumah untuk dilelong rumah untuk disewa di seremban cari rumah sewa di senawang rumah sewa negeri sembilan rumah sewa di senawang rumah sewa paroi bilik untuk disewa nilai mencari bilik untuk disewa rumah untuk disewa di n9 rumah sewa pd rumah untuk disewa di n.sembilan banglo untuk dijual mencari rumah sewa di seremban rumah untuk disewa di taman tasik sewa bilik panchor bilik untuk sewa rumah sewa di chedang portal sewa malaysia rumah untuk disewa negeri9 rumah teres sewa rumah untuk rumah bilik

05 di linggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di linggi - Google Blog Search


Gangguan kualiti air disebabkan penurunan kualiti air mentah <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 29 Aug 2012 02:53 AM PDT

SEREMBAN- Gangguan kualiti air yang dilaporkan di beberapa kawasan di daerah Port Dickson, Rembau dan Rantau didapati berpunca daripada penurunan kualiti air mentah di Sungai Linggi.

Ketua Bahagian Perkhidmatan Korporat Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (Sains) Azlan Abdul Aziz berkata bermula awal bulan ini, kadar kandungan ammonia, iron dan manganese pada air mentah di sungai tersebut meningkat melebihi spesifikasi parameter piawaian air mentah biasa.


"Penurunan kualiti air mentah di sungai tersebut menyebabkan kualiti bekalan air terawat yang dihasilkan di loji rawatan air Sungai Linggi terjejas.

Kandungan ammonia dan manganese ini adalah antara punca aduan air berbau yang dilaporkan oleh pelanggan di kawasan terbabit," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata Sains mengambil tindakan untuk meningkatkan kualiti air di loji berkenaan, termasuk menambah pengudaraan air mentah untuk mengurangkan kadar iron dan manganese.

Langkah lain ialah meningkatkan pengedosan 'hydrated lime', mengaktifkan pengedosan 'activated carbon' bagi mengurangkan bau serta menjalankan pencucian kolam mendapan dan penapis dengan lebih kerap.

Azlan berkata pihaknya telah dan sedang melaksanakan pencucian paip 'scouring' dan kolam simpanan air di kawasan terbabit.

"Tindakan ini akan terus diambil sehingga kualiti air mentah di Sungai Linggi kembali pulih ke tahap yang asal," katanya.

Beliau memohon semua pihak supaya menyumbang terhadap pemeliharaan sungai utama di negeri ini yang menjadi sumber untuk rawatan air, terutamanya Sungai Linggi untuk mengelak gangguan seperti ini daripada berulang.

Sumber: Bernama

Tokan tando arrow di bawah untuk lihat komen Facebook terkini!

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


ayampenyek: <b>Ampangan di</b> Malam Raya

Posted: 18 Aug 2012 06:58 PM PDT

Dipaparkan sedikit paparan gambar keadaan bazar Ampangan di malam raya. Bermula dari jam 12 pagi hingga 3 pagi untuk 19 Ogos 2012 . Ampangan destinasi pembelian yang sememangnya sinonim buat rakyat Negeri Sembilan untuk mereka yang berada sekitar Seremban. Keadaan sesak di hadapan Plaza Ampangan atau lebih tepat sekitar Flat UDA Ampangan adalah kebiasaan untuk setiap tahun.

p/s: sini memang ramai mcm jalan TAR.. baju RM20 jadi RM10.. kueh 10 hinggit 3.. :D


Manjung Mari: Menyedihkan gambar-gambar Abby berceramah <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 11 Sep 2012 06:36 PM PDT

Mula-mula Assyaikul Ostad Kazim menghentamnya, katanya baru dua hari joint parti PAS dah melebehi ustazah,,  kemudian Ustaz ASri pun hentamnya juga, kalau tak tahu pasai hukum jangan duk memandai bercakap,,, 
Kemudian yang terkini kena lagi,, dengan Mursyid Ulama Muda UFB pulak...

Apa  pun, selagi duk kena dengan ostad-ostad yang macam jeolous dengannya,, semakin mendapat sambutan... sendiri lihat.... 







He he, lepas ni ostad-ostad pencacai UMNO mana pulak yang dok nak hentam ko Abby... 

Sumber gambar aku cilok dari 
jinggo-fotopages.



 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved