ads

Ahad, 3 Julai 2011

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


ZAKRI ALI RANGKUTI: Imam Masjid <b>Ampangan</b> Seremban <b>di</b> PECAT? - amkns

Posted: 30 Jun 2011 05:30 PM PDT

Adakah Imam tersebut pendakwah, ulamak dan pakar motivasi terkenal di Negeri Sembilan iaitu Ustaz Norazman Mohamad?

Jika benar, ia satu kesilapan yang amat besar oleh sesiapa yang terlibat dalam usaha memecat beliau secara langsung atau tidak langsung.

 

Kerengga

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


PAKATAN RAKYAT N15 DUN <b>JUASSEH</b>: Kalau Anak Jantan bebaskan SPR dan <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 06:40 PM PDT

Kalau Anak Jantan Bertanding di Pilihanraya - Najib


Najib berkata keadaan tersebut tidak boleh selesai di jalanan kerana kuasa politik ditentukan rakyat dan jika mereka benar-benar mempunyai keberanian ingin berjuang untuk rakyat, mereka perlu bertanding dalam pilihan raya.

"Jika kamu ada keberanian, lawanlah (dalam) pilihan raya. Jika tidak berani, apa saya boleh buat, buatlah di jalanan, (dan) anda perlu hadapi akibatnya," katanya.

"Pada pembangkang (Pakatan Rakyat) bila mereka melihat kita terus bergerak ditambah pula kemenangan pada pilihan raya kecil yang lalu dan pilihan raya negeri Sarawak, jadi bagaimana mereka mahu merampas momentum ini sebab momentum ini ada pada kita.

"Mereka buat kesimpulan untuk mendapatkan kuasa dengan mengadakan Himpunan BERSIH 2.0, bukan untuk serahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong atau mahu sistem pilihan raya yang adil tapi nak buat huru-hara.

"Waktu pilihan raya, kalau anak jantan yang sebenar bila pilihan raya, bertandinglah . . . kalau berani, kalau bukan anak jantan buatlah di jalanan dan berdepan dengan undang-undang," katanya ketika merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan Parti Progresif Penduduk (PPP).


Kalau Najib anak jantan...masuk bertanding pilihanraya bebaskan polis dan Spr dari cengkaman, tanpa guna dana kerajaan, tanpa guna ejensi2 kerajaan, tanpa monopoli TV3, Utusan dan RTM..

Dan ikut seperti mana pilihanraya di negara-negara maju;

Pilihanraya Umum Turki baru-baru ini..

Pilihanraya di Turki dan keadilan pilihanraya di Malaysia, cuba anda bandingkan.
Maklumat dipetik dari tweeter YB Saifuddin Nasution.

Perkara pertama;

Kebebasan Media.

"Pru turki-capaian media kpd semua parti, election board benarkan semua rapat umum, pemerhati antarabangsa diizinkn ...tiada FRU berlegar! Malaysia?"

Perkara kedua;

Kerjasama Pihak Polis.

"Rapat umum Pru turki cuma perlu maklum kat polis, polis hadir dan kawal lalulintas, tak payah permit! Rapat umum AK Parti hadir ratusan ribu"

Perkara ketiga;

Tiada Penyalahgunaan Jentera Kerajaan.

"Tiada penggunaan jentera dan media kerajaan untuk kempen, election board akan batal kemenangan jika berlaku pelanggaran.Tiada "u help me i help u!"

Perkara keempat;

Projek Mee Segera Tidak Dibenarkan

"Election board tak benarkan umum projek kerajaan sepanjang tempoh kempen!"

Perkara kelima;

Semua Parti Berhak Untuk Berkempen di TV.

"Sempat ikuti kempen parti2 pembangkng, Parti Has, Parti Saadet dan Parti chp melalui siaran tv ...terangkn manifesto masing2 ...RTM,TV3 ???"
bersih rally 271207 01Kenyataan perdana menteri itu tersasar kerana Pakatan sememangnya akan bertanding dalam pilihanraya umum ke-13, malah itulah nadi utama segala aktiviti parti politik.

Namun pada masa sama, Pakatan, sebagai sebuah gagasan "anak jantan", mahukan sebuah pilihanraya yang bersih dan adil, justeru, ia memberi sokongan bulat kepada Perhimpunan BERSIH 2.0.

BERSIH 2.0 adalah anjuran pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan termasuk gabungan pelajar Islam dan Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim).

Pengerusi BERSIH, Ambiga Sreenevasan beberapa kali mengundang parti komponen BN untuk bersama-sama dalam gerakan bagi memperkasakan Suruhanjaya Pilihanraya namun pelawaan itu ditolak.

Oleh kerana itu, amat mudah untuk pemimpin seperti Najib menyerang BERSIH sebagai kononnya forum pembangkang untuk mencetuskan huru-hara.

Dalam ucapannya semalam, Najib juga merujuk kepada kemenangan BN di Sarawak sebagai bukti "momentum" atau rentak memenangi pilihanraya ada ditangan BN.

Sebenarnya Pakatan melipatgandakan kemenangannya dari tujuh kerusi kepada 15 kerusi dalam pilihan raya Sarawak April lalu.

Pilihan raya itu juga memaksa Ketua Menteri Abdul Taib Mahmud untuk mengumumkan tempoh persaraan beliau selepas pemerintahan 30 tahun yang dibelit dengan dakwaan rasuah dan penyelewengan kuasa.

Jangan lupa kemenangan Pakatan itu diraih walaupun BN menguasai segala jentera kerajaan, media arus perdana dan dikatakan menabur wang ringgit untuk mengekalkan majoriti dua pertiganya.

NONEWalaupun menang, jumlah undi untuk BN di Sarawak merosot kepada 54.5 peratus berbanding 62.9 peratus pada pilihanraya negeri sebelumnya.

Justeru, janganlah dibanggakan sangat kemenangan BN di Sarawak.

Najib juga mendakwa BN tidak pernah memanipulasi pilihan raya sepertimana yang didakwa Pakatan Rakyat.

"Kalau kata pilihan raya ini tidak adil kenapa kita nak serah Selangor, kenapa nak serah Pulau Pinang, kenapa PAS boleh perintah 20 tahun di Kelantan.

"Kalau kata kita manipulasi pilihan raya sudah tentu semua negeri akan jadi milik BN, kita tidak manipulasi pilihan raya tapi kita didokong rakyat," kata Najib.

Alasan lapuk yang diguna pakai sejak zaman Tun Dr Mahathir Mohamad ini mudah dijawab.

azlanTsunami politik yang melanda Malaysia tahun 2008 menyebabkan segala undi pos, pengundi hantu dan amalan-amalan lain tidak cukup untuk menongkah arus sokongan luar biasa rakyat terhadap Pakatan.

Kotak-kotak undi pos dan pengundi hantu hanya memadai untuk mengurangkan jurang sokongan yang diperolehi oleh calon-calon Pakatan di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan, namun tidak cukup untuk menafikan mereka kemenangan.

Namun begitu, di Perak, majoriti tipis Pakatan membolehkan Umno cepat-cepat merampas semula negeri itu kerana tiga wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat dan DAP sanggup lompat keluar diselubungi dakwaan menerima ganjaran lumayan.

NONEOleh itu penguasaan Pakatan di beberapa negeri tidak harus dijadikan contoh untuk menghalalkan SPR sebagai sebuah badan bersih dan berkecuali ataupun dakwaan BN tidak pernah memanipulasi proses pilihanraya.

Hakikat ialah pilihanraya di negara ini sentiasa dibayangi oleh masalah ketelusan undi pos dan pengundi hantu.

Pada zaman Mahathir, fenomena itu diburukkan lagi dengan pemberian kerakyatan kepada warga asing untuk membolehkan mereka mengundi BN di Sabah.

Kini projek IC Sabah dikatakan menular di Semenanjung selain masalah pemindahan pengundi dari satu kawasan ke kawasan lain.

Berlatar belakangkan semua ini, tidak harus timbul keraguan dalam tekad pembangkang mahukan sebuah SPR yang berwibawa, justeru sokongannya kepada BERSIH 2.0.

Pada masa sama "kejantanan" Pakatan untuk menghadapi Umno-BN pada PRU akan datang tidak juga perlu diragukan.

Persoalannya adakah Najib dan Umno anak jantan yang sanggup bertanding secara adil, tanpa menguasai media arus perdana, dan tanpa menggunakan kemudahan awam serta dana rakyat untuk menyogok pengundi.

Jika jawapan adalah YA, kami yakin penganjur BERSIH tidak akan keberatan untuk membatal gerakan mereka.


Ada berani Najib?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


~ Kegembiraan & Kebahagiaan Ku ~: 2H1M:BerMaLaM <b>Di</b> ErA HoTeL, <b>BaHaU</b> N9

Posted: 07 Jun 2011 01:27 AM PDT

Alkisahnya, kami sekeluarga ada jemputan kawin kt N9..yg kawin ni husband n wife nye adalah kawan aku n hubby masa belajar dulu..hihihi..Alhamdulillah akhirnya mereka sah jugak bergelar suami isteri n aku pun tumpang seronok coz akhirnya kawan ku yg sorang ni bertemu jodoh jugak dgn kawan husband ku...hihihi...senang sket la bila nk berjumpa n melepak sama2 coz masing2 kenal each others dh lama...kdg2 tu if kawan aku yg husband nye bukan kawan kepada hubby aku jd masalah jugak coz hubby aku tak tau apa kebenda nk bersembang...so dorang masing2 diam jer tgk aku n kawanku berborak sambil gelak2 dgn mcm2 cerita...kuikuikui.. yg dorang tu melopong jelah....hikhikhik..

Actually aku nk buat suprised kt kawan ku ni..konon2 kami tak pegi kenduri kawin dia kt N9, kami nk pegi yg sebelah lelaki je kt taiping coz dkt dgn rumah kami...ntah mcmmana last minit sudah tukar pikiran n hubby aku pun setuju nk pi ke N9..ini semua gara2 nk bli kipas kt achiever lighting tu haa...so alang2 nk bli kipas kt KL terus jelah pi N9..sambil2 tu kira bercuti gak la coz dh menjejakkan kaki ke negeri lain....hehheheh...

Perjalan agak lama gak la dr ipoh nk sampai ke N9..ada la dlm 6 jam kot...huhuhu...nasib baik la hero2 ku tido..kalau tak mesti dh melalak2 coz lama sgt dok dlm keta...







ERA HOTEL di pekan bahau ni..Alhamdulillah..

Ni la rupe biliknye..aku ambik yg standard je harga RM100..ok la kan..juz yg tak best coz kettle tak disediakan dlm setiap bilik..kena request dulu baru dpt itu pun kalau ada lg..pastu iron pun tkde kena request gak bar dpt..huhuhu...tak besh tak besh...

Ini plak bilir air nyer..ok jugak la juz tkde bath tub...hehehehe..raziq suka kalau yg ada bath tub coz dia nk berendam kt situ...aku plak lg suka tkde coz tak payah la nk tunggu dia berendam dlm bath tub tu...heheheheh..


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


Aminuddin Harun: Jom bantu warga Miskin <b>di Seremban</b>

Posted: 27 Jun 2011 08:33 PM PDT

KEADILAN Cabang Seremban dengan kerjasama Pusat Khidmat Rakyat Dewan Undangan Negeri (DUN) Sikamat mengalu-alukan sumbangan anda untuk menjayakan program bantuan kepada fakir miskin di kawasan itu.

Pada Ramadhan lalu, mereka menyumbangkan keperluan makanan asas kepada kira-kira 122 warga miskin di kawasan itu.

"Pada tahun ini, kami mensasarkan untuk mengumpulkan pakej sumbangan makanan kepada 150 keluarga miskin di kawasan ini.

"Sehubungan itu, saya merayu sokongan semua teman dan masyarakat bagi menjayakan program ini," kata Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sikamat dalam kenyataannya kepada Keadilandaily.com.

Program Sumbangan Makanan Asas adalah seperti berikut :
1. Beras
2. Tepung Gandum
3. Gula
4. Susu Tin
5. Minyak Masak Botol
6. Sardin Tin
7. Teh / Kopi / Milo
8. Biskut

Untuk maklumat lanjut sila hubungi :
Khalid – Pegawai Khas Pusat Khidmat Masyarakat DUN Sikamat, Tel : 017-6199275
Hj Khidir – Bendahari cabang Seremban, Tel: 013-3687695
atau Aminuddin Harun : 019-6510167 , Blog http://aminuddinharun.blogspot.com/

Sumbangan melalui bank :
Nama akaun Parti Keadilan Rakyat Seremban
Bank : Bank Islam (Cawangan Port Dickson)
No akaun : 05-049-01-0013694

Sumber : http://www.keadilandaily.com/?p=15992

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di kuala klawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala klawang - Google Blog Search


BERNAMA - Kaunter Aduan Bergerak BPA <b>Di Kuala Klawang</b> 12 April

Posted: 07 Apr 2011 10:55 PM PDT

April 08, 2011 10:18 AM

Kaunter Aduan Bergerak BPA Di Kuala Klawang 12 April

Please subscribe http://blis.bernama.com

We provide (subscription-based) 
news coverage in our
Newswire service.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


Ruang Sembunyi: Cikgu oh Cikgu <b>di Mantin</b>

Posted: 14 Jun 2011 08:32 PM PDT

Aku bersyukur takde kawan2 macam puan saudari ni. Sian aku tengok kawan-kawan puan saudari yang dapat dosa kering kerana terlibat dengan umpatan dan fitnah puan saudari kepada keluarga kami.

Sebelum saudari nak nasihat orang, apa kata puan saudari nasihat dulu kawan-kawan saudari tu dulu. Sebab susah nanti kawan-kawan saudari nak minta maaf dengan orang tua aku nanti. :)

Aku memang takkan bagi puan saudari dan kawan-kawan saudari dekat dengan rumah aku. Sebab aku dah benci sangat dengan puan saudari. Andai kata ada kemaafan oleh orang tua aku, tapi susah untuk aku lupakan apa yang  puan saudari telah lakukan sebab fitnah dan umpatan lemparkan kepada orang tuaku terlalu KURANG AJAR dan tidak bertamadun. Yang bestnya, puan saudari adalah seorang guru.

Puan saudari, aku tak minta banyak. Aku minta puan saudari padam semua umpatan dan fitnah yang puan saudari dok kecoh satu dunia dalam blog dan FB puan saudari.

Puan saudari bernasib baik, sebab aku tak langsung memberitahu identiti puan saudari sebaliknya puan saudari terang-terangan menghebohkan satu dunia siapa yang puan saudari maksudkan.

Puan saudari, siapa yang mulut murai sekrang ni? sebab tu aku kata puan saudari ni mulut longkang/tempayan. Punya hati yang sangat busuk dan hitam.

Mungkin atas sebab itu puan saudari lupa segala jasa/budi/pengorbanan yang telah kedua orang tua aku buat untuk saudari. Tiada satu ungka\pan TERIMA KASIH langsung dari mulut puan saudari. Tiada langsung.

Sewaktu puan bercerita kepada kawan-kawan saudari, ada puan saudari ceritakan segala pengorbanan
orang tua aku tak? ada tak puan saudari? Takde kan. Sebab tu kawan-kawan puan saudari yang sangat-sangat kesian tu aku rasa tak patut memberikan pendapat jika tidak tahu apa yang berlaku sebenarnya. Baik puan saudari berterus terang dengan kawan-kawan saudari.

Orang tua aku tak ungkit langsung.AKU yang ungkit. Sebab aku yang nampak semua yang emak dan bapa aku dah buat pada saudari. Tapi puan saudari tak sedar dan tak hargai langsung sebab hati puan saudari yang hitam tu telah tertutup rapat dengan segala kebaikan orang lain. Kesian kan?

Takpelah. Ini entry aku yang terakhir ditujukan kepada puan saudari yang kini bertugas sebagai seorang guru di mana ye.. MANTIN ke NILAI? aku pun malas nak ambil tau. Cuma aku kesian dengan kawan-kawan puan saudari. Macam mana mereka nak minta maaf dengan mak bapa aku bila mereka tahu hal yang sebenar? Aku cakap awal-awal, aku tak bagi puan saudari dan kawan-kawan puan saudari jejak lagi ke kawasan rumah aku sebab aku akan terbayang kesedihan dan kesayuan muka emakku bila puan saudari terus-menerus mengumpat dan memfitnah emak dan bapaku.

Aku harap puan saudari sudah-sudahlah mengganggu kami sekeluarga. Jangan sampai balasan dari ALLAH datang. Sebelum saudari menyuruh orang lain solat taubat nasuhah apa kata saudari dulu yang buat dan menggantikan semua solat-solat yang puan saudari telah tinggalkan (kalau adalah kan....)

Aku sangat-sangat kesian dengan puan saudari.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Levitating self-portraits in <b>Port Dickson</b> – Negeri Sembilan, Malaysia

Posted: 03 Jul 2011 02:42 AM PDT

Yesterday, again Janice and I did again the Levitation at Port Dickson…

This time, levitating while playing iTunes at Iphone


Contact Me by:
Please drop your message at HERE OR
Email to Me at alankllim[a]gmail[dot]com.
Follows him at Twitter: http://www.twitter.com/alankllim
Join US at Facebook pages too…
http://www.facebook.com/pages/Alphotos/112737198787116 Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Tiga perompak ditembak mati <b>di Rembau</b> : N9 Kini

Posted: 20 Jun 2011 08:43 PM PDT

REMBAU: 21 Jun – Polis menembak mati tiga penjenayah warga asing di sebuah ladang kelapa sawit di Kampung Batu 1, Pedas dekat sini awal pagi ini, kata Ketua Polis negeri, Datuk Osman Salleh.

Beliau berkata, dalam kejadian 4.55 pagi itu, sepasukan anggota polis sedang meronda di kawasan itu apabila terserempak dengan tiga penjenayah terbabit sedang menolak motosikal masing-masing.

"Apabila dicabar, ketiga-tiga mereka yang bersenjatakan parang kemudian cuba menyerang polis dan dalam keadaan mempertahankan diri, polis menembak ketiga-tiga mereka dengan senapang patah.

"Susupek dipercayai warga asing berumur dalam lingkungan 20-an," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Negeri Sembilan di sini.

Mayat ketiga-tiga penjenayah itu kemudian dihantar ke Hospital Tuanku Jaafar, Seremban untuk dibedah siasat.

Osman berkata, polis turut mennemui tiga motosikal, tiga parang pelbagai saiz, enam topi keledar serta beg bimbit yang mengandungi pelbagai peralatan pecah rumah iaitu dua pemutar skru, satu besi kuku kambing, satu pemotong, satu tukul besi, satu gergaji besi dan satu batu asah di tempat kejadian.

Katanya, polis juga menemui satu topeng ski dan sepasang sarung tangan kain dariapda salah seorang penjenayah itu dan semakan ke atas motosikal mendapati ia milik orang tempatan.
Beliau berkata, polis mengekori kumpulan penjenayah yang dipercayai terbabit dengan tujuh kes samun pecah rumah di sekitar Kuala Pilah dan Seremban sejak enam bulan lalu.

Katanya, kumpulan penjenayah itu juga terbabit dengan kegiatan samun di negeri ini, Selangor dan Melaka dengan modus operandi menyamun sebelah pagi antara jam 4 dan 5 pagi.

"Siasatan kita mendapati rumah yang cuba disamun ialah sebuah rumah pengusaha kebun dan haiwan ternakan. Dalam kes ini, polis dapat amaran daripada salakan anjing menyebabkan salah seorang anggota keluarga rumah pengusaha itu tersedar dan menjerit.

"Kerana itulah penjenayah terbabit lari dari kawasan rumah itu dan cuba lari senyap-senyap dengan menolak motosikal sehingga terserempak dengan pasukan polis," katanya.

Berikutan kejadian itu, Osman berkata polis sedang memburu dua atau tiga lagi anggota kumpulan terbabit yang melarikan diri di mana seorang daripada mereka dipercayai cedera. – BERNAMA

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di linggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di linggi - Google Blog Search


CERITA EYKA: Gotong Royong <b>di Linggi</b>

Posted: 02 Apr 2011 08:03 AM PDT

Assalamualaikumm...

sabtu malam ahad tu boleh pulak mata tak mengantok...keluar lepaklepak jap,pastu balik rumah,lepak lagi depan umah...da masuk umah saya dengan fara still tak boleh tidur,so kemaskemas umah dulu baru baringbaring...dah baring pun mata tak boleh tutup gak...fara boleh online lagi sampai pukul 4,saya boleh gayut sampai pukul 4..dah pukul 4 lebih sikit baru masingmasing boleh tidur...henpon dah set dah pukul 6.30..tapi bila tiba mase alarm dah berbunyi apa lagi,masingmasing meraba cari henpon terus stop alarm and continue tidur ! what ? continue tidur??? YES ! kami continue tidur..dah pukul 7.10 leyha bangun kejutkan kiteorang,apa lagi berterabur masing2 pergi bilik air..mane yang tak masuk bilik air kena cuci muka and gosok gigi kat sinki..kawan kat bilik air dah keluar baru boleh mandi..sumpah kelang kabut masingmasing..haha...

http://www.emocutez.com

dah 7.30 pagi baru gerak pergi poli..kelangkabut masingmasing jalan..nasib baik ada kawan nak tunggu..and boyfrend dia cakap kat kitaorang suruh tunggu kat guard jek...nanti bus da kuar tahan bus poli and naek la...kitaorang dah lambat,berpecah dengan classmate yang lain..so gotong royong pun lainlain tempat la..kiteorang gotong royong dengan akak-akak kelas tamadun...tak apa lah bukan selalu jadi macam ni 

sampai jek linggi kitaorang dipecahkan dua group...group laki kena pergi tempat lain.kitaorang yang perempuan kena kemaskemas kat kampung barisan...ok la aktiviti ni..fun jugak la..pacik pacik kat kampung tu pun ramah,ustaz yang kitaorang sangka garang,ruparupa nya sporting la jugak..boleh gelakgelak dengan kitaorang...saya,fara,leyha,jet and fiza kena kemas kat lorong satu..dapat la kitaorang kemas and bersihbersih kan sikit kawasan lorong tu...siap kemas kat kampung tu,kitaorang semua satu bus kena pergi ke balai raya dekat linggi untuk majlis penutup..lepas majlis penutup ada makanmakan,tapi kitaorang tak makan,terus naik bus..penat..saya naik bus terus melelapkan mata...best la jugak...sampai poli lebih kurang kol 2 lebih...


time ni pun sempat berposing before kena kemaskemas... 

haaa..nampak tak saya rajin..saya memang rajin..weeee ~ ! 

ni leyha yang suka sangat berposing...use camera dia la..





yang pakai topi tu la ustaz din..ingat dia garang tau,sebenarnya ta garang pun..kelakar la gak..tapi ade mase dia serius lorx..

pas dah kemas,kiteorang kena pergi balai raya untuk majlis penutup :)

~END~

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di lukut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lukut - Google Blog Search


Giant buka cawangan ke-144 <b>di Lukut</b> | Berita Harian Online

Posted: 30 Dec 2010 05:30 PM PST

BHO Malaysia Top Site Ranking

Carta Top Blog Ukhwah.com

Malaysian Topsites

Laman web directory

Topblogs @ iLuvislam

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-15063139-1']); _gaq.push(['_trackPageview']);

(function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Jambatan <b>di</b> Site A <b>Lukut</b> uzur ditutup mulai 14 Mac

Posted: 20 Apr 2011 04:06 PM PDT

You are here: Home / Wilayah / Jambatan di Site A Lukut uzur ditutup mulai 14 Mac

TELUK KEMANG 20 April – Jabatan Kerja Raya (JKR) negeri mengambil tindakan menutup jambatan di Site A, Lukut dekat sini berikutan keadaan yang bahaya dan kritikal kepada semua jenis kenderaan.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Infrastruktur, Air, Tenaga dan Telekomunikasi negeri, Datuk Ismail Lasim berkata, jambatan itu ditutup kepada semua kenderaan mulai 14 Mac lalu.

"Kita dapati jambatan di situ dilalui kenderaan berat termasuk lori tangki minyak daripada syarikat petroleum berdekatan dan lainnya yang berurusan antara Port Dickson ke Pelabuhan Klang," katanya di Lukut dekat sini hari ini.

Tambah Ismail, jambatan yang dibina pada tahun 1950 itu kini mengalami pengaratan yang kritikal ke atas kebanyakan rasuknya yang telah diperbuat daripada besi keluli.

"Lagipun permukaan jambatan itu telah mengalami mendapan kerana 'plate' besi keluli di bawahnya turut berkarat berikutan kedudukan hampir dengan laut dan air sungai yang pasang surut dua kali sehari," katanya.

Katanya lagi, kerja kecemasan menyiapkan jalan sementara sedang dilakukan sebelum jambatan 'balley' dipasang dalam masa terdekat oleh syarikat konsesi yang dilantik JKR negeri.

"Jambatan ini akan dibuka semua apabila jambatan 'balley' ini siap dalam tempoh dua minggu lagi," katanya.

Kata Ismail, jambatan baru akan dibina selepas peruntukan diluluskan kerajaan persekutuan dan ia memang menjadi keutamaan kerajaan negeri dalam Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10).

Mengenai Jalan Kuala Sawah-Rantau di Batu 8 dekat Seremban yang kerap berlaku kemalangan, Ismail memberitahu, buat masa ini laluan itu telah dilengkapi dengan papan tanda dan lampu amaran.

"Kawasan ini juga telah disenaraikan dalam program keselamatan jalan negeri di mana JKR daerah Seremban akan memasang penghadang jalan bagi mengawal kenderaan yang terbabas," katanya.

Dipetik dari Utusan Malaysia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved