ads

Isnin, 15 Oktober 2012

05 di tampin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di tampin - Google Blog Search


Tu Dia !!! Taman Rekreasi Jadi Port Bercumbu <b>Di Tampin</b>.

Posted: 07 Oct 2012 06:41 PM PDT


Pasangan yang duduk berdua-duaan di Taman Rekreasi Tampin.
TAMPIN – Memalukan. Itulah luahan orang awam berikutan lokasi riadah pada waktu petang dicemari dengan segelintir pasangan muda memadu kasih di situ.Tindakan pasangan berkenaan bukan saja melangkaui batasan agama, malah menunjukkan contoh kurang sopan kepada golongan kanak-kanak, lebih-lebih lagi kawasan itu menjadi tumpuan keluarga. 
Itulah situasi yang berlaku di Taman Rekreasi Tampin, di sini, seolah-olah tiada pemantauan pihak berkenaan. 
Penduduk tempatan, Azahar Kasim, 40-an berkata, dia sering menghabiskan waktu petangnya di taman berkenaan untuk berjoging. 
Azahar mengakui sering ternampak pasangan kekasih muda atau mungkin masih di bangku sekolah berkelakuan tidak sopan di sebalik pokok besar di taman berkenaan. 
"Mula-mula memang saya terperanjat dan malu kerana budaya ini tidak sepatutnya berlaku di negara ini. 
"Namun, apabila ia semakin berleluasa, rasa malu saya bertukar menjadi marah dan berharap agar pihak berkenaan segera buat pemantauan," katanya kepada Sinar Harian. 
Tinjauan Sinar Harian juga mendapati, lokasi terbabit dicemari 'drama' segelintir pasangan seawal 2 petang di lokasi terlindung daripada orang ramai. 
Seorang penduduk yang hanya ingin dikenali sebagai Rahmat, 50-an berkata, dia kesal kerana taman rekreasi itu disalahgunakan golongan muda. 
"Jika pasangan terbabit beri alasan mahu berehat di sini, kelakuan mereka tetap salah kerana duduk dengan pasangan bukan muhrim dalam keadaan mencurigakan," katanya. 
Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Daerah Tampin (MDT), Razali Bakar berkata, taman rekreasi itu adalah kemudahan yang terdapat berhampiran pusat bandar bagi membolehkan masyarakat beriadah dalam usaha membudayakan cara hidup sihat. 
"Bagaimanapun, sekiranya perkara ini berlaku iaitu kelakuan tidak senonoh pasangan di lokasi tersembunyi di taman ini, diharap pihak berkenaan dapat memantau aktiviti tidak bermoral ini," katanya. - SH

Di dalam pergelutan politik sesama Islam di Malaysia yang mahukan kuasa politik, entah ke mana perginya maruah segelintir golongan muda masa kini apabila sudah tidak memperduli batas-batas pergaulan di dalam bersosial.
Bagi golongan Islam yang bergelut merebut kuasa politik, pastinya permasalahan ini akan di tunding jari antara satu sama lain tanpa adanya jalan penyelesaian bersama untuk membendung gejala sosial yang kian menghantui remaja Islam.
Pastinya ada yang akan menyalahkan kelemahan kerajaan yang mentadbir, namun tak semua mengetahui bertapa sukarnya sekiranya penekanan undang-undang di lakukan walau pun pihak tertentu yang ada kepentingan politik mendesak perlaksanaan hukum Islam di laksanakan untuk mengatasi masalah sosial remaja Islam, tapi sejauh mana keberkesanannya sekiranya ada pihak lain yang mempunyai agenda tertentu yang di sokong pihak yang berkepentingan politik itu memainkan peranan sebagai pihak yang memperjuangkan hak asasi dan kebebasan yang bermotifkan politik.
Di Malaysia pendidkikan Islam sudah di terapkan sejak mula alam persekolahan, mustahil bagi golongan remaja tidak mengetahui akan batas-batas yang perlu di jaga mengikut landasan Islam bagi mengelakan berlakunya perbuatan maksiat.
Ramai ibubapa menyalahkan pihak berkuasa kerana gagal melaksanakan tanggungjawap membanteras gejala sosial di kalangan remaja sedangkan hakikatnya, ibubapalah yang bertanggungjawap membentuk keperibadian anak-anak mereka sejak dari kecil lagi seperti mana yang telah di amanahkan oleh Allah S.W.T.
Bak kata pepatah "Melentur Buluh Biarlah Dari Rebungnya". 

05 di teluk kemang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di teluk kemang - Google Blog Search


ThE BatTLe LifE of mE: Pantai <b>Teluk Kemang</b> : Port Dickson

Posted: 30 Sep 2012 12:00 PM PDT

Sebelum balik ke Melaka singgah kejap ke

Pantai Teluk Kemang...

Mase lalu arituh banyak betul baju2 cenderahati kt situ..

Tp punye la susah nk carik parking kt situ, madah penuh je...

Huhu.. Tapi dengan berkat kesabaran dapat la jugak

parking tersebut..

Banyak pilihan kt sini..

Macam2 ade jual.

Baju mandi pun ade skali...

Hoho

Teluk Kemang

Nie la keadaan Teluk Kemang kt sini...

Meriah sungguh dengan khemah mini nie..

Bukn free tau... Nk duduk nie kene sewa..

1 khemah tak silam RM30 hingga RM40 la tak silap..

kalau dok kejap2 tu leh la..

Hehe~

Memang meriah sepanjang pantai nie..

Dengan Banana Bot ngan ape tah lagi satu tu dok

3 orang jer..

Terase macm nk naik la plak, tp pikirkn nnti naik sorg2..

Hehe~

Tgk gambar2 Banana Bot yg di tangkap nie...

Memamg best pun tgk org tergolek2 nie..

Hehe..

Ade jugak mainan2 laen..

Naik kuda la... naik basikal baring pun ade..

Khikhikhi~

p/s : tertanye tanye... Adakah ini Rumah Api jugak..??
Teluk Kemang..

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Reka bentuk bangunan <b>di</b> Rembau punyai <b>nilai</b> warisan tinggi <b>...</b>

Posted: 17 Sep 2012 02:45 PM PDT

REMBAU 17 Sept. - Kajian terhadap reka bentuk bangunan di daerah ini amat penting berdasarkan nilai warisan yang tinggi dimilikinya.

Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin berkata, reka bentuk rumah, masjid dan bangunan tradisi itu adalah unik kerana ia mempunyai kaitan dengan sejarah Rembau.

Katanya, usaha yang dibuat kira-kira 300 pelajar Politeknik Port Dickson terhadap reka bentuk bangunan di daerah berkenaan selama seminggu adalah amat dialu-alukan.


"Saya menyokong usaha ini supaya warisan sejarah terutamanya yang berkaitan dengan reka bentuk bangunan di daerah Rembau dapat direkodkan secara rasmi.

"Barangkali ia boleh dibukukan supaya rekod ini dapat dibaca dan dihayati generasi akan datang," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Program Kajian Sejarah Warisan Negeri Sembilan Parlimen Rembau anjuran Politeknik Port Dickson dengan kerjasama Lembaga Muzium Negeri Sembilan (LMNS) di Muzium Rembau Replika Istana Raja Melewar, dekat Astana Raja, di sini hari ini.

Turut hadir, Ahli Dewan Undangan Negeri Kota, Datuk Dr. Awaludin Said; Pengarah Politeknik Port Dickson, Mejar (K) Mohd. Kharir Mohd. Ibrahim dan Pengarah LMNS, Drs. Shamsuddin Ahmad.

Pada masa sama, Khairy turut mengalu-alukan penubuhan Pusat Kecemerlangan Seni Bina Minangkabau di Negeri Sembilan (Kawans) oleh Politeknik Port Dickson pada 29 November tahun lalu.

Objektif utama Kawans, katanya, adalah untuk merekodkan dengan teratur warisan Minang dalam bentuk lukisan, model butiran binaan dan persembahan multimedia sehingga menjadi pusat rujukan yang berupaya memberi khidmat nasihat kepada arkitek, muzium dan peminat bangunan lama.

"Dengan itu, adalah diharapkan Kawans akan menyimpan segala data dan sejarah adat dan suku Minang di negara ini melalui teknologi arkitek sampai bila-bila," katanya.

Sumber: Utusan

IKLAN TEKS: Ingin membeli produk insurans Etiqa Takaful? Sekitar Kuala Pilah. Telefon 0123280345 untuk temujanji. Jangan pandang remeh pada sesuatu yang anda rasa tidak perlu sekarang. Suatu hari nanti pasti anda terasa menyesal. Yang anda rasa tidak perlu ini sebenarnya yang akan memberikan sesuatu yang terbaik kala kesempitan.

Tokan tando arrow di bawah untuk lihat komen Facebook terkini!

05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Gangguan air <b>di Kuala Pilah</b>, Rembau, Selasa ini | n9kini.net

Posted: 14 Oct 2012 05:00 PM PDT

Penduduk di sekitar Kuala Pilah dan Rembau bakal mengalami gangguan bekalan air sementara berikutan pelaksanaan kerja-kerja penyelengaraan Loji Rawatan Air (LRA) di kawasan berkenaan Selasa ini.

Ketua Bahagian Perkhidmatan Korporat Syarikat Air Negeri Sembilan (Sains), Azlan Abdul Aziz berkata, kerja penyelenggaraan dan mencuci membabitkan LRA Bukit, LRA Kuala Pilah dan LRA Pedas Lama, Rembau.

"Sehubungan itu, pihak Sains akan menjalankan penutupan sementara bekalan air yang akan mengakibatkan gangguan bekalan di sekitar kawasan terbabit seperti di Kuala Pilah bermula 10 pagi 16 Oktober sehingga 10 pagi keesokan harinya.

"Bagi kawasan sekitar Rembau pula, gangguan bekalan dijangkakan bermula 8 pagi Selasa sehingga 8 pagi keesokan harinya," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Jelasnya, kerja penyelengaraan tersebut bertujuan menjamin mutu dan kualiti bekalan air berada pada tahap yang baik untuk disalurkan kepada pengguna.

"Bekalan air akan disambung semula secara berperingkat selepas waktu yang ditetapkan dan diharapkan pengguna dapat menggunakan air secara berhemah sepanjang tempoh tersebut.

"Bagaimanapun beberapa kawasan tinggi dijangka mengalami gangguan bekalan air lebih lama ekoran pemulihan sepenuhnya di lokasi terbabit yang akan mengambil masa," ujarnya.

Tambah Azlan, pihaknya akan cuba sedaya upaya untuk menyalurkan sumber bekalan air alternatif kepada penduduk terbabit sepanjang pelaksanaan kerja tersebut.

"Sains ingin memohon maaf atas kesulitan itu dan para pelanggan yang memerlukan bantuan diminta menghubungi talian bebas tol 1-800-88-6982," ujarnya.

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


PRU13N9: Lagi masalah rakyat selesai <b>di Serting</b>..

Posted: 14 Oct 2012 03:53 AM PDT

Mohamad Sulaiman (tiga dari kanan) berbual-bual dengan Mohamed Yahya (tiga dari kiri) dan jiran-jiran Mohamed ketika melawat keadaan jalan yang telah dibaiki di hadapan rumah warga emas itu di Felda Serting Hilir Kompleks, baru-baru ini.
Seorang penduduk Felda Serting Hilir Kompleks dekat sini gembira apabila masalah jalan masuk ke rumahnya yang dihadapi sejak lapan tahun lalu selesai baru-baru ini.
Laluan sejauh 150 meter dari jalan utama yang dahulunya adalah tanah merah telah diganti dengan jalan batu jenis kasaran.
Mohamed Yahya, 68, berkata, sebelum ini dia terpaksa mengharungi lumpur ketika hujan dan debu ketika panas untuk masuk ke kawasan rumahnya.
Katanya, masalah sejak sekian lama itu selesai dalam masa dua minggu apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Serting, Datuk Samsulkahar Mohd. Deli menziarahinya baru-baru ini.
"Datuk Samsulkahar amat terkejut apabila melihat keadaan di sini. Jadi beliau segera membawa masalah itu kepada Pejabat Daerah Jempol yang mengambil tindakan dalam tempoh dua minggu.
"Saya amat bersyukur dan lega kerana dapat menjalani kehidupan dengan lebih selesa," katanya ketika ditemui di rumahnya baru-baru ini.
Sementara itu, Timbalan Ketua Zon Dua Felda Serting Hilir 1, Mohamad Sulaiman yang mewakili Samsulkahar memberitahu, laluan tanah merah itu telah diletakkan batu kasaran.
"Laluan yang dibaiki adalah sepanjang 150 meter iaitu dari laluan utama ke rumah Mohamed. Ia melibatkan kos sebanyak RM4,500.
"Selepas ini kita akan cari tempat-tempat lain yang menghadapi masalah jalan seperti ini. Kita mahu mereka menjalani kehidupan dengan selesa," jelasnya.
Sumber : Utusan Malaysia (Wilayah Selatan)
Apa lagi pakatan pembangkang nak cakap kerajaan negeri tidak membela rakyat?? Berpuluh kali wakil rakyat mengatakan agar memberitahu apa sahaja masalah yang melanda. Bantuan kilat akan segera tiba.
Tidak timbul soal wakil rakyat Barisan Nasional meminggirkan rakyat. Gejala yang di bawa oleh pakatan pembangkang melaga-lagakan dan mengelirukan pandangan rakyat kepada kerajaan negeri ternyata satu sifat yang menganiaya rakyat.
Terima kasih ADUN Serting yang menyegerakan tindakan membantu rakyat. Semoga dengan khidmat dan bantuan tersebut memberi pulangan berganda pada pilihanraya umum ke-13 yang hampir pasti tiba.
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved