ads

Khamis, 19 Julai 2012

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


Kalau Tak Ada Budak-Budak, Sunyilah PAS - <b>Juasseh</b> Pekan

Posted: 14 Jul 2012 05:17 AM PDT

PARTI Adat & Sosial (PAS) ini adalah satu-satunya parti yang bergantung sepenuhnya kepada budak-budak kecil dan remaja untuk memenuhkan perhimpunan haram yang dianjur dan disertai mereka.

Ini patut semua sedia maklum, parti ini bukan parti yang ada sokongan ramai orang, dia gebang saja rakyat Malaysia yang 28 juta orang ini sokong dia kesemuanya, hakikatnya yang totok saja itulah zaman berzaman menyokong dan sedikit remaja dan orang muda hilang pedoman meramaikan dari masa ke semasa.


Sebab itulah khidmat budak-budak kecil seumpama dalam gambar di atas begitu popular di kalangan orang-orang PAS sehinggakan ada kajian menunjukkan dari 100 kepala yang kita nampak dalam Bersih 3.0 dulu, 40 kepala adalah kepala budak-budak yang dijunjung mak bapak masing-masing.

Tidak terkecuali Himpunan Oren yang sedang berlangsung sekarang.

Sepatutnya sudah lama wujud undang-undang di Malaysia yang mencegah eksploitasi kanak-kanak untuk tujuan politik haram seumpama ini di Malaysia.

Kerajaan tak sepatutnya bertoleransi dengan mak bapak setengah tiang yang tak boleh beza antara baik dengan buruk sehingga sanggup memperjudikan keselamatan anak masing-masing kerana terlalu taksub dengan politik.

Apatah lagi ini kita sedang bercakap tentang orang PAS - jenis manusia yang sanggup cerai bini sendiri kerana enggan sokong dan undi PAS. Maksudnya, sakit jiwalah tu dan semuanya kerana taksub dengan politik.

Dalam hal bawak budak-budak ni, ahli PAS bukan peduli kalau berlaku apa yang tidak baik kepada budak-budak tersebut, yang penting macam mana nak harnest milleage politik daripada tragedi yang berlaku.

Tak tahulah dari kalangan 2,000 orang yang sedang berarak di Masjid Wilayah Persekutuan menuju Istana Negara sekarang, berapa ramai budak-budak digunakan untuk memenuhkan majlis, tapi percayalah, ramai.

Yang jadi kerisauan, di kalangan 2 ribu orang ini, seperti biasa (dalam mana-mana perhimpunan haram tajaan pembangkang) sudah disiapkan ejen provokator untuk mencetuskan rusuhan dan kekacauan.

Motifnya, kalau ada apa-apa terjadi kepada budak-budak ini, kerajaan dan polis yang akan dipersalahkan.

Paling penulis bimbangkan, PAS akan bawak bayi yang dilahir dan hendak dibuang ibunya untuk dicampak ke dalam longgkang dan kemudian dituduhnya polis yang buat. Eh, jangan terperanjat, ini PAS, akal tak betul, apa saja cara boleh digunakan asal matlamat politik tercapai.

By Adamyan

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


YB Salahuddin Ayub 29 Feb 2012 <b>di Lenggeng</b>, N.Sembilan

Posted: 25 Feb 2012 08:42 PM PST


CERAMAH UMUM

Tarikh : 29 Feb 2012, Rabu

Masa : 9 mlm

Tempat : Markas PAS Lenggeng, Lenggeng, N.Sembilan

Penceramah :

~ YB Salahuddin Ayub - Ahli Parlimen Kubang Kerian, Naib Presiden PAS Pusat

~ YB Cha Kee Chin - ADUN (DAP) Bukit Kepayang , Seremban

~ Zulkefly Mohamad Hj Omar - AJK PAS Pusat

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


Video Pegawai Polis Mengamuk <b>Di Seremban</b>

Posted: 18 Jul 2012 10:14 PM PDT

Video Pegawai Polis Mengamuk Di Seremban : Dua video menunjukkan seorang pegawai polis mengamuk di Seremban 2 kelmarin.

Seorang pegawai polis dilaporkan telah mengamuk di sebuah hotel di Seremban 2 kelmarin. Punca sebenar pegawai polis tersebut mengamuk masih belum di ketahui.

Video Pegawai Polis Mengamuk Di Seremban

Sehingga kini, Forblogger difahamkan pegawai polis tersebut telah pun ditahan untuk sisatan lanjut.

Dikatakan pegawai polis berpangkat Inspektor yang berumur 32 tahun tersebut telah bertikam lidah dengan 2 pekerja hotel terbabit berkaitan dengan harga aiskrim [sumber Malaysia Kini]

Bagaimanapun, kejadian anggota polis mengamuk hanya satu titik kecil didalam kelompok mahupun organisasi besar. Dimana-mana sekalipun walau di negara maju atau miskin, perkara sebegini pasti akan berlaku.

Eyriqazz Vs Denaihati

Bagaimanapun, pastinya PDRM akan meneliti secara baik kes ini supaya ianya tidak berlaku lagi perkara dimasa akan datang.

# Sila klik link video dibawah untuk menyaksikan Video Pegawai Polis Mengamuk Di Seremban

Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Video Pegawai Polis Mengamuk Di Seremban, 10.0 out of 10 based on 1 rating

About

Hi Harian Malaya adalah SEO Warrior di forblogger.net news portal. Harian Malaya juga adalah salah seorang Reporter dan Writter daripada yang lainnya. Organisasi kami ditegah menyebelahi mana² organisasi politik dan lainnya, hanya sekadar menyiarkan berita secara neutral dari pelbagai kategori.


Respons

10 Artikel Pilihan Ramai...

Polis Mengamuk Pukul Pekerja Hotel <b>Di Seremban</b> Sudah Ditahan

Posted: 19 Jun 2012 12:00 AM PDT

. . .

Polis sedang menyiasat tindakan seorang pegawai polis berpangkat Inspektor yang menyerang dua pekerja hotel serta merosakkan beberapa kenderaan di Seremban 2, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 2.50 pagi itu, lelaki berusia 32 tahun berkenaan dikatakan pada mulanya bertikam lidah dengan dua pekerja di kaunter lobi hotel berkenaan akibat tidak berpuas hati atas sebab-sebab tertentu.

Akibat serangan itu, kedua-dua pekerja terbabit mengalami kecederaan. Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kes berkenaan.

"Kita masih menyiasat dakwaan mengenai pegawai polis itu yang dikatakan turut merosakkan kenderaan di luar hotel. Punca dia bertindak demikian juga masih disiasat.

"Selain itu, kawad cam akan dilaksanakan dan ketika ini pegawai polis berkenaan ditahan untuk membantu siasa- tan," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Saiful Azly bagaimanapun menafikan dakwaan pihak tertentu bahawa pegawai polis terbabit berada di dalam pengaruh dadah atau alkohol ketika kejadian.

"Ujian urin dibuat menunjukkan pegawai polis berkenaan tidak berada di bawah pengaruh dadah atau alkohol. Kita menafikan dakwaan kononnya dia turut mencederakan seorang daripada mangsa dengan menggunakan pemegang pistol," katanya.

Sementara itu, kejadian amuk berkenaan yang dirakam menerusi kamera rakaman litar tertutup (CCTV) oleh pihak hotel terbabit, turut dimuatkan dalam laman Youtube.

Video boleh ditonton di sini:-Video Polis Pukul Pekerja Hotel Guna Pistol Kerana Aiskrim?

P/S:-sila siasat segera..pegawai polis macam ni memang tak layak jadi polis..jenis binatang macam ni yang burukkan reputasi polis..

VN:F [1.9.18_1163]

Rating: 8.0/10 (2 votes cast)

VN:F [1.9.18_1163]

Polis Mengamuk Pukul Pekerja Hotel Di Seremban 2 Sudah Ditahan, 8.0 out of 10 based on 2 ratings

ENTRY BERKAITAN:

  1. Video Polis Pukul Pekerja Hotel Guna Pistol Kerana Aiskrim?
  2. Video Panas – Polis Pukul Pekerja Kedai Telefon Bimbit
  3. Breaking News: Uncle Seekers Telah Ditahan Polis
  4. VIDEO: Tangisan Si Ibu Lumpuh Yang Ditinggalkan Anaknya Di Bilik Hotel
  5. Azwan Ali Ditahan Polis Kerana Ugut Bunuh Dan Bakar Umi Hafilda
  6. Pelajar USM Ugut Bom Perdana Menteri Ditahan Polis
  7. Respon KFC Mengenai Video Pekerja Bergaduh Dengan Pelanggan
  8. Video CCTV Polis Maut Dilanggar Bas Di CIQ Johor Bahru
  9. Video Pekerja KFC Bergaduh Dengan Pelanggan Di i-City
  10. Salinan Asal Laporan Polis Mat Sabu Dirempuh Polis
 

05 di tampin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di tampin - Google Blog Search


:.MY HOME SOIL: TERKINI! KHEMAH TPM DIBAKAR <b>DI TAMPIN</b>!

Posted: 18 Jul 2012 07:26 PM PDT

Tampin, Negeri Sembilan. Sebuah khemah daripada beberapa khemah yang didirikan sempena Lawatan Timbalan Perdana Menteri di Tampin Selasa lalu yang dihadiri lebih 9,000 orang ditemui terbakar dipercayai dibakar oleh mereka yang tidak berpuas hati dengan BARISAN Nasional. Pada malam tersebut Lim Guan Eng juga pergi melawat di tempat yang sama dengan jumlah kehadiran sekitar 2,000 orang. 
Kebakaran sangat dipercayai berpunca daripada perbuatan khianat kerana terjumpanya kesan limpahan petrol yang sengaja dilimpahkan untuk membakar khemah-khemah tersebut. Polis menjumpai beberapa bahan bukti dan masih menjalankan siasatan. 

05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


PAS Negeri Sembilan: Mazlan Aliman 20 Jun 2012 <b>di</b> DUN <b>Paroi</b>

Posted: 18 Jun 2012 07:53 PM PDT

CERAMAH UMUM
Tarikh : 20 Jun 2012, Rabu
Tempat : Pejabat ADUN Paroi, Taman Tasik Jaya, Senawang
1. Sdr Mazlan Aliman (AJK PAS Pusat/Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan)
2. Sdr Nazree Yunus (Naib Ketua AMK Pusat/Ketua AMK N.Sembilan)
3. Ustaz Kamaruddin Sidek (Timbalan Pesuruhjaya PAS Melaka)
4. Rozmal Malakan (Timbalan Yang Dipertua PAS Rembau)

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


WARGA TENTERA <b>DI PORT DICKSON</b> <b>...</b> - WFauzdin Blogspot

Posted: 30 Jun 2012 12:10 AM PDT


Oleh:  WFAUZDIN  NS
TERUJA untuk aku kembali ke tanah tempat titik peluh aku di Port Dickson, kononnya `Bandar Tentera Darat'.  Tahun 1988, aku melapor diri sebagai warga tentera di sini.  Ketika itu politik aku simpan di dalam stor di Pusat Latihan Rekrut (PLR) yang kini menjadi PUSASDA.  
Tamat latihan selama 6 bulan, aku meneruskan kerjaya ini sehingga 22 tahun.  Tahun 1998, ketika aku masih di dalam tentera, minat untuk berpolitik kembali semula angkara kekejaman Tun Mahathir yang menganiayai Timbalannya DS Anwar ketika itu.  Namun demikian, undang-undang mencegah aku untuk menjadi ahli mana-mana parti politik tetapi aku terus mengikuti perkembangan politik tanahair sehingga aku bersara.
Hari ini aku kembali ke Port Dickson sebagai orang politik sepenuh masa.  Bukan kerana tidak mengenang jasa Kerajaan tetapi untuk memberitahu kerajaan yang memerintah hari ini bahawa hentikan saja kezaliman, hentikan rasuah dan penyelewengan.  
Malam ini (Sabtu - 30 Jun) aku akan tampil di pentas ceramah di Bt 4, Port Dickson di atas kapasiti KOBAT (Kor Bekas Angkatan Tentera). Paling membanggakan sekali malam ini program akan turut dihadiri oleh bekas Panglima Tentera iaitu Brigadier Jeneral (B) Hadi.  Program juga dihangatkan dengan kehadiran Sdr Rafizi Ramli dan tidak ketinggalan Ahli Parlimen Telok Kemang merangkap Pengerusi KEADILAN Negeri Sembilan, YB Dato; Kamarul Baharin serta beberapa pimpinan lain.
Kepada semua warga tentera sekitar Port Dickson dijemput dan digalakkan untuk hadir bagi kita mendapatkan maklumat khususnya berkaitan tentera, begitu juga kepada bekas-bekas anggota tentera.  Orang ramai juga dijemput hadir beramai-ramai malam ini. /wfauzdin.blogspot.com

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


REMBAU HARI INI: 3 Janji PRU 12 tahun 2008 <b>di Rembau</b>

Posted: 17 Jun 2012 07:34 PM PDT

Landasan pesawat kecil dibina di Rembau
Seremban 20 Feb. - Rembau akan terus membangun apabila kerajaan negeri bercadang untuk membina landasan pesawat kecil untuk kegunaan Kelab Penerbangan Awam Negeri Sembilan.
Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, tapak untuk landasan itu telah pun dikenal pasti iaitu di Batu Hampar, Rembau.
"Kita akan buat landasan untuk Kelab Penerbangan Awam Negeri Sembilan yang jaraknya lebih kurang 700 meter. Ia sesuai untuk digunakan oleh pesawat kecil seperti Cessna atau mikrolite."
"Kawasannya juga telah dikenal pasti iaitu di Batu Hampar, Rembau. Di situ nanti, ia akan menjadi pusat latihan penerbangan untuk kelab berkenaan," kata beliau di sini semalam.
Tambah Mohamad, buat masa ini kajian terhadap tanah di situ sedang dilakukan kerana ia merupakan tanah kampong.

Pembinaan kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) Rembau
Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, projek itu juga akan membantu membangunkan Rembau sebagai destinasi pelancongan terkenal.
Beliau juga mengumumkan pembinaan sebuah lagi kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) Rembau selepas kampus di Kuala Pilah di mana ia dibuat secara inisiatif pembiayaan swasta (PFI).
Selain itu katanya, kawasan rekreasi kolam air panas Pedas juga akan diperbesarkan dengan tambahan kemuda han seperti hotel bertaraf antarabangsa dan dewan persidangan.
Hospital RM100 juta bagi penduduk Rembau
Hospital Daerah Rembau yang boleh menampung 76 katil akan dibina di sini dengan kos RM100 juta untuk memberi kemudahan kesihatan yang lebih baik kepada 60,000 penduduk, kata Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan di sini hari ini.
''Dengan adanya Hospital Daearah Rembau, ia akan memberi kemudahan kepada penduduk di daerah Rembau yang berjumlah 60, 000 orang ketika ini. Lagipun daerah ini kini mempunyai tiga klinik dan 13 klinik desa dan sampailah masanya, ia mempunyai sebuah hospital yang selesa," kata beliau di sini hari ini.
Beliau menjelaskan dengan pembinaan hospital ini pada tahun ini, maka ia menjadi negeri yang pertama mempunyai kemudahan hospital di setiap daerah, di mana hospital di Rembau ini akan mempunyai perkhidmatan perubatan am, kecemasan, pesakit luar, selain sokongan seperti farmasi, makmal, haemodialisis, pengimejan dan diagnostik.
Di hospital yang akan dibina ini juga akan mempunyai kemudahan antaranya wad lelaki, wanita, kanak-kanak, bersalin, sakit puan, rehabilitasi dan pentadbiran.

05 di linggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di linggi - Google Blog Search


Dari Jari-Jari Halusku ....: Becuti <b>di</b> Desa Balqis, Kuala <b>Linggi</b>

Posted: 24 May 2012 02:09 AM PDT

Hai .. Hai .. hai .. I have a lot of Drafted Entry on queue. Banyak sangat sampai tak tau nak keluarkan yang mana satu. Tetapii .. memandangkan Cuti sekolah bakal bermula minggu depan, kita bagi laluan kepada Entry Cuti-Cuti Malaysia dulu.

Kalau mahu ke Melaka dan sedang mencari Hotel .. Chalet .. Rumah Rehat dan sebagainya .. pastu berhajat nak duduk jauh dari hiruk pikuk Kota Melaka yang sokmo traffik jem,  apa kata cuba 'idea' ni ~ Berehat, bersantai di Desa Balqis @ Kuala Linggi, Melaka. Tenang dan damai. Jauh dari hiruk pikuk kota. Tidur malam di dalam rumah tradisional yang dibuat dari kayu .. bertemankan bunyi alam yang tenang lagi mendamaikan dan bangun pagi dikejutkan oleh bunyi kokokan ayam dan menghirup udara segar tanpa pencemaran. Best. Best. Best = Best sangat-sangat.

Deretan rumah tradisional yang dibuat dari kayu.

Yang ni muat untuk satu famili ~ 8 orang
Padang rumput hijau sesuai untuk Acara santai dengan keluarga. Bayangkan kalau datang 3, 4 keluarga ramai-ramai .. ibu-ibu duduk tepi pangkin sambil minum kopi secawan .. bapak-bapak dan anak-anak berlarian bermesra-mesraan di padang .. Wahwahwah ... sah-sah la padang ini kita yang punya, kan. Bahagianyaaaa ..
Yang ni pun cantek, kannnn. Petang-petang .. malam-malam  .. jom la kita berkain batik bersila bersama sambil bergurau senda. Auwww .. bestnya.

Kita dulu duduk yang bawah. 

Dewan Makan
Swimming Pool mengadap laut. Sambil anak berenang-renang .. mak-mak boleh la mengadap laut sambil berangan dan mencari ketenangan .. pastu malam boleh ke Medan Ikan Bakar Kuala Sg. Baru .. yang hanya 5 minit dari tempat ini sahaja.
OK. Kalau ini tak cukup cantek dan menggoda .. sila ke website ini dan bersedialah untuk lebih "WoW". Jangan sampai juling mata macam ai ye.
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved