ads

Sabtu, 10 Mac 2012

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


Projek Benteng Haram Tenggelamkan Kg <b>Ampangan</b>

Posted: 06 Mar 2012 10:54 PM PST

TANJUNG KARANG, 7 MAC: Pembinaan benteng  di Tanah Simpanan Kekal Pembuangan Air (Water Encashment Area) Sungai Tengi oleh Kerajaan Pusat telah menyebabkan beberapa kawasan di Kampung Ampangan kerap dinaiki air dalam jangka masa yang panjang.

Menurut Ketua Kampung Ampangan, Hamidon Salim, kawasan pembuangan air tersebut telah diteroka untuk pembinaan benteng oleh pihak kerajaan pusat melalaui Projek Infrastruktur Asas (PIAS) dan mengakibatkan aliran air ke Sungai Tengi tersekat.

"Tanah ini adalah kawasan tadahan untuk pembuangan air Sungai Tengi bagi bendung kenaikan air naik ketika hujan lebat.

"Tetapi bila dibina benteng-benteng ini, ianya menyebabkan aliran air tersekat dan air jadi cepat naik.

"Apabila hujan lebat di Hulu Selangor, paras air akan meningkat dengan cepat dan memakan masa yang lama untuk surut semula.

"Kalau pihak kerajaan pusat berbincang dengan kerajaan negeri atau pihak tempatan tentu kejadiaan seperti ini tak akan berlaku.

"Ini tidak, main langgar sahaja, Kerajaan negeri dan Jabatan Parit dan pejabat tanah pun tak tahu apa-apa" kata Hamidon.

Hamidon juga memberitahu, pokok kelapa sawit yang ditanam oleh pendduk setempat turut berhadapan risiko mati dan tanamannya ditenggelami air sekaligus menjejaskan pendapatan.

Selain itu, beliau turut melahirkan kehairanan apabila papan tanda projek yang baru siap dibina dua bulan lalu ditulis tarikh siap projek pada 24 Disember 2009.

"Yang saya hairan di papan tanda ni ditulisnya tarikh mula dibina pada 17 Disember 2009 dan siap pada 24 Disember 2009, tetapi sebenarnya baru siap kira-kira dua bulan lepas," ujarnya lagi.

Sementara itu, dalam isu yang sama, Naib Yang DiPertua PAS Tanjung Karang, Misran Serman melahirkan rasa kecewa terhadap tindakan kerajaan pusat  menyalahgunakan dana awam dengan menjalankan projek yang tidak memberi manfaat kepada masyarakat.

Selain itu, menurut beliau ianya turut menyalahi penggunaan tanah yang telah digazetkan sebagai kawasan pembuangan air Sungai Tengi dan menggesa pihak berkuasa negeri mengambil tindakan sewajarnya untuk membetulkan keadaan.

"Dana awam mestilah digunakan untuk projek yang beri manfaat kepada rakyat, bukannya projek haram yang bukan sahaja tak beri manfaat tapi dah tahap menyusahkan rakyat.

"Tanah ini semenjak sebelum merdeka lagi dah digazetkan sebagai kawasan pembuangan air Sungai Tengi, jadi saya harap pihak berkuasa dapat mengambil tindakan yang sewajarnya untuk betulkan keadaan ini," beritahu beliau kepada TVS hari ini.

05 di sikamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di sikamat - Google Blog Search


2 BILIK UTK DISEWA <b>DI SIKAMAT</b>, SEREMBAN | Apartment Untuk <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2012 05:38 AM PST

Dua kekosongan bilik untuk di sewa di Taman Indah, Sikamat, Seremban untuk perempuan Muslim.

Rumah teres 1 tingkat.

Bilik tengah – Sewa RM 250 seorang(2 orang RM300)
Bilik kecil – Sewa RM 150 (seorang)

Sewa termasuk sedikit perabut, katil, api dan air. Deposit sebulan boleh di ansur.
Bayar sewa sebulan untuk dapatkan kunci.

Kekosongan segera.

Hubungi kak Aini 013 343 7636

Incoming search terms:

  • rumah sewa di seremban 2012
  • apartment dewi puncak alam
  • apartment dua bilik di shah alam
  • bilik sewa untuk lelaki muslim di puncak damansara
  • flat sikamat
  • rumah teres sewa 2012
  • rumah teres sewa di puncak alam 2012
  • sewa rm300 seremban

Publish date: February 23, 2012 1:38 pm
Contact Name: k. Aini
Rental: 250
Region: N.Sembilan
Location: Sikamat, Seremban
Phone: 0133437636

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

05 di senawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di senawang - Google Blog Search


2 BILIK UTK DISEWA <b>DI SIKAMAT</b>, SEREMBAN | Apartment Untuk <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2012 05:38 AM PST

Dua kekosongan bilik untuk di sewa di Taman Indah, Sikamat, Seremban untuk perempuan Muslim.

Rumah teres 1 tingkat.

Bilik tengah – Sewa RM 250 seorang(2 orang RM300)
Bilik kecil – Sewa RM 150 (seorang)

Sewa termasuk sedikit perabut, katil, api dan air. Deposit sebulan boleh di ansur.
Bayar sewa sebulan untuk dapatkan kunci.

Kekosongan segera.

Hubungi kak Aini 013 343 7636

Incoming search terms:

  • rumah sewa di seremban 2012
  • apartment dewi puncak alam
  • apartment dua bilik di shah alam
  • bilik sewa untuk lelaki muslim di puncak damansara
  • flat sikamat
  • rumah teres sewa 2012
  • rumah teres sewa di puncak alam 2012
  • sewa rm300 seremban

Publish date: February 23, 2012 1:38 pm
Contact Name: k. Aini
Rental: 250
Region: N.Sembilan
Location: Sikamat, Seremban
Phone: 0133437636

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Jempol</b> Terkini 2012

Posted: 01 Feb 2012 09:47 PM PST

Tarikh Tutup Permohonan : 10 Februari 2012

Majlis Daerah Jempol ditubuhkan pada 1 Ogos 1980 sebagai tindakan lanjut pada latihan kembali batas bahagian Kuala Pilah. Latihan kembali batas telah mencipta sebuah kabupaten baru yang dikenali sebagai Daerah Jempol sebelum ini dikenali sebagai bahagian Bahau Kecil yang terletak di bawah pentadbiran bahagian Kuala Pilah. Majlis Daerah Jempol berfungsi selaras dengan tujuan utama dari tatacara itu, seperti yang dinyatakan dalam undang-undang Kerajaan Daerah UU 1876 171. Pada prinsipnya, fungsinya adalah untuk memberikan perkhidmatan kepada penduduk dalam wilayah bekerja dalam hal kesihatan awam, pengurusan sisa, perancangan bandar dan negara, perlindungan alam sekitar, bangunan kawalan, meningkatkan penyelenggaraan infrastruktur sosial dan ekonomi, dan bandar.

Majlis Daerah Jempol kini menjemput individu yang berkelayakan untuk mengisi jawatan-jawatan kosong seperti berikut:

- Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N4-3

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Incoming search terms:

  • majlis daerah jempol jawatan kosong
  • jawatan kosong majlis perbandaran jempol
  • jawatan kosong pejabat daerah jempol
  • majlis daerah jempol
  • jawatan dimajlis daerah jempol
  • permohonan jawatan di majlis daerah jempol
  • pejabat daerah jempol
  • kerja kosong di jempol 2012
  • jawatan kosong pembantu tadbir majlis daerah jempol
  • jawatan kosong di pejabat daerah jempol

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Nilai</b>, <b>Negeri Sembilan</b> <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2012 03:39 PM PST

JAWATAN:
1. Pegawai Undang-Undang Gred L1-1
2. Juruteknik Mekanikal Gred JA3-1
3. Pembantu Tadbir (Perkeranian/ Operasi) (Pengawas) Gred N4-1
4. Pembantu Operasi Gred N5-1
5. Pembantu Kemahiran (Elektrik) Gred H4-1
6. Pembantu Awam Gred H5-1
IKLAN JAWATAN & BORANG PERMOHONAN
http://www.mpn.gov.my/c/document_library/get_file?uuid=e9564f07-23d5-4df5-8c66-0604703354cc&groupId=70726

Tarikh Tutup : 5 Mac 2012

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


Projek Benteng Haram Tenggelamkan Kg <b>Ampangan</b>

Posted: 06 Mar 2012 10:54 PM PST

TANJUNG KARANG, 7 MAC: Pembinaan benteng  di Tanah Simpanan Kekal Pembuangan Air (Water Encashment Area) Sungai Tengi oleh Kerajaan Pusat telah menyebabkan beberapa kawasan di Kampung Ampangan kerap dinaiki air dalam jangka masa yang panjang.

Menurut Ketua Kampung Ampangan, Hamidon Salim, kawasan pembuangan air tersebut telah diteroka untuk pembinaan benteng oleh pihak kerajaan pusat melalaui Projek Infrastruktur Asas (PIAS) dan mengakibatkan aliran air ke Sungai Tengi tersekat.

"Tanah ini adalah kawasan tadahan untuk pembuangan air Sungai Tengi bagi bendung kenaikan air naik ketika hujan lebat.

"Tetapi bila dibina benteng-benteng ini, ianya menyebabkan aliran air tersekat dan air jadi cepat naik.

"Apabila hujan lebat di Hulu Selangor, paras air akan meningkat dengan cepat dan memakan masa yang lama untuk surut semula.

"Kalau pihak kerajaan pusat berbincang dengan kerajaan negeri atau pihak tempatan tentu kejadiaan seperti ini tak akan berlaku.

"Ini tidak, main langgar sahaja, Kerajaan negeri dan Jabatan Parit dan pejabat tanah pun tak tahu apa-apa" kata Hamidon.

Hamidon juga memberitahu, pokok kelapa sawit yang ditanam oleh pendduk setempat turut berhadapan risiko mati dan tanamannya ditenggelami air sekaligus menjejaskan pendapatan.

Selain itu, beliau turut melahirkan kehairanan apabila papan tanda projek yang baru siap dibina dua bulan lalu ditulis tarikh siap projek pada 24 Disember 2009.

"Yang saya hairan di papan tanda ni ditulisnya tarikh mula dibina pada 17 Disember 2009 dan siap pada 24 Disember 2009, tetapi sebenarnya baru siap kira-kira dua bulan lepas," ujarnya lagi.

Sementara itu, dalam isu yang sama, Naib Yang DiPertua PAS Tanjung Karang, Misran Serman melahirkan rasa kecewa terhadap tindakan kerajaan pusat  menyalahgunakan dana awam dengan menjalankan projek yang tidak memberi manfaat kepada masyarakat.

Selain itu, menurut beliau ianya turut menyalahi penggunaan tanah yang telah digazetkan sebagai kawasan pembuangan air Sungai Tengi dan menggesa pihak berkuasa negeri mengambil tindakan sewajarnya untuk membetulkan keadaan.

"Dana awam mestilah digunakan untuk projek yang beri manfaat kepada rakyat, bukannya projek haram yang bukan sahaja tak beri manfaat tapi dah tahap menyusahkan rakyat.

"Tanah ini semenjak sebelum merdeka lagi dah digazetkan sebagai kawasan pembuangan air Sungai Tengi, jadi saya harap pihak berkuasa dapat mengambil tindakan yang sewajarnya untuk betulkan keadaan ini," beritahu beliau kepada TVS hari ini.

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


Keikhlasan itu Penting: Testing Testing Camera Baru - <b>Di Gemas</b>

Posted: 07 Mar 2012 12:49 AM PST


Gambar kenangan bersama pengantin

Kenangan duit kerja gomen ni, beli kamera sendiri...sblm ni laki yg beli itu kenangan duit gaji dia..hehe..sedang elok pulak, adik aku nak kawin, pastu nak buat besday afy..itu yg makin kuat nak beli...aku ada suruh akak aku pinjam kamera kecik opis dia, tapi takde pulak..emm, apa lagi pagi2 kedai kat alamanda tu buka kami la customer yang pertama hehe...apa lagi mintakla tawar menawar kaw2 punya...cina tu kasila sbb beli pepagi dan bayar cash..dapatla murah hehe...hehe..color pun tibai jer ambik pink..

meh tengok aku snap..boleh la...gambar pengantin tgk fb ..tak larat nak upload


Test2 kamera depan kedai tu


Test2 kamera


otw balik gemas,beli telo untuk majlis kawin..


suka afy bila aku snap gmbr dia


afy dan Zara




Busu aku mengenakan afy..afy suka tau!aku yg riso...masa ni malam jumaat..tgh sibuk2..anak aku hapy jer



nenek,makcik2 aku dan mama aku


afy sibuk jer tengok jiran2 aku tgh tolong potong2 nangka


ini time pelamin sampai..


afy dan zara

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved