ads

Ahad, 2 Mac 2014

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


anthony loke tumpang ceramah pas <b>di ampangan</b> <b>...</b> - My Home Soil

Posted: 25 Feb 2014 07:20 PM PST

1. Setelah melihat banyak rakyat jelata penerima BR1M di Negeri Sembilan mengucapkan ribuan terima kasih dan memberikan komen positif terhadap BR1M dalam status FB masing-masing, PR NSDK merasakan ianya satu ancaman yang perlu di counter. 
2. Maka sekonyong-konyongnya PAS NSDK semalam melaksanakan Modus Operandinya seperti biasa iaitu CERAMAH UMUM di Surau Hitam-Ampangan.
3. Seperti biasa juga Anthony Loke -Missionary Kristian DAP merangkap Ketua Pembangkang Negeri Sembilan turut serta memberikan pandangan meliberalkan orang-orang Islam yang hadir dalam ceramah Parti Tin Milo tersebut TERMASUK memuji Teresa Kok yang menghina pemimpin ISLAM dengan satira berbaur perkauman! 
4. Menurut Anthonio Loke tersebut, tindakan TerrorSuck Cock Babi anjing itu patut dipuji dan satira tersebut boleh diangkat martabatnya dalam Anugerah Filem Pendek yang akan dianjurkan oleh PAS dan PKR Negeri Sembilan?? WTH!!! 

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Gaya kediaman moden <b>di Bahau</b> - Utusan Online

Posted: 06 Nov 2011 11:14 AM PST

Gaya kediaman moden di Bahau

Oleh RABIATUL ADAWIYAH KOH ABDULLAH
adawiyah.koh@utusan.com.my

KALAU dulu, jika disebut dekorasi kediaman, golongan luar kota metropolitan atau pinggiran bandar memilih gaya seringkas yang boleh. Menjengah dekorasi kediaman mereka, masih lagi terdapat elemen lama seperti perabot kayu dan rotan.

Tanpa terikat dengan tema tertentu, pemilik kediaman lebih selesa menghias mengikut gaya suka-suka. Konsep ini cenderung kepada kemampuan isi rumah atau sekadar melengkapkan perabot di ruang tamu, dapur mahu pun bilik tidur.

Memadai sekadar memiliki keperluan asas seperti tilam, katil, televisyen dan almari kecil.

Berbeza sekarang, golongan itu juga dilihat semakin peka dengan dunia hiasan dalaman. Bahkan, mereka turut ghairah menata rias rumah dengan memastikan setiap ruang dari dapur hingga ke kamar beradu, tampil menarik hingga sesetengahnya mengalahkan rumah kelamin.

Sama ada memilih gaya moden , retro, Inggeris, tropika, Bali, ala rumah pelancongan dan sebagainya, yang penting dekorasi memenuhi cita rasa dan mengikut trend semasa.

Melewati sebuah pusat perhentian hiasan kediaman di Bahau, Negeri Sembilan, penulis berpendapat penduduk di situ lebih berminat kepada konsep kediaman moden.

Kelengkapan

Pusat sehenti kedai perabot, Ilham Design Furniture (IDF) yang terletak di Bahau memberi ilham kepada penduduk sekitarnya untuk mencari perabot moden dengan warna-warna yang lebih berani.

Bercirikan reka bentuk moden , IDF mencerminkan pemiliknya, Mejar Wan Munadi Wan Mamat (B) yang dinamik dan sofistikated.

Menarik perhatian penduduk di sekitar Bahau , ia menawarkan pelbagai koleksi kelengkapan rumah daripada yang kecil sehinggalah kepada sebesar-besarnya.

Ditambah pula dengan hiasan dalamannya yang sepadan dengan konsep kediaman, pastinya membuatkan tetamu teruja dan kagum dengan sentuhan emas pemiliknya.

Klasik kontemporari dan moden , begitulah konsep percaturan hasil idea kreatif yang popular sekarang.

Bagi yang melangkah ke rumah baru khususnya pasangan pengantin, inilah peluang terbaik untuk menyusun kediaman sendiri menjadi cantik dan kelihatan moden dan bergaya.

Pelbagai pilihan dan idea hiasan untuk kediaman dengan tema kediaman desa Perancis ke Victoria, gaya Timur, Safari Afrika, gabungan kontemporari dan oriental.

Kontemporari

Sofa berciri moden digabungkan dengan fabrik warna terang menepati ciri klasik kontemporari.

Malah setiap perabot membawa konsep berbeza dengan set sofa paling popular ialah bercirikan moden.

Set bilik tidur yang mengetengahkan warna merah misalnya, menyerlahkan elemen moden sesebuah kediaman.

Dalam pada itu, setiap katil yang dijual mempunyai pilihan 15 warna merangkumi keperluan pasangan suami isteri, kanak-kanak, anak gadis dan pengantin baru.

Ruang berehat keluarga seperti sofa boleh direka sendiri menggunakan gabungan warna putih dan hitam amat praktikal.

Secara peribadi, keupayaan Wan Munadi memperkenalkan kediaman mewah khusus untuk warga luar kota metropolitan seperti di Bahau yang inginkan konsep moden dan menawan sememangnya mengkagumkan.

Mengakui dekorasi sentiasa mengikut perubahan semasa, Wan Munadi berpendapat orang ramai mula bijak mencari panduan menghias rumah sama ada yang tinggal di kampung mahupun luar bandar.

Memenuhi hasrat tersebut, IDF yang terletak di Bahau ini mengalu-alukan kedatangan orang ramai.

Dalam pada itu, cawangan IDF yang baru di buka 23 Oktober lalu menawarkan harga runtuh khususnya untuk penduduk Bahau. Manakala pasangan pengantin baru boleh mendapatkan set kelengkapan bilik tidur dengan harga yang istimewa. Orang ramai yang berbelanja RM 3 ribu ke atas turut berpeluang memenangi pelbagai hadiah percuma.

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


AGEN DSAI....: Meet Anwar Negeri Sembilan <b>di Seremban</b>, Ahad ini <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2014 03:10 AM PST

MeetAnwar_Neg9

KUALA LUMPUR 26 FEB: Anwar Ibrahim Club (AIC) akan mengadakan program 'Meet Anwar Negeri Sembilan' pada hari Ahad, 2 Mac ini bertempat di Seremban.

Program yang akan diadakan di Plum Hall, The Royale Bintang Hotel, Seremban terhad kepada 200 peserta dan bermula pada jam 3 petang.

Mereka yang berminat boleh berdaftar di www.anwaribrahimclub.com atau emel ke aic.msia@gmail.com.
Sebarang maklumat lanjut berhubung program digalakkan menghubungi sekretariat program di talian 012-2294064

KeadilanDaily

Bilik gerakan bencana dibuka <b>di Seremban</b> - The Borneo Post Online

Posted: 19 Feb 2014 01:45 PM PST

SEREMBAN: Kerajaan Negeri Sembilan bertindak membuka bilik gerakan bencana di Seremban sejak empat hari lepas berikutan masalah kekeringan sumber air mentah dari Sungai Batang Benar, Pantai dekat ini.

Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan berkata semua jabatan dan agensi kerajaan turut berganding bahu untuk memastikan bekalan air terawat dan bersih kepada pengguna dapat berjalan dengan lancar.

"Walaupun kita tidak dapat bekalkan seperti biasa melalui paip, tapi kita nak pastikan lori tangki sentiasa ada dan memenuhi tangki statik yang diletakkan di kawasan terjejas.

"Walaupun kita belum lagi mengalami secara menyeluruh, tetapi sesetengah kawasan terutamanya di Seremban, kita telah mulakan catuan air kerana beberapa isu dan masalah yang kita hadapi," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Mohamad berkata catuan air telah dimulakan antaranya di kawasan Sendayan, Mambau dan Rasah melibatkan 7,000 pengguna.

Katanya rumah pam di situ pada hari-hari biasa mampu membekalkan air mentah sebanyak tiga juta gelen sehari tetapi kini bekalan airnya telah kering.

Mohamad berkata antara langkah kontigensi yang diambil untuk mengatasi masalah ini ialah membekalkan air ke kawasan berkenaan menerusi 25 buah lori tangki dan lebih 40 buah tangki statik.

"Selain itu, kita telah memasang jajaran paip baharu dari kolam imbangan di Bandar Springhill, Lukut terus ke Sendayan. Kolam imbangan Bandar Springhill ini mendapat air daripada loji Bukit Tunggal dan kolam tersebut mempunyai kapasiti untuk menampung kira-kira dua juta gelen sehari.

"Kawasan di Mambau dan Rasah, kita telah pun membuka semula laluan paip lama dari loji rawatan Kuala Sawah, Rantau," katanya menambah empangan Sungai Terip dekat sini, hanya boleh bertahan 41 hari, jika keadaan kering berterusan.

"Oleh itu, saya meminta orang ramai supaya berhemah menggunakan air. Saya harap orang ramai sama-sama membantu dalam keadaan cuaca panas sekarang yang tidak tahu bila akhirnya," katanya. — Bernama

05 di tampin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di tampin - Google Blog Search


#DariDaerah : Catuan Air <b>Di Tampin</b> Dan Rembau Jika Kemarau <b>...</b>

Posted: 24 Feb 2014 03:28 AM PST

SEREMBAN: Kerajaan Negeri Sembilan terpaksa melaksanakan program catuan air di beberapa kawasan di Tampin dan Rembau sekiranya paras air di empangan Gemencheh terus menurun.

Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, kerajaan negeri itu tiada pilihan lain tetapi perlu melaksanakan catuan air jika musim kemarau berterusan.

"Paras air di empangan tersebut akan terus menurun secara berterusan kerana musim kemarau dan ia boleh menampung bekalan air untuk tempoh sehingga 25 hari jika hujan tidak turun," katanya.

Pada Jumaat lalu, paras air di empangan Gemencheh menurun kepada 99.95m, di atas paras kritikal 98m.

di negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sembilan - Google Blog Search


Krisis air <b>di Negeri Sembilan</b> - Terbakor

Posted: 19 Feb 2014 06:25 AM PST

Negeri Sembilan Alami Krisis Air

Negeri Sembilan Alami Krisis Air

SEREMBAN: Kerajaan Negeri Sembilan mengisytiharkan negeri itu mengalami krisis air apabila ribuan isi rumah berdepan dengan masalah ketiadaan air pada Rabu.

Keadaan itu berikutan musim kemarau luar biasa yang berlarutan sehingga menyebabkan beberapa kawasan tadahan air semakin kering.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, pusat Operasi Bencana Alam negeri telah diaktifkan untuk menyelaraskan kerja-kerja untuk membekalkan air yang dirawat kepada para pengguna di kawasan yang terjejas.

"Kita tidak mengalami sebarang hujan di sini sejak dua bulan lepas dan ini mengakibatkan paras air di tujuh empangan mencapai tahap yang kritikal.

"Malah kita juga tidak dapat mengambil air dari Sungai Batang Benar dan Sungai Ulu Muar yang menyediakan air mentah ke empangan Talang, Kerinchi dan Sungai Terip, kerana kedua-duanya kering," katanya sambil menambah bahawa keadaan itu memberi kesan kepada sehingga 8,000 isi rumah.

Beliau berkata, pihak berkuasa mengambil 13 juta liter air mentah dari Sungai Batang Benar dan 45 juta liter lagi dari Sungai Ulu Muar, di mana ia digunakan untuk membekalkan air kepada pengguna di Seremban.

Kira-kira 200,000 isu rumah menggunakan kira-kira 340 juta liter air setiap hari.

Mohamad berkata, antara kawasan yang terjejas adalah Sendayan, Rasah, Mambau dan Seremban.

Sumber: Mstar

 Jana income dengan Says. RM200-RM500 sebulan secara pasif. Klik sini  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

salah siapakah berlakunya krisis air amat meruncing <b>di negeri</b> <b>...</b>

Posted: 20 Feb 2014 02:05 AM PST


Bila berlaku krisis air di negeri -negeri yang diperintah Pakatan Rakyat terutamanya Selangor maka terus UMNO dengan bantuan media lidak biawak rasminya menunding jari ianya kesalahan pihak kerajaan PR Selangor.

Kini keadaan air di negeri jiran Selangor yang ditadbir urus oleh UMNO/BN semenjak merdeka hingga sekarang, Negeri Sembilan sedang berdepan dengan krisis air yang amat meruncing sehingga terpaksa dicatu.

Siapakah yang patut dipersalahkan???? Syarikat Air Negeri Sembilan (SAINS) atau Kerajaan UMNO/BN Negeri Sembilan bawah pimpinan Mat Hassan?????... Atau paling tepatnya kedua-duanya sekali??????

Penyerahan pengurusan air seluruh Negeri Sembilan diserahkan dari Jabatan Bekalan Air Negeri Sembilan kepada SAINS semasa Mat Hassan jadi MB Negeri Sembilan sedangkan penyerahan pengurusan air kepada SYABAS di Selangor dilakukan oleh Khir Toyo semasa UMNO/BN memerintah.

The Star Online melaporkan Mohamad Hasan mengumumkan bahawa Negeri Sembilan alami krisis air di negeri itu ekoran bekalan air yang terputus diberibu-ribu isi rumah sejak Rabu.

Mohamad Hasan berkata bilik Operasi Bencana Alam negeri itu turut diaktifkan untuk menyelaraskan usaha untuk membekalkan air bersih kepada pengguna di kawasan yang terjejas.

"Hujan tidak turun di sini sejak dua bulan yang lalu dan ini telah menyebabkan paras air di tujuh empangan mencapai tahap kritikal.

"Malah, kami juga tidak dapat mengambil air dari Batang Benar dan Sg Ulu Muar yang menyediakan air mentah kepada empangan Talang, Kelinchi dan Sg Terip, kerana kedua-duanya sudah kering," katanya kepada The Star Online.

Beliau berkata lebih 8,000 isi rumah terjejas akibat kekeringan empangan itu.

Catuan Air <b>Di Negeri Sembilan</b> Dah Bemula | Puteri Kasih

Posted: 19 Feb 2014 04:00 PM PST

Nampaknya Negeri Sembilan menjadi negeri yang pertama melaksanakan catuan air. Musim kemarau yang melanda kebanyakkan negeri di Semananjung Malaysia sejak beberapa minggu yang lalu telah menyebabkan beberapa empangan mengalami kekurangan air di tahap yang agak kritikal.

catuan air

Jika tidak melakukan catuan air sekarang, pastinya paras air di empangan akan menurun ke paras yang lebih kritikal. Catuan air ini melibatkan 7000 pengguna di kawasan Sendayan, Mambau dan Rasah. Untuk maklumat lanjut boleh baca kat SINI.

Nampaknya kawasan rumah puteri turut terlibat dengan catuan air ni. Alahai lepas ni kenalah tadah air lebih sikit. Kalau nak harapkan lori tangki bawa air, kadang-kadang belum sampai rumah puteri air dah habis.

Terpaksalah berjimat gunakan air. Makan guna daun pisang je lah kan. Boleh jimat air basuh pinggan. Anak-anak bulus kat rumah pasti suka hati, diorang semua memang tak suka mandi.

Mudah-mudahan dalam sehari dua ni hujan akan turun dengan lebat dan mengisi semula air dalam empangan-empangan air yang semakin kritikal. Sama-sama kita doakan ye.

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


Homestay <b>Gemas di</b> Kampong Londah <b>Gemas</b> Negeri Sembilan <b>...</b>

Posted: 20 Feb 2014 05:13 AM PST

Laman Ping.Busuk dibangunkan dan diaturcara oleh pengaturcara kami tersendiri. Sebarang kesulitan, diharap anda dapat menghubungi kami melalui email busuk.org[at]gmail ataupun melalui laman fb kami.

Online user : 2,283
Widget Aktif : 3,652
Banner Aktif : 5,013

Domain Dibenarkan: 8,665
Jumlah Artikel : 533,732

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


anthony loke tumpang ceramah pas <b>di ampangan</b> <b>...</b> - My Home Soil

Posted: 25 Feb 2014 07:20 PM PST

1. Setelah melihat banyak rakyat jelata penerima BR1M di Negeri Sembilan mengucapkan ribuan terima kasih dan memberikan komen positif terhadap BR1M dalam status FB masing-masing, PR NSDK merasakan ianya satu ancaman yang perlu di counter. 
2. Maka sekonyong-konyongnya PAS NSDK semalam melaksanakan Modus Operandinya seperti biasa iaitu CERAMAH UMUM di Surau Hitam-Ampangan.
3. Seperti biasa juga Anthony Loke -Missionary Kristian DAP merangkap Ketua Pembangkang Negeri Sembilan turut serta memberikan pandangan meliberalkan orang-orang Islam yang hadir dalam ceramah Parti Tin Milo tersebut TERMASUK memuji Teresa Kok yang menghina pemimpin ISLAM dengan satira berbaur perkauman! 
4. Menurut Anthonio Loke tersebut, tindakan TerrorSuck Cock Babi anjing itu patut dipuji dan satira tersebut boleh diangkat martabatnya dalam Anugerah Filem Pendek yang akan dianjurkan oleh PAS dan PKR Negeri Sembilan?? WTH!!! 
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved