Selasa, 19 Julai 2011

05 di tampin - Google Blog Search

05 di tampin - Google Blog Search


:: my wedding, my kids, my world ::: kolam mandi / pool gunung <b>tampin</b>.

Posted: 14 Jul 2011 01:02 AM PDT

hello hello

rasanya ni first time aku jumpa kolam air gunung. besar lebih kurang macam kolam renang *ke kecik sikit.

kat gunung tampin.

kt belah bawah, open to public. and will charge u rm4/entry *kalau tak silap.

kt atas pulak, still open to public, cuma ada 2 buah kolam and free entrance. * yeayy

actually, najib kata ada air terjun, tp takde laluan yg senang nk ke sana. kena lalu jalan yg ala ala mencabar. sebab nk ke kolam yg atas tu, ada jalan bersiap tar.

jalan tu selalu lah orang berjoging. gila kental, dia punya kecondongan jalan tu, mencabar okay...baik punya darjah kecondongan.

kat kolam atas tu pulak, port baik punya budak budak sekolah ponteng sekolah. kakakakakakakakakakaka....aku mengantoikan budak sekolah di sini.
*sebab najib pun buat pengakuan dia buat camtu dulu. =P

hari tu masa kitaorang pergi, kitaorang naik dengan motor. haaaa sempuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuttttttttttttttttttttt *sepah.

kesian motor tu. najib cakap, kalau selalu buat camtu, rosak motor.

aku macam nk pergi lagi, sebab hari tu dapat pegang air dia, masyaAllah, sejuknyaaa..dah lah siap berkolam bagai kan. tak payahlah risau lemas ke apa.

tp kalau nk pergi lagi, alamatnya kena berjalan lah guna kaki yg 2 ni....semputtttttttttttttttttttt..........

so ini adalah info antara tempat menarik di tampin. gua pun tak sangka beb tampin ada tempat yg cool *memang sejuk pun macam kolam tu.

aaaa nk pergi lagi......................!!! tapi tak mo semput kena jalan kaki....!!

selamat beriadah...!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di jempol - Google Blog Search

05 di jempol - Google Blog Search


Heboh, <b>Di</b> Temukan Cap <b>Jempol</b> Raksasa <b>Di</b> Planet Mars ~ Bodrex Caem

Posted: 04 Sep 2009 12:00 AM PDT

Heboh, Di Temukan

Cap Jempol Raksasa Di Planet Mars

Sebuah gambar resolusi tinggi terbaru berhasil mengabadikan sebuah lokasi di Planet Mars, Gambar yang diambil dari sebuah Teleskop milik NASA dengan menggunakan metode High Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE) terlihat mirip sebuah sidik jari jempol atau cap jempol (fingger print) raksasa yang berukuran sangat besar sekali aktualnya disana. Hal ini menurut para peneliti memprediksi terjadi karena sebuah perubahan siklus alam dan cuaca disana dalam kurun waktu yang sangat panjang, sekilas bila kita amati mirip danau kering yang semula terdapat riak gelombang di tengahnya.

Seperti bekas lembah atau danau berair yang mengering terlihat sekilas bagai sidik jari jempol tanganDan untuk itu para peneliti planet merah tersebut memperkirakan kurun waktu silam di sana terdapat semacam kehidupan, walau mereka tidak bisa merincikan kehidupan seperti apa yang dimaksud. Gambar ini diambil di lokasi Coprates Mars dan menandakan terbentuk dari sedimen proses air menguap lalu mengering dan terbentuklah bentuk yang terlihat sekarang ini. (Mail Online)

Pemandangan lebih detail yang dibesarkan memperlihatkan lebih jelas

Pemandangan lebih detail yang dibesarkan memperlihatkan lebih jelas,

bekas sungai-sungai yang mengering dan bekas arus air mengalir sebagaimana kehidupan dibumi

Terima kasih anda telah membaca artikel tentang Heboh, Di Temukan Cap Jempol Raksasa Di Planet Mars dan hak cipta dari semua isi/konten yang di repost dalam artikel Heboh, Di Temukan Cap Jempol Raksasa Di Planet Mars ini dengan url http://bodrexcaem.blogspot.com/2011/07/heboh-di-temukan-cap-jempol-raksasa-di.html, ada pada setiap sumber yang dapat dilihat di akhir artikel Heboh, Di Temukan Cap Jempol Raksasa Di Planet Mars Jika Anda pemilik hak cipta dari isi/konten artikel Heboh, Di Temukan Cap Jempol Raksasa Di Planet Mars tidak ingin ditampilkan dalam bodrexcaem.blogspot.com, Anda dapat menghubungi admin di saya[at]bodrexcaem[dot]com.

Postingan Terkait

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

. . . FILAMAN MALAYSIA: #MY-POSTMARK: <b>NILAI</b>, <b>NEGERI SEMBILAN</b>

Posted: 17 Jul 2011 10:37 AM PDT

<b>NILAI</b> SPRINGS GOLF & COUNTRY CLUB PT | ParGolf

Posted: 18 Jul 2011 08:49 PM PDT

NILAI SPRINGS
GOLF & COUNTRY CLUB

PT 4770, Nilai Springs, 71800 Putra Nilai, Negeri Sembilan
Tel: +606-850 8888 Fax: +606-850 3005/3388
Website: www.nilaispringsgcc.com.my
Designer: DL Golf Development Sdn Bhd
Description: 27 holes, Mango, Island & Pine Course

Previous Next

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di rembau - Google Blog Search

05 di rembau - Google Blog Search


<b>REMBAU</b> HARI INI: Tiada Kemudahan Asas <b>di</b> Taman Sri <b>Rembau</b>

Posted: 12 Jul 2011 07:27 PM PDT

Aduan Rakyat Online
July 12th, 2011

Tiada longkang di Kebanyakan Lot di Lot Banglo, Taman Sri Rembau, Rembau, N.Sembilan Terutamanya di jalan yang bukan jalan utama seperti Jalan Batu Belang dan sekitarnya. Perkara ini mendatangkan kerosakan dan bahaya kepada penduduk seperti air dari atas bukit akan melalui dan memasuki kawasan perumahan menyebabkan berlakunya keretakan pada tembok pemilik rumah.

Ketiadaan longkang juga boleh menyebabkab pembiakkan nyamuk Adess yang boleh menyebabkan demam DENGGI kepada penduduk setempat.

Yang Kedua, terdapat Lot Banglo di Taman Sri Rembau yang terbiar sehingga menjadi Hutan Rimba. Perkara ini mendatangkan bahaya kepada penduduk setempat kerana menjadi tempat pembiakkan dan perkumpulan binatang seperti babi hutan dan ular. difahamkan pihak majlis telah mengeluarkan saman kepada pemilik yang ingkar tetapi masih terdapat banyak lot banglo di Taman Sri Rembau yang masih semak samun.

Harap MAJLIS DAERAH REMBAU dapat dapat mengatasi masalah tersebut seperti menyediakan kemudahan asas tersebut dengan secepat mungkin dan mengatasi lot-lot banglo yang semak samun.

Apalah gunanya lanskap yang cantik di kawasan sekitar MAJLIS DAERAH REMBAU jika kemudahan asas di TAMAN SRI REMBAU, LOT BANGLO (belakang MAJLIS DAERAH REMBAU) tidak dapat disediakan dan lot-lot banglo di belakangnya semak samun tanpa diuruskan sehingga mendatangkan bahaya kepada penduduk setempat.

Sekian, Terima Kasih.

By: NIZAM
http://www.aduanrakyat.com.my/tiada-kemudahan-asas-di-taman-sri-rembau

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di port dickson - Google Blog Search

05 di port dickson - Google Blog Search


Isu Politik Semasa: Video Klip Skandal <b>Di Port Dickson</b>

Posted: 15 Jul 2011 09:55 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]'Maknyah' Tak Perlu Jual Tubuh Untuk Berjaya - Ketika melintas sebuah rumah banglo di kawasan perumahan mewah di Subang Jaya, penulis tidak terlintas ia didiami seorang 'maknyah' yang lebih 30 tahun me... 1 day ago. Cucu Tok Selampit ...

05 di linggi - Google Blog Search

05 di linggi - Google Blog Search


Kayuhan Ke Kuala <b>Linggi</b>

Posted: 30 Jun 2011 11:59 PM PDT



Plan untuk membuat kayuhan jauh nie dah agak lama dibincangkan sebenarnya. Cuma masa sahaja yang tak berapa nak mengizinkan. Lebih lebih lagi kami berada dalam kumpulan yang tak sama cuti. Maklumlah kalau kerja retail nie, memang tak berapa nak ngam sangat cuti tu.

Kayuhan ke Kuala Linggi kali nie disertai oleh 4 biji basikal jeer. Aku, Alan, Farizal dan juga Azri.
Seperti yang dirancangkan, kami berempat akan mengambil route Senawang-TTJ-Rantau-Linggi-Pengkalan kempas-Kuala Linggi. Dan waktu balik pula, kami akan mengambil route Kuala Linggi-Pasir Panjang-Port Dickson-Lukut-Seremban-Senawang. Total perjalanan tak jauh pun sebenarnya. Pergi dan balik mengambil jumlah perjalanan 140km.

140km untuk perjalanan berbasikal nie sebenarnya boleh dikatakan agak jauh jugak laa..untuk beginner yang macam kami nie. Sebenarnya untuk perjalanan pergi, kami mampu mengayuh agak laju dan sampai ke destinasi dalam masa 3 jam sahaja. Bertolak jam 7 pagi dan kami sampai ke destinasi Kuala Linggi dalam jam 10 pagi. Tapi perjalanan waktu balik tu yang amat menekan perasaan...hehehe..maklumlah bertarung dengan cuaca panas dan berjerebu.

Disebabkan kami tak sempat untuk carbo loading sebelum mengayuh pagi nie, kami berhenti sekejab di pekan Rantau untuk carbo loading. Macam biasa, menu pepagi nie adalah roti canai..hahaha. Menambahkan kalori dalam badan. Tapi makcik tukang kedai nie memang sempoi leer, disebabkan dia tengok kami nie pengayuh beskal, dia selamba jeer letak satu jag air kosong atas meja. Uihh, makcik nie perli kitaorang ker apa nie..hahaha.
Perjalanan untuk pergi melalui kawasan ladang sawit. 80% adalah kawasan ladang sawit dengan pemandangan hutan sawit jer kiri dan kanan. Jalan berbukit dan tak berapa banyak kereta. Kayuhan terpaksa dimaintainkan untuk kami sampai ke destinasi dengan kadar yang agak segera.
Kami sampai di Kuala Linggi dalam jam 10 pagi. Walaupun jam baru menunjukkan pukul 10 pagi, namun cuaca amat merimaskan. Berjerebu dan agak panas. Kayuh punya kayuh sampai ke jambatan Kuala linggi. Berhenti tunggu team yang keciciran sambil bergambar sekeping dua..menyempat lagi tu.Sebenarnya Farizal mengalami kesakitan waktu kayuhan kali nie. Kaki beliau berada dalam keadaan yang tak berapa mengizinkan untuk mengayuh. Namun dengan keazaman dan kekuatan yang ada, dia teruskan jua mengayuh hingga sampai ke Kuala Linggi. Opps, lupa pulak nak bagitahu, hari nie Azri mengayuh dengan jersinya yang baru..Bila dah sampai ke tempat yang dituju tu, apa lagi memasing pun cariklah port untuk berlabuh. Bila sampai jeer, memasing pun senyum jeer..hehehe, maklumlah dapat jugak sampai ke destinasi tujuan buat kali nie. Dari kejauhan kami nampak restoran terapung ikan bakar tu, malangnya restoran tu hanya dibuka waktu malam jeer. Disebabkan kami nie sampai waktu tengahhari, dapat tengok kedai jer lah jawabnya.Sekarang dah masuk pukul 11.30 pagi dah..kami kena cari tempat untuk lunch nie. Dah tak ada masa lagi nak carik tempat makan yang lain nanti. Ada cadangan untuk makan tengah hari di Teluk Kemang, namun jarak perjalanannya masih agak jauh lagi. So kami decide untuk mencari kedai makanan di sini. Namun kalau tak silap, kami tak jumpa pulak kedai makan tadi. Nasib baik saya ada terbaca pengembaraan Abang Acid yang berkayuh ke Kuala Linggi dan mereka makan di Kantin Bangunan Kuning. Kalau tak silap, bangunan tu milik Kastam. So kitaorang pun berkayuhlah ke sana, memberanikan diri bertanya dengan pak guard tu. Nasib baik jawapannya okay. Kami dibenarkan masuk untuk menjamu selera di kantin kat dalam tu.Lepas makan tengah hari yang memang kami balun sekenyang kenyangnya, ambik masa sket ambik gambar barang sekeping dua kat area situ. Sebelum balik, kami sempat topup air minuman dalam botol yang kami bawa..siap isik ais lagi tu. Makan tengahhari memang tak ingat, dah macam tak nak balik dah. Siap bersambal belacan lagi..hehehe, mungkin terlupa yang kami nie mengayuh basikal, bukannya nak balik dengan bersandar di kerusi empuk BMW..hahaha.

Lebih kurang jam 12 tengahhari, kami memulakan kayuhan pulang. Panas dan sangat rasa tak selesa. Matahari tegak di atas kepala. Kayuhan selepas makan agak lebih bertenaga, namun kami kena bertahan dengan cuaca yang sangat panas nie. Kayuhan diteruskan hingga ke Teluk Kemang. Kayuh tak laju, namun maintain. Sebelum area Teluk kemang tu, kami berhenti kat tepi jalan sebab Alan mengadu yang dia punya meter tak function. Puas kami merepair, namun memang tak boleh hidup dah meter tu. Tak jauh lepas tu sikit, kami berhenti di bus stop. Tunggu Azri dan farizal yang tercicir kat belakang. Kesian farizal, dia memang tak boleh nak push up to the limit.
Sampai area Teluk Kemang, tekak terasa haus. Bahang panas mentari sememangnya amat mencabar keimanan kami. Niat di hati nak berhenti sambil pekena cendul kat tepi jalan tu, nasib tak berapa baik gerai tu tutup pulak. So kami mencari cari kedai yang ada jual cendul, Azri mencadangkan kami pekena cendul kat dataran PD tu. Bolehlah, janji boleh basahkan tekak nie.Lepak sana tak lama jugak, agak agak sejam. tengok jam dah masuk pukul 2 dah. Time to go nie. Kayuh lagi dengan panahan matahari. Slow but maintain. Memang betul dia orang cakap samaada berkereta, bermotosikal atau berbasikal, elakkan mengayuh pada jam 12tgh hari sampai ke jam 2 ptg. Itu adalah masa dimana kita perle berehat, sembahyang dan lepak sket. Sampai PD tak berhenti, terus berkayuh sampai ke Lukut. Sampai area Lukut, kami stop kat tepi jalan, ada gerai jual buah. Apa lagi, satu sikat pisang berangan clear kat situ. Dan bebudak nie bahan beli air kelapa pulak dah..adoyai..

Kami teruskan mengayuh sampai ke Springhill dalam pukul 4 petang. Badan memang dah terasa lesu sangat. Kayuhan agak berbukit kat area Springhill nie, nama pun Hill. Sampai kat simpang luar tu, kami berhenti dan lepak belakang pokok. Berbaring atas rumput tu. Pherggh, rasa nak melelapkan mata pun ada. Lepak situ kejab sampai agak agak pukul 5 petang. Lepas tu kami gagahkan jua untuk mengayuh hingga ke Mambau. dari situ kami berhenti di Stesen Shell untuk toilet break dan refueling dengan 100 Plus.

Tak lama berehat, kami start kayuh semula hingga ke Seremban dan teruskan mengayuh hingga ke Senawang. Walaupun penat yang amat sangat, namun kepuasan jelas terpancar di wajah masing masing. Pengalaman yang tak tak mampu dibeli dengan wang ringgit. Kami sampai ke senawang pada jam 6.30 petang..lengkap putaran 12 jam kayuhan kami pada hari itu, Keseluruhannya kayuhan amat mantap dan boleh diperbaiki lagi. Tahniah untuk farizal, walaupun sakit namun mampu mengayuh hingga ke Senawang. See you next trip!

.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di gemencheh - Google Blog Search

05 di gemencheh - Google Blog Search


INDAH RASA J.MALIM: Keretapi Oh Keretapi ....

Posted: 09 Jul 2011 04:20 AM PDT

Tidak tahulah kenapa saya begitu berminat dengan kenderaan ini ketika orang lain mencemuhnya sebagai sesuatu yang tertinggal dek zaman. Saya menganggapnya sebagai satu tinggalan sejarah yang masih terus berbakti tanpa kompromi dengan alasan kemodenan. Keretapi ialah sesuatu yang unik dan penuh dengan nilai-nilai nostalgia kepada pencintanya. Pernah seseorang berkata kepada saya bahawa jika kamu ingin melihat panorama negara yang sebenar-benarnya, maka naiklah keretapi. Sampai sekarang saya masih mengenang kata-katanya sebagai sesuatu yang amat-amat bermakna.

Cuti sekolah baru-baru ini saya ke Gemas sekali lagi bagi meneroka sepenuhnya kawasan stesen keretapi Gemas yang klasik. Ini kunjungan yang kedua dan sudah pastinya saya berharap dapat melihat sendiri keretapi berhenti. Mujur juga ada Azura dan keluarganya di Gemas. Boleh juga saya menumpang bermalam di rumahnya. 

Gemas terletak di Negeri Sembilan dan bersempadan dengan negeri Johor.

Ketika melalui pekan Gemas untuk ke stesen keratapinya, saya dapat melihat betapa pentingnya Gemas dalam lipatan sejarah perkembangan keretapi di negara kita. Pertemuan landasan keretapi antara pantai barat dan pantai timur semenanjung Malaysia berada di sini. Tidak hairanlah jika kita boleh melihat kuarters-kuarters lama pekerja KTMB serta depoh-depoh lama KTMB masih kekal utuh di sini. Walaupun sudah uzur namun saya tahu ia adalah satu catatan sejarah penting yang tidak terbeli oleh wang ringgit.

Jalan masuk ke stesen keretapi Gemas

Secara umumnya, Gemas masih mengekalkan ciri-ciri lamanya. Bangunan kedainya juga masih ada yang kekal lama. Namun begitu Gemas juga agak sibuk dengan aktiviti penduduknya yang berbilang kaum dan keturunan. Banyak peneroka FELDA di sini dan tidak hairanlah jika sepanjang perjalanan ke Gemas kita akan menyaksikan banyak pokok getah dan kelapa sawit menghiasi penglihatan kita. 

Saya ditemani oleh Azura dan dua orang anak buahnya yang lincah ketika kunjungan kali ini.  Anak buahnya yang bernama Tuah masih seperti kunjungan pertama agak lucu dan aktif. Begitu juga dengan Jiha tetap sama seperti dulu senyap dan baik. Namun saya suka akan kedua mereka ini. Sentiasa membuatkan hati saya menjadi senang dan gembira dengan telatah mereka.

Adik Tuah mengejar saya di stesen keretapi Gemas

 Seronok melayan kerenah anak-anak buah

Banyak yang sudah berubah ketika kunjungan saya kali ini. Nun di hadapan stesen keretapi lama ini, projek stesen komuter baru kelihatan semakin hampir untuk disiapkan. Tidak pula saya tahu apa nasibnya stesen lama ini sekiranya stesen baru itu siap kelak. Alhamdulillah, hajat saya dimakbulkan Allah SWT. Ketika sampai ke stesen ini, rupa-rupanya ada keretapi yang berhenti. Hairan Azura melihat saya terlompat-lompat keseronokan melihat keretapi di hadapan mata. Kedua-dua anak buahnya juga turut serta melompat-lompat bersama saya. Hahahahaha.

Platform utama stesen keretapi Gemas

 Pemandangan sekitar platform

Apa yang menarik perhatian saya di stesen ini ialah kewujudan jejambat besi yang masih utuh. Saya yakin sudah pasti ia dibina sejak zaman kolonial lagi. Ketika mula-mula menjejakkan kaki menaikinya, saya agak gementar. Ditambah pula ketika itu keretapi sedang lalu dibawahnya. Terasa bergegar juga. Adik Tuah yang sibuk berlari tadi juga menjadi takut. Lucu juga melihatnya memeluk erat tangan saya.

Jejambat lama merentasi landasan di stesen keretapi Gemas

Duduk dahulu di atas jejambat.

Adik Tuah takut dengan gegaran keretapi lalu di bawahnya.

Memang bertuah betul saya kali ini. Ketika sedang menangkap gambar-gambar keretapi berhenti, saya dipelawa oleh pemandu keretapi itu untuk naik ke atas kepala keretapi tersebut. Ini sudah dikira seperti orang mengantuk disorongkan bantal !!!! saya tidak melepaskan peluang tersebut. Jika diamati lebih dekat, banyak besi pada bahagian keretapi ini sudah uzur atas faktor masa dan zaman. Namun saya tidak dapat nafikan, ianya sebuah jentera yang amat berkuasa. 

Pemandu keretapi yang amat baik

Sempat juga saya berbual-bual sebentar dengan pemandu keretapi ini berkenaan dengan penutupan stesen keretapi Tanjong Pagar di bumi Melayu Temasik pada akhir Jun 2011. Ada nada sebak di sebalik kata-katanya. Saya sendiri juga sebak dengan penutupan stesen keretapi berkenaan. Masakan tidak ia adalah lambang kekuasaan akhir Malaysia di bumi Melayu Temasik. Selama berpuluh-puluh tahun KTMB membelah tanah bumi Melayu Temasik dengan gagahnya tanpa diusik kini ia terpaksa mengalah atas tuntutan zaman dan kehendak pemerintah. 

Di persada dunia... hehehehe

Sedia untuk berlepas

Ia menuju ke selatan membelah bumi Melayu Temasik

sebuah kenderaan yang gagah

Kebetulan sekali pada masa yang sama sebuah lagi keretapi menuju ke utara berselisih dan berhenti di stesen keretapi Gemas. Jadi sudah ada dua keretapi yang dapat saya lihat. Ia sebuah pengalaman yang begitu mengujakan. Pada masa inilah saya dapat melihat bagaimana pekerja-pekerja KTMB bertungkus lumus memastikan keretapi berkenaan dalam keadaan yang stabil dan selamat untuk ke destinasi seterusnya. Dapat dilihat kepakaran mereka mengendalikan setiap kerja. 

 Sebuah lagi keretapi menuju ke utara.

Di stesen keretapi Gemas juga kita masih boleh melihat beberapa tinggalan sejarah yang berkaitan dengan perkembangan jaringan landasan keretapi di negara kita. Selain stesen dan jejambatnya yang klasik terdapat juga beberapa perkara yang agak unik di sini. Antaranya ialah sebuah gerabak bewarna putih berbelang merah. Saya sendiri tidak tahu akan kegunaannya dan ia terletak di atas landasan yang terpisah dari landasan utama. Terdapat juga peralatan seakan-akan replika meriam di sebelahnya. Tidak tahu sama ada untuk dipamerkan atau ia suatu tinggalan dari zaman lampau. Namun pada saya ia suatu koleksi yang amat menarik dan unik.

Unik 

Papan tanda stesen keretapi Gemas juga agak menarik. Berwarna putih dengan tulisan berwarna hitam, ia seakan-akan mengembalikan kita semua ke hari-hari lama yang telah berlalu. Jika ditinjau ke stesen-stesen keretapi moden, papan tanda seperti ini sudah berganti dengan papan tanda yang jauh lebih canggih dan berwarna - warni. Papan tanda seperti ini hanya terdapat di stesen-stesen lama seperti di Gemas dan Taiping. Tidak mustahil ia akan dicabut dan digantikan dengan yang baru suatu hari nanti.

Azura dan anak-anak buahnya bergambar kenangan di papan tanda

stesen keretapi Gemas

Seronok ... itulah perkataan yang saya luahkan kepada Azura ketika kami bergerak pulang ke rumahnya. Saya tidak dapat menipu diri sendiri bahawa ini ialah pengalaman yang amat bermakna. Esok dan lusa kemodenan semakin kuat menghimpit negara kita. Sisa-sisa kenangan zaman lampau semakin terhakis. Generasi hari ini juga semakin lupa dengan sejarah lama tanah air. Ketika melihat keretapi petang menuju ke utara saya menjadi sayu sendiri. Ia bergerak perlahan-lahan dengan penuh setia. Memberi bakti kepada seluruh rakyat Malaysia dan Singapura tanpa ada perasaan jemu. Keretapi Tanah Melayu Berhad ( KTMB ), satu-satunya entiti yang terus mengekalkan tradisi nama asal negara Melayu pada namanya. Timbul juga di fikiran saya kenapa kerajaan tidak mencadangkan supaya KTMB dianugerahkan gelaran DIRAJA pada namanya ? ... apa salahnya, kerana Keretapi Tanah Melayu Berhad ( KTMB ) adalah pencerita sebenar suka duka sejarah sistem perhubungan di Tanah Melayu.

sayup sebuah keretapi yang berjasa

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

ads