ads

Jumaat, 28 September 2012

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


Kes samun, pecah rumah berleluasa <b>di Lenggeng</b>?

Posted: 24 Sep 2012 12:54 AM PDT


Ada pengunjung blog saya meninggalkan komen yang amat risau keselamatan dia sekeluarga di mana kes samun dan pecah rumah semakin berleluasa di Lenggeng, N.Sembilan. Mungkin pihak berkaitan dapat menyiasat komen tersebut. Saya sebelum ini juga ada mendapat perkhabaran serupa, bahkan diberitakan Masjid Kg Daching yang baru mendapat peruntukan Menteri Besar N.Sembilan sebanyak RM20,000 katanya untuk tukar sistem PA baru telah dicuri sistem PA tersebut tidak lama selepas itu. Jika benar , kita harapkan pihak polis dapat mempertingkatkan rondaan di kawasan tersebut.
Komen pengunjung tersebut seperti di bawah ini :
sy dr kg sesapan batu minangkabau beranang sebelah dari kg daching mengalami mslh yg serupa pd bln puasa yg lalu.pencuri cuba masuk ke rumah pd waktu sahur.kebetulan suami belum tidor lg.
dia sempat ikot jejak pencuri keliling rumah cubaan utk umpil tingkap.
kebetulan bapa saya hj zamzuri merangkap ketua kg dan imam kg serta amil meninggal dunia sebelum bulan puasa.mungkin perompak berkenaan sudah tahu mengenai kematian ayah sy.
alhamdulilah perompak tu tak sempat masuk ke dlm rumah sbb polis beranang smp.perompak tu tinggalkan kayu panjang dan sebatang test pen tersangkut pd frame tingkap.sehingg kini tiada tangkapan dibuat.
ape yg merisaukan sy ialah baru2 nih kejadian merompak sgt berleluasa di kawasan beranang hingga ke lenggeng.kali ni perompak dlm bentuk berkumpulan 8 org ramainya.
dgr cerita ade mngsa dibunuh dan dirogol.keadaan ni buat sy sekeluarga ssh nak tido lena.suami pula keje kilang.kalau dia shift mlm tinggallah sy, mak sy serta anak2 dan juga atok dirumah.
minta sgt jasa baik pihak berwajib bertindak sesuatu sebelum nyawa org kg melayang lagi..

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Air <b>di Kuala Pilah</b> bermasalah sudah lebih 2 tahun | Aduan Rakyat <b>...</b>

Posted: 26 Jun 2012 08:00 PM PDT

Masalah keperluan asas utama iaiatu bekalan air bersih di Kuala Pilah, Negeri Sembilan sehingga kini sejak diswastakan dan dikendalikan oleh SAIN, tidak dapat didiselesaikan. Saya tidak duduk di sana tapi sering pulang ke sana dan mendengar keluhan rakyat terutama sewaktu mendengar ceramah pihak pembangkang. Rakyat setempat berasa kecewa kerana bukan sahaja tiada tindakan di ambil malah mereka akan blacklist kepada oanrg yang membuat aduan. Sebagai sebuah pekan besar yang menempatkan Bandar Diraja Seri Menanti, perkara ini sepatutnya tidak wujud dan kita sudahpun hidupdi alaf baru bukan di zaman 70an lg.

SAINS ingin membekalkan air ke selangor tapi kawasan utama di negeri sembilan seperti di sini mempunyai masalah bekalan air. ini menjejaskan kualiti kehidupan, dan kesihatan penduduk setempat. bayangkan, pengusaha restoran tdk dpt mencuci pinggan setiap masa etc.

bukan ini sahaja penduduk negeri sembilan sering mengalami gangguan tenaga elektrik terutama di kawasan terachi, bermula dari seremban ke atas, apakah puncanya?

apakah sebabnya kebajikan rakyat di ambil ringan oleh majlis daerah seperti kemudahan jalan raya yg tdk diselenggara, dan jln yg teruk dr terachi hingga ke bahau. bahu2 jalan yg sgt kotor dan tdk dijaga kebersihan, tiada landskap, seumpama majlis daerah di negeri sembilan terutapa kuala pilah dan jempol sudah tidur jika dibandingkan dengan melaka.

saya juga hairan kenapa di pekan kecil seperti di batu kikir tidak diperkenalkan sistem mengutip sampah, kerana tiada lg lubang yg boleh digaliutk membuang sampah di kawasan rumah kampung, kelihatan juga kehidupan yg seumpama daif kerana kekotoran yg tdk diambil peduli, longkang2 di bahu jalan yg sumbat, penuh sampah, lumut, rumput dan sebagainya.

mereka juga tdk mempunyai kemudahan unifi atau jalur lebar. pendek cerita tiafa pembangunan sebenar yg merangkumi aspek keperluan asas rakyat yg didokong oleh ahli parlimen setempat, atau wakil rakyat malah majlis daerah atau pembangunan negeri atau agensi pelancongan negeri bagi menaik taraf kualuti kehidupan, sosio ekonomi, mahupun mempercantikkan negeri ini. adakah kerana kedudukannya, sedangkan ia merupakan laluan utama. bagaimana nk tarik pelabur ke tempat ini jika tiada org yg mampu membuka mata atau mencelikkan minda.

dengan harapan melalui pendedahan ini, exco2, dan ahli parlimen dpt buka mata bukan tah berpegang pd status semata2.

By: karteena

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


Nasi Lemak <b>Mambau</b>. | arang - arang

Posted: 16 Sep 2012 08:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Seawal pukul 8.30 pagi dah bertolak,hujan lebat pagi tadi.Ajak Zal sebagai teman tapi kena upahlah.Nasi lemak ayam goreng di Mambau.Licin!!!Lapar sungguh kau....lepas tu baru boleh tersenyum. Posted 1 minute ago by ...

05 di teluk kemang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di teluk kemang - Google Blog Search


BBQ di Taman Wetland Putrajaya, Picnic <b>di Teluk Kemang</b>,Port <b>...</b>

Posted: 06 Jun 2012 10:03 PM PDT

Assalamualikum.

*Sila abaikan tajuk entri yang sangat panjang*


Sambungan entri Trip Ke Port Dickson Setahun Lepas !


Cerita ini sebenarnya sudah agak lama dan basi tapi takde la lama macam cerita Trip Ke Port Dickson Setahun Lepas. Cerita ini berlaku minggu lepas yang bertarikh 2 Jun 2012. Aku mengikuti rombongan Cik Kiah iaitu geng-geng SRMUKM berkonvoi sakan dari pagi sampai malam.

Pemandangan Di TAMAN WETLAND PUTRAJAYA Untuk pengetahuan korang, pengunjung tidak dibenarkan membawa kereta sehingga ke kawasan BBQ. Mereka hanya dibenarkan parkir kereta di luar seterusnya berjalan sehingga ke kawasan BBQ. Kami yang kurang pengetahuan mengenai Taman Wetland ni suka hati je main redah. Tiga buah kereta berkonvoi pada hari berkenaan. Aku naik kereta saga biru.

BBQ DI TAMAN WETLAND PUTRAJAYAIni tempat korang nak BBQ. Pekerja taman tersebut akan menghidupkan api di tempat BBQ and then anda boleh start membakar. So, tak perlu nak bawak arang atau mancis bagai. Just bawak ayam yang hendak dibakar. Senang bukan. Huhu.

Sebelum membakar, pastikan anda menempah terlebih dahulu tempat tersebut di meja pendaftaran bagi memudahkan sebarang urusan. *ayat skema budak UPSR* Wajib menempah ok. Wajib.

Taman Wetland PutrajayaSesi membakar ayam, daging burger dan hotdog sudah tamat. Tak lama pun masa yang diambil untuk ayam masak sebab memang tempat BBQ tu panas gila tak percaya sila letak tangan kau atas tu gerenti masuk wad nanti. Haha. Kak Ya dan Al-Amin sedang mengemas dapur dengan tekun sekali.

Bergambar DI TEPi TaSik Taman Wetland Putrajaya Sebelum bergerak ke Port Dickson, sempat juga bergambar kenang-kenangan di tepi tasik Taman Wetland. Pemandangan kat sini memang sangat cantik la wa cakap lu ! Sesuai sangat kalau kata Nisa Kay nak photoshoot kat sini. Haha. *sempat lagi seru nama Nisa kay*

Teluk Kemang Port Dickson Hampir tiga jam perjalanan sampai juga kami di Teluk Kemang, Port Dickson. Pelik sebab lama sangat nak sampai? Tak payah nak pelik sangat sebab hari tu memang jem tak hengat. Start jalan keluar Bangi pun dah jem. Mujur Khoiri mempunyai tahap kesabaran yang tinggi apabila memandu.

Sampai sana terus cari port yang sesuai nak makan BBQ dan mee goreng yang sedap itu. Lapar gila dah nie dari pagi tak makan. Padahal tadi kat Taman Wetland dah habis sepinggan bihun goreng.. Herherherrrr..rr.. 

Tengah-tengah syok makan tanpa mempedulikan orang meminta seketul ayam bahagian isi, tiba-tibaaa

Selamat Hari Jadi Kek Hari Jadi SUPRISEEEE!!!!! Sempat lagi buat SUPRISEE kat Ilyani, birthday girl pada hari kejadian. Pandai je Ilyani buat muka excited padahal dia dah tahu kot orang nak buat surprise kat dia. Haha.

"Happy birthday Ilyani semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Jangan lupa Apih Apijo tau Yani. Hahaha."

Yani kira beruntung sebab memang kitorang takde pun spare tepung atau telur nak baling kat Yani. Hehe. Selepas tamat sesi makan dan sesi bergelak ketawa di hadapan makanan, kami pun bergerak ke Pantai Teluk Kemang yang cantik itu.


Di tepi pantai Teluk Kemang Haaa, tudia. Tepi Pantai Teluk Kemang. Ramai jugak la orang harinie.
Seronok tengok orang lompat-lompat atas ombak.
Seronok tengok orang bina istana pasir. *Eh,ada ke*
Seronok tengok orang berkhemah bawah pohon rhu.
Seronok tengok orang main banana boat tapi tak berkesempatan nak main pun.
Seronok tengok banana boat terbalik pastu orang yang naik jatuh gedebukk dalam air. Harharhar. *huduh beno suke*

Bergambar Di Tepi Pantai Teluk Kemang Port Dickson                      wiwiwiiwiiittt.. wiiwiiiiitttttttt…. wiiiittttttttttttttttttttttttwiiiittttttttttttttt… LOL !

Selepas penat bergambar sakan di tepi Pantai Teluk Kemang yang cantik,
selepas penat bermain baling piring terbang *nama spesifik dia aku tak tahu*,
selepas maigrain kepala berjemur di bahan terik matahari,
kami pun mencari tempat berteduh. Dahaga sangat ni main panas.

Berehat Di Bawah POKOKBerehat puas-puas di bawah pohon asmara. Tetibe asmara dapat nama. Haha. Penat gila muka Khoiri tu. Rehat puas-puas sebab selepas ini kami akan bergerak ke Rembau pulak. Malam nanti ada kenduri kat sana, kenduri rumah Syazwan. Syazwan takde pulak dalam gambar nak tunjuk kat korang. Hohoho. Seharian berjalan nampak Apih Apijo? Well orang ajak I on je !

Rupanya majlis tahlil di rumah Syazwan. Ingatkan kenduri kawin ke apa kan. Dahla pakai baju pun macam nak pergi daki Broga Hill. Haha. Dah orang ajak tebalkan juga muka masuk dalam rumah tanpa mempedulikan lagi baju dan seluar yang sangat sempoi untuk ke majlis tahlil.

Memang terbaik lauk ikan keli yang kami makan kat rumah Syazwan. Nama apa ntah lauk tu. Aku pandai makan je nama lauk mana aku nak tahu. Hihihi. Ini juga merupakan kali pertama aku merasa masakan orang Negeri Sembilan.

Baby baru kami Haa, inilah dia. Gambar kenangan di Rembau. Sila abaikan muka super excited orang dalam gambar tersebut seterusnya fokus dekat baby yang comel itu. Baby ini pandai tahu. Dia suka betul aku dukung dia. Dengan orang lain dia taknak. Dengan aku dia laju je nak suruh aku dukung. Olo tomey tomey. Nama baby comel nie aku tak tahu. Aku dengar orang panggil dia Bunie so aku pun terus panggil dia Bunie. Sweet kan aku? Hahaha.

Hajat di hati nak sambung konvoi pergi rumah Khoiri pulak di Melaka. Hajat jela. Tak pergi pun. Selepas meminta diri untuk pulang, kami terus berkonvoi balik ke Bangi. Kejam Amin tak kasi aku tidur dalam kereta. Konon tak adil buat si pemandu dan penumpang yang lain. Fine Amin.

p/s: hoi I'm really really happy maaa konvoi dengan korang. tenss aaa lootttt !

*entri panjang nak mampos ko ade*

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Kasihku buat Nabila: Aidilfitri <b>di Rembau</b> dan Ipoh..

Posted: 22 Aug 2012 05:08 AM PDT

Alhamdulillah, saya, Abang dan Nabila selamat sampai ke Bukit Beruntung jam 3 pagi tadi. Bertolak dari Ipoh jam 10.30 malam dan kalau nak diikutkan perjalanan hanya memakan masa 2 jam, sudahnya menjadi 5 jam.. Kereta nan banyak membuatkan perjalanan menjadi letih.  Sudahnya kami melelapkan mata sebentar di Behrang.

Tahun ini, persiapan ala kadar. Perut membesar dan pergerakan mulai terbatas membuatkan saya lebih selesan berada di rumah dari berjalan beraya ke rumah sanak saudara. Tambahan pula Nabila kelihatan resah sepertinya di serang 'kejutan' dek penangan bunyi mercun dan bunga api yang sangat menyakitkan telinga. Sungguh air mata saya mengalir di malam syawal kerana melihatkan dirinya yang sukar dipujuk. Syahdu melihat dirinya yang tidak sihat ketika itu sehingga berlarutan sehingga raya ke-3 di rumah mertua.

Maaf tak dapat berkunjung ke rumah sanak saudara. Sungguh hati saya melonjak mahu beraya di rumah sanak-saudara, lebih-lebih lagi disebelah rumah mertua..namun kerana Nabila, saya dan Abang pendamkan saja hasrat itu. Tidak mahu bikin kecoh di rumah orang dengan ragamnya.

Apapun, gambar raya tahun ini, tiada senyuman terukir diwajah Nabila. Hanya rengekan dan hanya mahu tidur di dalam buai sahaja...

Layankan saja gambar kami ini ya....

Kaum keluarga sebelah mak..
Jejaka jejaki di pagi raya...
Monyok Cik Bella..huhu...
kami adik beradik..tanpa adik kedua.ketiga dan ayah tersayang...
Dua pupu..Amar yang sangat bijak!! :)
Selamat Hari Raya Aidilfitri.... :) Jemput datang beraya di rumah yek... :)

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


Suara Generasi Baru » Majlis Rumah Terbuka Syawal Adun <b>Serting</b> <b>...</b>

Posted: 31 Aug 2012 12:36 AM PDT

BANDAR BARU JEMPOL – Bersempena dengan bulan Syawal, pelbagai pihak telah melaksanakan rumah terbuka termasuk yang terbaru, Adun Kawasan Serting, YB Dato' Shamsulkahar bin Hj Mohd Deli merangkap ahli Exco Kerajaan Negeri Sembilan telah meraikan penduduk di Dun Serting dengan pelbagai juadah yang pasti membuka selera.

Rakyat yang hadir tidak mengira kaum dan juga umur, sama-sama telah datang untuk meraikan hari raya bersama wakil rakyat kawasan mereka yang memang terkenal dengan keramahan dan keprihatinan terhadap rakyat.

Turut kelihatan bersama dalam rumah terbuka YB Shamsulkahar adalah kenalan dan sahabat handai daripada parti komponen Barisan Nasional seperti MCA dan juga MIC yang sama-sama hadir untuk memeriahkan suasana. Wakil rakyat kawasan-kawasan lain juga turut kelihatan seperti Dato' Hasim Rusdi, Adun Kawasan Labu, Dato' Ismail Lasim dan ramai lagi.

Antara keistimewaan jamuan pada hari tersebut adalah lauk pauk utama telah disediakan secara bergotong royong penduduk setempat. Suasana mesra dan harmoni jelas kelihatan sejak dari malam sebelumnya lagi dengan kehadiran ramai belia-belia setempat turun membantu untuk menyediakan persiapan makanan termasuk persiapan dewan.

Pengunjung-pengunjung juga turut dihiburkan dengan nyanyian daripada artis tempatan dan alunan muzik tradisional daripada awal program sehingga selesai. Ramai yang memuji kualiti persembahan dan sistem bunyi yang mana ia dikendalikan oleh pemuzik-pemuzik tempatan.

Salah seorang pengunjung yang ditemui, menyatakan bahawa beliau dan keluarga saban tahun pasti akan menghadiri jamuan hari raya yang dianjurkan oleh YB Dato' kerana beliau amat mengkagumi kepimpinan yang ditunjukkan oleh YB Dato' terhadap permasalahan penduduk setempat. Beliau juga mengharapkan agar YB Dato' dapat dikekalkan untuk memimpin Dun Serting pada pilihanraya yang akan datang kerana banyak perubahan yang telah dibawa oleh YB Dato' kepada Dun Serting.

Seorang lagi pengunjung yang lebih dikenali sebagai Tok Jampi oleh penduduk setempat, menyatakan, beliau dan belia-belia dalam Dun Serting amat selesa bekerjasama dengan YB Dato' kerana beliau amat memahami kehendak dan suara belia di kawasan Dun Serting. Pelbagai aktiviti belia mendapat sokongan penuh YB Dato' dan sering menghadiri program-program yang dianjurkan oleh belia-belia Dun Serting.



di negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sembilan - Google Blog Search


Reaksi positif Dialog Negara Islam <b>di Negeri Sembilan</b>

Posted: 03 Sep 2012 01:27 AM PDT

SEREMBAN 2 September – Siri Jelajah "Dialog Negara Islam" anjuran HizbutTahrir Malaysia (HTM) memasuki siri yang ke-5 di Negeri Sembilan. Dewan Teratai Hotel Sutera bertempat di Seremban 2 yang boleh memuatkan 150 orang dipenuhi dengan Muslimin dan Muslimat yang berminat mengikuti dialog kali ini.

Ustaz Abdul Hakim Othman dan Ustaz Abu Hafiz Ibrahim menjadi ahli panel dengan moderator dialog kali ini ialah Sdr Zubir Othman. Kedua-dua ahli panel dihujani dengan soalan dari para hadhirin baik secara lisan mahupun bertulis. Di samping itu, soalan paling banyak diajukan melalui sistem pesanan ringkas (sms) oleh para hadhirin dan juga para penonton yang menyaksikan secara langsung melalui laman web rasmi HTM (www.mykhilafah.com).

Persoalan-persoalan yang dilontarkan berkisar tentang metodologi HizbutTahrir dalam menegakkan Khilafah, status Malaysia sama ada Negara Islam atau bukan, hubungan HTM dengan gerakan-gerakan Islam yang lain, bagaimana HizbutTahrir ingin menyatukan umat Islam, peranan dan pandangan HizbutTahrir berkenaan revolusi di Timur Tengah, persoalan hudud dan banyak lagi. Abdul Hakim yang juga Presiden HTM menjawab kesemua persoalan dengan tuntas, ringkas dan padat dibantu oleh Abu Hafiz yang juga AJK Pusat HTM.
   
Daripada kehadiran dan persoalan-persoalan yang dikemukakan oleh para hadhirin, menunjukkan kesedaran mereka akan kepentingan menyatukan umat Islam di seluruh dunia dan usaha inilah yang sedang dilakukan oleh HizbutTahrir dengan jalan menegakkan Negara Khilafah. Pada sesi rehat, hadhirin dihidangkan dengan tayangan video tentang perjuangan HizbutTahrir di seluruh dunia yang semakin membesar dan semakin diterima oleh umat Islam.

Di akhir majlis, Abdul Hakim menyeru agar para hadhirin khususnya dan umat Islam amnya turut serta bersama HizbutTahrir dalam perjuangan menegakkan Khilafah kerana ia merupakan sebuah kewajipan yang tidak boleh diabaikan oleh setiap Muslim. majlis berjalan dengan baik dan berakhir sekitar jam 1.15 petang.

05 di lukut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :- di lukut - Google Blog Search

05 di lukut - Google Blog Search


Memancing <b>di Lukut</b>

Posted: 22 Feb 2011 07:56 AM PST

Setelah menikmati kejayaan mengapollo pada sessi pertama dengan gilang gemilang bersama bot Samad. Kini pakatan rakyat seramai 4 orang telah membuat rancangan terbaru..."komplot DLukutzzz". Antara salah sorang rakan yang terkene racun tu ialah Hadi..Jeng..jeng..jeng...hehehehe
Hadi(baju hitam,seluar pendek hitam), tenang melayan apollo diatas rumah api diLukut.
Bersama dgn geng2 yg sama waktu dengannya..

So,ari ni gua nak sentuh sikit pasal rakan gua si Hadi nih.
Hadi,kiranya kaki macing jugak. Bermula bab2 pancing lagi lama dari gua, malangnya beliau hanya kaki kolam dan juga pantai.Tapi,diatas beberapa sebab, kali ni beliau termakan racun tuba yg gua dah bagi...Powerrr racun gua tu bro....kekekeke
Gua tukang amik gambar...tapi mane lak gi sorang lagi member gua nih?
Baju putih depan tu Mandor Gua...blkg, Otai Jamal...
Pendek citer, bila tiba ditempat yg dijanjikan,kami semua terus naik atas bot tu. Bot agak kecik dan pendek sikit dari bot Samad Ofb. Gua pun dh lope nama tekong tu. Tapi tekong tu ada sebelah tangan jerr, yg sebelah lagi cacat dari kecik. Memula terasa cuak gak,boleh ke tekong ni handle bot guna sebelah tangan jer. Gua tau, semua geng2 gua dah terasa cuak...tp semuanya dok simpan dlm hati. Lagi satu gua tengok beliau tangkas membuat kerja, tak de ape pun yg menjadi masaalah....seolah2 beliau mempunyai dua tangan seperti manusia normal. Dalam hati gua berkata" walaupun hanya sebelah tangan,tapi gua mmg respek giler arr kat tekong nih"
Ape pun semuanya berjalan lancar, namun bila di boya pertama.....Tak sampai 10 minit....rakan baik gua si Hadi tu dah mula "berdangdut"....yeahhh...mari kita joggett sampaii pagiiii...hehehe...
"Aisehhhh....come on Hadi, jgn layan sangat"....gua sound kat dia. Tapi, bagaikan dunia ni dia yg empunye...Hadi akhirnye melentok jua diatas bot akibat mabuk free..Hanya sempat beberapa kali membuat balingan, Hadi gagal melayan kepeningan/mabuk halal tersebut...
Kerana kesiankan beliau,akhirnya tekong mencari rumah api...rumah yg memang khas utk kaki mabuk jerr(pic kat atas sekali tu)...hahahaha....
Sabo Hadi yerr...lu jangan maree sgt kat gua.....
Tak dak org len dah...ini gua la nih
Tu je la yg gua nak citer..hasil keseluruhan agak kurang memberangsangkan. Lagi teruk dari yang lepas. Ape pun kalau dah takat ni je rezeki kami, kami terima...Alhamdulillah.


Sessi pembahagian harta rampasan...
Ni la rezeki korang...jangan gadoh2 lagi dah

Note: Ini adalah antara permulaan gua dalam bidang pancing memancing ni. Dalam pada tu gua n super friend sempat gak layan kat Kelanang (Morib) tapi lagi kecewa beb!!..
kecewa dengan sikap tekong yang mementingkan diri sendiri. Tobat gua tak turun Kelanang lagi dah.
Pada gua dan rakan2, tekong tu yg menutup pintu rezeki tuk diri sendiri...dan mungkin juga utk keluarga beliau...ape nak buat...pemancing pasti mangharapkan sesuatu, kalau ada usaha tapi hasil tak de tak pe jugak...tapi kalau dah malass...sendiri mau ingat laaa...
Lu tanggung le sendiri..Lu ingat, pemancing skg jalan solo macam dulu2??...pemancing skg dh ade forum,kelab...lu buat taik kompom nama lu panazzzz!!!
Adiozzzzz.....sebelum gua merapu lagi teruk!!!

Pasar Tani Taman Jaya <b>Lukut</b> Port Dickson. | KamalMustafa.com

Posted: 08 Jul 2012 01:57 AM PDT

_Ysn kjAg@ߣ;T5g(65GZ^51>{S+$Ke@DdL1tx&b!tvor: j3$xDMv!= Gөp// fNhoeCaDZ`43^zƖA cpῲo`ID[* .QS| 6^&˩fawAuO\Xu`)Hg6)P@vbGS`^AInC+`'"~;#}2*A:}qg;f}?JI%B'8)_,N/PgꟊPwf/JVvTT >, O;Ӷ.=}v]_=?J] D0liY6w?wZ_mQ~;xez=;09mIPzKhiD*ʂ B2A;n>Icf`|,s7 %61ph9&!ʇW;s@x]>dJrR@L?is䗜]SΞ24Ig,7{ HP[\,i|O#Hhb8R15R5W^ֳt1 AI7q^LQy|68Һ(z,)TLq0F <6g0`{@wQi0"t"W/2Wփ j53l06I#|Zo*5!\vӚfV_{V8Rs$Z8ԾzTCmHTjeZԸ4Cp60,yitKcMJa*OߪW@'j"S:PC`T9<ҩ# 6<̦ _]h*^@zٳ(ebq4O1 P5ը_7PtI6plp?Gyrv Du|G`&`^*ߚX㈅lO+f9Ɋ-QKq|Ec[1Z(u&W)dTB#;ͺ ֭%Yƛ%cp}[I ]^IXISBuv`dCd:z~5D.#fF;ՠ}Ese'\Iy(Ɣ,LɐC pz&]>h' fBZ$O,ہSCR\ JB-^Qf tSz oIU:nBf^OX/"'*F١͎YjH M;:ϲ\V!څJTգ"w͎9rn{~d^?FcFK:_Kp2x v}#c5_ I6*I) x/@eF۴چ7c:buOr-Zp Gb"pb*RrcYr,rpfՎa]@wj%tț,'dA1鮎EypЌ'!E2B|8G5g)b1aprؓbNQK|@mVw vh׍;!y!RE x>^ j2RctD!ldTU7 VjqūsӳQ䔭$t3Y\`D F/H$|s611>[Bq�%pR.}IDڀ(ϚfO#Y8UJ O=#A,s` i!HiWtσLUrX69^0BSoV{sensDMV$f@N%Z CR9sjH0${Ĺ"}ha.OΞAבr+|gXo%Ra)?CQk=t*!.@[\dΊ'C<Š1"xALZh8KR6 q90ļP.JZUs=?hm0f4P-9Lh)!iHR@tDcȪ|Ił?YSk^iDW9d\g(G *QLE]2RS.vC!5J.x%H,=}Q UIF W5#>@VJŴ"l/T x*arW^^Xr*8/,mjZXoM7Zk7DW\]rʄܖFs G g\J. z'>(:Bg~3* )_8rǁj!n1"n +↯"n G㮄"No9 Vsaw@틐ոjMJ]zo+᧟N#4YΒt°aeTn#tnGY2ia^3 V/qeʵ\5ꢖ(lꨙ>dgƴ_u}c/0n5P בDk*Dzɹ:SʿP'tTmZkk!2)w+3Q*.PںLBM&`;պԃ waKԩEV5>0x#KwiB(Nᮜwժ%BsƥE=HnfH;00TP w!GcE&~t}8\Ï!4\f_|3𼌋q@$% CbbEf-taQH!#Mj4L5(Onraeeu٬.%vF͠L ԠQn_[) b#sRV_kr=)0n{ΥP~j`jbCDQQavw[0ξI52iǍ|>!nlx7bjⅯΡc_'rמŽoS|*J~D>9C۲ٛP|Ʀ{ъ j% @2ZlcE(O?55ܢm-Sl~|{Y"_{'G=N))ё~h'ܤ~W>*#5(uמ?29nؼ'G gl4rs荁nydMJ[ϲ<}:FӒ7MFj?7 (tX`(`Ғ_IC: i[dcyDK!Ɵ ˟qَsBetVwzW"}v.Nݗw>1[=xrUgv̎M:K5~#~v?ԗ{jD'ըA!~qOl_5➭˿q O{0gLQoHZ"7o[nmPmNۀqCSհ[TޕjA*y}J$x?^*2Tt6^ƚS_-{iF2DtA$8D`y`5%qKUѶ*)`i"?IԉG?d*cU Ecyc gR|4kxQ:u LgGu \EzKhTG:% J_f{X)y"ۊạ'rmmSgQ7ǦrSs KGZ61Җ1WM[~P1͖P&Nn3Aȕ=섭#w@ut/RTŹNU|(|-@R}Tw lQȅT+eQv|+;(MJY6_Rҩa4pE881t__踥ƝRe)SةO˦_9F,yrIU[JœellCmȲ UAj#.қj$kc 1IcL".>{)ZXop"݉,ooE!֗d$NR {K&"Xcc]Е}.Yai՞zUYՑ*$)d1rPS`L+~ZVa_vlժ)0}S^u{U͆-,*GymM,٢TPexUTIQtt$heZf?0><΄^{ 5VGf:w)ĕC`quzf.qꛖ7YVv&mNߜmGZc?D;U1}ze.V7br:owc w;`&VF$^ho0 qKПf99Xb{Yfjqa`o/|BVs{QsL;xX3ho.ֆpFO|Uz+Iݨԃknwq{A;=j{RIE#ǛOzwTB=o%gQ)HSP qcenGħM6'i3:e%e>C|Y~1[pA}ڢc[]nvC1zO;. eܫ}Oe(haEyX@9@,H(N=ƧshY~Xx٢׳abvU3ͣד\_~Cv6(NJf1 U)GSlw&0Y]AE;۷,WB4>tIGcquI2#<2$Zz-w6˜Y,7]p20%J'#A ,ozu+GLf!{Yؓ'xޝ< (*O}BpEߠml#7…&/lWBP7-{ hã+0_/,_?(NBvQզJ֛S1_֠G9dd=M6Q ,HQkpGMQFE?|Y,7qSlu RH=&`e "4VJ:^@%#qV<7(u#6~ >O覭Az٭}IR}!S_}6OpG]Q:X^d`ލ 5`fS;wB㾝1vC:UO<)ݾ%Nmw(<}똞ǴY-e.<\&ŋOzĕڽz pp$虝n퍘m@#kʖ#V[xg_nѷ^灎^纍:~F~-CIApzv38b֑`[{a t==]U|%pW5>upPShUPBVv]F#Ħ_uyzZ~hHoo[{}o۶lYlW9pΓ9(s u"Agxxeb %n17Ak<\~T{=({:kȔgx&:#b 6ɛP[Mo߄&u`8_kZBx /HEPBsDN=_ׅӾ5qqEm(K0{M"[bC#uKPV5`x{.'*0^yIl^go1j5ΚžyS]JB/us.:f} G.!8N~X/bxKb=;V-_Z]Xsutp+h8HHgjɖX`Zne.Hr7k t,3^OI܎u+;<;C3ۦ\kGA@#iyTf=V>[[R=JEj 7|5*YH8m~zۺY%%*)^ҨުT3:7#vw8ɤ/;px}qa d6)/UgKD uNlm DX'[Kј%~֓3"MoIHAqt-&2>-~nڽ!wLǵ.-qoۖӮKax|NJޏ>ZʙG&~MĮ($c=*qY D?^3b&%wUO|}JIQ:2[}ox`RMn9[l&x 8G'UbUW`]z@|&31E2YXE50aoՌ+w>jA`/& j围Z8ǐk_u]mɟw؏?V{?j&yg`XX~T2z"~tgG:qtÉZ"t:#iNZ?wMA.}䢆gjxb8q2|^ 0I~쑼c.xo{{rׇI/J>gnrY\߾$~p 0%3ֹq2+WF'laqm_+5Jg,9Zf2F9j ρa1{1,5x][*ҙ꠫8lYǻ+`l֪s$5tan]7-u%Qm2\EGJx2Yj8t|++gūHb{eXjEkj?P$V΁z,ߎlcl=в}BG2>e@pC Za;Se:˟N֋c`~D˲ 1M5n?&^VM]cZn*He}VIWHWRZ3˔x -%X <+Y.yEٌ:1v,bT:Տ]iB#d FFk`8iHZ34{6, ;;LQ:wi~>xg#w7}0N}n6M9lJn>r9u vjz#7sf

}ےFqEiL[EZQτ(EM܌Khg#6SSK63&ђ9vf u[eVeU=Ͳg/_?zia91~w~Y-'4u%S벰zԳJɖ~6tk8sdY1ӑ&B {'N狲iOа,{N"Q#HgBd 6KdP<~u;Q03b?zaIzpg&s{.3l;nawo4}Nw0hͶ`"F&f|l@D1{^Us^+.S,MٱIJA;ty׶&zGΤu?0dZ 2~Ϲw5Ndk91H#rG̙$7@>ȼ< ;g<(cϙQbS鲟YĔVTS8$N+3&Q#?J~P$Q'(Ddq(Po0u>} +5zC'=ECjwV<ΝȈܷ 5`hTώPC,|?zk"R$4)Z f"]3e]=PDEC(Bכ[K7x[W@g{Gf$i[TXĠ#ms٫3L(QaE!Gc/"++P$,kL[g ŔF;OGw}؏OG,m럧bt=wmO B_ӣDL%@nGÇ 9 d^ɳq6gw~KMyt'Q@=+btkVjuq]U-[ڊ=湣FWAAnNӪT)I e,2SUgUxE}_c77B5H`o嶱jv]1ṟ}$"lEޭGBNWx+hva@ʵ:J挧O*\hxa]`x܍:Wn86NA:(}^0x њz!TڿȢo|'T1 \zAcF\ 99H ǃd3Fq'Sc0Jp/坾т3~*`@$hE'ߕIϲ̙ax we-IrŎCozĝ9 mVqt%4gzl] bPL&Glw٧7g,'$Z|"R8 74F>Mg=\>_= ?Ǐz__La@v. ]0j.,s7/'Y+

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved