ads

Isnin, 2 Julai 2012

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


Gambar Bas Umno Terbabit Kemalangan Maut <b>Di</b> Plaza Tol <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 13 May 2012 01:39 AM PDT

Dua bas yang membawa ahli Umno terbabit kemalangan dengan sebuah treler di Kilometer 258.8 Lebuh Raya Utara-Selatan, berhampiran susur keluar ke Port Dickson, semalam. Dalam nahas kira-kira jam 2.58 pagi itu, seorang wanita warga emas maut manakala 77 lagi cedera dalam kemalangan bas UMNO itu.

Mangsa, Roa Dol, 79, Ahli Jawatankuasa Umno cawangan Parit Lubok Tengah, Batu Pahat, meninggal dunia semasa menerima rawatan di Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ), di sini, akibat kecederaan teruk di kepala dan badan.

Semua 84 peserta rombongan dari Terengganu dan Johor dalam perjalanan ke Melaka dan Batu Pahat selepas selesai menghadiri Perhimpunan Ulang Tahun Umno ke-66 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi. Ketika kejadian, sebuah bas dikatakan hilang kawalan, lalu melanggar belakang sebuah treler di hadapannya, sebelum dirempuh sebuah lagi bas rombongan.

Antara mangsa yang terlibat dengan kemalangan membabitkan ahli Umno selepas menghadiri Sambutan Ulang Tahun parti itu di Stadium Bukit Jalil.

Jurucakap polis berkata, siasatan awal dalam kes kemalangan bas UMNO ini mendapati, bas membawa 40 anggota Puteri Umno dari kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Berang, Terengganu yang dalam perjalanan ke Melaka itu melanggar belakang sebuah treler terlebih dahulu.

"Akibat perlanggaran itu, sebuah lagi bas yang membawa 44 lagi ahli Umno gagal mengelak bas yang berada di hadapan, lalu melanggar bahagian belakang bas berkenaan. Kejadian itu menyebabkan mangsa tercampak keluar, manakala 77 lagi penumpang rata-ratanya wanita termasuk pemandu bas cedera," katanya.

Sementara itu, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah mengesahkan kejadian kemalangan bas UMNO ini. Menurutnya, kesemua mangsa dikejarkan ke HTJ, di sini untuk menerima rawatan.

Pengarah HTJ, Dr Jaafar Che Mat berkata, mangsa disahkan meninggal dunia kira-kira 5.40 pagi. "Kesemua yang cedera dirawat sebagai pesakit luar," katanya.

Incoming search terms:

Sign up free email newsletter

Stay Updates with this Blog. Get Free email newsletter updates, Enter your Email here:

Don't forget to confirm your email subcription

Leave a Reply to this Post

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


-DINE WITH LOVE-: Wedding Aiza Natasha + Aizat Syukri, <b>Ampangan</b>

Posted: 19 Jun 2012 08:02 PM PDT

theme turqoise + dark brown



























05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


<b>Juasseh</b> Cafe: CIKARO TUNTUT &#39;ROYALTY&#39;

Posted: 02 Jul 2012 08:18 PM PDT


Filem 'Bohsia 2 jalan kembali' dah kutip juta juta ringgit, tahniah!, mat mat rempit boleh berbangga kerana cerita mereka mendapat sambutan hangat, lepas ni mana mana kumpulan atau geng geng mat rempit boleh menabik dada di mana mana mereka pergi kerana mereka punya 'value', punya 'brand' yang boleh dipaten kan, punya harga yang boleh di 'demand' kan. Mereka boleh memohon untuk menubuhkan 'konsortium' atau persatuan demi menjaga hak hak 'royalty' atas setiap kali nama atau jenama mereka yang digunakan untuk tujuan tujuan berbentuk 'komersial'.
    Satu ketika baru baru ini sebuah pertubuhan telah wujud memperjuangkan nasib mat rempit , perjuangan untuk mengangkat mat rempit sebagai pejuang bangsa. Aku tak ingat apa nama pertubuhan itu, aku tak nak ingat dan tak akan mahu ingat, aku tak mahu tau siapa pengasas atau pemimpin atau dari kalangan mana ahli ahlinya. Bagus lah kalau nak bersatu, tapi mestilah dengan matlamat yang bersih, ikhlas dan paling penting sumbangan kepada anggota masyarakat, bukan sekadar faedah untuk mereka yang ahli saja.
   Paling aku sarankan ialah menghapuskan budaya seks rambang dikalangan mat mat rempit, budaya seks beramai ramai, budaya bersetubuh secara bergilir gilir dengan perempuan yang hilang maruahnya atau dengan kata lain 'membantai minah barai' atau 'kenduri burit' atau 'parti cikaro' atau apa apa lah istilah silih berganti.
   Mereka mat rempit mungkin tidak terasa terhina melakukan perkara perkara dosa tu, malah mereka lebih bangga menjadi lelaki, yang dihina mereka ialah 'cikaro cikaro' atau gadis gadis barai itu yang dianggap mereka seperti kain buruk yang menjadi sampah kepada masyarakat. Sedangkan yang menjadikan gadis gadis itu barai tidak lain dan tidak bukan ialah mereka yang dipanggil mat rempit itu sendiri.
   Mereka lah yang lebih hina dari cikaro atau minah barai itu kerana mereka yang menjadikan apa yang terjadi kepada gadis gadis yang dulunya suci bak kapas jati, merekalah yang menjadikan budaya seks bebas itu sebagai jati diri, mereka lah yang tunduk dengan budaya hina itu hanya kerana ikutan rakan rakan, hasutan para para senior mat rempit yang memang telah hina bergelumang dengan noda maksiat. Teruna yang sebelumnya suci bak para wali, ditimang dan dimanja oleh kasih ibu yang sejati kini jadi abdi si pemakan tahi, berkubang dalam selut yang penuh dengan tahi babi, bersama sama menikmati hidangan basi, busuk, menjijikan lagi, kerana diri telah terpatri sebagai mat rempit sejati.
   Memang, ye memang ada mat mat rempit yang hanya sekadar merempit, hanya sekadar berlumba haram, tapi ada jaminan ke mereka tak akan terlibat dengan budaya kuning yang memang menjadi identiti dan jati diri mat mat rempit itu sendiri. Tak ada jaminan, sedangkan pak lebai berkopiah putih duaplohpat jam atau para ustaz sekali pun tak akan mampu menahan gejolak nafsu kalau dah terhidang di depan mata.
   Para para 'bohsia' atau 'cikaro' atau 'minah barai' itu yang sepatutnya menuntut 'royalty diatas segala apa yang berlaku keatas mereka, atas apa yang menjadikan mereka begitu dan keatas jenama  mereka digunakan untuk tujuan komersial yang telah mengutip berjuta juta ringgit itu. Mereka lah pihak yang perlu dibantu, mereka lah yang perlu diselamatkan sebelum dunia remaja kita hancur musnah ditelan arus kemodenan. Ini lah isu yang perlu diperjuangkan oleh persatuan yang mengaku ingin menjadi pejuang bangsa atau mana mana pertubuhan yang berkokok siang dan malam sebagai pejuang warisan, atau pejuang anak watan, atau pejuang peribumi atau sebagainya.
   Dengan kutipan royalty itu mungkin mana mana persatuan yang bersangkutan dengan mereka boleh membantu mereka untuk pulang kepangkal jalan sepertai mana tajuk filem itu 'Bohsia 2 jalan kembali'.
   Tujuan aku menulis ini bukan nak memperhinakan golongan tertentu, tapi untuk menyedarkan semua pihak bahawa gejala ini telah berlarutan, semakin kronik apabila teknologi semakin berkembang semakin tenat anak anak muda kita, teknologi 3G, internet, smartphone, android menjadikan budaya ini tersebar begitu luas dan begitu pantas hingga seolah olah anak muda kita tiada lagi rasa malu dan hina diatas segala perbuatan sumbang mereka itu dipertonton kan seantero dunia, sangat menjijik kan.
   Aku memohon dan berharap agar anak anak kita yang masih kanak kanak kecil, yang tak mengerti diatas segala yang berlaku disekeliling mereka, agar  tidak kesempatan untuk menerima atau menyerap budaya budaya jijik ini. Maksud aku, sebelum mereka sempat dewasa kita telah mampu menangani atau sekurang kurangnya kita telah ada satu fomula untuk kita menyekat anak anak kita dari terjerumus kedalam dunia kemaksiatan yang penuh kehinaan ini.
   Dengan itu mari lah kita bersama sama mencari satu kaedah yang bertepatan dan bersesuaian dengan peredaran dunia masa kini, satu kaedah yang mampu membendung gejala yang sangat kotor dan menjijikkan ini agar anak anak kita mampu dewasa dalam suasana yang sihat tanpa penyakit sosial yang membelenggu di persekitaran mereka.
Ikhlas dari 'Juasseh Cafe'.

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Tranungkite Online v11 - Jamuan Rakyat 23 Jun 2012 <b>di Rembau</b>

Posted: 19 Jun 2012 03:04 AM PDT

Tranungkite Online v11 - Jamuan Rakyat 23 Jun 2012 di Rembau

Balik SemulaTranungKite OnlineSertai Facebook TKORSS FeedHantar ArtikelForum Borak SiberSemakan AkaunJalinan SiberTopik ArtikelTopik BeritaTopik ArtikelArkib BeritaIklanekaHubung KamiMasukKeluar

');

Tawaran Istimewa Heb Hosting
- terdapat 1 ruang iklan kosong di sini -
Jamuan Rakyat 23 Jun 2012 di Rembau
Posted on Tuesday, June 19 @ 03:04:49 PDT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Info Semasa Oleh: amkns

"JAMUAN RAKYAT DAN CERAMAH PERDANA

Tarikh: 23 Jun 2012, Sabtu
Masa: 8.45 mlm
Tempat: Pusat Khidmat PR DUN Chembong, Kg Mulia, Rembau (depan Majlis Daerah Rembau)

Penceramah:

~ Dato' Paduka Husam Musa
~ YB Taufek
~ YB Dato Kamarul Baharin
~ YB Anthony Loke
~ Dr. Rosli Yaakop
~ Chegubard

Semua dijemput hadir

Aturcara:
8.45 pm - Jamuan Makan / Tayangan video isu semasa.
9.15 pm - Ceramah Umum
Jamuan makan adalah percuma

Maklumat lanjut sila hubungi
Azmy 012-6833740
Ustaz Nazri 019-6823159

Anjuran:
MTD PAS Chembong dengan kerjasama MTD PAS Kota dan PKR Cabang Rembau"

Jom Ubah
Klik Untuk lihat paparan iklan
   * Sila e-mel kepada [email protected]. Dapatkan maklumat lanjut di SINI

  1. Panduan Mudah BELAJAR BAHASA ARAB oleh Pensyarah UiTM

  2. Produk murah berkualiti untuk keluarga bahagia. Bandingkan harga kami....

  3. ##TAQWIM DIGITAL## - Jam Solat Automatik! Rekabentuk Terkini. Untuk kegunaan sendiri atau dijadikan HADIAH "saham Akhirat"

  4. # Perlindungan, Medical Card, Savings (segalanya di Prudential BSN Takafu l )

  5. Stor Kebahagiaan Rumahtangga Suami Isteri Yang Ceria, Hebat, Tenang & Bahagia..

  6. Shhhh.... Ada Alat Istimewa Untuk Lelaki. Rahsia Jadi Kuat, Bertenaga & Berkuasa Kuda!!

  7. Masalah Tak Mampu Nak Tahan Lama? Selesai Serta Merta Dengan Hanya Libido Gel...

  8. Ubat Kuat Lelaki, Merawat Masalah Lemah Syahwat & Mati Pucuk, 100% Herba!! ..

  9. Penawar Kanser Dan Pelbagai Penyakit Kronik.. Ia BUKAN UBAT, Tetapi Semulajadi & Terbaik Untuk Semua...

  10. Herba Dari Kanada, Amat Baik Sebagai Supplemen Untuk Kelakian!! Sangat Semulajadi Dengan Jenama Dan Kualiti Antarabangsa....

  11. PANAS...Baru dilancarkan MARCH 2012..Bisnes International WAJIB buat tahun 2012...Telah lahirkan lebih 300 jutawan dalam masa 4 tahun

  12. jadilah suami isteri yang hebat........

  13. RAHSIA BUAT DUIT RM3,408.00 SEBULAN DENGAN HANDPHONE TANPA MENJUAL TOP UP !

  14. Barah, Diabetik, Darah Tinggi, Lemah Jantung, Sembelit, Tiroid, Fibroid, Jerawat, Rawatan Bersalin… Sembuh Dengan 1 Makanan Saja

  15. Jom Bisnes Taufufah, Soya, Cakoi, Donut, Bun, Pau, Pizza, Roti Canai, Murtabak dan Resepi PERCUMA.

  16. ANDA ADA MASALAH RESDUNG? DAPATKAN NTRESD PENAWAR RESDUNG ANDA LAIN DARI YANG LAIN INSYAALLAH BERKESAN!!

  17. \'Kepada pemegang kredit kad, peluang kurangkan bayaran bulanan disini\'

  18. PELUANG TERBAIK UNTUK MENAMBAH PENDAPATAN. MASUK KE AKAUN ANDA SETIAP HARI. KLIK UNTUK DAFTAR Baru!


 
Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Klik untuk pakej iklan

Kedai Kebahagian Suami Isteri

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Jamuan Rakyat 23 Jun 2012 di Rembau (Score: 1)
by midmando on Wednesday, June 20 @ 03:49:47 PDT
(User Info | Send a Message)

Che GuBard pinteh ajo lah Khairi Jamaludin tu.... dio punyo janji pado pongundi Parlimen Rembau cam melopeh an batok kek tanggo jo.... tersanda lah de.... tak kan ado ogang nak ngundi dio do....


PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


TAMPIL BERSAMA WARGA TENTERA <b>DI PORT DICKSON</b>

Posted: 01 Jul 2012 10:40 AM PDT

Oleh:  WFAUZDIN NS
PADA 30hb Jun baru-baru ini, sejarah tercipta buat aku apabila tampil di pentas ceramah umum di Batu 4, Port Dickson iaitu tempat di mana aku dilatih di dalam bidang ketenteraan dahulu.  Sasaran program tersebut sudah pastinya adalah warga tentera sekitar Port Dickson dan bekas-bekas tentera yang menetap di sana.
Atas kapasiti KOBAT (Kor Bekas Angkatan Tentera) yang diwujudkan di dalam PKR Pahang, diasaskan oleh Pengerusi PKR Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman maka aku penuh yakin bahawa kali ini di dalam PRU akan datang, undi majoriti warga tentera akan berpihak kepada PR.  Kehadiran malam itu, majoritinya adalah warga tentera dan bekas-bekas tentera kerana telah diwar-warkan bahawa program malam itu memang khusus untuk golongan ini.
Malang sedikit, program malam tersebut tidak dapat menyaksikan kemunculan Brig Jen (B) Hadi, bekas Panglima dari TUDM yang ada kaitan dengan isu kontroversi kehilangan injin pesawat TUDM.  Beliau tidak dapat hadir di saat-saat akhir kerana keuzuran.  Namun, program malam tersebut dipanaskan oleh seorang tokoh muda yang hebat iaitu Sdr Rafizi Ramli, Pengarah Strategi PKR Pusat.  Aku beranikan diri di pentas untuk bercakap berkaitan isu-isu tentera.
Di antara yang aku sebut adalah mengapa warga tentera mesti berpolitik.  Mengapa politik itu penting untuk warga tentera walaupun mereka dilarang untuk menyertai mana-mana parti politik.  Mengambil tahu tentang politik akan dapat memastikan bahawa warga tentera tidak boleh diperdayakan sesuka hati oleh pemimpin-pemimpin politik.  Aku juga menyentuh beberapa isu berkaitan aspek keselamatan dengan membawa kisah atau peristiwa Sauk (Al-Maunah) yang terjadi pada tahun 2000 yang lalu.  Terbaru, peristiwa pencerobohan kem tentera di Melaka.
Sesuai dengan tempatnya, aku juga menyentuh tentang janji-janji Isa Samad (Adun Bagan Pinang) sewaktu beliau berkempen di dalam PRK Dun Bagan Pinang sebelum ini.  Sdr Rafizi menambahkan lagi panas ceramah malam itu apabila beliau turut mendedahkan betapa Najib adalah pengkhianat negara kerana sanggup menjual rahsia keselamatan negara di dalam isu pembelian Scorpene.
Dan, banyak lagi isu-isu berkaitan dengan tentera disentuh malam itu bukan sahaja oleh KOBAT tetapi juga oleh Sdr Rafizi.  Aku merasa program malam itu sangat berjaya kerana bukan mudah untuk mengumpulkan warga tentera dan bekas-bekas tentera untuk hadir di dalam program ceramah seumpama ini.  Syabas pihak penganjur dan terima kasih kepada warga tentera serta bekas-bekas tentera yang sudi hadir./wfauzdin.blogspot.com

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


CERAMAH UMUM MALAM INI <b>DI JELEBU</b> <b>...</b> - WFauzdin Blogspot

Posted: 08 Jun 2012 12:13 PM PDT

Oleh:  WFAUZDIN NS
JELEBU dikatakan terlalu kuat Umno nya sehinggakan kalau di Jelebu sesiapa yang sebut pasal Pembangkang, mereka akan dicop sebagai ejen penjajah sama seperti Jepun.  Dikatakan juga di Jelebu, masyarakat di sana terutamanya orang-orang Melayu di kampong, mereka amat fobia dengan makan ubi kayu seperti di zaman Jepun, maka itu bagi mereka kalau Pembangkang memerintah maka terpaksalah orang-orang Melayu kembali makan ubi kayu.  Betulkah?
Jika di zaman 70-80an mungkin ada benarnya.  Saki baki yang masih berada di bawah tempurung masih wujud di Jelebu.  Justeru itu, amat bahaya bagi Umno untuk me`moden'kan Jelebu walaupun MP Jelebu ini tokoh lama di dalam Umno.  MP Jelebu, Rais Yatim adalah Menteri Komunikasi, sewajarnya Jelebu adalah Daerah yang paling canggih komunikasinya.  Malang sekali, Jelebu amat ketinggalan samada kemudahan internet mahu pun pengangkutan awam. 
Sebab apa?  Sebabnya kalau rakyat Jelebu di`moden'kan, maka akan lahirlah bijak pandai di Jelebu.  Jika sudah ramai bijak pandai di Jelebu yang tahu akses maklumat melalui internet misalnya, adakah masih ada peluang untuk pemimpin Umno untuk memperbodohkan mereka?  
Berkat kesungguhan pimpinan PR khususnya di Jelebu kini menampakkan hasil.  Jelebu tidak lagi menjadi kubu kuat Umno/Bn.  Tumpuan kini adalah di beberapa kampung Melayu yang agak ketinggalan dari segi maklumat semasa.  Justeru itu, PR kini giat menjalankan program penerangan dari semasa ke semasa.  
Malam ini (Sabtu - 09 Jun 2012), satu program Ceramah Umum akan diadakan di Kampung Sungai Buluh, Simpang Durian, Jelebu, Negeri Sembilan.  Penceramah malam ini adalah YB Anthony Loke (Ketua Pemuda DAP), YB Cha Kee Chin (Adun Kepayang), Us Zulkifli Omar (AJK PAS Pusat), Us Hj Kateran Marman (YDP PAS Jelebu) dan saya sendiri.  
Kampung ini adalah kampung arwah nenek saya dan saya berasal di Kampung Jerang, Jelebu iaitu jiran kampung ini dan menetap di Simpang Durian ini juga.  Maka, saya berharap saya boleh membantu perjuangan pimpinan PR di Jelebu ini semampu saya.  Malam ini saya dijemput untuk berada di pentas ceramah.
Bagi anak-anak Jelebu dan anak jati kampung di sini, anda dijemput bersama kami untuk melakukan perubahan dan membantu masyarakat kampung kita agar mereka tidak ketinggalan seperti di banyak tempat yang telah mula melakukan perubahan.  Lakukan perubahan di Negeri Sembilan demi rakyat.  Ayuh, kita hadir beramai-ramai malam ini.  Jumpa di sana, InsyaAllah./wfauzdin.blogspot.com

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Maktab Rendah Sains Mara <b>Serting</b> | Inimajalah <b>...</b>

Posted: 09 May 2012 08:45 PM PDT

Kategori

Arkib

© 2009 - 2012 inimajalah.com.my

Penyiaran semula kandungan web ini adalah dibenarkan dengan hakcipta tertakluk di bawah Creative Commons berdasarkan syarat seperti di sini.

05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


PAS Negeri Sembilan: Air <b>di Kuala Pilah</b> bermasalah sudah lebih 2 <b>...</b>

Posted: 26 Jun 2012 09:28 PM PDT

Aduan Rakyat - 27 Jun 2012
Masalah keperluan asas utama iaiatu bekalan air bersih di Kuala Pilah, Negeri Sembilan sehingga kini sejak diswastakan dan dikendalikan oleh SAINS, tidak dapat didiselesaikan. Saya tidak duduk di sana tapi sering pulang ke sana dan mendengar keluhan rakyat terutama sewaktu mendengar ceramah pihak pembangkang.
Rakyat setempat berasa kecewa kerana bukan sahaja tiada tindakan di ambil malah mereka akan blacklist kepada orang yang membuat aduan. Sebagai sebuah pekan besar yang menempatkan Bandar Diraja Seri Menanti, perkara ini sepatutnya tidak wujud dan kita sudahpun hidup di alaf baru bukan di zaman 70an lg.
SAINS ingin membekalkan air ke Selangor tapi kawasan utama di Negeri Sembilan seperti di sini mempunyai masalah bekalan air. ini menjejaskan kualiti kehidupan, dan kesihatan penduduk setempat. bayangkan, pengusaha restoran tdk dpt mencuci pinggan setiap masa etc.
Bukan ini sahaja penduduk Negeri Sembilan sering mengalami gangguan tenaga elektrik terutama di kawasan Terachi, bermula dari Seremban ke atas, apakah puncanya?
Dengan harapan melalui pendedahan ini, Exco2, dan Ahli Parlimen dpt buka mata bukan tah berpegang pd status semata2.
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved