ads

Ahad, 9 Oktober 2011

05 di tampin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di tampin - Google Blog Search


Syarak Mengata , Adat Menurut: Ustaz Raof <b>Tampin</b> dedahkan Syria <b>...</b>

Posted: 01 Oct 2011 04:29 PM PDT

As Sheikh Ustaz Hj Abdul Raouf bin Nurin atau lebih dikenali sebagai Ustaz Raof, Pengasas Pondok Repah di Tampin, Negeri Sembilan mendedahkan bahawa negara Syria ketika ini sebenarnya adalah selamat dan aman. Tetapi media yang menggembar gemburkan cerita menyatakan Syria adalah negara yang tidak selamat, banyak kekecohan dan sebagainya.
Ikuti petikan tulisan Ustaz Raof di bawah ini :

KESIAN SAUDARA SEISLAM.

Kesian orang Sham (Syria), berita tentangnya telah ditambah-tambah, mati sorang tulis sepuloh . Sikit dikata banyak. Sekampung dikata sebenua sham.. tuu..cmna...

Sham yang banyak dihuni Sulahak sudah dicemari berita berita tak betul.

Sham aman.. sham ok. ..arab tak semua jahat. kesian arab.. orang datang bawa duit.. orang lari... barangan tak laku... siapa rugi.. arab pun saudara kita juga.. yang muslimin tu ada yang ok nya.

Habis orang lari ..tinggalkn sham... akibat berita yg tak betul. yang nak duduk terus sham tak mahu langsung tengok, aljira ka. al apa kaa.. senang fikiran. lapang dada. tak susah hati dengan berita berita yang menyusahkan hati.

Cuba fikir... ada kata kata orang sini.. orang arab di Iraq dah mula terkenang kenang zaman sadam. lekeh lekeh pun , barangan pun masih murah, makan senang... la ni apa jadik?.. cube memikio ... wassalam.

Tulisan penuh beliau di http://pondoktampin.blogspot.com/2011/10/kesian-saudara-seislam.html

05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


Sepaktakraw: Skuad KERIS bakal melibas <b>di Paroi</b>

Posted: 22 Aug 2011 11:19 AM PDT


Teks disediakan oleh Abdul Hafiz Ahmad
MEDIA Malaysia bergambar dengan kelengkapan baru pasukan tajaan Universal Fitness & Leisure Sdn. Bhd. (UFL) bagi menghadapi Kejohanan Sepak Takraw KFC-Utusan Malaysia 2011 Zon Tengah di Paroi, bulan depan.
KUALA LUMPUR -- Mengulangi tahun lalu, Kelab Sepak Takraw Media Malaysia (Keris) tidak ketinggalan untuk kembali melontar cabaran sebagai antara 50 pasukan yang terawal mendaftar pada Kejohanan Sepak Takraw KFC-Utusan Malaysia 2011 Zon Tengah dari 17 hingga 18 September ini.
Malah berbekalkan suntikan penajaan barangan sukan daripada United Fitness & Leisure Sdn. Bhd. (UFL) baru-baru ini, kelab yang dianggotai petugas dan pengamal media sekitar Lembah Klang ini bakal lebih yakin dan bersedia untuk 'melibas lawan' di Kompleks Sukan Negeri Paroi, Seremban.
Ketua pasukan Media Malaysia, Mohd. Izzuddin Kamaruddin berkata, tiga regu terbaik mereka bakal dipertaruhkan dalam kategori Terbuka kejohanan kalah mati itu dengan latihan persediaan menghadapinya tetap giat dijalankan walaupun sepanjang bulan Ramadan ketika ini.
"Kehadiran kami kali ini bukan sekadar pelengkap jadual namun tetap dengan tekad untuk berada setanding pasukan ternama di Paroi nanti. Sebagai bukti keseriusan kami, sesi latihan tetap dijalankan sebelah malam walaupun sepanjang bulan puasa supaya pemain turut kekal cergas.
"Ujian pemilihan skuad 12 pemain ke KFC-Utusan bakal dijalankan di Bukit Jalil pada 7 dan 14 September ini selepas Aidilfitri dan kami cuba mendapatkan khidmat jurulatih berpengalaman bagi membantu menyiapkan pasukan," katanya yang juga wartawan foto majalah Motodotmania.
Media Malaysia ketika ini katanya, berjaya menghimpunkan antara 12 hingga 15 pemain pada setiap sesi latihan mingguan di sebalik kesibukan tugas hakiki mereka dengan syarikat akhbar, radio, TV, majalah dan laman web serta agensi Kementerian Penerangan.
Edisi pertama Kejohanan KFC-Utusan di Kompleks Sukan Rakan Muda Puchong, tahun lalu menyaksikan salah sebuah daripada tiga regu Keris sempat mara ke pusingan kedua sebelum akur kepada lawan yang jauh lebih berpengalaman dan dibarisi pemain kebangsaan.
Mengenai penajaan UFL, kata Mohd. Izzuddin, apit kiri atau pengumpan Media Malaysia: "Kami berterima kasih dan amat menghargai sumbangan yang berupa jersi, seluar dan beg sukan bernilai ribuan RM ini malah berharap lebih banyak pihak yang turut akan tampil menyokong kami."
Antara pencapaian terbaik Keris ialah menjuarai kategori Khas Kejohanan Piala Naib Canselor UniMAP, Januari lalu; naib juara Kejohanan Antarabangsa Perancis (September 2010) dan kategori Media (Karnival Kebangsaan KPT-UiTM, Oktober 2010).
Sejak ditubuhkan pada 1 April 2009, kelab ini turut pernah beraksi pada Kejohanan Piala Yang Dipertua MPSJ, Terbuka UPM, Cabaran Rejam Kuala Selangor, Libas Memori selain menjadi rakan sepelatih Iran, Jerman dan Perancis sempena Piala Dunia Pertama, bulan lalu.
Media Malaysia: Mohd. Zubir Muhamad Shari, Akhrun Musa, Khairul Faizee Mahmod, Rahmad Abu Awang, Daud Abdullah, Azmi Khamis (tekong), Azmi Mansor, Norazizan Ahmad, Nazizul Najhan Shaarani, Maznan Muhd. Mapot Muhamad Mahfud, Mohamad Naquib Idris, Mohsen Amdan (pelibas), Mohd. Nurazhar Amdah, Mohd. Izzuddin Kamaruddin, Ali Saifuddin Kamis, Muhammad Haffizul Ibrahim (pengumpan).

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Sambutan Hari Kebangsaan Kali Ke-54 Peringkat <b>Negeri Sembilan</b>

Posted: 13 Sep 2011 05:44 PM PDT

16 September 2011, Seremban : satu Majlis Sambutan Hari Kebangsaan Kali Ke-54, Peringkat Negeri Sembilan telah diadakan bertempat di Kompleks Belia & Sukan Paroi. majlis ini telah dihadiri oleh DYMM Yang DiPertuan Besar Negeri Sembilan, YAB Dato' Seri Utama Menteri Besar Negeri Sembilan serta barisan kepimpinan peringkat negeri.

Di dalam majlis ini juga telah berlangsungnya pertandingan kawat yang mana telah dimenangi oleh pasukan Kawat daripada Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Negeri Sembilan.

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


Gangguan Bekalan Air <b>Di</b> Felda <b>Serting</b> Hilir Pada 12 Okt

Posted: 08 Oct 2011 02:47 AM PDT

BAHAU – Felda Serting Hilir 1 hingga 7 dekat sini akan mengalami gangguan bekalan air selama 24 jam mulai pukul 9 pagi 12 Okt ini.

Pengurus Khidmat Pelanggan dan Hal Ehwal Awam, Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (Sains) Azlan Abdul Aziz berkata ini berikutan kerja-kerja pencucian kolam Temangau yang akan dilaksanakan oleh Jabatan Bekalan Air Pahang (JBAP) pada 12 Okt.

"Bekalan air akan disambung semula pada pukul 9 pagi keesokkannya (13 Okt) dan dijangka pulih secara berperingkat. Bagaimanapun, beberapa kawasan tinggi dijangka akan mengalami tempoh pembaikan yang lebih lama," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Katanya Sains akan berusaha mendapatkan sumber bekalan alternatif agar kawasan gangguan dapat dikurangkan.

"Kita ingin memohon maaf atas segala kesulitan yang dialami oleh para pelanggan semasa pelaksanaan penutupan sementara ini," katanya.

Para pelanggan yang memerlukan bantuan boleh menghubungi Sains di talian bebas tol 1-800-88-6982. – BERNAMA

Berita Berkaitan:

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


Bajet 2012 Kementerian Pertahanan dijangka tiada kenaikan <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2011 06:13 PM PDT

Posted on September 27, 2011, Tuesday

IKHLAS: Dr Ahmad menyampaikan sumbangan duit raya kepada kanak-kanak Pusat Pemulihan Dalam Komuniti dan tadika sempena majlis perasmian Kompleks Mutiara Pernama di Kem Syed Sirajuddin di Gemas, semalam. Hadir sama ialah ialah (dari kanan) Panglima Tentera Darat Jen Datuk Zulkifli Zainal Abidin, Pengerusi Perbadanan Perwira Niaga Malaysia (Pernama) Jeneral Tan Sri Mohamed Hashim Mohd Ali dan Ketua Pengerusi Eksekutif Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) Tan Sri Lodin Wok Kamaruddin. — Gambar Bernama

GEMAS: Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau tidak menjangkakan ada kenaikan peruntukan untuk Kementerian Pertahanan pada Bajet 2012 yang akan dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 7 Okt.

Beliau berkata, ini kerana pendekatan kementeriannya ialah menggunakan peruntukan sedia ada dan membuat pendekatan secara kreatif melalui kerjasama pihak awam dan swasta secara perkongsian.

"Untuk projek pembangunan, kita bekerjasama dengan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) melalui Perbadanan Perwira Harta. Jadi, ia tidak akan melebihi siling yang telah ditentukan untuk seluruh Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10).

"Harapan kami supaya peruntukan yang kami kemukakan pada Bajet 2012 tidak akan dipotong…insyaAllah," katanya selepas merasmikan Kompleks Mutiara Pernama Kem Syed Sirajuddin di sini semalam.

Turut hadir ialah Panglima Tentera Darat Jen Datuk Zulkifli Zainal Abidin, Panglima 3 Divisyen, Mej Jen Datuk Razali Ahmad dan Pengerusi Pernama Jen Tan Sri Mohamed Hashim Mohd Ali.

Ahmad Zahid berkata, beliau tidak mengharapkan ada penambahan peruntukan pada Bajet 2012 kerana kementeriannya faham dengan kekangan dan bebanan kerajaan.

"Kita berpuas hati dengan apa yang diberikan oleh Perdana Menteri selaku Menteri Kewangan dan kita amat berterima kasih jika ada hasrat untuk menambah peruntukan," katanya.

Ditanya mengenai pembelian aset baru Angkatan Tentera Malaysia (ATM), beliau berkata ia seperti yang telah dirancangkan.

"Umpamanya, semua pembelian yang dirancangkan dalam RMK-10 sebelum ini diteruskan, termasuk kapal pelbagai guna (MPV) generasi kedua untuk TLDM," katanya.

Kompleks Mutiara Pernama Kem Syed Sirajuddin berharga hampir RM10 juta didirikan di kawasan seluas 0.64 hektar, berdekatan dengan kawasan perumahan anggota tentera dan mula beroperasi pada 12 Sept tahun lepas.

Ia setinggi tiga tingkat dengan menyediakan 22 ruang perniagaan dan pasar raya Pernama, selain itu terdapat juga medan selera untuk enam gerai makanan.

Antara perkhidmatan yang disediakan di kompleks itu ialah perkhidmatan kedai keluarga, kedai gunting rambut, kedai jahit, kedai dandan rambut, kedai basikal, kedai telefon bimbit dan kedai emas.

Turut disediakan di kompleks tersebut ialah perkhidmatan kafe siber, pusat snuker dan biliard, taman permainan kanak-kanak, bilik karaoke dan sebuah gelanggang futsal.

Kompleks ini juga dilengkapi sebuah bank iaitu Affin Bank untuk urusan perbankan anggota tentera. — Bernama

Sabtu, 8 Oktober 2011

05 di sikamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di sikamat - Google Blog Search


Kursus Kahwin <b>Di Sikamat</b>, Seremban | Senarai Kursus Kahwin <b>...</b>

Posted: 05 Apr 2011 08:40 PM PDT

Anda tinggal di kawasan Sikamat, Seremban? Jom ke kursus pra-perkahwinan Usrati.

Negeri : Negeri Sembilan
Kawasan : Sikamat, Seremban
Nama Pusat Kursus: Usrati Centre
Alamat : 453, Jalan Sri Pulai 26, Taman Sri Pulai 2, 70400, Sikamat, Seremban. Negeri Sembilan
Laman Web: Klik Sini
No. Fon : 019-6991851 / 06-7615951

Peta ke Lokasi Pusat Kursus Kahwin:


View Larger Map

Related posts:

  1. Kursus Kahwin Di Negeri Sembilan
  2. Kursus Kahwin di Tampoi
  3. Kursus Kahwin di Jalan Klang Lama
  4. Kursus Kahwin Putrajaya
  5. Kursus Kahwin Damansara

05 di senawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di senawang - Google Blog Search


Kursus Kahwin <b>Di Sikamat</b>, Seremban | Senarai Kursus Kahwin <b>...</b>

Posted: 05 Apr 2011 08:40 PM PDT

Anda tinggal di kawasan Sikamat, Seremban? Jom ke kursus pra-perkahwinan Usrati.

Negeri : Negeri Sembilan
Kawasan : Sikamat, Seremban
Nama Pusat Kursus: Usrati Centre
Alamat : 453, Jalan Sri Pulai 26, Taman Sri Pulai 2, 70400, Sikamat, Seremban. Negeri Sembilan
Laman Web: Klik Sini
No. Fon : 019-6991851 / 06-7615951

Peta ke Lokasi Pusat Kursus Kahwin:


View Larger Map

Related posts:

  1. Kursus Kahwin Di Negeri Sembilan
  2. Kursus Kahwin di Tampoi
  3. Kursus Kahwin di Jalan Klang Lama
  4. Kursus Kahwin Putrajaya
  5. Kursus Kahwin Damansara

05 di tampin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di tampin - Google Blog Search


JURUJUAL MATI TERSEPIT DALAM KEMALANGAN <b>DI</b> KM 19 <b>...</b>

Posted: 02 Oct 2011 05:12 PM PDT

No of View :212

Gambar Hiasan

REMBAU: Seorang jurujual kereta maut apabila kereta dipandunya bertembung dengan sebuah bas dan motosikal di Kilometer 19, Jalan Seremban-Tampin, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.50 pagi itu, mangsa, B Manivanan, 32, dari Taman Sri Serdang, Selangor, yang memandu seorang diri meninggal dunia di tempat kejadian akibat tersepit dan cedera parah di kepala serta badan.

Difahamkan, penunggang dan pembonceng motosikal Honda EX5 dalam perjalanan dari Melaka ke Jelebu mengalami kecederaan parah dan dikejarkan ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) untuk mendapatkan rawatan lanjut.

 Pemandu bas, Low Kam Sang, 55, berkata ketika itu dia sedang memandu bas dari Tampin menghala ke Seremban dengan membawa 25 penumpang terkejut apabila sebuah kereta datang dari arah bertentangan merempuh bahagian depan bas.

Menurutnya, kejadian berlaku terlalu pantas menyebabkan bas yang dipandunya terbabas ke laluan bertentangan selepas perlanggaran itu, menyebabkan semua penumpang di dalam bas panik dan menjerit ketakutan.

"Sudah 30 tahun saya memandu bas dan ini kali pertama saya terbabit dalam kemalangan, malah kejadian kali ini membuatkan saya terkejut dan tidak menyangka akan berdepan dengan keadaan seperti ini," katanya.

 Jurucakap polis berkata, siasatan awal mendapati kereta Proton Wira dipandu mangsa hilang kawalan ketika cuba memotong sebuah kenderaan lain dan memasuki laluan bertentangan lalu bertembung dengan bas itu.

"Pada masa sama, penunggang motosikal yang mengekori dari belakang bas turut terbabit dalam kemalangan dan mengalami kecederaan. Bagaimanapun punca kejadian sebenar masih disiasat," katanya.

 Katanya, anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Rembau turut dikejarkan ke tempat kejadian untuk mengeluarkan mangsa tersepit dan mayat mangsa dihantar ke Hospital Tampin untuk dibedah siasat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


Nadwah Kepemimpinan Islam Kebangsaan <b>di Mantin</b> Negeri <b>...</b>

Posted: 08 Oct 2011 08:06 AM PDT


Pengalaman yang menyeronokkan.....!!!!bersma kawan2 dari seluruh negeri.....

05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


Juadah Malaysia » Blog Archive » Ijan Burger Station <b>di Paroi</b> <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2011 12:32 AM PDT

Hujung minggu semalam, kawan saya si Siti ajak jalan-jalan berhari raya ke rumah Kak Anum di Senawang, Negeri Sembilan. Saya okey aje bab jalan-jalan ni cuma yang tak bestnya kereta kesayangan ku dah rasa tak selesa untuk memandu sejauh itu dari rumah saya di Damansara. Macam2 bunyi yg keluar masa memendu ke seremban (maklum la kereta dah lama, dlm hati ada niat nak bodek mr suami gantikan yang baru nih     :D     Sebenarnya sejak mendirikan rumahtangga, saya dah jarang memandu jauh2 lebih 60km. Al-maklum bila dah ada suami kalu berjalan mesti dengan kereta dia. Tapi kali ni saya berjalan2 tanpa suami ikut sama. Jadi sayalah yang memandu sambil ditemani siti   8)

Sesampai di Senawang, kami dijamu dengan Nasi impit sambal daging bersama Teh Tarik special hasil air tangan Kak Anum. Berselera saya dan Siti makan sebab perut kami pun berkeroncong masa tu   :mrgreen:

Kira-kira 2 jam lepak2, makan2 + sembang2 di rumah Kak Anum, kami pun beransur untuk pulang. On the way nak keluar dari taman perumahan kak anum, saya dengan tergedik-gediknya mengajak siti ke sebuah gerai yang dikatakan agak popular di area Seremban. Tempat ni pun siti yang rekemen mengatakan  BURGER nya sedap. Tapi menurut Abg Sahar (suami Kak Anum) kata burger tu biasa2 aje   :?

Jadi untuk memastikan adakah benar makanan yang dimaksudkan itu sedap, maka saya ajak siti tapau makanan di situ. (Wah… macam tak kenyang-kenyang kan! walhal baru melantak nasi impit kejap tadi ! mmm..nasib badan. ) Nak tahu restoran mana yang beriya-iya sangat kami nak singgah tu ? Jom saya kongsikan di sini dan biarlah gambar-gambar di bawah yang berbicara :-

Inilah gerai yang saya maksudkan – Ijan Burger Station. Saya pasti orang-orang yang biasa ke Seremban, Negeri Sembilan pasti tahu tentang ke 'famous'an burger di sini.

 Macam-macam jenis burger ada dijual. Dari burger-burger biasa, tripple burger, kentang goreng, burger oblong dan roti john sedia untuk dinikmati. black pepper sauce juga telah diperkenalkan dengan tambahan 50c jika berminat.

Tapak restoran bersebelahan dengan Restoran Syed Maju (kedai mamak).  Ia beralamat di  Jalan Cenderawasih 2, Taman Paroi Jaya, Seremban, Negeri Sembilan.

 Masa saya pegi tu punya la ramai orang menunggu untuk membeli burger samada makan di situ ataupun beli bungkus. Wow… jarang saya tengok gerai yg hanya menjual BURGER tapi pelanggan2nya kena menunggu siap ada kerusi khas gituw   8O

Untuk makluman anda, restoran ni pernah mendapat slot untuk rancangan Warung Kita saluran Astro Prima suatu masa lalu.

Sebenarnya saya nak diet kolestrol tapi bila dah datang sini, segala matlamat diet itu musnah setelah melihat kepelbagaian jenis burger yang lazat terdapat di sini. Bau semerbak burger yang sedang dimasak juga telah menggamit selera kami. Rugi kalu tak beli burger Ijan, maklumlah kami ni datang dari jauh. Tambahan bila melihat ramai orang yang sanggup menunggu giliran untuk menikmati Burger Ijan membuatkan kami juga tak mahu melepaskan peluang :P

Inilah 'burger special' yang saya tapau untuk di bawa balik ke rumah. Masa kat kedai tadi nampak burger ni sungguh menyelerakan. Tetapi bila dah dibungkus dan terperap lama dalam kereta (krn perjalanan kami dari seremban ke Damansara), membuatkan burger ni hampir lunyai dan lembek. Pada saya keistimewaan burger ni terletak pada sos dan mayonis nya yang manis. Selain itu saya lihat, peniaga ni tak kedekut dalam meletakkan bahan2 seperti sayuran salad, timun, bawang dan tomato termasuk mayonis dan juga sos cili. Jadi itulah faktor yang membuatkan Burger Ijan sangat istimewa di mata pelanggannya, selain harganya yang berpatutan.

InsyaAllah jika ada urusan ke Seremban lagi, saya nak cuba makan Burger Ijan digerai  itu tanpa dibungkus  pula. Mungkin lebih sedap !

Kalau anda nak tahu lokasi gerai ni dengan lebih tepat, cuba belek-belek peta yang saya ambil dari sini

Untuk maklumat lebih lanjut, kawan-kawan boleh layari juga laman ini : http://IjansBurger.blogspot.com

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Tranungkite Online v11 - Program Ceramah <b>di Rembau</b> Lancar <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2011 09:00 AM PDT

Oleh: edyesdotcom

"Alhamdulillah, Abg Mat Sabu tetap hadir ke Rembau dengan selamat walaupun diancam oleh puak-puak yang serba-serbi tidak bertamadun. Di atas kawalan keselamatan yang baik dari SAMM dan Unit Amal, semua program berjalan lancar di pentas walaupun terdapat kekecohan diluar pagar tempat ceramah.


Kedatangan lalat sememangnya tidak diundang. Cubaan untuk membuat kacau menjadi sebaliknya apabila puak PERKAKAS yang datang berarak hanya seramai lebih kurang 20-30 orang bertempiaran lari hampir 2kilometer. Ini berikutan kerjasama utuh di antara SAMM dan Unit Alam bersama penduduk tempatan mula bergerak ke arah puak pengacau. Habis semua banner-banner berkos tinggi yang dibawa berarak oleh puak pengacau ditinggalkan di atas jalan. Lintang pukang mereka lari seolah-olah tak cukup tanah, walaupun sebelumnya menggelarkan diri mereka pahlawan. Ini pahlawan tahi kucing! Mungkin mereka akan gunakan efek ubat batuk sebagai alasan mengapa mereka cabut lari.

Pertembungan kali ini tidak seperti apa yang berlaku di Seremban tempohari. Puak pengacau tidak sesekali berani mengambil risiko membaling batu kerana jumlah mereka jauh lebih kecil berbanding anak muda dan penduduk tempatan yang bangkit pertahankan Md Sabu yang ketika itu duduk di pentas ceramah. Syabas kepada penduduk tempatan kerana bermatian pertahan Md Sabu, yang dialu-alukan sebagai tetamu kehormat.

Merujuk dari akhbar Sinar 6 Oktober 2011, puak 'geng jahat' mengeluarkan kenyataan mahu mengumpul sejumlah seribu bekas perajurit bersama mereka. Nyata 'geng jahat' tidak diberi sambutan oleh golongan bekas perajurit malah ramai juga bekas perajurit yang hadir terus mendengar ceramah Md Sabu. Perajurit juga bersama Mat Sabu kerana jika ruyung sejarah tidak dipecah oleh beliau, maka bekas-bekas perajurit ini pastinya kurang diberi perhatian sepertimana yang dilaporkan - 70% dari mereka hidup menderita.

Perkasa dah lari meninggalkan panji berupa banner-banner yang mahal. Itulah lemahnya jika datang dengan niat dan tujuan yang jahat, itulah natijahnya ketika hadir hanya berikhlaskan wang ringgit. Banner-banner tersebut kemudiannya dirampas selepas ditinggalkan berterabur di atas jalan. Ada di antara mereka yang keciciran handphone jenis nokia edisi paling cokia buat penyendal pintu, aduhai rata-rata pencacai yang hadir itu juga orang yang susah serba ketinggalan. Kalau sokong Umno BN menjadikan pencacai ini kaya-raya, itu tidaklah mengapa.

Kekecohan berterusan di kawasan yang agak jauh dari tapak ceramah yang juga dipenuhi wanita dan kanak-kanak. Ini merupakan satu kejayaan buat SAMM, Unit Amal dan penduduk tempatan kerana dari sudut ini walau pembaling batu bertaraf olimpik sekalipun tidak mampu sampai batunya di tapak ceramah. PERKASA berkumpul tidak mahu pulang dan kembali berterabur lari apabila kami menghampiri. Begitulah keadaan berulang kali berlaku.

Akhirnya che'GuBard meninggalkan pentas dan tampil ke zon kekecohan untuk selesai masalah. Sebagai perunding berkaliber dan dihormati, puak pencacai diberi peluang menghantar wakil bagi menyerahkan memorandum kepada Abg Mat.

Sifirnya mudah, kita cukup bertamadun untuk berbincang dan penyerahan memorandum adalah suatu yang tidak perlu dihalang. Namun di atas ancaman awal dan kejadian baling batu di Seremban, keadaan itu memaksa SAMM dan Unit Amal memastikan kedudukkan Perkasa jauh dari pimpinan dan orang awam di tapak ceramah. Difahamkan ketika itu Abg Mat telah sedia untuk menerima memorandum.

Selaku pemimpin yang cukup berpengalaman menghadapi pelbagai krisis serta konfrontasi, che'GuBard berjaya mengawal keadaan lalu membenarkan 2 orang wakil dari Perkasa bagi menghantar memorandum. Che'GuBard juga meletakkan tanggungjawab penuh supaya kedua-dua wakil tersebut tidak diapa-apakan.

Hasilnya kedua-dua wakil Perkasa itu berjaya dibawa masuk bertemu Abg Mat dan turut menyerahkan memorandum. Namun mereka 'dibasuh' kaw-kaw oleh Abg Mat dalam pertemuan itu. Abg Mat tidak bagi peluang selain memberi tarbiyah tentang apa yang sebenarnya berlaku dan menyindir keras salah seorang wakil berusia muda kerana tidak berusaha mencari kebenaran selain hanya tertumpu kepada Utusan dan TV3. Tertekan dengan pidato Abg Mat hingga apa jua yang mereka celah dijawab kemas oleh Abg Mat, kedua-dua wakil akhirnya meminta maaf kepada Abg Mat sebelum mereka beredar. Dengan muka yang pucat wakil-wakil pencacai meninggalkan tapak ceramah juga diiringi oleh che'GuBard dan SAMM bagi memastikan 'tetamu' tidak diundang ini berjaya keluar.

Selesai semua masalah, program ceramah diteruskan. Kelantangan che'GuBard dan Abg Mat berpidato sedikit pun tidak terjejas dengan kejadian sebentar tadi. Dari aspek ini dapat kita lihat bahawa kehadiran puak pengacau untuk mengganggu majlis adalah satu usaha yang GAGAL dan memalukan melayu Umno.

Difahamkan juga beberapa laporan polis telah dibuat kerana kononnya ada di antara pencacai-pencacai barua British ini tercedera. Itu mereka punya pasal sebab masuk kawasan orang mencari pasal. Ketika lari lintang pukang, ada antara mereka yang terjatuh dan ada juga yang tersembam ke dalam longkang. Nasib kau lah labu.

Ada juga seorang aktivis blogger yang dipukul dari belakang menggunakan haler (pembesar suara). Tetapi sebab itu blogger aktivis fisabiLillah, maka Allah pun turut melindungi pejuang jalanNya dan ia sedikit pun tidak terkesan. Cuma sedikit hairan Perkasa yang kononnya berani, rupanya hanya berani memukul dari belakang dan menggunakan haler sebagai senjata.

Justeru itu, sebagai sebuah negara yang punya undang-undang, Abg Mat akan tetap menyampaikan pidatonya di bumi mana sekalipun. Sesungguhnya rakyat terbanyak bersama Pakatan Rakyat, ia termasuklah bekas-bekas perajurit yang menunjukkan signal jelas tiada ruang buat pencacai menghasut mereka. Allah juga bersama pejuang yang menegakkan jalanNya!!

Kepada para pembaca yang budiman, tidakkah anda tertanya-tanya di manakah gerangannya pak polisi?? Barangkali tertelan ubat batuk gamaknya...


Oleh EDYES @ edyesdotcom"

Panglima Perang Cyber: Gempar : Mat Sabu &#39;Diserang&#39; <b>Di Rembau</b> <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2011 06:05 PM PDT

Kekecohan semasa ceramah Mat Sabu

Oleh FARABI SHEIKH SAID AL-JABRI
utusann9@utusan.com.my


INSIDEN tolak menolak berlaku hingga memaksa Unit Tindakan Ringan Polis dikejarkan ke tempat kejadian bagi meredakan pertelagahan antara penyokong Pas dengan NGO di Kapung Bintungan, Rembau, kelmarin.
REMBAU 7 Okt. – Bantahan orang ramai terhadap kehadiran Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu ke negeri ini berterusan dan terbaru apabila beberapa buah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menyerahkan memorandum kepadanya pada sesi ceramah parti itu di Kampung Pulau Bintungan di sini malam tadi.
Bagaimanapun kumpulan yang diwakili 70 orang terdiri daripada beberapa NGO yang diketuai Gerakan Memartabatkan Perjuangan Nasional (GMPN), kecewa selepas mereka dihalau dengan kasar oleh penyokong pembangkang ketika cuba menyerahkan memorandum kira-kira pukul 10.15 malam.
Berikutan itu, insiden tolak menolak berlaku antara kumpulan berkenaan sebelum pergaduhan tercetus antara mereka yang tidak berpuas hati dengan kehadiran rombongan GMPN.
Beberapa ahli kumpulan berkenaan cedera ringan dipercayai akibat ditumbuk dan terkena botol minuman serta objek yang dibaling oleh kedua-dua pihak.
Keadaan kemudian tidak terkawal menyebabkan Unit Tindakan Ringan (LSF) polis bergegas ke lokasi bagi meredakan keadaan.
Dua wakil GMPN akhirnya dibenarkan masuk bertemu Mat Sabu kira-kira pukul 10.30 malam selepas Ketua Cabang Keadilan Rembau, Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali Chegu Bard keluar untuk berunding sebelum menyerahkan memorandum berkenaan.
Di sebalik bantahan dan suasana tegang itu, Mat Sabu masih meneruskan ceramahnya sebelum ia berakhir kira-kira pukul 12 malam.
Sementara itu, wakil GMPN, Mohd. Arafat Muhammad kesal dengan insiden tersebut kerana penganjur sebelum itu memaklumkan wakil mereka akan dibenarkan masuk tanpa sebarang halangan.
''Sebelum ini kita telah berbincang dengan wakil penganjur sebelum ke kawasan ceramah itu kerana diberitahu empat wakil kami akan dibenarkan masuk menyampaikan memorandum kepada Mat Sabu," katanya.
Sebelum ini kehadiran Mat Sabu turut dibantah oleh beberapa NGO yang membantah kehadirannya pada sambutan Aidilfitri anjuran parti berkenaan di Ampangan dekat sini pada 24 September lalu berikutan kenyataannya menghina pejuang negara.
Malah peserta dari NGO berkenaan yang tidak berpuas hati dengan kenyataan pemimpin pembangkang itu yang masih mempertahankan pendiriannya dalam isu komunis, bertindak menyerbu majlis berkenaan.
Perkembangan itu menyebabkan beberapa siri pergelutan antara peserta perhimpunan dengan beberapa ahli Pas yang bertugas pada majlis berkenaan.
Mat Sabu sebelum ini mendakwa Mat Indera adalah wira sebenar dalam tragedi serangan ke atas Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950, bukannya anggota polis yang diserang kerana mereka bekerja dengan penjajah British.
Berikutan itu, Mat Sabu telah didakwa di Mahkamah Sesyen Butterworth, Pulau Pinang 21 September lalu atas tuduhan membuat tohmahan memburukkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka dalam tragedi di Bukit Kepong sewaktu menyampaikan ceramahnya di Padang Menora, Tasek Gelugor pada Ogos lalu.
Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Membeli Emas <b>di</b> Pengedar Emas

Posted: 29 Sep 2011 07:10 AM PDT

pengedar-emas-01
Laman web Pengedar Emas

Beberapa hari yang lalu, harga emas sedunia telah jatuh dan ramai orang mengambil peluang ini untuk memiliki emas. Harga emas yang rendah telah menyebabkan ramai orang berpusu-pusu mencari pengedar emas bagi mendapatkan emas ketika ianya berada di paras harga yang rendah.

Pengedar Emas merupakan salah sebuah laman web yang menjual emas. Emas yang dijual datang dalam pelbagai bentuk seperti bar emas, syiling emas, dan juga barang kemas.

Setiap emas yang dijual adalah emas berketulenan 999 atau 99.9% unsur di dalamnya terdiri daripada emas. Produk emas ini dibekalkan oleh syarikat pengeluar emas tempatan iaitu GoldCrest Pavilion Sdn Bhd yang bertempat di Nilai, Negeri Sembilan.


Di antara emas yang dijual oleh Pengedar Emas

Jika anda ingin membeli emas, anda boleh rujuk ke laman web Pengedar Emas bagi mendapatkan harga terkini untuk setiap emas yang dijual. Bukan itu sahaja, setiap pembelian emas akan diberikan potongan harga yang menarik sekiranya anda membeli emas melalui laman web tersebut.

Pelihara nilai mata wang anda dengan membeli emas. InsyaAllah jika diberikan kesempatan, saya akan mengulas dengan lebih lanjut bagaimana kita dapat pelihara nilai mata wang sekarang ini dengan emas.

Sementara itu, ikuti segala update terkini Pengedar Emas di Twitter @pengedaremas atau Like! fanpage Pengedar Emas di Facebook.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved