ads

Selasa, 6 November 2012

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


Himpunan Kebangkitan Rakyat <b>di</b> padang Taman Seremban Jaya

Posted: 05 Nov 2012 08:06 AM PST

Walaupun hujan lebat bermula jam 2 petang dan padang becak, ia tidak menghalang kira-kira 30,000 orang hadir dalam Himpunan Kebangkitan Rakyat di padang Taman Seremban Jaya, Negeri Sembilan malam tadi.

Dalam  pada yang sama di padang MPS Seremban  telah di adakan Konsert Perpaduan yang di hadiri oleh Artis yg ternama Hattan, M Nasir dan beberapa artis tempatan. Seawal lagi merujuk kepada kata2 janji Najib  sewaktu Bersih 3.0 ingin berhimpun ,  kerajaan bersedia membenarkan digunakan dalam stadium. Tapi tidak kerajaan NS yang memberi alasan bahawa padang MPS telah ditempah awal oleh penganjur Konset Perpaduan. Sedihnya....khabarnya konsert yg di belanjakan hampir RM300-500 ribu itu hanya di datangi cuma 120 orang.

Untuk mengelakan rakyat berhimpun di Seremban Jaya, mungkin konsert diadakan.....Sesungguhnya Umno BN...hiburan hanya sampingan...Rakyat kini bangkit untuk bersama-sama beberapa pimpinan berkongsi mandat yg bakal disampaikan. Hujan bukan penghalang. UMNO BN semakin gagal dengan sogokan..

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


PAPA GOMO: UMNO Sabotaj Himpunan Rakyat <b>Di Seremban</b> - Mat <b>...</b>

Posted: 04 Nov 2012 05:15 AM PST

Mat Sabu: "Kau tengok ni Nuar, aku dah Tweet kata himpunan kita 50 ribu orang hadir"

Anwar Ibrahim: "Mana video Asmin Ali Aiskrim?

Terbahak bahak Gua ketawa malam tadi apabila dapat tahu yang program Pakatan Kencing Rakyat tidak mendapat sambutan oleh rakyat Malaysia. Lagi melucukan bila gerombolan jentera media baru pembangkang canang sana sini kononya himpunan mereka berjaya mengumpulkan sekitar 50 ribu orang. Hahahaha......

Hakikatnya?

Setahu Gomo setelah dimaklumkan oleh pihak pihak yang ada di sana semalam menyatakan bahawa himpunan hanya berjaya mengumpul sekitar 5 ribu orang sahaja. Kalau ada lebih pun itu adalah pihak Polis terutamanya SB yang meramaikan himpunan Pakatan. Hahahaha.

Dalam video diatas tadi kita dapat dengar ucapan beberapa pimpinan Pakatan yang sekali lagi menabur janji dalam menipu rakyat Malaysia. Janji 2008 belum ditunaikan dan sekarang janji baru mereka nak sogok rakyat.

Gomo harap rakyat Malaysia bukak mata dalam pekara ini kerana jika kita benar mahukan perubahan maka Kerajaan yang ada inilah yang kita perlu sokong. Transformasi yang dibawa Perdana Menteri Najib Tun Razak cukup banyak ertinya berbanding Reformasi yang dibawa oleh PKR selaku kepala Pakatan Rakyat Haram.

Apa pun gerombolan pakatan waktu ini masih lagi mengebohkan yang himpunan mereka berjaya mengumpul 50 ribu rakyat. Biasalah, macam demo bersih yang lalu kata 500 ribu yang hadir walhal hakikatnya sekitar 10 ribu sahaja yang hadir dan itu pun adalah terdiri dari ahli mereka yang dibayar dan diberi sogokan untuk hadir.

Malah sudah ada gerombolan Pembangkang yang menyalahkan UMNO punca himpunan mereka gagal dengan mengaitkan pihak PDRM yang mengadakan sekatran jalan sebagai punca. Biasalah skirp mereka yang akan menyalahkan UMNO apabila kegagalan mereka didedahkan. Hahaha

Apa yang pasti "Janji Ditepati" dan kita sendiri boleh menilai Parti mana yang menunaikan Janji.

Psssttt.... Anwar Ibrahim kata nak hapuskan PTPTN tahun ni, Hahaha.... Aduh kencing memanjang je Nuar ni.

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

05 di teluk kemang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di teluk kemang - Google Blog Search


COSMO LADIES: SPECIAL COLLECTION : PEPLUM DRESS WITH <b>...</b>

Posted: 06 Nov 2012 09:28 AM PST

COLOR: RED (TOP), WHITE RED ( SKIRT)
COLOR: DARK GREEN (TOP), TURQOISE PEACH ( SKIRT)
COLOR: DARK GREY (TOP), WHITE RED ( SKIRT)
COLOR: BLACK (TOP), WHITE BLACK ( SKIRT)
COLOR: LIGHT TURQOISE (TOP), WHITE BLACK ( SKIRT)
COLOR: DARK BROWN (TOP), MUSTARD BLACK ( SKIRT)
MUSTARD BLACK / POLKA DOT BLACK RED( SKIRT)
COLOR: TURQOISE (TOP), TURQOISE PEACH ( SKIRT)
* Do drop by to my shop at:
No 25-1, Jalan Kasuarina 4,
Bandar Botanic, 41200 Klang, Sel

di negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sembilan - Google Blog Search


PaPa MiFz: Senarai Stesen NGV <b>di Negeri Sembilan</b>

Posted: 26 Oct 2012 11:20 PM PDT

As salam semuo...

Keseluruhan nyer buat maso nih terdapat 11 buah stesen NGV di seluruh Negeri Sembilan :-

Petronas Bandar Baru Nilai
Lot 9252 Bandar Baru Nilai Mukim Labu,
Nilai 71800,
Negeri Sembilan.
Telefon : 06-8502029

Petronas Seremban 2
Jalan S2 B1, Lake View Square, Mukim Rasah, Seremban 2,
Seremban 70200,
Negeri Sembilan.
Telefon : 06-6014297/6014298

Stesen Minyak dan Servis Petronas Lot C, Garden Avenue
Lot 6283, Bandar Seremban 2, Mukim Rasah,
Seremban 70300,
Negeri Sembilan.
Telefon : 06-6015442

Stesen Minyak dan Servis Petronas Nilai Pajam
Lot PT 12874, Jalan Nilai-Pajam, Mukim Labu,
Nilai 71800,
Negeri Sembilan.
Telefon : 012-6315596

Stesen Minyak dan Servis Petronas Senawang Paroi
Lot 1682, Jalan Senawang Paroi, Mukim Ampangan,
Seremban 70400,
Negeri Sembilan.
Telefon : 06-6796721

Stesen Minyak dan Servis Petronas Taman Semarak
Lot 4784 Jalan Semarak, Mukim Labu, Nilai Industrial Park,
Nilai 71800,
Negeri Sembilan.
Telefon : 06-7994430

Petronas Senawang
Batu 4 1/2, Jalan Seremban-Tampin,
Senawang 70450,
Negeri Sembilan.
Telefon : 06-6783654

Stesen Minyak dan Servis Petronas Lot A, Garden Avenue
Lot 9359, Bandar Seremban 2,
Seremban 70300,
Negeri Sembilan.
Telefon : 06-6016820

Stesen Minyak dan Servis Petronas Matahari Heights
Lot 1846 PN 648 Mukim Ampangan, Matahari Heights,
Seremban 70460,
Negeri Sembilan.
Telefon : 06-6791187

Stesen Minyak dan Servis Petronas Senawang 2
Lot 2172, Jalan Tampin-Seremban, Mukim Rantau,
Seremban 70450,
Negeri Sembilan.
Telefon : 06-6774432

Stesen Minyak dan Servis Petronas Seremban 2 - Heavy Duty
Jalan S2 B1, Lake View Square, Mukim Rasah, Seremban 2,
Seremban 70200,
Negeri Sembilan.
Telefon : 06-6014297 / 06-6014298

Kredit Fakta Bukan Auta kepada Petronas Dagangan Berhad

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


Dari Dalam Aku: Hutan Lipur <b>Serting</b> Ulu

Posted: 05 Nov 2012 05:05 AM PST

Aku nak bercerita tentang seuah taman rekreasi yang terletak di Negeri sembilan dalam Daerah Jelebu. Terletak dalam kampung serting Ulu dan lokasinya agak jauh ke dalam dari jalan besar. Kira-kira hampir 5 minit memandu ke dalam kawasan kampung, kita akan menemui kawasan rehat ini. Salah satu tempat rekreasi dan bersantai yang tenang dan sesuai untuk sekeluarga menikmati ketenangan alam, kehijauan rimba dan kesejukan air bukit yang mengalir.
Keseluruhan kawasan itu sederhana sahaja kerana masih banyak kelemahan dan penyelenggaraan yang longgar di Taman rekriasi itu. bagaimanapun, cukuplah untuk orang ramai berlibur sempena cuti bersama-sama keluarga.Agak menyedihkan juga kerna, hanya terdapat segelintir sahaja peniaga yang tahu mengambil kesempatan bagi menyediakan perkhidmatan kepada pengunjung. maklumlah, selepas mandi selalunya, budak-budak akan kelaparan dan kehausan.Maksudnya di sini, pengunjung digalakkan untuk membawa bekal makanan sendiri. selain itu, mereka juga bebas untuk melakukan aktiviti seperti memanggang  atau berbabique...

Aliran airnya yang sejuk sungguh menyamankan sesiapa yang mandi tetapi adakalanya aliran air terjun di situ semakin sikit dan untuk pengunjung memilih kawasan mandian sangat terhad. Kebanyakan mereka bermandi manda di kawasan paling bawah kerana di situ terdapat kolam buatan yang menampung air yang banyak dan agak dalam. Bagaimanapun, kanak-kanak di larang mandi tanpa awasan orang dewasa.
Aku dan anak-anak lebih suka mencari kawasan mandian yang lapang dan tidak ramai pengunjung, walaupun aliran air di sungai itu kurang deras dan kurang memuaskan hati. Bagaimanapun, semua itu tidak menjadi masalah kepada kami yang sekadar ingn berhibur.

Antara pengunjung yang ingin mencari kawasan mandian di tempat yang agak tinggi dan jauh ke dalam kawasan Hutan Rekriasi tersebut. Bagaimanapun..semakin jauh ke dalam, semakin kuranglah liputan talian internet atau telepon. Kepada mereka yang gemarkan junggle tracking, sesuailah kawasan taman hutan lipur ini untuk mereka kerana semakin tinggi mendaki, akan terasa semakin mencabar stamina kita. Selain itu, kepada pencinta alam, mereka akan boleh menjumpai hidupan dan tumbuhan yang unik dan jarang di temui di kawasan luar. Inilah masanya untuk pengunjung merehat fikiran dan bersantai.
Antara hidupan yang menarik perhatianku...seolah ulat gonggok tetapi pendek. Bersais besar sebesar 2-3 jari.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved