ads

Selasa, 12 Februari 2013

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


Empat Penjenayah Larikan 11 Dulang Barang Kemas <b>Di Seremban</b> <b>...</b>

Posted: 06 Feb 2013 07:25 PM PST

SEREMBAN: Empat lelaki bersenjatakan beberapa pucuk pistol bertindak nekad merompak sebuah kedai emas dan melarikan 11 dulang barangan kemas dalam satu kejadian di Taman Senawang Jaya di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Seremban ACP Saiful Azly Kamaruddin berkata, dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi itu, penjenayah berkenaan terlebih dahulu melepaskan beberapa das tembakan ke udara di hadapan premis terbabit menyebabkan orang ramai lari menyelamatkan diri.
"Penjenayah yang memakai topeng muka kemudiannya memecahkan cermin pameran barangan kemas dan mengambil 11 dulang barangan kemas sebelum melarikan diri dengan motosikal," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata, ketika kejadian pemilik premis berada di kedainya bersama dua lagi pekerja dan mereka tidak diapa-apakan.

Jumlah kerugian masih belum dapat ditaksirkan, katanya.

Sementara itu, seorang saksi yang mahu dikenali sebagai Alang, 55, berkata ketika kejadian, dia berada di sebuah kedai berhampiran sebelum melihat empat lelaki bertopeng menaiki dua buah motosikal berhenti di depan kedai emas berkenaan.

Katanya, dua lelaki yang membawa kapak dan tukul besi meluru masuk ke kedai emas manakala dua lagi lelaki berkawal di tengah jalan di hadapan premis sambil seorang daripada mereka memegang dua pucuk pistol.
"Kerana curiga saya menghampiri kedai berkenaan dan terkejut selepas lelaki yang memegang dua pucuk pistol itu secara tiba-tiba melepaskan tiga das tembakan ke udara sambil menjerit 'lari…lari'.

"Lelaki itu turut menghala pistolnya ke arah orang ramai dan kenderaan yang lalu-lalang menyebabkan orang ramai bertempiaran lari menyelamatkan diri," katanya.

Katanya, penjenayah terbabit berada di situ selama kira-kira tiga minit sebelum beredar dengan dua beg berisi barangan kemas. – BERNAMA

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


Nota pendek: Kebun orang cina <b>di Mantin</b>

Posted: 04 Jan 2013 12:20 AM PST


Baru-baru ini, iaitu sekitar bulan November 2012, ketika memandu di sebuah kampong di pedalaman Mantin, Negeri Sembilan, saya melihat beberapa kebun dan dusun buah-buahan yang cantik dan subur. Cantik kerana rumput dan daun-daun kering dibersihkan. Subur kerana daun-daunnya tidak kuning bahkan hijau dan berbuah.
Hati saya syak ini semua bukan milik orang Melayu kerana kebun dan dusun mereka biasanya semak. Jadi semak kerana mereka tidak tahu bahawa kebun boleh menjana duit. Mereka juga tiada kudrat mengerjakannya kerana orang-orang muda mereka lebih minat kerja sebagai guru di sekolah dan production operator di kilang. Tidak salah kerja makan gaji, tetapi kebun hendaklah diurus sehingga ia mampu menjana hasil yang lumayan.
Rasa hati saya itu tepat apabila disahkan oleh penduduk kampong berkenaan dan kampong bersebelahan. Kebun-kebun tersebut asalnya milik orang Melayu, tetapi telah berpindah tangan akibat pinjaman duit yang tidak terbayar. Sebahagiannya, pada mulanya dipajak berpuluh-puluh tahun, tetapi terpajak terus menerus!
Orang-orang cina menanam durian, nangka dan buah naga. Maka kelihatan mereka menjual hasil tanaman itu di tepi jalan di Mantin. Bahkan Mantin menjadi pengeluar nangka madu terbesar di negara ini.

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


TV3 Stesyen TV Portal Pertama - Gangguan Bekalan Air <b>Di Jelebu</b>

Posted: 14 Dec 2012 12:49 AM PST

14/12/2012 16:49:00

Beberapa kawasan di Jelebu akan mengalami gangguan bekalan air Isnin ini berikutan kerja pembaikan paip.

Gangguan bekalan air mulai jam 8 pagi hingga 8 malam itu melibatkan Simpang Pertang, Kampung Putra Air Baning, Kampung Sawah Air Baning, Pertang, Pasoh 1, Pasoh 3, Pasoh 4 dan Geylang.

Bekalan air akan disambung semula selepas waktu yang dinyatakan dan dijangka pulih secara berperingkat.

Pengguna yang memerlukan perkhidmatan pada hari berkenaan diminta menghubungi talian bebas tol 1-800-88-6982.

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Jalan, Order dan Makan - Rempit Kehidupan

Posted: 24 Jan 2012 03:30 PM PST

Assalamualaikum ...
Baru-baru nie, aku pergi jalan ke Nilai, Negeri Sembilan. Lepas waktu kerja. Ingat nak cari kain pasang. Masuk tahun baru nie, belum lagi buat baju kerja baru. Baju kurung pesak dan baju kurung pahang. Nak pakai kebaya memang tak selesa dah rasanya. Walaupun dulu, inilah baju tradisional kegemaran aku. Susah nak cari tailor yang buat baju kebaya selesa dipakai. Lagipun badan pun dah naik, so tunggu turun 5-10kg dulu kot ... baru pakai kebaya balik. ha ha ha!
Jalan punya jalan, kain pasang entah ke mana, last-last pergi menambahkan berat badan. Makanlah ... apa lagikan? Seharian aku tak makan. Dahlah sekarang nie, aku jarang makan nasi. So, perut memang cepat lapar. Nak hilang lapaq kadang aku beli kurma je makan dalam kereta. Makan kurma cepat sikit kenyang!

Jenuh pusing Bandar Baru Nilai cari kedai makan. Kedai makan banyak, tapi Si Bulat MB aku nie memang banyak songeh sikit kalau bab kedai makan. Dia memang cerewet bab pilih kedai makan kadang-kadang. Aku plak selalu je blur nak pilih kedai makan mana. Tambah-tambah kalau yang tak pernah pergi and area situ banyak pula pilihan. Bertambah blur aku rasa.

And hari itu, dah puas pusing BBN last sekali singgah dekat RESTORAN TOMYAM BBN, Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan. Kami tengok ramai je orang singgah. Asal ramai je, pasti ingat sedapkan? Sebelah Restoran BBN ada satu lagi restoran, tapi tengok cam takde orang.


Menu pilihan hari tu adalah ayam goreng kunyit! Ayam goreng nie sedap .... isi lembut. Takdalah keras kejung. Rasa garam kunyit memang sekatalah. Eh! macam juri masterchep plak.


Nasi goreng petai nie aku punya. Rupa macam nasi goreng kicap plak. Biasa-biasa sahaja pada tekak aku.


Menu pilihan yang wajib aku rasa bagi si MB. Nasi goreng USA! 2 thumbs up. Soooodap. Paling sedap rasa daging merah dia tu. Lembut! Tak payahlah nak tarik sampai herot gigi.

Sup ekor! Rasa agak kurang .... so, aku tak rekemen kot makan sup di sini. Atau tak selesa pada tekak aku? Tak cukup masam. Dah macam rasa herba skit. Atau aku yang tak suka herba. Si MB cakap sup nie sedap ... okeh itu tekak dia. Aku tak berkongsi tekak dengan Si MB. Tekak hak masing-masing.

#sekian, cerita J.O.M kali ini, tata .... tq singgah sini.

Makluman : Untuk edisi Jalan, Order dan Makan (J.O.M) ... segala rasa, kesedapan dan ketidaksedapan adalah bergantung kepada deria rasa lidah dan tekak saya. Jadi setiap penilaian berkenaan adalah apa yang saya rasai dan nikmati sahaja. Jika anda pergi mencuba dan merasai sebaliknya, ingin saya tegaskan kita tidak mempunyai lidah dan tekak yang sama. Harap Maklum!
CK : Sekarang nie, makan pun dah berpada-pada. Asyik pantang itu ini .... pantang nampak...he he he. Yang pasti aku dah kurang makan malam. Balik rumah untuk rehat, kerja yg wajib, blogging dan tiduuuuuur!
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved