ads

Jumaat, 14 Jun 2013

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2013 11:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

yang bernama <b>Rasah</b> | JENDELA KAMILA

Posted: 08 Jun 2013 04:57 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]saya jarang benar mahu berkisah. salah satu lokasi yang bernama Rasah. yang menyimpan banyak memori dan sejarah. walaupun dilahirkan di ranah Kemaman, saya sebenarnya didewasakan di bumi Rasah. mengapa ...

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2013 11:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 May 2013 11:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 May 2013 11:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suasana ceramah <b>di Rasah</b> Jaya : PakatanRakyatNS

Posted: 28 Apr 2013 10:59 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Jom makan malam bersama Husam Musa,program anjuran Ustaz Khairil Anuar calon DUN N20 Labu dan Saudara Teo Kok Seong calon Parlimen Rasah malam ini jam 9 malam di bilik Gerakan Pas Kg Jijan · Siapa bilang ...

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 11:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Potensi BN menang <b>di</b> Senawang dan <b>Rasah</b> amat besar

Posted: 22 Apr 2013 11:48 AM PDT

RASAH 22 April - Rakyat tidak perlu ragu untuk memilih Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini kerana BN terbukti memberi khidmat terbaik kepada rakyat.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rasah, Senator Datuk Mohammed Najeeb Abdullah berkata, janji sudah ditepati dan semakin ramai rak-yat menolak pembangkang.

''Pengundi sudah bosan dengan corak kempen mereka yang asyik bercakap soal janji, sedangkan hakikatnya, tidak ada janji yang ditepati pembangkang.

''Hari ini yang membela nasib rakyat ialah BN dan itu pembangkang tidak boleh nafikan kerana ia telah dibuktikan," katanya ketika mengiringi calon BN bagi kawasan Parlimen Rasah, Teo Eng Kian dan calon BN Dewan Undangan Negeri (DUN) Senawang, David Choong Vee Hing di sini hari ini.

Katanya, dalam kempen pemimpin mesti bersikap jujur kepada pengundi dan menyatakan apa yang dibuat bukan sekadar retorik untuk memancing undi.

''Pembangkang kata mereka bukan kerajaan yang memerintah dan sebab itulah tidak berupaya bantu rakyat. Bagi kita, itu bukan alasan kerana membantu rakyat tidak perlu menunggu ada kerajaan.

''Jika mereka tidak tahu menjaga rakyat, serahkan sahaja tugas itu kepada BN. Kami tahu apa hendak dilakukan," katanya.

Sementara itu, Vee Hing berkata, kawasan DUN Senawang mempunyai potensi besar untuk dimenangi kerana rakyat tahu calon DAP, P. Gunasekaren tidak banyak menyumbang untuk membangunkan kawasan, apatah lagi mensejahterakan rakyat.

''Mana bukti pembangunan yang dilakukan oleh DAP di Senawang, kalau bukan semuanya adalah usaha dan komitmen kerajaan BN," tegasnya.

Bagi Eng Kian, walaupun cabarannya besar dalam kerusi Parlimen Rasah ini, ia bukan halangan kerana BN telah lama berkhidmat di sini berbanding penyandangnya yang dahulu, Pengerusi DAP negeri, Loke Siew Fook.

Katanya, sebab itulah Siew Fook melarikan diri ke Parlimen Seremban dan memberikan kerusi 'malang' DAP itu kepada bekas ADUN Bahau, Teo Kok Seong.

''Kita yakin dengan kerja keras yang dilakukan BN dan jentera parti, Parlimen Rasah akan dirampas semula dari DAP. Rakyat dan akar umbi sudah pun menolak DAP sejak beberapa tahun lalu dan kini mereka mahukan BN di kawasan Parlimen ini," katanya.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KELAS HANAN BAKERY <b>DI RASAH</b>, SEREMBAN - "Moh maSak <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2012 11:33 PM PST

Assalamualaikum Bersyukur pada mu ya allah atas kekuatan dan semangat yg telah engkau berikan pada ku' dalam sarat2 mengandung 7bulan ni, semangat buat kelas dan order semakin membara2....seronok lepas pindah bakery baru di rasah ni, setiap mgg sibuk dengan aktiviti, jika tiada kelas, ada order, dan jika banyak order tak buat kelas..baby dlam kandungan semakin aktif dan perut semakin memboyot kehadapan...Insyallah March 2013 ..lahir la seorg putera Abdullah sani.... yg tak sabar-sabar menghitung hari adalah kakak-kakaknye.... husna, huda dan hanan' tiap2 hari melayan tendangan di perut ibu'..kekadang ada je soalan yg kelakar di tanyekan'...Ibu' baby bangun ke tdo?....hari ni dia dah tendang ke belum.... Jarak umur baby dengan hanan ...7tahun'....mungkin bila dah lama tak ada adik yg kecil...masing2 rasa seronok dan semuanya baik hati membantu ibu di dapur' alhamdulilah' Lambat saya update blog bulan dec ni, sbb sibuk dengan kelas dan order' tp hari ni ada kelapangan di bakery' sy nk upload beberapa gambar kelas dan tempahan beberapa gambar tak dapat di upload....sbb blurrrr..nnti sy cuba lagi

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 11:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

cerita maya persada: Pemilihan Perajurit Akhir <b>Di</b> Kem <b>Rasah</b>

Posted: 22 Nov 2012 12:50 AM PST

Letihnya tak hilang lagi sehingga hari nie....
Pagi-pagi dah bangun lepas subuh nak bertolak dari Melaka ke Kem Rasah di Seremban...(tak tahu lokasi kat ner)
Kali ini training di Kem Rasah untuk pemilihan terakhir 2012. Anak aku yang bujang nie memang dah minat dia ke arah tu...(semoga perginya tak kembali lagi macam dulu..)
Tepat jam 7.30 p.m aku telah sampai di hadapan Kem Rasah (Markas 1 Briged) rupa-rupanya kem nie dekat sangat dengan Hospital Tuanku Jaafar Seremban, ramai gak yang dah tiba di sana, cari parking and then masuk ke dalam kem (parent dibenarkan masuk, kalau di PUSASDA parent tak dibenarkan masuk) Ramai gak bebudak lelaki yang terpilih ke pemilihan kali ini...
Jam 8.00 a.m ada lak kapten askar nie cakap pada parent @ waris supaya tak perlu tunggu, kalau nak tunggu gak duduk ler di surau di dalam kem dan rehat di sana. Tetapi aku tak, lepas tu aku terus g ke bandar Seremban (siap tanya MP kat mana nak pergi ke sana, maklum ler aku dah lama tak gi..)
(Apa aku buat di Seremban nanti aku citer kemudian..ok...)
Training satu hari di sini termasuklah cek satu badan di RSAT (jangan tanya aku apa tu RSAT aku pun tak tahu), latihan matematik, latihan fizikal berlari 2 round dengan masa yang ditetapkan. Ada gak yang gagal bila diperiksa kesihatan gigi berlubang banyak kalau tak silap tak boleh lebih dari 2 lubang, gagal tapak kaki flat (macam itik lol), ada buasir (nie yang seram bila kapten perempuan periksa satu badan tanpa pakaian tau...he he he), latihan fizikal larian tak capai target dan banyak ler .....akan di reject kalau tak capai peraturannya...
Tu dia anak aku yang pakai beg sandang hijau askar...
Anak aku habis training sampai petang, 6.30 pm baru tamat. Makan dan minum disediakan dan berjemaah bersama abang-abang askar lagi. Bila lulus, surat pemilihan dan penyerapan kemasukan tentera darat akan dapat pada pertengahan Disember nanti dan terus berdaftar dengan tentera darat pada awal januari 2013 di PUSASDA.
Panjang citer lak kali nie...banyak lagi nak citer tapi dah penat jejari nie nak menaip lagi dan lagi......

Bilik Untuk Disewa – Dekat Hospital Tunku Jaafar ,Jalan <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 05:22 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rooms for rent near hospital tunku jaafar and imu, by walking distance can reach,very near to hospital.
-new fully room funish
-one person rm200 per month(included bills)
-two person rm350 per month(included bills)
-washing machine and refrigerator
-March onwards,to move in = 1month rental+1month deposit
-prefer who are working in hospital.

By rumahsewa.com

Bilik Untuk Disewa – Dekat Hospital Tunku Jaafar ,Jalan <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 05:22 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rooms for rent near hospital tunku jaafar and imu, by walking distance can reach,very near to hospital.
-new fully room funish
-one person rm200 per month(included bills)
-two person rm350 per month(included bills)
-washing machine and refrigerator
-March onwards,to move in = 1month rental+1month deposit
-prefer who are working in hospital.

By rumahsewa.com

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


KAUNTER ADUAN BERGERAK <b>DI</b> ECONSAVE <b>BAHAU</b> - Blog

Posted: 07 Mar 2013 11:53 PM PST

BAHAU, 16 FEBRUARI 2013 – Biro Pengaduan Awam (BPA) Melaka/Negeri Sembilan telah mengadakan Program Kaunter Aduan Bergerak (KAB) di Econsave Bahau, Negeri Sembilan. Program ini diadakan bermula jam 2.00 petang hingga 6.00 petang.
Program ini juga secara tidak langsung program ni dapat mempromosikan BPA serta memberi pendedahan kepada penduduk sekitar Bahau mengenai peranan dan tanggungjawab BPA serta kaedah membuat aduan dan aduan yang diurus oleh BPA.  Seramai 15 orang pengunjung telah mengunjungi kaunter KAB Econsave Bahau dan empat aduan telah direkodkan sepanjang program berlangsung.






05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2013 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2013 11:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 11:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2013 11:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2013 11:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nota pendek: Kebun orang cina <b>di Mantin</b>

Posted: 04 Jan 2013 12:20 AM PST


Baru-baru ini, iaitu sekitar bulan November 2012, ketika memandu di sebuah kampong di pedalaman Mantin, Negeri Sembilan, saya melihat beberapa kebun dan dusun buah-buahan yang cantik dan subur. Cantik kerana rumput dan daun-daun kering dibersihkan. Subur kerana daun-daunnya tidak kuning bahkan hijau dan berbuah.
Hati saya syak ini semua bukan milik orang Melayu kerana kebun dan dusun mereka biasanya semak. Jadi semak kerana mereka tidak tahu bahawa kebun boleh menjana duit. Mereka juga tiada kudrat mengerjakannya kerana orang-orang muda mereka lebih minat kerja sebagai guru di sekolah dan production operator di kilang. Tidak salah kerja makan gaji, tetapi kebun hendaklah diurus sehingga ia mampu menjana hasil yang lumayan.
Rasa hati saya itu tepat apabila disahkan oleh penduduk kampong berkenaan dan kampong bersebelahan. Kebun-kebun tersebut asalnya milik orang Melayu, tetapi telah berpindah tangan akibat pinjaman duit yang tidak terbayar. Sebahagiannya, pada mulanya dipajak berpuluh-puluh tahun, tetapi terpajak terus menerus!
Orang-orang cina menanam durian, nangka dan buah naga. Maka kelihatan mereka menjual hasil tanaman itu di tepi jalan di Mantin. Bahkan Mantin menjadi pengeluar nangka madu terbesar di negara ini.

SK KAMPONG DACHING LENGGENG: Amukan <b>di</b> Padang SK <b>Mantin</b>

Posted: 03 Feb 2013 02:03 PM PST

Mantin, 2 Feb : Pasukan bola sepak SK Kg Daching mencatat keputusan di luar dugaan pada pagi sabtu dengan kemenangan bergaya. Perlawanan yang sepatutnya berlangsung lebih awal telah tertangguh telah bermula tepat jam 8.30 pagi. Pasukan SKKD dilihat mendominasi permainan dengan beberapa percubaan yang tersasar dan berjaya dibaca penjaga gol SK Mantin. Namun kelekaan pertahanan SKKD akhirnya dihukum melalui satu serangan balas SK Mantin untuk lawan menjaringkan gol pertama melalui serangan pertama mereka. Ketua pasukan SKKD Azim, menyemarakan semula saingan dengan menjaringkan gol penyamaan 5 minit selepas gol awal lawan itu. Separuh masa tamat SKKD 1 - 1 SK Mantin. Aksi di separuh masa ke 2 diteruskan lagi dengan SKKD yang mendapat suntikan semangat dari jurulatih En Arifin b. Hj Ismail mula mengorak langkah melancarkan serangan ke dalam kotak penalti SK Mantin. Haziq Aiman membuktikan beliau masih penyerang utama SKDD melalui jaringan cantik hasil kelam kabut di hadapan gol lawan. Giliran Aiman Ghazali menambah derita SK Mantin pada minit ker 40 untuk gol ketiga. Haziq Aiman menambah hatrik pada minit ke 45 dan 48 untuk SKKD di depan dengan 5 - 1. SKKD terus bernafsu memburu jaringan melalui pemain tengah Fairuz menambah gol ke enam dan pemian gantian yang merupakan pemain bawah 10 tahun Daching 9 FC, Ariff menamatkan pesta gol SKKD dengan jaringan ke 7. Keputusan penuh SK Kg Daching 7 - 1 SK Mantin. Ketika diminta mengulas tentang perlawanan persahabatan pada hari ini, Cikgu Firdaus menyatakan beliau berpuas hati dengan peningkatan permainan beberapa pemain dan beliau juga mengingatkan bahawa ini baru permulaan dan sasaran sebenar adalah kejohanan MSSD Seremban 1 yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Melaporkan @Cikgu Duan Nadi Sukan Daching 901

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2013 11:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2013 11:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

gambar kereta ferrari terbakar <b>di mantin</b>, negeri sembilan

Posted: 17 Mar 2012 04:47 AM PDT

Perghh…..apa la perasaan tuan empunya Ferrari nie yea. Sebak, hiba, sayu, patah hati? Kalau hondacup cabuk sendiri terbakar pun dah nak nangis nie kan pula kereta yang bernilai jutaan ringgit. Begini lah nasib sebuah kereta Ferrari terbakar dalam satu kejadian di KM28.2 Lebuhraya Kajang-Seremban (Lekas) berdekatan Mantin dekat Seremban, petang tadi.

Bagaimanapun, pemandunya, seorang lelaki berumur dalam lingkungan 50-an terselamat selepas dia sempat keluar sebelum api menjilat keseluruhan kereta berkenaan.

Difahamkan lelaki itu, yang dipercayai berkonvoi bersama beberapa kenderaan mewah lain, sedang dalam perjalanan menghala ke Seremban bertindak memberhentikan kenderaan di lorong kecemasan apabila mendapati keretanya terbakar.

Apa yang abgteror leh nasihatkan agar tuan kereta banyak-banyak bersabar yea. Kalau kebakaran berpunca dari kesilapan elektronik comfirm dapat claim balik sebijik Ferrari tu.

Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
GAMBAR KERETA FERRARI TERBAKAR DI MANTIN, NEGERI SEMBILAN, 10.0 out of 10 based on 1 rating

3 Maut Kemalangan <b>di Mantin</b> – Branang

Posted: 24 Jan 2012 06:15 PM PST

Miliki MyQalam hari ini juga

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.. Satu kemalangan maut melibatkan dua buah kereta berlaku di lebuhraya Mantin – Branang. Kemalangan ini mengakibatkan 3 maut kerana mengalami kecedaraan parah di badan dan kepala. 

Pasti mereka pulang menyambut tahun baru cina bersama keluarga. Paling sedih, 2 daripada  mangsa yang maut adalah warga emas, Lim Fong Len, 74, dan isterinya, Chong Yoon Ying, 57. Kereta Toyota Vios yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta proton saga dari arah bertentangan. Pemandu Saga, Tee Chan Hen, 23 yang berasal dari Seri Kembangan, Selangor turut maut selepas tersepit di celah-celah kenderaan.

Bagaimanapun pemandu Toyata Vios,anak kepada Lim dan Chong 30 dan isteri 40 serta seorang anak saudara perempuan berusia 3 tahun dilaporkan parah dan dirawat di Hospital Tuanku Ja'affar (HTJ).

Ketua Polis Daerah Nilai, Superitendan Mohd Yusoff Awang, berkata Chong meninggal dunia ketika menerima rawatan di Klinik Kesihatan Mantin manakala Lim maut semasa dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ), Seremban.

Seorang saksi, Zakaria Mohd Kadir, 23, yang berada berhampiran tempat kejadian sewaktu kemalangan itu, berkata dia bersama tiga lagi rakannya sedang membaiki paip bocor di tepi jalan itu sebelum terdengar dentuman kuat.

Katanya, mereka terkejut apabila mendapati dua kereta remuk teruk selepas bertembung kira-kira 20 meter dari tempat mereka berada.

"Saya bersama rakan yang lain terus berkejar ke arah kereta terbabit dan cuba membantu mengeluarkan penumpang dari Toyota Vios yang mengerang kesakitan.

Yusoff berkata, kemalangan berlaku apabila Proton Saga yang dipandu oleh Tee Chan Hen hilang kawalan dan mula memasuki jalan bertentangan dan bertembung dengan Toyota Vios berkenaan.

Sehingga hari ini siasatan terus dijalankan bagi mengetahui punca kemalangan ini.

** 3 Maut Kemalangan di Mantin – Branang semalam.

Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


05 <b>di nilai negeri sembilan</b> - Google Blog Search - BlOG NEGERI <b>...</b>

Posted: 08 May 2013 09:27 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

05 <b>di nilai negeri sembilan</b> - Google Blog Search - BlOG NEGERI <b>...</b>

Posted: 19 Apr 2013 09:49 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rumah Untuk Dijual <b>di</b> Taman Ros Merah Fasa 2, <b>Nilai</b>, <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2013 03:40 AM PDT

Rumah Untuk Dijual di Taman Ros Merah Fasa 2, Nilai, Negeri Sembilan

Taman Ros Merah Nilai

Compiled by Ross Aziz RESCOM at hartanahguru.com. Ross Aziz RESCOM is a real estate agent at Bangi, Kajang, Sepang, Putrajaya, Puchong and Seri Kembangan. More property tips and house for sale at www.facebook.com/hartanahguru

Disclaimer :

This is an advertisement only. The details may not be accurate. Kindly contact the developer for the accurate info. You may share this in your blog or facebook without altering anything in this blog

More New Housing Projects by Developers

House For Sale at Bayu Residence Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan

House For Sale at Kasia Green Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan

House For Sale at Delfina, Nilai Impian, Nilai, Negeri Sembilan

House For Sale at Desa Salak Pekerti, Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang

House For Sale at Harmony Park, Dengkil

House For Sale at Desa Anjung Putra, Putrajaya

Shop For Sale at Diplomatic Enclave, Precint 15, Putrajaya

House For Sale at De Centrum Bangi

House For Sale at Taman Sentosa Indah, Teras Jernang, Bangi

House For Sale Ilham Sari III, Alam Sari, Bangi

House For Sale at Taman Sutera Residence, Kajang

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


“Air masuk rumah,bumbung sudah terbang” – tangisan penduduk <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 25 Mar 2013 10:17 PM PDT


244GEMAS – "Makcik tinjau hadapan rumah bila terdengar pokok tumbang, namun sebaik makcik berpusing ke belakang, makcik dapati sebahagian bumbung rumah sudah diterbangkan angin," luah Suraidah Tawal, 56, ketika ditemui di kediamannya di Taman Sentosa, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 7.20 petang itu, hujan lebat dan angin luar biasa mengakibatkan 42 kediaman iaitu Taman Sentosa, 28 rumah; Taman Desa Permai Gemas (6) dan Pasir Besar (3) termasuk Surau Taman Sentosa terjejas.

Suraidah berkata, ketika kejadian dia sedang membaca surat khabar sementara suaminya, Mohd Lamsah Tawal, 72, sedang menunggu untuk pergi bekerja sebagai pengawal keselamatan di Pekan Gemas.

"Mujur suami makcik belum pergi kerja lagi. Selepas itu, kami bergegas menutup perabot di dalam rumah namun kudrat kami tidak mampu menyelamatkan barangan dan banyak perabot rosak.

"Sepanjang makcik menetap di sini sejak 26 tahun lalu, kejadian seumpama ini sudah dua kali berlaku. Bagaimanapun, kejadian terbaru adalah yang terburuk pernah kami alami," katanya.

Susulan bencana itu, Setiausaha Barisan Nasional Bahagian Tampin, Hanafi Deris hadir bagi menyampaikan sumbangan Parlimen Tampin.

Sementara itu, Rohani Ahmad, 56, dari Taman Desa Permai Gemas berkata, kepulangan mereka sekeluarga dari Bangi, Selangor kira-kira jam 7.40 malam semalam, disambut dengan hujan lebat dan air memenuhi ruangan rumah.

"Sebaik membuka pintu rumah, makcik lihat air sudah memenuhi rumah dan ini adalah kejadian ribut paling buruk pernah makcik alami," katanya. – SH


umno <b>di gemas</b>, negeri sembilan sudah lemas <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 27 Jan 2013 10:15 PM PST


Umno Gemas sudah lemas!!!!... itulah ungkapan yang paling sesuai Omakkau luahkan apabila melihat sambil mengamat rakaman gambar DSAI bersantai bersila bersama rakyat di Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Pasir Besar, Gemas, Negeri Sembilan malam tadi 27hb Januari 2013.

Propanganda pasal Kalimah Allah dan pemergian Najib Razak ke Gaza langsung tidak menyumbang kekurangan sokongan rakyat kepada Pakatan rakyat pimpinan DSAI.

Sayugia diingatkan.. Gemas adalah antara daerah kubu UMNO paling kuat di Negeri Sembilan.

Itu dulu.. kini semuanya sudah berubah... Rakyat sudah mau melakukan perubahan.

Tiada gentar dengan ugutan dan sekatan... Tidak mudah termakan dengan umpan BR1M.. Tidak mudah terpengaruh dengan fitnah Utusan, Berita Harian, TV3 dan RTM.

Rakyat cerdik UMNO pasti sakit... Rakyat bersatu UMNO mati kutu.

Lagi difitnah lagi ramai rakyat berhijrah... lagi kuat ditohmah lagi berazam rakyat mau lihat UMNO rebah.

Lembu Fidlot <b>Gemas</b>, Malaysia (Feedlot) RM250 Juta | Berita Semasa

Posted: 13 Oct 2011 04:55 PM PDT

Siapa yang nak jadi kaya di Malaysia tiada masalahnya, tidak kisahlah mereka ini Melayu, Cina ataupun India. Rasanya orang tidak akan melenting apatah lagi menyimpan perasaan dengki sekalipun dengan golongan kaya seperti ini asalkan mereka berjaya hasil usaha dan titik peluh mereka sendiri. Tetapi, yang menjadi pertikaian & persoalannya kalau ada kalangan "mereka-mereka" yang mengumpul kekayaan dengan dengan jalan pintas, atas kapasiti mereka ada kuasa ataupun mempunyai hubungan baik dengan "pihak-pihak yang berpengaruh & berkepentingan" sehingga begitu mudah :

  • Mendapat anugerah projek-projek mega diberikan secara terus kepada mereka
  • Atas nama kuasa & pengaruh juga, mampu beli berjuta unit saham. Ehem…
  • Rakyat kebanyakan punyalah ramai yang bercita-cita tinggi hendak jadi usahawan bagi memulakan perniagaan, tetapi bantuan perniagaan termasuklah bantuan kewangan punyalah sukar untuk dipertimbangkan. Tetapi……
Tetapi….ada sebuah projek mega yang melibatkan sebuah syarikat yang berkepentingan telah dibangkitkan di Dewan Rakyat baru-baru ini:

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, ia antara program yang diumumkan perdana menteri dalam Rancangan Malaysia atau belanjawan, tetapi tidak membawa sebarang hasil.

"Izinkan saya untuk memberikan beberapa contoh kegagalan tersebut: Projek ternakan feedlot yang menelan belanja sekitar RM250 juta yang membabitkan suami dan anak seorang menteri di dalam kabinet perdana menteri," katanya. Anwar berkata, soalan itu sudah dibangkitkannya sejak tahun lepas tetapi tidak pernah dijawab oleh perdana menteri mahupun menteri yang bertanggungjawab.

Sedangkan, tambahnya, jumlah peruntukan itu sama dengan potongan subsidi gula yang ditanggung rakyat. (sumber : Malaysiakini)

Yang pastinya menteri tersebut adalah menteri wanita. Jadi siapakah menteri wanita yang telah dibangkitkan dalam Dewan Rakyat baru-baru ini? Kalau dalam senaraian kabinet Malaysia nak senaraikan menteri-menteri wanita yang ada tidaklah susah mana pun. Menteri wanita dalam kabinet Malaysia sekarang ini pun tidak ramai. Antaranya ialah :
  • Datuk Seri Sharizat Jalil (Menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat)
  • Datin Paduka Chew Mei Fun (Timbalan Menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat)
  • Datuk Maznah Mazlan (Timbalan Menteri Sumber Manusia)
  • Datuk Rosnah Rashid Shirlin (Timbalan Menteri Kesihatan)
  • Datuk Rohani Abdul Karim (Timbalan Menteri Pertanian & Industri Asas Industri)
  • Noriah Kasnon (Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air)
  • Datuk Dr Mashitah Ibrahim (Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri)
Jikalau anda perhatikan gambar di atas, pastikan anda akan mengesan siapakah menteri yang dimaksudkan ini. Ya…..gambar di atas merupakan anak kepada menteri tersebut. Kalau sebelum ini, Malaysia amat bergantung dengan bekalan daging daripada luar negara seperti Australia, New Zealand, Brazil, China serta India. Sehinggalah projek fidlot peringkat nasional/kebangsaan yang berimpak tinggi ini adalah sebahagian daripada yang terkandung dalam Rancangan Malaysia ke-9 telah diperkenalkan :
  • Pusat Fidlot Nasional (NFC) adalah merupakan program pengeluaran lembu (fidlot) secara besar-besaran dengan mewujudkan satu kawasan penternakan lembu secara meluas.
  • Projek usahasama di antara kerajaan Negeri Sembilan dan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani yang dibina di Gemas
  • Di bawah pelaksanaan dan seliaan pihak Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV) di keluasan tanah 2000 hektar
  •  Menjadi pembekal daging lembu segar dalam negara serta mampu menjadi pengeksport utama daging segar
Kalau anda teragak nak makan "daging' yang sedap dan lembut"; boleh pergi ke Solaris – Restoran Meatworks di Mont Kiara, Kuala Lumpur. Ia turut dimilki oleh Datuk Seri Shahrizat Jalil. Di bawah ini merupakan sebahagian gambar atas lawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Dato' Hj Muhyiddin Hj Mohd Yassin ke Pusat Fidlot Nasional Gemas. (Gambar : N9kini.com)

Isu yang dibangkitkan dalam artikel kali ini adalah masalah legasi. Contohnya, kalau disemak semula pengagihan Tabung Makanan di bawah RMK9 yang berjumlah RM2 billion. Persoalannya sekarang, kenapa kerajaan meluluskan peruntukan sebanyak RM250 juta kepada satu syarikat milik anak dan suami menteri seperti yang disebut sebentar tadi?

Kalaulah RM250 juta ini diagihkan dengan lebih telus kepada 1,000 orang usahawan contohnya kesan gandaan kepada ekonomi setempat, peluang pekerjaan dan limpahan kesejahteraan yang lebih meluas kepada rakyat terbanyak. Akhirnya, ramai rakyat yang mendapat "manfaatnya". Bukannya tertumpu di tangan mereka yang sudah kaya dan berkedudukan. Mana yang lebih baik?


 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved