ads

Isnin, 12 September 2011

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


MIMPI SENJA: Hoi SPR... macamana ni , rupa-rupanya <b>di</b> Malaysia <b>...</b>

Posted: 06 Sep 2011 02:19 AM PDT

Pengundi pos suami isteri 'sama jantina'

6 September 2011

KUALA LUMPUR, 6 SEPT – DAP hari ini telah menemui lagi 21 bukti tambahan pengundi pos, dengan satu kes suami isteri 'sama jantina', pesara tentera yang masih menjadi pengundi pos dan 19 pasangan suami isteri yang mendaftar sebagai pasangan tenteranya.
Ketua Pemuda DAP Kebangsaan Anthony Loke berkata, DAP telah menemui sepasang suami isteri tentera berjantina sama di Briged Kem Rasah dengan nama pasangan yang hampir sama.
'Pasangan sama jenis' itu bernama Yuniza Bte Nodin dengan kad pengenalan 750504-05-5498 dan Yuzina Bte Nodin dengan kad pengenalan tentera T6096236.
Kedua mereka ini berkongsi lokaliti yang sama iaitu 130/22/07/401 – 1 Briged Kem Rasah.
"Adakah tentera Malaysia membenarkan perkahwinan sama jenis? Bagaimana ini boleh terjadi? Mampukah SPR menjelaskan kesilapan sebegini? Adakah akan seperti dahulu bahawa kesilapan SPR cuma 0.0001 peratus sahaja?" kata Loke yang juga Ahli Parlimen Rasah dalam siding akhbar di sini hari ini.
Beliau yang juga Pengerusi DAP Negeri Sembilan berkata, 19 pasangan tentera di Kem Rejimen Askar Melayu Diraja di Rasah pula, setiap rumah pasangan itu diwakili oleh seorang sahaja.
Ini kerana, menurutnya, salah seorang dari pasangan yang berkhidmat sebagai tentera, dan pasangannya yang tidak bekerja sebagai tentera, menggunakan MyKad pasangan yang bekerja sebagai tentera.
"Nombor MyKad ini bukan milik suami atau isteri anggota tentera. Jadi salah seorang suami atau isteri itu masih boleh didaftarkan di kawasan lain dan boleh pula mengundi dua kali. Ia tidak kira siapa. Isunya sekarang ialah undi tambahan sudah boleh dibuat.
"Ada wanita dengan nombor kad pengenalan lelaki, dan sebaliknya. Dan perlu diingat, kesemua ini adalah pendaftar baru. Ini cuma dalam satu kem sahaja, bukan di seluruh Malaysia lagi," katanya menambah bahawa kes yang sama turut berlaku di kawasan Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin.
Justeru, Loke memberi contoh, N M Ezwanee bin Mat Isa bernombor kad pengenalan 830902-55-290 yang nombor belakangnya iaitu '0′ mewakili perempuan.
"Sementara itu Norlianiza Binti Abu, dengan kad pengenalan tentera T5005217 lahir pada hari yang sama iaitu 2 September 1983, sama dengan kad pengenalan Ezwanee pula," katanya.
Beliau turut mendedahkan lagi tentang seorang bekas tentera, Kalidass a/l Maniam yang pernah bekhidmat di Rejimen ke-2 Artileri Kem Mahkota, Johor yang masih aktif dalam senarai pengundi di situ sedangkan beliau sudah bersara dan berdaftar sebagai pengundi biasa di Parlimen Sungai Siput.
Menurut Loke, Kalidass sekarang menggunakan MyKad 571226-08-5211 dan menetap di Sungai Siput Utara, Perak dan sudah tidak menggunakan kad pengenalan tentera beliau yang bernombor T3006437 itu lagi.
"Ini tidak adil, SPR seharusnya menukar perubahan dan persaraan Kalidass secara automatik," kata Loke.
Ketika dihubungi Roketkini, Kalidass yang telah menyertai DAP menjelaskan bahawa beliau bersara pada 2 Disember 2010.
"Selepas bertukar kad tentera dengan kad pengenalan baru melalui Mindef, saya pun mendaftar sebagai pengundi. Tidak berapa lama kemudian, tergerak hati untuk menyemak nombor tentera saya yang dahulu," katanya.

Kerajaan Rakyat: Lesbian dibenarkan. Peraturan baru Angkatan <b>...</b>

Posted: 07 Sep 2011 03:59 AM PDT

KerajaanRakyatDAP hari ini telah menemui lagi 21 bukti tambahan pengundi pos, dengan satu kes suami isteri 'sama jantina', pesara tentera yang masih menjadi pengundi pos dan 19 pasangan suami isteri yang mendaftar sebagai pasangan tenteranya.

Ketua Pemuda DAP Kebangsaan Anthony Loke berkata, DAP telah menemui sepasang suami isteri tentera berjantina sama di Briged Kem Rasah dengan nama pasangan yang hampir sama.

'Pasangan sama jenis' itu bernama Yuniza Bte Nodin dengan kad pengenalan 750504-05-5498 dan Yuzina Bte Nodin dengan kad pengenalan tentera T6096236.

Kedua mereka ini berkongsi lokaliti yang sama iaitu 130/22/07/401 – 1 Briged Kem Rasah.

"Adakah tentera Malaysia membenarkan perkahwinan sama jenis? Bagaimana ini boleh terjadi? Mampukah SPR menjelaskan kesilapan sebegini? Adakah akan seperti dahulu bahawa kesilapan SPR cuma 0.0001 peratus sahaja?" kata Loke yang juga Ahli Parlimen Rasah dalam siding akhbar di sini hari ini.

Beliau yang juga Pengerusi DAP Negeri Sembilan berkata, 19 pasangan tentera di Kem Rejimen Askar Melayu Diraja di Rasah pula, setiap rumah pasangan itu diwakili oleh seorang sahaja.

Ini kerana, menurutnya, salah seorang dari pasangan yang berkhidmat sebagai tentera, dan pasangannya yang tidak bekerja sebagai tentera, menggunakan MyKad pasangan yang bekerja sebagai tentera.

"Nombor MyKad ini bukan milik suami atau isteri anggota tentera. Jadi salah seorang suami atau isteri itu masih boleh didaftarkan di kawasan lain dan boleh pula mengundi dua kali. Ia tidak kira siapa. Isunya sekarang ialah undi tambahan sudah boleh dibuat.

"Ada wanita dengan nombor kad pengenalan lelaki, dan sebaliknya. Dan perlu diingat, kesemua ini adalah pendaftar baru. Ini cuma dalam satu kem sahaja, bukan di seluruh Malaysia lagi," katanya menambah bahawa kes yang sama turut berlaku di kawasan Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin.

Justeru, Loke memberi contoh, N M Ezwanee bin Mat Isa bernombor kad pengenalan 830902-55-290 yang nombor belakangnya iaitu '0′ mewakili perempuan.

"Sementara itu Norlianiza Binti Abu, dengan kad pengenalan tentera T5005217 lahir pada hari yang sama iaitu 2 September 1983, sama dengan kad pengenalan Ezwanee pula," katanya.

Beliau turut mendedahkan lagi tentang seorang bekas tentera, Kalidass a/l Maniam yang pernah bekhidmat di Rejimen ke-2 Artileri Kem Mahkota, Johor yang masih aktif dalam senarai pengundi di situ sedangkan beliau sudah bersara dan berdaftar sebagai pengundi biasa di Parlimen Sungai Siput.

Menurut Loke, Kalidass sekarang menggunakan MyKad 571226-08-5211 dan menetap di Sungai Siput Utara, Perak dan sudah tidak menggunakan kad pengenalan tentera beliau yang bernombor T3006437 itu lagi.

"Ini tidak adil, SPR seharusnya menukar perubahan dan persaraan Kalidass secara automatik," kata Loke.
Ketika dihubungi Roketkini, Kalidass yang telah menyertai DAP menjelaskan bahawa beliau bersara pada 2 Disember 2010.

"Selepas bertukar kad tentera dengan kad pengenalan baru melalui Mindef, saya pun mendaftar sebagai pengundi. Tidak berapa lama kemudian, tergerak hati untuk menyemak nombor tentera saya yang dahulu," katanya.

Justeru Kalidass terus memaklumkan perkara ini di ibu pejabat ADUN Jalong supaya penyelewengan pengundi pos ini dapat diketengahkan lagi. – Roketkini

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


Mohamad Taufek Abd Ghani: Temui Bob Lokman <b>di Lenggeng</b> 10 Mei 2011

Posted: 04 May 2011 02:22 AM PDT

05 di teluk kemang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di teluk kemang - Google Blog Search


<b>TELUK KEMANG</b> « Blog Ittewww

Posted: 05 Sep 2011 12:05 AM PDT

Pas antar aTi kat asramanye di Jasin petang semalam (Ahad), haku terus terjah pantai Port Dickson. Tak tahu port mana yg baik utk tangkap sunset. Dan masa haku sampi nih matahari masih setinggi galah.

Gambar atas haku pakai Nikon D7000 yg ada ND filter sbb mula2 haku tengok hempasan ombak di tepi pantai yg agak2 menarik. Tapi bila post-edit haku tak puas ati sbb gambar yg kusam. Haku patut guna Canon 40D lama haku je sbb ada wide angle lens kalo tangkap landscape yg mabeles. Kecelaruan minda kekadang berlaku jugak dlm photography. Bye.

05 di kuala klawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala klawang - Google Blog Search


Futuwwah Training & Consultancy: Futuwwah & AIMS <b>di</b> MRSM <b>...</b>

Posted: 29 May 2011 05:19 AM PDT

 [Kuala Klawang, Ahad] – Pada 28 dan 29hb Mei 2011, Futuwwah Training & Consultancy telah dijemput oleh pihak MRSM Kuala Klawang untuk menjadi fasilitator bagi program "Kem Semasa Cuti" untuk pelajar tingkatan 3  bersama-sama fasilitator daripada AIMS Malaysia (Alumni of International Muslim Students). Ini adalah kali kedua pihak Futuwwah menjayakan program di MRSM Kuala Klawang, setelah mengendalikan Kursus Kepimpinan BADAR pada bulan Mac yang lalu.

Program dimulakan pada hari Sabtu tengahari dengan talk oleh Pengarah Urusan Futuwwah, Ir. Faridul Farhan. Peserta kemudiannya dibahagikan kepada beberapa kumpulan untuk slot LDK, di mana peserta perempuan dipecahkan mengikut kelas, sedang peserta lelaki dipecahkan mengikut "cita-cita" mereka. Arkitek JKR sekaligus alumni Melbourne, Australia, sdr. Amir Farid telah mengendalikan LDK untuk peserta yang berminat di dalam bidang arkitek Arkitek serta mereka yang berminat untuk menyambung pelajaran di Australia. Pelajar Perubatan IMU, sdr. Mohd Asyraf pula mengendalikan LDK untuk mereka yang berminat untuk menyambung pelajaran di dalam bidang perubatan, serta berminat untuk menyambung pelajaran ke Kanada. Manakala fasilitator daripada AIMS, sdr. Akma Azizi pula mengendalikan LDK buat mereka yang cenderung ke Jepun serta bidang kejuruteraan. Ketiga-tiga fasilitator lepasan luar negeri ini telah berkongsi pengalaman mereka ketika belajar di Negara masing-masing, serta latar-belakang kursus yang telah mereka ambil.

Selepas solat Asar, peserta telah dipecahkan mengikut "Negara" seperti di dalam LDK, dan telah mengadakan pertandingan "Osom Gergasi." Selepas itu, para peserta serta fasilitator telah sama-sama menunjukkan skil masing-masing dalam permainan futsal.

Selepas makan malam dan solat Maghrib, saudara Fitri telah memberikan tazkirah Maghrib, disusuli presentation daripada saudara Zaid (AIMS) berkenaan video program-program yang pernah beliau lalui semasa menuntut di New Zealand. Selepas solat Isyak, LDK diteruskan dengan para fasilitator menceritakan kepentingan ukhuwah terutamanya bagi mereka yang menuntut di luar Negara.

Selepas qiamullail dan solat Subuh yang diimamkan oleh sdr. Afif, pihak sekolah telah berbesar hati menyampaikan cenderamata kepada barisan fasilitator daripada Futuwwah dan AIMS.

Pihak Futuwwah mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak MRSM Kuala Klawang di atas kepercayaan dan peluang yang diberikan kepada kami untuk beroleh amal soleh, juga kepada rakan-rakan AIMS di atas ukhuwah islamiyah yang mereka hulurkan.

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Kenangan <b>Di Port Dickson</b> - Abg Chob

Posted: 01 Aug 2011 12:08 AM PDT

The National Blue Ocean Strategy…. Perbarisan tamat latihan serentak ATM dan PDRM di Pusat Latihan Asas Tentera Darat (Pusasda) Port Dickson Sabtu lepas menyaksikan satu sejarah baru tercipta hasil buah fikiran Perdana Menteri Dato' Sri Najib Razak.

perbarisan tamat latihan

perbarisan tamat latihan

Aku dapat lihat satu paduan kerjasama yang tiada tolok bandingnya apabila lebih 3000 anggota perajurit muda ATM dan konstabel Polis dengan penuh segak mempamerkan satu persembahan kawad yang mengagumkan.

Bukan kerja mudah untuk menyelaraskan dua pasukan sebegini ramai. Mendengar perintah kawad dari seorang RSM yang suaranya macam halilintar membelah padang kawad yang begitu besar. Namun kerjasama jitu membuktikan tiada yang mustahil. Ia terbukti boleh dilakukan.

lambaian PM tabik satu malaysia

Lambaian PM

Betapa bangganya aku melihat para pegawai dan anggota dari kedua2 pasukan berjabat tangan erat dan saling berbalas2 senyuman. Fenomena sebesar dan sehebat ini ini tak pernah aku lihat sebelum ini baik secara live atau pun dari media. Terpancar keikhlasannya. Jika sebelum ini ATM dan Polis dilihat sebagai 2 pasukan keselamatan yang realiti hubungan antara keduanya tak berapa "ERAT" sebab masing2 bergerak di dalam silo tersendiri. Tapi tanggal 30 Julai 2011 menyaksikan tembok pemisah tersebut telah berjaya dirobohkan. Sekalung tahniah buat PM kita. Aku tabik kat Dato Najib. Tabik Satu Malaysia!

Aku sampai kat Pusasda sejak pagi Jumaat dalam keadaan hujan lebat. Masa aku sampai raptai awal bermula jam 8 pagi tadi dah bersurai. Sebab hujan lebat. Raptai kedua jam 10 pagi sepatutnya bermula tapi di batalkan sebab hujan lebat langsung tak mahu reda. Aku bayangkan kalaulah keadaan sama macam ni pagi besok…tentu akan menjejaskan perbarisan tamat latihan bersejarah ini. Alhamdulillah sekitar jam 11.30 pagi Jumaat, hujan berhenti terus dan tak semena2 panas terik. Padang kawad yang tadinya basah lencun sekejap saja dah kering kontang. Perfect untuk latihan kawad. Tapi rehearsal tetap tak diteruskan kerana dah tergelincir dari jadual asal. Aku keluar bersiar santai ke Telok Kemang, makan2 dan berehat

Malam tu setelah mendapatkan lokasi parking yang sesuai aku landing kat mesjid Pusasda jer. Kalau aku ambil homestay kat luar pasti sangkut jamp giler awal pagi besok. Yela laluan PM. Gerenti sesak punyer… memang tepat sangkaan aku. Waris2 mula berpusu2 masuk ke kem seawal jam 10 malam tak ubah macam semut hitam masuk sarang. Paking lot semua penuh. Mesjid penuh sampai ke perkarangan. Bilik air mesjid pun turut tersumbat! Punyer la ramai manusia!!

Seawal jam 4 pagi grandstand semuanya penuh. Masing2 ambil kedudukan awal dan pilih tempat yang strategik nak tonton peristiwa bersejarah. Aku tak tahu la mereka ni ambil giliran sembahyang subuh ke tidak! Wallahua'lam…. Tapi mesjid penuh dengan jamaah subuh. Lepas berwuduk, aku solat dalam keadaan terkuncil saja pagi tu. Tak lalu aku nak jejakkan kaki masuk ke bilik air. Naik geli geleman aku tengok keadaannya. Selesai solat aku kembali ke grandstand tunggu hingga jam 8 majlis bermula. Seorang demi seorang orang2 besar sampai. Bermula dengan Komandan, dikuti KPN, Panglima ATM, Menteri Pertahanan Dato' Zahid, Dato' Menteri Besar NS akhirnya PM tiba tepat jam 9.30 pagi. Lagu Negaraku dilaungkan bergemuruh penuh bersemangat. Berdiri bulu romaku. Jangan main2 dengan kuasa PERPADUAN…… memang menggerunkan…

Upacara perbarisan bermula dengan cukup cantik. PM melakukan pemeriksaan perbarisan dengan menaiki jeep. Sampai kat penonton di tepi padang beliau sempat melambai sambil menunjuk isyarat 1 Malaysia. Maknanya kena bersatu la……. Bukan dia nak apa2 dari kita… pakat2 pangkah dia sudah la… barulah dia ada mandat nak buat kerja… Kalau tak … tentu huru hara punyer… mahu tidaknya… yang tak pernah masuk sekolah memandu pun ingin nak jadi drebar…. bahaya tu….

bumbung kena ribut

pentas utama hilang bumbung

PM selesai berucap, bangun meninggalkan pentas utama ke mana aku tak tahu la…pi soru kot kat dewan makan atau beredar erus kemajlis kat tempat lain pulak. Kita faham jadual dia memang padat. Pada ketika inilah Allah takdirkan satu kejadian yang luarbiasa berlaku. Dengan tak semena2 langit jadi gelap. Gumpalan awan hitam tiba2 saja berkumpul betul2 atas kepala kami. Hujan kasar mula menyiram. Macam siraman air menyurai penunjuk perasaan perhimpunan "bersih" tempoh hari.

Diikuti angin kencang yang berputar2. Sekelip mata bumbung sebelah pentas utama habis diterbangkan. yang tinggal hanya tiang kerangka besi. Penonton bercempera lari menyelamatkan diri masing2.

ada yang cedera....

Tak habis setakat itu, beberapa batang pokok besar sekitar kem turut sujud menyembah bumi. Aku tak nampak apa yang berlaku di luar ke kem. Aku perasan memang banyak kenderaan yang diletakkan di sepanjang laluan masuk ke kem. Semuanya berlaku dengan pantas.

Hujan tiba2 reda. Ribut tiba2 hilang. Aku memberanikan diri keluar buat tinjauan bersama ramai yang lain.

tumbang...

Ohh.. syukur tak ada yang cedera parah. Adalah seorang dua yang calar2 kena zink melayang dan genting pecah yang jatuh. Tak ada yang patah2. Tapi suasana masih cemas. Ambulan Pertahanan Awam dan dari Hospital PD menjerit2 datang. Membawa yang cedera ke hospital. Aku cuba hubungi 2 orang anak2 aku yang terpisah semasa mengambil perlindungan tadi. Aku yakin mereka selamat, cuma nak pastikan dimana mereka berada. Keadaan terlalu sesak . Aku tak nampak mereka. Aku cuba call tapi line Maxis sudah "KONG". Aku pakai Celcom. Aku boleh call keluar tapi anak aku tak terima. Bila mereka cuba call aku, yang aku dapat hanyalah auto mesej miss call. Waduh…… gawat banget!! Jadi aku belajar satu hikmah di sini. Jangan terlalu yakin dengan kehebatan teknologi komunikasi yang ada. Semuanya boleh lumpuh dan jadi tak bermanfaat langsung dalam keadaan yang Allah tak izinkan. Jadi yakinlah kepada yang kuasa yang Maha Hebat, bukannya teknologi ciptaan manusia.

Sebaik keadaan reda, aku kumpulkan anak2 dan isteri kat perkarangan mesjid kem. Kita merangka aktiviti seterusnya setelah berjaya melalui ujian Allah sebentar tadi. Setelah bergambar kenang2an dan makan2 apa yang patut, kami mendoakan keselamatan buat anak sulong aku yang kini sudah bergelar perajurit muda. Kami pun teruskan perjalanan….

tenggelam

tenggelam....

anak belum bangun tidor...

anak belum bangun tidor...

terbeliak

terbeliak...

otw balek....berehat sekejap kat medan ikan bakar terapung sg baru melaka

Share on Facebook

Tags: , , , , , , ,

Lexis <b>Port Dickson</b> Cheap Room Accommodations promo from <b>...</b>

Posted: 12 Sep 2011 08:43 AM PDT

Posted on | September 12, 2011

Lexis Port Dickson Cheap Room Accommodations promo from RM290 per night

Wi-Fi Available

For business or pleasure, this is the place to be.

Formerly known as The Legend Water Chalets

Travel Agent Lexis, Port Dickson

Lexis, Port Dickson, Cheap Room Accommodations

- Lexis, Port Dickson, Cheap Room Accommodations


You might also like

.

05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


WACANA TAMPIN: TUAN IBRAHIM <b>DI KUALA PILAH</b>

Posted: 11 Sep 2011 09:35 PM PDT

JAMUAN IDIL FITRI MTD SERI MENANTI


Tarikh : 14 Sep 2011, Rabu

Tempat : Dataran Mujahidah, Bt 16, Kg Terachi, Jln Seremban-K.Pilah ( sebelah SK Terachi)

Bersama : Dato Tuan Ibrahim Tuan Man
Ketua Penerangan Pas Pusat

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved