ads

Rabu, 26 Disember 2012

05 di sikamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di sikamat - Google Blog Search


Rumah Teres 2 Tingkat Untuk Dijual <b>Di</b> Taman Jujur, <b>Sikamat</b> <b>...</b>

Posted: 12 Dec 2012 08:34 PM PST

Description

Type: Double Storey
Furnishing: Unfurnish
Occupancy: Tenancy
Situated: Intermediate
Beds: 3
Baths: 2
Land Area: 880 sq.ft.
Tenure: Freehold 
Other info: Non Bumi Lot

Keterangan :
– Lokasi rumah di kawasan Sikamat.
– Berhampiaran dengan kolej TAFE, sekolah, JKR, kedai, surau dll.
– Rumah yang cantik dan kemas.
– Berhampiran dengan LEKAS Highway.
– Jarak bandar Seremban hanya 1 km.
– View yg cantik dan jauh dari kebisingan.
– 7 minit perjalanan ke Seremban.
– 10 minit ke Plaza Tol LEKAS Ampanagan.
– 18 minit perjalanan ke tol Plus Seremban.
– 35 minit perjalanan ke KUALA LUMPUR melalui PLUS.
– 35 minit perjalanan ke PORT DICKSON.
– 40 minit perjalanan ke KLIA / LITAR F1.
– Kejiranan yang selesa.
– Pembeli diperlukan SEGERA !!

Earnest Deposit 3% & Balance 7% masa sain S&P.
Lawyer & Loan akan diuruskan.

Adakan Anda Nak Jual Rumah?
Call sekarang untuk nasihat jual/beli PERCUMA*.

SERIOUS BUYER ONLY!!!!

Untuk sebarang pertanyaan hubungi:
Mr. Syahz 010-2212334

About The Poster

TransAsia Property Consultancy Sdn. Bhd. - VE(1)0187 Lot 2-10, Aras 2, Plaza Seremban, Jalan Dato' Muda Linggi, Negeri Sembilan. Tel/Fax: 06-7620673

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


Cetusan Mukara: Analisa PRU-13-N14 <b>Ampangan</b>: bakal sengit!

Posted: 26 Dec 2012 01:06 AM PST

Kekalahan Umno di Ampangan dalam PRU 2008 lalu kepada Keadilan adalah sesuatu yang sangat mencalar kredibiliti mereka di dun tersebut. Jika Umno tewas kepada Pas mungkin tidak begitu mendalam kesakitan kekalahan. Umno hanya tewas dengan majoriti terkecil sebanyak 165 undi kepada Keadilan yang merupakan majoriti kemenangan terkecil bagi dun seluruh Negeri Sembilan!
Kemenangan Keadilan di Ampangan memberi suatu gambaran politik bahawa pemilih Melayu bandar di Seremban telah memperlihatkan penerimaan kepada politik Keadilan, perpecahan politik dalaman Umno dan  wujud persaingan sengit antara Umno-Keadilan untuk merebut undi Melayu.

Ampangan, Sikamat dan Paroi merupakan dun dalam kawasan bandar majoriti Melayu di Negeri Sembilan yang ketiga-tiganya telah dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Walaupun ada dun yang bersifat sub-bandar majoriti Melayu seperti Lenggeng dan Labu, ia masih dimenangi oleh Umno namun mereka kalah di lokaliti-lokaliti dalam bandar di kedua-dua dun ini.

Isu Lompat
Suatu masa selepas kemenangan iaitu antara April-September 2008, tersebar kisah akan berlaku wakil rakyat PR NS melompat parti. Antara yang disebut-sebut heboh adalah Adun Ampangan, Rashid Latiff. Namun begitu, Rashid pernah menyatakan bahawa beliau telah didatangi oleh orang-orang tertentu yang menwarkan habuan jutaan ringgit untuk 'berhijrah' ke pihak sebelah lain. Akan tetapi beliau telah menolaknya atas berpegang kepada prinsip perjuangan Keadilan.

Ini sebuah kisah menarik yang agak menggemparkan pihak Keadilan NS seketika tetapi penafian dan keterangan daripada pihak Rashid Latiff sendiri telah memadamkan isu tersebut.

Penerimaan 

Sebelum persempadanan semula 2003, Sikamat dan Paroi merupakan sebahagian daripada dun Ampangan. Ketika PRU 1999, Ampangan dan Senawang merupakan dun majoriti Melayu dalam bandar. Ombakan Reformasi tetap memberi kesan kepada perolehan undi kepada Umno di kedua-dua dun ini. Walaupun Umno menang namun majoriti yang diperolehi agak merosot berbanding majoriti PRU 1995.

Keputusan PRU 1995 menunjukkan dominasi kemenangan Umno di Ampangan yang memperolehi majoriti sebanyak 7,535 undi (65.03%) melalui calonnya, Dermataksiah Abdul Jalil dengan mendapat 9,561 undi (82.51%) mengalahkan calon Pas-Ustaz Haji Ghazali Abdul Kadir yang hanya memperolehi sebanyak 2,026 undi (17.49%). Tahun 1995-1999 merupakan penggal terakhir Umno merasai keselesaan menang dengan majoriti besar.

Ketika PRU 1999, kesan ombakan Reformasi perolehan undi popular Umno merosot mendadak sebanyak 26.22 peratus dengan mendapat 7,398 undi (56.29%) manakala calon Pas mendapat 5,458 undi (41.53%). Walaupun menang dengan majoriti 1,940 undi (14.76%), keputusan itu telah mengancam kedudukan politik Umno di Ampangan. Senario ini berlaku di semua kawasan majoriti Melayu seluruh negara yang menyaksikan kemerosotan undi Umno sekitar 20-30 peratus, dengan beberapa keputusan memihak kepada Barisan Alternatif dalam margin kemenangan yang sangat tipis! Hanya undi Bukan Melayu menjadi penyelamat Umno ketika itu.

Hakikat diakui bahawa Keadilan dianggotai lebih 60 peratus bekas ahli-ahli Umno yang digelar oleh kebanyakan penganalisis politik pro-kerajaan sebagai parti serpihan Umno. Serpihan ini menjadi selumba berbisa kepada keberadaan Umno kerana mereka ditentang sengit dan kental oleh Keadilan.

Keputusan PRU 2008 diimbas kembali. Calon Keadilan, Rashid Latiff memperolehi 5,679 undi (50.61%) manakala calon Umno, Mohd Nor Awang mendapat 5,514 undi (49.14%). Keadilan menang dengan majoriti 165 undi (1.47%) sahaja. Namun ia sudah cukup mencalar keberadaan politik Umno di Ampangan sejak sekian lama!

Signifikan daripada kemenangan itu adalah;

1.Pengaruh politik Keadilan (PKR) telah diterima semula oleh kebanyakan pemilih Melayu Ampangan.
Walaupun Keadilan tewas di daerah mengundi majoriti Melayu dalam dun ini seperti Ampangan, Kg Gedung Lalang, Taman Datuk Shahbandar dan Kg Jiboi, perolehan undi popularnya tidak merosot atau seteruk di bawah 36 peratus.

Saluran pengundi muda dilihat memberi kemenangan kepada calon Keadilan namun pengundi berumur
59 tahun ke atas kekal menyokong Umno. Akan tetapi pengundi atas pagar juga memihak kepada calon Umno atas beberapa faktor antaranya tidak menyakini calon lawan atau parti lawan.

Calon Keadilan memperolehi undi popular sebanyak 40.46 peratus di DM Ampangan, Kg Gedung Lalang (43.02%), Taman Datuk Shahbandar (48.59%) dan Kg Jiboi (41.14%). Ia boleh dianggap bahawa Keadilan telah mempunyai pengundi akar umbi sekitar 38-43 peratus di daerah-daerah mengundi tersebut dan mampu untuk menyaingi Umno. Jangkaan potensi PRU-13, Keadilan dijangka mampu memperolehi kemenangan di Taman Datuk Syahbandar  dan Gedung Lalang disamping meningkatkan perolehan undi sekitar 5-6 peratus di Ampangan dan Kg Jiboi.

2.Penerimaan majoriti bukan Melayu terhadap Keadilan di Ampangan.
Jika era PRU 1999 & 2004, penerimaan bukan Melayu akan rendah kepada politik Keadilan. Mungkin faktor sebagai parti baru dan dimomokkan oleh BN sebagai parti kucar-kacir memberi perspektif negatif kepada kebanyakan pengundi bukan Melayu. Ketidakstabilan menjadi asas kepada penolakan pengaruh Keadilan waktu itu.

Namun ketika PRU 2008, ruang selesa yang dimiliki oleh Umno melalui undi bukan Melayu tercalar. Bukti itu dapat dilihat melalui keputusan di daerah mengundi majoriti bukan Melayu seperti di Dusun Nyior, Taman Rahang dan Rahang Timor yang memberi undi kemenangan kepada Keadilan. Keadaan sudah terbalik dengan Umno pula tewas besar di kawasan-kawasan ini. Calon Keadilan memperolehi undi popular sebanyak 53.02 peratus di Dusun Nyior, Taman Rahang (66.57%) dan Rahang Timor (67.38%). adalah dijangka bahawa ketiga-tiga kawasan ini akan memberi undi kemenangan kepada Keadilan pada PRU-13 akan datang.

Kesan daripada kemenangan tersebut adalah;

1. Saingan sengit merebut undi Melayu antara Umno-Keadilan sejak 1999. 

2. Perpecahan meruncing politik dalaman Umno Seremban.
3. Penerimaan konsep politik pelbagai kaum, kemerosotan politik berteras kaum pemilih Melayu bandar.

Ampangan menjadi ukuran kepada kelangsungan politik Umno selepas PRU 2008 khusus di kawasan bandar. Jelas sekali sebelum era Reformasi 1999, pengaruh politik Umno di Ampangan sangat mencengkam dan membuktikan pengaruhnya bukan merangkumi Melayu Felda dan luar bandar sahaja.

Kemunculan Keadilan sebagai wadah politik baru rakyat Malaysia, menampilkan gabungan kepelbagaian kaum dan latarbelakang politik menjadi ancaman terbaru kepada Umno-BN. Umno sudah biasa dan mampu menyaingi politik Pas dan DAP akan tetapi mereka agak sukar berhadapan dengan saingan daripada Keadilan.

Ampangan menjadi pentas sengit antara Umno-Keadilan untuk merebut undi Melayu bandar. Jika era sebelum 1999, ungkapan 'letak kambing-lembu' pun Umno boleh menang mudah di sini. Suasana itu berubah drastik pada 8 Mac 2008, ungkapan itu terus terpadam dan telah tersebar kalau letak MB pun Umno belum tentu menang di Ampangan!

Ia suatu perubahan yang menunjukkan pengundi-pengundi Melayu bandar sudah kritis dan menilai politik secara betul serta tidak mengikut atau terima suap segala macam yang dimomokkan oleh Umno sebagaimana sebelum ini. Umno berdepan cabaran terhebat untuk menampilkan kredibiliti dari segi maruah parti dan imej bakal calonnya bagi menyaingi politik baru yang dibawa oleh Keadilan & Pakatan Rakyat.

Secara data, sokongan pemilih Melayu bandar seperti di Ampangan, Sikamat dan Paroi kepada PR berada di paras 43-46 peratus. Memang benar selebihnya masih menyokong Umno, namun keceramukan dalaman politik Umno Bahagian Seremban mampu membinasakan sokongan tersebut. Tabiat cantas-mencantas dan memboikot suatu yang lumrah dalam politik Umno. Individu atau kumpulan yang tidak terpilih menjadi calon, kerap sekali memporak-peranda pasukan sendiri! Itu hakikat bukan andaian. Kisah-kisah keceramukan itu ditebar-jaja oleh orang-orang Umno sendiri....masing-masing sedang berebut untuk menjadi calon samada di Ampangan, Sikamat dan Lenggeng.

Calon

Ini adalah isu menarik di sini. Persoalan calon amat menjadi tumpuan hangat samada di pihak Umno mahupun Keadilan.


Umno dikatakan bakal meletakkan bekas exco & wakil rakyat kawasan ini iaitu Zakaria Nordin yang dianggap sebagai 'winnable candidate'.

Selain daripada itu, kedengaran juga nama Ketua Puteri Umno Seremban, Wan Salwati Abdullah dicanangkan sebagai calon Ampangan. Jika dilihat profil, beliau juga ada kredibiliti untuk diangkat sebagai calon terbaik Umno di sini. Calon wanita pernah diletakkan oleh Umno di Ampangan iaitu Dermataksiah Abdul Jalil.

Sering juga kelihatan banner-banner ucapan perayaan yang dinaikkan di sekitar pusat bandar Ampangan memaparkan wajah Ketua Pemuda Umno Seremban. ada kemungkinan beliau turut berhasrat untuk menjadi calon Ampangan. Namun begitu, kisah-kisah atau skandal politik dikatakan mencengkam kredibiliti beliau. Ada riak-riak penentangan terhadap Ketua Pemuda Umno Seremban yang dilihat lebih seronok'memakan' projek-projek yang dianugerahkan kepada beliau! Mungkin beliau bukan calon yang baik untuk ditampilkan oleh Umno.

Sudah pasti prestasi wakil rakyat Ampangan kini, Rashid Latiff menjadi isu utama yang dimainkan oleh Umno kerana dikatakan kurang 'kelihatan' di kawasan sendiri. Malah di peringkat dalaman pihak Keadilan, ada kemungkinan calon baru bakal diletakkan di sini.

Namun yang pasti, Rashid Latiff dikatakan tidak berminat untuk dicalonkan semula. Nama seperti Ketua Keadilan Seremban, Dr Ahmad Azam Hamzah, Timbalannya-Rafaie Abdul Malek dan Ketua AMK Negeri Sembilan-Nazree Yunus antara yang disebut-sebut sebagai calon di Ampangan. Setakat ini, Rafaei Malek dilihat aktif menjalankan gerak kerja di sekitar Ampangan. Namun begitu, beliau bukan menjadi calon 'favour' Keadilan Negeri Sembilan untuk diletakkan di sini.

Potensi

Umno Seremban sangat menyakini dapat merampas kembali Ampangan berdasarkan majoriti kemenangan Keadilan yang kecil. Mereka hanya memerlukan peralihan undi atau 'swing' hanya 3-4 peratus sahaja. Itu secara data. Manakala dari perspektif politik pula, Umno pasti akan membangkitkan isu wakil rakyat Keadilan tidak menjalankan tugasnya di kawasan. Umno berpotensi menokok undi bagi menjana kemenangan di DM Ampangan, Gedung Lalang dan Kg Jiboi bagi peralihan 3-4 peratus undi kemenangan.

Halangan Umno di Ampangan adalah keceramukan politik dalaman mereka sangat meruncing. Pertentangan antara Ketua Bahagiannya, Ishak Ismail dengan Mohd Nor Awang bukan reda tetapi meredam menanti untuk kembali diletupkan. Ada ketidakstabilan politik yang wajar diselesaikan oleh Umno jika ingin memacu kemenangan. Itu belum dicampur lagi dengan pertentangan yang berlaku dalam kem Pemudanya.

Keadilan sangat menyakini dapat mempertahankan kemenangan berdasarkan gerak kerja konsisten yang dilakukan oleh Keadilan Seremban. Sebagaimana yang dinyatakan sebelum ini, secara data Keadilan sudah mempunyai sokongan akar umbi sekitar 38-41 peratus di sini. Kehadiran pasukan petugas Keadilan turut disedari dan dikenali oleh kebanyakan penduduk di Ampangan.

Peningkatan sokongan semasa Bukan Melayu khusus kaum Cina kepada PR iaitu sekitar 76-80 peratus bakal menjadi pemangkin besar kepada perolehan undi buat Keadilan. Malah sokongan semasa kaum India bandar kepada PR agak tinggi iaitu sekitar 63-66 peratus.

Kepastiannya adalah pertentangan sengit bakal berlaku di Ampangan. Jika Umno tewas, ia suatu petanda mutlak pengaruh Umno ditolak majoriti Melayu bandar Negeri Sembilan!

Jangkaan BN
BN: 55%
PR: 45%

Andaian Penulis
PR: 54%
BN: 46%

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


UMNO Online - UMNO <b>Rasah</b> Laung Keyakinan Tsunami Politik <b>...</b>

Posted: 19 Jan 2011 03:00 AM PST

Kategori Dari Bahagian

UMNO Rasah Laung Keyakinan Tsunami Politik Sudah Berakhir

Oleh : Azlina Rosdy.

RASAH, 19 JAN – UMNO Bahagian Rasah telah bersiap sedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang dengan mensasarkan merampaskan semula kerusi parlimen dan empat kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) daripada parti pembangkang.

Ketua UMNO Bahagian Rasah, Datuk Hasim Rusdi berkata gerak kerja telah diatur dan jentera parti telah pun menjayakan pelbagai program di peringkat akar umbi.

"UMNO harus bekerja keras untuk memastikan matlamat tercapai. Masa semakin menghimpit. Rakyat perlu disedarkan bahawa hanya BN yang mampu membela nasib mereka," katanya kepada UMNO-Online.

Beliau turut menjelaskan, mengikut rekod 2009, keahlian berdaftar selepas pemutihan berjumlah lebih kurang 9500 orang.

"Jumlah ini semakin bertambah tahun lalu dan ini menambah keyakinan bahawa masyarakat sudah kembali menyokong UMNO dan BN.

"Saya yakin, gelombang tsunami 2008 telah berakhir. Usaha Keras UMNO telah mendatangkan hasil," jelasnya lagi.

Beliau menerangkan,di Parlimen Rasah, seramai 1292 orang telah dikenalpasti masih belum mendaftar dan gerak kerja telah disusun bagi menawan mereka ini untuk menjadi ahli UMNO.

"Malangnya, kebanyakan yang belum berdaftar ini adalah dari kalangan golongan pemuda. Oleh itu, kita telah berusaha keras untuk mendekati mereka. Kita telah pun mula menjelajah ke 59 cawangan dan membuka kaunter pendaftaran di kawasan strategik," terang beliau.

Ketika di minta megulas janji 100 hari pembangkang, beliau berharap rakyat tidak mudah terpengaruh kerana ianya semata-mata untuk meraih sokongan.

"Mereka sanggup membuat tawaran kerana pakatan pembangkang tidak mempunyai pengalaman mentabir kerajaan di peringkat pusat. Mereka hanya akan membuat negara muflis," katanya.

Baginya, pembangkang hanya pandai menabur janji sedangkan banyak lagi janji pilihanraya umum lalu tidak ditunaikan.

"Usah cerita janji 100 hari.  Pembangkang harus sedar sudah terlalu banyak janji yang mereka tabur. Tunaikan dahulu janji lama," ujarnya. – MediaUMNO

Berita Bertarikh Pada 19 January 2011 7:00 PM

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Tasik Bera- <b>Bahau</b>-KL - 14122012 - i spread my wings and i learn <b>...</b>

Posted: 25 Dec 2012 04:08 AM PST

Ternyata lebih dekat sekiranya kita menetap di Negeri Sembilan.

Pertama kali memasuki bandar Bahau, tak lah besar mana bandarnya. Sebenarnya saya mahu mencuba sarapan pagi di Stesen keretapi yang popular itu, tetapi saya tersilap ingatannya, bukan Bahau, tapi Gemas. Di Bahau kami dah jumpa stesen keretapinya, tapi, sudah tidak beroperasi sepenuhnya.

Jadi saya teruskan perjalanan mengarah ke Kuala Kelawang. Saya pernah ke Kuala Kelawang  suatu ketika dahulu. Di pekan kecil ini, didalam sebuah perkampungan, tersemadinya pakcik Kadir, adik bongsu arwah bapak.
Pertama kali tahu dan melihat adanya Istana Serting
Kami bersarapan di sini, berhadapan Istana Serting

Perjalanan kami teruskan ke arah Kuala Kelawang. memang mudah mencari arah jalan sekiranya kita gunaka Google.
Rumah gadang dipersekitaran Kampung Keru, berhampiran Bahau

Seakan akan berada di Bukit Tinggi, Indonesia

Memasuki sempadan Selangor sekitar 1140 pagi. Lega teramat lega, bila saya memasuki daerah Hulu Langat. Terus meluncur laju ke Kajang, dan terus memasuki Kuala Lumpur.

Anak anak mahu ke Sungai Wang Plaza, jadi saya tinggalkan mereka disisi Plaza tersebut, dan saya teruskan dengan aktivit sendirian saya.


Hm, kasut yang mereka cari rupanya
Sg Wang memang banyak kasut yang harganya patut dan banyak pilihan
Persekitaran Jalan Ampang ni
Sementara menanti mereka, saya ber - online sendirian di dalam  kereta di sisi Stadium Merdeka. Di situ tiada gangguan lalulintas.
Bila anak anak menalipon bahawa mereka sudah boring dengan kasut kasut itu, dalam 10 minit saya sudah berada semula di sisi Sungei Wang Plaza.
Nak makan apa? Tengahari dah melepasi pukul 3 petang.
   
Makan Makan di dalam Bangunan Great Eastern Ampang
Kegemaran saya Kueteow Beef Ginger
Memang dah lama saya tidak menjamu selera di Restoran ini, sejak saya meninggalkan Kuala Lumpur.

Sekitar sebelum Maghrib, dan tersangkut ketika Maghrib didalam kesesakan, untuk kami sampai ke Hotel ini.
Lega bila dah jumpa tempat nak lena
Muatlah untuk satu family
Waktu tengah berita di TV, baru masuk bilik.
Nasib baik ada bungkus Maggi
Saya biarkan aje anak anak bebas beraktiviti didalam hotel ini.
Kolam masih boleh digunakan hingga pukul 10 malam
Buat show pulak kat Hotel ni untuk malam ni. Ye lah, buat lepas bayar bill dinner nanti.
Saya tak ambil pusing sangat pukul berapa mereka lena, yang saya pasti sekitar 1030 saya sudah menghilangkan diri.

Latiff Hariri
1648 24122012
Sungai Petani

Hujungminggu Boutique: Kini Dibuka: Hujungminggu Boutique <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 22 Dec 2012 10:58 PM PST

Kami dengan rasa penuh gembira dan bangganya ingin mengumumkan bahawa Hujungminggu Boutique kini telah dibuka dengan rasminya di Bahau, Negeri Sembilan. 
Kepada anda yang masih tercari-cari design menarik dengan harga yang sangat berpatutan, Hujungminggu Boutique pasti tidak akan mengecewakan anda.. Anda boleh memilih pelbagai rangkaian handbang, wallet dan aksesori wanita dalam pelbagai rekaan dan warna yang semestinya sangat berbeza dari yang lain.. Di Hujungminggu Boutique, anda bebas menentukan sendiri personaliti dan penampilan anda.. 
Sebagai BONUS PEMBUKAAN, Kami ingin menawarkan kepada anda Diskaun 10% bagi setiap pembelian handbang, wallet dan aksesori wanita di Hujungminggu Boutique. Ahaaaa.. bukan itu sahaja tau.. Sekiranya anda membeli barangan Hujungminggu Boutique bernilai RM30 ke atas dalam 1 resit, anda juga LAYAK menerima HADIAH PERCUMA.. Promosi TERHAD untuk 3 HARI SAHAJA dari 23 hingga 25 Disember 2012.
Jadi kepada anda yang berada di Bahau, Kuala Pilah, Rembau, Seremban dan kawasan lain di sekitarnya jom datang ke Hujungminggu Boutique untuk membeli serta menebus DISKAUN 10% dan HADIAH PERCUMA.. Ingat.. Promosi ini terhad untuk 3 HARI SAHAJA.. Selepas dari tarikh ini, semua produk dan barangan akan kembali ke harga asal.. Nak lebih penjimatan?? Nak BONUS ISTIMEWA?? Jom temui kami di Hujungminggu Boutique, Bahau. Lokasi Kami adalah di belakang KFC Bahau..
Kami menanti anda di sana..

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Polis Gagalkan Pesta Liar <b>Di Port Dickson</b> | MyNewsHub

Posted: 23 Dec 2012 03:46 AM PST

PORT DICKSON – Polis berjaya menggagalkan penganjuran satu pesta yang disertai lebih 100 remaja dipercayai dari ibu negara di sini, malam tadi.

Pesta yang dikenali sebagai Moon Soon Beach Party itu diadakan di tepi pantai, lengkap dengan pentas serta sistem pembesar suara, dengan hidangan minuman keras dan dihadiri puluhan pasangan kekasih.

Bagi menarik orang ramai, penganjur dikatakan menggunakan nama sebuah hotel terkemuka di bandar berkenaan dan Tourism Malaysia yang dicetak pada tiket yang dijual dengan harga RM165 seorang.

Penganjur juga meletakkan syarat, peserta yang hadir hanya dibenarkan memakai bikini bagi wanita dan berseluar pendek bagi lelaki.

Ketua Polis Daerah, Superitendan Abd Wahab Harun berkata, polis melakukan gerakan menyiasat motif penganjuran pesta berkenaan hasil maklumat orang awam selepas mendapati aktiviti mencurigakan di kawasan pesta tersebut. – SINAR HARIAN

BACA; SAAT CEMAS WANITA BERSALIN DALAM BAS

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Pesta Seks <b>Di Port Dickson</b> Kementerian Pelancongan Terlibat <b>...</b>

Posted: 26 Dec 2012 06:49 AM PST



PUTRAJAYA, 26 Mei - Kementerian Pelancongan hari ini menafikan Tourism Malaysia terlibat dalam penganjuran pesta seks di Port Dickson, Sabtu lalu.

Dalam satu kenyataan, kementerian itu kesal dengan tindakan sebuah syarikat yang menganjurkan pesta tersebut Sabtu lepas dan memberi gambaran salah bahawa ia disokong Tourism Malaysia.

"Kementerian tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas syarikat tersebut.

"Kementerian serta Tourism Malaysia tidak pernah menyokong kegiatan berkenaan atau memberi kebenaran untuk penggunaan logo pada acara tersebut.

Kementerian juga tidak menyokong kegiatan yang berunsurkan gejala negatif walaupun ia berlandaskan pelancongan," katanya.

Kementerian Pelancongan memandang serius perkara itu dan akan melakukan satu siasatan menyeluruh bagi mengelak insiden sedemikian terus berleluasa, sekaligus memberi persepsi buruk terhadapnya dan Tourism Malaysia.

Sebelum ini, sebuah akhbar tabloid melaporkan polis berjaya menggagalkan penganjuran pesta yang dikenali sebagai 'Moon Soon Beach Party' di Port Dickson yang lengkap dengan pentas dan minuman keras.

Penganjur pesta dikatakan mengguna nama sebuah hotel terkemuka dan Tourism Malaysia untuk menjual tiket secara dalam talian pada harga RM165 seorang.

Malah pihak pengunjung disaran berbikini dan berseluar pendek sebagai tema pakaian pada malam penganjuran tersebut.

Walaubagaimanapun pesta seks yang dirancang sekumpulan remaja diberkas pihak polis, yang dilengkapi dengan pentas dan sistem pembesar suara dihidangkan dengan minuman keras.KLPOS





IKLAN  PANAS!!!!



05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


Pecah Berita! Lawan Rais Yatim <b>Di</b> Parlimen <b>Jelebu</b> PRU13 ini <b>...</b>

Posted: 28 Oct 2012 02:28 AM PDT

Pecah Berita! Lawan Rais Yatim Di Parlimen Jelebu PRU13 ini Adalah Tukar Tiub? | Era Pasca

Pecah Berita! Lawan Rais Yatim Di Parlimen Jelebu PRU13 ini Adalah Tukar Tiub?

Posted by Abas® - tiewnama® Sunday, October 28, 2012

Kuala Lumpur - by @tiewnama. 
ahli parlimen jelebu dato sri doktor rais yatim yang juga menteri kebudayaan telah 
di namakan sebagai calon hampir menang untuk mengisi kerusi parlimen bagi 
parlimen jelebu dari hasil risikan tim era pasca yang kini telah berada dalam kem 
wisma putra dan kem putrajaya, 

lawan kepada rais yatim di jelebu nanti adalah pertemuan 1 lawan 1 dengan 
sifu abu nawas iaitu tim tukar tuib iaitu hishamudin Rais yang juga anak kepada Rais yatim, 
yang juga ahli parlimen yang menyewa salah 1 daripada kedai di parlimen untuk membuat 
perniagaan memblog setiap hari. 

pertemuan buku dengan ruas ini samalah seperti hanya mutu mengenal maniam, 
rais yatim adalah menteri yang di dakwa telah merogol amah yang bekerja di rumahnya 
sebagai amah dan amah ini di katakan telah membina rumah berharga rm 100 ribu 
di banjarnegara indonesia, 

berbalik kepada calon boleh menang bagi umno pada pilihanraya umum ke 13 ini, 
lawan kepada rais yatim di dapati lebih berpengaruh besar dan bakal menelanjangkan 
sekali lagi rais yatim di kawasan parlimen jelebu, kerana umum tahu sebagai anak, 
tukar tiub tahu rahsia rahsia besar abahnya. hishamudin rais akan mewakili 
parti bulan dan bintang yang mesra kepada pakatan rakyat.



by @tiewnama - projek pendedahan 1 per 1 untuk anak muda tahu. kahkahkahkahkah


Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

di negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sembilan - Google Blog Search


Nippon Kayaku intai pelaburan <b>di Negeri Sembilan</b> | N9 Kini - Portal <b>...</b>

Posted: 20 Dec 2012 05:36 AM PST

Seremban, 20 Dis – Negeri Sembilan bakal menerima pelaburan berjumlah $6.5bil yen dari sebuah syarikat Jepun, Nippon Kayaku yang bakal beroperasi di Sendayan.

Di dalam masa yang sama ini akan membuka peluang pekerjaan kepada rakyat di negeri ini.

Bukan sahaja memberikan peluang pekerjaan, pelaburan syarikat tesebut dijangka akan mengiatkan lagi ekonomi negeri di dalam sektor perindustrian dan perkilangan.

Berikut sedutan ucapan Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan ketika berucap di Majlis Malam Mesra Krismas anjuran MCA Negeri Sembilan di City Kingdom, Taman AST, semalam.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved