ads

Khamis, 28 Mac 2013

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 11:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

cerita maya persada: Pemilihan Perajurit Akhir <b>Di</b> Kem <b>Rasah</b>

Posted: 22 Nov 2012 12:50 AM PST

Letihnya tak hilang lagi sehingga hari nie....
Pagi-pagi dah bangun lepas subuh nak bertolak dari Melaka ke Kem Rasah di Seremban...(tak tahu lokasi kat ner)
Kali ini training di Kem Rasah untuk pemilihan terakhir 2012. Anak aku yang bujang nie memang dah minat dia ke arah tu...(semoga perginya tak kembali lagi macam dulu..)
Tepat jam 7.30 p.m aku telah sampai di hadapan Kem Rasah (Markas 1 Briged) rupa-rupanya kem nie dekat sangat dengan Hospital Tuanku Jaafar Seremban, ramai gak yang dah tiba di sana, cari parking and then masuk ke dalam kem (parent dibenarkan masuk, kalau di PUSASDA parent tak dibenarkan masuk) Ramai gak bebudak lelaki yang terpilih ke pemilihan kali ini...
Jam 8.00 a.m ada lak kapten askar nie cakap pada parent @ waris supaya tak perlu tunggu, kalau nak tunggu gak duduk ler di surau di dalam kem dan rehat di sana. Tetapi aku tak, lepas tu aku terus g ke bandar Seremban (siap tanya MP kat mana nak pergi ke sana, maklum ler aku dah lama tak gi..)
(Apa aku buat di Seremban nanti aku citer kemudian..ok...)
Training satu hari di sini termasuklah cek satu badan di RSAT (jangan tanya aku apa tu RSAT aku pun tak tahu), latihan matematik, latihan fizikal berlari 2 round dengan masa yang ditetapkan. Ada gak yang gagal bila diperiksa kesihatan gigi berlubang banyak kalau tak silap tak boleh lebih dari 2 lubang, gagal tapak kaki flat (macam itik lol), ada buasir (nie yang seram bila kapten perempuan periksa satu badan tanpa pakaian tau...he he he), latihan fizikal larian tak capai target dan banyak ler .....akan di reject kalau tak capai peraturannya...
Tu dia anak aku yang pakai beg sandang hijau askar...
Anak aku habis training sampai petang, 6.30 pm baru tamat. Makan dan minum disediakan dan berjemaah bersama abang-abang askar lagi. Bila lulus, surat pemilihan dan penyerapan kemasukan tentera darat akan dapat pada pertengahan Disember nanti dan terus berdaftar dengan tentera darat pada awal januari 2013 di PUSASDA.
Panjang citer lak kali nie...banyak lagi nak citer tapi dah penat jejari nie nak menaip lagi dan lagi......

Bilik Untuk Disewa – Dekat Hospital Tunku Jaafar ,Jalan <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 05:22 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rooms for rent near hospital tunku jaafar and imu, by walking distance can reach,very near to hospital.
-new fully room funish
-one person rm200 per month(included bills)
-two person rm350 per month(included bills)
-washing machine and refrigerator
-March onwards,to move in = 1month rental+1month deposit
-prefer who are working in hospital.

By rumahsewa.com

KELAS HANAN BAKERY <b>DI RASAH</b>, SEREMBAN - "Moh maSak <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2012 11:33 PM PST

Assalamualaikum Bersyukur pada mu ya allah atas kekuatan dan semangat yg telah engkau berikan pada ku' dalam sarat2 mengandung 7bulan ni, semangat buat kelas dan order semakin membara2....seronok lepas pindah bakery baru di rasah ni, setiap mgg sibuk dengan aktiviti, jika tiada kelas, ada order, dan jika banyak order tak buat kelas..baby dlam kandungan semakin aktif dan perut semakin memboyot kehadapan...Insyallah March 2013 ..lahir la seorg putera Abdullah sani.... yg tak sabar-sabar menghitung hari adalah kakak-kakaknye.... husna, huda dan hanan' tiap2 hari melayan tendangan di perut ibu'..kekadang ada je soalan yg kelakar di tanyekan'...Ibu' baby bangun ke tdo?....hari ni dia dah tendang ke belum.... Jarak umur baby dengan hanan ...7tahun'....mungkin bila dah lama tak ada adik yg kecil...masing2 rasa seronok dan semuanya baik hati membantu ibu di dapur' alhamdulilah' Lambat saya update blog bulan dec ni, sbb sibuk dengan kelas dan order' tp hari ni ada kelapangan di bakery' sy nk upload beberapa gambar kelas dan tempahan beberapa gambar tak dapat di upload....sbb blurrrr..nnti sy cuba lagi

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di</b> mambau - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 04:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 03:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cetusan Mukara: Analisa PRU 13 Parlimen <b>di</b> Negeri Sembilan <b>...</b>

Posted: 21 Nov 2012 01:09 AM PST

Parlimen Rasah begitu sinonim dengan kekuatan pengaruh DAP di Negeri Sembilan selain daripada Parlimen Seremban. Kedua-dua institusi ini kebetulan berada dalam satu Daerah Seremban. Dahulu ketika era awal PRU 1959, Rasah dikenali sebagai Parlimen Seremban Barat yang terdiri daripada dun Rantau, Labu dan Rahang.
Rasah juga melalui keadaan yang sama dengan Seremban yang beberapa mengalami perubahan sempadan pilihanrayanya. Kini Rasah terdiri daripada dun Labu, Bukit Kepayang, Rahang, Mambau dan Senawang.

PRU 2008 lalu menyaksikan PR melalui DAP menguasai kemenangan di Rasah dengan memenangi parlimen dan dun Mambau, Bukit Kepayang, Rahang serta Senawang. Manakala Labu dimenangi oleh Umno-BN. Sebagaimana Seremban, wakil BN iaitu MCA dan Gerakan tewas di semua tempat yang ditandingi dalam Rasah.
MCA tewas di Mambau dan Rahang manakala rakan mereka, Gerakan tewas di Bukit Kepayang dan Senawang.

Pengerusi DAP NS, Loke Siew Fook menang dengan majoriti besar iaitu 13,151 undi, peningkatan sebanyak 65.30 peratus daripada majoriti terdahulu yang dimenangi oleh calon MCA-BN, Goh Siow Huat pada PRU 2004. DAP memperolehi undi popular sebanyak 60.5 peratus. Rasah boleh dianggap sebagai manifestasi penolakan masyarakat Cina kepada pengaruh BN yang paling jelas di Negeri Sembilan. Ini kerana empat daripada lima dun dalam Rasah merupakan kawasan majoriti Cina.

Pertarungan di Rasah pada PRU 2008 merupakan pertandingan antara 'kepala' parti iaitu Pengerusi DAP NS melawan Ketua MCA Rasah-Dr Yeow Chai Thiam ( gambar kiri).

Sejarah awal pernah mencatatkan Rasah (Seremban Barat) pada PRU 1959 telah dimenangi oleh calon bebas-Quek Kai Dong yang mengalahkan calon MCA-Perikatan. Lebih manis, calon Front Sosialis menang di dun Labu, Rantau dan Rahang.

Bekas penyandang wakil rakyat Rasah dari MCA-Goh Giat Siow pada PRU 1999 dianggap sebagai 'giant-killer' kepada BN setelah menewaskan tokoh terkemuka DAP-Dr Chen Man Hin dengan majoriti 1,288 undi.

Calon

Loke Siew Fook (gambar kiri) dijangka akan dicalonkan semula sebagai calon DAP bagi Rasah. Walaupun beberapa bulan lalu, beliau pernah memaklumkan tidak akan bertanding di Lobak dan memilih untuk bertanding Chennah pada PRU-13. Atas kapisiti beliau sebagai Pengerusi DAP NS, kebarangkalian untuk menampilkan calon baru di Rasah amat rendah dan kedudukan beliau sebagai calon utama agak terjamin.

Malah Ketua MCA Rasah sendiri-Dr Yeow Chai Thiam ingin 'melarikan' diri dengan menyatakan hasrat untuk bertanding di Seremban. Sebagaimana Loke, beliau sebagai Pengerusi Perhubungan MCA NS mempunyai kapisiti untuk bertanding mana-mana parlimen dalam negeri ini. Namun begitu, hasrat Dr Yeow tidak dipersetujui oleh beberapa pemuka MCA Seremban. Hakikatnya pengaruh MCA dan Gerakan telah 'merundum' longlai di Rasah, Seremban dan Telok Kemang.

Dua nama yang telah disebut-sebut sebagai cadangan calon MCA melawan Loke adalah bekas senator, Lee Chee Keong dan Timbalan Ketua MCA Rasah, Yip Chee Kiong.

Potensi

Agak sukar buat BN samada melalui MCA atau Gerakan untuk membantu merampas kembali Rasah. Kemenangan DAP-PR di Mambau, Bukit Kepayang, Senawang dan Rahang memperlihatkan sokongan kuat lebih 70 peratus pemilih Cina dan kebetulan kempat-empat dun ini adalah kawasan majoriti Cina. Cuma Umno dilihat masih sedikit bernafas utk mempertahankan kemenangan di Labu. Andainya BN menang besar di Labu dan memanipulasi undi tentera di Rahang sekalipun, jika pemilih di Mambau, Bukit Kepayang dan Senawang memihak lebih 60 peratus kepada PR, harapan BN untuk merampas Rasah sangat tipis.

Kajian sokongan oleh BN mengklasifikasikan Rasah sebagai kubu kuat PR dan sukar untuk dimenangi. Namun sekali diingatkan kepada PR, usah terlalu selesa kerana mempertahankan kemenangan itu lebih sukar daripada bertanding untuk memenangi sesuatu kawasan.

Kepastiannya, BN bakal gagal lagi di Rasah kali ini untuk PRU-13.

Bengkel Seri Sembilan bantu OKU | n9kini.net

Posted: 20 Nov 2012 11:47 PM PST

SEREMBAN – "Tidak ku minta lahir ke dunia, tidak ku duga cacat begini, bukan ku minta kasih dan manja, bukan ku rayu bantu simpati."

Pekerja bergambar di hadapan bangunan Bengkel Seri Sembilan, Mambau di Seremban.

Apabila mendengar bait lagu ini, pasti hati akan tersentuh, apatah lagi dinyanyikan dengan melodi muzik yang penuh emosi.

Keadaan itu bukan sesuatu yang asing malahan lagu itu banyak hubungannya dengan golongan orang kurang upaya (OKU), apatah lagi dalam aspek survival mereka untuk mencari sumber kewangan bagi membantu keluarga dan diri sendiri.

Atas kesedaran itulah, Bengkel Seri Sembilan yang terletak di Mambau dekat sini, menjadi teras latihan kepada golongan OKU untuk berdikari sekali gus menambah pendapatan harian mereka.

Pengurus bengkel, Kasim Yunus berkata, objektif penubuhan pusat latihan itu adalah bagi membantu menggalakkan golongan OKU menjalani program peningkatan hidup di bawah latihan kemahiran dan kecekapan kerja.

"Di bengkel ini, kita mewujudkan peluang pekerjaan kepada golongan OKU dan hasilnya, ramai yang mendapat faedah dengan wujudnya bengkel ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini baru-baru ini.

Tambah Kasim, bengkel itu dibuka dan digunakan golongan OKU yang cacat anggota, pendengaran, penglihatan dan masalah akal.

"Sumber kerja utama di sini ialah membuat sampul surat pelbagai saiz dan bentuk yang ditempah pelbagai agensi kerajaan, badan berkanun dan pihak berkuasa tempatan.

"Mereka yang bekerja di sini juga dilatih dalam kerja menjahit dan sejak itu, bengkel ini menerima tempatan jahitan baju kurung dan baju Melayu, kemeja, cadar serta baju korporat," ujarnya.

Menurut Kasim, dia berharap dapat menjadikan Bengkel Seri Sembilan sebagai sebuah institusi latihan kemahiran OKU yang besar serta dilengkapi pelbagai kemudahan.

"Sudah sampai masanya bengkel ini dinaik taraf dan saya mahu melihat suatu masa kelak, semua pekerja dan pihak pengurusan di bengkel ini dikendalikan sendiri golongan OKU. Kebanyakan mereka telah menetap di sini dan cukup komited dalam memajukan diri," tegasnya.

Jelas Kasim, semua pekerja di bengkel ini mendapat gaji bulanan dan mencarum dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) selain bantuan elaun pekerja cacat daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

"Kami menyediakan kemudahan tempat tinggal, makan, tempat riadah dan aktiviti sukan serta kebudayaan. Saya mahu mereka merasai hidup seperti di rumah sendiri," jelasnya.

Tambah beliau, golongan OKU yang mempunyai kemahiran menjahit boleh ke bengkel itu untuk bekerja di samping menjadi tenaga pengajar kepada rakan-rakan mereka dan boleh menghubunginya di talian 012-4026158.

rumah nabil <b>di mambau</b> dipecah masuk sekumpulan penjenayah

Posted: 29 Feb 2012 04:00 PM PST

Nak Sihat, Nak Kurus??Cuba tengok kat sini
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

SEREMBAN 29 Feb. – Kediaman pelawak terkenal tanah air, Ahmad Nabil Ahmad atau lebih dikenali sebagai Nabil dipecah masuk sekumpulan penjenayah di Kampung Masjid, Mambau di sini hari ini.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira pukul 9.55 pagi apabila penjenayah itu memecah masuk rumah keluarga juara Raja Lawak musim kedua itu yang kini dihuni bapa saudaranya melalui bahagian belakang rumah itu.

Menurut bapa saudaranya, Rahmat Abd. Latiff, 55, kejadian disedari sebaik sahaja dia tiba di rumah selepas pulang menghantar anak perempuannya ke tempat kerja di sebuah pusat beli-belah berhampiran.

"Saya nampak pintu belakang rumah sudah terbuka dan kesan umpil pada jeriji tingkap di salah sebuah bilik tingkat bawah.

"Tanpa berlengah, saya bergegas masuk ke dalam rumah dan mendapati bilik tidur diselongkar, habis semua pakaian sudah bersepah di atas lantai," katanya ketika ditemui di rumah itu hari ini.

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


KAUNTER ADUAN BERGERAK <b>DI</b> ECONSAVE <b>BAHAU</b> - Public <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2013 11:53 PM PST

BAHAU, 16 FEBRUARI 2013 – Biro Pengaduan Awam (BPA) Melaka/Negeri Sembilan telah mengadakan Program Kaunter Aduan Bergerak (KAB) di Econsave Bahau, Negeri Sembilan. Program ini diadakan bermula jam 2.00 petang hingga 6.00 petang.
Program ini juga secara tidak langsung program ni dapat mempromosikan BPA serta memberi pendedahan kepada penduduk sekitar Bahau mengenai peranan dan tanggungjawab BPA serta kaedah membuat aduan dan aduan yang diurus oleh BPA.  Seramai 15 orang pengunjung telah mengunjungi kaunter KAB Econsave Bahau dan empat aduan telah direkodkan sepanjang program berlangsung.






BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di bahau</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2013 01:15 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

CERITO N9: Penjaja dan peniaga <b>Ampangan</b> puas hati.

Posted: 23 Jan 2013 03:30 AM PST

SEREMBAN - Penjaja dan peniaga kecil Melayu yang menjalankan perniagaan terutamanya kedai makan di Ampangan, dekat sini berpuas hati dengan bangunan sementara yang dibina kerajaan bagi meneruskan operasi harian mereka.
Menurut mereka, bangunan itu dilengkapi dengan pelbagai kemudahan asas seperti air dan elektrik, selain selesa untuk dikunjungi pelanggan.
Seorang peniaga, Azizah Aziz, 65, berkata, dia merupakan orang pertama yang berpindah ke bangunan sementara itu, selepas kerajaan negeri merobohkan bangunan lama untuk mendirikan sebuah kompleks perniagaan di situ.
"Kita amat menyokong pembangunan ini, apatah lagi memberikan keselesaan pada masa hadapan kepada pengunjung dan peniaga di pusat penjaja Ampangan ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Tegasnya, biarpun ia cuma bangunan sementara jelas sekali kerajaan tidak melakukannya sambil lewa, sebaliknya telah mengambil kira pelbagai aspek.
"Pusat penjaja yang lama dahulu terlalu sempit dan sebab itulah kerajaan mahu membangunkannya. Lagipun bangunan itu sudah uzur. Terima kasih kerana prihatin dengan nasib peniaga dan penjaja di sini," ujarnya.

Azizah berkata, ketika ini bekalan air dan elektrik diberikan percuma oleh kerajaan sehingga bangunan sebenar siap kelak.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Persatuan Penjaja dan Peniaga Cawangan Bandar Baru Ampangan, Zainal Abidin Harun, 54, memberitahu, pihaknya berterima kasih di atas usaha kerajaan membangunkan pusat penjaja di situ, sekali gus memberi imej baru kepada penduduk di Ampangan.

"Kita ketepikan masalah yang dihadapi penjaja. Apa yang perlu dinyatakan ialah rasa syukur dengan usaha kerajaan untuk menaik taraf pusat penjaja di Ampangan ini," katanya.

Bendahari persatuan itu, Aslinah Ali, 50, yang telah berniaga selama 22 tahun di situ melihat perubahan ini sesuatu yang dinantikan ramai peniaga di situ.

"Tempat lama dahulu terlalu banyak masalah, kedai sudah uzur, longkang sering tersumbat, tandas pula tidak berfungsi dengan baik, malah kebersihan juga sukar dijaga sehingga menyebabkan perniagaan kami merosot.

"Kami berharap dengan bangunan sementara serta pembangunan kompleks yang baru kelak, ia akan dapat menarik kehadiran pengunjung yang lebih ramai ke pusat perniagaan ini," katanya.

Bagaimanapun, Aslinah berharap kerajaan dapat membantu menyediakan lebih banyak tong sampah besar dan meletakkan papan tanda yang lebih jelas supaya orang ramai sedar kewujudan bangunan sementara itu.

Pada September lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menyempurnakan Majlis Pecah Tanah Pembinaan Bangunan Baru Pusat Penjaja Ampangan bernilai RM8.9 juta.

Kerja-kerja pembinaan Kompleks Medan Selera Ampangan yang didirikan di atas tapak berkeluasan 2.2 hektar itu dijangka siap pada April 2014.

Bangunan yang berkonsepkan Istana Lama Seri Menanti itu bakal menempatkan 60 buah lot kedai dengan kemudahan 600 tempat duduk berbanding bangunan lama yang menempatkan 40 gerai dan kurang daripada 500 tempat duduk.


Sumber © Utusan Melayu (M) Bhd

KHOBAR ORANG NOGORI: Kemajuan <b>Bahau</b> atas usaha BN

Posted: 26 Mar 2013 04:03 PM PDT

Oleh SAJIDA ASARULAH KHAN
utusanN9@utusan.com.my

Pembangunan di Bahau, Negeri Sembilan terus berkembang pesat kerana mendapat bantuan daripada kerajaan Barisan Nasional. - utusan/SAJIDA ASARULAH KHAN

JEMPOL 25 Mac - Kerajaan Barisan Nasional (BN) terus membantu meningkatkan pembangunan di kawasan pembangkang demi memastikan rakyat di kawasan tersebut tidak tersisih.
Ahli Parlimen Jempol, Datuk Lilah Yassin (gambar) berkata, walaupun Bahau dikuasai oleh DAP, BN mahu kawasan tersebut terus maju dan tidak tercicir dari pelbagai aspek.
''Rakyat perlu sedar bahawa pembangunan dan kemudahan yang mereka peroleh di Bahau bukan datang daripada pihak pembangkang.
''Kita tidak mahu rakyat tertipu apabila melihat Bahau semakin maju di bawah DAP. Memang Bahau semakin maju, tetapi atas usaha kerajaan BN. Semua peruntukan datang daripada kerajaan negeri mahupun Persekutuan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Tambahnya, kegagalan DAP Bahau menyelesaikan masalah rakyat telah membuka ruang kepada BN untuk memenangi kerusi bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bahau dalam pilihan raya umum akan datang.
''Ada sebahagian masyarakat di Bahau telah melahirkan rasa tidak puas hati apabila banyak masalah tidak diselesaikan di bawah kepimpinan DAP.
''Rakyat sendiri sudah boleh menilai masa depan mereka jika DAP terus menjadi pemimpin di kawasan mereka. Kita juga pasti mereka tidak akan menggadaikan masa depan kawasan mereka dengan cara memberi peluang kepada DAP untuk terus menguasai Bahau,'' katanya.
Lilah menjelaskan, pihaknya yakin Bahau boleh menjadi milik BN khususnya dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang.
''Selain pengundi Cina yang merupakan majoriti penduduk di Bahau, 70 peratus masyarakat India di Bahau kini menyokong kerajaan," katanya.
Beliau menjelaskan, BN telah menyediakan beberapa cara untuk memenangi hati rakyat malah parti itu telah lama bersiap sedia untuk berjuang dalam pilihan raya umum ini.
''Selain stesen kereta api yang bakal berwajah baru, kerajaan juga telah membina lampu limpah di padang Bahau dengan kos dianggarkan bernilai RM500,000. Kini rakyat tidak perlu risau jika mahu menggunakan padang di waktu malam kerana kita telah mengatasi masalah tersebut.
''Selain itu Majlis Daerah Jempol (MDJL) sedang membina premis perniagaan di pekan ini dengan kos RM200,000. Premis lima pintu ini terletak di tepi jalan utama dan mempunyai kemudahan tandas bagi setiap unit kedai," jelasnya.

05 di senawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di senawang - Google Blog Search


Sukan Komuniti DUN <b>Sikamat</b> - FUTSAL - persatuan penduduk <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2013 03:27 AM PST

As-salam dan Selamat Sejahtera kepada semua warga taman,
Program Anak Muda Sikamat anjuran bersama Kelab Komuniti DUN Sikamat, Belia Warisan Sri Pulai dan Persatuan Penduduk Taman Sri Pulai 1 akan menganjurkan pertandingan Futsal Lelaki dan Perempuan seperti berikut :-
Tempat   : Gelanggang Serbaguna Taman Sri Pulai Fasa 1
Tarikh     :  17/03/2013 (Ahad)
1. Penyertaan tertutup untuk penduduk yg menetap di DUN Sikamat
2. Had umur 18 tahun hingga  40 tahun sahaja
3. Pertandingan  akan berakhir pada jam 5 petang.
4. Majlis penyampaian hadiah akan di adakan  di Taman College Height, Sikamat
5. Tiada bayaran penyertaan
6. Keputusan penganjur muktamad.
Sementara itu terdapat 2 acara sukan yang akan dijalankan secara serentak pada 17/3/2013 iaitu
1. Sepak takraw akan di adakan di Taman Desa Rhu
2. Bola Jaring akan di adakan di Taman Pelangi.

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


Truth Nothing But The Truth: SPRM vs YB <b>LENGGENG</b>

Posted: 15 Mar 2013 07:58 PM PDT

16 Mac, 2013 YAB Dato Seri Utama Najib bin Tun Abd Razak akan bertandang semula ke Negeri Sembilan.  Kehadiran PM pada malam ini merupakan lawatan kerja terakhir beliau ke negeri beradat sebelum pembubaran Dewan Undangan Negeri, Negeri Sembilan yang akan tamat tempoh bagi penggal ke 12 pada 26 Mac ini.

Yang Amat Berhormat Dato Seri Utama Haji Mohamad bin Hj Hasan dalam kenyataan beliau selepas mesyuarat EXCO pada hari Rabu lepas memberitahu bahawa apabila tempoh dewan undangan berakhir tanpa pembubaran parlimen Malaysia, secara automatik ia akan terbubar dan beliau akan memimpin kerajaan sementara sehingga PRU ke 13 dan pembentukan kerajaan baru. Kerajaan Negeri Sembiloan di bawah BN difahamkan akan teus dikuasai oleh parti BN dan melalui gerakerja dan sokongan rakyat hasil kerja berterusan kepimpinan Tok Mat tidak boleh dipertikaikan PR akan menggigit jari di NSDK.
Kehadiran PM pada malam ini dalam majlis bersama MCA Negeri Sembilan selepas dua hari Mahkamah Tinggi Seremban membuat keputusan bahawa ADUN Lenggeng dari UMNO dibebaskan dan dilepaskan tidak bersalah dalam pertuduhan rasuah. Banyak pihak beranggapan bahawa ini tekanan pihak kerajaan yang menentukan keputusan penghakiman. Tetapi perlu diingat bahawa Hakim yang membuat keputusan tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak. Bahkan daripada sumber yang boleh percayai bahawa YA Dato Siti Mariah Hj Ahmad merupakan hakim yang pakar undang-undang dan mempunyai pengalaman luas dalam kes jenayah termasuk kes rasuah. Jangan ada mana-mana pihak termasuk pihak pembangkang yang selama ini mengharapkan orang UMNO perlu dijatuhi hukuman walau ternyata ia tidak bersalah. Kepada pembangkang tiada seorang pun orang kerajaan yang jujur dan bersih. Hanya di kalangan mereka sahaja yang dikategorikan bersih seperti Anwar Ibrahim, Tian Chua, Mat Sabu dan ramai lagi.
Di Lenggeng ada di kalangan calon-calon yang mengangkat diri mereka sebagai winnable candidate sudah mula meroyan takut nama mereka terkeluar apabila keputusan mahkamah berpihak kepada ADUN Lenggeng.
Sejarah Bahagian Seremban memang semua orang tahu. Apabila Dato Ishak memimpin bahagian tersebut bermula tahun 1982 , dia tidak pernah cuba untuk meningkatkan kemajuan bahagian Seremban khususnya borang Melayu. Dia cuba menjadi hero untuk kepentingan peribadinya. Cakap dia semua betul dan orang lain di Bahagian Seremban tidak akan diberi ruang untuk maju sebagai pemimpin masa depan.
Zaman kegemilangan Dato Ishak sepatutnya telah berkahir selepas tidak lagi menjadi calon dalam PRU ke 12. Tetapi dengan taktik jahat dan kotor dia bersama dengan kuncu-kuncunya di bahagian Seremban menyebabkan YB Lenggeng dan Mohd Nor Awang didakwa di mahkamah.
Dalam tempoh pendakwaan YB Lenggeng oleh SPRM yang boleh dikatakan menjadi kuda Dato Ishak Ismail, dimana sahaja dia berucap sudah pasti dia akan menelanjangkan YB Lenggeng dan Mohd Nor Awang. Inilah gambaran sebenar pemimpin UMNO yang dikatakan bersemangat Melayu tetapi sebenar mempunyai hati yang sangat busuk.
Di Negeri Sembilan Dato Ishak bukan sahaja memburukkan orang UMNO disekitarnya tetapi sasaran utama ialah YAB Menteri Besar Negeri Sembilan. Semua tahu Dato Ishak bercita-cita untuk menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan. Cita-cita ini telah lama disimpan. Apabila Tan Sri Isa tidak lagi bertanding sebagai ADUN Linggi dan berpindah ke Parlimen Jempol dalam tahun 2004, Dato Ishak telah mencanangkan dia akan jadi MB. Juak-juak dia di bahagian Seremban telah menempah blazer untuk mengiringi Dato Ishak apabila diisytiharkan jadi MB kelak. Tapi Allah lebih berkuasa dan lebih mengetahui apa dalam isi hati seseorang. Jika dia menjadi MB Negeri Sembilan, lebih separuh NS akan dijualkannya atau diagihkan kepada langau-langau dia.
Niat Dato Ishak untuk jadi calon dalam PRU ke 13 masih membara. Dengan mengharapkan sokongan daripada 7 hingga lapan orang Ketua UMNO cawangan di Bahagian Seremban, dia mengimpikan DUN Sikamat untuk comeback.  Tapi sedarlah bahawa orang Sikamat pun bukan mahukan dia lagi. Ramai yang telah berikrar untuk mengundi pembangkang jika inilah calon pilihan PM.
PM jika melihat Tranformasi Negara boleh diterima oleh rakyat bawahan, jangan takut meletakkan calon-calon yang diterima rakyat. Sekiranya YB Lenggeng telah didapati tidak bersalah oleh mahkamah kenapa tidak mungkin beliau dicalonkan semula di DUN Lenggeng.
Orang Lenggeng berdasarkan tinjauan yang dibuat oleh JS sendiri sangat menyenangi YB ini. Mencari calon berwibawa di Lenggeng bukan mudah. Jangan sesuka hati meletakkan orang Dato Ishak di Lenggeng. Jika ini ini berlaku maka akan terus bergolak kepimpinan UMNO Negeri Sembilan sekira "Orang Sahak" diletakkan di Lenggeng.
Tranformasi bukan sekadar slogan. Ia perlu dipraktikkan.  Maka adalah lebih baik mengekalkan calon yang sedia ada kerana pihak pembangkang telah kehabisan peluru di Lenggeng. Walaupun Anwar Ibrahim dan Nik Aziz yang turun di Lenggeng, sekira YB Mustafa dikekalkan di Lenggeng, BN pasti menang.

PAS Negeri Sembilan: Makan Malam bersama Tok Guru <b>di Lenggeng</b>

Posted: 15 Jan 2013 11:04 PM PST

Tabung Pilihanraya Umum ke 13 PAS Negeri Sembilan

Kepada mereka yang ingin menyumbang sila salurkan terus ke akaun berikut :

Nama akaun : BADAN PERHUBUNGAN PAS NEGERI SEMBILAN

No akaun : 05030010000462

Bank : Bank Islam Malaysia Berhad

Hubungi Hj Ramli 013-8835185

Nama akaun : PAS KAWASAN REMBAU

No akaun : 05-012-01-007334-7

Bank : Bank Islam Malaysia Berhad

Hubungi Sdr Hamizi 012-2832458

Nama akaun : PAS DUN PAROI

No akaun : 05012010063902

Bank : Bank Islam Malaysia Berhad

Hubungi Hj Fisol 019-3440826

Nama akaun : MTD PAS CHEMBONG

No akaun : 0501-0000394-10-0

Bank : CIMB ISLAMIC

Hubungi Ustaz Nazri 019-3457690

Nama akaun : PAS MTD DUN KOTA

No akaun : 05-021-02-011755-8

Bank : Bank Islam Malaysia Berhad

Hubungi Hj Roni 012-2268230

BOIKOT UTUSAN, BERITA, METRO, KOSMO

JOM BOIKOT SEMUA AKHBAR BERBAHASA MELAYU SELAGI IKLAN JUDI DAN KEPUTUSAN JUDI DISIARKAN.

MAKLUMAT LANJUT DI PMBAJ

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Mar 2013 03:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 04:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 03:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cetusan Mukara: Analisa PRU 13 Parlimen <b>di</b> Negeri Sembilan <b>...</b>

Posted: 21 Nov 2012 01:09 AM PST

Parlimen Rasah begitu sinonim dengan kekuatan pengaruh DAP di Negeri Sembilan selain daripada Parlimen Seremban. Kedua-dua institusi ini kebetulan berada dalam satu Daerah Seremban. Dahulu ketika era awal PRU 1959, Rasah dikenali sebagai Parlimen Seremban Barat yang terdiri daripada dun Rantau, Labu dan Rahang.
Rasah juga melalui keadaan yang sama dengan Seremban yang beberapa mengalami perubahan sempadan pilihanrayanya. Kini Rasah terdiri daripada dun Labu, Bukit Kepayang, Rahang, Mambau dan Senawang.

PRU 2008 lalu menyaksikan PR melalui DAP menguasai kemenangan di Rasah dengan memenangi parlimen dan dun Mambau, Bukit Kepayang, Rahang serta Senawang. Manakala Labu dimenangi oleh Umno-BN. Sebagaimana Seremban, wakil BN iaitu MCA dan Gerakan tewas di semua tempat yang ditandingi dalam Rasah.
MCA tewas di Mambau dan Rahang manakala rakan mereka, Gerakan tewas di Bukit Kepayang dan Senawang.

Pengerusi DAP NS, Loke Siew Fook menang dengan majoriti besar iaitu 13,151 undi, peningkatan sebanyak 65.30 peratus daripada majoriti terdahulu yang dimenangi oleh calon MCA-BN, Goh Siow Huat pada PRU 2004. DAP memperolehi undi popular sebanyak 60.5 peratus. Rasah boleh dianggap sebagai manifestasi penolakan masyarakat Cina kepada pengaruh BN yang paling jelas di Negeri Sembilan. Ini kerana empat daripada lima dun dalam Rasah merupakan kawasan majoriti Cina.

Pertarungan di Rasah pada PRU 2008 merupakan pertandingan antara 'kepala' parti iaitu Pengerusi DAP NS melawan Ketua MCA Rasah-Dr Yeow Chai Thiam ( gambar kiri).

Sejarah awal pernah mencatatkan Rasah (Seremban Barat) pada PRU 1959 telah dimenangi oleh calon bebas-Quek Kai Dong yang mengalahkan calon MCA-Perikatan. Lebih manis, calon Front Sosialis menang di dun Labu, Rantau dan Rahang.

Bekas penyandang wakil rakyat Rasah dari MCA-Goh Giat Siow pada PRU 1999 dianggap sebagai 'giant-killer' kepada BN setelah menewaskan tokoh terkemuka DAP-Dr Chen Man Hin dengan majoriti 1,288 undi.

Calon

Loke Siew Fook (gambar kiri) dijangka akan dicalonkan semula sebagai calon DAP bagi Rasah. Walaupun beberapa bulan lalu, beliau pernah memaklumkan tidak akan bertanding di Lobak dan memilih untuk bertanding Chennah pada PRU-13. Atas kapisiti beliau sebagai Pengerusi DAP NS, kebarangkalian untuk menampilkan calon baru di Rasah amat rendah dan kedudukan beliau sebagai calon utama agak terjamin.

Malah Ketua MCA Rasah sendiri-Dr Yeow Chai Thiam ingin 'melarikan' diri dengan menyatakan hasrat untuk bertanding di Seremban. Sebagaimana Loke, beliau sebagai Pengerusi Perhubungan MCA NS mempunyai kapisiti untuk bertanding mana-mana parlimen dalam negeri ini. Namun begitu, hasrat Dr Yeow tidak dipersetujui oleh beberapa pemuka MCA Seremban. Hakikatnya pengaruh MCA dan Gerakan telah 'merundum' longlai di Rasah, Seremban dan Telok Kemang.

Dua nama yang telah disebut-sebut sebagai cadangan calon MCA melawan Loke adalah bekas senator, Lee Chee Keong dan Timbalan Ketua MCA Rasah, Yip Chee Kiong.

Potensi

Agak sukar buat BN samada melalui MCA atau Gerakan untuk membantu merampas kembali Rasah. Kemenangan DAP-PR di Mambau, Bukit Kepayang, Senawang dan Rahang memperlihatkan sokongan kuat lebih 70 peratus pemilih Cina dan kebetulan kempat-empat dun ini adalah kawasan majoriti Cina. Cuma Umno dilihat masih sedikit bernafas utk mempertahankan kemenangan di Labu. Andainya BN menang besar di Labu dan memanipulasi undi tentera di Rahang sekalipun, jika pemilih di Mambau, Bukit Kepayang dan Senawang memihak lebih 60 peratus kepada PR, harapan BN untuk merampas Rasah sangat tipis.

Kajian sokongan oleh BN mengklasifikasikan Rasah sebagai kubu kuat PR dan sukar untuk dimenangi. Namun sekali diingatkan kepada PR, usah terlalu selesa kerana mempertahankan kemenangan itu lebih sukar daripada bertanding untuk memenangi sesuatu kawasan.

Kepastiannya, BN bakal gagal lagi di Rasah kali ini untuk PRU-13.

Bengkel Seri Sembilan bantu OKU | n9kini.net

Posted: 20 Nov 2012 11:47 PM PST

SEREMBAN – "Tidak ku minta lahir ke dunia, tidak ku duga cacat begini, bukan ku minta kasih dan manja, bukan ku rayu bantu simpati."

Pekerja bergambar di hadapan bangunan Bengkel Seri Sembilan, Mambau di Seremban.

Apabila mendengar bait lagu ini, pasti hati akan tersentuh, apatah lagi dinyanyikan dengan melodi muzik yang penuh emosi.

Keadaan itu bukan sesuatu yang asing malahan lagu itu banyak hubungannya dengan golongan orang kurang upaya (OKU), apatah lagi dalam aspek survival mereka untuk mencari sumber kewangan bagi membantu keluarga dan diri sendiri.

Atas kesedaran itulah, Bengkel Seri Sembilan yang terletak di Mambau dekat sini, menjadi teras latihan kepada golongan OKU untuk berdikari sekali gus menambah pendapatan harian mereka.

Pengurus bengkel, Kasim Yunus berkata, objektif penubuhan pusat latihan itu adalah bagi membantu menggalakkan golongan OKU menjalani program peningkatan hidup di bawah latihan kemahiran dan kecekapan kerja.

"Di bengkel ini, kita mewujudkan peluang pekerjaan kepada golongan OKU dan hasilnya, ramai yang mendapat faedah dengan wujudnya bengkel ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini baru-baru ini.

Tambah Kasim, bengkel itu dibuka dan digunakan golongan OKU yang cacat anggota, pendengaran, penglihatan dan masalah akal.

"Sumber kerja utama di sini ialah membuat sampul surat pelbagai saiz dan bentuk yang ditempah pelbagai agensi kerajaan, badan berkanun dan pihak berkuasa tempatan.

"Mereka yang bekerja di sini juga dilatih dalam kerja menjahit dan sejak itu, bengkel ini menerima tempatan jahitan baju kurung dan baju Melayu, kemeja, cadar serta baju korporat," ujarnya.

Menurut Kasim, dia berharap dapat menjadikan Bengkel Seri Sembilan sebagai sebuah institusi latihan kemahiran OKU yang besar serta dilengkapi pelbagai kemudahan.

"Sudah sampai masanya bengkel ini dinaik taraf dan saya mahu melihat suatu masa kelak, semua pekerja dan pihak pengurusan di bengkel ini dikendalikan sendiri golongan OKU. Kebanyakan mereka telah menetap di sini dan cukup komited dalam memajukan diri," tegasnya.

Jelas Kasim, semua pekerja di bengkel ini mendapat gaji bulanan dan mencarum dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) selain bantuan elaun pekerja cacat daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

"Kami menyediakan kemudahan tempat tinggal, makan, tempat riadah dan aktiviti sukan serta kebudayaan. Saya mahu mereka merasai hidup seperti di rumah sendiri," jelasnya.

Tambah beliau, golongan OKU yang mempunyai kemahiran menjahit boleh ke bengkel itu untuk bekerja di samping menjadi tenaga pengajar kepada rakan-rakan mereka dan boleh menghubunginya di talian 012-4026158.

rumah nabil <b>di mambau</b> dipecah masuk sekumpulan penjenayah

Posted: 29 Feb 2012 04:00 PM PST

Nak Sihat, Nak Kurus??Cuba tengok kat sini
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

SEREMBAN 29 Feb. – Kediaman pelawak terkenal tanah air, Ahmad Nabil Ahmad atau lebih dikenali sebagai Nabil dipecah masuk sekumpulan penjenayah di Kampung Masjid, Mambau di sini hari ini.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira pukul 9.55 pagi apabila penjenayah itu memecah masuk rumah keluarga juara Raja Lawak musim kedua itu yang kini dihuni bapa saudaranya melalui bahagian belakang rumah itu.

Menurut bapa saudaranya, Rahmat Abd. Latiff, 55, kejadian disedari sebaik sahaja dia tiba di rumah selepas pulang menghantar anak perempuannya ke tempat kerja di sebuah pusat beli-belah berhampiran.

"Saya nampak pintu belakang rumah sudah terbuka dan kesan umpil pada jeriji tingkap di salah sebuah bilik tingkat bawah.

"Tanpa berlengah, saya bergegas masuk ke dalam rumah dan mendapati bilik tidur diselongkar, habis semua pakaian sudah bersepah di atas lantai," katanya ketika ditemui di rumah itu hari ini.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2013 03:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jengka 19: Kosmo Online

Posted: 09 Feb 2013 07:43 AM PST


Aliran trafik masih bergerak perlahan malam ini

Posted:

Aliran trafik masih bergerak perlahan malam ini

Aliran trafik masih bergerak perlahan malam ini

09/02/2013 10:10pm

KUALA LUMPUR — Aliran trafik di beberapa lebuh raya dilapor masih lagi bergerak perlahan malam ini apabila warga kota mula pulang kampung sempena sambutan Tahun Baharu Cina esok.

Menurut laman Twitter Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM), trafik masih perlahan dari Behrang ke Ladang Bikam.

Trafik juga sesak sebelum dan selepas Terowong Menora ke arah Kuala Kangsar serta terdapat kemalangan di Kilometer 147.7 arah utara di Bukit Tambun dan Juru.

Menurut laman itu, trafik masih perlahan dari Ayer Hitam ke Yong Peng kerana keadaan cuaca dan hujan.

Laman Twitter PLUS pula melaporkan, trafik perlahan di Kilometer 87.6 arah selatan Gurun ke Sungai Petani, yang melibatkan lorong kecemasan kerana berlaku kemalangan.

PLUS dan LLM menasihati pengguna lebuh raya supaya memandu dengan berhati-hati dalam cuaca hujan selain mengawasi jarak keselamatan kenderaan mereka. — BERNAMA

Dua suspek kes rompak maut motosikal terbabas

Posted:

Dua suspek kes rompak maut motosikal terbabas

Dua suspek kes rompak maut motosikal terbabas

09/02/2013 10:09pm

SEREMBAN — Dua lelaki suspek kes rompak terbunuh selepas motosikal yang ditunggangi mereka terbabas ketika cuba melarikan diri dari buruan polis di susur masuk ke Mambau, Lebuhraya Seremban-Port Dickson berhampiran Plaza Tol Mambau, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superitendan Abd. Wahab Harun berkata, dalam kejadian pada 12.45 tengah hari itu, kedua-dua suspek yang menunggang dua motosikal berasingan itu dipercayai melarikan diri selepas melakukan satu rompakan di sebuah kedai kek di Batu 6, Telok Kemang, Port Dickson dekat sini.

"Pihak polis menerima laporan berhubung kejadian rompakan membabitkan dua suspek berusia 21 dan 27 tahun itu kira-kira 12.30 tengah hari dan sebaik menerima laporan, anggota peronda polis telah dapat mengesan motosikal yang ditunggangi suspek berada di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Mambau, lebuhraya itu.

"Apabila anggota polis berkenaan menghampiri kedua-dua lelaki ini mereka terus melarikan diri dan pasukan polis itu telah mengejar mereka," katanya ketika dihubungi di sini.

Katanya, sebaik tiba di selekoh berhampiran susur masuk ke Mambau, kedua-dua suspek gagal mengawal motosikal masing-masing sebelum terbabas dan melanggar pembahagi jalan.

Katanya, seorang daripada suspek itu maut di tempat kejadian akibat cedera parah di badan dan kepala, manakala seorang lagi meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja"afar, di sini.

Menurut Abd. Wahab, hasil pemeriksaan ke atas mangsa, polis menemui dua telefon bimbit jenis iPhone 4 dan Samsung S2 serta dua bilah parang yang dipercayai digunakan ketika melakukan rompakan itu.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana mendatangan kecederaan ketika merompak dan Seksyen 395 kanun Keseksaan kerana rompakan berkumpulan. — BERNAMA

Curi kabel: 7 ditahan, lebih 100 kg kabel ditemui semula

Posted:

Curi kabel: 7 ditahan, lebih 100 kg kabel ditemui semula

Curi kabel: 7 ditahan, lebih 100 kg kabel ditemui semula

09/02/2013 10:07pm

KULIM — Polis berjaya melumpuhkan satu sindiket membeli dan menjual kabel tembaga ekoran penahanan tujuh orang termasuk seorang wanita di sebuah premis membeli barang-barang lusuh, di Jalan Sungai Ular, di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Polis Kedah, ACP Mohd. Nashir Ya berkata, semua suspek berusia 22 hingga 71 tahun itu ditahan dalam serbuan oleh sekumpulan anggota polis ke atas premis berkenaan kira-kira pukul 11.30 pagi.

Beliau berkata, sindiket berkenaan dipercayai mencuri kabel tembaga milik Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Telekom Malaysia Bhd (TM).

"Dalam serbuan itu juga hampir 100 kilogram kabel tembaga yang belum dan sudah diproses ditemui tersimpan dalam beberapa karung di premis tersebut dan semua suspek dipercayai bekerja di premis itu," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata, serbuan berkenaan dibuat ekoran penahanan sepasang suami isteri dalam satu sekatan jalan raya di Sungai Kecil Ilir, Bandar Baharu dekat sini pada 31 Januari lalu. "Suspek lelaki berusia 25 tahun dan wanita berusia 24 tahun itu didapati mempunyai rekod jenayah termasuk curi kabel dan suspek telah membawa pihak polis ke premis ini," katanya.

Menurut Mohd. Nashir, semua suspek direman mengikut Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah. — BERNAMA

Sunday, 10 February 2013 - Shafie Nor

Posted: 09 Feb 2013 08:08 AM PST

2 suspek kes rompak maut, motosikal terbabas ketika dikejar polis

SEREMBAN, SABTU, 09 Februari, 2013: Dua lelaki suspek kes rompak terbunuh selepas motosikal yang ditunggangi mereka terbabas ketika cuba melarikan diri dari buruan polis di susur masuk ke Mambau, Lebuh Raya Seremban-Port Dickson berhampiran Plaza Tol Mambau, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superitendan Abd. Wahab Harun berkata, dalam kejadian pada 12.45 tengah hari itu, kedua-dua suspek yang menunggang dua motosikal berasingan itu dipercayai melarikan diri selepas melakukan satu rompakan di sebuah kedai kek di Batu 6, Telok Kemang, Port Dickson dekat sini.

"Pihak polis menerima laporan berhubung kejadian rompakan membabitkan dua suspek berusia 21 dan 27 tahun itu kira-kira 12.30 tengah hari dan sebaik menerima laporan, anggota peronda polis telah dapat mengesan motosikal yang ditunggangi suspek berada di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Mambau, lebuh raya itu.

"Apabila anggota polis berkenaan menghampiri kedua-dua lelaki ini mereka terus melarikan diri dan pasukan polis itu telah mengejar mereka," katanya ketika dihubungi di sini.

Katanya, sebaik tiba di selekoh berhampiran susur masuk ke Mambau, kedua-dua suspek gagal mengawal motosikal masing-masing sebelum terbabas dan melanggar pembahagi jalan.

Katanya, seorang daripada suspek itu maut di tempat kejadian akibat cedera parah di badan dan kepala, manakala seorang lagi meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja'afar di sini.

Menurut Abd. Wahab hasil pemeriksaan ke atas mangsa, polis menemui dua telefon bimbit jenis iPhone 4 dan Samsung S2 serta dua bilah parang yang dipercayai digunakan ketika melakukan rompakan itu.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana mendatangan kecederaan ketika merompak dan Seksyen 395 kanun Keseksaan kerana rompakan berkumpulan. - BERNAMA 

Ceramah Penerangan Isu Isu Semasa <b>di Mambau</b> - Pertubuhan <b>...</b>

Posted: 28 Jan 2013 07:04 PM PST

27 Januari 2013, Seremban : Satu Program Ceramah Penenrangan Isu-Isu Semasa telah diadakan bertempat di Taman Kelab Tuanku, Mambau, Seremban. Program ini dianjurkan oleh Pusat Daerah Mengundi (PDM) Taman Kelab Tuanku.
Penceramah undangan bagi program kali ini adalag Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail, Presiden Pertubuhan Alumni Debat Malaysia (ADAM). Beliau telah menyampaikan ceramah mulai jam 9.00 malam hingga ke jam 11.00 malam.
Program ceramah ini telah berlangsung di kediaman En Zainudin, Ketua UMNO Cawangan Taman Kelab Tuanku.
Berikut dikongsikan gambar-gambar yang telah sempat dirakamkan di sepanjang program tersebut dilangsungkan.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 03:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

rumah nabil <b>di mambau</b> dipecah masuk sekumpulan penjenayah

Posted: 29 Feb 2012 04:00 PM PST

Mencari Kerja Sambilan (Part Time) Di Rumah? Klik Sini!
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

SEREMBAN 29 Feb. – Kediaman pelawak terkenal tanah air, Ahmad Nabil Ahmad atau lebih dikenali sebagai Nabil dipecah masuk sekumpulan penjenayah di Kampung Masjid, Mambau di sini hari ini.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira pukul 9.55 pagi apabila penjenayah itu memecah masuk rumah keluarga juara Raja Lawak musim kedua itu yang kini dihuni bapa saudaranya melalui bahagian belakang rumah itu.

Menurut bapa saudaranya, Rahmat Abd. Latiff, 55, kejadian disedari sebaik sahaja dia tiba di rumah selepas pulang menghantar anak perempuannya ke tempat kerja di sebuah pusat beli-belah berhampiran.

"Saya nampak pintu belakang rumah sudah terbuka dan kesan umpil pada jeriji tingkap di salah sebuah bilik tingkat bawah.

"Tanpa berlengah, saya bergegas masuk ke dalam rumah dan mendapati bilik tidur diselongkar, habis semua pakaian sudah bersepah di atas lantai," katanya ketika ditemui di rumah itu hari ini.

Incoming search terms:

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2013 06:22 PM PST


PEGAWAI SPRM (kanan) menyoal siasat suspek (kiri) selepas cuba memberi rasuah di Seremban semalam.


SEREMBAN – Seorang lelaki diberkas ketika cuba merasuah RM2,000 kepada pegawai penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) untuk mengelak daripada dicekup kerana menjual diesel subsidi di pasaran gelap semalam.
Suspek berusia 40 tahun tersebut diberkas pada pukul 1.15 petang oleh pegawai Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) yang turut serta dalam serbuan itu.
Sumber berkata, sebelum diberkas, pihak KPDNKK telah menahan seorang pekerja suspek berusia 38 tahun ketika dia sedang mengisi bahan bakar tersebut ke dalam dua buah tangki yang boleh memuatkan 1,000 dan 3,000 liter diesel di sebuah stesen minyak di Mambau dekat sini.
Katanya, dua tangki tersebut dibawa dengan menggunakan sebuah lori tiga tan yang bertutup.
"Pihak berkuasa kemudian dibawa ke sebuah taman perumahan berhampiran untuk berjumpa dengan majikannya bagi 'menyelesaikan' kes tersebut.

"Sebaik sampai, majikan lelaki itu cuba merasuah RM2,000 sebagai dorongan untuk tidak dikenakan tindakan. Pegawai SPRM yang menyamar kemudian terus menahan lelaki itu," katanya sambil memberitahu suspek telah menjalankan kegiatan haram itu sejak lebih setahun lalu.
Menurut sumber itu, suspek akan mengisi sekurang-kurangnya 4,000 liter diesel subsidi sehari sebelum dihantar ke sebuah stor dekat sini yang mampu menyimpan sebanyak 50,000 liter bahan bakar tersebut pada satu-satu masa.
"Suspek membeli diesel itu pada harga RM1.80 seliter tetapi dia akan menjual kepada pihak ketiga dengan harga antara RM1.95 hingga RM2 seliter untuk dihantar ke pasaran gelap," katanya.
Ujar sumber itu, suspek mendapat keuntungan mencecah RM40,000 sebulan. Ketika dicekup, dia datang dengan menaiki sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Ssangyong Rexton.
"Suspek hanya mengisi minyak pada waktu malam dan akan mengupah RM10 kepada pekerja stesen minyak untuk tutup mulut," katanya.

BBQ sesama sanak saudara <b>di Mambau</b> pada raya ke 5

Posted: 27 Sep 2009 07:37 AM PDT

Pada mlm raya ke lima, rumah kami menganjurkan majlis berbeku. Saudara mara blah mak dan ayah datang dari petang membantu proses mengemas, menyedia bahan mentah dan membakar. Rumah terbuka dan tertutup ni tuk kaum family dlm n9...yg jauh tu tp dkt dpt la dtg...kwn2 rapat adik2 dan jiran...idea nih timbul mse bergurau sesama Mak Chik Zamah mlm mak kluar hospital semalam...bnda tak rancang betul2 pn... Tp esok hari tu jadi gak BBQ...huhu...

  • Operasi menghidupkan api....Tugas Pak Chik Farid, Idam, Anip dan aku...Kasi bakar besar2....Muahahaha....!!
  • Operasi di dapur sblm perempuan melayu terakhir yg lain sampai...Mase ni Awe dan Mak Chik Dayang je ade kt dapur..Mak Chik Zamah kt dpn.
  • Operasi memulakan bakar ikan2, ayam, sosej dan prepare meja buffet...
  • Ayam yg mula2 aku bakar...baru siap satu meja...ade spagetti, nasi impit, laksa dan buah2an...
  • Operasi makan2...semua jamu selera. ambil sendiri. Ade awekz junior aku dlu, kwn adik aku, dh lawa2 dah...dorg igt aku tp aku je tak igt dorg...ampun...yg lelaki aku igt lg sbb aku ade jumpe dorg lg...
  • Adik mak, Pak Chik Din dan ayah mmg gila2 zaman bujang dorg..sampai tua pn sama lg...
  • Pak Chik Farid dan Mak Chik Zamah yg awal sampai pada hari tu.

  • Ikan talapia bakar yg tgh tunggu turn untuk dilapah...
  • Kucing aku, Mokdek yg tak lupe nak buat aku kabut sikit...Ko jgn curi ikan tu!
  • Si bujang dan si dara menjamu selera di ruang tamu...
  •  Mkn kt luar la...dpt duduk bersila sambil ambil angin...huhu...
  •  Pak Chik Tapa mencapai mknn lagi...Pak Andak Din dan mak melihat dgn sabar dan sedih sbb diorg berpantang mkn byk..sakit mcm2.. Pak Chik tu pn same gak tu...buat2 lupe..bg la yg kecik tu habiskan...hehe...

  •  Kawan2 Jaja, selaku budak bawahan aku mse sekolah dlu...apis, amri, amad, fizi, norsham, rabiatul, dan yg lain2 tu jgn kecik ati...aku igt korg...byk plak nk tulis nnt..
  •  Sepupu aku yg masih bersekolah...Semangat badan ko, Haikal!
  •  Maaf la korg mkn kt blkg kerusi...aku pn tak perasan...sian korg...

  • Ni lg 2 org...Iwan, Along...mkn kt dpn tu...jgn tgk tv plak kt sini... join kwn yg lain tu..

  •  Sampai masa tuk angkat kaki pulang...dah kenyang dah...Maaf Pok Ngah...hehe...

Selesai progam mlm tu...ape lg...letih la ktorg membasuh pinggan mangkuk dan mcm2 tu...nasib aku ade adik beradik ramai yg saiz pn ehem2...haha...selesai...tujuan program ni nk eratkan silaturrahim dan bg peluang yg muda2 nih bersosial sesama dorg...tak cukup dgn hp je bai...k..

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved