ads

Ahad, 19 Jun 2011

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


JANGAN BIARKAN DIRI ANDA MANGSA PENIPUAN SETERUSNYA

Posted: 15 Jun 2011 02:57 AM PDT

Artikel ini telah disyorkan oleh seorang Ahli Ronda SRS. Asalnya berbahasa Inggeris dan telah diterjemah kepada Bahasa Melayu. Artikel dimuatkan kerana lokasi kejadian dan bengkel berdekatan dengan Taman Angsamas. Berikut nya adalah luahan mangsa:-

Hai semua (terutamanya bagi mereka yang banyak menggunakan lebuh raya utara selatan), Ini ialah kisah acara benar. Ia berlaku kepada kawan saya bernama Alvin. Alvin memandu dari Johor Baharu ke Selayang, KL kerana urusan perniagaan. Pada jam 12:30 pagi, bertarikh 29 April 2011, kereta Toyota miliknya mengalami kepanasan enjin yang melampau di KM 269.9 iaitu sebelum susur keluar ke Bandar Seremban.

Alvin telah memberhentikan keretanya di laluan kecemasan untuk membolehkan enjin kereta miliknya kembali sejuk dan berharap dapat meneruskan perjalanannya. Alvin juga membuat tindakan yang boleh dilakukan bagi membolehkan injin keretanya sejuk dengan menambah air dan berehat seketika.

Di lokasi yang sama, Alvin telah didatangi satu trak tunda dan menawarkan bantuan. Pemandunya berbangsa India dan memakai jaket yang merujuk kepada nama Bengkel Kereta milik seorang bangsa cina. Pemandu trak tunda memberitahu Alvin kos anggaran untuk pembaikan termasuk kos tunda lebih kurang RM200. Setelah mencapai persetujuan, kereta Alvin telah ditunda ke sebuah bengkel di Mambau, Seremban.

Setelah sampai di bengkel yang dibawa oleh pemandu trak tunda, saya lihat bengkel itu dikendalikan oleh sekumpulan berbangsa India (Ini tidak bermakna saya menuduh mereka kerana saya juga mempunyai rakan berbangsa India yang baik). Pemilik bengkel tersebut telah memberikan sebut harga lebih kurang RM 300 untuk membaiki kerosakan kereta Alvin. Seterus menyuruh pekerjanya memulakan pembaikan dan memeriksa gasket injin. Pemilik bengkel tersebutl memaklumkan kepada Alvin untuk datang kembali pada esok hari. Tanpa banyak pilihan Alvin meninggalkan bengkel tersebut dan menginap di hotel yang berdekatan.

Pada keesokan harinya, Alvin telah kembali ke bengkel untuk melihat perkembangan tentang keretanya yang dibaiki. Di situ Alvin terpaksa menunggu kerana keretanya belum siap dibaiki lagi. Di masa yang sama, seorang lelaki berbangsa cina pertengahan umur bersama keluarganya juga sedang menunggu kereta miliknya disiapkan.  

Bermulalah perkara yang diketahui oleh mereka yang tidak betul dan seterusnya membuat laporan di Balai Polis berdekatan. Lelaki cina itu dicaj sebanyak RM2800 bagi pembaikan keretanya yang mempunyai masalah kepanasan enjin melampau manakala Alvin  dicaj RM3939.00. Setelah selesai membuat bayaran dia terus memandu menghala ke Kuala Lumpur. Tiba-tiba dipertengahan jalan ke KL kereta Alvin sekali lagi mengalami pemanasan enjin.

Baca Seterusnya di sini untuk artikel penuh serta menilai dan mencari kebenarannya. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di teluk kemang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di teluk kemang - Google Blog Search


Pantai <b>Teluk Kemang</b> @ Port Dickson | Penyubiru&#39;s Blog

Posted: 16 May 2011 01:22 AM PDT

Hujung minggu yang lepas aku & famili berada di Port Dickson. Wife aku ada kursus di situ, so aku & anak-anak pun tumpang sekali la. Bukan apa, wife aku tak bleh tidur tanpa anak-anak di sisi. hehe.. :tongue:

Aku malas nak taip panjang-panjang, korang layan je la gambar-gambar di bawah ni.

Pantai Teluk Kemang PD

Ni gambar kat Pantai Teluk Kemang Port Dickson. Jangan tak tau kat PD ni ada free wifi – 1NS. Tapi aku try aksess wifi 1NS tu, status connected tapi tak boleh masuk internet. hmm.. Saje lah nak test kan. Tapi sejak banyak kes akaun facebook kena hack antaranya fanpage hotfm & akaun facebook fafau, aku jadi berhati-hati guna free wifi ni. Aku lebih prefer guna broadband jer.

Pantai Teluk Kemang PD

Suasana di tepi Pantai Teluk Kemang pada waktu petang. Ramai giler orang (bukan ramai orang gila tau) bermandi-manda kat pantai ni. Aku paling tertarik dan teringin nak cuba main jet ski & banana bot tu. Tapi tu la, anak-anak aku nak letak mana kan. Mesti diorang nak ikut sekali punyer.

Pantai Teluk Kemang PD

Malas nak basahkan baju, tengok orang lain basah pun jadilah.

Pantai Teluk Kemang PD

Batrisyia dah tak tahan, akhirnya terjun jugak main pasir.

Pantai Teluk Kemang PD

Dah puas tengok pantai, pergi kat dataran pula. Ada perkhidmatan sewa kereta untuk kanak-kanak. RM5 – 5 minit. Syoklah budak-budak tu.

Pandangan panorama guna Galaxy Tab. Klik gambar tuk tumbesaran mata yang sihat.

Pantai Teluk Kemang PD

Pantai Teluk Kemang PD

Nak tunjuk jugak selipar facebook. Satu pasang RM10. Mark Zuckerberg pun takde selipar ni tau. haha.

Pantai Teluk Kemang PD

Puas main kereta, main belon pulak. Tengok tu Qariena sampai juling mata dibuatnya.

Pantai Teluk Kemang PD

Tak lama lepas tu, tiba-tiba keluar basikal jenis baring plak. Aku ingatkan ada berbudak bawak basikal tu dari rumah.

Pantai Teluk Kemang PD

Rupa-rupanya ada booth baru bukak sewa basikal baring yang diberi nama extreme driftcycle.

Pantai Teluk Kemang PD

Menarik jugak kan. Rare ni. Aku tak pernah nampak lagi kat mana-mana ni. RM5 tuk 15 minit. Aku teringin nak cuba tapi biasalah anak aku si Qariena tu mesti nak naik sama. Kalau si Batrisyia tu takpe, dia boleh kayuh sendiri.

Pantai Teluk Kemang PD

Pagi besoknya (ahad) main pantai kat depan Hotel Seri Malaysia. Aku tak tau apa nama khas pantai ni.

Pantai Teluk Kemang PD

Pantai Teluk Kemang PD

Tak dapat lepak lama-lama sebab lepas tu hujan. So, terpaksalah melepak dalam bilik hotel.

Pantai Teluk Kemang PD

gambar panorama. klik tuk tumbesaran yang sihat.

Hadiah hari guru

Ini gambar pagi tadi, 16 Mei 2011. Batrisyia sedang menunjukkan hadiah-hadiah untuk diagihkan kepada guru kelasnya. Bukan kasut atau pakaian Padini tau, beg tu tuk mengelirukan pihak lawan jer. haha.

Last but no least, Selamat Hari Guru buat semua guru-guru di Malaysia. Jasamu di kenang.

Related Posts with ThumbnailsDilihat sebanyak : 594Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


11 premis makanan <b>di Port Dickson</b> diarah tutup sementara kerana <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2011 08:09 PM PDT

No of View :141

Sebanyak 11 premis makanan di Port Dickson, di sini diarah tutup selama 14 hari oleh Jabatan Kesihatan negeri kerana tidak mengikut tahap kebersihan dan keselamatan makanan ditetapkan.

Tindakan itu diambil dalam operasi yang dijalankan minggu lalu, yang menyaksikan 18 premis makanan di daerah itu diperiksa dan dinilai tahap kebersihannya.Pengarah Jabatan Kesihatan negeri, Datuk Dr Zailan Adnan, berkata daripada 18 premis yang diperiksa, 14 diarah tutup sementara mengikut Seksyen 11 Akta Makanan 1983 kerana pelbagai kesalahan.

Katanya, ia termasuk tahap kebersihan dan sanitasi makanan rendah, pengendali makanan tidak mendapat suntikan pencegahan penyakit tifoid, tidak memakai apron dan penutup kepala, perkakas dan peralatan memasak tidak bersih, tiada kemudahan tempat mencuci pinggan, keadaan premis kotor serta tiada tempat pembuangan sampah yang sempurna.

"Sehubungan itu, semua pengusaha premis yang terbabit sudah diarah untuk meningkatkan tahap kebersihan premis masing-masing," katanya di sini.

Dr Zailan berkata, tujuan utama operasi itu dijalankan bagi memastikan setiap pengusaha kedai makan mematuhi peruntukan mengikut Akta Makanan 1983 dan Peraturan Makanan 1985.

Selain itu, katanya, jabatan kesihatan juga mahu memberi penekanan dan pendidikan terhadap pemakaian apron, tudung atau topi dan cara pembuangan sampah yang teratur dan bersih.

Related posts:

  1. 4 Kedai makan di Jalan Masjid India diarah tutup kerana kotor
  2. 60 jenis makanan sihat akan dijual dikantin sekolah
  3. 15 Jenis makanan yang dilarang jual di kantin sekolah
  4. Tua tidak semestinya tidak sihat
  5. Makanan yang dilarang jual di kantin sekolah
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


Orang dulu dulu: Selamat Pengantin Baru <b>di Serting</b>

Posted: 05 Jun 2011 10:45 AM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved