ads

Rabu, 13 Februari 2013

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


PERKEMBANGAN <b>DI LENGGENG</b>

Posted: 05 Feb 2009 06:01 AM PST

1 Feb 09:

Hari ini TK berhujung minggu di kebun Lenggeng meninjau selesainya kerja-kerja pembersihan kawasan untuk persediaan pembajaan yang dijadualkan pada hujung bulan ini.

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


710 orang asli dapat lesen memandu melalui SKSJ <b>di Jempol</b> « S M <b>...</b>

Posted: 04 Feb 2013 01:14 AM PST

JEMPOL 21 Jan. – Golongan belia yang masih belum mempunyai lesen motosikal kelas B2 disaran mendaftar dan mendapatkan manfaat daripada program Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M).

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, peluang tersebut seharusnya segera direbut kerana golongan belia akan mendapat lesen memandu dengan harga yang lebih rendah.

"Biasanya kalau mereka ambil lesen di pusat memandu, ia lebih mahal malah akan dikenakan caj untuk tenaga pengajar. Namun menerusi BL1M mereka hanya dikenakan bayaran serendah RM199 sahaja.

"Walaupun sebelum ini ada di kalangan mereka tidak pernah disaman walaupun tidak mempunyai lesen memandu, mereka harus sedar bahawa mereka tidak dilindungi sebarang insurans jika berlaku sesuatu kemalangan," jelasnya.

Mohamad berkata demikian ketika merasmikan Program Satu Komuniti Satu Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Dewan Undangan Negeri (DUN) Jeram Padang di Dewan Orang ramai, Felda Palong Satu, dekat sini semalam.

Turut hadir Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Hal Ehwal Perladangan, Sumber Manusia, Alam Sekitar dan Pengaduan Awam negeri yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jeram Padang, Datuk V.S. Mogan dan Timbalan Ketua Pengarah JPJ, Datuk Ismail Ahmad.

Katanya, golongan belia yang berusia 17 sehingga 40 tahun layak untuk mengikuti program tersebut yang mana mereka hanya perlu merujuk kepada pejabat Pemuda UMNO di kawasan masing-masing untuk mendapatkan maklumat lanjut.

"Kerajaan sentiasa mencari formula untuk meringankan beban rakyat. Jadi tolong gunakan peluang ini dengan sebaiknya," ujarnya.

Mohamad juga mahu golongan warga emas membuang sikap malu untuk memiliki lesen biarpun mereka berpendapat faktor usia membataskan mereka untuk mengambil lesen motosikal.

"Sampai bila mahu disaman dan lari apabila melihat penguat kuasa membuat sekatan. Sudah sampai masa untuk kita memandu tanpa rasa takut.

"Menerusi program ini mereka tidak perlu menduduki ujian komputer kerana ia dilakukan dengan cara manual. JPJ faham golongan ini sukar menggunakan komputer malah latihan memandu juga dijalankan dengan cara yang lebih mudah," jelasnya lagi.

Pada majlis berkenaan, seramai 710 orang yang terdiri daripada warga emas dan masyarakat Orang Asli berjaya mendapat lesen memandu B2 menerusi Program Satu Komuniti satu Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Sumber: Utusan Malaysia, 22 Januari 2013.

05 di tampin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


BBQ sesama sanak saudara <b>di Mambau</b> pada raya ke 5

Posted: 27 Sep 2009 07:37 AM PDT

Pada mlm raya ke lima, rumah kami menganjurkan majlis berbeku. Saudara mara blah mak dan ayah datang dari petang membantu proses mengemas, menyedia bahan mentah dan membakar. Rumah terbuka dan tertutup ni tuk kaum family dlm n9...yg jauh tu tp dkt dpt la dtg...kwn2 rapat adik2 dan jiran...idea nih timbul mse bergurau sesama Mak Chik Zamah mlm mak kluar hospital semalam...bnda tak rancang betul2 pn... Tp esok hari tu jadi gak BBQ...huhu...

  • Operasi menghidupkan api....Tugas Pak Chik Farid, Idam, Anip dan aku...Kasi bakar besar2....Muahahaha....!!
  • Operasi di dapur sblm perempuan melayu terakhir yg lain sampai...Mase ni Awe dan Mak Chik Dayang je ade kt dapur..Mak Chik Zamah kt dpn.
  • Operasi memulakan bakar ikan2, ayam, sosej dan prepare meja buffet...
  • Ayam yg mula2 aku bakar...baru siap satu meja...ade spagetti, nasi impit, laksa dan buah2an...
  • Operasi makan2...semua jamu selera. ambil sendiri. Ade awekz junior aku dlu, kwn adik aku, dh lawa2 dah...dorg igt aku tp aku je tak igt dorg...ampun...yg lelaki aku igt lg sbb aku ade jumpe dorg lg...
  • Adik mak, Pak Chik Din dan ayah mmg gila2 zaman bujang dorg..sampai tua pn sama lg...
  • Pak Chik Farid dan Mak Chik Zamah yg awal sampai pada hari tu.

  • Ikan talapia bakar yg tgh tunggu turn untuk dilapah...
  • Kucing aku, Mokdek yg tak lupe nak buat aku kabut sikit...Ko jgn curi ikan tu!
  • Si bujang dan si dara menjamu selera di ruang tamu...
  •  Mkn kt luar la...dpt duduk bersila sambil ambil angin...huhu...
  •  Pak Chik Tapa mencapai mknn lagi...Pak Andak Din dan mak melihat dgn sabar dan sedih sbb diorg berpantang mkn byk..sakit mcm2.. Pak Chik tu pn same gak tu...buat2 lupe..bg la yg kecik tu habiskan...hehe...

  •  Kawan2 Jaja, selaku budak bawahan aku mse sekolah dlu...apis, amri, amad, fizi, norsham, rabiatul, dan yg lain2 tu jgn kecik ati...aku igt korg...byk plak nk tulis nnt..
  •  Sepupu aku yg masih bersekolah...Semangat badan ko, Haikal!
  •  Maaf la korg mkn kt blkg kerusi...aku pn tak perasan...sian korg...

  • Ni lg 2 org...Iwan, Along...mkn kt dpn tu...jgn tgk tv plak kt sini... join kwn yg lain tu..

  •  Sampai masa tuk angkat kaki pulang...dah kenyang dah...Maaf Pok Ngah...hehe...

Selesai progam mlm tu...ape lg...letih la ktorg membasuh pinggan mangkuk dan mcm2 tu...nasib aku ade adik beradik ramai yg saiz pn ehem2...haha...selesai...tujuan program ni nk eratkan silaturrahim dan bg peluang yg muda2 nih bersosial sesama dorg...tak cukup dgn hp je bai...k..

05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


Bilik Sewa Bujang (Lelaki) <b>di Paroi</b>, Senawang & Seremban 2 - 016 <b>...</b>

Posted: 11 Nov 2012 04:49 PM PST

Kami menyediakan Bilik-bilik Sewa di:

a. Panchor Paroi (Bilik keluarga) - boleh masak, etc (RM300 sebulan)

b. Senawang (Bilik Kongsi) - dekat Giant - RM260 sebulan.

c. Garden Avenue, Seremban 2 (Bilik Bujang) - Bilik Kecil - RM200, Bilik Sedang - RM 220 sebulan, Bilik Besar (dekat bilik air) - RM 240 sebulan

Kemudahan:
- Taman Permainan & Taman tasik rekreasi
- Restoran Tomyam, kedai burger, kedai mamak
- Kedai runcit & pasaraya
- Parking luas
- Dekat Kolej Negeri,hospital,kilang Oakland,Bomba,Polis,Immigresen
- 20 minit ke KLIA/Nilai/Port Dickson/Seremban
- Jusco / Tesco / Pasar besar Seremban 2
- Pertonas / CIMB / Maybank
- Berdekatan Giant & bandar Taipan Senawang
- Dekat highway menuju Kuala Lumpur & Johor
- Dekat Stadium Paroi, Air Terjun Ulu Bendul, Pusat belia Seremban
- 15 minit ke Seremban

Sesuai untuk:
- Outstation/praktikal di Seremban.
- Melancong melebihi 3 bulan di Negeri Sembilan.
- Pelajar Kolej Negeri.
- Orang bujang ingin jimat sewa.
- Rumah di luar N.Sembilan tapi Kerja di Seremban/Nilai/KLIA
- Ada acara di Seremban untuk sebulan seperti Liga Sukan di Stadium Paroi
- Pelajar sedang cari rumah sewa.
- Selalu berulang alik ke Seremban

(sewa 1+1)

Sila hubungi: En. Ramlan - 0169088627 (antara jam 3 ptg - 8 mlm)

Maklumat lanjut di - http://hotelseremban.com.nu

bilik sewa seremban bilik sewa bilik sewa garden avenue bilik untuk disewa rumah untuk disewa rumah sewa senawang sewa bilik seremban 2 apartment untuk disewa rumah sewa seremban cari bilik sewa portal sewa rumah sewa jusco seremban cari bilik rumah di seremban rumah sewa di seremban rumah teres untuk dijual rumah untuk disewa seremban bilik rumah utk disewa perempuan untuk disewa mencari bilik sewa flat untuk disewa rumah untuk disewa seremban rumah sewa negeri sembilan rumah sewa ampangan bilik sewa di ijm rumah sewa di panchor rumah untuk dilelong rumah untuk

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Subhanallah! Pokok Kelapa Ada Lima Dahan <b>Di Port Dickson</b>

Posted: 16 Jan 2013 12:40 AM PST

Sesiapa yang melalui jalan Seremban Port Dickson di Batu 1 Jalan Pantai pasti akan menyedari deretan pokok kelapa yang ditanam bersebelahan dengan Medan Ikan Bakar Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD).

Namun, di antara deretan pokok kelapa itu, terdapat sebatang pokok kelapa yang mempunyai lima cabang dahan.

Nelayan, Maamin Judin, 71, berkata, dia yang sering berulang alik menggunakan laluan Port Dickson-Seremban dari rumahnya ke pengkalan nelayan di Batu 1 menyedari kelainan pada pokok berkenaan.

"Pokok kelapa ini memang lain daripada yang lain, namun diakui ia bukanlah sesuatu yang mustahil.

"Ini adalah kali pertama saya melihat pokok kelapa yang mempunyai cabang dahannya di mana kebiasaannya pokok kelapa tidak mempunyai dahan," katanya kepada media.

Maamin berkata, semua lima cabang pokok kelapa ini mengeluarkan buah sama seperti pokok kelapa yang ditanam di situ.

"Ketinggian pokok kelapa ini juga tidak jauh beza pokok kelapa lain dan mungkin usia pokok kelapa ini sekitar lima hingga tujuh tahun," katanya. – Sinar Harian

Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Artikel- Artikel Pilihan..

ZAKRI ALI: Pesta liar berbikini <b>di Port Dickson</b> - diterbitkan oleh PBO™

Posted: 24 Dec 2012 06:15 PM PST


PORT DICKSON – Polis berjaya mengagalkan penganjuran satu pesta yang bakal disertai lebih 100 remaja, dipercayai dari ibu negara di sini, malam tadi.

Pesta yang dikenali sebagai Moon Soon Beach Party itu diadakan di tepi pantai, lengkap dengan pentas serta sistem pembesar suara, dengan hidangan minuman keras dan dihadiri puluhan pasangan kekasih.

Bagi menarik orang ramai, penganjur dikatakan menggunakan nama sebuah hotel terkemuka di bandar berkenaan dan Tourism Malaysia yang dicetak pada tiket yang dijual dengan harga RM165 seorang.

Penganjur juga meletakkan syarat, peserta yang hadir hanya dibenarkan memakai bikini bagi wanita dan berseluar pendek bagi lelaki.

Ketua Polis Daerah, Superitendan Abd Wahab Harun berkata, polis melakukan gerakan menyiasat motif penganjuran pesta berkenaan hasil maklumat orang awam selepas mendapati aktiviti mencurigakan di kawasan pesta tersebut.

"Polis melakukan risikan kira-kira 6 petang. Ketika itu, ada beberapa peserta sudah tiba dan penganjur mula mengesyaki kegiatan mereka diperhatikan polis menyebabkan mereka membatalkannya sekitar 12 tengah malam.

"Ketika pesta dibatalkan, terdapat beberapa pasangan yang tiba di lokasi dengan berpakaian mengghairahkan," katanya.

Abd Wahab berkata, penganjuran parti itu juga melibatkan aktiviti menari berbikini di pentas muzik, manakala tetamu dihidangkan dengan minuman keras.

Menurutnya, selain menggunakan nama sebuah hotel terkemuka, penganjur turut menyewa 10 bilik di hotel berkenaan yang terletak berdekatan dipercayai untuk penginapan peserta pesta itu.

"Lokasi pesta itu di pantai terbuka yang boleh dilihat sebahagian pengunjung yang menginap di hotel berhampiran.

"Penganjur turut mencetak logo hotel berkenaan serta logo Tourism Malaysia pada tiket, bagaimanapun kedua-dua pihak itu menafikan mereka ada kaitan dengan parti berkenaan.

"Menurut pihak hotel terbabit, penganjur pada mulanya memaklumkan parti berkenaan dibuat untuk sambutan hari jadi. 

Penganjur juga menurunkan harga tiket kepada RM100 dan RM98 selepas mendapati parti berkenaan pada mulanya kurang mendapat sambutan," katanya.

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


nava-k: Restoran Loon Sing - <b>Nilai</b> (<b>Negeri Sembilan</b>)

Posted: 06 Feb 2013 03:34 AM PST


Every year without fail we have our Chinese New Year gathering cum reunion dinner. Our reunion dinner is normally scheduled ahead before the actual CNY celebration. Similar to previous years, Loon Sing is where we meet and indulge in eating for the joyous occasion. On top of that, we can get loud and noisy due to the free flow of booze. Some of our friends get off track with alcohol whereas the rest stay put like obedient citizens and watch the fun.

Whatever it may be, the highlight is the food because every dish has a symbolic meaning, either eaten for health, wealth, prosperity or happiness. Over the years, I have grasped the meaning of each of dishes but please don't ask me the details. Reach out to your Chinese friends for the meaningful depths.  
The first and must have as the opening for any reunion dinner will be the Yee Sang. Our variety of Salmon Yee Sang came in a large serving plate with colorful assorted vegetables, fruits, crackers, varieties of condiments and sauces.
We stood up and toasted all the ingredients together with our chopsticks. We sure tried to toast as high as possible for greater luck and fortune, never mine to the spills on top of the table.

Shark fin soup has disappeared from the menu and as a replacement; we each had a bowl of Ginseng Chicken soup. 
I gathered that the soup must have been simmered for hours because the flavors were uplifting and smooth. It would have been an insult to the taste if I did not finish everything that came as a package in the soup.
My other half who does not eat chicken had a bowl of thick fish soup which quite resembled shark fin soup.  He enjoyed every bit because of the lovely punch on his taste buds. 
I liked that dishes were not rushed over to be served. That gave us the time to enjoy each one of the dishes while trying to figure out which guests had the talent for Karaoke singing.  My lips were sealed on who were the good singers and who were "trying" to become one.  
The plates were cleared for the next dish of roasted pork with Mantou buns.
The fatty pork pieces coated in a thick layer of dark sweet sauce were meant to be placed in between the buns yet I chose to try out a piece by itself. One piece was good enough for me, however my friends did a good job of tucking in.
By now the booze was in full swing and guests were dancing away around their table. I was contented with the first glass of red wine.  I wanted to stay sober for the vegetable platter, a combination of mushrooms, broccoli and flat tofu pieces. Nothing spectacular yet I loved the accompanied thick light brown sauce.  This dish was a sell out for the fact that we did not leave anything behind. Even before I took the picture, all gone with the wind.
Next up was the Pan Fried Prawns.  The fresh prawns were lightly coated with chilies and herbs for a subtle taste, without being too heavy.   Prawns are not my favorite but I eat a piece, worried that I may be deprived of happiness and well being in the year of snake.
Likewise my friends also stopped after eating one piece. I requested the waiter to pack the balance and suggested to my friends to take it back home. We knew that fish will make an entrance and true enough it did.
The steamed fish with a mild salty sweet taste was awesome. The fresh and succulent fish was the talk of the table.  We lapped every bit of it until the bones.
One more to arrive was the glutinous steamed rice with thin Lap Cheong (pork sausages) stripes patched on top.
We struggled to finish and another friend was willing to take back the balance packed rice. No meal would be complete without desserts. The pumpkin tapioca sago was a perfect closing.
The stream of coconut milk mixed into the warm dessert was recklessly my favorite.  Surprisingly for a person who is not a big fan of sweet notes, I had two bowls of the sweet porridge. I think the people behind the scene are aware that customers these days prefer desserts with reduced amount of sugar.  
It's too early to look forward to the next year's reunion dinner yet I am willing to wait patiently for another round of good food with great friends. 

Related articles

Kindly Bookmark and Share it:

05 di linggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di linggi - Google Blog Search


Album Kenangan: Jom memancing <b>di</b> Muara Sungai <b>Linggi</b>

Posted: 11 Feb 2013 09:03 AM PST

Assalamualaikum. Apa khabar semua? Nampaknya cuti masih ada 2 hari lagi. Asalnya nak pergi bercuti di PD. Tapi kami tangguhkan atas sebab-sebab tertentu. Kesian kan anak-anak yang tak ke mana-mana, kami ambil kesempatan bawa pulang ke kampung untuk memancing. Awalnya ragutan ikan tak mengena pun....menjelang senja mula bertujai-tujai tangkapan. Memang melekakan, yang penting anak-anak seronok. Jom kita tengok aksi mereka........
Ikan puyu atok dan ikan haruan ibu.  Kami bawa dua ekor nie je pulang, anak-anak nak bela.
Seronok anak-anak, omak pun suka juga. Sekali-sekali kannnn. Anak-anak dah berjanji dengan atok dan awo mereka nak memancing lagi. Tapi tunggu semua balik cuti. Ingat nak berkelah dan bawa bekalan untuk makan-makan. Tentu seronok.....Keseronokkan tak semestinya perlu mengeluarkan wang ringgit yang banyak untuk mengecapinyekan.........Alhamdulillah dapat menghabiskan waktu hari ini dengan mengembirakan hati anak-anak dan juga dapat berkumpul sekeluarga.....
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved