ads

Selasa, 5 Mac 2013

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


<b>Juasseh</b> Cafe: TRAGEDI LAHAD DATU SIAPA DALANG

Posted: 05 Mar 2013 01:30 AM PST


Hari ini 5hb March 2013. Jet pejuang Angkatan Tentera Malaysia menjatuh kan bom di Kampung Tanduo, Lahad Datu Sabah, lebih kurang pukul 7 pagi ini. Pada  saat aku menulis ini pukul 12.38 tengah hari pertempuran masih berlaku di kawasan itu. Sudah hampir 5 jam pasukan keselamatan dan pihak penceroboh bertempur, aku tak dapat membayangkan  keadaan di sana, pasti sengit dan mengerikan.
   Setakat ini dari khabar semalam dari penceritaan dari mulut ke mulut, pihak keselamatan telah kehilangan 8 orang secara rasmi atau 10 orang anggota dari khabar angin dan tah berapa ramai yang cedera tidak pasti, kehilangan pada pihak penceroboh tidak di ketahui, namun begitu dari media elektronik, blog dan sebagai nya di ketahui telah 60 nyawa semua sekali menjadi korban.
   Tragedi ini sangat mengharukan, tiada apa yang dapat aku nukil kan hanyalah kesedihan, sejak dari mula krisis ini berlaku, aku memang berharapkan yang baik baik saja penyelesaiannya, jangan lah ada pertempuran, jangan lah ada tumpah darah, tetapi tiada yang dapat melawan takdir, ini memang suratan nya.
   Ada yang mengatakan ini konspirasi parti pemerintah, ada yang kata ini angkara ketua pembangkang, ada yang fikir ini rancangan dari kerajaan Filipina, ada yang ingat ini dari hasutan Amerika, CIA, Mosard dan macam macam lagi.
   Itu di pihak sebelah penceroboh, disebelah sini pula bagaimana?. Siapa 'Tok Dalang' dalam wayang kulit versi peperangan ini. Tak payah lah kita pening kepala memikirkan benda benda sebegitu, semua telah berlaku dan kemungkinan akan bersangkut sangkutan dan merebak dan mungkin berlarutan berpanjangan, harap tidak lah sampai begitu sekali, jauhkan lah dan sama sama berdoa semoga tragedi ini berakhir secepat mungkin.
   Apa yang aku musykil kan tentang krisis ini ialah keselamatan kita rakyat Malaysia, keselamatan anak bini kita, harta benda kita. Kemana perginya angkatan keselamatan kita sebelum krisis ini terjadi, tiada siapa kah yang menjaga sempadan negara kita hingga penceroboh boleh masuk beramai ramai dengan memikul senjata lagi. Mana pergi nya anggota keselamatan yang begitu ramai, adakah kita selama ini membazir kan wang kutipan cukai untuk membayar gaji gaji mereka. Kemana pergi nya peralatan yang begitu canggih, dengan kapal peronda marintin, bot bot laju yang serba baru, kapal selam berbilion dollar, jet jet pejuang silih berganti setiap kali adanya 'LIMA' di Langkawi, satelit yang berbagai nama di angkasa raya, mana pergi nya semua tu.
   Andai di di tangani lebih awal, dihalang kemasukan mereka dari awal lagi, pasti krisis ini tidak akan berlaku, ini yang menjadi tanda tanya kepada ramai rakyat Malaysia sekarang ini, tapi apa kan daya semua telah berlaku.
   Pada pendapat aku seorang rakyat yang marhaen ini, beberapa tindakan perlu di laksanakan, sebahagian dari Menteri dalam kabinet sekarang ini perlu bertanggung jawab, mereka perlu meletakan jawatan mereka seberapa segera, beberapa pegawai tertinggi dalam angkatan keselamatan perlu bersara awal. Mereka mereka ini tidak menjalankan tugas dengan sepenuh hati, mereka lebih berlalai lalai dari menjalan kan tugas, tidak berfungsi seperti sepatutnya. Sebagai majikan kepada meraka ini yang membayar berbagai bagai cukai setiap tahun dan setiap hari, kita perlu mencari penjawat jawatan yang lebih komitmen, yang lebih dedikasi, yang lebih berinisatif, pro aktif, yang mampu berfungsi sebagai pegawal keselamatan kita yang tinggal dalam negara ini, yang mampu mengekang pihak pihak luar bertindak lebih awal, yang mampu membendung gejala gejala subversif dari mengancam dan merebak hingga membahayakan keselamatan kita rakyat jelata.
   Aku tahu dan pasti angkatan keselamatan kita adalah yang terhebat dalam dunia ini, individu individu dalam angkatan keselamatan kita adalah mereka yang gagah berani, sanggup berkorban demi nusa dan bangsa, tetapi yang menjadi onar dalam pasukan ini adalah pentadbiran, pentadbiran yang tidak cekap, pentadbiran tidak tangkas, lambat bertindak, berlalai lalai, ini yang perlu di perbetulkan.
   Ada beberapa majlis keagamaan telah di atur, orang ramai di jemput untuk hadir beramai ramai, beribadat dan berdoa untuk pejuang pejuang negara yang telah gugur di medan juang dan untuk pejuang pejuang yang sedang berjuang, bagus lah untuk nusa dan bangsa, tetapi kita perlu ingat.
   Pemimpin kita memang tidak perlu dan mungkin tidak boleh langsung mengingatkan kepada semua rakyat jelata bahawa yang kita perangi ini adalah saudara kita sendiri demi atas nama  keselamatan negara dan bangsa. Keadaan ini seumpama rumah kita yang sedang diceroboh, tak kira orang tu se agama dengan kita atau tidak, penceroboh tetap penceroboh, perlu kita perjuangkan untuk mengusir nya demi keselamatan keluarga dan harta benda kita, hatta perlu kita bertumpah darah sekali pun.
   Tak perlu lah lagi kita berbangga bangga menjadi wira bila pulang dari 'Gaza', konon nya membantu saudara seagama berjuang menentang kezaliman tentera 'zionis' tapi sebenarnya kita sedang membunuh saudara seagama kita disini. Dari sini faham lah kita kenapa kita umat Islam tidak pernah aman setelah betahun tahun merdeka, faham lah kita kenapa orang orang Arab berbunuh bunuhan sesama mereka. Mulai dari ini tidak payah lah lagi kita menunding jari ke timur tengah, menuduh bangsa Arab masih jahiliah, keras kepala, bangsa bodoh dan sebagainya, kita disini sama saja.
   Akhir kata, mari lah kita sama sama berdoa semuga tragedi ini cepat berakhir, semoga kita boleh hidup dengan aman dan damai, semoga kita boleh menghubung kembali siratulrahim yang telah tercemar, semoga kita boleh saling bantu membantu sesama kita, semoga darah yang tertumpah tidak menjadi najis yang tercemar tetapi menjadi kasturi yang segar mewangi, menjadi penawar duka dan lara, menjadi jambatan penyambung warisan.
Sekian, Ikhlas dari 'Juasseh Cafe'.

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


Cara Membuat Ratusan <b>Jempol</b>/Like <b>Di</b> status Facebook | ANJAS-TKJ

Posted: 27 Feb 2013 12:04 PM PST

Inilah Cara dapat jempol / like banyak dan gratis di facebook. Cara ini menggunakan tool yang bernama Auto like.
  • Pertama kamu harus umur 18 tahun keatas di facebook.
  • Kalau belum kamu harus menganti umur kamu di informasi facebook
  • Rubah umur kamu menjadi 1994 keatas
  • Setelah itu kamu harus mengaktifkan pelangan atau pengikut facebook menjadi publik
  • Masuk ke pengaturan akun
  • Lalu pilih tab pengikut
  • Rubah settingan menjadi semua orang (publik)
  • Setelah berhasil meyetting di facebook. anda Harus Menyukai Halaman Facebook Seperti Pada Gambar Berikut :
 
  • Ambil Acces token yang berwarna hijau
  • Contoh : https://www.facebook.com/connect/login_success.html#access_token=AAABempp6Ls0BAMYNcVqVWwJUNaZA8PRjeU3EZCDBSfaJ8n3E8UIBLbZAeLipq30f4fOaQZDZD&expires_in=0
  • Lalu paste kan dan klik submit
  • Lalu pilih status kamu yang akan di sulap oleh likelo.

  • Klik Submit dan tunggu sebentar, jangan dikeluarkan browsernya.
  • Selesai...hore....dapat like banyak...update status lagi ah..
Sekian tutorial Cara Dapat Jempol Banyak Di Status Facebook 2013 , semoga bermanfat.

Ditulis Oleh : Aming Anjas Asmara Pamngkas ~ Sebagai Admin ANJAS-TKJ

Artikel Terkait

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


Lantak HANGPA la...: Pegawai SPRM yang kantoi nak ber EHEM <b>...</b>

Posted: 04 Mar 2013 05:31 PM PST


Seorang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan pasangannya seorang wanita warga Indonesia masing-masing didenda RM1,800 oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam selepas mengaku bersalah berkhalwat di sebuah rumah di di Mantin dekat sini Jumaat lalu.

Hakim Syarie, Hamizan Mohd. Nor menjatuhkan hukuman tersebut terhadap Miswandi Samin, 55, dan pasangannya, Dewi Maryanti, 23, selepas kedua-dua mereka mengaku bersalah selepas pertuduhan dibacakan.

Terdahulu, Pendakwa Syarie, Wan Mohd. Helmi Masran yang mengendalikan kes berkenaan memohon kes tersebut dijalankan secara tertutup dengan alasan mendapat arahan daripada pihak atasan.

Bagaimanapun, Hamizan menolak permohonan pihak pendakwaan selepas Wan Mohd. Helmi gagal memberi alasan mengapa kes berkenaan perlu dijalankan secara tertutup.

Menurut kertas pertuduhan, Miswandi yang bertugas di Putrajaya dan Dewi yang bekerja di sebuah kilang di Nilai didakwa cuba melakukan persetubuhan haram dengan berkurung di sebuah rumah di Apartmen Sri Palma di Kolej Lagenda, Mantin dekat sini kira-kira pukul 5.15 petang pada 1 Mac lalu.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 61 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan iaitu berkurung sehingga mendatangkan syak bahawa mereka melakukan maksiat dengan pasangan yang bukan mahramnya.

Jika disabitkan dengan kesalahan tertuduh boleh dikenakan hukuman denda tidak melebihi RM3,000 atau penjara selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya.

Selepas mendengar rayuan kedua-dua belah pihak, Hamizan kemudiannya memerintahkan kedua-dua pasangan berkenaan masing-masing dikenakan denda RM1,800 atau satu bulan penjara sekiranya gagal menjelaskan denda.

Pasangan berkenaan menjelaskan denda tersebut.

Mengikut fakta kes, sepasukan Penguat Kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) menyerbu rumah berkenaan selepas menerima aduan awam kira-kira pukul 4.40 petang.

Ketika pemeriksaan penguat kuasa JHEAINS mendapati pintu apartmen berkenaan berkunci dan mereka terpaksa mengumpil pintu selepas penghuninya enggan memberikan kerjasama.

Dalam pemeriksaan itu, pihak JHEAINS menemui Miswandi yang memakai kemeja dan seluar panjang bersembunyi di dalam bilik air di sebuah bilik.

Dewi yang memakai baju-T dan seluar paras lutut ketika kejadian dijumpai bersembunyi di bawah katil di sebuah lagi bilik.

Pemeriksaan lanjut mendapati pasangan berkenaan tidak mempunyai sebarang hubungan yang sah dan bukannya suami isteri.

Pegawai SPRM mengaku salah cuba lakukan persetubuhan haram

Posted: 04 Mar 2013 06:19 PM PST


MISWANDI (kanan) bersama Dewi keluar dari Mahkamah Rendah Syariah, Seremban semalam.


SEREMBAN – Seorang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan pasangannya seorang wanita warga Indonesia masing-masing didenda RM1,800 oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam selepas mengaku bersalah berkhalwat di sebuah rumah di di Mantin dekat sini Jumaat lalu.
Hakim Syarie, Hamizan Mohd. Nor menjatuhkan hukuman tersebut terhadap Miswandi Samin, 55, dan pasangannya, Dewi Maryanti, 23, selepas kedua-dua mereka mengaku bersalah selepas pertuduhan dibacakan.
Terdahulu, Pendakwa Syarie, Wan Mohd. Helmi Masran yang mengendalikan kes berkenaan memohon kes tersebut dijalankan secara tertutup dengan alasan mendapat arahan daripada pihak atasan.
Bagaimanapun, Hamizan menolak permohonan pihak pendakwaan selepas Wan Mohd. Helmi gagal memberi alasan mengapa kes berkenaan perlu dijalankan secara tertutup.
Menurut kertas pertuduhan, Miswandi yang bertugas di Putrajaya dan Dewi yang bekerja di sebuah kilang di Nilai didakwa cuba melakukan persetubuhan haram dengan berkurung di sebuah rumah di Apartmen Sri Palma di Kolej Lagenda, Mantin dekat sini kira-kira pukul 5.15 petang pada 1 Mac lalu.
Mereka didakwa mengikut Seksyen 61 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan iaitu berkurung sehingga mendatangkan syak bahawa mereka melakukan maksiat dengan pasangan yang bukan mahramnya.
Jika disabitkan dengan kesalahan tertuduh boleh dikenakan hukuman denda tidak melebihi RM3,000 atau penjara selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya.
Selepas mendengar rayuan kedua-dua belah pihak, Hamizan kemudiannya memerintahkan kedua-dua pasangan berkenaan masing-masing dikenakan denda RM1,800 atau satu bulan penjara sekiranya gagal menjelaskan denda.
Pasangan berkenaan menjelaskan denda tersebut.
Mengikut fakta kes, sepasukan Penguat Kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) menyerbu rumah berkenaan selepas menerima aduan awam kira-kira pukul 4.40 petang.
Ketika pemeriksaan penguat kuasa JHEAINS mendapati pintu apartmen berkenaan berkunci dan mereka terpaksa mengumpil pintu selepas penghuninya enggan memberikan kerjasama.
Dalam pemeriksaan itu, pihak JHEAINS menemui Miswandi yang memakai kemeja dan seluar panjang bersembunyi di dalam bilik air di sebuah bilik.
Dewi yang memakai baju-T dan seluar paras lutut ketika kejadian dijumpai bersembunyi di bawah katil di sebuah lagi bilik.
Pemeriksaan lanjut mendapati pasangan berkenaan tidak mempunyai sebarang hubungan yang sah dan bukannya suami isteri.

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Gangguan bekalan air <b>di</b> Jelebu, Jempol, <b>Rembau</b> dan Tampin

Posted: 17 Feb 2013 04:58 PM PST


17 Februari 2013

SEREMBAN - Beberapa kawasan di daerah Jelebu, Jempol, Rembau dan Tampin akan mengalami gangguan bekalan air pada Selasa ini.
  
Ketua Bahagian Perkhidmatan Korporat Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (SAINS) Azlan Abd Aziz berkata gangguan di daerah Jelebu dari 8 pagi hingga 8 malam itu berikutan kerja pembaikan dan penyelenggaraan muka sauk Ulu Kemin, Jelebu.
  
"Kawasan yang terlibat ialah seluruh Mukim Ulu Triang, seluruh Mukim Kuala Klawang, seluruh Mukim Peradong, seluruh Mukim Ulu Klawang, seluruh Mukim Glami Lemi, Taman Naga Mas, Taman Meranti, Taman Titi, Taman Sri Kenaboi, Taman Sri Jelebu, Sekolah Menengah Teknik Kuala Klawang, MRSM Kuala Klawang dan Kolej Komuniti Kuala Klawang," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
  
Beliau berkata gangguan bekalan air di daerah Jempol dari 9 pagi hingga 5 petang adalah berikutan kerja pencucian kolam berjadual Lui Timur, Jempol dan melibatkan seluruh kawasan Felda Lui Timur.
  
Katanya, pada masa sama, gangguan bekalan di seluruh kawasan Palong 2 hingga 14, juga di daerah Jempol adalah berikutan kerja pemasangan meter air di kolam Lodah, Tampin.

Sementara itu, Azlan berkata gangguan bekalan air di Rembau mulai 8 pagi hingga 8 pagi esoknya adalah berikutan pemasangan meter di sempadan Rembau-Tampin.
  
Kawasan yang terlibat ialah seluruh Kendong, Kota, Gadong, Legung Ulu dan Hilir, Bongek, Chengkau, Nerasau, Penajis, Miku, Selemak, Astana Raja, Semerbok, Kg Durian Daun, Kg Pulau Besar, Kg Pulau Bukit, Kg Pulau Mampat, Kg Fajar Harapan, Kg Batang Nyamor, Kg Chenong Ulu, Kg Lada, Mukim Tanjung Kerling, Batu Hampar dan Taman Seri Rembau Fasa 1,2,3.
  
Taman Rembau Utama, Kg Chuai, Pekan Rembau, Sena Ulu dan Hilir, Kg Rendah Kayu Ara, Senama, Desa Permai Mampong, Kg Mampong, Petronas Rembau, Shell Rembau, Pejabat Daerah Rembau, Majlis Daerah Rembau, Kg Mulia, Kg Seberang Sawah, Kg Perigi Jernih, Kg Tebing Tinggi, Kg Relong dan Taman Seri Rembau Tanah Lot.
  
Di Gemas, kawasan yang terlibat ialah Kg Tiong, Taman Desa Bakti, Taman Gemas Jaya, Taman Sungai, Taman Indah, Pekan Gemas, Taman Sentosa, Taman Desa Permai, Taman Gemas Setia, Taman Damai, Rumah Rakyat Gemas, Kg Baru Gemas, Taman Sahabat, Kawasan Industri Gemas, Kuarters KTMB, Taman Halachara Baru, Kg Bangkahulu, Kg Ladang, Kg Ulu Ladang, Kg Londah, Kem Tentera Syed Sirajuddin, National Feedlot Corporation (NFC), Taman Pinggiran Felda, Felda Sg Kelamah, Batu 1-10 Jalan Gemas–Tampin dan Kg Bentan.
  
Gemencheh pula melibatkan Felda Bukit Jalur, Taman Sri Air Kuning, Pekan Air Kuning, Kg Tengah, Kg Mantai, Kg Air Kuning, Kg Air Kuning Selatan, Kg Paya Lebar dan Kg Ulu Air Kuning.

Azlan berkata bekalan air akan disambung semula selepas waktu yang dinyatakan dan dijangka pulih secara berperingkat.
  
Bagaimanapun, beberapa kawasan tinggi dijangka mengalami tempoh pembaikan yang lebih lama, katanya.
  
Pelanggan yang memerlukan bantuan boleh menghubungi SAINS di talian bebas tol 1-800-88-6982. - Bernama

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved