ads

Jumaat, 14 Disember 2012

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


S Balakrishnan Blog: Pendaftaran SPR <b>di</b> Taman <b>Rasah</b> Jaya <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 07:51 AM PST

11 Disember 2012,Sempena Majlis Makan Malam Deepavali 2012,Dr.Harris Abdullah dari Parti Progresif Penduduk NSDK dan Kelab PR1M telah mendaftar pengundi pengundi baru SPR di Dewan Bola Keranjang Taman Rasah Jaya Seremban.Antara Dr Harris team yang terlibat adalah Balakrishnan (Ahli Majlis Nilai),En.Haji Ghazali,En.Tham,En.Thamalingam dan Chandru.

Dr Harris team berjaya mendaftar lebih dari 51 pendaftaran baru dan 20 pendaftaran tukar alamat.

Antara tetamu kehormat yang menghadiri majlis makam malam ini adalah Menteri Besar Negeri Sembilan ,YB Dato Seri Utama Haji Mohammad Bin Haji Hassan, Adun Labu Dato Hasim bin Rusdi,Senator Dato Najeeb,Senator Dato Dr Yeow chai Thiam,Dan beberapa rakan rakan dari Barisan Nasional.

Kami dari PPP NS dan KelabPR1M ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Pertubuhan Perpaduan Hindu Tamizhar NS dan KRT Dun Mambau yang mengadakan majlis makan malam Deepavali 2012 dan membantu menjayakan pendaftaran SPR .

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


Seindah Mimpiku: Mabuk Durian <b>Lenggeng</b>, Mantin!

Posted: 14 Dec 2012 02:00 PM PST


Balik kampung encik suami di Lenggeng, Mantin dalam keadaan demam panas dan selsema teruk. Bila bapak mertua ajak encik suami balik kampung sekejap, aku terus sound encik suami nak ikut sekali. Meriah sedikit bila anak buah encik suami pun ikut sama.


Gigih encik suami dan pak mertua mencari sekeliling pokok durian buah durian yang jatuh. Aku dan anak-anak buah jadi pembantu kutip dan longgokkan buah durian, manggis, rambutan dan pulasan. Masa ni lama baru kenal pokok manggis dan pulasan...huhu !


Tak sampai sejam di dusun kampung encik suami, dah hampir penuh boot kereta dengan segala macam buah-buahan. Kami yang duduk di kerusi belakang terpaksa la menahan aroma bau durian sepanjang perjalaenan balik ke Rasah, walaupun encik suami siang-siang dah turunkan tingkap kereta seluas-luasnya. Sampai je rumah mertua, masing-masing dah mabuk dek lama sangat menghidu bau durian...huhu!

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


aku ceramah <b>di</b> felcra air hitam, <b>jempol</b> malam ini - WFauzdin Blogspot

Posted: 14 Dec 2012 12:55 AM PST

MALAM ini (14 Dis 2012), aku dijemput untuk berceramah di Felcra Air Hitam, Jempol dalam kawasan Dun Lui.  Turut bersama malam ini adalah tokoh PAS yang aku minati iaitu YB Khalid Samad (MP Shah Alam).  Pimpinan lain adalah YB Taufik (PAS NS) dan seorang peguam iaitu T. Kumar yang terkenal dengan perjuangan membela nasib para peneroka.
Selaku Penyelaras KOBAT (Kor Bekas Angkatan Tentera), aku harap warga tentera atau bekas tentera/perajurit dapat hadir bersama malam ini.  Bagi menghadapi rejim Umno/Bn yang kita ketahui mempunyai kekuatan yang cukup hebat dengan bantuan jentera-jentera kerajaan, bukan mudah untuk kita tewaskan.
Sehubungan itu, semua pihak atau individu yang boleh ke hadapan untuk membantu PR mestilah ke hadapan samada mengetuai sebarang gerakan atau penerangan.  Kita tidak boleh lagi membiarkan beberapa pimpinan sahaja untuk bergerak dan memberikan ceramah di dalam keadaan masa yang amat terhad sebelum PRU, maka sesiapa sahaja yang merasa boleh memberikan penerangan boleh tampil ke hadapan untuk membantu.  Bagi yang boleh memainkan peranan lain seperti gerak kerja di kawasan masing-masing, teruskan gerak kerja kerana itulah tugas paling penting malahan lebih penting dari tugas memberikan ceramah.
Tidak kurang penting juga adalah penyampaian maklumat dan 'peperangan cyber' melalui internet.  Jika kita mahir di dalam aspek ini, pergunakanlah semaksima mungkin untuk membantu PR menumbangkan rejim yang zalim itu.
InsyaAllah, jika semua boleh memainkan peranan tidak mustahil PR berjaya ke Putrajaya sepertimana tidak mustahil Malaysia boleh tewas kepada Bangladesh atau Timor Leste di dalam Bolasepak.

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


Jengka 19: Kosmo Online

Posted: 08 Dec 2012 07:42 AM PST


Warga Nigeria maut selepas kereta bertembung lori

Posted:

Warga Nigeria maut selepas kereta bertembung lori

Warga Nigeria maut selepas kereta bertembung lori

08/12/2012 6:50pm

SEREMBAN — Seorang lelaki warga Nigeria maut selepas kereta yang dipandunya bertembung dengan sebuah lori di Batu 7, Jalan Seremban-Mantin, di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah hari tadi itu, mangsa yang hanya dikenali sebagai Shadarach, 22, maut ditempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala dan badan.

Jurucakap polis berkata, ketika kejadian mangsa yang merupakan seorang pelajar di sebuah kolej swasta di Mantin, dekat sini memandu kereta jenis Proton Saga BLM dalam perjalanan dari arah Seremban menuju Mantin.

"Ketika kejadian mangsa yang memandu seorang diri memotong beberapa kenderaan ketika menuruni bukit di jalan tersebut sebelum kenderaannya hilang kawalan di satu selekoh.

"Kenderan mangsa kemudian terbabas dan memasuki laluan bertentangan lalu bertembung dengan sebuah lori dan rempuhan kuat itu menyebabkan kereta mangsa remuk dan mangsa maut ditempat kejadian," katanya.— BERNAMA

Industri Kewangan Islam perlu 35,000 bakat

Posted:

Industri Kewangan Islam perlu 35,000 bakat

Industri Kewangan Islam perlu 35,000 bakat

08/12/2012 6:55pm

KUALA LUMPUR — Malaysia memerlukan 35,000 bakat kewangan Islam menjelang 2030 untuk menampung pertumbuhan pesat industri ini, kata Ketua Pegawai Eksekutif Institut Perbankan dan Kewangan Islam (IBFIM), Datuk Dr. Adnan Alias.

Beliau berkata, institut itu merancang untuk menyediakan latihan kewangan Islam untuk menampung keperluan industri yang semakin meningkat.

"IBFIM berbangga melihat sambutan hebat terhadap kelayakan bertauliah dalam kewangan Islam dan program-program pensijilan khusus serta tahap bakat yang tinggi seperti yang dapat dilihat daripada keputusan penilaian program yang baik," katanya dalam ucapannya pada upacara penyampaian sijil sulung IBFIM, hari ini.

Muhammad menyampaikan sijil kepada 300 pemegang bertauliah dalam program-program IBFIM termasuk Perancangan Kewangan Islam, Profesional Kredit Bertauliah - Islam dan Kelayakan Bersekutu dalam Kewangan Islam.— BERNAMA

Penemuan mayat wanita dalam parit: Lelaki ditahan

Posted:

Penemuan mayat wanita dalam parit: Lelaki ditahan

Penemuan mayat wanita dalam parit: Lelaki ditahan

08/12/2012 5:52pm

SANDAKAN — Polis hari ini menahan reman seorang lelaki bagi membantu siasatan penemuan mayat seorang wanita dalam parit di hadapan sebuah bengkel membaiki motosikal di Batu 3 dekat sini semalam.

Ketua Polis Daerah Sandakan, ACP Rowell Marong berkata, lelaki berusia 21 tahun itu adalah warga Filipina dan dipercayai teman lelaki wanita berkenaan.

Katanya, lelaki itu ditahan kira-kira pukul 4 petang di kawasan Bandar Sandakan iaitu dalam masa kurang 24 jam selepas mayat wanita itu ditemui orang awam dengan tujuh kesan tikaman.

Rowell berkata, lelaki berkenaan, seorang penganggur, tidak memiliki sebarang dokumen pengenalan diri.— BERNAMA

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Malam Jumaat <b>Di</b> Bayu Beach Resort, <b>Port Dickson</b> | Bro Framestone

Posted: 06 Dec 2012 06:19 AM PST

20121206-221949.jpgMalam ini bermalam di Bayu Beach Resort Hotel, Port Dickson.

Bermalam jumaat disini dengan isteri.

Kami bukan berdua. Tetapi Bersama mak mertua dan adik-adik ipar.

Salah seorangnya konvo hari ini di UiTM.

Mak mertua macam teringin nak ke Melaka. Last bertukar hasrat nak bermalam di Port Dickson.

Sebab esoknya bro kena ada di KL, kerje.

Sepanjang minggu ini bro hari-hari berulang Perak – KL. Cuma esok sahaja dari Port Dickson – KL.

Hope jalan tak jem sangat.

Minggu depan bro akan berpindah ke Rawang. Ada sesiapa yang tinggal di Rawang?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Makmal Analisis Halal Jakim Pertama Diwujudkan <b>Di Nilai</b> | Anak <b>...</b>

Posted: 13 Dec 2012 09:54 PM PST


NILAI: Makmal analisis halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang sedang dibina di sini akan mengukuhkan peranan Jakim dalam pensijilan halal, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Beliau berkata makmal itu kelak akan menjadi pusat hentian setempat kepada industri penyelidikan dan pensijilan halal dunia, memandangkan segala keperluan dan rujukan pensijilan halal akan tertumpu di makmal itu.

Ia akan memberi faedah yang amat besar kepada ekonomi negara menerusi pensijilan halal Malaysia yang diiktiraf di seluruh dunia dan secara tidak langsung mengangkat imej Malaysia sebagai peneraju utama pensijilan halal, katanya kepada pemberita selepas majlis pecah tanah makmal itu di Bandar Enstek di sini.

"Maklumat dan analisis daripada makmal khusus dalam bidang halal ini akan diyakini dan tidak dipertikai oleh mana-mana pihak. Ini akan membantu Malaysia melahirkan pakar rujuk pensijilan halal dan menjadikan Malaysia sebagai peneraju hab halal dunia," katanya.

Jamil Khir berkata buat masa ini tempoh masa memproses sijil halal Malaysia adalah 30 hari, tapi dengan adanya makmal ini, tempoh sedia ada dijangkakan akan dapat dikurangkan.

Beliau berkata kos keseluruhan projek pembinaan makmal analisis halal itu ialah sebanyak RM56.7 juta dengan siling bagi tahun 2011 hingga 2013 sebanyak RM27.5 juta.

Katanya makmal itu merupakan fasa pertama daripada keseluruhan projek Institut Halal Malaysia yang dijangka boleh diduduki mulai Ogos 2014 dan dijangka beroperasi sepenuhnya mulai Januari 2015.

"Sepanjang tahun 2014, makmal ini akan menjalani ujian percubaan peralatan bagi memastikan kesediaan untuk menerima sampel bermula Januari 2015. Projek ini dibangunkan di kawasan seluas 18.4 hektar.

"Bangunan makmal ini akan terdiri daripada tiga seksyen makmal, dua unit pengurusan makmal dan bangunan sokongan dengan menggunakan elemen bangunan hijau' dan kaedah 'sistem binaan berindustri," kata Jamil Khir.

Sumber: Bernama

IKLAN TEKS: Ingin membeli produk insurans Etiqa Takaful? Sekitar Kuala Pilah. Telefon 0123280345 untuk temujanji. Jangan pandang remeh pada sesuatu yang anda rasa tidak perlu sekarang. Suatu hari nanti pasti anda terasa menyesal. Yang anda rasa tidak perlu ini sebenarnya yang akan memberikan sesuatu yang terbaik kala kesempitan.

Tokan tando arrow di bawah untuk lihat komen Facebook terkini!

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


Gangguan Bekalan Air <b>Di Jelebu</b> Isnin Ini | MyNewsHub

Posted: 14 Dec 2012 12:19 AM PST

SEREMBAN – Beberapa kawasan di Jelebu akan mengalami gangguan bekalan air pada Isnin ini berikutan kerja pembaikan paip.

Ketua Bahagian Perkhidmatan Korporat Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn. Bhd., (Sains), Azlan Abdul Aziz berkata, gangguan bekalan air mulai pukul 8 pagi hingga 8 malam itu melibatkan Simpang Pertang, Kampung Putra Air Baning, Kampung Sawah Air Baning, Pertang, Pasoh 1, Pasoh 3, Pasoh 4, dan Geylang.

"Penutupan sementara bekalan air ini berikutan kerja pembaikan untuk menggantikan paip sementara yang dipasang Sains ekoran kerosakan paip sedia ada semasa kejadian banjir pada 29 November lepas," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Azlan berkata, bekalan air akan disambung semula selepas waktu yang dinyatakan dan dijangka pulih secara berperingkat.

Bagaimanapun katanya, beberapa kawasan tinggi dijangka mengalami tempoh gangguan yang lebih lama.

Beliau meminta pengguna yang memerlukan perkhidmatan pada hari berkenaan supaya menghubungi talian bebas tol 1-800-88-6982. – BERNAMA

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Kawasan didakwa ada Emas <b>di Jelebu</b> Diarah Tutup | Hargaemas

Posted: 30 Oct 2012 06:13 PM PDT

SEREMBAN 30 Okt. – Kerajaan negeri mengarahkan supaya lokasi terowong di pekan Titi, Jelebu yang didakwa wujud emas ditutup serta-merta.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan (gambar) berkata, penutupan kawasan itu bertujuan mengelak sebarang tragedi selain tidak dapat dipastikan ketahanan struktur tanah di kawasan terowong terbabit.

"Kajian telah dilakukan di situ dan ia tidak mempunyai deposit emas. Terowong yang ditemui ini telah digali dan bukannya bersifat semulajadi. Maka kita tidak tahu sejauh mana ketahanannya," katanya dalam sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di sini hari ini.

Mohamad diminta mengulas penemuan terowong di pekan Titi, Jelebu yang didakwa penduduk sebagai laluan pelombong emas suatu ketika dahulu, di mana kini mula menarik minat orang ramai mendekatinya.

05 di linggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di linggi - Google Blog Search


Benih Udang Galah Dilepaskan <b>Di</b> Sungai <b>Linggi</b>, Melaka

Posted: 23 Oct 2012 07:00 PM PDT

ALOR GAJAH – Pengarah Perikanan Melaka, Rosmawati Ghazali memaklumkan peningkatan pelepasan benih udang galah di Sungai Linggi dikenal pasti berpotensi bagi pembiakan hasil laut itu untuk sumber perikanan di negeri ini.

Program yang dilaksanakan sejak 2011 itu bertujuan menambah dan mengekalkan stok udang galah yang semakin berkurangan berpunca dari aktiviti penangkapan tidak terkawal.

"Sebanyak 210,000 ekor benih udang galah telah dilepaskan di sepanjang Sungai Linggi hingga Sungai Ramuan Cina mampu meningkatkan hasil tangkapan lebih 450 nelayan berdaftar di kawasan Melaka Barat," katanya.

Beliau berkata selain pelepasan benih udang galah di sepanjang sungai berkenaan, pihaknya turut melaksanakan pelepasan benih ikan di beberapa sungai termasuk Sungai Air Panas Tehel dan Sungai Malim bagi melestarikan sumber perikanan.

Rosmawati berkata sebanyak 83,000 ekor benih anak ikan puyu dan lampam telah berjaya dilepaskan di beberapa sungai di negeri itu di bawah program sama.

 Majlis pelepasan tersebut disempurnakan Anggota Dewan Undangan Negeri Kuala Linggi, Datuk Ar Ismail Othman.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved