ads

Isnin, 4 Mac 2013

05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


BBQ sesama sanak saudara <b>di Mambau</b> pada raya ke 5

Posted: 27 Sep 2009 07:37 AM PDT

Pada mlm raya ke lima, rumah kami menganjurkan majlis berbeku. Saudara mara blah mak dan ayah datang dari petang membantu proses mengemas, menyedia bahan mentah dan membakar. Rumah terbuka dan tertutup ni tuk kaum family dlm n9...yg jauh tu tp dkt dpt la dtg...kwn2 rapat adik2 dan jiran...idea nih timbul mse bergurau sesama Mak Chik Zamah mlm mak kluar hospital semalam...bnda tak rancang betul2 pn... Tp esok hari tu jadi gak BBQ...huhu...

  • Operasi menghidupkan api....Tugas Pak Chik Farid, Idam, Anip dan aku...Kasi bakar besar2....Muahahaha....!!
  • Operasi di dapur sblm perempuan melayu terakhir yg lain sampai...Mase ni Awe dan Mak Chik Dayang je ade kt dapur..Mak Chik Zamah kt dpn.
  • Operasi memulakan bakar ikan2, ayam, sosej dan prepare meja buffet...
  • Ayam yg mula2 aku bakar...baru siap satu meja...ade spagetti, nasi impit, laksa dan buah2an...
  • Operasi makan2...semua jamu selera. ambil sendiri. Ade awekz junior aku dlu, kwn adik aku, dh lawa2 dah...dorg igt aku tp aku je tak igt dorg...ampun...yg lelaki aku igt lg sbb aku ade jumpe dorg lg...
  • Adik mak, Pak Chik Din dan ayah mmg gila2 zaman bujang dorg..sampai tua pn sama lg...
  • Pak Chik Farid dan Mak Chik Zamah yg awal sampai pada hari tu.

  • Ikan talapia bakar yg tgh tunggu turn untuk dilapah...
  • Kucing aku, Mokdek yg tak lupe nak buat aku kabut sikit...Ko jgn curi ikan tu!
  • Si bujang dan si dara menjamu selera di ruang tamu...
  •  Mkn kt luar la...dpt duduk bersila sambil ambil angin...huhu...
  •  Pak Chik Tapa mencapai mknn lagi...Pak Andak Din dan mak melihat dgn sabar dan sedih sbb diorg berpantang mkn byk..sakit mcm2.. Pak Chik tu pn same gak tu...buat2 lupe..bg la yg kecik tu habiskan...hehe...

  •  Kawan2 Jaja, selaku budak bawahan aku mse sekolah dlu...apis, amri, amad, fizi, norsham, rabiatul, dan yg lain2 tu jgn kecik ati...aku igt korg...byk plak nk tulis nnt..
  •  Sepupu aku yg masih bersekolah...Semangat badan ko, Haikal!
  •  Maaf la korg mkn kt blkg kerusi...aku pn tak perasan...sian korg...

  • Ni lg 2 org...Iwan, Along...mkn kt dpn tu...jgn tgk tv plak kt sini... join kwn yg lain tu..

  •  Sampai masa tuk angkat kaki pulang...dah kenyang dah...Maaf Pok Ngah...hehe...

Selesai progam mlm tu...ape lg...letih la ktorg membasuh pinggan mangkuk dan mcm2 tu...nasib aku ade adik beradik ramai yg saiz pn ehem2...haha...selesai...tujuan program ni nk eratkan silaturrahim dan bg peluang yg muda2 nih bersosial sesama dorg...tak cukup dgn hp je bai...k..

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


PelaburJutawan <b>Di</b> Seminar Emas @ <b>Seremban</b> | Mentor Pelaburan <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2011 09:07 AM PST

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start blogging!

05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


Apesal.com - Roti Jala Dan Popia Kuala Kangsar <b>di</b> Stadium <b>Paroi</b>

Posted: 27 Feb 2013 01:58 AM PST


Tips 10 Perkara Penting Untuk Dikongsi Dalam Faceb... Mengenai cara yang terbaik untuk mengelak sebarang penipuan dalam facebook

Smoothie Recipe Salam geng, sorry da lama x update. Sebelum aku terlupa, masih belum terlambat kot nak wis...

Mencegah HIV / AIDS dengan Susu Informsi, Lifestyle, Gaya Hidup, Kesehatan, Kecantikan, Pria, Wanita, Tips

Hantu Dalam Botol Kicap Filem Hantu Dalam Botol Kicap adalah filem Arahan daripada Azhari Mohd Zain. Metrowealth M...

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


Rakyat Afrika maut terjatuh dari pangsapusri <b>di Mantin</b> | Malaysian <b>...</b>

Posted: 19 Jul 2012 06:11 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Seorang lelaki rakyat Afrika ditemui mati dipercayai terjatuh dari tingkat 13, Pangsapuri Sri Palma, Mantin dekat sini, hari ini.

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Gambar TG Nik Aziz Berceramah <b>Di Negeri Sembilan</b> - Kerabu <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2013 08:27 AM PST

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/554539_550305581655766_866277790_n.jpghttp://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/217401_550304634989194_351135868_n.jpg

Zam Zamani Mohd Zain

YAB. Tuan Guru berucap di Majlis Makan Malam PAS Mtd Lenggeng,Nilai Negeri Sembilan.Turut berceramah pada mlm ni Tamrin Gaffar Baba,Saifuddin Nasation serta beberapa yg lain.

Artikel berkaitan POLITIK

05 di lukut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lukut - Google Blog Search


Ibnu Hasyim: Banjir Besar Landa <b>Lukut</b>. Kesal Kepada Pemaju?

Posted: 25 Nov 2012 05:30 AM PST


PORT DICKSON: "Sudah puluhan tahun tinggal di kampung ini, inilah kali pertama banjir berlaku dan paling teruk apabila air menenggelamkan rumah," kata Cheok Ah Kaw, 71, seorang daripada 47 keluarga mangsa banjir di Kampung Batu Tujuh, Lukut, di sini, semalam.

Hujan lebat berterusan sejak jam 2 pagi menyebabkan 200 keluarga dari beberapa kampung dan kawasan perumahan di Lukut serta sekitarnya termasuk Kampung Sri Parit, Taman Jaya Lukut, Taman Indah Jaya, Taman Wawasan dan Taman Sri Lukut ditenggelami air antara dua hingga tiga meter.

Tinjauan (myMeto) bersama menaiki bot Bomba dan Penyelamat Telok Kemang mendapati Kampung Batu Tujuh, Jalan Seremban dan kawasan rumah kongsi pekerja warga Indonesia ditenggelami air hampir keseluruhan rumah. Menurut Cheok, dia sekeluarga tujuh beranak resah apabila hujan lebat menyebabkan air mula naik dengan cepat dan segera menyelamatkan diri ke kawasan tinggi sementara menunggu bantuan tiba.

"Saya sekeluarga termasuk menantu dan cucu cemas apabila air naik mendadak dan nekad pergi ke kawasan rumah jiran yang terletak di atas bukit.
"Disebabkan bimbang berlaku perkara tidak diingini, kami tidak dapat menyelamatkan harta benda lain," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Katanya, masalah sistem perparitan di kampung itu terlalu kecil selain sampah-sarap menyebabkan air tersekat dan melimpah keluar.
"Saya kesal dengan sikap pemaju yang tidak mengendahkan aduan kami sebelum ini mengenai masalah sistem perparitan yang sempit ini," katanya. Seorang lagi mangsa, Ng Ching Hong, 50, berkata, sikap pemaju perumahan amat dikesali kerana aduan sudah dibuat oleh penduduk kampung berkenaan laluan air ke longkang yang terlalu kecil.

"Kami harap bantuan segera sampai kerana kemusnahan yang kami alami amat teruk. Rumah, pakaian dan kereta habis musnah dimasuki air dan tidak dapat diselamatkan. Kami tak tau macam mana lagi nak meneruskan hidup," katanya. (Disunting dari myMtetro)

di negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sembilan - Google Blog Search


Gambar TG Nik Aziz Berceramah <b>Di Negeri Sembilan</b> - Kerabu <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2013 08:27 AM PST

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/554539_550305581655766_866277790_n.jpghttp://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/217401_550304634989194_351135868_n.jpg

Zam Zamani Mohd Zain

YAB. Tuan Guru berucap di Majlis Makan Malam PAS Mtd Lenggeng,Nilai Negeri Sembilan.Turut berceramah pada mlm ni Tamrin Gaffar Baba,Saifuddin Nasation serta beberapa yg lain.

Artikel berkaitan POLITIK

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


Empat SMA Jakarta kampanyekan <b>Gemas</b> - Antaranews.com

Posted: 09 Jan 2013 05:11 AM PST

Jakarta (ANTARA News) - Empat Sekolah Menengah Atas di Jakarta mengkampanyekan gerakan mengelola sampah (Gemas) dan semangat pelestarian lingkungan melalui majalah dinding (mading).

"Konsep majalah dinding kami adalah gerakan recycle atau pendaur-ulangan sampah agar sampah tidak terbuang sia-sia," kata Chika Ervika siswi kelas X SMA Santo Bellarminus Jakarta, Rabu.

Chika dan tiga rekannya menampilkan artikel-artikel tentang bank sampah yang dikutip dari media massa di majalah dinding dengan bahan kertas daur ulang dan karton bekas.

"Proses pembuatannya lebih dari seminggu," kata Chika yang juga berencana mempromosikan gerakan mengelola sampah melalui blog.

Kampanye mading serupa juga dilakukan Ameliorasi Sulendra Putri dari SMA Negeri 12 Jakarta.

Amel menggunakan barang daur ulang seperti kertas, sedotan plastik, pelepah daun pisang, dan koran bekas di mading mereka yang berukuran 2 meter x 1,8 meter itu.

"Tulisan tentang pengumpulan botol plastik bekas sudah kami lakukan sejak Oktober lalu. Botol plastik itu kami jual untuk mendapat dana kegiatan pentas seni," kata Amelia.

Di SMA Regina Pacis Jakarta, Clairine Irawan dan rekannya menyusun majalah dinding Gemas bertema "Miredo" yang berarti sampah bukan barang akhir tapi barang awal bagi kehidupan.

"Kami juga melakukan kegiatan prolingkungan seperti membersihkan sekolah, menanam pohon pucuk merah, membuat biopori, dan membawa bibit tanaman ke sekolah," kata Clairine tentang hasil liputan Mading mereka.

Selama lebih dari sepekan, Clairine dan rekannya memanfaatkan botol plastik, karton, kardus bekas, dan ranting-ranting pohon untuk menyusun majalah dinding berukuran 2,5 x 1,7 meter.

Perwakilan OSIS SMA Budhaya II Santo Agustinus Jakarta turut mengkampanyekan Gemas melalui majalah dinding berukuran 2 x 1 meter di koridor sekolah mereka.

Di mading berbahan gelas plastik bekas, ranting pohon, dan bahkan sisa rautan pensil, perwakilan OSIS SMA Budhaya II mempromosikan gerakan pendaurulangan sampah dengan meminimalisir penggunaan bahan styrofoam.

(I026)

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved