ads

Rabu, 19 Jun 2013

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di lenggeng</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2013 09:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di lenggeng</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2013 09:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

n 09 <b>lenggeng</b>: mengapa pengundi <b>lenggeng</b> perlu berubah

Posted: 29 Apr 2013 08:39 PM PDT

Bukan satu perkara yang mustahil kawasan yang dulu menjadi kubu kuat UMNO akan berpindah tangan kepada pihak pembangkang. Bermula pada pilihanraya umum selepas merdeka, DUN Lenggeng pernah ditadbirkan oleh parti bebas waktu itu yang berlambangkan botol. Masyarakat Melayu di Lenggeng ketika itu memangkah parti bukan kerajaan bukan kerana bencikan parti tetapi calon yang diketengahkan oleh kepimpinan atasan. 
Merujuk kepada beberapa peristiwa yang dimaklumkan kepada JS, ramai di kalangan pengundi muda di Lenggeng telah hilang kesabaran terhadap tindak tanduk calon yang dikemukakan oleh BN/UMNO untuk PRU ke 13 ini. Di sudut hati mereka daripada berketuakan seorang pengkhianat bangsa lebih baik berpayungkan parti pembangkang ataupun calon bebas. Apabila diajukan soalan kepada mereka inilah jawapan yang diberikan:
1.  Calon BN iaitu Dato Ishak Ismail bukan merupakan calon yang dikehendaki di Lenggeng berdasarkan rekod buruk beliau selama 3 penggal mewakili DUN Lenggeng yang tidak racangan atau blue print uintuk memajukan Lenggeng.
2.  Sebagai Ketua UMNO Bahagian Seremban, dia mengamalkan prinsip pecah dan perintah untuk kekuatan politiknya di Bahagian Seremban demi kelangsungan nyawa politik dia.
3.   Dato' Ishak tidak akan memberi ruang kepada golongan pelapis untuk naik kerana dia takut peluang dia menghabiskan sisa hidup dalam politik akan musnah sepenuhnya.
4.   Politik UMNO merupakan cara untuk Dato Ishak  cari makan dengan menjual jawatan bagi mendapatkan kekayaan dan serta mengugut mana-mana pihak termasuk kakitangan kerajaan di Negeri Sembilan.
5.   Sudah menjadi budaya Dato Ishak dalam ucapan dia walau di mana sekali pun akan mengaibkan orang yang dia tidak sukai. Antaranya bekas pengarah JBA Negeri Sembilan Dr. Akhbar, dengan mengatakan ada di kalangan kakitangan JBA masa itu menonton video lucah. Tetapi sebenarnya dia marah sebab kontractor JBA yang terdiri daripada balaci Dato Ishak iaitu Ishak Malek telah ditamatkan perkhidmatan dengan JBA kerana menipu kerja dan membuat claim tidak masuk akal pada tahun 2006 dan 2007.
6.  Dato Ishak juga pernah mengaibkan Pengarah KEMAS Negeri Sembilan dalam satu majlis di Seremban pada tahun 2006  dihadapan isteri penjawat awam tersebut dengan mengatakan bahawa pengarah ini ada menjalin hubungan sulit dengan isteri orang di Melaka. Tetapi Dato Ishak juga mempunyai hubungan sulit dengan isteri orang yang dikenali sebagai FIONA hingga menyebabkan mereka bercerai. 
7.  Dato Ishak juga memberikan tanah pertanian yang dipohon oleh sekumpulan belia di Kampung Ulu Beranang kepada ketua kampung tersebut yang dikenali sebagai Ali Janggut dan menurut kata seorang penduduk di sana tanah tersebut telah dijual oleh Ali dengan nilai 2 juta ringgit.
8.  Calon BN ini juga pernah mempertikaikan pihak Lion Group memajukan tanah di Daching yang merupakan milik mereka untuk pembangunan pendidikan dan perumahan (Bandar Akademia) tetapi sebenarnya Dato Ishak adalah salah seorang Ahli Lembaga Pengarah syarikat tersebut. Tujuannya menjerit mempertikaikan projek tersebut semata-mata untuk mengabui mata orang Lenggeng seolah-olah dialah hero.
9.    Di Zaman Dato Isa sebagai MB , beliau bersama Dato Hamdan telah dianugerahkan kawasan balak di Lenggeng yang merupakan tadahan hujan. Oleh kerana dia yang dapat tiada apa-apa suara yang mempertikaikan apa yang dia pernah perolehi.
10.   Jalan kampung Rawa tertangguh pembinaan semasa zaman YB Mustafa kenapa?  Inilah usaha Dato Ishak dsan kuncu-kuncu dia bagi menggambarkan kerajaan tidak prihatin dengan rakyat kampung. Dia menghantar orang ke Kampung Rawa supaya membantah usaha kerajaan itu. 
11.    Dalam apa juga ucapan dia di Lenggeng skrip ucapannya memang tidak pernah berubah daripada dulu hingga sekarang. Antaranya soal anak janda dan bini dia anak orang PAS. Malangnya semasa dia menjadi ADUN 3 penggal di Lenggeng, tiada pun ibu tunggal yang menerima bantuan JKM berbanding semasa MB usahakan dibawah program kesejahteraan rakyat.
12.   Ada atau tidak penglibatan Dato Ishak dengan kes Mohd Nor Awang dan Mustafa Salim serta Shukri ( Pemangku Pengarah Kemas NS) yang dituduh rasuah? Apabila diajukan soalan ini kepada ramai orang di Lenggeng terutama yang terlibat dalam politik , mereka mengatakan memang Dato shak terlibat. Mana-mana orang yang dia rasa menggugat kedudukannya sebagai Ketua UMNO Bahagian akan dikenakan melalui kes rasuah dan sebagainya. Apabila kes ini disebut di mahkamah Dato Ishak orang pertama bercakap memburukan mereka yang "diperangkap" ini dalam setiap ucapannya.
13.   Adakah Dato Ishak pembela orang Melayu? Dalam ucapan dia di mana-mana majlis dia mengatakan bahawa semasa kejadian 13 Mei , dia berada di Kuala Lumpur untuk berjuang mepertahan bumi Kuala Lumpur dan bertempur dengan kaum Cina. Boleh dipercayai ke? Berapa umur dia ketika itu. Kalau dihitung umur Dato Ishak masa itu baru 17 tahun dan masih bersekolah. Sekali lagi orang kampung diperbodohkan oleh Dato Ishak. Tapi penyokong dia akan terus bertepuk tangan mengiyakan penipuannya.
14.   Menjual nama PM memang menjadi kebiasaan Dato Ishak. Seandainya dia terlalu baik dengan PM kenapa soal hutang dia dengan Dato Misran sebanyak 2 juta masih tidak selesai sehingga dia akan akan dikenakan tindakan mahkamah dan muflis selepas pilihanraya ini. Kalau dia menang masa PRU ini , sekali lagi pilihanraya akan dibuat selepas itu . Seronoknya orang Lenggeng.
15.     Adakah DENDAM Dato' Ishak terhapa MB akan berakhir apabila dia di calonkan sebagai calon BN di Lenggeng. Ramai mengatakan sekiranya Dato Ishak menang dia akan mengerjakan Tok Mat hingga ke lubang cacing. Dia akan buat Tok Mat tersungkur di mana juga. Ini dendam sakai  kata orang Pantai , kampung kelahiran Dato Ishak. 
16.   Bagaimana penerimaan Dato Ishak kepada golongan muda?  Maaf tiada agenda Dato Ishak untuk membela golongan muda di Lenggeng. Ada orang muda Lenggeng mengatakan pernah dulu semasa Dato Ishak menjadi ADUN Lenggeng, hadiah pertandingan bola sepak hingga kini tidak disampaikan. Agak lucu tetapi mereka kata ini kebenaran. Siapa yang sukakan dia? Ada kata mereka, antaranya Baharon Idris dan Mazlan Maarof kerana Dato Ishak akan bagi banyak projek selepas dia menang nanti. Begitu juga Ishak Malek dan Samsul Bahari Bahar juga dianugerahkan projek. Hismayati orang kuat KEMAS di Lenggeng telah dijanjikan oleh Dato Ishak sebagai Penyelia Kanan Kemas untuk Parlimen Seremban.
17.   Orang Minang yang dikatakan majoriti pengundi Lenggeng bagaimana?  Sidek Othman juga orang Minagkabau di Lenggeng yang sebelum ini teruja nak jadi calon telah disingkirkan daripada kem Dato Ishak. Saudara Shukur  Othman telah dikencing dari ubun-ubun kepalanya.  Semuanya akibat terlalu taksub kepada Dato Ishak.  Ada mengatakan mereka  telah tempah blazer untuk dinobatkan sebagai calon tetapi kini ada yang mula moyok macam ayam berak kapor. 
18.   Nordin Aziz, Nordin Yassin, Mustafa Salim, Zulkifli Rashid dan Hasan Sulan yang merupakan ketua-ketua UMNO cawangan bukan dari kem Dato Ishak akan menghadapi lawan semasa mesyuarat UMNO akan datang. Ini sudah pasti berdasarkan  cakap-cakap orang kuat Dato Ishak di Lenggeng.
Oleh itu kepada pengundi Lenggeng tolong fikirkan masa depan anda agar terus gemilang tanpa bernaung dengan manusia seperti di atas. Tidak salah untuk mengundi parti pembangkang atau bebas di Lenggeng daripada anda berhadapan dengan nasib yang lebih teruk di bawah kepimpinan orang bernama Dato Ishak Ismail. 

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


Penyanyi Aishah Bakal Bertanding PRU13 <b>Di</b> Parlimen <b>Jempol</b> |

Posted: 04 Apr 2013 04:42 AM PDT


Setiap kali tiba pilihanraya umum, saat yang dinanti-nanti sudah tentu ialah ketika penamaan calon diumumkan. Terbaru, PAS telah mengumumkan penyanyi yang popular dengan lagu Janji Manismu iaitu Aishah sebagai calon mereka di Parlimen Jempol, Negeri Sembilan.
aishah calon pru13Aishah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin merupakan calon pertama pro pembangkang daripada golongan artis yang bakal bertanding di dalam PRU13. Pengumuman ini dibuat Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dalam satu ceramah yang turut dihadiri penyanyi itu, di Markas Pas di Taman Melewar. Kata Aishah kepada portal berita Antara Pos:-

Berderau darah saya. Tetapi ini keputusan Pas Pusat. Walaupun ikut kata hati saya, tunggulah sepenggal dua lagi (untuk bertanding)

aishah calon pru13Adakah kita akan menyaksikan lebih banyak golongan artis yang akan dinamakan sebagai calon di dalam PRU13 kali ini? Abang Nara ada kemungkinan perkara tersebut berlaku. Sama-sama kita nantikan. Info asal Utusan Malaysia.

P.S: Tips pilihanraya

Baca Yang Ini Pulak:-


05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


Tangga Domino CIKU: Nasi Lemak <b>Mambau</b>

Posted: 11 Jun 2013 11:02 PM PDT

Salam ,
Orite today ciku terus nak tepek pic nasi lemak mambau ni dulu.Ini salah satu makanan yang membuatkan ciku sering teringat ingat.Lepas balik indonesia last 2 week ..kami terus terjah untuk ke berapa kali ntah ..nasi lemak mambau yang terletak di negeri sembilan.Bagi ciku sefamili..menu ni sedap..ayamnya fresh goreng dan sambal mabeles(mintak lebih)..hihi..bagi orang lain maybe lain le.
Dari anak ciku 5 tahun hingga la ni dah 9 tahun..kami suka g makan sini dan waktu pagi dah terpacak kat sana..kalau tak ramai bonar takde tempat nak duduk. Dulu selalu g kuala rompin , koje so selalu le singgah mambau beli nasi lemak ni..la ni dah tak koje kat kuala rompinpun kami rajin ke sana.hihi.

Kedai ni orang melayu masak tapi bila tengok customer pelbagai bangsa masuk dan makan.Pasti sedapkan kan kan kan..

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


PLBNS mahu velodrom tertutup kelas satu dibina <b>di Nilai</b> ABN News <b>...</b>

Posted: 10 Jun 2013 09:03 PM PDT

SEREMBAN – Persatuan Lumba Basikal Negeri Sembilan (PLBNS) hari ini meminta pihak berkaitan menimbang semula keputusan membina velodrom tertutup kelas satu di Cheras dan bukan di Nilai, Negeri Sembilan.

Presidennya, Datuk Jamlus Abd Aziz berkata, ini kerana perkara itu sudah diputuskan dalam Belanjawan 2013 yang memperuntukkan RM80 juta bagi tujuan berkenaan.

"Mengapa perlu diubah setelah keputusan dibuat untuk membina sebuah velodrom tertutup  di Nilai? Lagipun kerajaan Negeri Sembilan telah menyediakan sebuah kawasan yang sesuai untuk tujuan tersebut," katanya kepada Bernama di sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Timbalan Presiden Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (PKBM), Datuk Naim Mohamad semalam, bahawa hanya satu velodrom tertutup kelas satu akan dibina Cheras.

Naim dilapor berkata, perkara itu diputuskan pada perbincangan antara Kementerian Belia dan Sukan serta Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Mengulas lanjut, Jamlus berkata pembinaan velodrom itu di Nilai akan merancakkan lagi pembangunan di kawasan pinggir bandar, tambahan pula terdapat banyak kemudahan sukan di kawasan ibu negara termasuk Cheras pada masa ini.

"Selain itu, Negeri Sembilan juga mempunyai ramai pelumba basikal yang berbakat dan sudah semestinyalah kerajaan perlu memikirkan juga kemajuan sukan itu di peringkat negeri.

"Oleh itu, kami berharap kerajaan dapat pertimbangkan cadangan asal untuk membina satu velodrom tertutup kelas satu di Nilai," katanya. – Bernama

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved