ads

Sabtu, 2 Februari 2013

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


eijachomeyl.blogspot.com: bErbUkA <b>dI jUAssEh</b> kApItAn

Posted: 04 Sep 2011 03:42 AM PDT

ni lar yang dikatekan ketinggalan zaman mahupun siput sedut nak berjalan.. ape tak nye..orang da beraye sakan..aku baru nk update pasal buke pose....tapi x kire..nak jugak update..gambo xkan nak simpan je kan

sempena bape haribulan ntah..kami2 orang cucu kesayangan bedah telah pulang ke kampung untuk berbuke pose dengan wan..anak2 durhaka..maka cucu nye saje yang menghiburkan nenda mereka  :-)

berbuke pose yang indah belaka..makanan yang melimpah ruah sampai makan perut jadi otromen..butang merah di dada pun sampai jadi lemah dek kerana banyak sangat makan..

pastu ngan acara BBQ nye pulak...ini dikatekan makan sampai muntah darah.. xpenah nak bersyukur ..xingat orang somalia ke?

papepun mari mengENJOY kn diri anda dengan gambo2 tersebut  :-)







05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Lebih 16 ribu tunggu kedatangan Timbalan Perdana M - PRU13N9

Posted: 09 Jan 2013 01:49 AM PST

Bahau , 8 Jan : Lawatan kerja Timbalan Perdana Menteri ke Negeri Sembilan diteruskan apabila beliau dan rombongan telah tiba di Padang Awam Majlis Daerah Bahau pada jam 2.30 petang dan beliau telah ditunggu oleh lebih dari 16 ribu penduduk tempatan dari Bahau dan persekitarannya.
YAB Dato' Seri  Utama Tan Sri Muhiyuddin Yasin yang diiringi oleh Menteri  Besar Negeri Sembilan Dato' Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan serta Isteri telah menyatakan kegembiraan  beliau menyaksikan berbagai kaum turut hadir menantikan kedatangan beliau.
Majlis dimulakan dengan ucapan oleh Dato' Lilah Yasin, ahli Parlimen Jempul  dan seterusnya oleh Menteri Besar Ngerei Sembilan dan disudahkan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhiyuddin Yasin.
Timbalan Perdana Menteri mengumumkan  budget sebanyak 4.1 juta kepada penduduk di Bahau bagai melaksanakan projek yang bagi pembangunan pembelajaran. Beliau juga telah menyampaikan bantuan kepada sekolah sekolah di sekitar Bahau dan Jempol.
Turut serta dalam lawatan adalah isteri kepada Timbalan  Perdana Menteri Puan Sri Datin Seri Diraja Norainee dan isteri kepada Menteri Besar Negeri Sembilan YM Raja Datin Seri Hajah Salbiah Tengku Nujumuddin. Ahli Parlimen Jempol , Dato' Lilah Yasin dan pemimpin tertinggi Barisan Nasional Negeri Sembilan

Sumber : n9kini.com




































































05 di mambau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


rumah nabil <b>di mambau</b> dipecah masuk sekumpulan penjenayah

Posted: 29 Feb 2012 04:00 PM PST

Mencari Kerja Sambilan (Part Time) Di Rumah? Klik Sini!
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

SEREMBAN 29 Feb. – Kediaman pelawak terkenal tanah air, Ahmad Nabil Ahmad atau lebih dikenali sebagai Nabil dipecah masuk sekumpulan penjenayah di Kampung Masjid, Mambau di sini hari ini.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira pukul 9.55 pagi apabila penjenayah itu memecah masuk rumah keluarga juara Raja Lawak musim kedua itu yang kini dihuni bapa saudaranya melalui bahagian belakang rumah itu.

Menurut bapa saudaranya, Rahmat Abd. Latiff, 55, kejadian disedari sebaik sahaja dia tiba di rumah selepas pulang menghantar anak perempuannya ke tempat kerja di sebuah pusat beli-belah berhampiran.

"Saya nampak pintu belakang rumah sudah terbuka dan kesan umpil pada jeriji tingkap di salah sebuah bilik tingkat bawah.

"Tanpa berlengah, saya bergegas masuk ke dalam rumah dan mendapati bilik tidur diselongkar, habis semua pakaian sudah bersepah di atas lantai," katanya ketika ditemui di rumah itu hari ini.

Incoming search terms:

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2013 06:22 PM PST


PEGAWAI SPRM (kanan) menyoal siasat suspek (kiri) selepas cuba memberi rasuah di Seremban semalam.


SEREMBAN – Seorang lelaki diberkas ketika cuba merasuah RM2,000 kepada pegawai penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) untuk mengelak daripada dicekup kerana menjual diesel subsidi di pasaran gelap semalam.
Suspek berusia 40 tahun tersebut diberkas pada pukul 1.15 petang oleh pegawai Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) yang turut serta dalam serbuan itu.
Sumber berkata, sebelum diberkas, pihak KPDNKK telah menahan seorang pekerja suspek berusia 38 tahun ketika dia sedang mengisi bahan bakar tersebut ke dalam dua buah tangki yang boleh memuatkan 1,000 dan 3,000 liter diesel di sebuah stesen minyak di Mambau dekat sini.
Katanya, dua tangki tersebut dibawa dengan menggunakan sebuah lori tiga tan yang bertutup.
"Pihak berkuasa kemudian dibawa ke sebuah taman perumahan berhampiran untuk berjumpa dengan majikannya bagi 'menyelesaikan' kes tersebut.

"Sebaik sampai, majikan lelaki itu cuba merasuah RM2,000 sebagai dorongan untuk tidak dikenakan tindakan. Pegawai SPRM yang menyamar kemudian terus menahan lelaki itu," katanya sambil memberitahu suspek telah menjalankan kegiatan haram itu sejak lebih setahun lalu.
Menurut sumber itu, suspek akan mengisi sekurang-kurangnya 4,000 liter diesel subsidi sehari sebelum dihantar ke sebuah stor dekat sini yang mampu menyimpan sebanyak 50,000 liter bahan bakar tersebut pada satu-satu masa.
"Suspek membeli diesel itu pada harga RM1.80 seliter tetapi dia akan menjual kepada pihak ketiga dengan harga antara RM1.95 hingga RM2 seliter untuk dihantar ke pasaran gelap," katanya.
Ujar sumber itu, suspek mendapat keuntungan mencecah RM40,000 sebulan. Ketika dicekup, dia datang dengan menaiki sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Ssangyong Rexton.
"Suspek hanya mengisi minyak pada waktu malam dan akan mengupah RM10 kepada pekerja stesen minyak untuk tutup mulut," katanya.

BBQ sesama sanak saudara <b>di Mambau</b> pada raya ke 5

Posted: 27 Sep 2009 07:37 AM PDT

Pada mlm raya ke lima, rumah kami menganjurkan majlis berbeku. Saudara mara blah mak dan ayah datang dari petang membantu proses mengemas, menyedia bahan mentah dan membakar. Rumah terbuka dan tertutup ni tuk kaum family dlm n9...yg jauh tu tp dkt dpt la dtg...kwn2 rapat adik2 dan jiran...idea nih timbul mse bergurau sesama Mak Chik Zamah mlm mak kluar hospital semalam...bnda tak rancang betul2 pn... Tp esok hari tu jadi gak BBQ...huhu...

  • Operasi menghidupkan api....Tugas Pak Chik Farid, Idam, Anip dan aku...Kasi bakar besar2....Muahahaha....!!
  • Operasi di dapur sblm perempuan melayu terakhir yg lain sampai...Mase ni Awe dan Mak Chik Dayang je ade kt dapur..Mak Chik Zamah kt dpn.
  • Operasi memulakan bakar ikan2, ayam, sosej dan prepare meja buffet...
  • Ayam yg mula2 aku bakar...baru siap satu meja...ade spagetti, nasi impit, laksa dan buah2an...
  • Operasi makan2...semua jamu selera. ambil sendiri. Ade awekz junior aku dlu, kwn adik aku, dh lawa2 dah...dorg igt aku tp aku je tak igt dorg...ampun...yg lelaki aku igt lg sbb aku ade jumpe dorg lg...
  • Adik mak, Pak Chik Din dan ayah mmg gila2 zaman bujang dorg..sampai tua pn sama lg...
  • Pak Chik Farid dan Mak Chik Zamah yg awal sampai pada hari tu.

  • Ikan talapia bakar yg tgh tunggu turn untuk dilapah...
  • Kucing aku, Mokdek yg tak lupe nak buat aku kabut sikit...Ko jgn curi ikan tu!
  • Si bujang dan si dara menjamu selera di ruang tamu...
  •  Mkn kt luar la...dpt duduk bersila sambil ambil angin...huhu...
  •  Pak Chik Tapa mencapai mknn lagi...Pak Andak Din dan mak melihat dgn sabar dan sedih sbb diorg berpantang mkn byk..sakit mcm2.. Pak Chik tu pn same gak tu...buat2 lupe..bg la yg kecik tu habiskan...hehe...

  •  Kawan2 Jaja, selaku budak bawahan aku mse sekolah dlu...apis, amri, amad, fizi, norsham, rabiatul, dan yg lain2 tu jgn kecik ati...aku igt korg...byk plak nk tulis nnt..
  •  Sepupu aku yg masih bersekolah...Semangat badan ko, Haikal!
  •  Maaf la korg mkn kt blkg kerusi...aku pn tak perasan...sian korg...

  • Ni lg 2 org...Iwan, Along...mkn kt dpn tu...jgn tgk tv plak kt sini... join kwn yg lain tu..

  •  Sampai masa tuk angkat kaki pulang...dah kenyang dah...Maaf Pok Ngah...hehe...

Selesai progam mlm tu...ape lg...letih la ktorg membasuh pinggan mangkuk dan mcm2 tu...nasib aku ade adik beradik ramai yg saiz pn ehem2...haha...selesai...tujuan program ni nk eratkan silaturrahim dan bg peluang yg muda2 nih bersosial sesama dorg...tak cukup dgn hp je bai...k..

05 di jempol - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jempol - Google Blog Search


UMNO Online - Misi Pemuda Realisasikan Sifar Pembangkang <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 30 Jan 2013 02:01 AM PST

Kategori Dari Bahagian

Misi Pemuda Realisasikan Sifar Pembangkang Di Jempol

Oleh : Azman Abas

KUALA LUMPUR 30  Jan – Pemuda UMNO Jempol bertekad untuk membantu mempertahankan  kemenangan Barisan Nasional (BN) di tiga kawasan Dewan Undangan negeri (DUN) dan satu Parlimen selain merampas satu DUN yang dimenangi oleh pembangkang pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

Ketuanya Nizam Aman berkata dengan pelbagai gerak kerja serta jalinan erat antara Pemuda-Pemuda parti komponen yang lain, misi berkenaan insyalallah akan menjadi realiti kelak.

Menurut beliau dengan tumpuan serta pelbagai program yang menyentuh hati dan perasaan anak-anak muda, pihaknya percaya BN akan menjadi pilihan golongan itu apabila tiba masa hari mengundi kelak.

"Sentuhan kita atau 'touch point' di peringkat akar umbi bukanlah bermusim…dan bukanlah hanya menjelang pilihan raya semata-mata sebaliknya kita mengambil inisiatif sentiasa bersama mereka.

"Kenduri kahwin, kematian, majlis kesyukuran, doa selamat dan sebagainya antara penglibatan Pemuda Jempol untuk bersama-sama dengan anak-anak muda. Begitu juga dengan aktiviti sukan yang tidak dapat dipisahkan daripada orang muda.

"Kita percaya dengan kaedah-kaedah sedemikian, tentunya golongan muda di akar umbi akan dekat dengan kita dan itulah yang kita laksanakan sepanjang masa," katanya kepada UMNO-Online, di sini, hari ini.

Ketika ditanya mengenai persiapan pilihan raya dan misi mereka seperti yang disebutkan diatas, Nizam seterusnya menambah pihaknya hanya menunggu masa daripada pucuk pimpinan untuk menggerakkan jentera.

"Kita yakin dengan kerjasama Pemuda-Pemuda komponen yang lain, kekuatan kita akan ampuh dan jitu untuk memastikan hasrat dan impian kita tercapai," ujarnya. -MediaUMNO

Berita Bertarikh Pada 30 January 2013 6:01 PM

05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


Suara Generasi Baru » Ahli DAP Cawangan Ladang <b>Paroi</b> Pula <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2013 01:44 AM PST

Semenjak pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP pada pertengahan Disember lalu, terlalu banyak pertikaian yang ditimbulkan baik dari luar mahupun dalam parti (DAP) itu sendiri.

Bermula dari keputusan pemilihan CEC yang keseluruhan dimonopoli kaum Cina, kemudian dilantik pula 2 orang Melayu atas kritikan masyarakat yang memandang DAP yang bersifat perkauman lalu timbul pula isu perkiraan yang dikatakan ralat.

Isu perkiraan ralat yang melonjakkan seorang anak Cina yang memegang nama Melayu iaitu anak tiri kepada Khir Johari, bekas pemimpin UMNO, didalam carta pemilihan menjadi bualan dan kritikan hangat akar umbi didalam DAP terutamanya.

Apatah lagi bilamana identiti sebenar anak Cina bernama Melayu itu terbongkar baru-baru ini yang merupakan anak kandung kepada seorang ahli PAP di Singapura.

Percaturan pemilihan CEC dikatakan ralat yang 'disengajakan' dan menimbulkan kemarahan ahli-ahli parti (DAP) itu sendiri.

Kini imej DAP yang melaungkan Malaysian Malaysia yang demokrasi menjadi pertikaian bukan sahaja masyarakat malah ahli-ahli DAP turut menunjukkan bantahan terhadap keputusan pemilihan CEC.

Rata-rata dari hampir kebanyakan cawangan dan juga bahagian membantah keputusan pemilihan CEC DAP itu dan baru-baru ini bantahan turut dibuat dihadapan bangunan pejabat DAP negeri (Seremban).

Jika beberapa hari lalu, Pengerusi DAP Cawangan Desa Dahlia Senawang, Richard Francis membantah dan menuntut pemilihan dilakukan semula serta ingin menukarkan nama parti Democration Action Party (DAP) kepada Autocratic Action Party (AAP), semalam Ladang Paroi pula membantah.

Ahli-ahli parti itu dan diketuai oleh Naib Pengerusi DAP Cawangan Ladang Paroi, David Dass berkumpul di hadapan bangunan pejabat DAP negeri di Kemayan Square mendesak pimpinan pusat parti membersihkan imej parti.

David turut menyifatkan bahawa pemilihan CEC itu sebagai satu penipuan.

"Kami sedia diambil tindakan oleh pihak jawatankuasa disiplin parti dan biarlah kami terkorban demi memastikan ketelusan dalam DAP dapat dilakukan," kata David kepada pemberita.

David mendakwa keputusan pemilihan CEC itu umpama plot terancang dan mengenepikan kepentingan kaum India didalam parti kerana jelas sekali tiada ahli India yang dipilih sebaliknya hanya dilantik.

"Kita perlu tahu mana 'singa bertaring dan mana singa tidak bergigi'. Kalau setakat dilantik, pimpinan parti boleh melantik siapa sahaja yang mereka suka berbanding yang dipilih oleh ahli," kata David.

David juga menyatakan tindakannya itu bukanlah kerana mahu sabotaj parti tetapi hanyalah bertujuan untuk memastikan pemilihan yang diadakan lebih telus.

Tindakannya juga turut mendapat sokongan dari sesetengah kepimpinan pusat, tambahnya lagi.

David menegaskan bahawa tindakan bantahan berkenaan adalah atas dasar ikhlas dalam perjuangan parti dan mahu pemilihan yang ‘bersih’.

Sekiranya ahli dan akar umbi DAP sendiri mempertikaikan ketelusan pengurusan DAP, bagaimana rakyat Malaysia umumnya dapat menerima sebuah parti yang rasis dan korup seperti DAP.

Ini belum lagi membicarakan soal undian pilihanraya kecil atau pilihanraya umum, tetapi hanyalah sekadar pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat parti sahaja.

Jika jumlah sekecil itu, ralatnya hanya disedari selepas beberapa hari, apakah jika mengurus pilihanraya umum ralat hanya dapat disedari selepas 5 tahun ?



GELOMBANG BIRU: Ayuh ke Kompleks <b>Paroi</b>, malam ini. | umnons <b>...</b>

Posted: 07 Jan 2013 09:53 PM PST

Gelombang Biru akan bertebaran secara agresif di seluruh negeri ini sebaik dilancarkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Kompleks Belia dan Sukan, Paroi pada pukul 8 malam ini.

Maka, rakyat akan melihat 'tsunami biru' melanda negeri ini dengan mesej bagi memastikan Barisan Nasional (BN) memenangi pilihan raya umum akan datang dengan majoriti besar serta menubuhkan kerajaan, sama ada di peringkat negeri, mahupun negara.

Acara kemuncak ini merupakan program lawatan kerja sehari Muhyiddin ke negeri ini,hari ini yang mana dimulakan dengan pertemuan tertutup bersama barisan kepimpinan BN di bangunan Wisma UMNO, selain mendengar taklimat dan persiapan jentera BN negeri ini bagi menghadapi pilihan raya umum kelak.

"Pada pukul 8 malam nanti, pemimpin negara ini akan disambut oleh 70,000 belia, penyokong BN dan orang ramai di Kompleks Belia dan Sukan, Paroi serta melancarkan jentera Gelombang Biru BN peringkat negeri," ujar Pengerusi Perhubungan UMNO, YAB Dato' Seri Utama Hj.Mohamad Hj Hasan.

Justeru katanya, orang ramai, belia dan seluruh penyokong setia BN, dijemput datang dengan memakai baju biru malam ini di Paroi.

Dengan pelancaran itu kelak, maka Gelombang Biru akan membasuh 'tsunami politik 2008′ dengan beberapa pembaharuan dan berpandukan kepada semangat berkobar-kobar malam ini, maka bermulalah agenda untuk merampas kembali kerusi yang tewas dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 lalu serta mempertahankan kerusi dimenangi.

Hari ini, ucapan dan amanat Timbalan Perdana Menteri, selain ucapan beberapa presiden parti dan Mohamad, lebih terarah kepada semangat juang yang tinggi.

Maka ayuhlah kita ke Paroi untuk sama-sama meledakkan Gelombang Biru demi agama, bangsa dan tanah air serta masa hadapan rakyat negeri dan negara ini.

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Penganjuran Pesta Seks <b>di Port Dickson</b> Tumpas.

Posted: 23 Dec 2012 06:13 AM PST

alt

 

PORT DICKSON  23 Dis. - Penganjuran Pesta Seks yang dirancang sekumpulan remaja di sini gagal diteruskan setelah diberkas pihak polis malam tadi.

Pesta Moon Soon Beach Party yang dilengkapi dengan pentas dan sistem pembesar suara dihidangkan dengan minuman keras dijangka disambut 100 remaja dari ibu Negara.

Pihak penganjur yang menawarkan tiket kepada setiap pengunjung dengan harga RM165 seorang telah menggunakan nama tema Tourism Malaysia dan sebuah Hotel terkenal sebagai daya tarikan pesta berkenaan.

Malah pihak pengunjung disaran berbikini dan berseluar pendek sebagai tema pakaian pada malam penganjuran tersebut.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah, Superitendan Abd Wahab Harun dalam satu kenyataan yang turut disiarkan menerusi akhbar Sinar Harian esok menjelaskan, satu siasatan bakal dijalankan bagi mengenalpasti tujuan Pesta tersebut dianjurkan.

Antara siasatan yang bakal dijalankan termasuklah mendapatkan maklumat orang awam yang mengetahui akan aktiviti tersebut.
 

Biaqpila™: Pesta Seks <b>Di Port Dickson</b> Kementerian Pelancongan <b>...</b>

Posted: 26 Dec 2012 04:35 PM PST


PESTA SEKS DI PORT DICKSON : KEMENTERIAN PELANCONGAN NAFI ANJUR

PUTRAJAYA, 26 Mei - Kementerian Pelancongan hari ini menafikan Tourism Malaysia terlibat dalam penganjuran pesta seks di Port Dickson, Sabtu lalu.

Dalam satu kenyataan, kementerian itu kesal dengan tindakan sebuah syarikat yang menganjurkan pesta tersebut Sabtu lepas dan memberi gambaran salah bahawa ia disokong Tourism Malaysia.

"Kementerian tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas syarikat tersebut.

"Kementerian serta Tourism Malaysia tidak pernah menyokong kegiatan berkenaan atau memberi kebenaran untuk penggunaan logo pada acara tersebut.

Kementerian juga tidak menyokong kegiatan yang berunsurkan gejala negatif walaupun ia berlandaskan pelancongan," katanya.

Kementerian Pelancongan memandang serius perkara itu dan akan melakukan satu siasatan menyeluruh bagi mengelak insiden sedemikian terus berleluasa, sekaligus memberi persepsi buruk terhadapnya dan Tourism Malaysia.

Sebelum ini, sebuah akhbar tabloid melaporkan polis berjaya menggagalkan penganjuran pesta yang dikenali sebagai 'Moon Soon Beach Party' di Port Dickson yang lengkap dengan pentas dan minuman keras.

Penganjur pesta dikatakan mengguna nama sebuah hotel terkemuka dan Tourism Malaysia untuk menjual tiket secara dalam talian pada harga RM165 seorang.

Malah pihak pengunjung disaran berbikini dan berseluar pendek sebagai tema pakaian pada malam penganjuran tersebut.

Walaubagaimanapun pesta seks yang dirancang sekumpulan remaja diberkas pihak polis, yang dilengkapi dengan pentas dan sistem pembesar suara dihidangkan dengan minuman keras.KLPOS

cananglannie

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


REMBAU HARI INI: Semarak Maulid Nabi 24 Jan 2013 <b>di Rembau</b>

Posted: 21 Jan 2013 05:42 AM PST

Oleh Ustaz Abdul Mukti Baharudin , Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS)
Tempat : Masjid Kg Senama, Rembau
Muslimin dan muslimat semua dijemput hadir

Rozmal bin Malakan: Wali Allah yang “Gila” <b>di Rembau</b>

Posted: 27 Jan 2013 05:39 AM PST

Baru-baru saya berjumpa dengan seorang ustaz di Rembau, cerita mengenai kisah-kisah di kampung. Ustaz tu bercerita pasal Wali Allah, dia tanya saya kenal tak seorang Wali Allah di Kg Semerbok, Rembau pada awal kurun ke 20. Wali Allah ini telah banyak berjasa di Kg Semerbok dan begitu hebat dan digeruni oleh musuh Islam ketika itu. Ustaz tadi kata orang Rembau tahu kisah ini.
Wali Allah ini orang kampung anggap dia macam gila, sebab berperangai pelik. Namun mempunyai beberapa karamah.
Saya cuba mencari bahan di internet mengenai Wali Allah di Kg Semerbok ini, namun tak jumpa.
Mungkin ada sesiapa dari Kg Semerbok atau Rembau yang tahu kisah ini dapat berkongsi kisah tersebut sebagai iktibar untuk generasi kini.

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


smk undang jelebu: Imam Muda Aran <b>di Jelebu</b>!!

Posted: 29 Jan 2013 02:16 PM PST


Pusat Pemantapan Akidah Jelebu telah menganjurkan Seminar Maulidur Rasul selama sehari di Pusat Pemantapan Akidah Jelebu pada 30 Januari 2013. Sebanyak 3 buah sekolah menyertai seminar yang dikendalikan oleh Imam Muda Aran tersebut. SMKUJ telah menghantar 37 pelajar yang terdiri daripada 11 pelajar lelaki dan 26 pelajar perempuan. Kesemua mereka adalah pelajar 4 dan 5 Gemilang. Selain SMKUJ, MRSM dan Kolej Vokasional turut menghantar peserta.

Seminar yang bermula pada jam 8.30 pagi itu dimulakan dengan acara yang santai, iaitu bual bicara bersama Imam Muda Aran. Kemudian, slot kedua merupakan sesi ceramah Maulidru Rasul. Sesi ke-3 pada waktu petang merupakan sesi kesimpulan kepada kefahaman terhadap sirah junjungan besar Nabi Muhammad saw. Para peserta turut berpeluang bersolat dengan menjadi makmum kepada Imam Muda Aran.

Moga semua peserta mendapat manafaat yang berpanjangan dalam meningkatkan iman dan takwa kepada Allah dan kecintaan kepada Nabi Muhammad saw.

Gangguan Bekalan Air <b>Di Jelebu</b> Isnin Ini | MyNewsHub

Posted: 14 Dec 2012 12:19 AM PST


SEREMBAN – Beberapa kawasan di Jelebu akan mengalami gangguan bekalan air pada Isnin ini berikutan kerja pembaikan paip.

Ketua Bahagian Perkhidmatan Korporat Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn. Bhd., (Sains), Azlan Abdul Aziz berkata, gangguan bekalan air mulai pukul 8 pagi hingga 8 malam itu melibatkan Simpang Pertang, Kampung Putra Air Baning, Kampung Sawah Air Baning, Pertang, Pasoh 1, Pasoh 3, Pasoh 4, dan Geylang.

"Penutupan sementara bekalan air ini berikutan kerja pembaikan untuk menggantikan paip sementara yang dipasang Sains ekoran kerosakan paip sedia ada semasa kejadian banjir pada 29 November lepas," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Azlan berkata, bekalan air akan disambung semula selepas waktu yang dinyatakan dan dijangka pulih secara berperingkat.

Bagaimanapun katanya, beberapa kawasan tinggi dijangka mengalami tempoh gangguan yang lebih lama.

Beliau meminta pengguna yang memerlukan perkhidmatan pada hari berkenaan supaya menghubungi talian bebas tol 1-800-88-6982. – BERNAMA

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


ZAKRI ALI: <b>Kuala Pilah</b> - Kubu UMNO paling gagah - Kini dah rabah

Posted: 28 Jan 2013 05:15 AM PST

KUALA PILAH, KUBU UMNO PALING GAGAH DINEGERI SEMBILAN REBAH DENGAN CERAMAH JELAJAH MERDEKA RAKYAT BERSAMA DSAI!!!!!


BIARKAN SAJA GAMBAR SEBAGAI SAKSI BERBICARA....KUBU UMNO PALING KUAT DI NEGERI SEMBILAN, KUALA PILAH...SUDAH REBAH!!!!

Dulu kalau parti pembangkang mau mengadakan siri ceramah di Kuala Pilah, pasti tiada sambutan diberikan..pernah penganalisis politik mengatakan jika pembangkang mengadakan ceramah di Kuala Pilah lebih ramai penceramah dari pendengar yang hadir.

Itu dulu.. kini ianya sudah menjadi sejarah..

Terbukti dengan siri Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat bersama DSAI yang diadakan di Kuala Pilah semalam, 27hb Januari 2013.

Bermula siang hari di Kg Melang, Kuala Pilah  bersebelahan Pasaraya Econsave dan malam harinya di Kg Temeris di kawasan rumah Tok Ketua Omar.

Sambutan yang diberikan cukup memberangsangkan.. Orang luar bandar dan kampung tradisional sudah mula beralih arah dari UMNO ke Pakatan rakyat pimpinan DSAI.

Isu putar belit Kalimah Allah langsung tidak menjejaskan sokongan rakyat kepada PR yang bertekad maukan perubahan drastik demi kelangsungan hidup yang lebih realistik.

Hayat UMNO sudah hampir sampai kepenghujungnya sebaik saja pembubaran parlimen diistiharkan.

Pihak PDRM dan Majlis Daerah Kuala Pilah telah memberikan kerjasama yang cukup baik sekali. -


BIARKAN SAJA GAMBAR SEBAGAI SAKSI BERBICARA....KUBU UMNO PALING KUAT DI NEGERI SEMBILAN, KUALA PILAH...SUDAH REBAH!!!!

Dulu kalau parti pembangkang mau mengadakan siri ceramah di Kuala Pilah, pasti tiada sambutan diberikan..pernah penganalisis politik mengatakan jika pembangkang mengadakan ceramah di Kuala Pilah lebih ramai penceramah dari pendengar yang hadir.

Itu dulu.. kini ianya sudah menjadi sejarah..

Terbukti dengan siri Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat bersama DSAI yang diadakan di Kuala Pilah semalam, 27hb Januari 2013.

Bermula siang hari di Kg Melang, Kuala Pilah  bersebelahan Pasaraya Econsave dan malam harinya di Kg Temeris di kawasan rumah Tok Ketua Omar.

Sambutan yang diberikan cukup memberangsangkan.. Orang luar bandar dan kampung tradisional sudah mula beralih arah dari UMNO ke Pakatan rakyat pimpinan DSAI.

Isu putar belit Kalimah Allah langsung tidak menjejaskan sokongan rakyat kepada PR yang bertekad maukan perubahan drastik demi kelangsungan hidup yang lebih realistik.

Hayat UMNO sudah hampir sampai kepenghujungnya sebaik saja pembubaran parlimen diistiharkan.

Pihak PDRM dan Majlis Daerah Kuala Pilah telah memberikan kerjasama yang cukup baik sekali. -

 
 omak kau

ahli parlimen bn <b>kuala pilah</b> lompat parti...??? - bicara perjuangan

Posted: 02 Feb 2013 02:57 AM PST

YB Dato' Hj Hasan Bin Malek Pengerusi Barisan Nasional Parlimen Kuala Pilah,Ahli Parlimen Kuala Pilah dan YB Dato' Hj Ismail Bin Lasim, Pengerusi UMNO Kuala Pilah, ADUN Senaling digambarkan sebagai ahli panel utama yang bakal bersama DS @AnwarIbrahim di Dialog Ekonomi Dan Kemasyarakatan di Kuala Pilah.
Taktik Murah! Pakatan Rakyat semakin terdesak sehingga terpaksa menggunakan nama pemimpin Barisan nasional untuk memenuhkan kerusi di ceramah mereka.
Kalau dah tau orang Kuala Pilah tak layan Pakatan Rakyat, buat apa susah susah nak kesini? 
Tahniah kepada masyarakat Kuala Pilah yang berani menolak @AnwarIbrahim dan Pakatan Rakyat.

05 di lukut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lukut - Google Blog Search


Ibnu Hasyim: Banjir Besar Landa <b>Lukut</b>. Kesal Kepada Pemaju?

Posted: 25 Nov 2012 05:30 AM PST


PORT DICKSON: "Sudah puluhan tahun tinggal di kampung ini, inilah kali pertama banjir berlaku dan paling teruk apabila air menenggelamkan rumah," kata Cheok Ah Kaw, 71, seorang daripada 47 keluarga mangsa banjir di Kampung Batu Tujuh, Lukut, di sini, semalam.

Hujan lebat berterusan sejak jam 2 pagi menyebabkan 200 keluarga dari beberapa kampung dan kawasan perumahan di Lukut serta sekitarnya termasuk Kampung Sri Parit, Taman Jaya Lukut, Taman Indah Jaya, Taman Wawasan dan Taman Sri Lukut ditenggelami air antara dua hingga tiga meter.

Tinjauan (myMeto) bersama menaiki bot Bomba dan Penyelamat Telok Kemang mendapati Kampung Batu Tujuh, Jalan Seremban dan kawasan rumah kongsi pekerja warga Indonesia ditenggelami air hampir keseluruhan rumah. Menurut Cheok, dia sekeluarga tujuh beranak resah apabila hujan lebat menyebabkan air mula naik dengan cepat dan segera menyelamatkan diri ke kawasan tinggi sementara menunggu bantuan tiba.

"Saya sekeluarga termasuk menantu dan cucu cemas apabila air naik mendadak dan nekad pergi ke kawasan rumah jiran yang terletak di atas bukit.
"Disebabkan bimbang berlaku perkara tidak diingini, kami tidak dapat menyelamatkan harta benda lain," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Katanya, masalah sistem perparitan di kampung itu terlalu kecil selain sampah-sarap menyebabkan air tersekat dan melimpah keluar.
"Saya kesal dengan sikap pemaju yang tidak mengendahkan aduan kami sebelum ini mengenai masalah sistem perparitan yang sempit ini," katanya. Seorang lagi mangsa, Ng Ching Hong, 50, berkata, sikap pemaju perumahan amat dikesali kerana aduan sudah dibuat oleh penduduk kampung berkenaan laluan air ke longkang yang terlalu kecil.

"Kami harap bantuan segera sampai kerana kemusnahan yang kami alami amat teruk. Rumah, pakaian dan kereta habis musnah dimasuki air dan tidak dapat diselamatkan. Kami tak tau macam mana lagi nak meneruskan hidup," katanya. (Disunting dari myMtetro)

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


walk about pm <b>di ampangan</b> kepada yang belum - TepakBersulam 2

Posted: 06 Oct 2012 09:59 PM PDT

Ini adalah gambar gambar lawatan PM ke Ampangan Seremban dalam Program Walk About pada 29 hb Sept yang lalu.Sambutan beliau yang diiringi oleh Menteri Besar Negeri Sembilan telah disambut oleh ribuan penduduk sekitar Ampangan. 
PM dan MB telah bersarapan bersama rakyat sebelum ke Komplek Sukan Paroi. Seawal 9 pagi seramai 20 ribu rakyat telah menunggu ketibaan Perdana Menteri di komplek sukan Paroi. Menurut laporan TV 3 seramai lebih dari 60 ribu orang telah hadir dan TB juga berada disana menyaksikan lauatan manusia yang bertali arus untuk bertemu dengan Perdana Menteri. 
Program ini telah membuktikan bahawa rakyat Negeri Sembilan memberi sokongan padu kepada kepimpinan Barisan Nasional. Gambar ini saya siarkan di laman peribadio saya ini bagi tujuan kawan kawan melihat betapa rakyat Negeri Sembilan memberikan sokongan padu kepada Kepimpinan Barisan Nasional.














 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved