ads

Selasa, 24 Disember 2013

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


Menjawab Provokasi ROBOH surau Kg. Pondok <b>Rasah</b>

Posted: 08 Nov 2013 05:47 AM PST

Assalamualaikum WBT,

Adapun posting ini dibuat adalah untuk menjawab provokasi hangat yang ditimbulkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab terhadap kami akan isu menaik taraf bangunan surau Kampung Pondok Rasah yang secara asalnya diasaskan oleh Almarhum Tuan Syeikh Haji Ahmad bin Syeikh Muhammad Said al-Linggi pada awal 1935. Di dalam artikel ini kami cuba akan menjawab secara umum akan segala persoalan yang telah mereka bangkitkan serta kami menafikan segala tuduhan tidak berasas dari mereka. Semoga ia mampu memberi nafas kelegaan buat mereka yang menyintai khazanah silam ini.

1. Adakah surau ini waqaf atau masih lagi milik anak-anak keluarga Almarhum(Faraid)

Untuk makluman semua, adapun tapak asal pertama surau ini dan yang kini telah menjadi bangunan keseluruhan surau ( Lot 7635) ini telah dihasratkan sendiri oleh Almarhum Tuan Syeikh Haji Ahmad kepada kerajaan pada tahun 1963 (Tercatat pada geran). Seterusnya telah diserahkan (bersama Lot 7636) di awal tahun 1990 an dengan persetujuan kesemua keempat-empat isteri Almarhum Tuan Syeikh yang mana kesemuanya masih lagi hidup pada ketika itu. Dan penyerahan ini telah dilakukan oleh anakanda beliau sendiri iaitu Syeikh Mohd Paiz dan Syeikh Mohd Abid selaku wakil berdaftar yang berkuasa dibawah seksen 197 bawah kanun tanah negara. Pada tahun 1993 pula ia telah direzabkan untuk maksud awam dibawah seksen 62 dibawah kanun tanah negara sebagai tapak surau dibawah kawalan Pengarah Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan Darul Khusus.


Maka terjawab sudah bahawa ia bukanlah warisan turun-temurun atau masih belum difaraidkan sesama anak Almarhum Tuan Syeikh Haji Ahmad sementelah ia sempurna menjadi waqaf umum ummat Islam yang boleh dimanfaatkan secara bersama.
2. Kenapa perlu bina semula berbanding baik pulih?
Kami menjawab soalan ini adalah berdasarkan provokasi yang dilancarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dan semberono terhadap kami tanpa melalui jalan bertanya atau terlebih sudu dari kuah menunjuk handal seolah-olah mereka mempunyai kemahiran mendalam dalam bidang pembinaan. Provokasi murahan ini kami anggap lucu dan agak kebudak-budakkan yang sememangnya malas pada asalnya untuk kami jawab. 
Antara idea yang mereka utarakan ialah boleh membaikpulih bangunan surau tanpa merobohkan terus struktur asal bangunan. 
-Jawapan kami ialah perubahan yang ingin dilakukan adalah besar mengikut wang peruntukan yang telah kami terima sementelah idea untuk membaik pulih lebih mahal dari segi kos berbanding membina semula. Juga melihat struktur tiang asal yang semakin uzur dan telah hancur kebanyakkannya dimakan anai-anai dan kebocoran atap yang tidak diketahui mana tempatnya yang terpaksa di rombak secara keseluruhan. 
Bagi persoalan ia adalah bangunan yang memberi nostalgia/bersejarah/berkat, ia lebih bersifat individu lantaran kalau mahu dikaitkan dengan struktur asal binaan zaman Almarhum Tuan Syeikh Ahmad pun telah tiada lagi. Untuk makluman kepada semua yang struktur asal binaan pada zaman Almarhum Tuan Syeikh Ahmad telah tiada lagi dan surau ini telah mengalami perubahan fizikal pada struktur bangunan sebanyak 3 kali mengikut rekod yang kami ada. 
Dengan persetujuan dan kebenaran dari segi fatwa pula, dimaklumkan bahawa sumbangan material pada struktur bangunan akan dimanfaatkan sebaik-baiknya bagi meneruskan legasi waqaf yang berterusan dan tidak putus selama mana ia boleh bertahan. Baik dari segi kayu-kayan, surau, almari, pintu dan segalanya yang berada di dalam surau ini.
*Adapun pandangan dari mereka yang mengatakan tiada keberkatan pada sumbangan jutaan ringgit yang kami terima untuk pembinaan itu kami merasakan beliau bersifat jahil dan membuta-tuli bercakap mengikut hawa nafsu tanpa berfikir.
3. Waqaf asal, apa yang akan kami lakukan?
InsyaAllah, mengikut perancangan yang telah disepakati dalam mesyuarat Jawatankuasa pembangunan surau, telah bersetuju mengikut arahan berpandukan fatwa yang telah diberikan bagi memelihara komponen waqaf yang sedia ada. Mana yang boleh dipakai, akan digunakan semua dan yang tidak terpakai pula akan dijual dan duit itu akan dimasukkan ke tabung pembinaan surau. Karpet dan almari akan dijual dan diserahkan pada surau/tempat pengajian yang mahu menerimanya. Adapun struktur lantai akan dikekalkan kecuali tapak beam yang akan diubahsuai. 
InsyaAllah kami bersama organisasi yang terlibat akan berusaha sehabis daya agar isu ini dapat diselesaikan sebaiknya.
4. Surau Kampung Pondok Rasah juga dibawah kawalan Enakmen Tarekat Negeri Sembilan dan perlu juga mematuhi segala peraturan dibawahnya. Mungkin sulit bagi sesetengah pihak untuk memahaminya namun pada kami lebih sulit pada mereka yang tidak faham-faham dan berterusan menyerang kami dengan pelbagai istilah yang tidak elok untuk kami dengar. Telah beberapa siri penerangan dilakukan oleh pihak berwajib dan kenapa masih ada segelintir yang menunjuk pandai dan hebat membuat tafsiran sendiri dalam institusi Tarekat ini??? 
4. Kami hanya menguruskan perihal surau ini dan juga bagi pembinaan yang baru dibawah milik Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan. Tiada kredit untuk kami mendabik dada untuk tujuan yang murni ini. Tuduhan yang dilemparkan tanpa bukti dan rasional yang kukuh kami anggap seperti angin yang lalu. Terlalu banyak perkara teknikal, masalah berbangkit dan sulit untuk kami beritahu kepada semua sekaligus untuk memuaskan hati semua pihak. 

Apa maksudnya bagi 2 printscreen diatas? Kenapa di war-warkan kalimat ROBOH? Apa maksud admin al-Linggi ini dengan kenyataan di atas?  Isu Masjid Dato' Bandar Rasah adalah berbeza dengan isu surau Kampung Pondok yang akan dinaik taraf? Kenapa dipusingkan cerita sehingga kelihatan jijik seperti ini? Legasi Almarhum apa yang ingin dipertahankan kalau begini perangai yang cuba ditunjukkan tanpa mengetahui sekelumit pun buah tangan Almarhum Syeikh berkenaan tarekat yang telah pun dibukukan?
3 ekar tanah waris disebelah surau? Perlu ke kami jawab berkenaan isu tanah tersebut?
Tak payah naik taraf? surau dah 3 kali diubahsuai sebelum ini, kenapa yang ni ada isu wahai admin al-Linggi? Tahu ke tidak pasal waqaf ni?
Bangunan lama yang dikekalkan bagaimana pulak strukturnya pakcik? agak-agaklah kalau mahu buat perbandingan pun, pyramid kalau diperbuat dari kayu pun lama dah orang putih tukar jadi batu. 
"Kita di Malaysia Surau Tuan Guru pun nak robohkan" Astaghfirullah!!!
Tidak dihapuskan insya Allah, keluar kenyataan pun harap dirujuk pihak yang berkenaan dahulu, agar nampak lebih cerdik. Mengelakkan dari kami membodohkan awak berkali ganda pulak nanti.
InsyaAllah, semuanya dirancang dengan teliti, begitu pun kami juga merujuk kepada Jabatan Mufti dan mereka yang selayaknya memberi pandangan.
Antara mangsa yang telah tertelan provokasi
*Perubahan Seiring dengan kehendak semasa di samping keselesaan, Masih ada yang bernafsu berbasikal dari Ampangan ke Rasah?

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Ceramah Motivasi "Menjana Pendapatan" <b>di</b> Taman <b>Bahau</b>, <b>Bahau</b> <b>...</b>

Posted: 25 Nov 2013 08:26 PM PST

23 November 2013, Bahau : Satu Program Ceramah Motivasi telah dianjurkan pada 25 November 2013 bertempat di Balai Raya Taman Bahau, Bahau, Negeri Sembilan. Program ini dianjurkan oleh Kumpulan Ar-Raudhah, Taman Bahau bersama-sama Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) bersama Jawatankuasa UMNO Cawangan Taman Bahau.
Penceramah undangan yang telah diundang ke program ini adalah Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail, Presiden Pertubuhan Alumni Debat Malaysia (ADAM). Beliau telah menyampaikan ceramah bertajuk "Menjana Pendapatan Memacu Pembangunan Ummah".
Berikutnya dikongsikan gambar-gambar yang telah sempat dirakamkan disepanjang ceramah tersebut berlangsung.

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


(Gambar) Kemalangan Maut <b>Di Senawang</b> Melibatkan Enam <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2013 03:47 AM PST

Oh! Media ada melaporkan tentang satu kemalangan lebih kurang jam 4:45 petang di Lebuhraya PLUS Arah Selatan yang membabitkan 6 buah kenderaan berhampiran exit Senawang menghala ke Pedas.

Kemalangan melibatkan sebuah tanker, trailer, Myvi, Innova dan Kawasaki RR. Driver bas meninggal dunia. Baby dalam Myvi cedera manakala ibunya dan bapanya meninggal dunia. Pemandu trailer selamat. Penunggang motosikal patah kaki.

Myvi hancur menyebabkan mayat si ibu dan bapa tidak dapat dikeluarkan. Bayi terselemat kerana si bapa sempat memeluk bayi tersebut. Si ibu dilaporkan mengalami kecederaan yang mengerikan di mana hancur keseluruhan badan.

Innalillah. Takziah dari buat semua keluarga mangsa yang terkorban.

Gambar:






Laporan Kami Petang tadi:

Akibat kemalangan ini, lebuhraya PLUS kedua-dua arah sesak sepanjang lebih 8KM. Dinasihatkan pengguna jalanraya untuk membuat lencongan bagi tidak tersangkut di dalam kesesakan ini.

KEMASKINI:

Bayi yang terselamat pada awalnya akhirnya meninggal dunia ketika dirawat di hospital.

REMBAU: Tiga termasuk seorang bayi lelaki berusia 10 bulan maut dalam kemalangan membabitkan enam kenderaan di Km244.6 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah ke selatan hari ini.

Dalam kejadian pukul 4.45 petang itu, pemandu bas persiaran warga Singapura Ahmad Zaki Kassim, 33, dan Rasidah Abdul Latip, 30, yang menaiki kereta jenis Perodua Myvi meninggal dunia di tempat kejadian manakala anak Rasidah yang berusia 10 bulan meninggal dunia ketika mendapat rawatan di Hospital Melaka.

Sementara suami Rasidah, Khairul Nazri Yusof, 34, dan seorang penunggang motosikal berusia lingkungan 30-an cedera parah dan kini dirawat di Hospital Tuanku Ja'afar, Seremban.

Jurucakap polis berkata kejadian berlaku apabila sebuah lori tangki yang dalam perjalanan dari Seremban menuju selatan dipercayai hilang kawalan dan berpusing.

Katanya akibat itu lori berkenaan kemudian merempuh kereta Myvi yang dinaiki Rasidah bersama suami dan anak mereka serta dan sebuah teksi.

"Kereta Myvi yang dipandu Khairul Nazri terperosok di belakang lori tangki itu sebelum dirempuh pula teksi berkenaan," katanya di lokasi kejadian.

Jurucakap itu berkata tiga kenderaan lain iaitu sebuah lori seberat 16 tan, sebuah bas persiaran dan sebuah motosikal yang mengekori dari belakang turut merempuh lori tangki itu.

"Bas persiaran yang tidak berpenumpang itu yang dipandu Ahmad Zaki melanggar bahagian badan lori tangki berkenaan sebelum lori lain yang membawa bahan binaan dan sebuah motosikal turut melanggarnya," katanya.

Katanya pemandu dan penumpang kenderaan lain tidak mengalami kecederaan.

Pegawai Turus Trafik Negeri ASP Abd Halil Hamzah mengesahkan kejadian itu dan berkata punca sebenar kejadian masih dalam siasatan. – AWANI

05 di kuala klawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala klawang - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Aug 2013 11:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 11:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2013 11:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2013 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 May 2013 11:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 11:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2013 11:42 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 12:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2013 11:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

mayat tergantung menghantui pembangkang <b>di</b> <b>...</b> - Semut Hitam

Posted: 12 Mar 2013 08:45 AM PDT

Huh! Bahaya jugak ni. Nampak gayanya di Kuantan dah kena serangan Mayat Hidup. Semuanya akibat keceluparan Si Mayat Hidup tu jugak.

Siapa lagi kalau bukan Si Tian Chuak. Akibat kelantangan mulut dia yang tak berinsuran tu telah membangkitkan kemarahan rakyat.

Bagi menunjukkan kemarahan tersebut, patung berwajahkan Si Tian Chuak tu telah pun digantung baru - baru ni. Gempar jugak dibuatnya. Ingatkan mayat betul tadi.

Inilah akibatnya kalau ada mana - mana pihak yang tak reti bahasa dan tak tau nak menghormati orang ni. Ditegur cara baik, diorang tak nak dengar. Cara ini je yang menjadi.

Puak - puak Pakatan tu katanya tak puas hati dengan tindakan tersebut. Huh! Diorang tak puas hati apa pasal pulak. Bukan ke diorang jugak yang buat benda tu dulu?

Sebelum ni, diorang buat patung DS Najib dan TS Isa Samad dan disalib kat depan Pejabat Felda tu. Yang itu bukan tanda diorang tak hormat pada orang lain? Tolong la!!! Jangan setakat cakap je pandai. Kaji diri sendiri tu dulu baru nak salahkan orang lain!!!

Kemarahan orang ramai terhadap Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua berhubung kenyataannya yang mendakwa insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu, Sabah, hanya sandiwara UMNO belum reda dengan pelbagai pihak terus berhimpun dan membuat laporan polis. 

Di JELEBU, lebih 100 orang mengadakan demonstrasi bagi membantah kenyataan biadab Tian Chua sebelum membuat laporan terhadap pemimpin PKR itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jelebu. 

Yang turut sama dalam demonstrasi di tapak Pasar Tani Kuala Klawang ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Klawang, Datuk Yunus Rahmat serta beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO). 

Di TANAH MERAH, lebih 300 ahli beberapa NGO Kelantan dan Felda Kemahang di sini, berhimpun bagi mendesak kerajaan mengambil tindakan tegas termasuk melucutkan kewarganegaraan Tian Chua. Mereka seterusnya membuat laporan polis. 

Kolonel Kehormat Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) Tanah Merah, Datuk Ir. Shahri Hassan berkata, kenyataan Tian Chua mempersendakan insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu memalukan dan mengguris hati rakyat negara ini. 

Di PASIR MAS, seramai 200 orang penduduk kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Gaal yang mewakili 15 NGO, berhimpun secara aman sambil membawa sepanduk dan membakar replika Tian Chua di luar pekarangan Balai Polis Bukit Yong dekat sini hari ini. 

Wakil NGO terbabit, Mohd. Ashari Daud berkata, penduduk membantah keras tindakan biadab Tian Chua itu kerana disifatkan sebagai berniat jahat. 

Di KAPIT, sekumpulan bekas anggota Iban Trackers dan ahli Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Cawangan Kapit mengadakan demonstrasi aman dan membuat laporan polis bagi menuntut Tian Chua memohon maaf di atas kenyataan biadab terhadap anggota keselamatan negara. 

Pengerusi PBTM Cawangan Kapit, Wilfred Billy Panyau berkata, tindakan Tian Chua yang mendakwa pencerobohan berdarah di Lahad Datu, Sabah sebagai sandiwara UMNO adalah keterlaluan. 

Di JOHOR BAHRU, seramai 50 orang penduduk Projek Perumahan Rakyat (PPR) Taman Desa Mutiara dan Pertubuhan Penyatuan Pembelaan Melayu Malaysia (PPPMM) membuat bantahan secara aman terhadap kenyataan biadab Ahli Parlimen Batu itu, semalam. 

Mereka yang mula berkumpul pada pukul 5 petang itu, membuat laporan polis sambil membawa sepanduk dan membakar patung yang dianggap sebagai Tian Chua.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2012 11:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Terowong Emas <b>di</b> Jelebu Bukan Dongeng | Hargaemas

Posted: 29 Oct 2012 08:21 PM PDT

lombong emas di pekan titi kuala klawang jelebu

JELEBU: Kerja menarah bukit di belakang pasar awam pekan Titi di Kuala Klawang, di sini, sejak awal tahun ini membawa penemuan empat terowong di situ yang menurut penduduk, dianggap sebagai kisah dongeng sebelum ini kerana lokasi sebenarnya tidak pernah diketahui dengan terperinci.

Sejak puluhan tahun lalu, kisah terowong berkenaan hanya diceritakan generasi tua di pekan didiami kira-kira 20,000 penduduk itu, namun tiada pihak tampil untuk melakukan kajian.

Tinjauan mendapati empat terowong itu terletak berasingan dengan setiap satu dibina kemas dengan dinding dibuat daripada batu dan boleh dimasuki secara berdiri oleh orang dewasa.

Beberapa penduduk yang ditemui mendakwa terowong itu mungkin dibuat pencari emas berdasarkan kewujudan beberapa lombong sekitar kawasan itu dan menolak ia mempunyai kaitan dengan kegiatan pengganas komunis Penoreh getah, Siow Yoke Kim, 54, berkata generasi tua di pekan itu pernah bercerita mengenai terowong untuk mencari emas, namun tidak menyatakan lokasinya sehingga awal tahun ini, ada pihak menarah bukit di belakang pasar.

"Kami terkejut kerana terowong yang diceritakan itu terletak di belakang pasar yang penduduk kunjungi setiap hari.

"Saya percaya terowong itu dibuat pencari emas, malah jalan utama pekan ini dinamakan 'Kim Loong' atau naga emas dalam dialek Hakka," katanya ketika ditemui, semalam.

Peniaga, Lee Ah Chai, 51, pula mengaku pernah memasuki terowong itu, tetapi mendapati lubang itu terlalu panjang.

"Saya tidak masuk terlalu dalam kerana bimbang terowong runtuh. Pihak berkaitan terutama pengkaji sejarah wajar melakukan kajian terperinci bagi memastikan sejarah sebenar terowong itu sama ada digali oleh pelombong emas atau mempunyai kaitan dengan aktiviti komunis," katanya yang menolak kemungkinan terowong itu digali pengganas komunis.

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


Keluarga Siti Aishah dari <b>jelebu</b> yang menjadi hamba <b>di</b> London <b>...</b>

Posted: 26 Nov 2013 02:23 AM PST

Sebuah keluarga  dari Jelebu, Negeri Sembilan telah mengesahkan bahawa wanita yang didakwa menjadi hamba selama 30 tahun di London adalah ahli keluarga mereka yang hilang sejak 30 tahun lalu selepas menyertai kumpulan Maoist di sana.

Guru pencen Kamar Mautum Abdul Wahab (gambar) berkata, beliau yakin kakaknya yang berumur 69 tahun, Siti Aishah Abdul Wahab adalah wanita Malaysia yang yang ditahan oleh pemimpin kumpulan Komunis Mao sejak 30 tahun lalu.

Katanya, kehilangan Aishah telah menyebabkan kesedihan kepada keluarganya.

Kamar berkata, ibunya memberikan wasiat agar menjejaki apa yang berlaku kepada anak perempuannya yang tidak pernah pulang itu, lapor The Daily Telegraph.

"Saya sangat sedih tanpa dia di sini tahun demi tahun. Dia sangat berbakat, dia juga menjadi buah hati pada emak saya. Emak menyebut namanya sebelum menutup matanya.

"Bila emak saya meninggal, dia (Aishah) tidak mahu bercakap dengan kami dan saya tidak boleh berbuat apa-apa," katanya kepada akhbar British itu.

Aishah belajar di sekolah yang paling elit di Malaysia dan mendapat anugerah biasiswa Komanwell untuk belajar dalam bidang Juruukur Bahan di London.

Dia berlepas ke Britain pada tahun 1968 bersama tunangnya dan berhasrat untuk mencapai cita-cita untuk keluarga tetapi kemudiannya terlibat dengan kegiatan politik melampau yang menyebabkan dia melupakan segala-galanya untuk mengikut ajaran Maoist.

Dia terpengaruh dengan Aravindan Balakrishnan dan rakannya, Chanda, yang telah ditangkap minggu lalu atas dakwaan menahan tiga wanita tanpa kerelaannya melebihi tiga dekad di London.

The Malaysian Insider awal hari ini mendedahkan wanita misteri warga Malaysia berumur 69 tahun yang dijadikan hamba selama 30 tahun di London berkemungkinan adalah Siti Aishah.

Dia adalah salah seorang daripada tiga wanita yang dibebaskan pada 25 Oktober di London selepas salah seorang daripada mereka menghubungi pertubuhan kebajikan. Dua lagi wanita adalah warga Ireland berumur 57 tahun dan warga Britian berumur 30 tahun.

Aktivis, Hishamuddin Rais yang hidup dalam buangan di London pada lewat 1970-an berkata kepada The Malaysian Insider, Siti Aishah aktif dengan kumpulan mahasiswa Malaysia berhaluan kiri yang menggelarkan diri mereka "New Malayan Youth" di ibu kota Britian pada ketika itu.

"Abang dia ada cari saya pada 1991 minta tolong carikan Aishah yang dikatakan hilang kerana kami berasal dari daerah sama," katanya ketika ditemui awal pagi ini.

"Saya juga menetap di Brixton, London, di mana lokasi wanita itu ditemui," kata bekas aktivis mahasiswa yang menggendalikan blog "TukarTiub" itu.

Hishamuddin berkata, Siti Aishah adalah pengikut kepada fahaman Marxist-Leninist dan pemikiran bekas pemimpin besar China Mao Tse Tung.

Difahamkan, "New Malayan Youth" adalah pertubuhan mahasiswa yang menggabungkan pelajar berhaluan kiri dari Malaysia dan Singapura pada 1970-an.

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di nilai negeri sembilan</b> - Google Blog <b>...</b>

Posted: 08 Dec 2013 09:19 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Apartment <b>Nilai</b> Perdana, <b>Nilai</b>. | Rumah untuk dijual <b>di Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2013 07:32 PM PST

Description

Type: Apartment
Furnishing: Unfurnish
Occupancy: Empty
Beds: 3
Baths: 1
Built Up: 650sq.ft.
Title type: Freehold
Other info: Non Bumi Lot

Keterangan :
– Lokasi: Apartment Nilai Perdana, Nilai.
– Berdekatan stesen komuter & stesen bus Nilai.
– Berhampiran colleges INTI, Nilai College, USIM.
– Pasaraya berdekatan adalah Giant, Mydin & Tesco.
– 3 minit ke pekan lama Nilai.
– 5 minit to Nilai3.
– 25 minit ke Seremban.
– 25 minit perjalanan ke K. Lumpur.
– 40 minit perjalanan ke KLIA / LITAR F1.
– Pembeli diperlukan SEGERA !!

Earnest Deposit 3% & Balance 7% masa sain S&P.
Lawyer & Loan akan diuruskan.

Adakan Anda Nak Jual Rumah?
Call sekarang untuk nasihat jual/beli PERCUMA*.

SERIOUS BUYER ONLY!!!!

Untuk sebarang pertanyaan hubungi:
Mr. Syahz 010-2212334

About The Poster

TransAsia Property Consultancy Sdn. Bhd. - VE(1)0187 Lot 2-10, Aras 2, Plaza Seremban, Jalan Dato' Muda Linggi, Negeri Sembilan. Tel/Fax: 06-7620673
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved