ads

Rabu, 2 Mei 2012

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


<b>Juasseh</b> Cafe: HANTU 3G MENGAMUK <b>DI</b> KUALA PILAH

Posted: 02 May 2012 01:56 AM PDT


23hb.April.2012. Aku baru je dapat 'Samsung Galaxy Note' yang aku teringin sangat tu, macam macam aplikasi ada kat dalam, tapi aku tak tau pakai lagi, nak bukak pun tak reti, line tak ada lagi, satu aplikasi yang aku tau memang ada ialah 3G, boleh ambik video, boleh sembang dengan orang lain dalam bentuk audio video, memang best la, tapi aku mungkin tak kan guna agaknya, kenapa?.
   Aku sebenarnya tengah seram sejuk, semenjak aku balik kampung baru baru ni, kat pekan Kuala Pilah tengah heboh pasal hantu 3G tengah mengacau pengguna pengguna handphone yang ada aplikasi sebegitu, sampai tak da sapa pun berani guna, ada yang nak simpan handphone yang ada aplikasi tu tak berani, takut kena kacau.
   Kisah bermula disebuah taman perumahan dikawasan yang bernama 'Dioh', berdekatan dengan pekan Kuala Pilah, apabila disatu senja seorang remaja yang sedang kesaorangan sedang ber 3G dengan kawan didalam talian, sedang dia ber 3G itu kawan dia ditalian itu bertanya, "Sapo dongan kau kek belakang tu", remaja itu jawab "Mano ado sapo, den sorang yo kek sini", "tu kek bolakang kau tu sapo" kawan tu beritahu, remaja tu terus toleh kebelakang, memang konfom tak ada sapa sapa dibelakang dia, "mano ado, tak do pun", "tuu yang tongah tengok handphone sokali ngan kau tu apo" kata kawan tu, remaja tu pun mula rasa seram sejuk, perlahan lahan dia menoleh ke belakang, memang tak da sapa tapi badan dia rasa lain macam, bulu roma dia mula naik, seraaaaaaaammmm, dengan tak teringat apa terus lari sambil terkencing kencing. Semenjak dari saat itu maka hebohlah seluruh pekan Kuala Pilah bercerita pasal hantu 3G yang sentiasa akan menganggu pengguna pengguna handphone yang ada aplikasi 3G.
   Menurut cerita dari sumber yang berdekatan, dikawasan perumahan itu sebelum ni ada sebuah rumah kosong disebelah bawah tebing yang penuh dengan semak samun dan berdekatan rumah itu ada sebuah bengkel dimana dibelakangnya dihimpunkan kenderaan kenderaan yang rosak akibat kemalangan, macam macam kemalangan maut berlaku, salah satu kemalangan tu adalah akibat penggunaan handphone yang ada 3G. Sekarang ini kawasan itu telah diratakan, segala kenderaan buruk yang ada sebelum ini telah dialihkan termasuk juga rumah kosong telah dirobohkan, segalanya telah berubah demi pembangunan projek perumahan yang baru.
   Menurut yang empunya cerita, penghuni kawasan itu sebelum ini termasuk segala jin jin, hantu hantu kat situ dah tak da tempat tinggal, jadi terpaksa lah mereka naik keatas tebing dan merayau rayau tak tentu arah kerana tiada tempat tinggal tetap lagi. Mereka terpaksa menerima hakikat bahawa pembangunan telah merobek kehidupan yang aman damai yang mereka nikmati sebelum ini, kini mereka terpaksa meneruskan kehidupan didalam arus kemajuan didalam dunia yang penuh dengan kecanggihan teknologi yang terkini.
   Menurut sumber yang tak dikenali, arwah si mati yang kemalangan akibat guna handphone 3G tak tenteram menyebabkan si arwah ni atau mungkin jin yang merupai paras si mati itu meracau racau dan merayau rayau mencari sesiapa saja yang mengunakan 3G, kononnya nak membalas dendam diatas kemalangan yang menimpa nya.
   Ada sumber lain mengatakan mereka mengacau kerana tempat tinggal mereka telah dimusnahkan angkara pihak pemaju dan kontraktor yang sering datang kesitu dan berbual bual dengan orang lain melalui handphone jenis 3G, membuatkan hantu hantu atau jin jin itu menyangka bahawa sesiapa yang mengunakan 3G adalah pihak yang telah memusnahkan tampat tinggal mereka.
   Dan ada juga sumber mengatakan bahawa mereka hanya sekadar suka suka mengacau kerana mereka tiada tempat tinggal tetap dan tak da kerja atau mereka sangat obsess dengan teknologi 3G yang terkini membuatkan mereka tidak melepaskan peluang jika ada sapa sapa yang mengunakan 3G, mereka pun nak tumpang sekaki.
   Bagaimanapun pihak dari syarikat telekomunikasi telah berbincang sesama mereka, jika cerita hantu 3G ini berterusan, berkemungkinan penggunaan perkhidmatan 3G akan jatuh merosot akibat ketakutan atau trauma yang berterusan oleh pihak pengguna, ini akan mengakibatkan perniagaan dalam bidang telekomunikasi jatuh merudum, handphone jenis yang terbaru yang memang dilengkapi 3G akan sukar mendapat pasaran, ini setiuasi yang sangat merbahaya, sesuatu perlu dilakukan. Ada khabar angin mengatakan pihak telekomunikasi telah bersiap siaga untuk memberikan khidamt talian dengan handphone 3G percuma kepada hantu hantu atau jin jin mahupun orang bunian agar mereka boleh berkemunikasi sesama mereka tanpa menganggu pengguna pengguna biasa dari kalangan manusia.
   Cerita diatas adalah berdasarkan kisah benar, tapi telah ditokok tambah dengan sedikit fiksyen untuk disesuaikan kepada tontonan umum, pihak penerbit juga telah melakukan penapisan sendiri bersesuaian dengan saranan pihak LPF, babak ngeri yang keterlaluan telah dipotong terus, dialog dialog atau plot plot yang boleh mengugat akidah umat Islam telah diubah suai, aksi aksi lucah atau seksi yang terlampau telah disimpan untuk koleksi peribadi pihak pengarah, watak watak yang ditonjolkan tiada kaitan samaada yang masih hidup atau telah meninggal dunia.

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Bersih 3.0 : Ketua cabang PKR <b>Rasah</b> direman

Posted: 01 May 2012 04:40 AM PDT

Naib presiden PKR N Surendran berkata seorang ketua cabang parti itu di Negeri Sembilan ditahan polis dalam satu operasi tengah malam tadi, dipercayai berhubung perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April.

Surendran berkata, timbalan ketua cabang PKR Rasah, R Thangam itu ditahan di kediaman lelaki berkenaan di Seremban.


Katanya beliau bercakap dengan Thangam pada tengah malam dan diberitahu bahawa lelaki tersebut berada di dalam trak polis untuk dibawa ke balai polis Dang Wangi.

Surendran berkata, beliau percaya bahawa penahanan itu berkait dengan dakwaan bahawa Thangam mengalihkan penghadang yang dipasang polis di Dataran Merdeka ketika perhimpunan itu berlangsung.

Thangam ketika dihubungi Malaysiakini pada kira-kira jam 8 malam semalam berkata beliau telahpun mendengar khabar angin berhubung penahanan itu.
Majistret Azmil Muntapha Abas hari ini membenarkan permohonan polis untuk menahan reman Thangam bagi membantu siasatan selama tiga hari.

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


PAS <b>Ampangan</b> tiada kaitan dengan banner Jati

Posted: 02 May 2012 04:23 AM PDT

SEREMBAN: PAS cawangan Ampangan menafikan mereka terlibat dengan program pelancaran NGO Jati peringkat Negeri Sembilan yang dijadual diadakan di Surau Al-Mustofa (Surau Hitam) di sini esok.

Penafian itu dibuat oleh Setiausahanya Cikgu Hassan Mohd Taha hari ini ekoran kain rentang program itu yang turut mengaitkan namanya sebagai penganjur.

"Ini satu fitnah terhadap diri saya dan cuba untuk menjatuhkan maruah saya," katanya yang juga AJK Lajnah Alam Sekitar PAS Pusat.

Surau Hitam sejak sekian lama terkenal dengan port PAS ekoran kedudukannya bersebelahan dengan markas PAS cawangan itu.

Program ceramah-ceramah PAS di Ampangan juga kebiasaannya akan dibuat di sini.

Bagaimanapun banyak pihak sangsi dengan kain rentang kononnya pelancaran NGO Jati yang diterajui bekas Exco Selangor Datuk Dr Hassan Ali juga akan dibuat disitu.

Lebih menghairankan, pada kain rentang itu meletakkan nama Cikgu Hassan Mohd Taha yang sangat dikenali di kawasan itu.

Sehubungan itu menurut Hassan, beliau akan membuat satu laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Seremban dalam masa terdekat.

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


Tranungkite Online v11 - Bang Mat Sabu <b>di Jelebu</b> 3 Mei 2012

Posted: 01 May 2012 11:46 AM PDT

Advertising/Iklan

Penyelesaian kepada diabetes

KISI - Kedai Internet Suami Isteri

Produk Untuk Suami

BaitulMuslim Teman Keluarga Islam

Impian Lelaki

Produk Untuk Lelaki

Lambang Lelaki Sebenar

Jus Yoli

Rangkaian Mudah Alih 3G terbaru

Reg. Streamyx

Natural Energy
DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI -- KLIK DI SINI
Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · coppermine
    · Downloads
    · FAQ
    · Forums
    · iklan
    · Journal
    · NukeSentinel
    · PHP-Nuke Tools
    · Private Messages
    · Recommend Us
    · Search
    · Shout Box
    · Statistics
    · Stories Archive
    · Surveys
    · Top 10
    · Topics
    · Video Stream
    · Your_Account

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini..
Berita-berita daripada akhbar tempatan hari ini untuk paparan anda melalui TKO Online. [Baca boleh, percaya kena fikir dulu!]
* Dibuka pada paparan windows yang sama
Bernama
  Ekonomi : Apa Akan Berlaku Ke Atas Malaysia Airlines Dan AirAsia?
  Ekonomi : Sah, Perjanjian Tukar Saham Antara MAS-AirAsia Dibatalkan, Kata Khazanah
  Am : Dana Khas RM4 Juta Untuk Peniaga Cina Terlibat Dalam Program TUKAR Dan ATOM
  Am : Amaran Ribut Petir Dan Hujan Lebat Peringkat Jingga
  Am : Kajian Sediakan Syor Bagi Menambahbaik Khidmat Sistem Penjagaan Barah Di Malaysia
  Am : Kementerian Pelajaran Tawar Jawatan Guru Cemerlang Dan Pensyarah Cemerlang
  Am : Pesta Kerjaya Pemuda BN Tawar 70,000 Peluang Pekerjaan
  Am : Parlimen: Lesen, Operasi Kilang Lynas Boleh Dihentikan Bila-bila Masa Jika Langgar Peraturan
  Am : Firma ICT M'sia Catat Potensi Jualan RM61.2 Juta Di Indonesia
  Am : Subsidi Kerajaan Bantu Ringankan Beban SJKC, SJKT Tampung Kos Utiliti

read more...

UtusanMalaysia
  Warga emas dikecualikan caj pendaftaran
  Isu YDP MAINPP: UMNO Pulau Pinang kesal
  Bekas Speaker DUN Perlis meninggal dunia
  ASEAN digesa tingkat usaha hapus keganasan
  Ducati Panigale 1199 dijual dengan harga bermula RM160,888.
  Tambang haji kekal RM9,980, quota 28,000
  Pemuda UMNO bantu lunas cukai rumah P. Ramlee
  Najib umum 42 peluang perniagaan inovatif
  Kes Anwar saman Chandra dibicarakan 10 Sept.
  Penyenaraian Felda Global Ventures diluluskan

read more...

penyu: ni lah akibah tafsir hadis ikut kepala lutut...
02-05-2012 10:14:am
penyu: Aku rasa tangguh plak tahun depan..
02-05-2012 10:12:am
penyu: ramalan paling glamer tahun nie akn keluar "asap' dr dalam bomi..pada bulan ramadhan tahun nie..akibah bulan gerhana....karya "Halimislam"...
02-05-2012 10:11:am
penyu: paling lawak ramalan ribut solar...dikira bumi akn musnah tahun 2011..last x jadi ditunda plak tahun 2012...khakhkaa...bal a leh tunda2...mcm tahu2 jer...
02-05-2012 10:10:am
penyu: byk sgt ramalan..last jd loyar buruk...
02-05-2012 10:09:am
penyu: kih kih tuan Abu Sirr terbaca ker...
02-05-2012 10:06:am
abu_sirr: Ramalan... tilam TOTO turun herge... sbb. ramai yg.kaloh MAGNUM...
02-05-2012 10:03:am
penyu: ikan lepu silap paham kot...
02-05-2012 9:54:am
penyu: bila tengok gambo dia dlm pesbok baru tahu..mujur x jumpa ngan akuk..idak naya...taraf menteri..
02-05-2012 9:53:am
penyu: kita bkn ajak westling..cuma rai tetamu datang..mai lar pekena hightea ke apa..ni langsung tarak erti(kata samy tol)...
02-05-2012 9:52:am
penyu: ada sorang tu loghat kodah...gebang bkn maian ngalah minah lazer..tp bila mai sini haram lesap larik...
02-05-2012 9:50:am
penyu: Ada...
02-05-2012 9:49:am
ikanlepu: Nyu... ko ada masalah ke dgn warga tua?
02-05-2012 9:15:am
penyu: Tapi dalam tko dia punya bahasa...Tuhan jer tahu...
02-05-2012 7:40:am
Shout Box ©
 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved