ads

Ahad, 4 Mei 2014

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :- di seremban - Google Blog Search

05 di seremban - Google Blog Search


Gangguan Bekalan Air <b>Di Seremban</b> Selasa Ini - MYNEWSHUB.MY <b>...</b>

Posted: 02 May 2014 02:00 AM PDT


SEREMBAN – Sebahagian kawasan di Seremban akan mengalami gangguan bekalan air selama 24 jam mulai pukul 8 pagi, Selasa ini, berikutan kerja-kerja penyelenggaraan Loji Rawatan Air Sungai Terip dan pengalihan paip.

Penolong Pengurus Unit Komunikasi Korporat, Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (SAINS) Norzita Ismail berkata kawasan terlibat ialah seluruh bandar Seremban, Seremban 2, Temiang, Templer, kawasan industri ringan Templer, Lobak.

Jalan Rasah, Mambau, Hospital Tuanku Jaafar, hospital pakar KPJ, hospital Columbia, Hospital Mawar, Hospital Bersalin Cina Templer, Jalan Kuala Sawah hingga Taman Angsa Mas, Jalan Labu, Taman Desa Rhu.

Taman Warisan Puteri, seluruh kawasan Ampangan, Paroi, seluruh kawasan Senawang, seluruh kawasan Rahang, seluruh kawasan Rasah Jaya, kawasan industri Sungai Gadut, Taman Tuanku Jaafar, Taman Seremban Selatan dan Taman Seremban Jaya.

Katanya bekalan air akan dipulihkan secara berperingkat mulai pukul 8 pagi hari berikutanya.

Pelanggan yang memerlukan bantuan bekalan air boleh menghubungi SAINS di talian bebas tol 1-800-88-6982. – BERNAMA

Anda mungkin juga meminati:

Gangguan Bekalan Air Di Seremban Selasa Inihttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Jabatan-Air-Lahad-Datu.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Jabatan-Air-Lahad-Datu-150x150.jpgMyNewsHub Terkini,

SEREMBAN - Sebahagian kawasan di Seremban akan mengalami gangguan bekalan air selama 24 jam mulai pukul 8 pagi, Selasa ini, berikutan kerja-kerja penyelenggaraan Loji Rawatan Air Sungai Terip dan pengalihan paip. Penolong Pengurus Unit Komunikasi Korporat, Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (SAINS) Norzita Ismail berkata kawasan terlibat ialah seluruh...

<p style="text-align: justify;">SEREMBAN - Sebahagian kawasan di Seremban akan mengalami gangguan bekalan air selama 24 jam mulai pukul 8 pagi, Selasa ini, berikutan kerja-kerja penyelenggaraan Loji Rawatan Air Sungai Terip dan pengalihan paip.</p> <p style="text-align: justify;">Penolong Pengurus Unit Komunikasi Korporat, Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (SAINS) Norzita Ismail berkata kawasan terlibat ialah seluruh bandar Seremban, Seremban 2, Temiang, Templer, kawasan industri ringan Templer, Lobak.</p> <p style="text-align: justify;">Jalan Rasah, Mambau, Hospital Tuanku Jaafar, hospital pakar KPJ, hospital Columbia, Hospital Mawar, Hospital Bersalin Cina Templer, Jalan Kuala Sawah hingga Taman Angsa Mas, Jalan Labu, Taman Desa Rhu.</p> <p style="text-align: justify;">Taman Warisan Puteri, seluruh kawasan Ampangan, Paroi, seluruh kawasan Senawang, seluruh kawasan Rahang, seluruh kawasan Rasah Jaya, kawasan industri Sungai Gadut, Taman Tuanku Jaafar, Taman Seremban Selatan dan Taman Seremban Jaya.</p> <p style="text-align: justify;">Katanya bekalan air akan dipulihkan secara berperingkat mulai pukul 8 pagi hari berikutanya.</p> <p style="text-align: justify;">Pelanggan yang memerlukan bantuan bekalan air boleh menghubungi SAINS di talian bebas tol 1-800-88-6982. - BERNAMA</p>

"Saya bingung kerana tidak tahu kejadian sebenar sehingga dimaklumkan oleh orang ramai sebelum mengarahkan kesemua ahli keluarga ke jalan raya kerana bimbang sesuatu akan terjadi," katanya.

Sementara itu, pemilik sebuah lagi premis yang menjual barangan Cosway tiada di dalam premis waktu kejadian.

Dalam pada itu, sepasukan anggota dari Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Pilah terdiri dari sebuah jentera dan enam anggota telah dikejarkan ke lokasi kejadian untuk membantu mengeluarkan mangsa.

Menurut Pegawai Operasi Bomba, Mazlan Jantan, pihaknya mengambil masa lima minit bagi mengeluarkan kedua-dua mangsa berikutan keadaan lori yang remuk di bahagian depan akibat melanggar tembok kedai.

"Kami terpaksa memotong pintu dan stereng lori terbabit untuk mengeluarkan pemandu dan isterinya. Bagaimanapun mereka hanya mengalami cedera ringan dan dihantar ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) oleh ambulans untuk menerima rawatan, manakala pemandu dan penumpang bas serta penghuni kedai tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Azmi Abdul Rahim berkata, kecuaian pemandu terbabit boleh memudaratkan orang lain hingga kepada kemalangan maut.

"Kes ini disiasat Akta 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu dengan tidak cermat dan tidak bertimbang rasa," katanya.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

di negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sembilan - Google Blog Search


Catuan Air <b>Di Negeri Sembilan</b> Dah Bemula | Puteri Kasih

Posted: 19 Feb 2014 04:00 PM PST

Nampaknya Negeri Sembilan menjadi negeri yang pertama melaksanakan catuan air. Musim kemarau yang melanda kebanyakkan negeri di Semananjung Malaysia sejak beberapa minggu yang lalu telah menyebabkan beberapa empangan mengalami kekurangan air di tahap yang agak kritikal.

catuan air

Jika tidak melakukan catuan air sekarang, pastinya paras air di empangan akan menurun ke paras yang lebih kritikal. Catuan air ini melibatkan 7000 pengguna di kawasan Sendayan, Mambau dan Rasah. Untuk maklumat lanjut boleh baca kat SINI.

Nampaknya kawasan rumah puteri turut terlibat dengan catuan air ni. Alahai lepas ni kenalah tadah air lebih sikit. Kalau nak harapkan lori tangki bawa air, kadang-kadang belum sampai rumah puteri air dah habis.

Terpaksalah berjimat gunakan air. Makan guna daun pisang je lah kan. Boleh jimat air basuh pinggan. Anak-anak bulus kat rumah pasti suka hati, diorang semua memang tak suka mandi.

Mudah-mudahan dalam sehari dua ni hujan akan turun dengan lebat dan mengisi semula air dalam empangan-empangan air yang semakin kritikal. Sama-sama kita doakan ye.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved