ads

Jumaat, 23 September 2011

05 di juasseh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di juasseh - Google Blog Search


-eijachomeyl-: bErbUkA <b>dI jUAssEh</b> kApItAn

Posted: 04 Sep 2011 03:42 AM PDT

ni lar yang dikatekan ketinggalan zaman mahupun siput sedut nak berjalan.. ape tak nye..orang da beraye sakan..aku baru nk update pasal buke pose....tapi x kire..nak jugak update..gambo xkan nak simpan je kan

sempena bape haribulan ntah..kami2 orang cucu kesayangan bedah telah pulang ke kampung untuk berbuke pose dengan wan..anak2 durhaka..maka cucu nye saje yang menghiburkan nenda mereka  :-)

berbuke pose yang indah belaka..makanan yang melimpah ruah sampai makan perut jadi otromen..butang merah di dada pun sampai jadi lemah dek kerana banyak sangat makan..

pastu ngan acara BBQ nye pulak...ini dikatekan makan sampai muntah darah.. xpenah nak bersyukur ..xingat orang somalia ke?

papepun mari mengENJOY kn diri anda dengan gambo2 tersebut  :-)







05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


Tranungkite Online v11 - Ceramah Perdana 24 Sep 2011 <b>di Lenggeng</b>

Posted: 20 Sep 2011 09:09 AM PDT

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.

05 di teluk kemang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di teluk kemang - Google Blog Search


Sumbangan Khemah Ahli Parlimen <b>Teluk Kemang</b> Kepada Surau <b>...</b>

Posted: 15 Sep 2011 04:20 AM PDT

Bersempena bulan Syawal yang penuh barakah ini Ahli Parlimen Teluk Kemang Yb Dato Kamarul Baharin Abas memberikan sumbangan berbentuk khemah kepada ahli qariah Surau Taman Selasih Lukut bagi kemudahan ahli jemaah melakukan pelbagai aktiviti yang telah dirancang.

Sumbangan khemah ini bagi menggantikan khemah surau yang sedia ada yang telah uzur setalah hampir 10 tahun digunakan.

Menurut ahli kariah surau yang turut hadir semasa sesi pemasangan khemah sumbangan khemah ini besar ertinya kepada kariah dan memberikan keselesaan dalam penganjuran sebarang program yang akan diadakan nanti.

Saudara Nazree Yunus Ketua Angkatan Muda Keadilan N.Sembilan bersama Exco Angkatan Muda Keadilan Pusat Hj Ramlan Roes dan Julailey Jemadi berserta Saudara Awang wakil dari Pejabat Parlimen turut hadir bagi memantau sesi pemasangan khemah bagi menggantikan YB Dato Kamarul yang menghadiri mesyuarat PR N.Sembilan

Posted with WordPress for BlackBerry.

05 di kuala klawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala klawang - Google Blog Search


Anak Muda Kampung Nak Senang: Mahalnya barang <b>di</b> Jelebu <b>...</b>

Posted: 21 Sep 2011 07:34 PM PDT

Kenapa tak buka Kedai Rakyat 1Malaysia di Kuala Klawang, Jelebu? Kesian orang Jelebu, kesian nenek Mahani, kesian pakcik Rajima harga barang di kedai runcit mahal sangat. Rais Yatim dan Mohamad Hasan sibuk dengan jalur lebar, bukan nak tengok harga barang di Jelebu. Nak beli barang di Seremban, kena tunggu 2 jam baru ada bas dari Jelebu. Inilah yang dinamakan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan !

Harga barang runcit mahal
22 Sep 2011

KUALA KLAWANG - Penduduk di sekitar pekan Kuala Klawang meminta pihak berkuasa memantau harga barang khususnya barangan runcit yang dijual di pekan ini dengan harga tinggi.

Tinjauan mendapati, harga barangan runcit yang dijual di kedai runcit di pekan ini jauh lebih mahal berbanding di bandar.

Salah seorang pengguna, Rajima Morgesu, 60, berkata, setiap kali membeli barangan runcit, dia akan menghabiskan tidak kurang dari RM200.

Menurutnya, harga barangan keperluan di situ sangat mahal.

"Saya sering membeli barangan dapur dan makanan basah di sini serta tiada pilihan lain kerana tidak memiliki kenderaan untuk membeli di luar.

"Tambahan pula, saya merupakan ibu tunggal dan tidak bekerja," katanya yang menetap di Taman Nagamas, dekat sini.

Katanya, dia mahu membeli barangan runcit di pasar raya besar yang jauh lebih murah, namun tidak mampu berbuat demikian kerana tambang teksi sangat mahal.

Sementara menurut Mahani Jaklam, 88, dia hanya berharap kepada barangan keperluan harian yang dibeli anak-anaknya di luar kawasan Jelebu.

Menurutnya, dia tidak pernah membeli barangan keperluan harian di sini kerana harganya mahal.

"Saya hanya membeli barangan dalam kuantiti sedikit jika perlu. Saya harap pihak berkuasa dapat memantau harga barangan yang dijual di sini kerana ia membebankan penduduk selain tidak mempunyai pilihan lain.

"Harga barangan keperluan di kedai runcit di pekan Kuala Klawang juga tidak selaras dan ini menyukarkan pengguna membuat pilihan," katanya.

Malah katanya, begitu juga dengan kedai runcit yang terdapat di kampung-kampung di mana harga ditawarkan kepada pengguna tinggi sama seperti di pekan.

http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story9551730.asp

100 lagi kedai 1Malaysia dibuka

KUCHING – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan bercadang membuka sekurang-kurangnya 100 buah lagi Kedai Rakyat 1Malaysia dalam masa terdekat berikutan sambutan baik pengguna.

Timbalan Menterinya, Datuk Rohani Abdul Karim berkata, perluasan konsep Kedai Kedai Rakyat 1Malaysia itu didorong oleh tarikan seperti harga barangan lebih rendah sehingga 40 peratus berbanding pasar raya dan kedai runcit.

"Pihak yang berminat dengan konsep kedai itu boleh memohon permit penggunaan paten jenama 1Malaysia daripada Jabatan Perdana Menteri dan memenuhi syarat yang ditetapkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan,'' katanya di sini semalam.

Beliau memberitahu, konsep Kedai Rakyat 1Malaysia itu juga akan diperluaskan ke seluruh negara termasuk ke kawasan luar bandar.

"Kerajaan mahu memastikan rakyat ada pilihan dalam membuat pembelian barang dan dengan adanya Kedai 1Malaysia mereka boleh memilih sama ada mahukan produk berjenama ataupun produk 1Malaysia yang setaraf dari segi kualiti,'' katanya.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merasmikan Kedai Rakyat 1Malaysia pertama di stesen LRT Kelana Jaya di Petaling Jaya pada Julai lalu.

Setakat ini, terdapat sebanyak 250 jenis barangan telah dijenamakan dengan jenama itu dan ia akan bertambah dari semasa ke semasa.

Untuk maklumat lanjut mengenai kedai itu, senarai barangan serta harganya, sila kunjungi http://www.kedairakyat1malaysia.com.my/ .

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0902&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm

05 di paroi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di paroi - Google Blog Search


Bilik Sewa Panchor <b>Paroi</b> & Seremban 2 – RM150 Sebulan (016 <b>...</b>

Posted: 03 Sep 2011 08:51 AM PDT

Kami menyediakan bilik-bilik sewa di:-

1. Blok Dahlia L (wanita) dan Dahlia S (Lelaki) Garden Avenue Seremban 2 (Dekat Jusco)

Kemudahan:
- Taman Permainan
- Restoran Tomyam di hadapan
- Kedai runcit
- Parking luas
- Dekat Kolej Negeri,hospital,kilang Oakland,Bomba,Polis,Immigresen
- 20 minit ke KLIA/Nilai/Port Dickson/Seremban

Sila hubungi En. Muhammad – 0123585778 (Bilik Sewa Seremban 2)

2. No5.Kg Melayu Panchor Paroi Seremban (Sebelah Highway Lekas)

Kemudahan:
- Suasana Kampung yang tenang
- Betul-betul di hujung Highway Lekas menuju Kuala Lumpur
- Kolam memancingb ikan
- Parking luas
- Dekat Sekolah Panchor, Taipan, Stadium Paroi, Air Terjun Ulu Bendul
- 15 minit ke Seremban/Senawang

Sila hubungi En. Ramlan – 0169088627 (Bilik Sewa Paroi/Panchor)

Sesuai untuk:
- Rumah di luar N.Sembilan tapi Kerja di Seremban/Nilai/KLIA
- Ada acara di Seremban untuk sebulan seperti Liga Sukan di Stadium Paroi
- Pelajar sedang cari rumah sewa.
- Selalu berulang alik ke Seremban

*PERMINTAAN ADALAH SANGAT TINGGI JANGAN BERLENGAH UNTUK BOOKING!

Maklumat lanjut sila lawati http://hotelseremban.blogspot.com ATAU http://hotelseremban.com.nu

Incoming search terms:

Publish date: September 3, 2011 3:51 pm
Contact Name: Ramlan
Rental: 150
Region: N.Sembilan
Phone: 0169088627
Tags:

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


MP Telok Kemang bantah penempatan pelarian Australia <b>di Port</b> <b>...</b>

Posted: 23 Aug 2011 07:26 PM PDT

 

Membantah Penempatan Pelarian Australia di Port Dickson

 

1. Saya membawa pandangan rakyat membantah penempatan pelarian dari Australia di Port Dickson yang dilihat tidakpun memberikan kesan positif terhadap imej pelancongan Port Dickson. Tindakan kerajaan negeri membenarkan Port Dickson menjadi transit kepada pelarian dari Australia ini dilihat bertentangan dengan semangat menaikkan imej Bandar Port Dickson sebagai pusat dan destinasi pelancongan di sebelah pantai barat.

2. Mereka akan ditempatkan di Rumah Cycle Carri dan di Cresent Peak (bekas hotel) sebagai penempatan pelarian. Saya melihat situasi ini tidak manafaatkan rakyat  Port Dickson daripada aspek pembangunan, keselamatan dan pelancongan. Dasar negeri tidaklah harus  membenarkan Port Dickson menjadi pusat transit pelarian warga asing.

3. Secara peribadi saya melihat bahawa Kerajaan Negeri tidak boleh menjadikan Port Dickson sebagai tempat lambakan perkara negatif kerana ini bertentangan nilai dengan salah satu daripada Strategi Pembangunan Kerajaan Negeri iaitu 'Mempelbagaikan produk pelancongan dan memperbaiki kemudahan infrastruktur untuk menarik kedatangan pelancong serta menggalakkkan penyertaan sektor swasta dalam pelaburan pelancongan'. Kewujudan pusat transit pelarian seumpama ini tidak selaras dengan strategi tersebut.

4. Disamping itu, saya bimbang sekiranya tidak ada sesuatu sistem keselamatan yang baik di kawasan tersebut memungkin berlakunya perkara-perkara yang tidak diingini terhadap penduduk tempatan. Saya juga bimbang akan keselamatan pengunjung/pelancong yang mungkin terganggu gugat dengan kewujudan pusat transit pelarian ini.

5. Kebimbangan saya lebih diperkuat dengan terdapatnya laporan ada pihak hotel yang dikelirukan dengan rancangan ini dengan makluman kononnya hotel mereka hendak disewa bagi tujuan kegunaan kumpulan jurutera dan kemudiannya ditukar untuk kegunaan latihan pengurusan pula. Namun, setelah terbongkar bahawa tujuan penyewaan pihak tertentu itu yang sebenar, pihak hotel telah membatalkan tempahan kerana tidak mahu menanggung risiko walaupun akan terlepas kesempatan mengaut keuntungan yang besar. Tujuan pihak penganjur mengelak mengamalkan keterbukaan lebih menguatkan lagi kecurigaan orang awam.

6. Saya perpendapat membiarkan Telok Kemang/Port Dickson menjadi lambakan projek-projek seperti Pembuangan Sisa-Sisa Pepejal, loji-loji Perusahan Tenaga Bebas, Loji-loji Penapis minyak dan juga sebagai tempat pelupusan sistem kumbahan ke laut, sudah cukup untuk mencemarkan nama pantai ini sebagai satu-satunya tempat pelancongan yang unggul di negara ini.

7. Saya syorkan agar Kerajaan Negeri membuat ketetapan untuk tidak membenarkan Port Dickson menjadi pusat transit pelarian warga asing bagi menjaga imej bandar Port Dickson sebagai pusat pelancongan. Saya juga sebagai rakyat Negeri Sembilan tidak mahu imej Port Dickson sebagai destinasi pelancongan tercalar disebabkan kewujudan pusat penempatan pelarian yang boleh menjejaskan keselamatan rakyat tempatan serta tidak manafaatkan langsung Bandar Port Dickson sebagai tempat pelancongan.

Salam Hormat & Salam Perjuangan,

Yang ikhlas,

YB. Dato' Kamarul Baharin Abbas

Ahli Parlimen Telok Kemang

22 Ramadhan 1432 H/22 Ogos 2011

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=19411

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


Tranungkite Online v11 - Mahalnya barang <b>di Jelebu</b>, Kedai <b>...</b>

Posted: 22 Sep 2011 05:08 PM PDT

Oleh: amkns

"

Kenapa tak buka Kedai Rakyat 1Malaysia di Kuala Klawang, Jelebu? Kesian orang Jelebu, kesian nenek Mahani, kesian pakcik Rajima harga barang di kedai runcit mahal sangat. Rais Yatim dan Mohamad Hasan sibuk dengan jalur lebar, bukan nak tengok harga barang di Jelebu. Nak beli barang di Seremban, kena tunggu 2 jam baru ada bas dari Jelebu. Inilah yang dinamakan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan !

Harga barang runcit mahal

22 Sep 2011

KUALA KLAWANG - Penduduk di sekitar pekan Kuala Klawang meminta pihak berkuasa memantau harga barang khususnya barangan runcit yang dijual di pekan ini dengan harga tinggi.  Tinjauan mendapati, harga barangan runcit yang dijual di kedai runcit di pekan ini jauh lebih mahal berbanding di bandar.  

Salah seorang pengguna, Rajima Morgesu, 60, berkata, setiap kali membeli barangan runcit, dia akan menghabiskan tidak kurang dari RM200.  

Menurutnya, harga barangan keperluan di situ sangat mahal.  "Saya sering membeli barangan dapur dan makanan basah di sini serta tiada pilihan lain kerana tidak memiliki kenderaan untuk membeli di luar.  

"Tambahan pula, saya merupakan ibu tunggal dan tidak bekerja," katanya yang menetap di Taman Nagamas, dekat sini.  Katanya, dia mahu membeli barangan runcit di pasar raya besar yang jauh lebih murah, namun tidak mampu berbuat demikian kerana tambang teksi sangat mahal.  

Sementara menurut Mahani Jaklam, 88, dia hanya berharap kepada barangan keperluan harian yang dibeli anak-anaknya di luar kawasan Jelebu.  Menurutnya, dia tidak pernah membeli barangan keperluan harian di sini kerana harganya mahal.  

"Saya hanya membeli barangan dalam kuantiti sedikit jika perlu. Saya harap pihak berkuasa dapat memantau harga barangan yang dijual di sini kerana ia membebankan penduduk selain tidak mempunyai pilihan lain.  

"Harga barangan keperluan di kedai runcit di pekan Kuala Klawang juga tidak selaras dan ini menyukarkan pengguna membuat pilihan," katanya.  Malah katanya, begitu juga dengan kedai runcit yang terdapat di kampung-kampung di mana harga ditawarkan kepada pengguna tinggi sama seperti di pekan.

    

http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story9551730.asp

"

Anak Muda Kampung Nak Senang: Mahalnya barang <b>di Jelebu</b> <b>...</b>

Posted: 21 Sep 2011 07:34 PM PDT

Kenapa tak buka Kedai Rakyat 1Malaysia di Kuala Klawang, Jelebu? Kesian orang Jelebu, kesian nenek Mahani, kesian pakcik Rajima harga barang di kedai runcit mahal sangat. Rais Yatim dan Mohamad Hasan sibuk dengan jalur lebar, bukan nak tengok harga barang di Jelebu. Nak beli barang di Seremban, kena tunggu 2 jam baru ada bas dari Jelebu. Inilah yang dinamakan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan !

Harga barang runcit mahal
22 Sep 2011

KUALA KLAWANG - Penduduk di sekitar pekan Kuala Klawang meminta pihak berkuasa memantau harga barang khususnya barangan runcit yang dijual di pekan ini dengan harga tinggi.

Tinjauan mendapati, harga barangan runcit yang dijual di kedai runcit di pekan ini jauh lebih mahal berbanding di bandar.

Salah seorang pengguna, Rajima Morgesu, 60, berkata, setiap kali membeli barangan runcit, dia akan menghabiskan tidak kurang dari RM200.

Menurutnya, harga barangan keperluan di situ sangat mahal.

"Saya sering membeli barangan dapur dan makanan basah di sini serta tiada pilihan lain kerana tidak memiliki kenderaan untuk membeli di luar.

"Tambahan pula, saya merupakan ibu tunggal dan tidak bekerja," katanya yang menetap di Taman Nagamas, dekat sini.

Katanya, dia mahu membeli barangan runcit di pasar raya besar yang jauh lebih murah, namun tidak mampu berbuat demikian kerana tambang teksi sangat mahal.

Sementara menurut Mahani Jaklam, 88, dia hanya berharap kepada barangan keperluan harian yang dibeli anak-anaknya di luar kawasan Jelebu.

Menurutnya, dia tidak pernah membeli barangan keperluan harian di sini kerana harganya mahal.

"Saya hanya membeli barangan dalam kuantiti sedikit jika perlu. Saya harap pihak berkuasa dapat memantau harga barangan yang dijual di sini kerana ia membebankan penduduk selain tidak mempunyai pilihan lain.

"Harga barangan keperluan di kedai runcit di pekan Kuala Klawang juga tidak selaras dan ini menyukarkan pengguna membuat pilihan," katanya.

Malah katanya, begitu juga dengan kedai runcit yang terdapat di kampung-kampung di mana harga ditawarkan kepada pengguna tinggi sama seperti di pekan.

http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story9551730.asp

100 lagi kedai 1Malaysia dibuka

KUCHING – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan bercadang membuka sekurang-kurangnya 100 buah lagi Kedai Rakyat 1Malaysia dalam masa terdekat berikutan sambutan baik pengguna.

Timbalan Menterinya, Datuk Rohani Abdul Karim berkata, perluasan konsep Kedai Kedai Rakyat 1Malaysia itu didorong oleh tarikan seperti harga barangan lebih rendah sehingga 40 peratus berbanding pasar raya dan kedai runcit.

"Pihak yang berminat dengan konsep kedai itu boleh memohon permit penggunaan paten jenama 1Malaysia daripada Jabatan Perdana Menteri dan memenuhi syarat yang ditetapkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan,'' katanya di sini semalam.

Beliau memberitahu, konsep Kedai Rakyat 1Malaysia itu juga akan diperluaskan ke seluruh negara termasuk ke kawasan luar bandar.

"Kerajaan mahu memastikan rakyat ada pilihan dalam membuat pembelian barang dan dengan adanya Kedai 1Malaysia mereka boleh memilih sama ada mahukan produk berjenama ataupun produk 1Malaysia yang setaraf dari segi kualiti,'' katanya.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merasmikan Kedai Rakyat 1Malaysia pertama di stesen LRT Kelana Jaya di Petaling Jaya pada Julai lalu.

Setakat ini, terdapat sebanyak 250 jenis barangan telah dijenamakan dengan jenama itu dan ia akan bertambah dari semasa ke semasa.

Untuk maklumat lanjut mengenai kedai itu, senarai barangan serta harganya, sila kunjungi http://www.kedairakyat1malaysia.com.my/ .

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0902&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm

Mohamad Taufek Abd Ghani: 17 tahun tunggu elektrik <b>di Jelebu</b> <b>...</b>

Posted: 28 Jul 2011 01:40 AM PDT

Akhirnya selepas menunggu selama 17 tahun, sambil berusaha memohon bekalan elektrik ke rumah beliau di Kg Ulu Jelebu dari TNB dan kerajaan UMNO/BN, pada 27 Julai 2011, rumah En Radzuan Bin Halim, 50 tahun dan Puan Norhayati telah pun terang benderang dengan cahaya lampu berkat usaha dari sebuah NGO dengan kerjasama PAS Kawasan Jelebu dan PAS MTD Klawang.

Pihak NGO tersebut telah menyumbangkan sebuah generator dan 5 buah tilam kepada keluarga En Radzuan.

Pihak PAS MTD Klawang telah memberikan kerjasama dengan menyumbangkan wayar dan paip untuk membuat pendawaian di dalam dan di luar rumah En Radzuan.

Pasukan Unit Amal Jelebu telah menghantar 2 orang petugas mereka menjalankan kerja-kerja pendawaian tersebut.

En Radzuan menyatakan rasa gembira dan terharu dengan sumbangan dari pihak NOG tersebut dan usaha yang dijalankan oleh PAS untuk membantu beliau dan keluarga.

Beliau mempunyai 10 orang anak, iaitu 6 perempuan dan 4 lelaki. Dengan adanya lampu yang terang ini dapatlah anak-anak beliau mengaji dan meneruskan pelajaran pada waktu malam katanya.

En Radzuan menambah lagi walaupun dia tahu PAS bukanlah parti pemerintah tetapi usaha PAS yang ikhlas membantu orang-orang yang miskin seperti beliau, membuatkan beliau rasa terharu dan beliau mendoakan kemenangan PAS pada pilihanraya yang akan datang supaya lebih ramai lagi orang dapat dibantu.

Menurut Saudara Nor Anif (Timbalan YDP) adalah menjadi tanggungjawab PAS membantu semua orang sesuai dengan tema Muktamar tahunan PAS baru-baru ini iaitu 'Negara Berkebajikan'.

Saudara Anif juga menegaskan bahawa walaupun sekarang ini rumah En Radzuan telah pun terang tetapi masih menjadi tanggungjawab kerajaan UMNO/BN menyalurkan bekalan elektrik ke rumah En Radzuan kerana bekalan elektrik adalah kemudahan asas yang menjadi hak semua rakyat Malaysia untuk mendapat nya terutamanya kawasan Parlimen Jelebu ini diwakili oleh Rais Yatim yang juga seorang Menteri Kanan.

http://pasjelebu.blogspot.com/

Laporan penuh bergambar di http://orangklawang.blogspot.com/2011/07/selepas-17-tahun-baru-nampak-cahaya.html

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


[IREKA] PROPOSED ACQUISITION OF FREEHOLD LANDS <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2011 12:00 AM PDT

1.             To state the existing use of the Land.

The Land is currently vacant.

2.             Whether any valuation was carried out on the Land or an appropriate negative statement.

No valuation was carried out on the Land.

3.             To state particulars of contingent liabilities and guarantees to be assumed by the Company arising from the transaction or an appropriate negative statement.

There are no contingent liabilities and guarantees to be assumed by the Company arising from the transaction.

4.             To state the net book value of the Land, based on the latest audited account and the encumbrances, if any.

The net book value of the Land is not known as it is not provided by the Vendor and there are no encumbrances on the Land.

5.             To state breakdown between internally generated fund and bank borrowings.

The ratio of the internally generated fund and bank borrowings is expected to be 25:75.

6.             To state the name of the development project.

The name of the development project has not been decided yet.

7.             To state expected completion date of the development.

The development is expected to be developed over a few phases and completed in 2016.

8.             To breakdown the number of units in respect of linked courtyard villas, gated and guarded residences.

The breakdown of the number of unit of properties to be erected on the Land is as follows:-

(i)            142 units of double storey terrace houses;

(ii)          96 units of semi-detached houses; and

(iii)        72 units of bungalows.

9.             To state source of fund to finance the development cost.

The source of fund to finance the development cost has not been determined yet.

<b>Negeri Sembilan negeri</b> pertama melaksanakan &#39;Pelan Dasar <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2011 12:12 AM PDT

SEREMBAN, 23 Sept – Dato' Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan turut hadir pada majlis tandatangan perjanjian kerjasama persefahaman antara Cypark Resources Berhad bersama LG Electronics Inc pagi tadi.

Cypark Resources Berhad bersama HSBC Amanah Malaysia memilih Negeri Sembilan sebagai negeri pertama bagi melaksanakan 'Pelan Dasar Projek Tenaga di Perbaharui (RE)'.

Majlis tandatangan ini telah berlangsung di Allson Klana Resort, Seremban.

Kerajaan negeri pada dasarnya telah bersetuju dengan kerjasama bersama Cypark Resources Berhad dan rakan kongsi bersekutu LG Electronics (LG) melaksanakan projek RE di empat tapak pelupusan tutup selamat iaitu Pajam Nilai, Kuala Sawah, Seremban, Bukit Palong dan Sua Betong, Port Dickson.

Menurut Menteri Besar di sidang media, Dasar Teknologi Hijau (DTH) di perkenalkan dengan tujuan memastikan alam sekitar sentiasa dipelihara dan diberi perhatian yang serius untuk generasi akan datang.

katanya lagi , orang ramai sering mengabaikan alam sekitar dalam melaksanakan projek dan program pembangunan.

Kaedah pelaksanaan DTH ini merangkumi matlamat, strategi, pelan tindakan dan ukuran pelaksanaan teknologi hijau bagi setiap sektor utama.

Adalah menjadi hasrat kerajaan negeri untuk mencapai sekurang-kurangnya 30% pelaksanaan amalan / kriteria teknologi hijau dalam pembangunan ekonomi di semua sektor utama bagi tempoh lima tahun (2011-2015).

Dengan pelaburan sebanyak RM75 juta Cypark Resources Berhad melalui pinjaman pembiayaan HSBC di tapak pelupusan tutup selamat Pajam, Nilai  akan menambahkan nilai tinggi kepada kehidupan rakyat di Negeri Sembilan di masa akan datang.

Turut serta dalam majlis ini ialah Dato' Mat Ali Hasan, Dato' Razak Mansor dan barisan EXCO kerajaan Negeri.

Mewakili Cypark Resources Berhad diwakili oleh Tan Sri Razali Ismail, Pengarah Urusan CRB dan Encik Daud Ahmad, Pengerusi Eksekutif CRB.

Manakala LG Electronics Inc. Ialah Encik C.S Chung, Timbalan Presiden LG.

HSBC Amanah Malaysia diwakili Encik Rafe Haneef, selaku Pengerusi Eksekutif.

For Sale - Iluna 2sty Superlink at <b>Nilai</b> Impian. Freehold. A <b>...</b>

Posted: 22 Sep 2011 08:43 AM PDT

Posted on | September 22, 2011

For Sale – Iluna 2sty Superlink at Nilai Impian. Freehold. A prestigious development by Sime Darby Properties Sdn Bhd.

The first 26 feet wide superlink home in Nilai Impian.

When simplicity and contemporary design come together , the result is Iluna, the first 26′ X 75′ superlink double storey home in Nilai Impian. iluna is not only very liveable, its sleek new design holds great promise for its owners.

Provided with many family-friendly features, including a spacious entrance and a rumpus area, Iluna is the ideal home for family living.

Developer Sime Darby Properties

House For Sale, Iluna, 2sty Superlink, Nilai Impian, Freehold, Sime Darby Properties Sdn Bhd

- House For Sale, Iluna, 2sty Superlink, Nilai Impian, Freehold, Sime Darby Properties Sdn Bhd


You might also like

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


Imam Masjid <b>Ampangan</b> Seremban <b>di</b> PECAT?

Posted: 29 Jun 2011 05:48 PM PDT

Imam Masjid Jamek Ampangan, Seremban di PECAT? Itulah yang hangat diperkatakan kini, dan sekarang SMS sedang berlegar di sekitar Negeri Sembilan berbunyi : "Bantahan Pemecatan Imam 1 Masjid Jamek Ampangan. Solat Hajat 30/6 selepas Solat Isya di Masjid Ampangan, Himpunan Bantahan Jamaah Masjid Ampangan selepas Solat Jumaat 1/7 depan Masjid Ampangan. Mengumpul tandatangan bantahan. Mengumpul dana untuk Tindakan Injunksi Mahkamah Tinggi Seremban".

Adakah Imam tersebut pendakwah, ulamak dan pakar motivasi terkenal di Negeri Sembilan iaitu Ustaz Norazman Mohamad?

Jika benar, ia satu kesilapan yang amat besar oleh sesiapa yang terlibat dalam usaha memecat beliau secara langsung atau tidak langsung.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved