ads

Sabtu, 29 Jun 2013

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2013 11:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

yang bernama <b>Rasah</b> | JENDELA KAMILA

Posted: 08 Jun 2013 04:57 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]saya jarang benar mahu berkisah. salah satu lokasi yang bernama Rasah. yang menyimpan banyak memori dan sejarah. walaupun dilahirkan di ranah Kemaman, saya sebenarnya didewasakan di bumi Rasah. mengapa ...

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2013 11:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 May 2013 11:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 May 2013 11:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suasana ceramah <b>di Rasah</b> Jaya : PakatanRakyatNS

Posted: 28 Apr 2013 10:59 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Jom makan malam bersama Husam Musa,program anjuran Ustaz Khairil Anuar calon DUN N20 Labu dan Saudara Teo Kok Seong calon Parlimen Rasah malam ini jam 9 malam di bilik Gerakan Pas Kg Jijan · Siapa bilang ...

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 11:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Potensi BN menang <b>di</b> Senawang dan <b>Rasah</b> amat besar

Posted: 22 Apr 2013 11:48 AM PDT

RASAH 22 April - Rakyat tidak perlu ragu untuk memilih Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini kerana BN terbukti memberi khidmat terbaik kepada rakyat.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rasah, Senator Datuk Mohammed Najeeb Abdullah berkata, janji sudah ditepati dan semakin ramai rak-yat menolak pembangkang.

''Pengundi sudah bosan dengan corak kempen mereka yang asyik bercakap soal janji, sedangkan hakikatnya, tidak ada janji yang ditepati pembangkang.

''Hari ini yang membela nasib rakyat ialah BN dan itu pembangkang tidak boleh nafikan kerana ia telah dibuktikan," katanya ketika mengiringi calon BN bagi kawasan Parlimen Rasah, Teo Eng Kian dan calon BN Dewan Undangan Negeri (DUN) Senawang, David Choong Vee Hing di sini hari ini.

Katanya, dalam kempen pemimpin mesti bersikap jujur kepada pengundi dan menyatakan apa yang dibuat bukan sekadar retorik untuk memancing undi.

''Pembangkang kata mereka bukan kerajaan yang memerintah dan sebab itulah tidak berupaya bantu rakyat. Bagi kita, itu bukan alasan kerana membantu rakyat tidak perlu menunggu ada kerajaan.

''Jika mereka tidak tahu menjaga rakyat, serahkan sahaja tugas itu kepada BN. Kami tahu apa hendak dilakukan," katanya.

Sementara itu, Vee Hing berkata, kawasan DUN Senawang mempunyai potensi besar untuk dimenangi kerana rakyat tahu calon DAP, P. Gunasekaren tidak banyak menyumbang untuk membangunkan kawasan, apatah lagi mensejahterakan rakyat.

''Mana bukti pembangunan yang dilakukan oleh DAP di Senawang, kalau bukan semuanya adalah usaha dan komitmen kerajaan BN," tegasnya.

Bagi Eng Kian, walaupun cabarannya besar dalam kerusi Parlimen Rasah ini, ia bukan halangan kerana BN telah lama berkhidmat di sini berbanding penyandangnya yang dahulu, Pengerusi DAP negeri, Loke Siew Fook.

Katanya, sebab itulah Siew Fook melarikan diri ke Parlimen Seremban dan memberikan kerusi 'malang' DAP itu kepada bekas ADUN Bahau, Teo Kok Seong.

''Kita yakin dengan kerja keras yang dilakukan BN dan jentera parti, Parlimen Rasah akan dirampas semula dari DAP. Rakyat dan akar umbi sudah pun menolak DAP sejak beberapa tahun lalu dan kini mereka mahukan BN di kawasan Parlimen ini," katanya.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KELAS HANAN BAKERY <b>DI RASAH</b>, SEREMBAN - "Moh maSak <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2012 11:33 PM PST

Assalamualaikum Bersyukur pada mu ya allah atas kekuatan dan semangat yg telah engkau berikan pada ku' dalam sarat2 mengandung 7bulan ni, semangat buat kelas dan order semakin membara2....seronok lepas pindah bakery baru di rasah ni, setiap mgg sibuk dengan aktiviti, jika tiada kelas, ada order, dan jika banyak order tak buat kelas..baby dlam kandungan semakin aktif dan perut semakin memboyot kehadapan...Insyallah March 2013 ..lahir la seorg putera Abdullah sani.... yg tak sabar-sabar menghitung hari adalah kakak-kakaknye.... husna, huda dan hanan' tiap2 hari melayan tendangan di perut ibu'..kekadang ada je soalan yg kelakar di tanyekan'...Ibu' baby bangun ke tdo?....hari ni dia dah tendang ke belum.... Jarak umur baby dengan hanan ...7tahun'....mungkin bila dah lama tak ada adik yg kecil...masing2 rasa seronok dan semuanya baik hati membantu ibu di dapur' alhamdulilah' Lambat saya update blog bulan dec ni, sbb sibuk dengan kelas dan order' tp hari ni ada kelapangan di bakery' sy nk upload beberapa gambar kelas dan tempahan beberapa gambar tak dapat di upload....sbb blurrrr..nnti sy cuba lagi

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di rasah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 11:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

cerita maya persada: Pemilihan Perajurit Akhir <b>Di</b> Kem <b>Rasah</b>

Posted: 22 Nov 2012 12:50 AM PST

Letihnya tak hilang lagi sehingga hari nie....
Pagi-pagi dah bangun lepas subuh nak bertolak dari Melaka ke Kem Rasah di Seremban...(tak tahu lokasi kat ner)
Kali ini training di Kem Rasah untuk pemilihan terakhir 2012. Anak aku yang bujang nie memang dah minat dia ke arah tu...(semoga perginya tak kembali lagi macam dulu..)
Tepat jam 7.30 p.m aku telah sampai di hadapan Kem Rasah (Markas 1 Briged) rupa-rupanya kem nie dekat sangat dengan Hospital Tuanku Jaafar Seremban, ramai gak yang dah tiba di sana, cari parking and then masuk ke dalam kem (parent dibenarkan masuk, kalau di PUSASDA parent tak dibenarkan masuk) Ramai gak bebudak lelaki yang terpilih ke pemilihan kali ini...
Jam 8.00 a.m ada lak kapten askar nie cakap pada parent @ waris supaya tak perlu tunggu, kalau nak tunggu gak duduk ler di surau di dalam kem dan rehat di sana. Tetapi aku tak, lepas tu aku terus g ke bandar Seremban (siap tanya MP kat mana nak pergi ke sana, maklum ler aku dah lama tak gi..)
(Apa aku buat di Seremban nanti aku citer kemudian..ok...)
Training satu hari di sini termasuklah cek satu badan di RSAT (jangan tanya aku apa tu RSAT aku pun tak tahu), latihan matematik, latihan fizikal berlari 2 round dengan masa yang ditetapkan. Ada gak yang gagal bila diperiksa kesihatan gigi berlubang banyak kalau tak silap tak boleh lebih dari 2 lubang, gagal tapak kaki flat (macam itik lol), ada buasir (nie yang seram bila kapten perempuan periksa satu badan tanpa pakaian tau...he he he), latihan fizikal larian tak capai target dan banyak ler .....akan di reject kalau tak capai peraturannya...
Tu dia anak aku yang pakai beg sandang hijau askar...
Anak aku habis training sampai petang, 6.30 pm baru tamat. Makan dan minum disediakan dan berjemaah bersama abang-abang askar lagi. Bila lulus, surat pemilihan dan penyerapan kemasukan tentera darat akan dapat pada pertengahan Disember nanti dan terus berdaftar dengan tentera darat pada awal januari 2013 di PUSASDA.
Panjang citer lak kali nie...banyak lagi nak citer tapi dah penat jejari nie nak menaip lagi dan lagi......

Bilik Untuk Disewa – Dekat Hospital Tunku Jaafar ,Jalan <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 05:22 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rooms for rent near hospital tunku jaafar and imu, by walking distance can reach,very near to hospital.
-new fully room funish
-one person rm200 per month(included bills)
-two person rm350 per month(included bills)
-washing machine and refrigerator
-March onwards,to move in = 1month rental+1month deposit
-prefer who are working in hospital.

By rumahsewa.com

Bilik Untuk Disewa – Dekat Hospital Tunku Jaafar ,Jalan <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 05:22 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rooms for rent near hospital tunku jaafar and imu, by walking distance can reach,very near to hospital.
-new fully room funish
-one person rm200 per month(included bills)
-two person rm350 per month(included bills)
-washing machine and refrigerator
-March onwards,to move in = 1month rental+1month deposit
-prefer who are working in hospital.

By rumahsewa.com

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Atia Adina: Kisah Sambut Birthday Ikhwan <b>Di</b> Marrybrown <b>Bahau</b>

Posted: 06 Jun 2013 01:04 AM PDT

ahad malam sebelum kami balik ke klang, kami singgah dulu marrybrown bahau untuk sambut harijadi adik ikhwan yang ke 3 tahun ....
wah ... seronok sakan lah kami sepupu sepapat dapat main2 dalam ni ...

main sampaikan tak ingat nak makan ...

fuyooo .... aksi spiderman adik adam

turun lah cepat abang afiq ...


happy birthday to you adik ikhwan ...

keluarga adik ikhwan .... saya menyelit

ok atuk ne ngan atuk tan plak nak bergambar ngan cucu-cucu


masa kami ngah makan-makan ... tiba-tiba datang marrybrown mascot nih ... yeah saya suka ... apalagi ... nak salam nak salam

ambil peluang bergambar dengan mascot

adik adam muka cuak ... cam takut jer ....

owh ini aiman .... dia takut sanga-sangat ngan mascot tu ... nampak jer terus menangis
ayah dia datang selamat kan dia .... tu dia dah berhenti menangis

ini sorang lagi penakut ... abang afiq .... dia nampak jer maskot terus nyorok bawa kerusi ... gambar kurang jelas

satu lagi gambar abang afiq bawah kerusi ... masa ni dia dah start nangis bila semua orang dah tau tempat persembunyian dia

atuk tan selamatkan abang afiq .... abang afiq terus keluar dari marry brown ... pas tu tak masuk-masuk
adik ikhwan pun takut gak ... tapi dia nampak cool jer ...
ucu saya ... sibuk melayan awek ... sms tak sudah2 ...

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


05 <b>di nilai negeri sembilan</b> - Google Blog Search - BlOG NEGERI <b>...</b>

Posted: 14 Jun 2013 09:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

05 <b>di nilai negeri sembilan</b> - Google Blog Search - BlOG NEGERI <b>...</b>

Posted: 08 May 2013 09:27 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

05 <b>di nilai negeri sembilan</b> - Google Blog Search - BlOG NEGERI <b>...</b>

Posted: 19 Apr 2013 09:49 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rumah Untuk Dijual <b>di</b> Taman Ros Merah Fasa 2, <b>Nilai</b>, <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2013 03:40 AM PDT

Rumah Untuk Dijual di Taman Ros Merah Fasa 2, Nilai, Negeri Sembilan

Taman Ros Merah Nilai

Compiled by Ross Aziz RESCOM at hartanahguru.com. Ross Aziz RESCOM is a real estate agent at Bangi, Kajang, Sepang, Putrajaya, Puchong and Seri Kembangan. More property tips and house for sale at www.facebook.com/hartanahguru

Disclaimer :

This is an advertisement only. The details may not be accurate. Kindly contact the developer for the accurate info. You may share this in your blog or facebook without altering anything in this blog

More New Housing Projects by Developers

House For Sale at Bayu Residence Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan

House For Sale at Kasia Green Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan

House For Sale at Delfina, Nilai Impian, Nilai, Negeri Sembilan

House For Sale at Desa Salak Pekerti, Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang

House For Sale at Harmony Park, Dengkil

House For Sale at Desa Anjung Putra, Putrajaya

Shop For Sale at Diplomatic Enclave, Precint 15, Putrajaya

House For Sale at De Centrum Bangi

House For Sale at Taman Sentosa Indah, Teras Jernang, Bangi

House For Sale Ilham Sari III, Alam Sari, Bangi

House For Sale at Taman Sutera Residence, Kajang

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Jerebu: 61 sekolah <b>di PD</b> tutup – Perak Today

Posted: 23 Jun 2013 07:14 AM PDT

SEREMBAN: Sebanyak 61 buah sekolah membabitkan seramai 24,052 pelajar di daerah Port Dickson di sini ditutup esok.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan dalam satu kenyataan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada pemberita memaklumkan telah mengarahkan semua sekolah di daerah itu yang terjejas teruk akibat jerebu ditutup sehari mulai esok sehingga dimaklumkan kemudian.

Tindakan segera itu berikutan Indeks Pencemaran Udara (IPU) di kawasan berkenaan mencecah 304 iaitu tahap bahaya selepas dicacatkan kira-kira pukul 9 malam tadi.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Pendidikan negeri, Kalsom Khalid ketika dihubungi berkata, semua sekolah di Port Dickson telah dimaklumkan berhubung perkara itu selepas menerima laporan daripada Jabatan Alam Sekitar (JAS) Negeri.

"Kira-kira pukul 8.30 malam JAS memaklum bacaan IPU direkodkan pada 296 dan pukul 9 malam naik sehingga 304.

"Kita telah memaklum kepada 61 buah sekolah melibatkan 24,052 pelajar ditutup selaras dengan selaras dengan arahan kementerian," katanya.

Pengarah JAS negeri, Charanpal Singh berkata, pihak akan memantau situasi jerebu dari semasa ke semasa.

Mereka yang mempunyai sebarang maklumat berhubung aktiviti pembakaran terbuka ini boleh menghubungi talian 012-2295692 untuk tindakan lanjut.

- KOSMO!

05 di jelebu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di jelebu - Google Blog Search


Detikdaily - Terasa kebangkitan rakyat <b>di Jelebu</b> –Athirah

Posted: 02 Jun 2013 08:11 PM PDT


You have attempted to access this site with an invalid User Agent.

If you think this is a mistake you can contact the site webmaster at tokayah(at)hotmail(dot)com.

Be SURE to include the following information in any email!
User Agent: none
Remote Address: 107.23.207.126
Client IP: none
Forwarded For: none

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


Bazar <b>Ampangan</b> dijangka siap awal 2014 | N9 Kini - Portal Berita <b>...</b>

Posted: 23 Jun 2013 09:21 AM PDT

SEREMBAN, 24 Jun – Projek pembinaan Bazar Ampangan bagi menggantikan Pusat Penjaja Ampangan, di sini, dijangka siap awal 2014.

Bazar Ampangan dijangka siap awal 2014
Abu Ubaidah (empat, kanan) melawat tapak projek Bazar Ampangan yang masih dalam pembinaan, semalam.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Kemudahan Awam dan Alam Sekitar, Abu Ubaidah Redza, yang turun melawat tapak projek berkenaan berkata, projek bernilai RM8.72 juta itu menunjukkan perkembangan yang baik.

"Projek pembinaan ini sudah 32 peratus siap berbanding jangkaan yang sepatutnya 29 peratus.

"Saya amat berpuas hati dengan hasil kerja kontraktor yang dilantik dan berharap projek ini siap dengan segera dan mencapai standard yang diinginkan," katanya kepada pemberita selepas melawat tapak projek Bazar Ampangan, di sini, semalam.

Hadir sama, Pengarah Kejuruteraan Majlis Perbandaran Seremban (MPS), Sabaruddin Sulaiman.

Menurutnya, projek yang dibiayai Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri itu mampu menempatkan 60 para peniaga sebelum ini.

"Bangunan yang mempunyai reka bentuk seperti istana lama Seri Menanti ini lebih sistematik, bersih dan akan menjadi bangunan tersergam indah di Ampangan.

"Kita mahu para peniaga dan pelanggan selesa dengan bangunan baru ini dan projek ini sebagai tanda prihatin kerajaan kepada peniaga dan orang ramai," katanya.

Abu Ubaidah yang juga Adun Ampangan, berkata, Bazar Ramadhan tetap akan dibuka di kawasan Ampangan iaitu kira-kira 200 meter dari tapak projek.

"Bazar Ramadhan akan dibuka di lokasi biasa seperti tahun yang lalu cuma kali ini kawasan tapak projek ini terpaksa ditutup bagi membolehkan kerja-kerja pembinaan dilakukan," katanya.

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


detikNews : Ibu RT yang <b>Gemas</b> Tak Bisa Bantu Warga Lansianya <b>...</b>

Posted: 27 Jun 2013 04:24 AM PDT

Jakarta - Di Jalan Pramukasari 3 RT 10/ RW 7, Cempaka Putih, Rawasari, Jakarta Pusat, seharusnya ada 3 penerima Bantuan Langsung Sementara Masyarakat alias 'Balsem'. Namun, peran RT kini ditiadakan karena data penerima 'Balsem' langsung di-drop dari pusat. Ibu RT ini pun gemas.

"Saya terus terang ingin sekali perjuangkan warga saya yang berhak. Mereka harusnya dapat tapi saya sebagai RT tidak tahu menahu siapa yang membuat data itu. Jadi banyak warga saya yang nggak dapat padahal harusnya dapat. Harusnya 3 yang dapat, tapi ini cuma satu," kata Mami (56), ibu RT 10 ketika ditemui di kampungnya, sedang berbincang dengan warga, Kamis (27/6/2013).

Mami kemudian menyebutkan Sarikem (70), warga lansia yang seharusnya dapat malah tidak dapat. Sarikem, imbuhnya, suka berutang belanja sayuran ke dirinya.

"Terus terang, utangya dia memang udah banyak tapi masa saya tega sih nggak bantu dia untuk sekedar makan," kata Mami.

Sarikem sendiri tinggal di rumah petak kontrakan bersama anak bungsunya, laki-laki berusia dua puluhan tahun yang bekerja sebagai kuli. Dua anaknya yang lain sudah berumah tangga dengan kondisi ekonomi yang pas-pasan.

"Upah anak saya sehari-hari Rp 50 ribu tapi nggak setiap hari, biasanya 2 hari sekali. Nggak tentu, kalau ada proyek, kalau nggak ada ya serabutan," jelas Sarikem.

Rumah petak Sarikem berukuran 3x4 meter, kamar tidur dan ruang tamu menjadi satu. Sedangkan kamar mandi terletak di belakang berdampingan dengan dapur. Rumah petak ini cukup bersih, ada TV standar 14 inchi dan dispenser.

Usia renta membuat dirinya tidak lagi sanggup bekerja sebagai buruh cuci.

"Kontrak rumah sebulan Rp 900 ribu, kalau sama bayar listrik air bisa Rp 1 jutaan. dulu saya kerja jadi kuli cuci tapi sekarnag fisik saya sudah nggak kuat, jadi di rumah aja ngandelin anak," jelas Sarikem.

Sedangkan warga RT 10 lain yang ingin diajukan Mami adalah Suminem (49), yang tinggal di rumah orang tua suaminya berukuran 3x9 meter. Suami Suminem adalah anak sulung sehingga harus membagi rumah itu untuk 2 keluarga adik suaminya yang lain. Jadilah, tiap keluarga mendapat jatah ruangan 3 x 3 meter yang dihubungkan dengan tembok dengan pintu yang ditutup gorden.

Rumah Suminem berada di petak paling belakang, sehingga harus melewati dua rumah adik iparnya yang lain. Rumah paling belakang ini hanya dibangun dari triplek, bukan tembok. Di sini, dia tinggal bersama suami yang menjadi kuli bangunan dan anak perempuan berusia 23 tahun yang belum bekerja.

Dalam petak Suminem, ada benda TV 14 inchi model lawas serta bufet tempat barang-barang rumah tangga seperti piring dan gelas serta satu kasur dan dipannya.

Dapurnya berada di luar, di gang sebelah rumah yang hanya bisa dilewati satu orang. Kamar mandi, hanya ada satu, di bagian petak tengah rumah itu dan dipakai beramai-ramai.

Suminem memang hanya mengandalkan penghasilan suaminya sejak dulu.

"Kebetulan lagi ada proyek, seminggu dapat Rp 400 ribu kalau kebetulan lagi ada. Kalau nggak ada ya serabutan. Tahun kemarin BLT dapat, saya juga nggak tahu gimana prosesnya kok yang sekarang nggak dapat," keluh Suminem yang mengalami gangguan pendengaran sejak setahun lalu plus penglihatan baru-baru ini.

Waspadai aneka modus kecurangan penjahat yang mengancam kita. Agar tidak jadi korban, kenali cara kerja mereka di "Reportase Investigasi" pukul 16.45 WIB, hanya di Trans TV.

(nwk/mad)

Redaksi: redaksi[at]detik.com
Informasi pemasangan iklan
hubungi : sales[at]detik.com

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved